Jo det blir skillnad om jag skiftar EDID 1/EDID 2. I det ena läget funkar det inte ens direkt fr PS3:an. Men tack ändå för tipset.
Var inne på hembiobutiken idag. Det är inget fel på Onkyon. Den fungerade perfekt i butiken med deras projektorer, inklusive med min egen 12m Suprakabel.
Som jag ser det är det en av två saker som strular.
1. Antingen måste det till än bättre och dyrare kablar för att hålla signalen så stark som möjligt fram till min proj. Detta är dock lite svårt för mig att testa eftersom jag inte har ngn sådan kabel att testa med och jag vill inte köpa ny kabel för 2.500kr för att sedan upptäcka att det istället var fel nr 2
2. Onkyon "skakar inte hand" med min proj (den har ju några år på nacken) och i så fall är väl lösningen att byta proj

Undrar dock om Onkyon satt på through inte borde lösa detta ev. problem?
Kan tillägga att jag på inrådan av personalen på hembiobutiken även var förbi en panasonicverkstad idag för att höra med dem om ev FW uppgraderingar osv. Tyvärr gav detta inget dvs jag fick ingen hjälp där.
Skall se om jag kan få testa en kabel i ngn butik för att se om det hjälper. Tills vidare får jag köra direkt fr PS3 till proj och ljud via tos-link alt HDMI ljud till Onkyon och komponent till projen för bilden (om det ens går).
Redigerat av Unregistered8386e6b4, 24 September 2007 - 18:18.