Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Paramount blir exklusiv studio för HD DVD

746 svar till detta Àmne
  • StĂ€ngt Ă€mne Detta Ă€mne Ă€r stĂ€ngt

Postad 28 August 2007 - 15:07

InSane
  • InSane
  • Veteran

• 1838 inlĂ€gg
  • 0
Det finns redan en filmtrÄd, posta filmer, trailers och lÀnkar till dem dÀr.

Postad 28 August 2007 - 15:15

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlĂ€gg
  • 0
Tajmingen pÄ detta beslut kan inte ha kommit lÀgligare.

Om nu bara Paramount/Dreamworks börjar öka pÄ sina slÀpp, sÄ lÀr Àven den totala filmförsÀljningen öka parallellt -dvs för HD DVD.

Attraktiva spelare och filmer som understiger 30$ Àr riktigt bra.

FrÄgan Àr vad för strategi Paramount/Dreamworks har i och med detta.

Att dom flyttade fram Ryan boxen kan man förstÄ sÄ hÀr i efterhand.

Nu slipper dom anpassa efter alternativa kunder :D

Nu kan dom köra sitt eget race ;)

Postad 28 August 2007 - 18:47

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1199 inlĂ€gg
  • 0
Tycker denna disskusion Àr ganska meningslös,va faen spelar det för roll om det stÄr bluray eller hddvd pÄ skivorna? huvudsaken Àr vÀl ÀndÄ att det Àr högupplöst? jag vÀntar dÄ pÄ combospelare :D

Postad 28 August 2007 - 18:57

tony97
  • tony97
  • ForumrĂ€v

• 506 inlĂ€gg
  • 0
Trayzer: Jag instÀmmer med dig! Det blir en combospelare för mig. Hoppas mycket pÄ Samsungs Àven om det kanske inte Àr mitt favoritmÀrke pÄ spelare. Kanske lite OOT men...

Postad 28 August 2007 - 19:21

diabolo
  • diabolo
  • MĂ€stare

• 3548 inlĂ€gg
  • 0
Paramount...just give me Godfather Trilogyn o jag Àr glad :D

Postad 29 August 2007 - 20:05

diabolo
  • diabolo
  • MĂ€stare

• 3548 inlĂ€gg
  • 0
Microsoft: We did not pay off anybody

What's New
By Henning Molbaek
FIRST PUBLISHED Aug 29, 2007
Blu-ray supporters were angry when Paramount decided to drop support last week. They even accused Microsoft of paying off the studio to change sides. Various media even leaked this as being true.

Kevin Collins, head of Microsoft's HD DVD unit now comes with an official statement: "Microsoft did not provide any financial incentives to Paramount/Dreamworks' recent decision to support HD DVD."

About the articles, he recently said on the Home Theater Forum, "This type of 'reporting' amazes me and I challenge anyone to provide proof around these statements. They are unfounded and inaccurate."

Toshiba may have been involved but only with promotional agreements. Things like manufacturing cost, low prices on players, and technology advantages played a big role according to the studio itself.

Postad 29 August 2007 - 20:11

joakim99
  • joakim99
  • MĂ€stare

• 3433 inlĂ€gg
  • 0
Att inte tro att det var pengar eller andra ekonomiska incitament inblandade Àr vÀldigt naivt med tanke pÄ att Paramount faktiskt ignorerar över hÀlften av alla potentiella kunder. Jag har svÄrt att se att de skulle göra det sÄvida de inte har fÄtt nÄgot för det.

Postad 29 August 2007 - 20:15

diabolo
  • diabolo
  • MĂ€stare

• 3548 inlĂ€gg
  • 0

Att inte tro att det var pengar eller andra ekonomiska incitament inblandade Àr vÀldigt naivt med tanke pÄ att Paramount faktiskt ignorerar över hÀlften av alla potentiella kunder. Jag har svÄrt att se att de skulle göra det sÄvida de inte har fÄtt nÄgot för det.

<{POST_SNAPBACK}>

Toshiba may have been involved but only with promotional agreements. Things like manufacturing cost, low prices on players, and technology advantages played a big role according to the studio itself.

Postad 29 August 2007 - 20:25

joakim99
  • joakim99
  • MĂ€stare

• 3433 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jag förstod texten första gÄngen du postade den.

Hur kommer det sig att filmerna för slutkonsumenten Àr i stort sett lika dyra/billiga om det nu Àr sÄ att det Àr vÀldigt mycket billigare att tillverka HDDVD? Om nu Paramount slutar ge ut filmerna pÄ det mest populÀra formatet sÄ mÄste det ju innebÀra att de förlorade pengar pÄ den businessen om de nu inte har fÄtt lite bidrag för att bli HDDVD-exklusiva.

Postad 29 August 2007 - 20:30

diabolo
  • diabolo
  • MĂ€stare

• 3548 inlĂ€gg
  • 0

Jag förstod texten första gÄngen du postade den.*

Hur kommer det sig att filmerna för slutkonsumenten Àr i stort sett lika dyra/billiga om det nu Àr sÄ att det Àr vÀldigt mycket billigare att tillverka HDDVD? Om nu Paramount slutar ge ut filmerna pÄ det mest populÀra formatet sÄ mÄste det ju innebÀra att de förlorade pengar pÄ den businessen om de nu inte har fÄtt lite bidrag för att bli HDDVD-exklusiva.*

<{POST_SNAPBACK}>

*Trodde att du missade den ;)

*O vem sÀger att de kommer att förlora pengar genom o vara HD DVD exklusiva...mycket Àr pÄ G just nu som du mÀrker(China standalones, mer CE support, CEDIA om nÄngra dagar osv.)

Postad 29 August 2007 - 20:36

joakim99
  • joakim99
  • MĂ€stare

• 3433 inlĂ€gg
  • 0

*O vem sÀger att de kommer att förlora pengar genom o vara HD DVD exklusiva

<{POST_SNAPBACK}>

Förlorar pengar gör de sÀkerligen inte men de kommer inte att tjÀna lika mycket (sÄvida inte bluray-formatet försvinner inom kort och alla gÄr över till HDDVD).

Postad 29 August 2007 - 20:42

GĂ€st_Viggen_*
  • GĂ€st_Viggen_*
  • 0

*O vem sÀger att de kommer att förlora pengar genom o vara HD DVD exklusiva

<{POST_SNAPBACK}>

Förlorar pengar gör de sÀkerligen inte men de kommer inte att tjÀna lika mycket (sÄvida inte bluray-formatet försvinner inom kort och alla gÄr över till HDDVD).

<{POST_SNAPBACK}>

Paramount har med dealen tjÀnat mÄngdubbelt mer Àn vad de skulle ha sÄlt BD-skivor för under den tid som exclusiviteten gÀller...

Postad 29 August 2007 - 20:42

diabolo
  • diabolo
  • MĂ€stare

• 3548 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Scenario: Paramount slÀpper...Transformers som HD DVD/DVD combo only med ett pris nÄgra $ högre Àn vanlig DVD...sÀger inte att det kommer att hÀnda(vem vet ;) )...gissa om HD försÀljningen fÄr en rejÀl boost.

Postad 29 August 2007 - 20:48

joakim99
  • joakim99
  • MĂ€stare

• 3433 inlĂ€gg
  • 0

Paramount har med dealen tjÀnat mÄngdubbelt mer Àn vad de skulle ha sÄlt BD-skivor för under den tid som exclusiviteten gÀller...

<{POST_SNAPBACK}>

Men det har ju inte varit nÄgra ekonomiska incitament inblandade enligt texten ovan utan endast "promotional agreements" vilket jag tolkar som gemensam marknadsföring och dylikt. Fast det Àr kanske sÄ att Toshiba köper ett gÀng filmer till ett vÀldigt högt styckpris som de sedan bundlar med sina spelare. Fast du har kanske mer information om dealen?

Paramount Àr ett företag som vill tjÀna pengar sÄ jag förutsÀtter att de har rÀknat pÄ det och kommit fram till att det Àr ekonomiskt fördelaktigt att vara exklusiva. Dock tror jag inte att de kan rÀkna hem det utan att de fÄr pengar (eller vÀldigt subventionerade pressninger el dyl).

Postad 29 August 2007 - 20:51

joakim99
  • joakim99
  • MĂ€stare

• 3433 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Scenario: Paramount slÀpper...Transformers som HD DVD/DVD combo only med ett pris nÄgra $ högre Àn vanlig DVD...sÀger inte att det kommer att hÀnda(vem vet ;) )...gissa om HD försÀljningen fÄr en rejÀl boost.

<{POST_SNAPBACK}>

Det hade varit det enda förnuftiga om man snabbt vill in pÄ marknaden. FrÄgan Àr dock om det finns tillverkningskapacitet för att klara av att göra sÄ mÄnga combo-skivor?

Postad 29 August 2007 - 20:57

diabolo
  • diabolo
  • MĂ€stare

• 3548 inlĂ€gg
  • 0

Det hade varit det enda förnuftiga om man snabbt vill in pÄ marknaden. FrÄgan Àr dock om det finns tillverkningskapacitet för att klara av att göra sÄ mÄnga combo-skivor?

<{POST_SNAPBACK}>

Paramount/CBS har redan en titel som HD DVD/DVD only för preorder..'Star Trek: The Original Series'

http://www.highdefdi.../show/Star_Trek

"The reason we chose to do that [an HD DVD/DVD combo] is to give us the ability to make high-definition transfers of the show available to people who don’t yet have high-definition players"

Jag tror att vi kommer att see flera titlar som Combo/Twin format only.

Postad 30 August 2007 - 17:02

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlĂ€gg
  • 0
Min PS3:a ligger pÄ posten och vÀntar men jag har allvarliga planer pÄ att inte lösa ut den (postförskott). Jag sitter och letar vilka filmer jag ska köpa men det finns sÄ mkt mer pÄ HD-DVD Àn pÄ BD!

Det kostar mig 150:- att strunta i att lösa ut spelaren men det tror jag att det Àr vÀrt. Siktet Àr nu instÀllt pÄ en Onkyo HD-805 nÀr den vÀl lanseras.

Postad 30 August 2007 - 17:15

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlĂ€gg
  • 0

Min PS3:a ligger pÄ posten och vÀntar men jag har allvarliga planer pÄ att inte lösa ut den (postförskott). Jag sitter och letar vilka filmer jag ska köpa men det finns sÄ mkt mer pÄ HD-DVD Àn pÄ BD!

Det kostar mig 150:- att strunta i att lösa ut spelaren men det tror jag att det Àr vÀrt. Siktet Àr nu instÀllt pÄ en Onkyo HD-805 nÀr den vÀl lanseras.

<{POST_SNAPBACK}>

Är det sant!

Med din P(is)S3 :)

Det var det vÀrsta ;)

Hade man haft det bÀttre stÀllt ekonomiskt skulle man gjort likadant :)

VÀntar som 17 pÄ Transformers och Top Gun :)

Postad 30 August 2007 - 17:16

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlĂ€gg
  • 0
Det finns vÀl minst lika mÄnga filmer pÄ BD som pÄ HD DVD. Varför inte en combo sÄ att du fÄr tillgÄng till det mesta?
Köp Samsung BD-UP5000 i stÀllet. Den ger nog mer för pengarna Àn Onkyon om du ÀndÄ Àr beredd att vÀnta lite.

"Duo HD. Toppmodellen BD-UP5000 Ă€r Samsungs duo HD-spelare för bĂ„de blu-ray och hd-dvd. Den erbjuder hög bildkvalitet oberoende format. HQV-processorn ser till att skala upp Ă€ven vanliga dvd-skivor till simulerad hd-kvalitet (Hollywood Quality Video). VĂ€rt att notera Ă€r att spelaren Ă€ven stöder BD Java och HDi. Det betyder fler interaktiva möjligheter – med trailers, regissörskommentarer och fler interaktiva menymöjligheter och bonusscener."

Postad 30 August 2007 - 17:22

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlĂ€gg
  • 0

Det finns vÀl minst lika mÄnga filmer pÄ BD som pÄ HD DVD. Varför inte en combo sÄ att du fÄr tillgÄng till det mesta?
Köp Samsung BD-UP5000 i stÀllet. Den ger nog mer för pengarna Àn Onkyon om du ÀndÄ Àr beredd att vÀnta lite.

"Duo HD. Toppmodellen BD-UP5000 Ă€r Samsungs duo HD-spelare för bĂ„de blu-ray och hd-dvd. Den erbjuder hög bildkvalitet oberoende format. HQV-processorn ser till att skala upp Ă€ven vanliga dvd-skivor till simulerad hd-kvalitet (Hollywood Quality Video). VĂ€rt att notera Ă€r att spelaren Ă€ven stöder BD Java och HDi. Det betyder fler interaktiva möjligheter – med trailers, regissörskommentarer och fler interaktiva menymöjligheter och bonusscener."

<{POST_SNAPBACK}>

Har funderat pÄ den ocksÄ. Men allvarligt talat sÄ finns det fler intressanta filmer pÄ HD-DVD nu. BD-titlarna Àr inte lika roliga... Tycker jag. :)

Postad 30 August 2007 - 17:27

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlĂ€gg
  • 0
Paramount/Dreamworks won't replenish Blu-ray film stock

As we alluded to last week, Paramount and Dreamworks have now confirmed that they will no longer be restocking any of their Blu-ray titles, having now pledged allegiance to HD DVD.

Additionally, the two companies have backtracked on some Blu-ray titles announced before they switched sides. These include Face Off, Flashdance, Blades of Glory, and Top Gun.

If you want an existing title in Blu-ray format, you'd better be quick. Titles won't be removed from retail shelves, but there's no guarantee of large stocks.

For those that are bothered about absolute numbers of releases, All Things HiDef has calculated that the HD DVD format now has more active titles available — 279 — compared to 257 Blu-ray titles, as the discontinued discs accounted for just over 11% of US Blu-ray releases.

All Blu-ray titles are still available to rent, though a representative from Netflix said that if the studios withdrew the Blu-ray license, then they'd stop renting them out.

edit: censur :)

Redigerat av Audio Code 3, 30 August 2007 - 17:28.

Postad 30 August 2007 - 21:36

diabolo
  • diabolo
  • MĂ€stare

• 3548 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Paramount/CBS har redan en titel som HD DVD/DVD only för preorder..'Star Trek: The Original Series'

http://www.highdefdi.../show/Star_Trek

"The reason we chose to do that [an HD DVD/DVD combo] is to give us the ability to make high-definition transfers of the show available to people who don’t yet have high-definition players"

Jag tror att vi kommer att see flera titlar som Combo/Twin format only.

<{POST_SNAPBACK}>

Mer info om det

http://www.avsforum....82&postcount=42

Let me help him out because this one is easy.  Info was posted in the news thread also: http://cms.singulus....Hash=a62accc3f4

""...Combo production machine SPACELINE II for HD DVD and DVD
The first HD DVD production system was already launched by SINGULUS in the summer of 2005. These machines are able to produce DVD 9 as well as the new HD DVD. Therefore, SINGULUS enables its customers to respond flexibly with respect to the new format development. As early as December 2004, SINGULUS had concluded a development cooperation for the development of HD DVD production technology with MemoryTech/Toshiba. The majority of the HD DVD movies are produced on SPACELINE II production equipment by SINGULUS. The Kahl am Main-based company is the leading equipment supplier and has a global market share of more than 65 %. Since 2006 SINGULUS has exclusively been delivering HD DVD enabled production lines and installed nearly 200 machines worldwide. ..."

So Singulus alone has sold 200 lines.  Basically, anyone buying DVD lines in the last two years, has bought machines which can also make HD DVD.

As for conversion, yes, that is an option also although for any company who has been growing their business, they would have little need for it because their new DVD lines can produce HD DVD per above.

http://www.avsforum....28&postcount=42

In fairness, Sony doesn't have a single line.  At the same time, while the HD DVD lines are production lines with high yields and ultra fast cycle time (half the time it takes to make a BD), a number of lines in the so called "8" are not anywhere close to this even for BD-25, let alone BD-50.

http://www.avsforum....50&postcount=50

No :).  You don't have to alter those lines.  All new DVD lines can make HD DVDs.  It usually takes about 5 minutes to switch from HD DVD to DVD and vice versa.  So what is stated is truly the HD DVD capacity in the wild.  And further, the fact that it cost zero to roll out HD DVD in the replication chain.  Courtesy of DVD, we get a free ride!  :)

The lines you have to alter are the older DVD lines bought more than two years ago.

Redigerat av diabolo, 31 August 2007 - 03:23.

Postad 02 September 2007 - 20:35

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1687 inlĂ€gg
  • 0
Ryktet just nu(Àven frÄn insiders) Àr att Tosh kommer ta pÄ sig $150mille affÀren officiellt.

Postad 02 September 2007 - 20:41

diabolo
  • diabolo
  • MĂ€stare

• 3548 inlĂ€gg
  • 0

Ryktet just nu(Àven frÄn insiders) Àr att Tosh kommer ta pÄ sig $150mille affÀren officiellt.

<{POST_SNAPBACK}>

U n your rumors :)

http://www.avsforum....6&postcount=226

Postad 02 September 2007 - 20:48

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1687 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

U n your rumors :)

<{POST_SNAPBACK}>

Haha, tror du Paramount tryckte upp Blades of Glory för att sedan sÀga: "nÀ men, vi skiter i BD och vi skiter i att sÀlja dessa, vi fÄr ju ÀndÄ lite fickpengar av Tosh" ;)

Postad 02 September 2007 - 20:50

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlĂ€gg
  • 0
Är det verkligen sĂ„ svĂ„rt att "spĂ„ra" 150 miljoner dollar? det Ă€r ju inte direkt smĂ„pengar det handlar om... Om Handelsbanken rĂ„kar peta in en hundring extra pĂ„ mitt konto sĂ„ uppdagas ju det inom 24 timmar.

Postad 02 September 2007 - 20:51

diabolo
  • diabolo
  • MĂ€stare

• 3548 inlĂ€gg
  • 0

Haha, tror du Paramount tryckte upp Blades of Glory för att sedan sÀga: "nÀ men, vi skiter i BD och vi skiter i att sÀlja dessa, vi fÄr ju ÀndÄ lite fickpengar av Tosh" ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Tror du att vi kommer att fÄ veta vad som har hÀnt/hÀnder bakom kulisserna?(GÀller blue n red)...be smart :)

Blu-ray Supporting Studios Respond to Payoff Question

while Disney's European Marketing VP responded with a "no comment."

http://www.dvdtimes....contentid=65741
Question to BDA: it's about Paramount/Dreamworks. People speculated that Paramount were given 'sweeteners''. The person asking wants a Yes or No answer from all of the studios - have you been 'sweetened' to stick exclusively with Blu-ray?
Answer: (Nobody wants to answer this).

Update: some execs state "no, no sweeteners" (apologies that this was not clearer in the article before).

The FOX exec is given the mic: "We were given very good content protection" (smiles).

Disney/Buena Vista rep states "no comment".

(They continue passing the mic around).

Redigerat av diabolo, 02 September 2007 - 20:58.

Postad 02 September 2007 - 21:02

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1687 inlĂ€gg
  • 0
Den stora frÄgan Àr, varför tyckte BD lÀgret inte det var vÀrt att viffta med lika mycket pengar, har dom nÄgon större pÄ G? :)

Postad 02 September 2007 - 21:06

diabolo
  • diabolo
  • MĂ€stare

• 3548 inlĂ€gg
  • 0

Den stora frÄgan Àr, varför tyckte BD lÀgret inte det var vÀrt att viffta med lika mycket pengar, har dom nÄgon större pÄ G? :)

<{POST_SNAPBACK}>

De var upptagna med Target/Blockbuster PR spin ;)

Postad 02 September 2007 - 22:11

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1902 inlĂ€gg
  • 0
Rumor: Toshiba to Admit $150M Payoff

Postad 02 September 2007 - 22:15

diabolo
  • diabolo
  • MĂ€stare

• 3548 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Beatboy77 in action igen :)...

Postad 02 September 2007 - 22:15

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • ForumrĂ€v

• 887 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

NÀsta gÄng du postar en lÀnk som gÄr till blu-ray.com i en HD DVD trÄd sÄ var vÀnlig och upplys om det. Har ingen lust att ge dom gratis klick.

Postad 02 September 2007 - 22:16

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlĂ€gg
  • 0
HAHA beatboy77 har han fÄtt en ny kristall kula :)

Postad 02 September 2007 - 22:19

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1902 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

NÀsta gÄng du postar en lÀnk som gÄr till blu-ray.com i en HD DVD trÄd sÄ var vÀnlig och upplys om det. Har ingen lust att ge dom gratis klick.

<{POST_SNAPBACK}>

Tyckte det var relevant info ang. Paramount. Men men...

Postad 02 September 2007 - 22:19

diabolo
  • diabolo
  • MĂ€stare

• 3548 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

:) Alltid kul o lÀsa om B77s idioterier ;)

Postad 02 September 2007 - 22:20

Unregistered05718b45
  • Unregistered05718b45
  • LĂ€rjunge

• 442 inlĂ€gg
  • 0
Det hade varit kul om sony tog pÄ sig att dom betala Paramount för att hÄlla sina skrÀp filmer borta.

:)

Postad 02 September 2007 - 22:20

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, dina klick pÄ en hemsida lÀr sÀkert avgöra kriget. :)

Postad 02 September 2007 - 22:23

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlĂ€gg
  • 0

Det hade varit kul om sony tog pÄ sig att dom betala Paramount för att hÄlla sina skrÀp filmer borta.

<{POST_SNAPBACK}>

du menar filmer som Gudfadern trilogin, forrest gump, transformers, top gun,
Jack Ryan filmerna, gladiator osv ;)

Postad 02 September 2007 - 22:26

Unregistered05718b45
  • Unregistered05718b45
  • LĂ€rjunge

• 442 inlĂ€gg
  • 0
japp

Postad 02 September 2007 - 22:27

diabolo
  • diabolo
  • MĂ€stare

• 3548 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

du menar filmer som Gudfadern trilogin, forrest gump, transformers, top gun,
Jack Ryan filmerna, gladiator osv ;)

<{POST_SNAPBACK}>

B)

http://www.apple.com.../shrekthethird/
http://www.apple.com...ransformers/hd/
http://www.apple.com...dust/large1.htm
http://www.apple.com...aramount/11808/
http://www.apple.com...amount/beowulf/

Yes, Godfather trilogyn o Gladiator lÄter nice ;)

Postad 02 September 2007 - 22:29

diabolo
  • diabolo
  • MĂ€stare

• 3548 inlĂ€gg
  • 0

japp

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 02 September 2007 - 22:31

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlĂ€gg
  • 0

japp

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

;) ;)

Postad 03 September 2007 - 00:18

Unregistered05718b45
  • Unregistered05718b45
  • LĂ€rjunge

• 442 inlĂ€gg
  • 0
Jag hÄller inte pÄ nÄtt format, om Tohsiba vill betala Paramount 150mil$ fÄr dom göra det men det kommer inte va till nÄn nytta, jag tycker det Àr bara sjukt att bolagen slÄss om dÄliga HW titlar.

Visst Àr gudfaders 1&2 klassiker men 99% av folket som vill se film kommer inte tror jag att köpa en ny spelare + en skÀrm (om dom inte har en) för att se filmen i HD, om dom har den pÄ dvd redan, plus att filmen pÄ dvd kostar kanske 1/2 av priset pÄ en ny HDfilm.

Tohsiba borde leta efter mer filmer utanför USA, om dom vill vinna det hÀr kriget, det gÀller Sony&oc ocksÄ.

Eftrsom jag tror mÄnga Àr trötta pÄ HW film, som bestÄr idag mÀsta av halv taskiga skÄdisar i en tunn historia och sÄ öser man pÄ med GUI eftekter i varje tagning.

Dom borde sÀnka priset pÄ filmerna till dvd nivÄ ocksÄ,
Ta tex top gun den kosta idag 60:- nÀr den kommer pÄ HD DVD ligger den sÀkert pÄ 249-299:-.

Och jag skulle inte Àns se den under pistol hot :P

Postad 03 September 2007 - 00:32

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlĂ€gg
  • 0
rezillo: De flesta HD-filmerna kostar typ 150:-/st.

Postad 03 September 2007 - 08:44

batti
  • batti
  • Amatör

• 96 inlĂ€gg
  • 0
Tomanista:
Menar du att de dÀr HD filmerna gÄr att fÄ tag pÄ de priserna hÀr i Sverige eller per import?

Faktum Àr att rezillo har en poÀng med det han skriver. Det finns inte en enda HD film som Discshop sÀljer för under 200 riksdaler. Vad som sedan sÀljs utomlands kan jag inte svara för, men det finns som sagt vissa risker med att importera filmer som sagt. Skulle man rÄka ut för ett rejÀlt fel pÄ nÄgon av de HD skivor man köpt sÄ kÀnns det inte lika enkelt att behöva skeppa tillbaks det för att fÄ en ny.....

Postad 03 September 2007 - 09:33

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlĂ€gg
  • 0
Transformers: The Movie ( HD DVD ) ( 2007 )

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  trans.jpg   34.88K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Audio Code 3, 03 September 2007 - 09:34.

Postad 03 September 2007 - 10:54

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlĂ€gg
  • 0
Finns en kille som sÀljer nÄgra ex Blades of Glory pÄ BD!!! :P

» Klicka hĂ€r för att visa spoiler - Klicka en gĂ„ng till för att dölja den... «

Postad 03 September 2007 - 15:32

Agaton
  • Agaton
  • ForumrĂ€v

• 670 inlĂ€gg
  • 0

Finns en kille som sÀljer nÄgra ex Blades of Glory pÄ BD!!! :P

» Klicka hĂ€r för att visa spoiler - Klicka en gĂ„ng till för att dölja den... «

<{POST_SNAPBACK}>

Japp! Inte konstigt dÄ dessa trycktes upp lÄngt innan Paramount blev mutade till att slÀppa HD-DVD exklusivt. Ett riktigt samlarobjekt i dagslÀget Àr det garanterat, som ocksÄ har ett okomprimerat PCM spÄr som saknas pÄ HD-DVD.

Finns faktiskt lite bilder pÄ Blu-ray utgÄvan pÄ avsforum.

Postad 03 September 2007 - 20:17

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1061 inlĂ€gg
  • 0
TOSHIBA PAID PARAMOUNT to support HD DVD only, but not $150 million, says Toshiba executive.

http://www.warren-news.com/
(mÄste va medlem för mer text)

Redigerat av Scrapanatchi, 03 September 2007 - 20:17.

Postad 03 September 2007 - 20:37

diabolo
  • diabolo
  • MĂ€stare

• 3548 inlĂ€gg
  • 0

TOSHIBA PAID PARAMOUNT to support HD DVD only, but not $150 million, says Toshiba executive.

http://www.warren-news.com/
(mÄste va medlem för mer text)

<{POST_SNAPBACK}>

Old news...men visst alltid kul med lite BDA spin ;)

"Toshiba promised Paramount and DreamWorks Animation “some money” to cover costs “to jointly promote” their titles, in a deal for the studios to support HD DVD and not Blu-ray, Toshiba’s top HD DVD executive told [the C, E, D] at IFA Friday. But reports that Toshiba paid the studios $150 million for their support are “totally wrong,” Yoshihide Fujii, CEO of Toshiba’s Digital Network Co., said without elaborating.

A studio would be “stupid” to accept money to back “the wrong product,” Fujii said. “Sooner or later,” Paramount and DreamWorks Animation would realize HD DVD “is the wrong product,” if that was so, and if the endorsements were based only on payments, he said. “Only because they feel this is the right product” did Paramount and DreamWorks Animation agree to back HD DVD exclusively, Fujii said. “This is a fact,” he declared. "

Paramount/Dreamworks fortfarande HD DVD exklusiva? Japp :lol:

Redigerat av diabolo, 03 September 2007 - 21:42.

2 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 2 gÀster, 0 anonyma medlemmar

Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.