Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Toshiba HD-EP30, HD-EP35 HD DVD

1570 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 januari 2008 - 22:38

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1 419 inlägg
  • 0

på Hifiklubben sa de att jag skulle få 5 gratis filmer om jag gick in på www.toshiba-europe.com och skrev ut en blankett. Så det gjorde jag på http://www.home-ente...hddvds.pdf?open
Men när jag läser villkoren nere står det att endast kunder från U.K och Irland kan maila in. Blev jag blåst?

Ja, du blev blåst...kontakta din advokat :)

http://www.hddvdeuro...hddvd_po_se.pdf

Tackar!

Postad 02 januari 2008 - 23:01

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3 548 inlägg
  • 0

Tackar!

Np :)...n congrats 4 the new player :)

Postad 03 januari 2008 - 07:04

Unregistered39180
  • Unregistered39180
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0

Brandon: Löste uppdateringen problemen som du tidigare upplevde?

Jag har inte upplevt problemet igen. Jag har dock inte spelat upp de skivor som krånglade igen. Det verkar som uppdateringen gjort maskinen stabilare.

Postad 03 januari 2008 - 12:49

Unregistered29199
  • Unregistered29199
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
undras hur denna xa2 står sig:
http://www.amazon.co...p...0762&sr=1-2

Postad 03 januari 2008 - 20:00

nolem
  • nolem
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag undrar om någon vet om det skiljer sig något i boot up tiden mellan EP30 och EP35. Vad jag förstått tar det ca 30sek att boota upp EP30 och sedan en del mera tid för att känna igen en HD DVD-skiva.

Postad 03 januari 2008 - 21:18

Rabalder
  • Rabalder
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0
Om mitt tänkta användningsområde enbart är att de HD-DVD och vanliga DVDs och bara köra ljudet via HDMI till TVn (1080i), finns det då någon anledning att gå upp i pris från en vanlig E1?

Om priserna nu är
E1: 2000kr
E30: 2700kr
E35: 3500kr

(köper lokalt i Tyskland)

En sak som kan vara viktig för mig är att jag har ett väldigt grunt skåp som DVDn står i, hur djup är E1 resp E30/35 inkl HDMI/Nätverk/Strömkabel??

Postad 04 januari 2008 - 00:02

Shrimpii
  • Shrimpii
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
Förmodligen inte. Eftersom du skickar ut ljudet via tv:n med, så finner jag ingen större anledning till att skaffa de dyrare modellerna.

Om man är uppgraderingssugen och planerar att någongång i framtiden skaffa en full-hd skärm, så kanske man kan fundera på att skaffa en av de dyrare spelarna.

Postad 04 januari 2008 - 00:26

Drem
  • Drem
  • Veteran

• 1 646 inlägg
  • 0
Edit: löste sig...

Redigerat av Drem, 04 januari 2008 - 01:03.

Postad 04 januari 2008 - 01:58

Rabalder
  • Rabalder
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Förmodligen inte. Eftersom du skickar ut ljudet via tv:n med, så finner jag ingen större anledning till att skaffa de dyrare modellerna.

Om man är uppgraderingssugen och planerar att någongång i framtiden skaffa en full-hd skärm, så kanske man kan fundera på att skaffa en av de dyrare spelarna.

Vilket krasst betyder att EP30 eg bara är intressant om man har en 50+ fullHD plasmaskärm utan surround anläggning.... Om man skulle vilja skaffa det en dag så köper man sig säkert en ny comboplayer för 1000kr.....

Postad 04 januari 2008 - 09:49

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0
Vad är den stora skillnaden mellan ep30 och ep35?

Postad 04 januari 2008 - 14:28

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0
Ser ut som att jag kommer joina er imorgon med nytt inköp av Ep-35 (från Hifi-klubben)! ;)
Ställer mig dock lite frågande till uppstartstiden, är den runt 30 sek eller...? Min X360 addonspelare är ju sjukligt snabb vid en ren jämförelse isåfall. Tror faktiskt jag ska behålla den och koppla in till datorn, rätt trevligt med en HD DVD spelare i varje rum lixom... :lol:
Blir intressant att pumpa ut HD-ljuden via bitstream till nya förstärkaren oxå, lär ju låta fett najz! :lol:

Postad 04 januari 2008 - 14:56

Bletch
  • Bletch
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Japp, då var en EP35 beställd hos Hifiklubben ;)
Utgår ifrån att erbjudandet om fem filmer även gäller hos dem.

Postad 04 januari 2008 - 15:01

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1 419 inlägg
  • 0

Det gör det! Jag har skickat in talongen men inte fått nåt än.

Postad 04 januari 2008 - 15:24

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0

EP35 har 5.1 analogt.

Postad 04 januari 2008 - 16:18

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0

EP35 har 5.1 analogt.

Är detta det enda?

Jag har en förstärkare som tar emot de nya ljudformaten via pcm/HDMI, antar att jag lika bra kan köpa den mindre modellen eller?

Postad 04 januari 2008 - 16:20

Bletch
  • Bletch
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Det gör det! Jag har skickat in talongen men inte fått nåt än.

Kanonbra! Kan iofs förstå att det är lite väntetid. Hoppas att det inte är lika länge som för dem som har köpt XBOX 360 HD-DVD spelaren med 5-filmer.....

Den är inte billig direkt- men jag tänker på framtiden. Har bara en Samsung 32" LCD som klarar max 1080i ...ska byta skärm när jag flyttat.

Postad 04 januari 2008 - 16:44

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

EP35 har 5.1 analogt.

Är detta det enda?

Jag har en förstärkare som tar emot de nya ljudformaten via pcm/HDMI, antar att jag lika bra kan köpa den mindre modellen eller?

EP35 har även 7.1 digital bitstream output via hdmi

Postad 04 januari 2008 - 16:45

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0

EP35 har 5.1 analogt.

Är detta det enda?

Det där låter ju mer intressant, för eller nackdelar med detta?

Postad 04 januari 2008 - 19:57

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1 113 inlägg
  • 0

EP35 har 5.1 analogt.

Är detta det enda?

Det där låter ju mer intressant, för eller nackdelar med detta?

Fördelar:
EP35 kan skicka alla ljudformat inklusive DTS-MA som bitstream till en förstärkare som sedan avkodar dessa ljudformat. Du måste då ha en förstärkare/receiver som klarar av att avkoda dom t.ex. Onkyo 605...
EP30 klarar ej att avkoda DTS-MA och kan inte heller skicka ljudformaten till en förstärkare/receiver som bitstream.

Nackdelar:
EP35 är ca 1000kr dyrare än en EP30.

Postad 04 januari 2008 - 20:18

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0
[/quote]
Fördelar:
EP35 kan skicka alla ljudformat inklusive DTS-MA som bitstream till en förstärkare som sedan avkodar dessa ljudformat. Du måste då ha en förstärkare/receiver som klarar av att avkoda dom t.ex. Onkyo 605...
EP30 klarar ej att avkoda DTS-MA och kan inte heller skicka ljudformaten till en förstärkare/receiver som bitstream.

Nackdelar:
EP35 är ca 1000kr dyrare än en EP30.
[/quote]

Jag har en Yamaha-2700 förstärkare. Jag vet att den tar emot de nya ljudformaten om de skickas som pcm via HDMI eftersom jag kör en ps3 på detta sätt. Frågan är då om de här Toshiba spelarna kan ge ut de nya formaten som pcm ström så förstärkaren kan spela upp dem?

Postad 04 januari 2008 - 20:26

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

Jag har en Yamaha-2700 förstärkare. Jag vet att den tar emot de nya ljudformaten om de skickas som pcm via HDMI eftersom jag kör en ps3 på detta sätt. Frågan är då om de här Toshiba spelarna kan ge ut de nya formaten som pcm ström så förstärkaren kan spela upp dem?

Jadå, det kan de allihop (EP-10, EP-30, EP-35). T o m de "gamla" modellerna (E1, XE1) fixar detta! Men det är alltså bara EP-35 som fixar att köra 7.1 rent "bitstreamat" ljud. Vet inte direkt fördelen med detta (förutom att man får upp "Dolby True HD", "DTS HD" m fl i förstärkarens display i st f enbart "PCM"...) men vissa användare på AVS Forum tycker tydligen att detta låter aaaningen bättre än ren PCM. Kolla denna tråd t ex:
http://www.avsforum........2477&page=2

Well, imorgon slår jag till på en EP-35, har redan riggat upp nätverkskabel till förmån för att tanka ner nya firmware 1.3! :unsure:

Postad 04 januari 2008 - 20:49

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1 113 inlägg
  • 0
Obs, ingen spelare varken EP30 eller EP35 klarar internt av att avkoda DTS-MA!
Men om man köper EP35 och har eller kommer att köpa en receiver som klara av att avkoda DTS-MA så kan det var en fördel att köpa EP35 för den kan skicka DTS-MA som bitstream till receivern som sedan avkodar ljudformatet...

Postad 04 januari 2008 - 21:19

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Dock är det väldigt lite HD DVD filmer med DTS HD MA, mera på BD, så man klarar sig långt med
en enkel HDMI receiver, DTS CORE 1,5 mbps är ju mkt bra och tvivlar att så många hör skillnad!!

Postad 05 januari 2008 - 12:39

Bletch
  • Bletch
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Kan man spela upp HD-DVD filmer köpta i USA på en EP35:a ? har flr mig att det ska gå men inte vanliga DVD-filmer som är region 1 osv..

Postad 05 januari 2008 - 12:48

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0

Kan man spela upp HD-DVD filmer köpta i USA på en EP35:a ? har flr mig att det ska gå men inte vanliga DVD-filmer som är region 1 osv..

Japp det går utmärkt!

Postad 05 januari 2008 - 15:02

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0
Jahaja, var faktiskt på väg in till Hifi-klubben för inköp av en ny EP-35:a, men efter Warners och New Lines uttalanden avvaktar jag nog med detta, minst sagt... :) X360 addon får duga helt enkelt och så har jag ju min PS3a också. Jäkligt trist att det blev såhär dock, men men... :)

Postad 06 januari 2008 - 20:23

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1 419 inlägg
  • 0

Ja då har det hänt pojkar och flickor. Mr.Blu-ray fläktpojke himself har svalt det röda pillret

Berätta hur Bourne funkar för dig.
Min EP30 var inte helt förtjust i att spela upp de 3 sista kapitlena... :/

Bourne Ultimatum funkar finfint på min EP30 med firmware 1.3

Postad 07 januari 2008 - 00:05

Drem
  • Drem
  • Veteran

• 1 646 inlägg
  • 0
Min EP35 tappar ibland bilden i någon sekund. Det blir bara svart och så kommer bilden tillbaka? Har hänt några få gånger. Jag kör via HDMI. Någon som har upplevt detta?

Postad 07 januari 2008 - 14:00

Bergstream
  • Bergstream
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Min EP35 tappar ibland bilden i någon sekund. Det blir bara svart och så kommer bilden tillbaka? Har hänt några få gånger. Jag kör via HDMI. Någon som har upplevt detta?

Jo det här hänt mig en gång :rolleyes:

Har även fått upp en varningsruta 2gånger när jag har kört vanlig dvd i 1080p, Rutan försvann nästan direkt så jag är lite osäker vad det stod tror det var "denna upplösning är förbjuden.......576i " mer hann jag inte uppfatta.

Har även problem att gå till menyn på vanlig DVD, Trycker man på meny kommer man bara till första menyn där man väljer språk. Det går alltså inte att gå till menyn där man kan välja scen och extra material m.m :D
På vissa filmer fungerar menyn som vanligt, spelar ingen roll om man trycker på meny eller topmeny

Redigerat av Bergstream, 07 januari 2008 - 14:03.

Postad 08 januari 2008 - 14:11

Unregistered39180
  • Unregistered39180
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0

Jo det här hänt mig en gång :D

Har även fått upp en varningsruta 2gånger när jag har kört vanlig dvd i 1080p, Rutan försvann nästan direkt så jag är lite osäker vad det stod tror det var "denna upplösning är förbjuden.......576i " mer hann jag inte uppfatta.

Har även problem att gå till menyn på vanlig DVD, Trycker man på meny kommer man bara till första menyn där man väljer språk. Det går alltså inte att gå till menyn där man kan välja scen och extra material m.m :)
På vissa filmer fungerar menyn som vanligt, spelar ingen roll om man trycker på meny eller topmeny

Ditt problem kan bero på (om du kör) upplösning 1080/24p. Denna kan endast köras med HD material, i vart fall på min Ep-35. När jag kör DVD ändrar jag upplösningen till 1080p, då funkar menyerna bra. Oftast ser man problemet genom att bilden hackar sig fram.

Kör man långa HDMI-kablar eller om man har problem med glapp mellan kabel och maskin så kan man får de problem du beskriver. Kvalitén på kabeln är viktig när man kör hög HD-upplösning. Själv kör jag Supras nya HDMI-kabel så jag menar inte att man måste köpa våldsamt dyra kablar. Innan hade jag en Hamakabel som uppvisade liknande problem som du beskriver.

Postad 08 januari 2008 - 14:56

Bergstream
  • Bergstream
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Jo det här hänt mig en gång :rolleyes:

Har även problem att gå till menyn på vanlig DVD, Trycker man på meny kommer man bara till första menyn där man väljer språk. Det går alltså inte att gå till menyn där man kan välja scen och extra material m.m :D

Ditt problem kan bero på (om du kör) upplösning 1080/24p. Denna kan endast köras med HD material, i vart fall på min Ep-35. När jag kör DVD ändrar jag upplösningen till 1080p, då funkar menyerna bra. Oftast ser man problemet genom att bilden hackar sig fram.

Kör man långa HDMI-kablar eller om man har problem med glapp mellan kabel och maskin så kan man får de problem du beskriver. Kvalitén på kabeln är viktig när man kör hög HD-upplösning. Själv kör jag Supras nya HDMI-kabel så jag menar inte att man måste köpa våldsamt dyra kablar. Innan hade jag en Hamakabel som uppvisade liknande problem som du beskriver.

Jag kör DVD i upplösning 1080P & HD i 1080P/24, Supra kabel här oxå ;)
Nåja det är bara små buggar, annars fungerar EP35:an perfekt :)

Redigerat av Bergstream, 08 januari 2008 - 14:57.

Postad 09 januari 2008 - 23:57

Unregistered39180
  • Unregistered39180
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0

Jo det här hänt mig en gång ;)

Har även problem att gå till menyn på vanlig DVD, Trycker man på meny kommer man bara till första menyn där man väljer språk. Det går alltså inte att gå till menyn där man kan välja scen och extra material m.m :wub:

Jag kör DVD i upplösning 1080P & HD i 1080P/24, Supra kabel här oxå :D
Nåja det är bara små buggar, annars fungerar EP35:an perfekt ;)

Är det den senaste version på kabeln med de nya kontakterna? Enligt Jenving skall de nya kontakterna vara bättre än den gamla.

Postad 10 januari 2008 - 21:15

Bergstream
  • Bergstream
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Jo det här hänt mig en gång ;)

Har även problem att gå till menyn på vanlig DVD, Trycker man på meny kommer man bara till första menyn där man väljer språk. Det går alltså inte att gå till menyn där man kan välja scen och extra material m.m :P

Jag kör DVD i upplösning 1080P & HD i 1080P/24, Supra kabel här oxå :P
Nåja det är bara små buggar, annars fungerar EP35:an perfekt :D

Är det den senaste version på kabeln med de nya kontakterna? Enligt Jenving skall de nya kontakterna vara bättre än den gamla.

Jag har den här modellen.
Postad bild

Borde väl vara nya kontakten?

Postad 14 januari 2008 - 02:47

Unregistered39180
  • Unregistered39180
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0
Kolla på denna länk. Tydligen har uppgradering av kabeln gjorts under 2007.

Info!

/B

Postad 14 januari 2008 - 14:18

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2 523 inlägg
  • 0
vilken ska man köpa egentligen? vilken är kungen av hd-dvder?! Ep35 eller hd-xe1?
någon som möjligtvis har testat bägge? vi snackar bara HD-dvd prestandan nu!

Postad 14 januari 2008 - 14:21

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Det är knappast skillnad på HD DVD, XE-1 är ev något bättre med sitt HQV chip på DVD!!

EP35 slipper man ju uppdatera för 1080P/24 och bitstream audio, den har ju det
från början!!

Sen är ju EP-35 mkt billigare!!

Postad 14 januari 2008 - 20:52

Unregisterede05aa31f
  • Unregisterede05aa31f
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Läste i en annan tråd om prissänkning EP-35 299:- dollar i usa dvs 2000? nuvarande prissättning ligger den på strax över 4000 tror ni att vi kan få se en prissänkning här hemma inom en snar framtid??

Hade egentligen tänkt att köpa en EP-30 till helgen men om det är en förestånde prissänkning på en 1000 spänn så kan det ju vara värt att vänta :D

Eller vad tror ni??

Postad 14 januari 2008 - 22:05

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3 433 inlägg
  • 0
Hitills har priserna i sverige inte hängt med usa-priserna fullt ut. Jag tror inte att EP35 blir så värst mycket billigare närmsta tiden men jag hoppas att jag har fel då jag är sugen på att byta ut min nuvarande hddvds-spelare.

Postad 14 januari 2008 - 22:07

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Jag har en EP-30 och den verkar ha problem att läsa de flesta brända DVD-skivor.

Jag har köpt filmen 300 och det tog mig cirka 5 minuter att bara lyckas få igång filmen. kanske längre. Fick mata den ut och in flera ggr innan spelare ville ta filmen.

Så ja den verkar rätt buggig tyvärr.

Postad 14 januari 2008 - 22:36

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Har du uppdaterat firmware till senaste??

Postad 16 januari 2008 - 20:59

Unregisterede05aa31f
  • Unregisterede05aa31f
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Nån som kan berätta vad det är för skillnad på EP-10 och EP-30?

Postad 16 januari 2008 - 21:36

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0

Nån som kan berätta vad det är för skillnad på EP-10 och EP-30?

Ny design sen HDMI 1.3 och "REGZA-Link (HDMI, CEC-Link) på EP30 är dom skillnaderna jag kan hitta :)

Edit: Efter en förfrågan till Toshiba UK så fick jag svaret att även EP10 har HDMI 1.3

Redigerat av Unregistered2e3b64ba, 18 januari 2008 - 16:40.

Postad 18 januari 2008 - 11:42

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Priserna sjunker på EP-35 under 4 K nu, fast vill man
handla från de nätsidorna , HIFI klubben får sänka
EP35 med ett par tusen :)

Postad 18 januari 2008 - 13:14

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1 419 inlägg
  • 0

EP35 med ett par tusen :)

Typiskt när man själv köpte en EP30 för 4 papp för 2 veckor sen.

Postad 18 januari 2008 - 17:03

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

EP35 med ett par tusen ;)

Expansys verkar ändå ha fått hyffsade betyg? 3760 spänn för en EP35, rätt najz faktiskt... ;)
https://www.prisjakt...info.php?f=1251

Postad 18 januari 2008 - 18:39

jimpa_84
  • jimpa_84
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Halvering av priset på hd-dvd spelare:

http://www.prylporta..._MKF053.dbp.asp

Det sägs att riktpriset för EP30 ska ligga på 2200 kr, man blir ju riktigt köpsugen!

Postad 18 januari 2008 - 19:01

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Priset för EP30 hamnar då på ett pris på cirka 2 200 kronor och för Toshiba EP35 blir det rekommenderade utpriset 3 500 kronor. ;) ;) ;)

Perfekt nu för oss som köpt in i HD DVD rätt så mkt och samlat ett kartotek filmer
att köpa dessa nya spelare billigt pga WB:s beslut!! ;)

Postad 18 januari 2008 - 19:09

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0
Inget att snacka om, sänks EP35an till 3500 spänn slår jag till direkt!

Eller... ska man satsa på XE1an istället om den oxå sjunker i pris?? Firmware 2.8 som släppts i Japan verkar t ex fixa "forced/automatisk 1080p/24", så man slipper byta varje gång man kör HD DVD respektive DVD och så är den ju grym på uppskalning oxå... hmmm

Edit: en liten tanke bara, borde inte riktpriset på EP35 hamna på 3200 spänn, dvs en tusing ovan EP30, precis som i dagsläget?

Redigerat av ajzman, 18 januari 2008 - 19:09.

Postad 18 januari 2008 - 19:13

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Det bästa vore om Ep-35 kom för 2995 med 5 filmer på köpet då slår ja till omgående och
kör endast reg 1 dvd på min E1:A ;) ..

Ang XE1 så ska inte skillnaden på DVD vara stor mellan HQV chippet och EP35.ans
Ancorbay chip!!

Hoppas HiFiKlubben sänker så fort som möjligt!! ;)

Postad 18 januari 2008 - 19:17

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0
Ja hade man haft lite mer pengar och en mer förstående sambo så hade det ju varit ett ypperligt tillfälle att bli lite neutral... som läget är nu så tänker jag vänta och se hur det går på filmfronten när WB slutar ge ut HDDVD....

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.