Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Lg KU990 va tror ni om denna?

1146 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG Viewty KU990 (Mobiltelefoner) 4 8.013888 (71) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 05 January 2008 - 22:04

tsokolatas
  • tsokolatas
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Nu så....

Har jag köpt en Lg ku990 är faktiskt jätte nöjd. Finns dock vissa saker som måste absolut uppgraderas o ändras de flesta av de har folk här på forumet nämnt därför vill jag inte börja nämna de igen.

De går att överleva lätt utan de.

En viktig grej som jag saknar därför att jag använder det på jobbet är att man inte kan spela in samtal. Röst memo finns men man kan inte använda det till att spela in samtal. Om någon här känner till något sätt att göra det eller om det finns något program att lägga i telefonen för att få den tjänsten kan han/hon nämna det.

Annars en jätte trevlig telefon. Dock är en firmware ett måste för Ku990 om den ska kännas mer komplett.

Postad 06 January 2008 - 14:43

ahnfeldt
  • ahnfeldt
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Har haft min LG Viewty nu i en månad och är supernöjd.

Har idag fått en liten kalendericon i statusfältet på skärmen längst upp. Problemet är att jag inte har något inlagt i kalendern idag (6:e januari). Om ikonen inte betyder att det är nått i kalendern vad betyder den då? har tittat i instruktionsboken men hittar inget om denna ikon. Ser precis ut som en kalender, vit ruta med små gråa fyrkanter inuti och en avlång blå ruta ovanför de gråa.

Har någon annan fått denna ikon och vet vad det betyder?

//Tomas

Ps. Bifogar bild på ikonen.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  00002.jpg   69.23K   0 Antal nerladdningar

Postad 06 January 2008 - 14:59

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0
Tomas, det är inte så att du har hållt på med någonting i kalendern , sen kanske någon har ringt etc?
Kan vara så att du har igång kalender som app.klicka uppe i högra hörnet och kolla.

Postad 06 January 2008 - 18:06

dotnet
  • dotnet
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Hej!

Har läst igenom tråden lite, men hur är det med skärmen? Blir det inte lätt repig eller skyddsplasten räddar det mesta? Får man med en annan skyddsplast eller ska man låta den som e på i förpackningen vara kvar?

Postad 06 January 2008 - 18:18

nickeleo
  • nickeleo
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Tomas --> Tror den kommer upp när du har nåt inskrivet i kalendern en datum som är tidigare än dagens datum. Kan det stämma?

Mvh
Niclas

Postad 06 January 2008 - 18:31

ahnfeldt
  • ahnfeldt
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Tomas, det är inte så att du har hållt på med någonting i kalendern , sen kanske någon har ringt etc?
Kan vara så att du har igång kalender som app.klicka uppe i högra hörnet och kolla.

Det har inte med att program skulle vara igång, har tryckt uppe i hörnet och kalendern är inte igång....enbart "viloläge" och "meny".

Tomas --> Tror den kommer upp när du har nåt inskrivet i kalendern en datum som är tidigare än dagens datum. Kan det stämma?

Mvh
Niclas

Har ingeting inlagt i kalendern innan dagens datum, har något inskrivet den 15:e och 24:e denna månad men inget annat.

Förstår inte varför det inte står nått om denna ikon i instruktionsboken

//Tomas

Postad 06 January 2008 - 18:51

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Hej!

Har läst igenom tråden lite, men hur är det med skärmen? Blir det inte lätt repig eller skyddsplasten räddar det mesta? Får man med en annan skyddsplast eller ska man låta den som e på i förpackningen vara kvar?

Nej min har inte blivit repig alls.Har haft den i en månad nu.Du ska byta till den du får med.Den andra ramlar av lätt iom
att den bara ska skydda telefonen när den är nerpackad.

Postad 06 January 2008 - 19:00

dotnet
  • dotnet
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Ok, låter bra.

Är du annars nöjd med den? Inga problem som du har stött på?

Postad 06 January 2008 - 19:49

viewty
  • viewty
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej! När jag kopplar min viewty till datorn med usb kabeln kommer inte den där ikonen som visar säker borttagning av maskinvara (tror de e så den ska hetta) Men vet nån varför den inte kommer upp?

Postad 06 January 2008 - 19:56

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Ok, låter bra.

Nej :) Ingen Eq dock men ljudet blir grymt bra i mina D-jays lurar.

Hej! När jag kopplar min viewty till datorn med usb kabeln kommer inte den där ikonen som visar säker borttagning av maskinvara (tror de e så den ska hetta) Men vet nån varför den inte kommer upp?

Ser lg suite telefonen?

Postad 07 January 2008 - 00:50

kallep88
  • kallep88
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Kameralinsen, behös det något skydd till den?
Har fortfarande den gamla plastbiten kvar :). Blir bilderna märkbart sämre med den på?

Linsen är ju lite nersänkt eftersom "scrollen" sticker upp lite, räcker det för att det inte ska bli repor på den?

Postad 07 January 2008 - 13:05

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Har fortfarande den gamla plastbiten kvar :D. Blir bilderna märkbart sämre med den på?

Linsen är ju lite nersänkt eftersom "scrollen" sticker upp lite, räcker det för att det inte ska bli repor på den?

Jag hade min plastbit kvar där ett tag, blev dock mycket suddigare bilder.
Jag har inte fått några repor på min lins men det kan vara bra att rengöra den.

Postad 07 January 2008 - 13:10

Harrymannen
  • Harrymannen
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Hallå!
första dagen med min viewty idag. Jag gillar den skarpt, även om hastigheten på sms-skrivandet är lite begränsat. blir kanske bättre med övning får vi hoppas.

jag undrar lite angående google maps; måste man ladda ner kartorna direkt från nätet när man använder programmet? då blir det väl genast ganska dyrt antar jag? jag får iofs surfa för 1000 mb / månad med tele2s tilläggspaket men det kan ju vara bra att veta..

Postad 07 January 2008 - 14:34

kallep88
  • kallep88
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Har fortfarande den gamla plastbiten kvar :D. Blir bilderna märkbart sämre med den på?

Hur då rengöra? Du kan väl inte rengöra en repa? :S

Postad 07 January 2008 - 14:39

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Har fortfarande den gamla plastbiten kvar :rolleyes:. Blir bilderna märkbart sämre med den på?

Hur då rengöra? Du kan väl inte rengöra en repa? :S

Nej men den blir smutsig :D

Postad 07 January 2008 - 16:47

viewty
  • viewty
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Ok, låter bra.

Nej :D Ingen Eq dock men ljudet blir grymt bra i mina D-jays lurar.

Ser lg suite telefonen?

Ja de gör den, jag har skickat över en film mm till mobilen. Kan kan göra den där proseduren manuellt innan man kopplar bort usb kabeln?

Postad 07 January 2008 - 16:51

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Ser lg suite telefonen?

Ja de gör den, jag har skickat över en film mm till mobilen. Kan kan göra den där proseduren manuellt innan man kopplar bort usb kabeln?

Den gör det automatiskt tror ja.När du har minneskort i och kör med masslagring så får du lov att gå in på den här datorn.Högertrycka på enheten och trycka på mata ut.

Postad 07 January 2008 - 18:18

viewty
  • viewty
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Ser lg suite telefonen?

Den gör det automatiskt tror ja.När du har minneskort i och kör med masslagring så får du lov att gå in på den här datorn.Högertrycka på enheten och trycka på mata ut.

ja jag har på masslagring nu, men då ser inte pc suite telefon..

Postad 07 January 2008 - 18:29

Alfahanen
  • Alfahanen
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Någon skrev tidigare om att följa instruktionerna man fick med för att sätta på plastfilmen.
Var finner man dom instruktionerna? Hittar inget i instruktionsboken.

Finns det ingen kanske någon vill skriva ner nåt tips för att sätta på plasten med så lite luftbubblor som möjligt?
Det går nämligen åt h*lvete när jag försöker.

/A

Postad 07 January 2008 - 18:59

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Du ska inte ha masslagring på när du använder lg suite.Masslagring har du på när du ska fylla minneskortet.

Postad 07 January 2008 - 19:06

Unregistered691556c0
  • Unregistered691556c0
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
instruktionerna fanns i "foldern" som skyddet fanns i. (om jag minns rätt)

1. Rengör noga och se till att inget damm finns på skärmen. En microfibertrasa funka kanon för mig.
2. slit INTE bort hela skyddet från plasten som det sitter på utan börja med lite av ena sidan. Jag började med den sidan där högtalaren och kameran finns. Passa in den sidan och se till att det sitter rakt. Sätt sedan på skyddet stegvis och pressa ut luften med ex ett kreditkort. Se till att du INTE tar på den sidan där klistret är då fina fingrar lämnar ifrån sig fett och smutspartiklar.

Funka klockrent för mig.

Ännu en otroligt retsam pryl. Någon skickar en ljudfil till mig via bluetooth och filen hamnar då under "mina ljud"...det blir ett förbannat letande då där ligger 600 mp3...inte en chans att man inte får psykbryt när man ska hitta filen.

Redigerat av Unregistered691556c0, 07 January 2008 - 19:11.

Postad 07 January 2008 - 19:40

viewty
  • viewty
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Du ska inte ha masslagring på när du använder lg suite.Masslagring har du på när du ska fylla minneskortet.

Okej. Du tycker nog jag e korkad nu. Men hur gör man då för att fylla minneskortet när man inte ska använda pc suite? Vilket program e de? För den hittar inte telefonen på den här datorn..

Postad 07 January 2008 - 20:26

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Okej. Du tycker nog jag e korkad nu. Men hur gör man då för att fylla minneskortet när man inte ska använda pc suite? Vilket program e de? För den hittar inte telefonen på den här datorn..

Om du har ett kort på 2gb eller mindre så sätt telefonen på masslagring och anslut den i datorn.Då ska den dyka upp som en enhet om du har rätt usbdrivers.
om du har ett kort större än 2gb så får du fylla det med hjälp av minneskortläsare.Då dyker den också upp som en enhet.

Postad 08 January 2008 - 01:01

rosenlorden
  • rosenlorden
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Har hittat en lite störande grej som borde fixas via firmware.. Kalla mig töntig nu då men.. När mobilen går in i "standby" & skärmen blir svart, när man sedan väcker den så går skärmen igång och klockan, fast man hinner se den "gamla" tiden cirka 0,1-0,2s innan den uppdaterar sig till den nya tiden ! Lite B tycker jag.. Måste ju gnälla lite på denna annars helt excellenta telefon !!

Redigerat av rosenlorden, 08 January 2008 - 01:03.

Postad 08 January 2008 - 05:29

Dan88
  • Dan88
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har haft min Viewty ett tag nu och jag är supernöjd, har precis lagt in lite filmer på den och det funkar alldeles utmärkt!

Däremot så undrar jag om det är någon som vet hur man tar bort operatörslogon!? Jag har Halebop om det hjälper något.

Postad 08 January 2008 - 09:47

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Har haft min Viewty ett tag nu och jag är supernöjd, har precis lagt in lite filmer på den och det funkar alldeles utmärkt!

Däremot så undrar jag om det är någon som vet hur man tar bort operatörslogon!? Jag har Halebop om det hjälper något.

http://www.ku990.co.uk/forum gå in där och kolla

Har hittat en lite störande grej som borde fixas via firmware.. Kalla mig töntig nu då men.. När mobilen går in i "standby" & skärmen blir svart, när man sedan väcker den så går skärmen igång och klockan, fast man hinner se den "gamla" tiden cirka 0,1-0,2s innan den uppdaterar sig till den nya tiden ! Lite B tycker jag.. Måste ju gnälla lite på denna annars helt excellenta telefon !!

Äh gör inte så mycket.Det är väl för att spara på batteri eller nå. :) Sen så ser du ju när du kollade senast.

Postad 08 January 2008 - 10:52

Tazman
  • Tazman
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Har en fråga gällande musikspelaren i denna telefon.
Har ett 4gb minneskort i den som jag har fyllt med 2 gb musik via Media Player 11, kopplat direkt i telefonen.
Verkar fungera bra, men ganska ofta när jag väljer Artist eller Album så vill telefonen uppdatera listan, och det tar pinsamt lång tid. Har någon råkat ut för detta?
Eller beror det på att jag inte laddade musiken via minneskortsläsaren?

Postad 08 January 2008 - 13:17

fjompa
  • fjompa
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Har idag fått en liten kalendericon i statusfältet på skärmen längst upp. Problemet är att jag inte har något inlagt i kalendern idag (6:e januari). Om ikonen inte betyder att det är nått i kalendern vad betyder den då? har tittat i instruktionsboken men hittar inget om denna ikon. Ser precis ut som en kalender, vit ruta med små gråa fyrkanter inuti och en avlång blå ruta ovanför de gråa.

//Tomas

Jag råkade precis ut för detta nu oxå! Helskumt...
EDIT: Kan tillägga att den kom upp när jag la in en ny "All Day" appointment (i mitt fall några veckor fram i tiden).
Ikonen försvann när jag provade att ta bort heldags händelsen.

EDIT2: Nu la jag in samma händelse i kalendern, den här gången kom det inte upp någon ikon... ?

Redigerat av fjompa, 08 January 2008 - 13:23.

Postad 08 January 2008 - 14:45

Harrymannen
  • Harrymannen
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
En fråga; någon som har anmärkningar på ljudkvalitén i luren under samtal? jag har iofs bara pratat med min sambo ett par gånger men hon klagar på att det ekar. Ljudet är ju sämre än i min nokia n73 jag hade innan (vilken hon iofs också hade anmärkningar på när det gällde ljudet under samtal) men jag undrar mest om det kan vara något fel på den eller om det ska "vara" så?

Har ingen större lust att skicka tillbaka den till webbutiken jag köpte dne från om det inte behövs...

Tacksam för synpunkter!
/
Harry

Postad 08 January 2008 - 16:52

fjompa
  • fjompa
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

En fråga; någon som har anmärkningar på ljudkvalitén i luren under samtal? jag har iofs bara pratat med min sambo ett par gånger men hon klagar på att det ekar. Ljudet är ju sämre än i min nokia n73 jag hade innan (vilken hon iofs också hade anmärkningar på när det gällde ljudet under samtal) men jag undrar mest om det kan vara något fel på den eller om det ska "vara" så?

Har ingen större lust att skicka tillbaka den till webbutiken jag köpte dne från om det inte behövs...

Tacksam för synpunkter!
/
Harry

Om det ekar i hennes lur med 2 olika telefoner, låter det ju som det är hon som har något knas?
Jag upplever ljudet både i och från min viewty som bra i alla fall.

Postad 08 January 2008 - 16:53

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Tacksam för synpunkter!
/
Harry

Om det ekar i hennes lur med 2 olika telefoner, låter det ju som det är hon som har något knas?

Vissa har väl haft fel på sina? Om du letar lite bakåt i tråden så ser du.Det var något om burkigt ljud eller knaster i högtalaren.

Postad 08 January 2008 - 16:55

ahnfeldt
  • ahnfeldt
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

//Tomas

Jag råkade precis ut för detta nu oxå! Helskumt...
EDIT: Kan tillägga att den kom upp när jag la in en ny "All Day" appointment (i mitt fall några veckor fram i tiden).
Ikonen försvann när jag provade att ta bort heldags händelsen.

EDIT2: Nu la jag in samma händelse i kalendern, den här gången kom det inte upp någon ikon... ?

Jag har inte någon heldags händelse i kalendern. ikonen dök upp 5/6 januari och försvann igår. har möten inlagda 15:e och 24:e januari. Jag gjorde inget speciellt för att ikonen skulle försvinna, den bara försvann.

//Tomas

Redigerat av ahnfeldt, 08 January 2008 - 16:55.

Postad 09 January 2008 - 09:25

Harrymannen
  • Harrymannen
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Tacksam för synpunkter!
/
Harry

Kanske skulle nämnt att hon först hade en motorola viklur men sen har bytt till en ericsson k810i (medans jag fortfarande hade min nokia) och då upplevde en försämring vilket inte är så konstigt med tanke på att en viklur bör ha bättre ljud. När jag sen bytte till LG upplever hon det som ännu sämre.

Jag får fortsätta och skylla på en negativ "tårta på tårta-effekt" dvs att vi båda bytt ner oss till lurar med sämre ljud än de vi haft tidigare. hoppas bara att inte fler klagar när jag pratar med dem...

vore ju intressant att jämföra med en annan viewty hur f*n det ska gå till...

Postad 09 January 2008 - 10:08

fjompa
  • fjompa
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Kanske skulle nämnt att hon först hade en motorola viklur men sen har bytt till en ericsson k810i (medans jag fortfarande hade min nokia) och då upplevde en försämring vilket inte är så konstigt med tanke på att en viklur bör ha bättre ljud. När jag sen bytte till LG upplever hon det som ännu sämre.

Jag får fortsätta och skylla på en negativ "tårta på tårta-effekt" dvs att vi båda bytt ner oss till lurar med sämre ljud än de vi haft tidigare. hoppas bara att inte fler klagar när jag pratar med dem...

vore ju intressant att jämföra med en annan viewty hur f*n det ska gå till...
[/quote]

Läste på ett annat forum att det finns fler som upplever ljudet som dåligt i sina lurar. Några klagar på ett "sprucket" ljud. Som sagt, jag har inga problem, men är det så att ljudet låter "trasigt" så kanske du borde kolla upp det. Kanske åka till någon butik och få prova en annan lur?

Postad 10 January 2008 - 06:03

bongomatic
  • bongomatic
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Kan någon med brandad 3 mobil vara snäll och kolla vad ni har för UA(user agent)? Gå in här:
http://195.235.160.8...t/ShowUserAgent
med er telefon.
och skrev in vad ni har här... Tusen tack.
(Är för övrigt LGs egna server, hittade den i service menyn)

Redigerat av bongomatic, 10 January 2008 - 06:09.

Postad 10 January 2008 - 08:50

fjompa
  • fjompa
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Kan någon med brandad 3 mobil vara snäll och kolla vad ni har för UA(user agent)? Gå in här:
http://195.235.160.8...t/ShowUserAgent
med er telefon.
och skrev in vad ni har här... Tusen tack.
(Är för övrigt LGs egna server, hittade den i service menyn)

Vad är UA, och varför behöver du veta detta?

Postad 10 January 2008 - 13:12

bongomatic
  • bongomatic
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
UA är user agent, t ex så är useragent för Firefox senaste version:
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; en-US; rv:1.8.1.11) Gecko/20071127 Firefox/2.0.0.11
http://en.wikipedia....wiki/User_agent för mer information men kort sagt är det en sorts ID tag av vilken webbläsare du använder...
http://en.wikipedia.org/wiki/UAProf för ännu mer information.
Inte överdrivet avancerat faktiskt.

Skälet till jag vill veta det är för att se om jag kan få in MSN Messenger på mobilen eftersom tre är tattare och vägrar släppa det till viewty som inte är köpta direkt från tre.

Postad 10 January 2008 - 14:37

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Skälet till jag vill veta det är för att se om jag kan få in MSN Messenger på mobilen eftersom tre är tattare och vägrar släppa det till viewty som inte är köpta direkt från tre.

Ebuddy fungerar bra

Postad 10 January 2008 - 20:35

viewty
  • viewty
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej igen! Jag e ju så fantastisk att jag har tappat bort skivan som följde med min viewty :-/ så nu undrar jag om man kan ladda ner usb drivrutinerna någon stans???

Postad 10 January 2008 - 20:48

fjompa
  • fjompa
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Hej igen! Jag e ju så fantastisk att jag har tappat bort skivan som följde med min viewty :-/ så nu undrar jag om man kan ladda ner usb drivrutinerna någon stans???

http://www.mybittorr...m/info/1078136/

Postad 11 January 2008 - 10:10

Harrymannen
  • Harrymannen
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Hallå igen!

Tänkte höra vad ni som har denna telefon anser om kameran.

Själv tycker jag att autofokusen tar alldeles för lång tid på sig att fokusera och att bilderna ändå får dålig skärpa. Detta oavsett om man använder bildstabilisatorn eller inte. Jag kan iofs tillägga att jag mest tagit bilder på folk på 1 till 3 meters håll men den borde ju klara av det också.

När man använder makroinställningen blir det ok om man tar bilder på saker på nära håll, men så mycket mer än så är det inte tycker jag.

Den manuella fokusen verkar enbart vara användbar om man vill ta typ "makrobilder". Känns som att de första 3/4 delarna av "fokusstapeln" som går från vänster till höger på skärmen bara är till för makrobilder. befinner sig motivet längre än 30 cm ifrån kameran har man bara 1/4 av stapeln att fokusera med...

Jag vet att viewtyn inte är den bästa kameramobilen på marknaden ( http://www.mobil.se/..._MOB449.dbp.asp )

men lite mer än så här hade jag väntat mig. Känns som att gamla N73:an ger betydligt bättre skärpa i bilderna..

Någon som har några synpunkter,tips eller råd angående detta?

Mvh
Harry

Postad 11 January 2008 - 11:33

fjompa
  • fjompa
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Tycker också att bilderna blir ganska dåliga, utomhus blir det lite bättre. Själv kör jag med blixt av och iso på 800 för det mesta. Finns de som hävdar att skärpan blir lite bättre om man ställer ner upplösningen till 3mp, prova själv!

Postad 11 January 2008 - 15:14

The Storm
  • The Storm
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hejsan! Är ny här och är i extremt behov av snabb hjälp!.

Jag har haft LG Viewty ett tag nu och har två problem som jag behöver ha hjälp med nu.

Problem 1:
Jag var till Telia idag och fick ett nytt SIM kort (bytt från Telenor till Telia). Trots detta så kan jag inte ringa eller någonting, och det står fortfarande "avaktivera SIM kort" på mobilen, trots att det borde funka nu?? Har ingen mottagning och kan inte ringa, sms osv.

Problem 2:
Mobilen har stängt av sig själv 4 gånger sen jag haft den, trots att batteriet är fulladdat. Man måste ta ut batteriet och sätta in det igen för att starta upp den. Enligt Telia, butiken jag hälsa på idag, så skulle man gå in på LG:s hemsida och ladda ner mjukvara som ska fixa detta problem. Så jag har letat och letat men det finns ju ingen mjukvara till mobilen???? Har några andra samma problem som jag? För det är inte normalt beteende (även om hon på Telia sa att det händer i 50 procent av alla mobiler). Vad ska jag göra, vet inte vad jag ska ta mig till? Men problem 1 är det mest kritiska förstås.

Tack på förhand, ni verkar vara ett glatt och proffsigt gäng! Och självklart älskar jag också ny teknik och hemunderhållning :)

Redigerat av The Storm, 11 January 2008 - 15:15.

Postad 11 January 2008 - 17:06

The Storm
  • The Storm
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Jag har haft LG Viewty ett tag nu och har två problem som jag behöver ha hjälp med nu.

Problem 1:
Jag var till Telia idag och fick ett nytt SIM kort (bytt från Telenor till Telia). Trots detta så kan jag inte ringa eller någonting, och det står fortfarande "avaktivera SIM kort" på mobilen, trots att det borde funka nu?? Har ingen mottagning och kan inte ringa, sms osv.

Problem 2:
Mobilen har stängt av sig själv 4 gånger sen jag haft den, trots att batteriet är fulladdat. Man måste ta ut batteriet och sätta in det igen för att starta upp den. Enligt Telia, butiken jag hälsa på idag, så skulle man gå in på LG:s hemsida och ladda ner mjukvara som ska fixa detta problem. Så jag har letat och letat men det finns ju ingen mjukvara till mobilen???? Har några andra samma problem som jag? För det är inte normalt beteende (även om hon på Telia sa att det händer i 50 procent av alla mobiler). Vad ska jag göra, vet inte vad jag ska ta mig till? Men problem 1 är det mest kritiska förstås.

Tack på förhand, ni verkar vara ett glatt och proffsigt gäng! Och självklart älskar jag också ny teknik och hemunderhållning :)

Gick tillbaks till Telia butiken och det första problemet löste sig, SIM kortet fungerar nu.

Det andra problemet löste dom med att de skicka mobilen till en verkstad, lite surt men men...
Men någon som haft samma problem som jag? Dvs att den stänger av sig själv trots att batterimätaren säger att det är fulladdat? Dessutom hängde den sig när jag skulle ta bort alla sms på mobilen idag...

Postad 11 January 2008 - 17:35

fjompa
  • fjompa
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Problem 1:

Problem 2:

Gick tillbaks till Telia butiken och det första problemet löste sig, SIM kortet fungerar nu.

Det andra problemet löste dom med att de skicka mobilen till en verkstad, lite surt men men...
Men någon som haft samma problem som jag? Dvs att den stänger av sig själv trots att batterimätaren säger att det är fulladdat? Dessutom hängde den sig när jag skulle ta bort alla sms på mobilen idag...

Min telefon har (ta i trä!) fungerat väldigt bra (unbranded med 3, fw 10b). Det låter lite som om ditt batteri strular, eller kontakten mellan batteri/lur... Synd att LG's support suger så hårt (det rimmade ju nästan), finns väldigt lite info om telefonen, och absolut ingenting att ladda hem från dom. Man kan ju inte ens regga den på "LG Mobile", står att dom inte stödjer 3g telefoner ännu... Nåja, finns ju andra ställen att hämta info, rekommenderar varmt www.ku990.co.uk, väldigt bra forum. Själv har jag provat installera några custom themes, lite roligt. För officiell info från LG, slår jag ett öga här ibland: http://www.lgblog.co.uk/

Postad 11 January 2008 - 19:14

The Storm
  • The Storm
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Problem 1:

Problem 2:

Min telefon har (ta i trä!) fungerat väldigt bra (unbranded med 3, fw 10b). Det låter lite som om ditt batteri strular, eller kontakten mellan batteri/lur... Synd att LG's support suger så hårt (det rimmade ju nästan), finns väldigt lite info om telefonen, och absolut ingenting att ladda hem från dom. Man kan ju inte ens regga den på "LG Mobile", står att dom inte stödjer 3g telefoner ännu... Nåja, finns ju andra ställen att hämta info, rekommenderar varmt www.ku990.co.uk, väldigt bra forum. Själv har jag provat installera några custom themes, lite roligt. För officiell info från LG, slår jag ett öga här ibland: http://www.lgblog.co.uk/

Tack, schyst att du svara, väldigt uppskattat! ja, någonting med batteriet skulle jag också gissa på. Men om det finns några med samma batteriproblem så berätta gärna...vore ju märkligt om jag skulle vara den enda som råkat ut för detta! (fast iofs så råkar jag ofta ut för udda problem).
Och ja, håller med, deras support verkar värdelös, inte ens svenska. Tack för tipsen!
Men tror du/ni att verkstaden som mobilen skickades till kan fixa batteriproblemet? Jag är tveksam men man kan ju alltid hoppas...:P

Postad 11 January 2008 - 22:27

fjompa
  • fjompa
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Problem 1:

Problem 2:

Tack, schyst att du svara, väldigt uppskattat! ja, någonting med batteriet skulle jag också gissa på. Men om det finns några med samma batteriproblem så berätta gärna...vore ju märkligt om jag skulle vara den enda som råkat ut för detta! (fast iofs så råkar jag ofta ut för udda problem).
Och ja, håller med, deras support verkar värdelös, inte ens svenska. Tack för tipsen!
Men tror du/ni att verkstaden som mobilen skickades till kan fixa batteriproblemet? Jag är tveksam men man kan ju alltid hoppas...:P

Ett tips kan ju vara att göra en hard reset, kolla ku990 forumet för info, ibland hjälper det ju att så att säga börja om från början. Förresten vart köpte du din telefon? Är den unbranded?

Postad 12 January 2008 - 12:44

The Storm
  • The Storm
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Problem 1:

Problem 2:

Tack på förhand, ni verkar vara ett glatt och proffsigt gäng! Och självklart älskar jag också ny teknik och hemunderhållning ;)

Men tror du/ni att verkstaden som mobilen skickades till kan fixa batteriproblemet? Jag är tveksam men man kan ju alltid hoppas...:wub:

Ett tips kan ju vara att göra en hard reset, kolla ku990 forumet för info, ibland hjälper det ju att så att säga börja om från början. Förresten vart köpte du din telefon? Är den unbranded?

Sorry, är lite novis med mobiler. vad menas med hard reset? Btw, har inte mobilen nu så kan inte göra något just nu iaf...Köpte mobilen på Telia. unbranded vet jag inte vad det är...sorry!

Postad 12 January 2008 - 15:55

bongomatic
  • bongomatic
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Ebuddy fungerar bra

Hej, fast det var ju inte därför jag ställde på frågan. Tack ändå, men jag frågade om någon snäll själ kunde posta en textsträng, ca 20 sekunders arbete. Iaf, någon som kan hjälpa till? Vore uppskattat!

Postad 12 January 2008 - 22:51

fjompa
  • fjompa
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Problem 1:

Problem 2:

Tack på förhand, ni verkar vara ett glatt och proffsigt gäng! Och självklart älskar jag också ny teknik och hemunderhållning :mellow:

Men tror du/ni att verkstaden som mobilen skickades till kan fixa batteriproblemet? Jag är tveksam men man kan ju alltid hoppas...;)

Sorry, är lite novis med mobiler. vad menas med hard reset? Btw, har inte mobilen nu så kan inte göra något just nu iaf...Köpte mobilen på Telia. unbranded vet jag inte vad det är...sorry!

Hard reset=så att säga boota om telefonen så att alla inställningar blir som de var från början, telefonen nollställs. Med unbranded menas om den är låst till någon operatör.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.