Nu ska tydligen IW ha fixat så att statsen reggas!, flera på GT's ps3 forum har bekräftat de, har dock inte hunnit själv.
Edit: Nu kan även jag bekräfta att de har fixat de, jippie
Fan va gött! blir det nog lirat ikväll...
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Call Of Duty 4 Modern Warfare
Startad av
Unregistered0e3a6535
, Nov 06 2007 11:00
3456 svar till detta ämne
4 relaterade trådar
Postad 03 December 2007 - 08:41
Fan va gött! blir det nog lirat ikväll... Postad 03 December 2007 - 09:11
Varit magsjuk i helgen. Då har man inte ork för alla världens forum. Postad 03 December 2007 - 14:46
HAr lirat några timmar nu och måste säga att jag är grymt imponerad.
Snart är det dags för online spel men jag suger rejält än så länge :-( Ang. att hänga sig gjorde min PS3 med det i helgen för typ andra ggn. Dock inte i online läget. Är detta ett problem just för COD4?? Postad 03 December 2007 - 15:37
Nu när jag starta CoD4, första gången på 2 dagar. Så var mina 400 kills som jag förlora tillbaka. Är grymt glad just nu! Postad 03 December 2007 - 16:42 Jodå, helt plötsligt hade man kommit upp en level sedan man spelade sist Postad 03 December 2007 - 18:46
Någon som öppnat prestige mode? Tycker det känns lite motigt
Redigerat av Unregistered883bce2a, 03 December 2007 - 18:47. Postad 03 December 2007 - 19:11
Så går det när man krökar för mycket Redigerat av Chris Ya, 03 December 2007 - 22:16. Postad 03 December 2007 - 19:14
går det att lira 1 on 1 lr online? aldrig testat att lira online på ps3'an
Redigerat av Unregisteredb7bdb1f7, 03 December 2007 - 22:32. Postad 03 December 2007 - 19:23 Det är ju givet att man kör på det. Postad 03 December 2007 - 19:27
Mjo alltå vad det gäller ens level osv så är det skitsamma. Men det jag tycker är skoj är ju att lira med alla roliga vapen. Kan man på nå sätt skippa det nångång om man bara vill visa polarna lite fräna vapen eller är det permanent borta tills man nått dit igen?
Postad 03 December 2007 - 19:54
Först tänkte jag inte köra vidare men när jag låg där på lvl55 så blev det ganska tråkigt när man inte såg hur man klättrade vidare så det blev till att offra vapnen och köra på Tror det inte finns något sätt o få fram dom igen utan att låsa upp dom via en massa spelande Postad 03 December 2007 - 19:57
Finns inte den inbyggda modden Mod Warfare till konsollerna, den finns nämligen till PC versionen och kör man en Mod Warfare server så är allt upplåst, används tex för matcher osv.
Postad 03 December 2007 - 21:27
Hmpf.. dom kunde väl gjort så att leveln och alla stats resettades, och det blev svårare på något sätt. Att man tål midre eller något liknande. Men så att man ändå har vapnena kvar. Tycker jag iaf. Spelar inte så mycke så det kommer ta en sjuk tid att låsa upp alla igen, för att sedan kassta dom i sjön efter ett tag Redigerat av Unregistered883bce2a, 03 December 2007 - 21:33. Postad 03 December 2007 - 21:36
Någon som är sugen på att förklara vad "Prestige Mode" går ut på, för en oinvigd? Inte för att det låter som något jag kommer komma i närheten av, men ändå.
Postad 03 December 2007 - 23:51
Så irriterande ibland när man får dålig uppkoppling. Ibland så känns det som att alla blir odödliga när man står där och drar minst halva magasinet men inget händer
Postad 04 December 2007 - 07:09
Jaha, är det bara jag som inte fattar hur man aktiverar "classes" jag har skapat en class med Ak47, stun granate etc men sen när matcherna startar så står jag ändå där med min M16. Precis innan matchen kan man ju välja Assault, osv förstör jag min class då?
Hur aktiverar jag class mitt i en match? Fick en perk med Autoaim oxå så den vill man ju köra med, hjälp mig med classes..... Postad 04 December 2007 - 07:16
Du har 5 st classer som du kan ändra som du vill. Du får leka fram något som du tycker är bra.
ett tips är att namnge dem så kommer du förstå var du hittar dom inne i spelet. Du kan ändra klasser under spelets gång genom att trycka på start "Choose Class". Dina egna modifierade klasser finns under dom 5 standardklasserna, du får alltså bläddra ner förbi "snipern". Autoaim är ingen perk, det du fått är "steady aim" som jag tror bara samlar ihop kulorna när du skjuter utan att lägga upp vapnet till kinden typ. Autoaim verkar inte ens gå att stänga av. Postad 04 December 2007 - 08:21
TACK!
Blir till att testa ikväll. Då hoppas jag att jag kan hjälpa till lite mer. Igår var jag rätt dålig. Fast å andra sidan så var jag ensam med lv under 30 när jag spelade med l2rickard (har lv 8 själv...). Fast det var kul ändå. Postad 04 December 2007 - 19:04
Haha,jag var inne på en Mobilectbutik och köpte samma headset....för billiga 399:-..poop. Pinsamt att man fortfarande gör såna idiotköp trots att man är inne här nästan dagligen. Men billigare headset lär man inte hitta i världsmetropolet Karlskoga. Får se imorgon om det bra eller inte. Postad 04 December 2007 - 19:52
Har spelat upp till level 32 nu och jag måste säga att detta är det bästa fps onlinespelet jag spelat.
Tre frågor, # En del spelare befinner sig på lägre level än mig men har fått andra medaljer än vad jag hade vid samma level, betyder det att de är bättre rankade? # Ibland får man två små namnbrickor vid sidan av sitt namn på resultattavlan, vad betyder detta? # Visst är det så att man inte får några xp när man skjuter ned en helikopter? Postad 04 December 2007 - 19:58
Dom kör Prestige Mode, det låser man upp efter Level.55.. Postad 04 December 2007 - 20:07
hemma nu igen, så jag antar att jag ligger en del efter. någon som ska lira ikväll?
Postad 04 December 2007 - 20:31
1. Som sagt, de har redan varit uppe på lvl 55 och vänt 2. Betyder att man för tillfället är död, antar att det är s.k. dog-tags 3. Verkar inte så tyvärr Postad 04 December 2007 - 21:11
Man får 250xp första gången man skjuter ner en genom en challenge. Sen efter det får man inga. Postad 04 December 2007 - 23:46 Men får man ihjäl helikoptern så hindrar man någon annan att få poäng i varje fall vilket är bra. Postad 05 December 2007 - 13:25
Dubbelt upp på din intjänade xp hela helgen
Då kanske man ska passa på. Det är dock lite tråkigt att man blir varvad av er bättre spelare Postad 05 December 2007 - 13:39
Vad menar du? Får man dubbelt så mycket xp? Postad 05 December 2007 - 13:44
Japp, hela helgen från fredag till måndag: 2xXP Postad 05 December 2007 - 13:56
Nice, det gör juh riktigt mycket det. Kanske man hinner upp till 55 igen
Postad 05 December 2007 - 14:34 Hehe! Jag har ju fastnat runt 30... var uppe och vände några ggr i helgen. Hoppas att man hinner spela lite i veckan/helgen. Postad 05 December 2007 - 20:41
Utan att låta för negativ, men det kommer bli att helsikes spelande i världen över till helgen, och frågan är om servrarna kommer att hålla för trycket. Det har ju varit lite si och så med det. Postad 05 December 2007 - 21:09
Den tanken slog mej också, men det månste dom juh ha tänkt på för anledningen dom kör det här är juh för att kompensera server problemen förra helgen. Hehe men man vet aldrig Postad 05 December 2007 - 23:00
Kanske kommer in och 2 sekunder senare BOOM!!!! Allt sprängs Postad 06 December 2007 - 17:00
år det nån mer än mig som det laggar när man kör online och kommer till banan den med stridsvagnen i mitten som står still och det finns en liten kulle där med och en buss? tror banan heter hog, mog eller nåt, iallafall så är det bara den banan det laggar på, jäkligt iriterande.
/Stefan Postad 06 December 2007 - 17:07
Finakillen: hmm.. nope jag raggar inte han kallar sig så.. :
Bog heter den och hos mig laggar den iaf inte. har inte varit med om något lagg alls faktsikt, har jag sett laggtendenser så har det tagit 20 sek så bryts uppkopplingen pga Host ended game. Postad 06 December 2007 - 19:44
Jag tycker att det blir problem om man kör ground war då det är många spelare....det är nog främst då jag brukar få problem med anslutning.....
Postad 08 December 2007 - 00:23
Kommer inte in alls nu.. DL Game Settings har den fastnat på.
Någon annan som upplever detta? Nu verka det lossna... puh Redigerat av primoo, 08 December 2007 - 00:26. Postad 08 December 2007 - 18:54
Kanske är en dum fråga men jag ställer den ändå för jag hittar inte svaret ngnstans.
Hur blir man Host för ett spel i onlineläget?? Jag kan bara gå med i matcher och när jag startar en sk. "private match" ja då blir den ju som sagt privat och ingen ansluter till den... Postad 08 December 2007 - 18:59 Om man måste vänta tillräckligt länge (vilket jag alltid måste göra) så startas en egen match efter ett tag. Du har ingen koll på regler och banor eftersom det är en rankad match som startas då. Infinity Ward måste förövrigt fixa väntetiderna, av de 1 dagar och x timmar jag spelat enligt statistiken så är mer än hälften väntan i lobbyn... Postad 08 December 2007 - 20:14 Om man måste vänta tillräckligt länge (vilket jag alltid måste göra) så startas en egen match efter ett tag. Du har ingen koll på regler och banor eftersom det är en rankad match som startas då. Håller med. Väntetiderna är under all kritik. Måste förbättras. Blir ofta Host när jag lirar online men känns som det kvittar igentligen för som Morlock säger så kan man ändån inte välja banor osv.. pga ranked server. Postad 08 December 2007 - 21:55
Jag har nyss inhandlat detta fina spel, jag har det även till PC så jag blev helt paff hur dåligt online delen är. Att det inte finns en server lobby där man ser alla servrar och kan joina vilken man vill, eller helt enkelt bara starta en och så får folk ansluta när som helst till den. PC versionen låter en ju starta vanliga public servrar själv som automatiskt blir rankade.
Någon som vet om det finns planer på att förändra "lobbyn" inom snar framtid?, annars känns de bara jobbigt i jämförelse med att spela på PCn. Förutom detta ps3 "problem" så är spelet störtskönt Postad 09 December 2007 - 09:44
Fast om man ändrar Online-delen riskerar man att hamna i Warhwk situaton där man försöker joina servrar som alltid är fulla. Är inte heller bra. Fast nu har ju Warhawk blivit helt ok.
Tycker att COD funkar rätt bra om de bara kortar väntetiderna. Lite lagg har man ofta men jag tror det beror på att nån "hostat" en match somhar seg uppkoppling. Hamnar man inte på dens PS3a då eller är det alltid server hos COD? Postad 09 December 2007 - 10:32
Alla spel torde köras från Infinity Wards servrar, kan inte tro att man kopplar upp sig mot en enskilds PS3. Utan snarare att om du inte får plats i ett spel (står ju trying to join potential matches, typ) då skapas ett nytt spel i IW:s serverpark och då kommer det ju upp, waiting for 5 more players eller liknande. Då blir väl du en typ av host men inte i den bemärkelsen att det körs från din PS3:a
Postad 09 December 2007 - 14:59
nu så har jag också köpt detta spel. se om jag kan lyckas lära mig o gilla FPS på konsoll.
Postad 09 December 2007 - 18:02
Det är ju ingen risk att hamna i en sån situation om man bara tänker efter hur man genomför förändringen. Man kan t e x ha filter där man kan välja vad för servrar som ska visas, t ex "Visa ej fulla servrar" "Visa ej servrar med password" osv. Då kan man ju inte hålla på o joina fulla servrar. Det fungerar ej bra nu tycker ja själv eftersom jag lätt jämför med PC versionen. p.s. Snälla låt mig använda mute så man slipper lyssna på allas tjöt på diverse olika språk Postad 09 December 2007 - 22:44
Så nu har man lirat d i ca 2h online.
Måste säga att jag gillar inte online läget. Jag har ingen lust att möta rank30+ snubbar första gången jag lirar spelet online. Jag vill möta sånna som är runt min nivå. Slutade med att jag stängde ned för att jag va den enda personen under rank 25. Och jag va då rank9. Postad 09 December 2007 - 22:51
men ranken är ju helt oväsentlig..säger i princip ingenting om hur bra motståndaren är..absolut inget att gnälla, klaga eller skylla på att man har lägre rank..mp5an och ak47 är tillräcklig bra för att möta vilka andra vapen som helst..kämpa på istället Postad 10 December 2007 - 08:17
Heh förrutom att det är bevis på att dom ialla fall spelat ett antal timmar, lärt sig hur man siktar,skjuter etc, har sina fina perks, tillbehör till vapnen och allt sånt. och för dom flesta människor så blir man bättre ju fler timmar man spelar. Så jag får "gnälla, klaga och skylla på" det exakt hur mkt jag vill. Warhawks online del är 100ggr bättre där man själv väljer server samt rank. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |