En härlig expansion, lade ner ungefär 1,5 timme igår. Jag har ingen aning om hur lång expansionen egentligen är så det blir en överraskning...
Jag menar, jag betalar min frisör 150 kronor för en 20 minuters klippning, om det motsvarar den låga pengen för denna DLC hade den räckt till ungefär 10 minuters spelande
Ställt i relation så kan man ju knappt kräva så där jättemånga timmars spel... skämt åsido. Hoppas det räcker några timmar till.
[OT] 150 kr!? Själv kommer jag undan billigt om jag landar på 350 kr. Min sambo betalar ca 1000 kr...[/OT]
I övrigt håller jag med dig. TV-spel ger ofta väldigt bra valuta för pengarna. Sett till kronor per timme är det sällan spel (de jag spelar iaf) kostar mer 60 kr.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 28 January 2009 - 23:03.
Hm, ja, om man räknar lite snabbt så 699kr för spelet och 120 timmar hittils för min del så blir det strax under 6kr/timmen.
Om man jämför med att hyra en film för 45kr som är två timmar så är det klart prisvärt med tevespel. Eller att gå på bio som kostar runt 100kr och man inte ens får se filmen ordentligt så ja.. klart värt det.
Spelade klart DLCn idag, tog mig exakt 3 timmar. Körde på Hard och tyckte fortfarande det var helt för lätt. Kanske borde ha kört på Very Hard. Vad tycker man då hmm. Den var helt ok, men inte ens i närheten av det fulla spelet. Superlinjärt och klaustrofobiskt, men gauss rifle var helt underbar Ska man sätta ett sifferbetyg på den så blir det en 2/5, men ändå ett måste för alla som älskar Fallout 3. Jag hoppas på mer från framtida DLC!
Gaussbössan är det jag saknade mest under Fallout 3. Lade en massa poäng på Energy Weapons bara för att jag "visste" att jag skulle kunna använda den senare i spelet. Så gör de bössan till en DLC-grej!
Man får alltså spela DLCrna med sin gamla gubbe som man klarat mainquesten med? Eller får man göra en ny?
Själv har jag kört 60tim, inte gjort särskilt mycket på mainquest tror jag.
Spoiler
"look for dad i project ********controlroom",
hur långt har man kommit då?
HAr försökt att inte göra för mycket på mainstoryn, det som är synd är att man märker att man kommer "före" till ställen och får quest knät så att säga. Det märks att man "borde" varit någon annan stans innan och fått dem , antagligen om man följt maiquest.
Redigerat av genstruktur, 08 February 2009 - 03:25.
Haha fan vad korkad dialogen i Fallout 3 kan vara. Ett samtal med ledaren för ondingarna i mainquesten:
Spoiler
President Eden: I have a great plan blahblahblah! Its really a great plan! blah!
Jag: Sure I will help!
President Eden: Great, I willl help you exit.
Jag: This has to end! Kill yourself and destroy the base!!
President Eden: Sure!
Jag flyr och han spränger sin egen bas....
WTF!
Redigerat av Unregistered6116c5cb, 09 February 2009 - 13:41.
Har inte kommit så långt in i spelet ännu , är level 7 och lallar mest runt och gör olika sido quests.. har precis klarat kapitel 2 av "handlarns" survival bok.
När jag gjorde klart det så gick jag runt lite i stan och softade och sprang förbi armory supply , vilket det stog att jag hade key till , så jag öppnade och gick in...
Möttes då av en inte alltför trevlig robot som började skjuta efter mig och vart vansinnig.
Problemet nu är att jag kan inte gå in i stan igen , alla är vansinniga på mig , även folk ute i wastelands är ute efter mig å skjuter , typ robotarna utanför vault 102? skjuter som galningar efter mig...
Har numera ingen alierad
Kan man återställa detta på något sätt? Känns som att det kommer bli extremt svårt att överleva själv då tillgången till ammo och sån där liv grej går åt som tusan.. får ju återvända för att köpa hela tiden.. så nu löper jag runt med motorsågen för ammon är slut..
VAD SKA JAG GÖRA?!?!?
Tackar för svaret , ska vänta ut staden då..
Kan ju jaga pengar och vapen så länge...
Nån som har tips på hur man snabbt ska hitta mycket pengar?
Som det är nu så tar jag med massa junk ifrån äventyren och säljer , men det räcker precis till nya medpacks och ammo sen är det slut...
Funderar på att spara ihop till Launch-it , är det värt att spara pengar till denna?
Efter ett tag kommer du att få en känsla (och kunna läsa dig till) vad som är värt att plocka på sig och inte. I början tog jag allt allt allt, vilket resulterade i att jag fick springa som en kissnödig till handlaren och sälja av mig gafflar och burkar för i stort sett inga pengar alls, sedan lärde jag mig vad som var värt det och inte. Sen gjorde jag så att jag i stort sett bara körde med projektilvapen och inte energivapen och inte så mycket med tunga vapen heller så jag sålde all ammo till dessa vapen, DÅ började pengarna rulla in så då kunde jag kitta på mig all ammo och stimpacks som handlarna öht hade.
Launch-it var ingen favorit hos mig, ritningar hittar man annanstans också. Pengar var det snålt med i början, men efter ett tag så hade man så det räckte och blev över.
Så här i början är det väl enklast att sälja dåliga vapen till försäljarna. När du plockar upp saker, kom ihåg att beakta förhållandet mellan vikten och värdet. Finns två fetch-quests som du kan ta tidigt också. Scrap metal till gubben i Megaton och pre-war books till en brud i ett bibliotek.
Jag rekommenderar också prewar-books till damen i biblioteket. Hittade ett tiotal i själva biblioteket och fick 1000 caps samtidigt som man förbannade sig själv för att visste med sig att man missat massa såna då de inte var så eftertraktade innan. Sen brukar jag köra ett >= 10 caps/weight unit ratio när jag samlar på mig loot. Brukar bli så att jag är fullpackad när ett quest är avklarat och kan sälja av. Jag simmar väl inte direkt i caps men man vill ju inte att lootingen går överstyr heller.
Nä, vid flera tillfällen kom jag på migsjälv med att inte se mig runt utan bara gå och titta på marken och i hyllor och leta efter loot. Det går ju lätt till överdrift.
Caps är nog inte ett problem om man plockar upp sånna saker som uppenbart är värda mycket caps men att rota igenom ett helt hus i varje vrå är ju verkligen inte det roligaste med hela spelet.
Får hoppas på att staden förlåter mig nu när jag kommer hem då...
Hur är det med sånna där gubbar som jagar i vildmarken , de är ju också förbannade på mig.
Får jag dålig karma av att döda även dem?
Har en till grej jag undrar över..
Min gubbe är Neutral nu.. Hur påverkar jag att jag ska bli ond eller god?
Tror tamejtusan jag stått som neutral så länge jag spelat nu..
Är det på det sättet jag gjorde nu som jag blir ond? dvs genom att få folk att hata mig?
Sno saker , döda friendly folk osv?
Eller hur fan gör man?
Sno saker , döda friendly folk osv? Eller hur fan gör man?
Prova att göra Megaton till ditt egna personliga lilla Kållumbine så skall du få se på f-n Annars är väl stöld och tyket tilltal en något säkrare (men långsammare väg) att gå.
Jag har inte spelat spelet på någon månad men nu såg jag denna tråden och då dök en gammal fråga upp.
Spoiler
Sherrifen i Megaton, varför/hur dör han? Jag hittade han på marken utanför baren i Megaton ganska tidigt i spelet men fick aldrig någon riktig förklaring till varför han var död. Ingen av invånarna brydde sig heller. Nu när jag tänker tillbaka träffade jag en mystisk man i baren som ville att jag skulle spränga bomben i Megaton åt honom. Jag skvallrade till sherrifen som gick och skällde ut den mystiska mannen, om jag minns rätt. Var det därför han blev dödad? Jävligt otydligt var det iaf... Dock tog jag med glädje allt han hade på sig och lämnade honom naken där
Sherrifen i Megaton, varför/hur dör han? Jag hittade han på marken utanför baren i Megaton ganska tidigt i spelet men fick aldrig någon riktig förklaring till varför han var död. Ingen av invånarna brydde sig heller. Nu när jag tänker tillbaka träffade jag en mystisk man i baren som ville att jag skulle spränga bomben i Megaton åt honom. Jag skvallrade till sherrifen som gick och skällde ut den mystiska mannen, om jag minns rätt. Var det därför han blev dödad? Jävligt otydligt var det iaf... Dock tog jag med glädje allt han hade på sig och lämnade honom naken där
Spoiler
Det var den mystiske mannen ja. Mr Burns tror jag han hette; ville du skulle spränga Megaton. Han körde en Bob Marley med sin ljuddämpade 10mm:s pistol just när han skulle arresteras. Håller med om att allt va lite stealthy, 1:a gången jag var med om det blev jag grymmt förvånad när jag såg sheriffen ligga där på golvet, men körde en reload tills jag hann rädda honom genom att skjuta "Mr. Burns". Dock osäker på konsekvenserna av handlingen, kanske skit samma om ha dör. Han hade en Chinese Assault Rifle som jag var sugen på just då (hade inte så feta vapen vid det tillfället).
The latest issue of the UK's Official Xbox Magazine contains a slew of new details regarding the second upcoming downloadable content for Bethesda's Fallout 3, The Pitt.
The latest issue of the UK's Official Xbox Magazine contains a slew of new details regarding the second upcoming downloadable content for Bethesda's Fallout 3, The Pitt.
Om jag, i princip, tömmer vanilj Fallout 3 på exp; kommer det då finnas tillräckligt, i sista DLC:et, att nå den nya levelcappen ? Läste någon diskussion om detta för länge sen men undrar om det nu finns någon ny info om läget ?
Ni som har utforskat mycket av F3, vilka ställen bör jag besöka innan jag säljer spelet? Jag har klarat alla stora quests och utforskat ställena där ganska noga så jag undrar ifall det finns några coola platser kvar, som typ Republic of Dave. Orkar inte själv gå igenom 20 tråkiga ruiner för att hitta ett spännande ställe.
Redigerat av Unregistered6116c5cb, 21 February 2009 - 12:28.
Ni som har utforskat mycket av F3, vilka ställen bör jag besöka innan jag säljer spelet? Jag har klarat alla stora quests och utforskat ställena där ganska noga så jag undrar ifall det finns några coola platser kvar, som typ Republic of Dave. Orkar inte själv gå igenom 20 tråkiga ruiner för att hitta ett spännande ställe.
Tja, jag har ca 75 timmar på mitt save + alla achievements så visst gillar jag det. Har nog blivit utbränd på det helt enkelt. Men jag hade hellre sett 20 intressanta platser som Republic of Dave eller Dunwich Building över 100 ofta helt tomma platser.
Redigerat av Unregistered6116c5cb, 22 February 2009 - 18:21.
Införskaffade den officiella strategiboken för Fallout 3 igår så nu börjar vi på en ny vända som jätteond.
Har inte kört Operation Anchorage ännu utan låter min nya, onda, Scourge of Humanity-karaktär börja med det och sen även spela The Pitt och Broken Steel
Spelade klart The Pitt idag och den var lite roligare än Anchorage. Tycker dock ännu en gång att det var lite enformigt, samt så är det inte lika kul när man inte levlar längre.
Skulle nog ge det 2/5 eller 3/5, lutar nog mer åt en 2a. Är så svårt att jämföra det med hela spelet som var så fantastiskt.
När kommer man att kunna fortsätta levla över 20? spelade klart spelet för någon månad sedan. Härlgit spel.
Jag var god. Man kanske skulle vara ond? hmmm...
Hur är tilläggsspelen? är de nåt bra? funderade nämligen på att antingen sälja spelet elelr ladda ner tillägg till spelet
Sitter här och biter på naglarna tills det skall komma för oss på denna sidan pölen också - tyckte det blev platt fall när man inte kunde gå över level 20, massor med perks jag ville ha ju
inte hunnit så långt. Jag testade dock 2 olika slut ena när man körde in det viruset och andra utan..verkar knappt ha nån betydelse..jag trodde det skulle ligga döda mutanter överallt...men det gjorde det inte...
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".