Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic TH-50PX8

918 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 augusti 2008 - 19:41

Unregistered409cb17f
  • Unregistered409cb17f
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
På min sanyo z4 så var jag tvungen att ställa in svärtan på datasvärta för att ens få fram några detaljer i mörka scener när jag köde via datorn, inte något sånt problem som kan ställa till det för dig?

Postad 04 augusti 2008 - 20:18

KingX
  • KingX
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Jag tror bestämt att jag hittat en lösning som passar just mig och min upplevelse.

Öppnade ATI Catalyst control center och juckade lite på Gamman fram och tillbaka medans jag kollade på en blåstråle-film. Och med en liten justering av gammakurvan från 1.0 till 1.15 så upplever jag betydligt mycket mer detaljer i mörka scener.

Gjorde en ny kalibrering i DVE för att få rätt svärta osv och jag är efter - visserligen bara ett par minuter - väldigt nöjd hittills..

Återkommer med fler detaljer om hur det blev när jag hårdtestat lite filmer, om annat försämrades osv.

Låter suveränt det där du! vilket betyder att ngn som jag som INTE kör uppspelning från en dator kan vinna mkt på en ISF kalibrering...

Postad 04 augusti 2008 - 20:26

Unregistered548843e2
  • Unregistered548843e2
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Låter suveränt det där du! vilket betyder att ngn som jag som INTE kör uppspelning från en dator kan vinna mkt på en ISF kalibrering...

Vad man läser sig till när det handlar om kalibrering så ska man inte ändra källan utan bara ha den neutral. Antar att det låter vettigt. Men jag hade ju inget annat kvar att pilla på, så man var ju tvungen.

Drog upp röd och blå gamma med 15% och grön med bara 10%, tycker att det blev kanoners.

Redigerat av Unregistered548843e2, 05 augusti 2008 - 06:12.

Postad 05 augusti 2008 - 09:56

c[o]re
  • c[o]re
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Ingen som orkar dra upp lite mer bilder då tv'n matas med lite olika källor?

Postad 05 augusti 2008 - 10:25

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0
Om jag tittar på vanlig tv-sändning, märker man skillnad på upplösningarna 1024x768 och 1366x768?

Jag upplever att jag oftare får svart upptill och nedtill på rutan när jag tittar på analog kabel-tv jämfört med min PX70, så jag får zooma för att fylla ut rutan. Är det bara en slump eller?

Postad 05 augusti 2008 - 15:30

KingX
  • KingX
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Om jag tittar på vanlig tv-sändning, märker man skillnad på upplösningarna 1024x768 och 1366x768?

Jag upplever att jag oftare får svart upptill och nedtill på rutan när jag tittar på analog kabel-tv jämfört med min PX70, så jag får zooma för att fylla ut rutan. Är det bara en slump eller?

Det har ävl med att px8an kanske itne zommar på exakt samma sätt som px70 gör.. eller att det inte funkar lika bra. SJälv hade jag problem med att tv'n zooma för mkt när jag hade den på autoamtiskt anpassning så det lixom var svårt o läsa texten på filmer osv. då halva texten försvann *haha*

och angående det här med kalibrering av px8... om två veckor skulle jag tippa på bär det av. jag chansar på att ISF kalibrera tv'n...
blir hembiobuitken som kommer och utför jobbet.

Postad 05 augusti 2008 - 15:47

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

Jag skrev tidigare i tråden att jag var väldigt missnöjd med svärtan i bilden, och är det fortfarande.
Undviker gärna att kika på film i ett helt mörklagt rum då det stör mig lite för mycket för att kunna njuta av filmen.
Men efter en del inlägg här från andra ägare så har jag dock förstått att detta är vad TVn är ämnad att prestera, och det inte är nåt fel på den.
Så jag vill nog inte skicka den tillbaka, då det för övrigt är en otroligt prisvärd TV med annars mycket bra bild!
Jag får lära mig leva med svärtan helt enkelt.
Sen att den förlorar detaljer i mörka scener och delar av bilden stör mig inte mycket.
Jag kan ju bara jämföra med mina tidigare LCD apparater, och då är 50PX8 kung! :)

Men jag håller med om att det är svårt att göra nåt med bilden för att den ska bli märkbart bättre.
Man kan sänka ljusstyrkan några steg, eller höja den ett par, längre kan man inte gå utan att förstöra bilden.
Räcker med att man höjer ett enda steg så så syns det att hela bilden blir drabbad, även de delar av bilden som är menade att vara svart blir dassiga.
Så det är svårt.
Jag har sänkt min ljustyrka ett steg efter att använt en DVE skiva.
Där kunde man se att den mörkaste gråskala TVn kunde återge fortfarande var synlig.
Skulle vara gott med möjlighet till gamma inställningar.

Läget normal undviker jag helst då det krossar svart ännu mer, men det blir ju en lite mer "dynamisk" bild eller vad man ska kalla det.
Passar nog det också i vissa lägen.

Men TVn kommer jag nog hur som helst behålla, för det är dock mycket tillfredsställande att kolla film på denna, särskilt för den vettiga pengen!
Ser liksom fram emot varje gång grabben här hemma vill kolla på en disneyfilm, för upplevelsen är "magisk" :P

Ursäkta, men när jag läser ditt inlägg så tycker jag att du allvarligt bör överväga att lämna tillbaka tv:n om du får göra det. Jag har haft ett antal tv de senaste åren och jag känner igen ditt "tvivel". Tro mig, det blir inte bättre med tiden, snarare sämre. Kolla istället på en modell som bättre möter dina krav, även om den kanske kostar 5-10 tkr mer. I värsta fall kan du lägga upp mellanskillnaden på "räntefri" avbetalning, så brukar jag göra när jag spränger budget... :(

Edit: 5-10 kr är ju inte så mycket... :(

Redigerat av Veritas, 05 augusti 2008 - 16:02.

Postad 05 augusti 2008 - 18:10

DerStrudel
  • DerStrudel
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hei.

Fungerer tven bra til gaming med xbox 360/ps3? Har noen prøvd?

Postad 05 augusti 2008 - 18:37

Unregistered40651
  • Unregistered40651
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Tänkte bara meddela att denna TV passar utmärkt att användas tillsammans med en universial-fjärr. Det finns diskreta IR-koder till ON, OFF och direktval till de olika ingångarna. Bifogar dessa koder.

Själv använder jag en Philips Pronto och det fungerar utmärkt.
Bifogad fil  Discrete_remote_control_codesProntoCCFformat.pdf   127,05K   12 Antal nerladdningar

Postad 05 augusti 2008 - 18:59

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Ger det någonting att isf-kalibrera denna tv? Bildinställningsmöjligheterna är ju väldigt begränsade, innebär detta att kalibreraren går in i Servicemenyn och fipplar? Finns det fler inställningsmöjligheter där?

EDIT: Ni som använt DVE, klarar denna tv av "blacker than black" eller vad det nu heter?

Redigerat av Unregistered951ada42, 05 augusti 2008 - 19:00.

Postad 05 augusti 2008 - 19:15

KingX
  • KingX
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
DerStrudeL : ja bilden blir riktigt bra på en PS3 så det borde inte vara några probs med en 360 heller. DOCK som du kanske märkt finns det vissa av oss (inkl. mig själv) som itne är riktigt nöjd emr hur tv'n hanterar detaljer i skuggor osv. Ngt som tyvärr också avspeglas i spel. Men ja.. förutom just den lilla grejjen så funkar tv'n ypperligt.

goblin: ja dom går in i servide menyn och fipplar när de gör en ISF kalibrering. Där har de tillgång till massa mer saker, dock inget man ska fippla med om man inte vet vad som händer.

Sedan kan jag säga till alla att det komemr och komma en firmware uppdatering i september (sa dom på panasonic iaf)
För att fixa bugen med att tv'n tappar kanalerna när man matar den med signaler från en dator...
Jag undrar även om det kanske ligger med i denna firmware att fixa problemet med detaljerna i skuggor osv. Det borde dom kunna fixa...

Postad 05 augusti 2008 - 19:22

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Jag har varit inne om i service menyn och vad jag förstår så ska man kunna sätta precis vad man vill där, även RGB d.v.s.

Men tyvärr är meny systemet utformat så att en lekman inte ska förstå något alls och manualen till serviceboken är ju självklart inte häller skriven för lekmän. :)

Postad 05 augusti 2008 - 20:20

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Jag har varit inne om i service menyn och vad jag förstår så ska man kunna sätta precis vad man vill där, även RGB d.v.s.

Men tyvärr är meny systemet utformat så att en lekman inte ska förstå något alls och manualen till serviceboken är ju självklart inte häller skriven för lekmän. :)

Ok, men om person X som fick sin tv kalibrerad la upp exakt all inställningar så vore det bara att gå in och.. ändra likadant :lol:

Hur kommer man in i servicemenyn och var hittar man serviceboken?

Postad 05 augusti 2008 - 20:22

KingX
  • KingX
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Ok, men om person X som fick sin tv kalibrerad la upp exakt all inställningar så vore det bara att gå in och.. ändra likadant :)

Hur kommer man in i servicemenyn och var hittar man serviceboken?

Nu är det juh inte riktigt så enkelt. en ISF kalibrering utgår från de förhållanden du har hemma. Hur långt ifrån tvn du sitter, ljuset / mörkt du har i rummet osv.

Postad 05 augusti 2008 - 20:46

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0

Nu är det juh inte riktigt så enkelt. en ISF kalibrering utgår från de förhållanden du har hemma. Hur långt ifrån tvn du sitter, ljuset / mörkt du har i rummet osv.

Jo det gör de säkert men samtidigt måste de försöka ställa in den på någon form av normalvärde så att man har möjlighet att flytta TVn utan att kalibrera om den. Detta är säkert något man kan få välja. Nu vet jag inte vad kaliberaring kostar men att dra hem folk för att kalibrera TV apparater så snart jag flyttar runt lite känns ganska onödigt?

Det är tyvärr inte bara att gå in i servicemenyn och ställa in lite inställningar. Menun är mer eller mindre helt oförstålig, dessutom finns det en hel del inställningar vilket troligen blir för omfattande för att skriva ner. Men visst kan någon bifoga en bra beskrivning så kanske man skulle våga.

Postad 05 augusti 2008 - 22:10

Unregistered548843e2
  • Unregistered548843e2
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Hej igen,

vill bara rapportera att det funkar med att höja Gamman om man tittar genom en htpc. Åtminstone med mobots inbyggda ATI grafik funkar det ypperligt.

Höjer man för mycket så får man små oönskade banding-effekter, och man måste kompensera höjningen med att sänka lite brightness och eventuellt färgmättnad på tvn. I mitt fall så funkar både Gamma 1.15-1.2 (orginal 1.0) för att få fram detaljer i svartnivån i filmer.

Postad 05 augusti 2008 - 22:27

Stroker_user
  • Stroker_user
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
hej införskaffat mig en PX8 50 tummare jag med gjorde detta igår och den kosta mig 11000(och köpte med ett väggfäste med) helt ok pris och har den på stödet än så länge ska få upp den på väggen till helgen.

är helnöjd med den och vilken stor bild gick från en 32tums tjock tv till detta =) MEN dock så har jag det problem en del andra har skrivit om här att jag tappar kanalerna på tvn (för jag kör analog signal via kabel tv i lägenhet) och kör med en dvi->hdmi från datorn till tvn och vad jag har kommit fram till så tappar den varje gång man sätter tvn på stand by eller stänger av den och gör jag en kanalsökning igen med dvi kabeln i så får jag heller inte alla kanaler med men så fort man drar ur dvi kabeln ur tvn och gör en ny sökning så är dom där. dom enda kanalerna som ligger kvar dock inte på rätt plats är ettan , tvåan och kunskapskanalen har jag för mig det var. Ringde till panasonic och fick det bekräftat med dom visste om det men var tydligen inte så många rapporteringar om det men som jag sa till king x så skulle en eventuell uppdatering komma under september vad han trodde och var det en "enkel" firmware uppdatering så skulle den komma via tv nätet på nått vänster enligt han jag prata med på panasonic. Han tipsa mig även om att om man körde via kabeltv så och hade detta problemet så kunde man testa att välja norge som land(då när man först installerar tvn eller gör en fabriksåterställning) DOCK inte för språk för han sa att det kunde bli lite strul om det gick digital och analog signaler i antennkabeln för då fick inte tvn in några digital kanaler alls utan bara söker efter analogt dock så fungera inte detta för mig, testa även med som jag hade med den gamla tvn att köra med en super vhs kabel från datorn till tvn detta fungera inget bra bilden blev svart vit och allmänt grynig

Redigerat av Stroker_user, 05 augusti 2008 - 22:30.

Postad 06 augusti 2008 - 01:59

KingX
  • KingX
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Hej igen,

vill bara rapportera att det funkar med att höja Gamman om man tittar genom en htpc. Åtminstone med mobots inbyggda ATI grafik funkar det ypperligt.

Höjer man för mycket så får man små oönskade banding-effekter, och man måste kompensera höjningen med att sänka lite brightness och eventuellt färgmättnad på tvn. I mitt fall så funkar både Gamma 1.15-1.2 (orginal 1.0) för att få fram detaljer i svartnivån i filmer.

ja jag misstänker det är gamman som är lite weirdo. och för en annan som INTE kör HTPC utan har fasta maskiner så blir problemet lite värre och ta sig runt.. vist jag kan höja gamman ngt på bd30 spelaren men inte tillräckligt o därmed känns det som att kosta på sig en ISF kalibrering kommer lösa det här med råge..

hembiobutiken var iaf, som jag skrivit tidigare, mkt optimistiska i att kunna lösa det här. Dock kostar det juh en slant men lägger man ihop priset på tv'n samt vad en ISF kalibreing kostar så har man ganksa långt kvar pengamässigt innan man e uppe i vad de riktigt dyra apparaterna kostar =)

Postad 07 augusti 2008 - 00:06

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

ja jag misstänker det är gamman som är lite weirdo. och för en annan som INTE kör HTPC utan har fasta maskiner så blir problemet lite värre och ta sig runt.. vist jag kan höja gamman ngt på bd30 spelaren men inte tillräckligt o därmed känns det som att kosta på sig en ISF kalibrering kommer lösa det här med råge..

hembiobutiken var iaf, som jag skrivit tidigare, mkt optimistiska i att kunna lösa det här. Dock kostar det juh en slant men lägger man ihop priset på tv'n samt vad en ISF kalibreing kostar så har man ganksa långt kvar pengamässigt innan man e uppe i vad de riktigt dyra apparaterna kostar =)

Ska bli spännande att höra vad kalibreringen ger, tror de kan få några kunder härifrån ifall det avhjälper problemen med ditt ex :P

Postad 07 augusti 2008 - 00:31

KingX
  • KingX
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Jag avlägger rapport så fort det är gjort..
jag måste som sagt få ihop kosingen till det också.. hehe.

Sen blir det mkt kaffe drickande i några timmar.. tar juh sin tid det där =)

Postad 07 augusti 2008 - 10:15

Unregistered409cb17f
  • Unregistered409cb17f
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
MediaBox MB-801S inhandlad och körs nu till TV'n, oj oj oj vad behändigt! Fin bild o sväljer det mesta HD materialet man lägger in. 1080p är en fröjd för ögat på denna tv, sen att det är lite mindre detaljer i mörka scener stör mig inte, blir intressant att höra vad kalibreringen åstadkommer. Bor i Umeå så jag vet ej om det finns nån ISF kalibrerare här...

// Thomas

Postad 07 augusti 2008 - 10:58

Unregistered548843e2
  • Unregistered548843e2
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Har lagt några bilder i mitt galleri nu, inget jätteupphetsande kanske men...

Försökte först bara visa före och efter med bildinställningar (fått fram mycket mer detaljer), men kameran var lite för klen för att man ska se skillnaden rätt. (Nu är det bara "efter" bilder med gamma uppskruvad)

Redigerat av Unregistered548843e2, 07 augusti 2008 - 10:58.

Postad 07 augusti 2008 - 11:27

c[o]re
  • c[o]re
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Tackar Smilfink för lite bilder! Jag är sugen att få upp min TV och testa lite jag också! Måste dock vänta tills nästa onsdag då jag inte vill plocka upp TV'n innan jag flyttar. VIlket väggfäste använder du Smilfink?

Postad 07 augusti 2008 - 11:48

Unregistered409cb17f
  • Unregistered409cb17f
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Har lagt några bilder i mitt galleri nu, inget jätteupphetsande kanske men...

Försökte först bara visa före och efter med bildinställningar (fått fram mycket mer detaljer), men kameran var lite för klen för att man ska se skillnaden rätt. (Nu är det bara "efter" bilder med gamma uppskruvad)

Hur "skruvar" du upp gamman? Jag har inget sånt alt. i min bildmeny tror jag..?

**EDIT** Just ja, du kör via datorn el hur det nu va?

Redigerat av Unregistered409cb17f, 07 augusti 2008 - 11:49.

Postad 07 augusti 2008 - 12:57

Unregistered548843e2
  • Unregistered548843e2
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Tackar Smilfink för lite bilder! Jag är sugen att få upp min TV och testa lite jag också! Måste dock vänta tills nästa onsdag då jag inte vill plocka upp TV'n innan jag flyttar. VIlket väggfäste använder du Smilfink?

Vogel WFV 065 tror jag att det hette. Gick på typ 900kr. Riktigt robust historia

Postad 07 augusti 2008 - 13:51

DerStrudel
  • DerStrudel
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Da er tven endelig bestillt.

Takk for god informasjon i tråden. Mycket bra forum ;)

Redigerat av DerStrudel, 07 augusti 2008 - 13:51.

Postad 07 augusti 2008 - 19:39

LmnT
  • LmnT
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Sådär, nu har även jag beställt ett ex av denna TV efter att ha läst alla fina recensioner av modellen.

Priset: 10390 inkl frakt. tycker jag att jag lyckades bra med.
Synd bara att man får tillträde till ny lägenhet om en månad och då ska renovera så det dröjer åtminstone 6 veckor innan man får njuta av denna fina TV. ;)

Avståndet till TV:n kommer bli 2.5 - 3.0 meter för min del. har sett en del andra som också har det. Ni har inte upplevt att det blir jobbigt att kolla på "vanlig" tv då det inte är högupplöst material. Jag tittar inte särskilt ofta på vanliga sändningar så det kommer ju inte vara något stort problem men är ändå lite nyfiken.

Postad 07 augusti 2008 - 21:04

Unregisteredde4e00c0
  • Unregisteredde4e00c0
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Sådär, nu har även jag beställt ett ex av denna TV efter att ha läst alla fina recensioner av modellen.

Synd bara att man får tillträde till ny lägenhet om en månad och då ska renovera så det dröjer åtminstone 6 veckor innan man får njuta av denna fina TV. ;)

Avståndet till TV:n kommer bli 2.5 - 3.0 meter för min del. har sett en del andra som också har det. Ni har inte upplevt att det blir jobbigt att kolla på "vanlig" tv då det inte är högupplöst material. Jag tittar inte särskilt ofta på vanliga sändningar så det kommer ju inte vara något stort problem men är ändå lite nyfiken.

Jag sitter på samma avstånd som dig och jag tycker bilden är helt ok.
Hade samma tvivel angående avståndet och vanlig sändning men resultatet var långt över förväntan.

Postad 08 augusti 2008 - 14:41

bulbasor
  • bulbasor
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Då var det slut på beslutsångesten. Inhandlad på Expert (Göteborg, Eriksberg) för 10999:- Fick med mig Com-hems HD-box för 1:- också. (självklart med 12-mån bindningstid, men ändå...).

Skulle också vara tacksam för tips om bra väggfästen.

Jag köpte väggfäste på Rusta för 300 kr. Fungerade alldeles utmärkt.

Postad 08 augusti 2008 - 20:20

sluggos
  • sluggos
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Ja fick hem min i ons förra veckan och lät den stå stilla i lgh då ja inte hade någon hjälp med att få upp den. När jag skulle packa upp den i söndas så märkte jag att det va en spricka i vänstra hörnet av skärmen så jag sluta att packa upp den. (DET SKULLE JAG INTE GJORT)

När jag skicka tbx den till dustin så hittade dom mer skador på den. Så nu är den på väg tbx till mig o jag sitter här 11200:- Fattigare. Så ###### typiskt att jag får en trasig tv från dustin. Harjobbat på Onoff så jag vet hur man skall hantera en plasma. Den stod upp hela vägen från posten och hem och det va inga skador på kartongen. Det jag vill se nu är hur kartongen ser ut när jag får tillbaka den, sedan så drog dom en vals om att jag bara sett sprickorna när den vart igång....men jag sa till killen på kundtjänst att jag slutat packa upp den när jag såg att det va en spricka i vänstra hörnet men tydligen så ljög han ihop något annat.

Så nu väntar jag på besked från högre ort om hur dom behandlar ärendet. Jag skulle vänta med att köpa från Dustin om jag vore er..detta är inte kul alls. inte precis lilla tv:n ja fraktar fram o tbx heller..

Avlsutar med ORK på Dustinhome...VÄNTA MED ATT SE VA SOM HÄNDER MED MITT ÄRENDE!!!

Postad 08 augusti 2008 - 21:27

Unregisteredfd78117b
  • Unregisteredfd78117b
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Synd bara att man får tillträde till ny lägenhet om en månad och då ska renovera så det dröjer åtminstone 6 veckor innan man får njuta av denna fina TV. :rolleyes:

Var hittade du den till det priset?

Postad 08 augusti 2008 - 22:37

Jacon
  • Jacon
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Ja fick hem min i ons förra veckan och lät den stå stilla i lgh då ja inte hade någon hjälp med att få upp den. När jag skulle packa upp den i söndas så märkte jag att det va en spricka i vänstra hörnet av skärmen så jag sluta att packa upp den. (DET SKULLE JAG INTE GJORT)

När jag skicka tbx den till dustin så hittade dom mer skador på den. Så nu är den på väg tbx till mig o jag sitter här 11200:- Fattigare. Så ###### typiskt att jag får en trasig tv från dustin. Harjobbat på Onoff så jag vet hur man skall hantera en plasma. Den stod upp hela vägen från posten och hem och det va inga skador på kartongen. Det jag vill se nu är hur kartongen ser ut när jag får tillbaka den, sedan så drog dom en vals om att jag bara sett sprickorna när den vart igång....men jag sa till killen på kundtjänst att jag slutat packa upp den när jag såg att det va en spricka i vänstra hörnet men tydligen så ljög han ihop något annat.

Så nu väntar jag på besked från högre ort om hur dom behandlar ärendet. Jag skulle vänta med att köpa från Dustin om jag vore er..detta är inte kul alls. inte precis lilla tv:n ja fraktar fram o tbx heller..

Avlsutar med ORK på Dustinhome...VÄNTA MED ATT SE VA SOM HÄNDER MED MITT ÄRENDE!!!

Shit!
Hoppas det löser sig för dig!
Så där ska det inte få gå till!!
För mig gick det väldigt smidigt när jag skulle skicka tillbaks en TV men döda pixlar.
Men jag var då MYCKET tydlig hur jag ville ha det, särskilt hur jag ej ville utnyttja garantin för att få reparationer eller ny TV av samma modell utan var endast intresserad av ett återköp från dustin.
Det slutade väl och mycket snabbt vilket ledde till att jag nu sitter med en 50PX8 istället.
I min inledande kontakt nämnde jag också det dåliga rykte och den kritik som riktats mot Dustin gällande reklamationer, kanske ledde det till en tillfällig släng av "good will"!
Vid minsta oklarhet från deras sida i mail osv. skickade jag ett mail som svar med mina "tydligheter", slutade med att någon chef från någon back-office grupp svarade mig personligen med löfte om återköp.
Så det känns ju skönt att de kan engagera sig om de vill (å då går det smidigt och snabbt!).

Men som sagt, jag hoppas verkligen det löser sig för dig!
Det är fan inte kul när det blir så där, med massa "dårar" som inte bryr sig och bara skickar problemet i från sig.
Man blir ju fundersam när det gäller en del kundservice, känns mer som att kundmotarbetning skulle vara lämpligare namn.
Jag fick en gång hålla på i närmare åtta månader med en reklamation, men det var då hos komplett.
Va arg jag blir när jag tänker på sånt här :rolleyes:
Lycka till och hoppas du får en ny och fullt fungerande 50PX8!!

Postad 08 augusti 2008 - 23:59

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0

Så nu väntar jag på besked från högre ort om hur dom behandlar ärendet.

Mycket tråkigt att höra. Sådana saker är så klart alltid väldigt svårt, företaget kan omöjligt veta om du eller posten haft isönder TVn. Och du kan omöjligt veta om det är Posten eller Företaget som hanterat TVn på fel vis.

När jag fick min TV så granskande jag noga att den stor upp i postbilen som kom och innan vi bar upp den så tittade jag på lådan och bad postmannen att registrera de skader som faktiskt fanns på lådan. Som tur var så fanns det inga problem med min TV(från expert).

Jag har självklart varit med om att posten har hanterat produkter(högtalare) dåligt och när jag fått dem så har jag taget foto steg för steg när jag packat upp dem för att därmed kunna styrka att det inte varit mitt fel.

Om ni skyller det på posten så kommer de göra en utredning vilket tyvärr tar en väldig tid. Är det dock ett företag som vill hålla ett högt omdöme så ser de till att leverara en ny produkt till kunden och sen väntar de ut postens dum.

Jag hoppas verkligen detta read upps sig för dig.

Hur var det, kunde man ställa in overscan på 50PX8? På 42PX80 så måste man slå över till en digital källa och då ska valmöjligheten dyka upp i menyn, men detta gör den inte på min 50PX8?

Postad 09 augusti 2008 - 11:42

Jacon
  • Jacon
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Jag var tvungen att göra en fabriksåterställning för att få overscan funktionen tillgänglig igen.
Den försvann då jag bytte språk i menyerna en gång.
Det verkar som att den ska finnas med i alla lägen iaf, oavsett källa.

Man måste dock ha aspect/bildformat på 16:9 för att overscan ska kunna inaktiveras

Redigerat av Jacon, 09 augusti 2008 - 11:50.

Postad 09 augusti 2008 - 14:02

Unregistered31913
  • Unregistered31913
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
tjo!

en fråga till er som äger eller har kollat på px8. Har ni märkt stor skillnad på 50Hz- och 100Hz-läget? Kollade på en idag och tyckte att det var förvånansvärt mycket mer flimmer i 50Hz-läget jämfört en annan tv (nyare samsung som inte har 100Hz teknik). vad har ni att säga ang. 100Hz-funktionen på px8?

/roger

Postad 09 augusti 2008 - 15:42

Jacon
  • Jacon
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Hejsan!

Det enda 100hz gör på den här TVn är att få bort det där flimmret som finns vid stillbilder.
När saker rör på sig kan inte jag märka nån skillnad mer än att bilden blir ljusare med 100hz på.
Det tar bort absolut noll judder! så bilden hackar väldigt mycket/(som vanligt) fast 100hz är aktiverat, så det är inte alls som motsvarande funktioner i en LCDTV.
Tycker 100hz läget på denna TV känns ganska meningslöst, och det är precis som du säger att det verkar som dom har sabbat 50hz läget för att 100hz ska skina.

Postad 09 augusti 2008 - 16:12

Unregistered4523a6ee
  • Unregistered4523a6ee
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
En väldigt enkel fråga,

Jag ska titta mycket på vanlig tv, film och spela en del PS3.

Är den här tvn nåt för mig då eller ska jag se mig om efter en annan modell?

/ Tim

Postad 09 augusti 2008 - 16:36

Jacon
  • Jacon
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Känns som att jag tar lite mycket plats i tråden för tillfället ;) men svarar lite snabbt ändå :D .
När det gäller vanligt TV tittande genom tex. digitalbox med standard upplösning är bilden faktiskt kanon i de flesta lägen!
Det finns säkert TVapparater som gör jobbet bättre, men jag är nöjd.
Inget blir ju skarpt, men det är väldigt lite störningar och skräp i signalen som syns vid "normalt" titt avstånd.

När det gäller film och PS3 funkar den i sin helhet enormt bra.
De nackdelar som finns är omnämnda vid flera tillfällen i tråden, men åsikterna varierar också så det är nog mycket en smaksak.
Sen är ju detta en plasma så man får ha ett öga på klockan när det gäller TV-spelandet :), iaf den första tiden du använder den.

I korthet, för det låga priset du får ge för denna TV just nu, så passar den nog vem som helst ypperligt och det skulle förvåna om du inte blev nöjd!

Postad 09 augusti 2008 - 17:44

KingX
  • KingX
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Sen är ju detta en plasma så man får ha ett öga på klockan när det gäller TV-spelandet :), iaf den första tiden du använder den.

ställ den i BIO läge o häften på ljus o kontrast o spela på.
har kört mer eller mindre marton på den här tv'n med min PS3.. satt o lirade igenom condemdned 2 samt Devil May Cry 4 torsdag-söndag.. klarade båda spelen.. tv'n stod på dygnet runt mer eller mindre..
inte hänt nått..

Postad 09 augusti 2008 - 18:24

Jacon
  • Jacon
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
ok, jag har faktiskt inte vågat testa nån längre spelsession ännu :)
Men skönt att höra att det går å pressa TVn som man vill i princip.
Kommer dra i gång med spelandet när jag nåt 200 timmar, för säkerhetens skull :D

Postad 09 augusti 2008 - 19:04

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0
Jag försökte få in bildsignal genom S-video utan att lyckas få färg. Provade en vanlig kabel till AV3 på fronten, ingen bild alls. Provade en kabel med S-video i ena änden och scart i andra men får ingen färg i någon av scartkontakterna på TV:n. Skumt när det står RGB, Video och S Video ovanför den ena Scarten. Provade att greja på datorn med PAL och NTSC utan skillnad. Provade sedan vanlig S-video till recievern och därifrån HDMI till TV:n och det fungerade bra.

Vilken inställning har jag missat?

Postad 09 augusti 2008 - 19:33

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Finns det egnetligen någon som lyckats få någon parmatent inbränning i TH50PX8? Vad jag sett i tråden så är det många som skippat inkörnings perioden(inkl mig själv) och det har fungerat hur bra som helst. Det var även någon som somnade med en static bild men ingen in bränning fanns nästa dag?

Det låter som att det är ganska lungt.

Postad 09 augusti 2008 - 20:46

Bikermice
  • Bikermice
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
:) Tjena! Nu kommer jag med den första testen av denna tv och den krossar 2 st tv som är dubbelt så dyra.
Läs och njut. Testet är på norska!http://www.lydogbild...971o68.lbt.html

//Bikermice

Postad 09 augusti 2008 - 22:34

Jacon
  • Jacon
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Tack så hemskt mycket för länken!
Känns som man har gjort världens klipp när man läser recensionen :D
Men jag blir så fundersam...dom nämner TVns starkaste punkt, svärtan!
Dom säger att TVn är suverän att använda i nedsläckta och mörka miljöer pga. sin djupa svart nivå.
Så upplever ju inte jag det :)
Gör mig så orolig att det ändå, trots allt, skulle vara nåt fel på min TV.
Jag upplever det sämre än på många LCD TV, och föredrar ljusare miljöer för att slippa störa mig på svärtan.
Har ikväll riggat ljusslingor bakom TVn för att lura ögat lite.
Men tiden får utvisa hur det ligger till, för tids nog borde det bli klart för mig hur denna skärm verkligen ska prestera, på ett eller annat vis.
Man har ju minst ett års garanti också.

Postad 10 augusti 2008 - 08:47

ski3r
  • ski3r
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Jacon: Kan du inte jämföra med någon tv i butik?
Jag är supernöjd med svärtan på min.

Postad 10 augusti 2008 - 09:03

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Svartan går inte att klaga på, den är verkligen svart. Det är dock möjligt att den överkomenserar och att man förlorer några detaljer, men detta är inget jag märker av eller tänker på.

Däremot har jag uppmärksammat att den har problem där färger blandas hej vilt, ex i Mario Galaxys å har man valt ganska skrikiga färger samtidigt som de är väldigt olika. Detta klarar inte TVn av utan det blir konstiga spår runt ex mario figuren. Om detta beror på TVn eller om det beror på wii/scart är svårt för mig att säga i dagens läge.

Postad 10 augusti 2008 - 09:38

Jacon
  • Jacon
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Jacon: Kan du inte jämföra med någon tv i butik?
Jag är supernöjd med svärtan på min.

Jo, det var meningen att jag skulle göra det, men denna TV går åt som smör i solsken :(
Får vänta tills nån lokal butik får in den igen.
Sen känner jag inte en enda person som har plasma TV som jag kan jämföra med, alla sitter med LCD.
Det enda jag kan säga med säkerhet om min TV är att svart är inte svart så fort den inte befinner sig i dagsljus, som på kvällen.
I kontrast rika bilder tänker man ju inte på det men så fort en scen är övervägande mörk blir det irriterande.
En helt "svart" bild, tex när man kollar utan signal matad till TVn, gör att bilden lyser och den ser mer grå ut än nåt annat.
Ljusslingorna bakom TVn hjälpte lite dock, så det känns lite bättre nu B)

Postad 10 augusti 2008 - 11:39

Unregistered548843e2
  • Unregistered548843e2
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Jo, det var meningen att jag skulle göra det, men denna TV går åt som smör i solsken :(
Får vänta tills nån lokal butik får in den igen.
Sen känner jag inte en enda person som har plasma TV som jag kan jämföra med, alla sitter med LCD.
Det enda jag kan säga med säkerhet om min TV är att svart är inte svart så fort den inte befinner sig i dagsljus, som på kvällen.
I kontrast rika bilder tänker man ju inte på det men så fort en scen är övervägande mörk blir det irriterande.
En helt "svart" bild, tex när man kollar utan signal matad till TVn, gör att bilden lyser och den ser mer grå ut än nåt annat.
Ljusslingorna bakom TVn hjälpte lite dock, så det känns lite bättre nu B)

Nu är jag helt övertygad om att din teve är felaktig. Kolla bilderna i mitt galleri så ser du att svart är svart och inte grått. Får du inte till det så är den pajj.

Postad 10 augusti 2008 - 15:02

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Nu är jag helt övertygad om att din teve är felaktig. Kolla bilderna i mitt galleri så ser du att svart är svart och inte grått. Får du inte till det så är den pajj.

Dina starwarsbilder är ju ****STÖÖÖRT**** bra för en 50 tummare a 11200 SEK. Fasen va ja längtar efter go-burken... (beställd hos Dustin). Fick lite ångest över den trasiga leveransen ovan. Ska fota varenda steg när jag packar upp go-ern hemma. Lite surt att se på OS på en 18 tums crt B)

Postad 10 augusti 2008 - 19:05

jimmiboy
  • jimmiboy
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Smilfink

Bilderna på din TV ser ju riktigt bra ut, är det efter du kalibrerat den?
Syns detaljer i svarta/mörka fält nu?
Sett att en del verkar inte ha det, men med rätt inställning, som du verkar ha, framkommer detaljerna?

Annars är jag i tagen på att köpa en ny tv, och denna är intressant trots att det inte e full hd.
Men storleken och priset lockar =)

Tänkt använda TVn till PS3/Xbox 360, nån som har erfarenhet av det på denna TV?

Redigerat av jimmiboy, 10 augusti 2008 - 19:07.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.