Blir nog billigast för dig om det inte fungerar.
Vad jag vet så har inte Navigon gett ut något sjökort, prova och ring supporten om dom kan rekommendera något alternativ.
Garmin och Navman har sjökort till sina navigatorer.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
4 relaterade trådar
Postad 04 November 2008 - 08:44
Du får nog prova dig fram, köp ett extra SDHC kort, försök och kopiera Oziexplorer eller vad det var och testa.
Blir nog billigast för dig om det inte fungerar. Vad jag vet så har inte Navigon gett ut något sjökort, prova och ring supporten om dom kan rekommendera något alternativ. Garmin och Navman har sjökort till sina navigatorer. Postad 04 November 2008 - 09:06
Ta det lugnt med Tequilan där bort, med överkonsumtion av den så skulle du nog behöva ha med dig navigatorn!! Men du har väl glömt att lägga in Mexico kartorna Redigerat av RedMarathon, 04 November 2008 - 09:10. Postad 06 November 2008 - 00:41
borde det inte vara dags nu föt kartuppdatering....3 månader sedan senaste.
Vart glatt överraskad i veckan då jag insåg att den hade tidsanpassad hastighetsvisning, eg att den visste att det under vissa tider på dygnet var begränsad hastighet. Postad 06 November 2008 - 08:20
Hur lång tid tar det för er innan enheten hittar satelliterna? Det känns som om min tar flera minuter!
Postad 06 November 2008 - 09:04
för mig ligger det nånstans mellan 15 sekunder upp till 2 minuter ibland. vilken version kör du med? dom senaste uppdateringarna skall skynda på det hela. vet inte varför det är så olika men det är det där med fri sikt och klar himmel kanske? men i mitt dåligt isolerade sjuttiotals hus så får jag fix på 9 satteliter(!) efter ett par minuter.
Redigerat av discomega, 06 November 2008 - 09:05. Postad 06 November 2008 - 17:12
Vi pratar lätt över 3-4 minuter för min del. Uppdaterade min precis och såg att jag hade .5 och nu har jag uppdaterat till .12 så det bör väl ha hänt lite Postad 07 November 2008 - 18:31
Jag ringde nyss Navigons support och frågade lite frågor men glömde att fråga en sak, men jag tänkte att ni som har en 2110Max kanske kan hjälpa mig istället
Jag undrar om man kan skriva in ett gatunamn, exempelvis "Storgatan 99 i Göteborg" och sen guidar GPS:en närmsta vägen dit? Postad 07 November 2008 - 19:06
Yes... men storgatan 99 I Göteborg hittade den inte , Storgatan 53 och 49 i Lorensberg hittade den.
Men du kan välja snabb, bästa, kort, och vacker resväg och den beräknar vägen ditt snabt... Detsamma när man skall åka tex med Färja Fartkamera bevakningen tycker jag är riktigt bra då man även får ett meddelande om att tänka på hastigheten innan man är i linsfånget.. Jag är mycket nöjd med min Postad 08 November 2008 - 22:23
Va? höga krav? absolut inte. Den skall väl fungera för det den är gjort till att göra? Köpte en 2110max för några veckor sedan. "Fatal Application Error" kom upp fyra gånger med några dagar mellanrum. En dag var kartbilden som fryst i två timmar. Blev ursinning, etersom jag endast behöver körjournalen och det var ju ett elände när skiten "bootar om". Ringde Navigon i tyskland och dom sa att jag skulle åka till återförsäljaren och få navigatorn bytt eller pengarna tillbaka eftersom det var ett DOA ärende. Sagt och gjort så körde jag direkt till återförsäljaren "Inet data i Gbg" men där var det tvärstopp. DOM skulle kolla produkten innan för att avgöra om det var fel på produkten. Jag sa till dom vad Navigon sa men det brydde dom sig inte om. Dom har inget avtal med Navigon var deras svar. Nu har jag inte kunnat använda min inköpta körjournal sedan den 5 nov och måste åter igen skriva ner allt för hand. Jag har fått nog av Inet (INTE data) och tyvärr Navigon med dålig service. Jag undrar bara hur länge Inet skall leka med navigatorn innan dom hittar felet? eller så får jag tillbaka skräpet och dom säger att den fungerar. Inet har två leverantörer och jag tror att dom köper in sina prylar exklusive garanti vilket gör det billigare i inköp. Går något sönder då står dom för notan. Därför har dom en "gestapo" till service avdelning. Livstids garanti för Inet är inte livstids garanti. MAX ett år. Dom tycks köra vilt med sina egna regler. Vi får se vad som händer. Navigon var hjälpsamma men kunde inte göra något. "Now I just feel like a jack ass" Postad 08 November 2008 - 22:28
Jag förstår att grejer kan vara deffekta, krångliga, etc. men när servicen är kass då rent av katastrofal speciellt när problemen sker dagarna efter man har köpt prylen då vill man bara dra sig ur för vad blir det här näst....?
Postad 10 November 2008 - 19:47
Hej
Har läst på detta forum om Navigon 2110 Max med dess fördelar och brister. Har dock kommit till slutsatsen att jag ska ha en, så jag beställde idag! Vad jag nu tänkte göra var att ladda ner handboken (må vara bristfällig som någon påpekat men ändå ...) men mitt problem är att jag kan inte hitta länken var jag kan ladda ner den!!! Har letat på Navigons hemsida men inget som jag tycker verkar vara en handbok till 2110 max - kan någon ge mig länken. Kommer nog med fler frågor så småningom, men jag håller tummarna att det som alla frågar efter - dvs koordinatinläggning kommer! hälsningar från ett stormigt och regnig västkust! matz Postad 10 November 2008 - 20:16
Hej.
Långtifrån självklart, men gå till http://navigonse.custhelp.com/ Där hittar du en FAQ med bla ett entry "Användar manual och Mjukvara: NAVIGON 2100max och NAVIGON 2110max och NAVIGON 2150max". Där finns manualer på många språk inklusive svenska. Postad 11 November 2008 - 08:20
Trafikrapporter. När man får upp på skärmen, unviK eller ignorera vore det välldigt smidigt att få upp omberäknade resväg. Tex extra tid och extra kilometer för den nya sträckan. Eller kan man få fram det på något sätt i inställningarna?
Q4 verkar vara ute till 7110 om man läser i 8110 tråden Redigerat av discomega, 11 November 2008 - 09:21. Postad 11 November 2008 - 17:44
Annars finns den som PDF på din Navigator (även där på flera språk), lättast att hitta den är om du väljer att visa filerna när du kopplar in den på datorn, så får du upp 3 kataloger varav den ena heter just Manuals.
Dessvärre har jag inte lyckats öppna PDF med navigatorn, det hade ju varit smart om det gick, då skulle man ju alltid ha med sig manualen. Mvh ! Järker Postad 12 November 2008 - 17:13 Mycket bra förslag. Hade varit ett plus om navigatorn hade klarat att läsa pdf-fler. Postad 13 November 2008 - 11:18
Den 5 nov Lämnade in min nyköpta 2110 max för att den visade "Fatal Application Error" i en liten ruta samt tre rader med en massa hexadecimala tal. Nu är det den 13 nov och "skiten(?)" lyser med sin frånvaro. Jag skulle hållit mig till papper och penna för körjournal. Nu är jag bara irriterad på teknik som inte fungerar. Kan det bero på att det är en liten "Windows" (CTRL+ALT+DEL) i den? eller hade det varit det samma med en liten Linux OS?
Postad 13 November 2008 - 16:18
Hej, du kan gärna prova detta: Går till Trafik ...Alternativ...TMC-inställningar...Räkna om (på begäran/automatiskt) /Franz Postad 15 November 2008 - 00:12
Hej,
Köpte en 2110 Max i sommar för att ha på bilsemester i Norge. Allting funkade bra under semestern förutom när jag försökte gå med navigatorn i Oslo. Då hängde kartbilden kvar på startpositionen och uppdaterades inte. Försökte start om (reboot) ett antal gånger med samma resultat. Väl hemma i Göteborg igen provade jag igen... Samma fel. Så snabbt jag försöker gå med den så står kartan kvar i startpositionen och uppdateras inte... Sätter jag den i bilen däremot funkar den hur bra som helst. Enligt Navigon ska det funka att gå med den. Jag har haft den inne två gånger nu på reparation (hos Navigon) men samma fel återstår... Någon annan som har samma problem? Skulle gärna vilja kunna gå omkring med min Navigator i fickan när jag är på stan... Mvh, Martin. Postad 15 November 2008 - 00:52
Nix, funkar inte att gå med min enhet heller. Dock funkar det att cykla med den. Tror tyvärr att man måste gå i en hastighet av minst 5km/h för att den ska registrera att man rör sig. Postad 15 November 2008 - 03:38
en liten förklaring... ..att navigatorn inte fungerar som hjälp vid promenader beror på "Static Navigation" som de nya chipsen - t ex NEMERIX för 2110max - arbetar med. Det gäller också för SIRFIII chips som sitter i andra fabrikat. Det betyder att vid en lägre hastighet än ca. 5 km/t interpoleras positionen och positionspilen hålls så att säga på plats och det händer ingenting. Utan "Static Navigation" skulle pilen hoppa runt och försöker hitta en ny position om man t ex stannar vid rött ljus. Om man promenerar måste man antigen kunna stänga av "Static Navigation" eller köpa en speciell navigator för ändamålet. Tyvärr läser man ibland att vissa modeller duger som hjälp vid promenader. Det är vilseledande reklam och gör att kunderna kan bli missnöjda med en produkt. /Franz Redigerat av Kuenring, 15 November 2008 - 14:24. Postad 15 November 2008 - 18:35
OK, det förklarar saken.
Tack för info:en grabbar! Önskar bara att Navigon kunde talat om detta från början så hade det sparat mig mycket tid och frustration. Kanske ngt för Navigon att lägga in i framtida versioner av deras 2110 firmware - en möjlighet att slå av "Static Navigation" om det nu kan styras via mjukvara. Mvh, Martin.
Postad 16 November 2008 - 19:32
Men det innebär väl inte att man får upp en skärm med info om eventuell förlängd reslängd och restid? skulle vilja ha den informationen när man tar ställning till undvik eller ignorera. Postad 16 November 2008 - 20:07
jag har inte testat det alternativet, därför kan jag bara GISSA och jag tror att man får efterhand en justering av körtiden, men en eventuell längre resväg borde kunna visas rätt omgående. Själv föredrar jag inte automatiken. Jag tycker man får i god tid info om trafikproblem. Men mina erfarenheter kommer mest från tyska vägar. /Franz Postad 16 November 2008 - 20:47
Hej
Imorgon har det gått 12 dagar och ingen Navigon 2110 max i sikte sedan jag lämnade in den för "Fatal Application Error" Den tycks inte kunna hitta till någon stans. Kanske gick rent av in i väggen? Min första GPS navigator och den tycks lysa med sin frånvaro. Jag har nu i flera dagar varit rejält besviken på varför jag pungade ut över 2200 kr för att ett DOA eländet skall vara på lagning den mesta tiden och inte sitta i min bil och göra någon jäkla nytta. Är ändra fabrikat likanan för jag tycks mest se Garmin, TomTom och Mio i handeln. Var på Elgiganten i Backaplan, Gbg och där fanns det 1 Navigon 7110 på rea. Utställningsexet. Hur svårt kan det vara att kolla om en navigator är fel? Är det rocketscience? Först är väl det en fråga om det är hårdvara eller mjukvara. Är det mjukvara då får man väl fixa buggen. Är det hårdvara då får man väl byta eländet och skicka tillbaka en ny. Är Navigon en sådan liten organisation att dom inte kan hantera supporten? Har skickat två brev men har inte fått svar någon gång. ([email protected]) Navigon tycks inte kunna hitta i emailen. VAD HAR JAG GJORT!!!!!! Postad 17 November 2008 - 14:40
"Fatal Application Error" har många brottats med. Även efter olika uppdateringar har flera användare problem. Om det kommer upp på skärmen skall man försöka klicka bort informationen. Hjälper det inte, så formatera kortet och spela på säkerhetskopian med tillhörande "updateMe.exe" - filen. Du har väl en säkerhetskopia?? Undvik att koppla navigatorn till PC genom USB. Använd helst kortläsare. /Franz Redigerat av Kuenring, 17 November 2008 - 14:53. Postad 18 November 2008 - 23:03
Hej Franz
""Fatal Application Error" har många brottats med. Även efter olika uppdateringar har flera användare problem." Du menar att detta problem är känt och att det beror inte på hårdvara elle mjukvara utan på hur/vad den lilla manicken läser från SD kortet eller att data på kortet är korrupt på ett eller annat sätt. Kan det vara själva fel på de uppdaterade kartor som jag betalade extra för att få? Kan man inte bara köpa en pryl utan att det skall bli en massa strul för en gammal gubbe som jag? Navigatorer tycks vara inom samma ram som 27MHz komradio var under sin tid på 70 talet. Alla hade inget annat att säga på komradion en "Hör du mig?" "Vilken styrka får du?" "QSL" etc. Nu tycks det vara "Fungerar din GPS?", "Vilken skall jag välja" "Vilka funktioner behöver man?" "Min GPS signal är svag" etc. Ungefär som när en hund springer efter sin egen svans. Man kommer ingen vart. Nu är det snart den 19 november och min dyra inköpta Navigator har inte funnit sig till rätta ännu. Navigon svarar inte på mail. En Thomas på support som skulle hjälpa mig tycks ha stuckit. Finns navigooooon? Har navigatorer också CTRL+ALT+DEL syndrommet? som PC hade i sin barndom? Postad 19 November 2008 - 03:13
Problemet är känt, men man kan inte peka på något och säga: därför händer det. Och jag tror inte att ett nytt kartmaterial stör funktionen, eftersom det måste testas innan det släpps för nedladdning. Man får inte glömma att det sitter ett Windows operativsystem i apparaten och även det kan strula. Ett skadat kort, krångel vid nedladdning p g a överbelastad server eller problem med PC (t ex för lite plats för temp-mappen eller dålig USB-port) kan också vara orsaker till problem. Ett annat dilemma med navigatorer är att man stoppar så många finesser (det finns ju konkurrenter) i dem att de kan störa varandra och det viktigaste, nämligen vägledningen, tycks komma i andra hand. Tidigare fick man en CD med uppdateringar av programvara/kartmaterial. Det var tänkt att internet skulle allt göra smartare, enklare och billigare (det sista främst för tillverkarna). Samtidigt har supporten blivit sämre, eftersom supportteamet i större utsträckning brottas med frågor som gäller nedladdningsproblem, registreringsfrågor osv. Det är oftast användare som hjälper andra att lösa problem. Annars har du rätt i mycket av det du skriver. En billig tröst är att andra fabrikat också har problem. /Franz Redigerat av Kuenring, 19 November 2008 - 17:27. Postad 19 November 2008 - 19:13
Frågade för ett tag sen om POI Warner och fick detta svaret idag av dem.
We have good news concerning POI-Warner for MN7. In a few weeks, we will offer an alternate version which covers the basic functions provided by POI-Warner. Maybe, if Navigon agree, we can soon provide a full-functionality POI-Warner for MN7. We will keep you up-to-date on our progress with MN7. Kind regards, Robert Lindner Support Team www.support.navigating.de www.navigating.de Kan ju vara intressant för 8110 ägare med. 30 Euro kostar kalaset. Postad 20 November 2008 - 20:01
Discomega: Vad betyder detta? vad skall man med POI till?
Är tanken att jag själv kan lägga in egna POI? Postad 21 November 2008 - 09:39
POI, Points of Interest. Den hanteringen in 2110 är inte så bra. Gammal POI's och inga möjligheter att lägga till egna. Trodde inte att jag behövde det men när jag var i Spanien i somras så blev det uppenbart att denna funktionen är något vill skall vara uppdaterad och att man skall kunna lägga till egna.
Redigerat av discomega, 21 November 2008 - 09:40. Postad 22 November 2008 - 22:51
hej
gäller alltid erbjudandet med 24 månaders uppdatering för 199kr om jag köper en navigon 2110 max från tex dustin ? Postad 23 November 2008 - 13:37
Det spelar ingen roll var du köper 2110max, men erbjudandet gäller bara om du aktiverar FreshMaps inom 30 dagar från köpet. /Franz Redigerat av Kuenring, 23 November 2008 - 13:37. Postad 23 November 2008 - 19:06
POI's Gammal?
När jag befinner mig på Backaplan i Gbg då visar skärmen Burger King där Mc Donalds finns. Mc Donalds finns inte ens på kartan. Är det för att den är gammal eller för att det är en fel angiven GPS position för att vad jag vet så har Mc Donalds funnitys där länge. Burger king finns ett stenkast längre bort. Om Navigon går ut med att det finns en fungerande POI då borde den väl stämma annars vet man ju inte vad som är sant och falskt. OK om det inte stämmer iblan men att man kan ändra på positionerna men det går tydligen inte. Skall man behöva klaga på detta också? Jag har ju köpt navigatorn med dessa funktioner i. Jag köpte en Ericsson telefon 1995 och klockan gick alltid 2 minuter för sakta varje vecka. Jag lömnade in den till Ericsson för den hade några andra fel i programvaran. Jag påpekade på kundsupport om klockan men då sa han att det var en TELEFON jag hade köpt och inte en klocka. Den fick jag liksom på köpet bara. Efter någon vecka fick jag tillbaka telefonen och klockan gick fortfarande 2 minuter för sakta varje vecka. På ett år så blir det 104 minuter men vad gör det man fick vara glad att man hade en ERICSSON? Min inlämnade Navigon lyser fortfrande med sin frånvara och hittade inte hem. Inet Data skickade SMS och sa att jag fick en ny 2110 MAX. Navigon kundtjänst har fortfarande efter 3 email inte svara mig. Bådar inte gått med denna navigon. Dålig service, dålig POI, dålig Fatal Application Error, och jag ångrar mig att jag köpte den på INET Data och speciellt att jag inte köpte produkten via Internet som man tydligen skall göra för att få bättre köpavtal. Man lär sig sig. Ju mer tekniska prylar man har desto mer problem. Vad bra man hade det när man var liten då spann, spade och lite sand var toppen(?) hmmmm Postad 23 November 2008 - 23:23 Kan tillägga att många butiker kör kampanj på 1995:- nu så passa på Postad 24 November 2008 - 09:39
Mediamarkt i Nacka i Sto hade 2150 Max för 1995. Gissar att andra Mediamarkt har samma deal. Redigerat av discomega, 24 November 2008 - 09:39. Postad 25 November 2008 - 08:56
Ingen Q4 än. Men väl lite mer POI! Julmarknadstips för tyskland och österrike. Känns som jag kommer ha nytta av dom...
Postad 26 November 2008 - 10:58
Äntligen fick jag tillbaka min 2110 max. Jag körde några mil utan att våga röra den. När jag väl mognade till och började inse att jag var tvungen då gjorde jag det. Tryckte HEM (hade angivit innan var hem var) och körde. Fungerade. Men efter någon kilometer tänkte jag att jag skall tycka på etapp för att lägga till en rut och när jag bara kom när ETAPP kom det upp FATAL APPLICATION ERROR (FAE) . Som tur hade jag min bärbara dator med en Webbkamera så jag tog några bilder av eländed. Den bootade om och jag körde hem och när hjag var väl hemma tryckte jag på GPS position och skulle ange en GPSposition då kom det upp Fatal application Error IGEN.
Dagen efter (idag) körde jag ner mot göteborg och det var frid och fröjd. Kom till kontoret för att ändra GPS positionen då kom det upp FAE igen. När jag sedan bootade om den och vet inte vad jag gjorde för jag vågar inte göra någon längre med den då kom det upp FAE Igen men nu låter jag den vara för att visa Inet, navigon och alla andra för den delen för att jag tog kort på vad den visar. SOM BEVIS. Jag trodde nästan att det var min lilla hjärna som fick FAE men nu har jag bevis. Ha. så det så. Jag har nu inte ens haft min(?) 2110 max i nästan en månad (imorgon) och eländed har visat FAE 8 ggr på raken. Åändå är det en NY jag fick igår. Postad 26 November 2008 - 22:56
Min 2110max är nu inne igen hos Inet. Nu hade jag inte bootat navigatorn utan Inet data fick helt enkelt se att det verkligen stod Fatal Applikation Error (FAE) på skärmen. Service killen fattade dock inte hur jag får upp dessa och undrade hur jag tryckte. Vilka inställningar jag har etc. Han hade ju själv kört omkring med min förra maskin och hade stressat den som han sa och fick aldrig upp FAE. Jag fick 4 FAE inom knappt knappt 12 timmar. Om det finns knapptryckningar, valmöjligheter, som inte man får göra då skall väl för hels.. inte detta kunna göras. Då skall väl respektive knappar låsas. Det kan väl inte vara så svårt?
Om det finns kanppar man inte får röra men man ändå kan göra detta då är det väl inte mitt fel eller? Jag ringde Navigon idag och det var det värsta jag har varit med om. Jag blev så förb... att jag bara stängde av telefonen. Hur kan man ha en sådan ynklig "service" som dom kallar det? Varför har dom ett support nummer när dom ändå inte kan göra annat än säga "Vänd dig till återförsäljaren". Återförsäljaren säger vänd dig till Navigon och där står man som "Skriet" med lång haka, stora ögon och fattar inget. Nu kommer Inet att ha navigatorn säkert ytterligare 3 veckor eftersom jag råkade slänga lådan så kan dom inte ta tillbaka navigatorn som återköp. Har man hört på dumheter? Bara för att lådan inte finns längre! Skulle jag härbärga alla kartonger för allt man köper då borde man bygga ett stort förrådshus på gården. HUR KAN FÖRRETAG ÖVERLEVA MED DENNA TYP AV RESONEMANG? Eller kommer dom att överleva? Lägg skiten i en skokarton och skicka eländet till månen. tycker jag. Om ALLA navigatorer har mer eller mindre FAE etc. varför utsätter man sig för denna sortens mentala uttrötning? Alla mil man skall köra för att lämna och hämta, ringa och kolla om den är klar. Anklaga sig själv för vad gör man för fel eftersom alla andra får skiten att fungera men inte jag. Den som funderar på att köpa en navigator til julklapp TÄNK OM! Penna och papper sparar mycket mer tid. Säkrare. Postad 26 November 2008 - 23:21
VARNING ni som har bil.
Fordonsvärderingen AB (FV AB) kör med oseriösa metoder för att sälja deras värdelösa bilvärdering. Vem som helst kan skaffa en värdering för vem som helst eftersom det inte finns någon spärr. Jag fick brev från FV AB under tre månader och trodde att detta var reklam och slängde dessa utan kunskap om att det var fakturor. Jag hade ju inte beställt något från FV AB. Här om dagen kom det ett brev från INKASSO.SE och där krävdes jag på 617 kr (399+50+150+ränta). Man kan i princip inte argumentera emot även om mn inte har beställt värderingen. FV AB vet ju egentligen inte vem det är som gör beställningen. Dom tar emot beställningen och skickar en faktura som säkert andra med mig tror att det är en reklamjippo. Peter Söderberg på FV AB har gjort ett visste medgivande att FV AB handlar oseriöst. Problemet ligger i det kognitiva (hur man uppfattar och processer) vad som är vad på hemsidan. Inga spärrar finns heller utan FV AB tar gladligen emot 399 kr eller mer för att man fattar fel. FV AB har ganska mycket reklam ute och senast såg jag det i MSN längst ner. Varning helt enkelt! Postad 27 November 2008 - 12:58
[quote name='Kuenring' post='2167981' date='Nov 15 2008, 04:38 ']en liten förklaring...
..att navigatorn inte fungerar som hjälp vid promenader beror på "Static Navigation" som de nya chipsen - t ex NEMERIX för 2110max - arbetar med. Det gäller också för SIRFIII chips som sitter i andra fabrikat. Det betyder att vid en lägre hastighet än ca. 5 km/t interpoleras positionen och positionspilen hålls så att säga på plats och det händer ingenting. Utan "Static Navigation" skulle pilen hoppa runt och försöker hitta en ny position om man t ex stannar vid rött ljus. Om man promenerar måste man antigen kunna stänga av "Static Navigation" eller köpa en speciell navigator för ändamålet. Tyvärr läser man ibland att vissa modeller duger som hjälp vid promenader. Det är vilseledande reklam och gör att kunderna kan bli missnöjda med en produkt. /Franz[/quo Redigerat av Unregistered452d9f81, 27 November 2008 - 13:00. Postad 27 November 2008 - 14:40
Efter att återförsäljaren fått två försök att försöka fixa din GPS så kan du kräva pengarna tillbaka enligt konsumentköplagen. Oavsett om du har kartongen kvar eller inte. Om de fortfarande vägrar så vänd dig till din konsumentombudsman. Vänd dig också till media så ska du få se att de helt plötsligt jääättegääärna vill ge tillbaka dina pengar Angående Fordonsvärderingen så har jag också fått hem en faktura från dem, men det var bara att ringa till dem och säga att jag inte har beställt något av dem och då strök de fakturan. Tur att jag inte trodde att det var reklam som du gjorde.. lider med dig! Postad 27 November 2008 - 21:38
Välkommen i klubben, deras support är inget annat än katastrofal, trots PM till Navigon Sverige så har inget hänt, kan bara konstatera att det är en påse nötter som sitter där på supporten arroganta och kundvänlighet kan dom knappast stava till och ordet finns inte i deras vokabulär. Tydligen är det så här tysk service fungerar när den är som bäst!!! Du har mitt medlidande av alla inkompetenta nötter som du mött p.g.a din navigator!!! Postad 28 November 2008 - 21:30
Nu är jag navigator lös/fri speciellt fri från Navigon. Inga mera Navigon (nötter) för min del. Fick tillbaka pengarna efter påtryckning om stilleståndsersättning och milersättning. Nu plötsligt behövdes ingen kartong. FRIIII!
Nu kan jag väl inte skriva mera här. Hoppas ni som har en 2110 max att Era fungerar. Nu måste man ut på nätet och leta efter en navigator med körjournal som fungerar. Tips tar jag tacksamt emot. Postad 28 November 2008 - 21:59
jag har europa kartor som jag köpte av navigon för 2110 max Uppdatering i två år.
Sälljes till halva priset! 100 kr Någon i behov av detta? Postad 28 November 2008 - 22:03
Om jag inte minns fel så är denna uppdatering knuten till den specifika gpsen och dess serienummer. Men, jag kan ha fel. Jag har redan uppdateringen (när kommer Q4?) och min Navigon har endast haft fatal error en gång under snart ett halvårs tid (får nog hålla tummarna för att det ska fortsätta att vara så). Postad 28 November 2008 - 22:18
..vecka 49 enl. Navigon/Tyskland /Franz Postad 28 November 2008 - 22:22
Tack för informationen. Hoppas de har hunnit uppdatera alla nya hastighetsbegränsningar som infördes i september och de nya vägkamerorna här i Blekinge med omnejd. Postad 29 November 2008 - 21:28
Om kartorna är knutna till en specifik GPS med en specifk serienr då hade jag inte kunnat använda mina kartor i den nya GPS.en? jag försökte aldrig (hann aldrig komma så långt) och vad gör man isåfall med värdelösa kartor till en värdelös manick navigator?
Undra då om man kan få pengarna tillbaka för något man inte kan använda. Jag tycker att Garmin och TomTom sysn hela tiden över allt och om man söker på navigator på Piratebay då är det dessa märken som dyker upp. Det tycks finnas mera saker till dessa som man kan lägga in ex. egna program osv. De tycks vara mera flexibla än Navigon. Jag kanske har fel. det är bara en känsla än så länge. Hade varit kul att sätta sig in och göra lite programmering för dessa små manicker. Vad jag tänkte på idag var att när jag tittar på en 40" LCD TV så kostar dessa mellan 6-10 tusen. Hur kan det då komma sig att en liten dum navigator (2110 max) kostar ca 2000 kr. Jämför man vikten då är navigatorn guld värd. Jämför man med funktion då är den inte ens värd ett glas vatten. Jag får återgå till familjen och pyta inför julen. Bara för att svärmor kommer. Tradition enligt hene menjag fattar inte varför. Man är ju slav en månad varje år. För protesterade jag högt varje år. Nu tycks man bara följa med. Men jag fattar ändå inte. Man kanske borde köpa en Garmin för att hitta rätt här i livet? (REKLAMEN) Postad 29 November 2008 - 21:31
Undra då om man kan få pengarna tillbaka för något man inte kan använda...
Ooops. Jag glömde att Navigon får man ju aldrig kontakt med annat än bandspelerskan på kundtjänst. Jag får nu bjussa på dessa 200 kr och se det som en försäkringspremie. Det kunde ha gått värre. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |