![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 20 november 2008 - 14:08
Postad 20 november 2008 - 17:13
Postad 23 november 2008 - 13:11
Pratade alldeles nyss med HTC's support i telefonen och Google har tydligen gjort en uppdatering av Youtube-applikation vilket fått till följd att HTC Touch Pro inte fungerar med Youtube just nu. Håll utkik på www.htc.com för en uppdatering. Känns dock lite märkligt att inte fler upptäckt detta?
Bara 16-åringar som använder Youtube på mobilen hööhöh..
Postad 26 november 2008 - 22:05
Var dock inte inne här på forumet under de dagarna.
Nu fungerar det igen utan någon uppdatering.
---
Måste slå ett slag för Slingbox och Slingplayer! Jag tycker det är underbart att kunna se TV (exakt samma kanaler som man har där hemma, inte några mobilvarianter) i handdatorn. Ett av de program jag använder mest. Tips för de som inte visste att det gick. Ser inte mycket på TV i vanliga fall men nu kan jag se TV överallt; på toa, lediga stunder på jobbet, vid köväntan, i köket, hotell, sjukhus, osv.
Postad 27 november 2008 - 15:19
Är det någon som vet om HTC Touch Pro går att låsa upp? från operatörslås
Tack på förhand//
Postad 27 november 2008 - 15:36
Är det någon som vet om HTC Touch Pro går att låsa upp? från operatörslås
Visst går det... Bli aktiv på XDA eller hosta upp stålarna. :-D
http://forum.xda-dev...ight=sim unlock
(Finns säkert andra tjänster men att ge dem till Olipro är ju en "god gärning" eftersom han är en av namnen bakom "olinex" som gett os hard-spl för att kunna lägga in egna rom:ar på t.ex. Touch Pron)
//H
Postad 27 november 2008 - 15:54
Visst går det... Bli aktiv på XDA eller hosta upp stålarna. :-D
http://forum.xda-dev...ight=sim unlock
(Finns säkert andra tjänster men att ge dem till Olipro är ju en "god gärning" eftersom han är en av namnen bakom "olinex" som gett os hard-spl för att kunna lägga in egna rom:ar på t.ex. Touch Pron)
//H
Okej tackar. Är dessa att lita på? De finns inga svenska alternativ?
Postad 27 november 2008 - 15:57

Alla mottagna bifogade bilder minskas ner till en 240x180kb. Jag undrar om det är något med telefonen eller leverantören. Vi har testat att skicka till mig och en kompis (jag har Telenor, han har Telia) och han får bilden i full storlek medan min blir förminskad. Tittar jag på kamerabilder visas dem i full storlek, så det är litet förvirrat.
MMS:ar jag mig själv blir det stor bild.
Under MMS-alternativ har jag ställt in Fotoupplösning "Ursprung"
Någon som har en lösning/förklaring?
Postad 27 november 2008 - 19:46
Ingen aning om det finns svenska alternativ faktiskt. Med tanke på hur länge de här killarna har varit aktiva på XDA utan att få någon "skit" så har jag svårt att se hur ett svenskt alternativ skulle vara mer att lita på faktiskt.

//H
Redigerat av henel321, 28 november 2008 - 09:07.
Postad 27 november 2008 - 22:41
Oh ja, inga problem med dessa mjukvaror.
Låste upp en Diamond för 14 dagar sedan med en "14€-fil"
De där herrarna går att lita på.
/Robban
Postad 01 december 2008 - 11:00
Jag ska skicka in den för reparation imorgon, men jag tror nog att de kommer skicka tillbaka en ny telefon(håller tummarna). Det andra problemet har med 3G täckningen. Min förra telefon, Nokia E61, fick full 3G täckning i lägenheten men med TP:n får jag som mest 2 sträck och ibland ingen täckning alls. Kanske mitt SIM kort som strular? Eller något som en ROM uppdatering skulle fixa?
Hur är det med täckningen och slide funktionen på era TP telefoner?
Postad 01 december 2008 - 16:11
Har sällan fullt antal "pinnar" på täckningsmätaren, däremot har jag i princip aldrig upplevt att det hörs dåligt när ja pratar eller går långsamt när jag surfar för det. Så mätaren kanske är relativt "trög"

Postad 02 december 2008 - 00:10
Redigerat av yogibe, 02 december 2008 - 00:13.
Postad 07 december 2008 - 21:05
bluetooth explorer, vad ska man ha det till. jag tänkte om jag ansluter till min dator så ska jag kunna bläddra bland alla filer som finne inne på datorn, men fattar intge hur man ska göra? vad ska man ha det till?
sen undrar jag vad man kan streama med "strömmande media" vad e det för url man ska klistra in, har testat hur många som helst men får inget att fungera...
tacksam för svar
Postad 13 december 2008 - 10:26
Iochmed att den bryter oftare när jag åker bil så känns det som att det är växlingen mellan GSM och 3G som krånglar.
Nån som upplever samma?
Och nån som har nån bra lösning?
//Tobbe
Postad 13 december 2008 - 10:43
Jag har en fråga om bildstorlek i mms.
![]()
Alla mottagna bifogade bilder minskas ner till en 240x180kb. Jag undrar om det är något med telefonen eller leverantören. Vi har testat att skicka till mig och en kompis (jag har Telenor, han har Telia) och han får bilden i full storlek medan min blir förminskad. Tittar jag på kamerabilder visas dem i full storlek, så det är litet förvirrat.
MMS:ar jag mig själv blir det stor bild.
Under MMS-alternativ har jag ställt in Fotoupplösning "Ursprung"
Någon som har en lösning/förklaring?
Låt mig gissa att du har Tre som operatör, finns en tråd om det här
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 13 december 2008 - 10:45.
Postad 13 december 2008 - 12:28
Min TP är expert på att bryta samtal. Att prata i den när jag åker bil kan ibland vara hopplöst.
Iochmed att den bryter oftare när jag åker bil så känns det som att det är växlingen mellan GSM och 3G som krånglar.
Nån som upplever samma?
Jag har faktiskt ALDRIG varit med om att min TP har brutit samtal (pratar ca 2 timmar per dag) och jag skiftar ständigt mellan edge och 3G eftersom vi har kass 3G-täckning på ena sidan byggnaden på jobbet.
Jag hade dock problemet när jag körde Tele2 tidigare, dock inte med TP:n. Nu kör jag Telia och det fungerar strålande.
....brasklapp dock för att jag har engelsk firmware och uppdaterad radiorom, kan ju vara det!
//H
Postad 18 december 2008 - 03:16
Min TP är expert på att bryta samtal. Att prata i den när jag åker bil kan ibland vara hopplöst.
Nån som upplever samma?
Och nån som har nån bra lösning?
//Tobbe
Har inte heller några problem med att min TP bryter under samtalen och då använder jag den mycket.
Framgår dock inte vilken operatör du använder, det kan vara så att det är problem med handover mellan 2G och 3G i nätet och inte i telefonen.
Låt mig gissa att du har Tre som operatör, finns en tråd om det här
Läste du hela inlägget innan du svarade? Det står klart och tydligt att han använder Telenor och att kompisen använder Telia.
Postad 19 december 2008 - 01:17
Tror inte det har med telefonen att göra utan att Tele2 är helt kass. Som tur är ska vi byta leverantör. Kanske går att prata sen då. Det är ju det telefonen är till för.
PS. Jag bor i Hägersten (12min med tbanan från Stockholms central) så man tycker ju att det är hyfsat centralt. Men det tycker inte Tele2 tydligen...
Postad 19 december 2008 - 16:02
Testade Core Player idag, och för mig hackar den...
Jag har precis bytt till en ny hemkokt ROM som heter PROven 1.08. Denna inkluderar en hel del mjukvara från Touch HD samt lite nya drivrutiner. Det fina med detta är att numera fungerar Coreplayer suveränt för att t.ex. spela min Xvid-kodade Simpsons-DVD:er. (Benchmark visar 135% i prestanda mot under 50% mot tidigare.)
http://forum.xda-dev...ad.php?t=444653
Mycket nöjd.. :-D
//H
Redigerat av henel321, 19 december 2008 - 16:03.
Postad 03 januari 2009 - 15:14
Jag har precis bytt till en ny hemkokt ROM som heter PROven 1.08. Denna inkluderar en hel del mjukvara från Touch HD samt lite nya drivrutiner. Det fina med detta är att numera fungerar Coreplayer suveränt för att t.ex. spela min Xvid-kodade Simpsons-DVD:er. (Benchmark visar 135% i prestanda mot under 50% mot tidigare.)
Skrämmande att de inte fått till en bättre/snabbare original ROM!
Coreplayer "hackar" för mig vid musikspelande (en gång var femte minut), men nästan inga störningar alls när jag kör nätanslutning+TV-out. Bluetooth har jag inte prövat än.
Min Coreplayer har svårt för .wmv i 640x480, men .mpg fungerar bättre. Jag gör om filmer till 320x240 - kvaliteten är fortfarande bra på HTC'n och det flyter på fint.
Även kvaliteten på TV (Slingbox) är bra när det inte är för mycket rörelse.
Postad 05 januari 2009 - 21:25
Skrämmande att de inte fått till en bättre/snabbare original ROM!
Coreplayer "hackar" för mig vid musikspelande (en gång var femte minut), men nästan inga störningar alls när jag kör nätanslutning+TV-out. Bluetooth har jag inte prövat än.
Min Coreplayer har svårt för .wmv i 640x480, men .mpg fungerar bättre. Jag gör om filmer till 320x240 - kvaliteten är fortfarande bra på HTC'n och det flyter på fint.
Även kvaliteten på TV (Slingbox) är bra när det inte är för mycket rörelse.
Visst är det... :-(
Jag har inga problem alls vid videospelning med min nu efter ny rom, men visst är det skrämmande att HTC inte släppt nånting alls själva utan man ska behöva förlita sig på eldsjälar som hackar själva för att produkten ska bli bra....
Tyvärr gäller det ju även S-E Xperia där det finns massor med buggar och "problem" (Inte konstigt förvisso, det är ju snudd på samma hårdvara) men inte heller S-E/HTC verkar ju släppa något till den heller.
...lite lack blir man.
//H
Postad 05 januari 2009 - 22:33
Värre om man sitter med andra operativsystem där man inte kan göra annat än vänta i 6 månader å ens problem kanske ändå inte är fixade
Postad 08 januari 2009 - 22:55
Hade vissa problem att mobilen konstant koppla upp mot trådlöstnätverk på jobbet och när inte detta gick så tog den Edge nätet. Så fick ta bort modem inställningarna.
Nu har man gjort en hård återställning och lagt in ACT och testat lite Tweaks.
Någon som har tips på Bra Tweaks? jag har lagt in en för TouchFlo och en Preformance inställning.
Men finns det några fler trevliga Tweaks att göra?
Söker även Bra Video program som gör att jag kan se Xvid och dyliga format på filmer. Kan vara trevligt att ha ibland.
Postad 09 januari 2009 - 15:43

Förstår inte hypen kring X1an på detta forum.

Det som jag ser som nackdelar är att man inte ser vilka mejl som är olästa i Touch Flo-läget och att det var svårt (liten knapp) att starta kameran från Foton och Video-läget. En "kamerknapp" på telefonen hade varit guld!
Postad 16 januari 2009 - 19:41

Postad 17 januari 2009 - 13:07
Någon som vet hur man kan göra för att skärmen inte ska släckas under samtal. Jag försökte ringa telia mobilsvar, och när jag ska trycka "2" så finns det ju ingen aktiv skärm, att trycka 2 på...
It's a feature...

Den gör detta default med ljussensorn för att se om du har den vid huvudet och går då in i standby för att du inte ska av misstag trycka på något.
Om du inte vill ha detta beteende ladda ned Schaps Advanced Config och ändra inställningen.
http://forum.xda-dev...ad.php?t=418151
"Fast sleep during call" tror jag funktionen heter.
//H
Postad 19 januari 2009 - 09:48

Där kan man enkelt stälal in om man vill att skärmen ska gåner i viloläge, eller ej
http://montecristoff.webs.com/
Redigerat av Grotesco, 19 januari 2009 - 09:49.
Postad 20 januari 2009 - 10:02
Det ska finnas ett bordsstativ till den sägs det, men jag hittar ingen info om det?
Hur funkar supporten, finns det någon serviceverkstad i Sverige och hur lång är reparationstiden?
Att displayen slocknar och att man svarar av misstag när man drar ur den ur sitt fodral är störiga missar som folk retat sig på har jag förstått, men det ska gå att tweaka?
Postad 20 januari 2009 - 11:20
Funderar lite på en touchpro. Tangentbordet saknar ju ÅÄÖ, går att få fram med Fn + några knappar? Men hur jobbigt är det efter ett tag? Vänjer man sig eller är det alltid störigt. Hur är med växling av stora/små bokstäver när det gäller dessa tre svenska tecken?
Inte ett dugg jobbigt tycker jag... FN + I / O / L för att få fram å, ö, ö. Först stor bokstav så shift/caps + fn och bokstav, fungerar prima.
Att displayen slocknar och att man svarar av misstag när man drar ur den ur sitt fodral är störiga missar som folk retat sig på har jag förstått, men det ska gå att tweaka?
Jag har faktiskt aldrig lyckats svara av misstag, men jag har den i fickan och svarar oftast med BT-headset.
Det man kan göra är att installera tweak/mod för att får "slide-to-answer"-funktionalitet, detta kan göras antingen som tilläggsprogram eller som custom-rom. (som då kräver SPL-hackad telefon.)
Jag tycker den är ganska smidig faktiskt.
http://wmpoweruser.com/?p=2137
Postad 31 januari 2009 - 06:34
Jag har det där "Answerkeydisabler" som hindrar att man svarar av misstag, det ställer till en del besvär i vissa lägen, T.ex.:
Jag kan INTE använda displayens funktioner under samtal till mobilsvar, kan alltså inte växla mellan högt.tfn., mellan meddelanden Osv. En annan sak som är hyperirriterande är att när jag väl har ett samtal aktivt OCH ett T.ex. kalenderalarma aktiveras så KAN jag inte stänga av skiten, alarmet går dessutom av i högtalartelefonen så det blir att förstöra/försvåra det samtal jag har pågående, likaså när det kommer ett SMS under samtalet så går den trudelutten ut i högtalartelefonen...
Är det nåt jag har missat eller finns det inget jag kan göra åt denna (för mig) STORA problematik.
Mvh. Robban
Postad 02 februari 2009 - 10:04
Funkade för mig också. Tack tack!
//H
Kanon det funkade för mig också.
Jag köpte mig Pro i fredags & är nöjd med den än så länge.
Hur är det med er andra pro användare, har ni några nya bra program som kan vara bra att ha?
Sen tycker jag att min telefon ändväder mer minne än när jag fick den, den ligger på ca43% när inga program är igång.
Jag har inte installerat något nytt än heller, när jag fick den låg den på ca. 32-37% när inga program var igång i fredags.
Jag är inte så hemma i denna luren än, detta är min första WM

Ska in & läsa på xda & försöka lära mig mer om denna luren.
//GG
Postad 05 februari 2009 - 13:32
Efter några månaders användning...
Jag har det där "Answerkeydisabler" som hindrar att man svarar av misstag, det ställer till en del besvär i vissa lägen, T.ex.:
Jag kan INTE använda displayens funktioner under samtal till mobilsvar, kan alltså inte växla mellan högt.tfn., mellan meddelanden Osv. En annan sak som är hyperirriterande är att när jag väl har ett samtal aktivt OCH ett T.ex. kalenderalarma aktiveras så KAN jag inte stänga av skiten, alarmet går dessutom av i högtalartelefonen så det blir att förstöra/försvåra det samtal jag har pågående, likaså när det kommer ett SMS under samtalet så går den trudelutten ut i högtalartelefonen...
Är det nåt jag har missat eller finns det inget jag kan göra åt denna (för mig) STORA problematik.
Mvh. Robban
Testa slide to unlock istället, mycket mer praktiskt imho....
Sen tycker jag att min telefon ändväder mer minne än när jag fick den, den ligger på ca43% när inga program är igång.
Jag har inte installerat något nytt än heller, när jag fick den låg den på ca. 32-37% när inga program var igång i fredags.
Det beror helt på hur telefonen cachar... Om jag stänger samtliga processer på min så varierar mängden ledigt minne mellan 40%-55% beroende på hur länge telefonen har varit igång.
Jag har aldrig lyckats få out of memory på den så jag ser det inte som en issue direkt.

//H
Redigerat av henel321, 05 februari 2009 - 13:32.
Postad 13 februari 2009 - 08:32
Jag tänkte kolla med er om ni vet något bra alarm program?
Det som finns i telefonen funkar inte alls som jag vill.
Fast jag har telefonen på tyst så ska den ringa men det gör den inte.
Så 2ggr nu har jag försovit mig , som tur är så inga länre stunder men ändån.
Det är inte kul att inte kunna lita på att telefonen ringer när man har ställt in den att den ska göra det.
Min gamla lur var det bara att ställa in sen ringde den eller vibrerade iaf.
Tacksam för hjälp.
//GG
Postad 13 februari 2009 - 08:59
Fast jag har telefonen på tyst så ska den ringa men det gör den inte.
Du har sett att det finns en inställning för att få detta beteende? Jag hade själv missat det nämligen.
Sen har jag hört att vissa språk/versioner av ROM:en till Touch Pro har problem med just detta. Felanmäl till HTC om så är fallet. (Jag kör inte svenskt själv och har aldrig haft något problem sedan jag bockade i rutan "Sound alarm when on vibrate/silent".
Postad 13 februari 2009 - 09:09
Du har sett att det finns en inställning för att få detta beteende? Jag hade själv missat det nämligen.
Sen har jag hört att vissa språk/versioner av ROM:en till Touch Pro har problem med just detta. Felanmäl till HTC om så är fallet. (Jag kör inte svenskt själv och har aldrig haft något problem sedan jag bockade i rutan "Sound alarm when on vibrate/silent".
Jag har bockat i att den ska "Spela upp alarm även när enheten är inställd på tyst eller vibrera" men det funkar inte ändå.
Jag har hittat ett program som jag ska testa när jag kommer hem idag.
Som heter G-alarm får se om det funkar bättre än det inbyggda.
Annars får jag felanmäla det till htc.
Tack för snabbat svar henel321

Som vanligt

//GG
Postad 15 februari 2009 - 18:06
Det började häromdagen och den håller på och frågar vilken TV-ut funktion jag vill använda och så slukar det batteriet.
Den lägger displayen som om tangentbordet vore framme och stänger av högtalaren.
Sen undrar jag också hur man ställer in signalen för ett 2:a samtal, nu ringer det hela tiden så då hör man ingenting av det samtal man redan har.
Redigerat av kolvas, 15 februari 2009 - 18:08.
Postad 17 februari 2009 - 00:15
Testa slide to unlock istället, mycket mer praktiskt imho....
//H
Tack för dina tips henel321!
Ny ROM finns tydligen på http://www.htc.com/w...t...=sd&cat=all
Kan inte testa då jag e på jobbet, vore kul om nån hann med den under dagen å lämnade en rapport här.
/Robban
EDIT: Hmm, kanske inte är för oss Svenskar...?
Installation Instructions:
[The update is available for the following languages: English (Pan Europe and UK), Italian, Dutch, German, French, Finnish, Portuguese and Spain]
Improved Functions and Fixes
1. The display of TouchFLO 3D sometimes may appear cracked.
2. When taking a picture, the auto focus function may malfunction in some circumstances.
3. In some circumstances, the preview screen will become black after taking picture.
4. In some circumstances, the device may hang while loading TouchFLO 3D.
5. When hanging up a phone call, there may be a delay in the display response.
Installation Instructions:
Before you proceed, please confirm that this software upgrade is a newer version than what is currently installed on your device. If it is the same version and your device is operating normally, there is no need to reinstall the software.
To check what version is installed on your device, click Start > Settings > System tab > Device Information > Version tab, and note the ROM version, CPU, and Radio version.
Warning!
* This is a generic software update. Any additional software or settings provided by your mobile operator or company will be lost. If you require this customization, please contact your supplier first before upgrading.
* Please note that this upgrade will erase any data stored on the device. Once you proceed with the upgrade, the system can not be downgraded again.
Please back up your data first before upgrading your device. Before you run the ROM Upgrade Utility (RUU), make sure you check and do the following:
* The USB sync cable is connected to your device and PC. If your PC is running Windows XP®, ActiveSync® will run automatically to establish a connection. If your PC is running Windows Vista™, then Windows Mobile Device Center will establish the connection between your device and PC.
* All running applications on the device have been closed.
* Make sure that the battery level of the device is at least 50%. To check, tap Start > Settings > System tab > Power.
* The update will take up to 30 minutes, DO NOT interrupt the update process, make/receive phone calls, disconnect the device from the PC, or press any buttons until the process has been completed.
Once the RUU is downloaded, launch the application on your PC and follow the instructions.
* Click View Readme when executing the ROM Upgrade Utility (RUU) to view detailed upgrade procedure, error message information or Q&A.
Redigerat av n@bboR, 17 februari 2009 - 00:32.
Postad 19 februari 2009 - 09:11
Funderar lite på en touchpro. Tangentbordet saknar ju ÅÄÖ, går att få fram med Fn + några knappar? Men hur jobbigt är det efter ett tag? Vänjer man sig eller är det alltid störigt. Hur är med växling av stora/små bokstäver när det gäller dessa tre svenska tecken?
Det ska finnas ett bordsstativ till den sägs det, men jag hittar ingen info om det?
Hur funkar supporten, finns det någon serviceverkstad i Sverige och hur lång är reparationstiden?
Service är urusel när det är garantiproblem. Skickar ett par telefoner i veckan på service och det tar lång tid samt ofta strular med telefoner som kommer tillbaka med fel.
Software reset är deras standardlösning på allt.
Postad 20 februari 2009 - 02:48
Jo då finns flera bordställ/dockningsstationer texFunderar lite på en touchpro. Tangentbordet saknar ju ÅÄÖ, går att få fram med Fn + några knappar? Men hur jobbigt är det efter ett tag? Vänjer man sig eller är det alltid störigt. Hur är med växling av stora/små bokstäver när det gäller dessa tre svenska tecken?
https://shop.textalk...amp;art=1216581
http://www.netonnet.....asp?iid=141916
Postad 25 februari 2009 - 16:12
Är jättenöjd med telefonen men jag har ett problem att telefonen hamnar i "tyst läge" ibland. Har fått för mig att det endast händer när jag har mitt bluetooth headset (Jabra 3030) inkopplat, vilket jag oftast har.
Är det någon som känner igen problemet?
Jag skulle gärna spärra möjligheten att stätta i tyst läge då jag tycker att vibration räcker gott.
/Göran
Postad 26 februari 2009 - 07:52
Postad 26 februari 2009 - 12:47
Fattar inte att uppdateringarna som kommer inte är för de svensksålda mobilerna, jag kan inte hitta några iaf. (ROM upgrade)
Näe, jag håller med dig, t.o.m. finnarna har fått sin ROMuppdatering men inte vi...

Irriterande.
/Robban
Postad 26 februari 2009 - 14:27
Hejsan.
Är jättenöjd med telefonen men jag har ett problem att telefonen hamnar i "tyst läge" ibland. Har fått för mig att det endast händer när jag har mitt bluetooth headset (Jabra 3030) inkopplat, vilket jag oftast har.
Är det någon som känner igen problemet?
Jag skulle gärna spärra möjligheten att stätta i tyst läge då jag tycker att vibration räcker gott.
/Göran
Ja det där är sjukt irriterande. Jag tror det handlar om att du kommer åt ljudknapparna på vänster sida om telefonen när du har den i fickan. Jag har testat med ett låsprogram med hjälpte inte. Den låser tydligen inte dessa ljudknappar...
Jag missar massa samtal pga detta eftersom telefonen varken ringer eller vibrerar.
Någon som har en lösning?
Postad 26 februari 2009 - 14:33
Ja det där är sjukt irriterande. Jag tror det handlar om att du kommer åt ljudknapparna på vänster sida om telefonen när du har den i fickan. Jag har testat med ett låsprogram med hjälpte inte. Den låser tydligen inte dessa ljudknappar...
Jag missar massa samtal pga detta eftersom telefonen varken ringer eller vibrerar.
Någon som har en lösning?
Lösning och lösning... Jag har alltid gjort två saker som gör att detta aldrig hänt mig.
1. Trycka på powerknappen så mobilen är i sleep mode _innan_ du slänger den den i fickan. I sleepmode så är volymnknapparna bortkopplade.
2. Kod-lås.. Detta lås låser volymknapparna av någon anledning även utanför sleepmode.
Beteendet är borta i nyare ROM-versioner förresten... Åtminstone i WWE, engelska.
//H
Postad 26 februari 2009 - 16:43
Jag trycker också på powerknappen innan jag slänger den i fickan men det hjälper inte.Lösning och lösning... Jag har alltid gjort två saker som gör att detta aldrig hänt mig.
1. Trycka på powerknappen så mobilen är i sleep mode _innan_ du slänger den den i fickan. I sleepmode så är volymnknapparna bortkopplade.
2. Kod-lås.. Detta lås låser volymknapparna av någon anledning även utanför sleepmode.
Beteendet är borta i nyare ROM-versioner förresten... Åtminstone i WWE, engelska.
//H
Sedan är jag nästan säker på att det hänt när den bara har legat på skrivbordet.
Min misstanke är att iblend när man har pratat via headsetet så ställer den om ljudet när man avslutar samtalet.
Mycket frusterande.
/Göran
Postad 26 februari 2009 - 16:45
Min misstanke är att iblend när man har pratat via headsetet så ställer den om ljudet när man avslutar samtalet.
Mycket frusterande.
Kan ju vara så att du har någon konstig profil för headset?
Jag har ett exakt likadant headset och jag har aldrig lyckats ställa om ringsignalerna...
//H
Postad 27 februari 2009 - 10:28
Kan ju vara så att du har någon konstig profil för headset?
Jag har ett exakt likadant headset och jag har aldrig lyckats ställa om ringsignalerna...
//H
Vad menar du med profil för headset?
I Bluetooth anslutningar så har man ju bara tjänsterna "Trådlös stereo" och "Handsfree" och de är båda ikryssade.
Annars har jag inte så mycket installerat. slide2unlock och tomtom.
/Göran
Postad 27 februari 2009 - 10:52
Vad menar du med profil för headset?
I Bluetooth anslutningar så har man ju bara tjänsterna "Trådlös stereo" och "Handsfree" och de är båda ikryssade.
Annars har jag inte så mycket installerat. slide2unlock och tomtom.
Det "ska" gå att få en annan ljudprofil (för ringsignaler och ringstyrka) när man kopplar på handsfree...
....du råkar inte ha VoiceDial aktiverat förresten? När jag har kört med den så har mitt headset betett sig helskumt och ringsignaler har bara kommit i headsetet t.ex och andra konstiga bieffekter..... Dock har det främst varit med MS Voice Command, och jag tror inte de svenska ROM:arna har den?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar