Slim finns ännu inte att köpa, men när den kommer kommer den ha exakt samma prestanda och funktioner som rev9 av det "vanliga" xonarkortet.
Men utan Splendid. Vilket jag förstått är bara bra?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Auzen X-Fi HomeTheater 7.1 vs Asus Xonar HDAV1.3
Startad av
JetJaguarr
, Jun 28 2008 17:06
802 svar till detta ämne
4 relaterade trådar
Postad 29 April 2009 - 08:42
Men utan Splendid. Vilket jag förstått är bara bra? Postad 29 April 2009 - 10:31
...Någon som vet om -09:orna/Firmware 1.39 finns att köpa/beställa i svensk butik ännu?
-isåfall tips? De flesta butikerna jag kollat med verkar inte speciellt pigga på att svara på frågan när jag ställt den. /w0w Postad 29 April 2009 - 12:10
Att de inte är pigga beror (som jag har förstått det) att det inte på utsidan av kartongerna går att utläsa vilken rev de är utan lättast avläses efter installation. Någon ett par sidor upp hade kontakt med något företag som tänkte garantera en rev9 men jag vet itne hur det gick för dem.
Därför känner jag personligen att det känns säkrare att gå på en slim när de kommer då ALLA slim är 1080p24-klara. Postad 29 April 2009 - 13:15
kan ha varit jag, och naturligtvis fick jag aldrig någon rev9 Postad 29 April 2009 - 18:02
Vad som är MEST otroligt är att i finanskrisens tider kan det inte finnas massor med folk som med lätthet lägger 3 papp på ett ljudkort. Fast å andra sidan, så är det säkert minimalistiska marginaler inom denna branch vilket gör att de vill utföra exakt så lite jobb som möjligt för varje intjänad krona. Jag lägger hellre 200 spänn extra men vet om att jag får rev9.
Så alla ni företagare som läser detta: Här kan ni med lätthet öka 5-6% marginal (säkert en dubblering) genom att erbjuda ett rev9 kort Postad 30 April 2009 - 00:18
+1 !
-Efter 2 rma:er hos komplett så begärde jag slutligen pengarna tillbaka när det tredje kortet jag fick forfarande inte var tillverkat -09/fw 1.39. Inga problem att få tillbaka pengarna bör tilläggas men jag hade som sagt hellre betalt lite extra för rätt version av kortet.. Ev. får man väl börja leta utomlands nu då, i tråden på Avsforum.com tipsas det ju en del om butiker som förstått vad det handlar om och lagerhåller den nyare versionen. Slim-varianten är inget alternativ för mig då jag gillar att "mecka" med OP-förstärkarna på den analoga delen... Postad 30 April 2009 - 19:29
Vilket jag absolut inte gör så slim känns aktuellt för mig. Drog ut ett spree idag med epost till lite handlare som saluför just Xonar HDAV 1.3 och erbjöd dem mer betalt för sina produkter mot att de kontrollerar revisionen innan de skickar.
Postad 03 May 2009 - 18:09
någon som testat att uppgredera sin asus verson av tmt till verson 3 jag får invalide serial nr hela tiden
Postad 04 May 2009 - 12:03
Nix, *INGEN* verkar vara intresserade och ingen kan svara på när de får in slimversionen heller.
Postad 05 May 2009 - 00:03
Har nu fått problem med min Elite PRO konsol så Slim versionen eller auzentechs får gärna dyka upp snart. Eller har Asus eller Auzentech någon version med bättre specs men utan bluray stöd månne? Känner för något nytt. Jag gillar ljudet från Creative men nu har man ju både en receiver och external DAC så det är ingen katastrof om jag inte gillar DACarna på de här ljudkorten
Postad 05 May 2009 - 05:45
Om HD-ljudstödet och HDMI inte är något krav för dig finns det rätt mycket sköna kort att kolla på
Postad 06 May 2009 - 22:04 Hej Dreadlock Har nu löst problemet med "kortet startar ej efter S3 vila". Webhallen fick testa kortet, dom hittade inget fel. Hem igen och testa. Flyttade kortet till PCI-E X8 och vips det funkar, syns i enhetshant. drivrutiner ser ok ut m.m Har inte testat ljudet ännu men det funkar nog, hoppas jag. Har du några synpunkter om PCI-E X8 till detta ljudkort? Postad 07 May 2009 - 10:22
Kanske är därför min har funkat hela tiden - jag skall byta till en annan port och se om jag får problem.
Postad 15 May 2009 - 07:51
Äntligen verkar det ta fart. Efter 10-tal telefonsamtal och hot om att vilja returnera varan så fick Amentio slutligen ur sig ett RMA-nummer och en adress i Sverige att skicka kortet till. Kortet uppgraderas hos Asus i Tyskland enligt uppgift. Nu är det väl bara att hoppas att det inte behövs vänta i månader på att få tillbaks kortet
Postad 15 May 2009 - 08:13
Oh fan de skall uppdatera? I min värld är det olika PCB-version vilket gör att det inte skall gå att uppdatera, men jag kanske har fått fel info
Postad 15 May 2009 - 09:00
Ja, uppgradera firmwaren så att 24hz funkar måste vad jag förstår göras på detta sätt. Det är ju vad Asus själva sagt hela tiden att man ska göra. RMA via leverantör och få det uppgraderat hos Asus. Eftersom Asus inte har något egen support i Sverige så skeppas det till andra europeiska service-center, i detta fall Tyskland. Från Asus supportforum: "Xonar HDAV1.3 / HDAV1.3 Deluxe – firmware update for 24Hz support notice] End users may go through RMA for updated function if needed. [How to know if your HDAV needs update] 1. Check SN on colorbox If the SN starts with “8” (manufactured in 2008), it will need update to support 24Hz frame rate If the SN starts with “9”, it supports 24Hz frame rate. 2. Check firmware version in Xonar audio center If the firmware version is 1.39 => newest version and supports 24Hz For version older than 1.39 => needs update to support 24Hz frame rate l All Xonar HDAV manufactured in 2009 provide 24Hz support" Postad 08 June 2009 - 01:06
Något nytt som har hänt på fronten? Rev 09 finns att köpa var? Auzen släpps när? =)
Postad 08 June 2009 - 05:48
Jag skulle väl säga att status är totalt oförändrad. Ingen som har 09-korten, eller åtminstone inte skyltar och säger att de har det, och Auzen kortet är fortfarande inte släppt. Jag har sagt sent Augusti hela tiden, men nu börjar jag fundera på om det var lite optimistiskt.
Postad 08 June 2009 - 06:00
När auzen släpps står nog skrivet i stjärnorna, de har inte ändrat på sin hemsida på länge nu, där står fortfarande första halvåret, med tanke på att första halvåret snart är slut så borde de kunna sätta datum snart om de verkligen tänkte ge ut det nu. Postad 08 June 2009 - 09:37
Frågan är om inte Auzentech har kortet mer lr mindre klart, men att det är ett ****sjobb att försöka få nån hårdvara att samarbeta med djävulstyget PDVD...
Postad 08 June 2009 - 09:46
Sen får man väl hoppas att denna försening inte gjort att priset skenar, vore bra om de kunde sätta press på asus.
Postad 08 June 2009 - 09:52
Får väl hoppas att de lägger in stöd för arcsoft TMT också, Pdvd är körd i mina ögon. Postad 08 June 2009 - 18:17
He-He.
Jag tror Dreadlock tryckte på den" ömma" knappen All världens ont. Sorry för OT men mycket P sätts nuförtiden av just denna org. Politik Vi är ett lustigt släkte. Postad 08 June 2009 - 19:37
Därför tror jag inte att kortet kommer komma innan sommaren - stackarna på Auzen är piskade att få det att funka med PDVD medan utvecklarna på asus har det lite lättare med sitt TMT,
Postad 10 June 2009 - 21:01
HDAV1.3 Slim listas nu i Tyska butiker : http://www.alternate...i...eId=349100
Postad 11 June 2009 - 04:58
139€ för i stort sätt samma produkt men med mindre formfaktor? Eller är det något annat som saknas?
Postad 11 June 2009 - 15:01
Kommer slim ligga på ca: 1500:- så blir det ju ett lätt val , dvs om specen är den samma!
Postad 22 June 2009 - 21:36
Jag reagerade på "Sekvencia" och efter en snabb koll så avråder Prisjakt att göra förköp hos Sekvencia.
Postad 23 June 2009 - 09:00
Mjo, om man ska beställa därifrån kan det nog vara klokt att ta mot faktura eller postförskott, om man inte har möjlighet att hämta direkt i butiken förståss. Eventuella garantiärenden lär man väl kunna ta direkt med Asus?
Postad 23 June 2009 - 11:36
Produktnamnet på Sekvencias sida tyder ju på att det är kort importerade från Tyskland ("Blu-ray AV-Karte"). Inget ont med det förstås.
Postad 23 June 2009 - 17:40
Vi vill höra hur allt har gått =) Postad 25 June 2009 - 19:07
Inget nytt under solen (som väntat)
De står numera som 0 i lager men 10 för omedelbar leverans vilket känns lite lustigt. Min order ligger som 'behandlad' men mer vet jag inte Postad 26 June 2009 - 07:32
Tisdag har de lovat leverans. Dethär är spännande!
Komplett har också meddelat att de har fått en batch med gamla hårdvaran men med 24p fixen precis som rev 9 korten, har mailat Asus för att verifiera. Postad 29 June 2009 - 19:49
Fick dethär idag... observera mitt listiga telefonnummer som självklart är fiktivt:
Märkligt att de går från att ha dem i lager, till att ha dem pending från sitt tyska lager till att inte ens kunna få tag på dem? Postad 01 July 2009 - 09:53
Postad 01 July 2009 - 09:57
Fick det mailet också (var på waiting list). Kommer nog dröja innan vi ser det i europeiska butiker dock.
Postad 01 July 2009 - 09:59
Såna här prylar brukar väl ändå dyka upp på de flesta marknader samtidigt.
Postad 01 July 2009 - 10:03 Sen lär vi få vänta ännu längre på de 2-3 versioner av PDVD som kommer krävas innan buggarna är borta Postad 01 July 2009 - 11:33 Möjligt, men min gissning är att hårdvaran varit mer ller mindre klar rätt länge nu. Dels är det nog som de säger kompatibilitetstestning de behövt göra, men i huvudsak har de nog jobbat med att se till att det inte ska gå att komma åt källmaterialet så att kortet/programvaran kan användas för piratkopiering. De har väl behövt bli godkända för ett par certifieringar och haft svårt att klara dem. Postad 01 July 2009 - 13:00
Får väl hoppas att det funkar med arcsoft, borde väl ligga i både arcsofts och auzens intresse att få ett så brett stöd som möjligt. Postad 02 July 2009 - 18:56 ![]() God Bless America! Fick det idag från applied-computer.com 1.582,86:- fraktat och klart 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |