Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spel som du precis har spelat igenom

2102 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 October 2010 - 13:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Verkar inte som om det blir någon direkt uppföljare. Bara spirituellt i form av Projekt Black.

Same shit, Risen är spirituella uppföljaren till Gothic 3 och var mycket mer Gothic än vad Gothic 4 blev :) . Spelar ingen roll för mig att det inte följer storyarcen.

Postad 04 November 2010 - 08:42

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Halo ODST
Coopade mig igenom kampanjen på Legendary svårighetsgrad. Skitkul!
Som bäst är det under de lite mer öppna intensiva delarna. Synd bara att man envisas att ha med smurfarna, de förtar lite av stämningen. Sedan så är hubvärlden ganska tråkig, älgade igenom det varje gång vi fick chansen.

4/5

Postad 06 November 2010 - 19:51

Donkii
  • Donkii
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Precis spelat igenom CoD Black Ops (: Ni har mycket blod och slakt att se fram emot (: ca. 6h SP och oändlig MP (:

Redigerat av Donkii, 06 November 2010 - 20:18.

Postad 06 November 2010 - 20:08

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0

Precis spelat igenom CoD Black Ops (: Ni har mycket blod och slakt att se fram emot (:

Bild på spelet för att bevisa att du inte kör priat tack!

Postad 06 November 2010 - 20:12

Donkii
  • Donkii
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Bild på spelet för att bevisa att du inte kör priat tack!

haha.. visst mate.

Postad bild
Postad bild

Postad 06 November 2010 - 20:18

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Epic win! Det ser jag fram emot! Tänker dock lira på PC, då jag faktiskt är helt ok online där till skillnad på konsol där jag placerar mig kring bottenskrapet vareviga gång...

Postad 06 November 2010 - 20:20

Donkii
  • Donkii
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Epic win! Det ser jag fram emot! Tänker dock lira på PC, då jag faktiskt är helt ok online där till skillnad på konsol där jag placerar mig kring bottenskrapet vareviga gång...

MP delen är inte öppen på konsolen ännu. Kört lite MP on local network idag typ..
Brorsan har sin kopia till PC och det är snyggare på hans dator än till PS3 och Xbox.

Jag har haft spelet sedan i torsdags men inte haft möjlighet förrän idag att spela det.

Postad 07 November 2010 - 19:21

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Fable 3. Mycket bra. 4 av 5 i betyg. Ligger helt klart i toppen av de spel jag spelat detta året. RDR är det nog inget som slår i år dock.

Postad 08 November 2010 - 09:09

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
Eternal Sonata 3/5

Alltså det är jättestarka färger och karaktärerna är barn ( de flesta ) som vanligt i jrpg. Annars var det dock mysigt och lätt värt pengarna för en 25-30h speltid. Striderna blir ju i alla fall lite engagerande med counterattacks/blocks etc och att man slår själv istället för rent turnbaserat. Var inte speciellt svårt, men mysigt. Lite minus för alla seeeeeega filmsekvenser med musik och fakta om chopin, visst hade man inte vetat det sen innan så kanske det kan vara helt ok.

Postad 08 November 2010 - 19:54

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Halo Reach & Killzone 2
Väldigt bra actionspel med grafik som slår det mesta den här konsolgenerationen. Det enda negativa är att man inte fokuserat på story lika mycket som i t.ex. Darkness eller Riddick, vilket gör att jag sällan förstår kontexten eller vet varför jag gör vad jag gör i spelet.

4/5

Postad 13 November 2010 - 08:38

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
Black Ops SP avklarat och Multiplayer upp till lvl 30 so far. Helt ok, skrev lite mer i tråden om Black Ops. Inte det bästa liret, men inte det sämsta heller. Dock massa störiga saker som förtar mycket av det som kunde varit kanaonbra.

Postad 13 November 2010 - 12:15

Zomp
  • Zomp
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Vanquish. Bästa spelet 2010 utan att tveka.

Postad 13 November 2010 - 15:06

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Vanquish. Bästa spelet 2010 utan att tveka.

Snacka om att tolka trådnamnet på dess mest avklädda sätt.
Spel som du precis har spelat igenom: Vanquish.
Vad tyckte du om det?: Bästa spelet 2010 utan att tveka.

Givande ;) haha

Postad 13 November 2010 - 16:49

Zomp
  • Zomp
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Snacka om att tolka trådnamnet på dess mest avklädda sätt.
Spel som du precis har spelat igenom: Vanquish.
Vad tyckte du om det?: Bästa spelet 2010 utan att tveka.

Givande ;) haha

Vad tillför du tråden själv mer än att trolla?

Postad 14 November 2010 - 09:57

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0
Har precis lirat klart sp-kampanjen av Splinter cell conviction (på 360) som ju är rätt billigt nu så jag slog till härom veckan. Gillar gameplay starkt, men stör mig på att jag inte kan smyga förbi fiender utan måste döda nästan alla för att komma framåt. Är det jag som är kass? Ska se om jag kan hitta en polare för lite mp. För som sagt, gameplay är riktigt kul med att man tar slår ner folk för att låsa upp en avrättning.

Tycker kontrollen är bra också, med undantag av när det ibland finns flera aktioner att välja på på liten yta, jag tänker på saker som hoppa upp på rör, hoppa över räcke etc. Då kan det vara väldigt svårt att välja rätt rent kontrollmässigt. Det har dödat mig ett antal gånger.

Storyn i sp var väl annars en rätt typisk Tom Clancy-sörja, men det var ju inte främst därför jag skaffade spelet. Kan vara värt att nämna att jag aldrig spelat något annat Splinter Cell, så jag har spelat helt fri från förväntningar. Hade spelat demot och fastnat för gameplay, så det var det som ledde till köp och jag blev inte besviken.

Postad 14 November 2010 - 12:20

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Vad tillför du tråden själv mer än att trolla?

Det var inget illa menat, mer en kul iaktagelse :)

Postad 14 November 2010 - 13:17

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Har precis lirat klart sp-kampanjen av Splinter cell conviction (på 360) som ju är rätt billigt nu så jag slog till härom veckan. Gillar gameplay starkt, men stör mig på att jag inte kan smyga förbi fiender utan måste döda nästan alla för att komma framåt. Är det jag som är kass? Ska se om jag kan hitta en polare för lite mp. För som sagt, gameplay är riktigt kul med att man tar slår ner folk för att låsa upp en avrättning.

Tycker kontrollen är bra också, med undantag av när det ibland finns flera aktioner att välja på på liten yta, jag tänker på saker som hoppa upp på rör, hoppa över räcke etc. Då kan det vara väldigt svårt att välja rätt rent kontrollmässigt. Det har dödat mig ett antal gånger.

Storyn i sp var väl annars en rätt typisk Tom Clancy-sörja, men det var ju inte främst därför jag skaffade spelet. Kan vara värt att nämna att jag aldrig spelat något annat Splinter Cell, så jag har spelat helt fri från förväntningar. Hade spelat demot och fastnat för gameplay, så det var det som ledde till köp och jag blev inte besviken.

De andra splinter cell spelen är mycket mer smyga än conviction. Spelar man på hard måste man dessutom smyga sig förbi de. Jag rekommenderar Double Agent och funderar på att köpa Chaos Theory från Xbox Originals för 1200 MSP.

Postad 14 November 2010 - 15:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Sluta fundera och köp, det är ju det bästa av dem alla, SC-fans är rörande överens :)

Postad 28 November 2010 - 09:08

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Bättre sent än aldrig, kört igenom uncharted 2 ett antal gånger nu för att få alla trophys sen oxå,

Helt klart ett av dom bästa äventyrsspelen jag har kört med bra tempo och bra samspel mellan karaktärerna, multiplayer kan jag inte säga så mycket om då dom flesta verkar köra DLC banor osv men det lilla jag kört har varit väldigt roligt förutom att jag är VÄLDIGT dålig då d:

Tror jag ger det 4.5/5 vita tigrar, ej full pott för jag tyckte att även på den svåraste nivån så var det inte riktigt svårt och det kändes lite för kort.

Postad 28 November 2010 - 17:11

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Har haft en liten retroperiod då jag är en sucker på gamla hederliga turnbaserade rpg's till psx och ps2. Tycker inte alls att dagens rollspel håller samma kvalitet eller ger samma känsla (med några få undantag).

Har därför alldeles nyligen spelat igenom Suikoden IV. En riktigt kul spelserie med bra story och stort återspelningsvärde. Dock så kommer 4an inte riktigt upp till samma nivå som 5an mest pga lite sämre story och jobbiga vattentransporter. Annars ett riktigt bra spel.

Postad 28 November 2010 - 19:27

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Sluta fundera och köp, det är ju det bästa av dem alla, SC-fans är rörande överens :)

Väntar på HD-versionen. :P

Portal
Fantastiskt spel. Tre år efter releasen och det håller ännu. Alla som gillar Braid eller Limbo bör titta på det här.

5/5

Guardian of Light
Helt ok spel, men oerhört enkelt. Bra spelupplägg i övrigt, men väldigt förlåtande.

3/5

Postad 29 November 2010 - 14:11

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Mass Effect 2 (PC). Köpte collectors edition på releasedagen, men har suttit och spelat annat och försökt undvika att spela ME2 tills ME3 hade ett releasedatum, men jag kunde inte vänta längre och vips, tog inte fullt en vecka att klara ut. Tror jag landade på ca 30h(?).

Gillar inte betyg, men Mass Effect 2 var en riktigt bra uppföljare till ett riktigt bra spel. Jag gillade en del saker de ändrat från 1an till 2an och vissa andra saker hade jag önskat gjordes annorlunda. Men i det stora hela ett riktigt bra spel. Rekommenderas starkt!

Postad 04 December 2010 - 21:23

Mihlberg
  • Mihlberg
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Jag har precis klarat campanjen i halo reach på legendary.

Alla här vet ju hur jädra jobbigt det är, Specielt Halo CE till xbox.
Så det känns skönt att man är klar.

Postad 05 December 2010 - 15:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Kororinpa till Nintendo Wii.

Fungerar ungefär som Super Monkey Ball. Du håller Wiimoten stadigt med båda händerna och vrider och vänder på spelplanen för att få en kula fram till målet. På vägen samlar man kristaller och når checkpoints. Man kan låsa upp flera kulor som alla har lite olika egenskaper eller bara är roliga (pingiviner, grodor, grisar.. låter helt sjukt).

Kontrollen i detta spel är verkligen sylvass och följer ens minsta justering. De excellent gjorda banorna innehåller varierade utmaningar, olika teman och skön musik. Det går att spela igenom spelet två spelare mot varandra så man tävlar om vem som först kommer i mål och spelet håller räkningen på antalet vinster.

Typiskt spel med spelglädje, tyvärr väldigt kort med bara 50 banor. Vill man förlänga speltiden kan man förstås försöka få guld på alla banor vilket är så gott som omöjligt och dessutom låses spegelvända banor upp senare.

8/10

http://www.youtube.c...h?v=2jrhlTvW1uU

Postad 09 December 2010 - 10:53

Ausir
  • Ausir
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0
Dragon Age: Origins

Med en speltid på strax över 80 timmar(!) är det här det näst längsta spel jag spelat, om inte det längsta. Jag vill minnas att jag runt -96(?) behövde 80 timmar för FF7. Nu ska jag bara spela om det med en annan typ av karaktär som jag vill använda till alla dlc's och Awakening och låsa upp lite trophies, men jag spelar igenom det på Normal nu tror jag. Hard var emellanåt rätt svårt faktiskt! =) Kass grafik måste man väl få säga, men bra story och mycket konversationer väger upp. Välbalanserat skill/spell-system, iallafall på Hard som jag spelade.. Man måste tänka efter innan man väljer vad man ska lära sig, annars blir det crap mot slutet eftersom man inte har hur många skill/spellpoints som helst.

Postad 20 December 2010 - 01:48

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Blev precis klar med Heavy Rain och det var över förväntan. En riktigt tight thrillerstory som gav en filmupplevelse som varade i nästan tio timmar. Grymt bra spelat och man var så inne i det som man kan vara i ett spel.

Tyvärr blev jag varse om att det bara var just ett spel på grund av vissa ljudbuggar där ljud och musik försvann lite då och då samtidigt som jag inte kunde sluta störa mig på hur karaktärerna rörde på sig.

Totalt en stark 4/5.

Postad 31 December 2010 - 03:36

kei009
  • kei009
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0
Final Fantasy XIII

JRPG utan rpg-element. Så kan man sammanfatta FFXIII Kändes som att se på en 70 timmar lång Disneyfilm där du får slåss mellan filmsekvenserna. Jag förstår inte hur de tänkte när de designade spelet. Nästan enda gången spelaren interagerar med spelet är när man slåss med fiender. För att en sån spelidé ska hålla måste stridssystemet vara så bra så bra, nästan så det kommer från en annan planet. Stridssystemet i FFXIII är helt ok, inte mer.

Det enda som är riktigt bra med spelet är grafiken. Grymt snygga mellansekvenser och väldigt fina miljöer. Men vad hjälper det när spelet tvingar dig gå på en och samma stig rakt igenom hela spelet. Du får aldrig upptäcka de vackra miljöerna som du vill. Det blir lite railshooter av det hela. Finns inte någon öppen stad som du får gå runt i och upptäcka själv. Finns inga NPC:s som du kan prata eller interagera med. Det finns ingen roll att spela, bara karaktärer att se på.

Det här spelet är en av de stora anledningarna till att jag valde att skaffa ett PS3. Sett till förväntningarna så är FFXII den största besvikelsen jag haft på ett spel någonsin. Som tur är har jag upptäckt att det finns andra som gör spel bättre än teamet bakom FFXIII.

Jag ger spelet en stark etta av fem möjliga i betyg.

Postad 31 December 2010 - 10:52

Nanoo
  • Nanoo
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Fallout - New Vegas PS3
Älskade föregångaren, och hade stora förväntningar på New Vegas. Tycker de har lyckats bra, dock lite hängningar o små buggar som drar ner helhetsintrycket. Hamnade strax under 72 timmar när eftertexterna började rulla...

Ger det en stark 3:a av 5 möjliga bottle caps.

Postad 03 January 2011 - 11:50

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Spelade ut The Witcher strax innan det nya året. Och det var verkligen ett fantastiskt RPG. Vissa buggar/kraschar fick jag uppleva, men i det stora hela så var det riktigt riktigt bra. Längtar till 2an nu, tur det kommer i maj!

Postad 03 January 2011 - 16:09

NADfille
  • NADfille
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Det jag precis spelade igenom var MW2 på veteran, gjorde det bara för ja blev så besviken på black ops.
Men mw2 är ju riktigt grymt faktiskt, sätter en helt ny standard för fps o multiplayer :)

Postad 04 January 2011 - 10:56

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
Öste igenom Metroid Other M under julhelgen.
Riktigt bra spel, men tyvärr så infinner sig inte den där äkta Metroid-känslan då spelet är sjukt linjärt och nästan noll exploration.

Postad 05 January 2011 - 01:16

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Äntligen blev man klar med Assassins creed 2, tror nog jag aldrig spelat 1 spel så här länge. Spelet vägrar ta slut.. efter sista grejen när creditsen rullar så fortsätter gameplay.. och när det var slut så hamna man i något hus igen... jag antar att det är något för trophy hunters... hur som helst singeplayer är avklarat (tror jag iaf ;) ).

Spelet har sina brister i kontrollen, vissa uppdrag är skit störande... nästan som att de finns där för att uttöka speltiden
Spoiler
.

Tycker dock att de fångar upp intresset med handlingen, det är en av de främsta anledningarna till att jag slutförde spelet... annars brukar jag ha väldigt svårt för att slutföra ett spel. Nu när jag spelar klart den och fått veta handlingen helt... Slutet var väl intressant men aningen lite flummigt... sen om man utgår från det så kanske man förväntade sig att nästa assassins utspelade sig på någon annan miljö men... jag antar att det kanske blev lite svårt att göra något så stort på bara 1 år.

Spelet är riktigt välgjord, grafiken och människorna som går runt.. skön stämning i det hela, speciellt venedig. Jag skulle nog ge den 7/10 och då tycker jag att spelet var riktigt bra! Men för min personliga smak så hade jag kanske föredragit en aningen kortare spel och mindre onödiga uppdrag.

Jag väntar nog med att köra brotherhood tills påsklovet måste få lite omväxling.

Men en fråga, köpte "complete edition" av assassins 2, man fick med några koder för en del DLC, tillför DLC:en något i storyn eller är det bara mer gameplay?

Redigerat av Unregistered1232, 05 January 2011 - 01:18.

Postad 05 January 2011 - 14:44

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0
Köpte Batman: Arkham Asylum på Steams mellandagsrea och spelade ut det inom en vecka.
Jag hade fått starka rekommendationer av kompisar och jag måste säga att spelet levde upp till dem! Grymt röstskådespeleri, skön stämning, bra kontroll och smart spelsystem. Lite synd är det kanske att spelet så uppenbart växlar mellan de två typer av gameplay som Rocksteady justerat motorn för;
Spoiler
Dock görs dessa mycket bra och man känner sig ganska häftig som The dark knight.

Jag ger spelet en 8 av 10.

Postad 09 January 2011 - 14:45

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
Uncharted 2: Among Thieves

Den som äger en PS3'a och inte äger detta spel borde genast sälja sin konsoll för det är ett regelrätt gamerbrott att inte äga detta fantastiska spel.

Postad 09 January 2011 - 16:59

Dariush
  • Dariush
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Baldur's Gate

OK story och intressanta sido-uppdrag. Är dock inte helt såld på gameplay och DnD-reglerna. Köpte även uppföljaren från GoG.com så jag får hoppas att det är lika bra som folk säger men efter detta så hoppas jag inte på för mycket.

Ger det 6/10

Castlevania: Lords of Shadow

Trevligt spel, gillar slutet speciellt! Tycker dock att hack n' slash mekaniken kunde förfinats lite mer, som det är nu så tycker jag inte att det står sig så bra mot t.ex. God of War. I alla fall inte förrän man har köpt på sig ett antal combos och uppgraderingar. Men det funkar ändå bra.
Hade gärna även haft ett annorlunda kamera-system, kanske som i Uncharted 2 (blandning mellan låst och fri)

7/10

Postad 09 January 2011 - 18:59

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Vanquish.
Spelades på hard och det var utmanande men inte svårt, runt 10 timmar även om sista bossen var ett litet ****. 66 gånger dog jag innan jag fixat honom. Överlag var det dock är ett riktigt underhållande och kul spel som varmt rekommenderas till alla.

8/10

Postad 10 January 2011 - 11:12

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Vanquish.
Spelades på hard och det var utmanande men inte svårt, runt 10 timmar även om sista bossen var ett litet ****. 66 gånger dog jag innan jag fixat honom. Överlag var det dock är ett riktigt underhållande och kul spel som varmt rekommenderas till alla.

8/10

Gott, efter Darksiders blir det nog Vanquishes tur. :(

Postad 10 January 2011 - 11:23

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
Bioshock 2. Vilket dessvärre har blivit en renodlad shooter. Total kass riktning dom har valt. Bara att plöja igenom hela spelet. Skittrist.

Force unleashed 2. Kan nog inte säga att jag har spelat igenom. Men är vid sista striden. Detta spel är utan tvekan den kassaste mest meningslösa uppföljaren jag har spelat på bra länge. Helt värdelös kontroll...segt...trist...plattformsbitarna är dit klistrade därav väldigt irriterande. Totalt ###### asskasst. Skitspel.

Postad 10 January 2011 - 21:14

Unregisteredd9f250a1
  • Unregisteredd9f250a1
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Det jag precis spelade igenom var MW2 på veteran, gjorde det bara för ja blev så besviken på black ops.
Men mw2 är ju riktigt grymt faktiskt, sätter en helt ny standard för fps o multiplayer :)

Satte en ny standard för multiplayer? Spelet förstörde allt som var bra med multiplayer på PC.

Postad 13 January 2011 - 18:56

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0

Satte en ny standard för multiplayer? Spelet förstörde allt som var bra med multiplayer på PC.

CODBLOPS förstörde ju allt MW2 gjort för multiplayer. ###### skitsystem CODBLOPS har...

MW2 4EVAAAAAAH

Postad 14 January 2011 - 07:33

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
cod1/2 var roliga multiplayer, fast då var day of defeat bättre, sen med mw och mw osv har det bara blivit sämre... men men :>

Postad 16 January 2011 - 12:47

soronen
  • soronen
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Köpte Batman: Arkham Asylum på Steams mellandagsrea och spelade ut det inom en vecka.
Jag hade fått starka rekommendationer av kompisar och jag måste säga att spelet levde upp till dem! Grymt röstskådespeleri, skön stämning, bra kontroll och smart spelsystem. Lite synd är det kanske att spelet så uppenbart växlar mellan de två typer av gameplay som Rocksteady justerat motorn för;

Spoiler
Dock görs dessa mycket bra och man känner sig ganska häftig som The dark knight.

Jag ger spelet en 8 av 10.

Yes, hade också höga förväntningar som spelet absolut levde upp till!

Eftersom Arkham City är på väg detta året var det dags att ta tag i Arkham Asylum! Precis klarat ut det på 360! Gillade variationen i spelet, Scarecrow-delarna va sköna och det mesta i spelet gjorde att man hade svårt att släppa kontan!

9 / 10

Nu är det dags för Vanquish!

Postad 16 January 2011 - 18:34

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0
Vanquish
Snyggt och skoj old-school spel. Skjuta robotar som exploderar och boss-robotar. Enkelt utformat och lagom långt. Bra komplement till spel med öppna världar och massa sidouppdrag. Tumme upp.

Postad 22 January 2011 - 01:06

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Darksiders
Mycket bra Zeldaklon.

Bättre än Zelda i sin mer mörka ton, War konkurrerar lite med Ryu och Kratos när det kommer till att slita sina motsåndare i stycken.

Sämre än Zelda i sin mer linjära form.

Betydligt snyggare än Zelda med sin serietidningsinspirerade stil. Jag kan inte sätta fingret på det, men stilen påminner lite om Todd McFarlanes.

Bossarna var egentligen ganska lätta (även på högsta svårighetsgraden), jag hade lite problem med Tiamat i början, men så fort jag lärt mig kontrollerna så var hon inga problem.

Storyn var helt OK och
Spoiler
. Jag ser fram emot en uppföljare.

20 timmar tog för mig att ta mig igenom spelet...

4/5

Redigerat av Unregisterede32cf070, 22 January 2011 - 13:18.

Postad 24 January 2011 - 16:33

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Överträffade min vildaste förväntningar, om än lite repetativt. Bra hållbarhet, tror det tog närmare 30h att spela igenom.

Postad 25 January 2011 - 12:26

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Vad ska man säga. Det är Platinum Games och som alltid är det fullt ös, från början till slut. Gillar hur dom gjort en shooter à la väst stil men med en japansk touch. Om man nu pratar om att Japan har hamnat på eftertjälken så är detta ett steg i rätt riktning.

9/10

Var en av de få i min omgivningskrets som verkligen gillade AC 1. AC 2 var som många upplevde det, gjort som det skulle vara från början. När dom utannonserade AC:B var jag lite rädd att dom skulle börja mjölka det (vilket man kan väl säga dom gör) men det håller sig utan tvekan stående på egna ben. Lite små ändringar här och där men annars det samma, på ett bra sätt. Kändes lättare att följa storyn i AC:B än i AC 2.

9/10

Postad 26 January 2011 - 23:42

Ausir
  • Ausir
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0
Uncharted

Kanske lite för lätta "pussel"? Bra story, lagom med mellansekvenser. Jag kan tänka mig att folk häpnade över grafiken när det kom, men det står sig slätt i dagens hårda konkurrens. Ser fram emot att få spela tvåan som alla har höjt till skyarna.

Postad 27 January 2011 - 15:30

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1475 inlägg
  • 0
Enslaved

RIktigt trevlig design och känsla i spelet. Men deras beslut att göra plattformandet till inget annat än transportsträcka är ganska trist tycker jag. Överlag kanske inget spel om man vill ha en rejäl utmaning.

Ändå värt en genomspelning, kanske 7/10?

Postad 28 January 2011 - 08:44

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0

Uncharted

Kanske lite för lätta "pussel"? Bra story, lagom med mellansekvenser. Jag kan tänka mig att folk häpnade över grafiken när det kom, men det står sig slätt i dagens hårda konkurrens. Ser fram emot att få spela tvåan som alla har höjt till skyarna.

Fast försök glömma att alla lyft det till skyarna, annars blir du nog lite lätt besviken tror jag. Tvåan är något snyggare än ettan men generellt så är det mer av samma. Jag lånade tvåan och spelade igenom men jag äger bara ettan och är nöjd med det om du förstår.

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 28 January 2011 - 08:46.

Postad 28 January 2011 - 08:51

KeeKe
  • KeeKe
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Super Mario Galaxy 2 - 100%

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.