Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Popcorn Hour A-110/B-110 *

2236 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 October 2008 - 12:13

olle_mann
  • olle_mann
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

olle_mann:

Vill du köra "hela paketet" dvs Torrent, NAS osv alltså NMT-applikationerna, då formaterar du om disken i PCH:n till Ext2/3 så funkar rubbet! NTFS funkar bara för läsning, så det begränsar!

Har en 400gb disk som jag har tänkt slänga in. Ska bara flytta lite filer och formatera till ext3 då :)

Postad 11 October 2008 - 12:25

Inkoholic
  • Inkoholic
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag har några frågor ang denna.

Nu har jag en tvix 4100 som jag hatar över allt annat.

1. Den klarar inte att spela upp alla divxfilmer utan att ljudet ska komma före/efter (Scene-material som fungerar utmärkt på datorn utan problem med ljudet)
2. Mina .ISO filer hänger sig konstant. Det är fruktansvärt irriterande då den alltid tajmar in spännande scener att hänga sig under.
3. .MKV formatet fungerar fortfarande inte. Min tv klarar 1080p men dom filmerna hänger sig stup i kvarten.

Jag känner mig grymt lurad ang tvixen. Jag fattar inte hur man kan marknadsföra en produkt för att klara dessa format när den inte gör det. Jag vill inte hamna där igen.

Har Popcornhour dessa problem? Eller går det att spela upp detta material utan ovan nämnda störningar?

Postad 11 October 2008 - 13:05

Unregistered1fbed4ce
  • Unregistered1fbed4ce
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Ok... Allt är inkopplat och klart... Men jag undrar varför windows Media Player öppnas när jag klickar mig in på Nätverk och dubbel klickar på mappen PCH-A110.

Kör Vista Utlimate och allt fungerar som det ska förutom att jag får inte upp hårddisken i PCH som är en Samsung 1TB.
Som sagt så hittar jag mappen PCH-A110 i nätverket men klickar jag på den så öppnas Mediaplayer och den frågar om jag vill dela ut filer i nätverket som andra ska se bla bla bla bla....

Jag vill klick på PCH mappen på datorn och där finna samma mappar som finns när jag går in på hårdisken via PCH.

Att kolla Utube och allt annat som tex att bläddra sig fram till hårddiskarna som finns på den fasta datorn fungerar fin fint... men som sagt... jag får inte upp PCH hårddisken... Finns säkert en beskrivning av mitt problem någonstans ... Men det blev lite för mycket Whiskey när vi hade inkopplings party igår och man orka lixom inte söka info idag...

Är det någon som har en aning va jag snackar om så hjälp en bakrusad hjärna genom att knacka ner några vänliga ord angående problemet.

Blackis

Postad 11 October 2008 - 13:16

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

1. Den klarar inte att spela upp alla divxfilmer utan att ljudet ska komma före/efter (Scene-material som fungerar utmärkt på datorn utan problem med ljudet)
2. Mina .ISO filer hänger sig konstant. Det är fruktansvärt irriterande då den alltid tajmar in spännande scener att hänga sig under.
3. .MKV formatet fungerar fortfarande inte. Min tv klarar 1080p men dom filmerna hänger sig stup i kvarten.

Jag känner mig grymt lurad ang tvixen. Jag fattar inte hur man kan marknadsföra en produkt för att klara dessa format när den inte gör det. Jag vill inte hamna där igen.

Har Popcornhour dessa problem? Eller går det att spela upp detta material utan ovan nämnda störningar?

Du har kommit till rätt tråd om du vill ha sympatier mot Tvix.
Vi är dock många i Tvixtråden som inte har dina problem och du ska nog inte lasta den allt för mycket.
Jag har sett nära 100 1080p-filmer på min 5100 (samma som 4100) utan några problem.
Dessa maskiner är inga självspelande pianon och kräver lite pill och jag tror inte att det blir lättare med PCH.

Postad 11 October 2008 - 13:23

Unregistereda5986a44
  • Unregistereda5986a44
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Min Tvix brann upp två gånger, nu har displayen "brunnit" på den också. Så nu åker den ner i en byrålåda och på Måndag kommer min A-110. Jag sätter stort hopp till PCH och väntar ivrigt.

Postad 11 October 2008 - 13:30

kerouac
  • kerouac
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Jag är långt ifrån expert på området, men utan hårddisk kommer man inte åt vissa inställningar bl.a. just dessa.
Du har ju ändå inget att dela ut från PCH'n om den saknar hårddisk.
Felet ligger nog någon annanstans som t.ex. vilken typ av router/switch du använder, samt. hur dina ip-adresser är konfigurerade. Sånt kan ju vara högst individuella och svåra att hjälpa någon med, men skriv hur du har kopplat och vilka prylar du använder.

EDIT: Är annars ganska säker på att PCH har "WORKGROUP" som default. /EDIT.

Ja, detta var sannerligen ett jäkla meck!
Jag har två nätverkskort i min dator, det ena är kopplat till en hub som i sin tur är kopplat till PCH. Det andra nätverkskortet är direkt kopplat till bredbandsuttaget. Jag ansluter alltså till internet på PCHn genom min dator, detta är inställt i XP, PCH får en IP efter ordning (192.168.0.229, jag kan pinga den från min dator) och jag har surfat ut på youtube på PCH utan problem.

Kan det vara min brandvägg som spökar? Jag använder mig utav ESET Smart Security. Har dock testat att stänga ner brandväggen, utan att det har blivit några större framsteg.

Datorn har WORKGROUP inställt som arbetsgrupp.

Postad 11 October 2008 - 14:09

t00n
  • t00n
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Hej..

Läst igenom HELA tråden.. Men blir inte klok.. Fick min A110 idag. Kopplat in på HDMI.. Den startar och man får en popcorn-logga och det står loading.. sen tappar man signalen.. Har provat med TV-mode och 7,8 och 9. Inget händer?! Förslag?

En fråga om fjärren.. Det ser ut som om det skulle vara bakgrundsbelysta knappar.. Men de lyser inte alls.. Är det så att min fjärr är kass?

Tacksam för tips och idéer..

MVH Roger

Fick min igår oxå hade samma problem! provade på två tvapparater (en sony fullhd och en LG hdready) och samma sak ingen signal! Byte hdmikabel från orginalet som skickades med till en suprahdmi jag har haft till ett ps3 och voila då funkade det!

Postad 11 October 2008 - 14:14

masse138
  • masse138
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Hej..

Läst igenom HELA tråden.. Men blir inte klok.. Fick min A110 idag. Kopplat in på HDMI.. Den startar och man får en popcorn-logga och det står loading.. sen tappar man signalen.. Har provat med TV-mode och 7,8 och 9. Inget händer?! Förslag?

En fråga om fjärren.. Det ser ut som om det skulle vara bakgrundsbelysta knappar.. Men de lyser inte alls.. Är det så att min fjärr är kass?

Tacksam för tips och idéer..

MVH Roger

Den är svagt bakgrundsbelyst, du ser det nog bara när det e mörkt i rummet. har inte reflekterat så mycket över det

Postad 11 October 2008 - 14:41

Unregistered36021db2
  • Unregistered36021db2
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
Sitter och avnjuter lite musik via pch 110 och är mäkta besviken över gränssnittet eller vad det kallas! När man startar ett album så startar ett bildspel på TVn men man får ingen info om vare sig Artist eller Låtnamn! Jag har ju läst att folk överlag är besvikna ang det grafiska men att det var så här illa kunde jag inte tänka mig. Eller är det något fel jag gör? Jag kör via "myihome" på datorn!

Sålde min gamla Pinnacle Showcenter 200 och till och med den var bättre än den här!

Någon med tips eller svar?

Postad 11 October 2008 - 15:15

Arutah
  • Arutah
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej!
Ingen som vet då hur jag ska göra för att installera EXT2/3 på min nya PCH hårddisk. Jag har inget internet till min PCH men jag har testat med att ladda ner EXT2/3 till ett usb-minne och det funkar inte heller. PCH:n hittar nämligen inte EXT filerna men alla andra filer kan den hitta. Kan det vara så att jag har laddat hem fel versioner av EXT2/3 kanske?
P.s. Ja jag har lagt EXT filerna i rooten på usb-minnet.

Är väldigt tacksam för hjälp! :)

MVH Arutah

Redigerat av Arutah, 11 October 2008 - 15:22.

Postad 11 October 2008 - 15:27

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Hej!
Ingen som vet då hur jag ska göra för att installera EXT2/3 på min nya PCH hårddisk. Jag har inget internet till min PCH men jag har testat med att ladda ner EXT2/3 till ett usb-minne och det funkar inte heller. PCH:n hittar nämligen inte EXT filerna men alla andra filer kan den hitta. Kan det vara så att jag har laddat hem fel versioner av EXT2/3 kanske?
P.s. Ja jag har lagt EXT filerna i rooten på usb-minnet.

Är väldigt tacksam för hjälp! :)

MVH Arutah

Nu vet jag inte hur stor skillnad det är på A-100 och dessa lite nyare, men en skillnad är att den nya har SATA-koppling.
Om man sätter i HD'n så ska PCH känna av det och fråga hur du vill preparera disken.
Kan vara så att den måste ha internet för att göra detta, men det kan du väl lösa tillfälligt?!

Prova bygla disken som master (även om det normalt inte ska behövas på SATA).

Postad 11 October 2008 - 16:09

Arutah
  • Arutah
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Nu vet jag inte hur stor skillnad det är på A-100 och dessa lite nyare, men en skillnad är att den nya har SATA-koppling.
Om man sätter i HD'n så ska PCH känna av det och fråga hur du vill preparera disken.
Kan vara så att den måste ha internet för att göra detta, men det kan du väl lösa tillfälligt?!

Prova bygla disken som master (även om det normalt inte ska behövas på SATA).

Nu är det så att internetmodemet ligger på undervåningen, men då kom jag på tack vare dig att man kan ta ner sin PCH till den och koppla in den där tillfälligt. Borde ju funka, tack för svaret :) ! Annars får jag vänta tills jag får min W-lan adapter men som dock kommer om ca en vecka. :)

Vad menar du med att bygla disken som master, förstår inte riktigt?

Redigerat av Arutah, 11 October 2008 - 16:10.

Postad 11 October 2008 - 16:17

Inkoholic
  • Inkoholic
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Du har kommit till rätt tråd om du vill ha sympatier mot Tvix.
Vi är dock många i Tvixtråden som inte har dina problem och du ska nog inte lasta den allt för mycket.
Jag har sett nära 100 1080p-filmer på min 5100 (samma som 4100) utan några problem.
Dessa maskiner är inga självspelande pianon och kräver lite pill och jag tror inte att det blir lättare med PCH.

Jag har inte bett om sympatier mot tvix. Jag ville bara ha svar på mina frågor. Jag är inne på min tredje tvix nu efter två fabrikationsfel. Jag har aldrig haft så mycket problem med något som tvixen. Den förstår jag inte vad jag ska behöva göra för att allt ska flyta på bättre.

Jag fattar inte hur man lyckas se 100 1080p filmer utan problem. Jag har testat varenda mjukvara som finns på dvicos hemsida men ingen funkar bra. Är det inte det ena så är det nåt annat som inte funkar. Köper jag en produkt som säger sig klara iso,mkv xvid mm så ska den fasen göra det utan att jag ska behöva spendera timmar på nätet och leta efter nya mjukvaror som kanske fungerar.

Sorry för ot. Men om någon har svar på mina frågor ang PCH så tas dom tacksamt emot.

Postad 11 October 2008 - 16:17

galactus
  • galactus
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Sitter och avnjuter lite musik via pch 110 och är mäkta besviken över gränssnittet eller vad det kallas! När man startar ett album så startar ett bildspel på TVn men man får ingen info om vare sig Artist eller Låtnamn! Jag har ju läst att folk överlag är besvikna ang det grafiska men att det var så här illa kunde jag inte tänka mig. Eller är det något fel jag gör? Jag kör via "myihome" på datorn!

Sålde min gamla Pinnacle Showcenter 200 och till och med den var bättre än den här!

Någon med tips eller svar?

PCH är som jag förstått det ingen höjdare som musikspelare. Roku/Pinnacle Soundbridge ska tydligen funka hyfsat till PCH, men utvecklingen på den är tyvärr nedlagd. Nån som har andra tips kanske? Är ute efter nåt som kan användas direkt till musiksamlingen (mp3) på PCH's HDD, utan hjälp av PC/NAS.

Postad 11 October 2008 - 16:26

Unregistered36021db2
  • Unregistered36021db2
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
någon som testat swisscenter om det har bättre grafiskt gränsnitt till musik?

Postad 11 October 2008 - 16:27

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Jag har inte bett om sympatier mot tvix. Jag ville bara ha svar på mina frågor. Jag är inne på min tredje tvix nu efter två fabrikationsfel. Jag har aldrig haft så mycket problem med något som tvixen. Den förstår jag inte vad jag ska behöva göra för att allt ska flyta på bättre.

Jag fattar inte hur man lyckas se 100 1080p filmer utan problem. Jag har testat varenda mjukvara som finns på dvicos hemsida men ingen funkar bra. Är det inte det ena så är det nåt annat som inte funkar. Köper jag en produkt som säger sig klara iso,mkv xvid mm så ska den fasen göra det utan att jag ska behöva spendera timmar på nätet och leta efter nya mjukvaror som kanske fungerar.

Sorry för ot. Men om någon har svar på mina frågor ang PCH så tas dom tacksamt emot.

Jag har just nu en PCH A-100 och en Tvix 5100.
Det enda som PCH'n klarar bättre än Tvixen är att ladda ner torrents med och kolla halvtaskiga TV-sändningar/Youtube-filmer. Hur bra det funkar just nu vet jag inte, men jag är föga imponerad.
Det som du nämner i dina tre punkter fungerar ganska exakt lika bra oavsett maskin.
Läser du i den gamla PCH-tråden så hittar du ungefär lika många eller fler som säger samma sak om PCH'n som du har sagt om Tvixen. Jag tror bara att du har otur eller nåt magiskt fel som jag omöjligt kan lösa över cyberspace.

PCH'n jag har hemma fick jag låna på obestämd tid av en kompis för att "det är bara skräp".
En halvtimme senare efter updates och lite andra trix så funkar den bra som mediaspelare.

Har inte försökt att hänga ut dig på något sätt, men att får tre olika burkar som har samma fel låter inte troligt.
Men jag känner andra som maxat med otur (inkl. mig själv som också har bytat Tvixen 1 gång).

Postad 11 October 2008 - 16:36

tjaabo
  • tjaabo
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Har sökt igenom denna tråd och även den om föregångaren A-100 där Kanelbullen har info om det mesta. Det jag inte finner är om man får problem att installera en intern hårddisk. Vad jag har förstått skulle det "bara" vara att "slajda" in en SATA disk och off you go!?

Införskaffade en Western Digital Caviar Blue 320GB SATA och tryckte in den på plats i PCH's och startade om men den enda media den hittar är nätverket och ingen hårddisk. Jag har den senaste firmwaren....

Hjälp uppskattas.

Mvh

Postad 11 October 2008 - 17:03

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Nu är det så att internetmodemet ligger på undervåningen, men då kom jag på tack vare dig att man kan ta ner sin PCH till den och koppla in den där tillfälligt. Borde ju funka, tack för svaret :) ! Annars får jag vänta tills jag får min W-lan adapter men som dock kommer om ca en vecka. :)

Vad menar du med att bygla disken som master, förstår inte riktigt?

De SATA-diskarna jag äger, har fortfarande de gamla stiften för att bygla disken med.
Har du inte någon sådan så är problemet inte där åtminstone.
Kanske kanelbulle kan komma med något smart trix til er som inte får igång det.

Har sökt igenom denna tråd och även den om föregångaren A-100 där Kanelbullen har info om det mesta. Det jag inte finner är om man får problem att installera en intern hårddisk. Vad jag har förstått skulle det "bara" vara att "slajda" in en SATA disk och off you go!?

Införskaffade en Western Digital Caviar Blue 320GB SATA och tryckte in den på plats i PCH's och startade om men den enda media den hittar är nätverket och ingen hårddisk. Jag har den senaste firmwaren....

Hjälp uppskattas.

Mvh

Postad 11 October 2008 - 17:16

Unregistered36021db2
  • Unregistered36021db2
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
äh man blir ju fan förbannad! Man vill ju nästan bitchslappa upp nissarna som utvecklar ny firmware att inte priotera ett bättre gränsnitt för musik! På min gamla Pinnacle stod i alla fall info om vad spåret heter och med vilken artist + att det stod vad nästa låt var! Nu kan man välja en svart bakgrund eller ett bild spel med valfria bilder eller ett redan befintligt bildspel med några firrar som simmar omkring!

Att inte detta nämts mer än vad det redan gjort är ju skrämmande!

Någon som vet vart man kan vända sig för påtryckningar om detta?

Postad 11 October 2008 - 17:29

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Har nåt minne av att WD inte är den bästa kombinationen ihop med PCH.

Arutah: Vad har du för hårddisk?

Postad 11 October 2008 - 18:40

tjaabo
  • tjaabo
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

En dum fråga kanske...men behövs de något kablage överhuvud taget? (fick inte med något)

Postad 11 October 2008 - 18:58

Arutah
  • Arutah
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Jag har en WD green caviar 1GB. Min PCH hittade inte heller den på en gång, man måste formatera om hårddisken i PCH:n. Och detta går göra direkt i PCH, man går in på fliken längst ner "Installation" sen nästa flik längst ner "Underhåll" och i denna flik finns "NMT installationsguide" tryck där och följ anvisningarna då ska nämligen den nya hårddisken formateras om till EXT2 eller 3 man får välja själv. Men för att göra detta gäller att man har en internet anslutning till sin PCH. Annars ska det också gå att ladda ner EXT2/3 filen till ett usb-minne och installera via den, men det funkade aldrig för mig. Så mitt råd är att installera via internet. Sen efter installationen startades PCH om och då ska hårddisken synas :)
OBS! Innan ni kör NMT installationsguide är det bäst att göra Firmwareuppgradering först, den finns också direkt att göra under samma flik "Underhåll".
Lycka till! :)

Postad 11 October 2008 - 20:07

tjaabo
  • tjaabo
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Jag har en WD green caviar 1GB. Min PCH hittade inte heller den på en gång, man måste formatera om hårddisken i PCH:n. Och detta går göra direkt i PCH, man går in på fliken längst ner "Installation" sen nästa flik längst ner "Underhåll" och i denna flik finns "NMT installationsguide" tryck där och följ anvisningarna då ska nämligen den nya hårddisken formateras om till EXT2 eller 3 man får välja själv. Men för att göra detta gäller att man har en internet anslutning till sin PCH. Annars ska det också gå att ladda ner EXT2/3 filen till ett usb-minne och installera via den, men det funkade aldrig för mig. Så mitt råd är att installera via internet. Sen efter installationen startades PCH om och då ska hårddisken synas :)
OBS! Innan ni kör NMT installationsguide är det bäst att göra Firmwareuppgradering först, den finns också direkt att göra under samma flik "Underhåll".
Lycka till! :)

Tack Arutah...nu funkar det så fint!
Skönt att det finns intresserade....tack för alla kommentarer.

Postad 11 October 2008 - 20:28

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
en fråga..om man har en hd fil på hårdisken..(x264)...å den är i rar filer....kan man då se filmen..eller ska man göra den till en IMG fil först?....

å vilket tror ni ger bäst bild...

se en film genom datorn...ati radeon x1900xt...med en dvi-kabel från kortet å in i pc ingången på min px70...eller med en popcorn hdmi å komponent ingången på px70

Postad 12 October 2008 - 07:35

cezar
  • cezar
  • Forumräv

• 660 inlägg
  • 0

en fråga..om man har en hd fil på hårdisken..(x264)...å den är i rar filer....kan man då se filmen..eller ska man göra den till en IMG fil först?....

å vilket tror ni ger bäst bild...

se en film genom datorn...ati radeon x1900xt...med en dvi-kabel från kortet å in i pc ingången på min px70...eller med en popcorn hdmi å komponent ingången på px70

Du måste packa upp rar filerna först. Poppen hanterar in *.rar.
x264 codec kommer inte i '.IMG format utan *.mkv, så packa upp räcker. HDMI borde fungera bättre.

Kan någon varifiera om någon utav dessa 2.5" S-ATA diskar fungerar?
WD4000BEVT
WD4000BEVT

Redigerat av cezar, 12 October 2008 - 07:36.

Postad 12 October 2008 - 08:47

Sedis
  • Sedis
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har ett bekymmer. Jag kan inte hitta popcornen från min dator. Hur ska jag göra för att skapa ett nätverk där den ingår? Min dator är kopplad till en router och popcornen med.

När jag kollar i guiden från Kjell.com så står det på en av sidorna att jag ska gå på nätverksdelning, sen bläddra, välja arbetsgruppen och sen ska namnet på min dator dyka upp. Det gör det inte. Där dyker bara popcornen upp.
Vad är då felet?

Är väldigt väldigt ny på allt sådant här så hoppas någon tar sig tid att hjälpa mig=)

Postad 12 October 2008 - 09:26

wallan140
  • wallan140
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
En liten rapport från mina problem.. Jag åkte iväg och köpte en Componentkabel. Med den inkopplad fungerade bildvisningen perfekt. När jag sen i menyerna ändrade till HDMI-1080p (eller någon annan HDMI) så blev det svart. Jag har en Onkyo 605-förstärkare som jag kopplar till. Tänkte att jag får väl ta och ha component-anslutning istället. Men efter uppdatering av mjukvaran i min Popcorn, så funkar bilden med HDMI (och originalkabeln...) Skumt.

Däremot inget ljud via HDMI. Någon som vet om det borde fungera till en Onkyo 605:a?

Annars verkar det mesta fungera som det borde...

Tack för att ni engagerat er och svarat på mitt tidigare inlägg..

MVH Roger

Postad 12 October 2008 - 09:59

K-E Larsson
  • K-E Larsson
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Däremot inget ljud via HDMI. Någon som vet om det borde fungera till en Onkyo 605:a?

Kolla att HDMI ljud är aktiverat i inställningaran i PCH.

Postad 12 October 2008 - 10:27

Macke.
  • Macke.
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Finns det någon med samma problem som jag? Jag har problem med att se min "rootmappar". (vilket behövs för att kunna byta tema och så vidare). Jag har försökt att installera om min hårddisk med hjälp av PCH:n men när jag ska göra det så kommer det upp en skylt med frågan: har du det senaste firmware upptaderingar vilket jag har. men jag kommer inte därifrån utan den säger till mig att jag måste ha det sen går den tillbaka till underhålls mappen. och så gör den varje gång. någon som kan hjälpa mig ?

Postad 12 October 2008 - 11:42

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0
För er som tänker köpa en intern HDD till eran nyinköpta popcorn hour 110. Här har ni en lista på HDD som funkar bra:

http://www.networked...ad.php?tid=7735

Notera att 3,5" Diskar avger mer värme än en 2,5" oavsett märke

Postad 12 October 2008 - 12:27

Kinta
  • Kinta
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
JAg funderar på att köpa en PCH när lönen kommer. Jag skall inte bygga in någon HDD. Jag har min router väldigt långt från TVn och då har jag ett par alternativ som jag uppfattar de. JAg skall mest använda den till att kolla på nerladdade filmer i .mkv format.

1 Koppa laptopen direkt till PCH m.h.a en nätverkssladd och stream filmen. (De går väll att stream direkt mellan dator och PCH utna router?)

2 Köpa en Wlan adapter till PCH och på så vis bygga in PCHn i mitt nätverk.

3 Titta på film m.h.a en exetern usb-HDD eller USB-sticka.

Vilket tror ni funkar bäst?

Postad 12 October 2008 - 14:56

Unregistered36021db2
  • Unregistered36021db2
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har ett bekymmer. Jag kan inte hitta popcornen från min dator. Hur ska jag göra för att skapa ett nätverk där den ingår? Min dator är kopplad till en router och popcornen med.

När jag kollar i guiden från Kjell.com så står det på en av sidorna att jag ska gå på nätverksdelning, sen bläddra, välja arbetsgruppen och sen ska namnet på min dator dyka upp. Det gör det inte. Där dyker bara popcornen upp.
Vad är då felet?

Är väldigt väldigt ny på allt sådant här så hoppas någon tar sig tid att hjälpa mig=)

Har du laddat hem programmet "Myihome"?

Postad 12 October 2008 - 15:42

Unregistered36021db2
  • Unregistered36021db2
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
Tänkte höra med er angående ett några saker! Det är så här att jag har en extern hdd inkopplad till min laptop! Det funkar klockrent att streama musik och filmer! Nu är det bara så här att jag trodde pch`n kunde läsa .img filer! Min hittar inga såndana filer under film mappen!
Så jag har fått köra .imgfilerna genom DVDShrink för att göra en VOB fil. Funkar fin fint men då hittar den ingen svensk sub. Någon som råkat ut för samma?

Postad 12 October 2008 - 15:45

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
Döp om filen bara till .iso ist för .img ist för å köra en massa progg i onödan,tar 2 sec å byta fil ändelse.

Redigerat av Unregistered035dce0b, 12 October 2008 - 15:50.

Postad 12 October 2008 - 15:52

Unregistered36021db2
  • Unregistered36021db2
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
Det är bara det att den inte har någon filändelse i slutet, alltså efter själva namnet! Det står bara att det är en .img fil med grå text under själva namnet på filen. Så skriver jag dit .iso eller .img efter filnamnet så ändras inte själva filen! Säkert någon inställning på datorn. Men jag vet bara inte hur jag ska fixa det!

Postad 12 October 2008 - 16:00

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
det är en inställning på datorn ja.

Postad 12 October 2008 - 16:02

Unregistered36021db2
  • Unregistered36021db2
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
Hoppsan, råkade lösa det själv genom att klicka in på kontrollpanelen sedan mappalternativ och därefter filtyper. Där fanns ett fält man kunde bocka i för att datorn alltid skulle visa filnamnstillägg!

Postad 12 October 2008 - 16:05

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
precis,helt rätt;)

Postad 12 October 2008 - 16:07

Unregistered36021db2
  • Unregistered36021db2
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
Nä jag fixade nog bara det där med filändelserna. Filen syns fortfarande inte vare sig jag döper den till .iso eller .img! KLabb

Postad 12 October 2008 - 16:08

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
syns inte i popcornen asså?

Postad 12 October 2008 - 16:09

Unregistered36021db2
  • Unregistered36021db2
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

syns inte i popcornen asså?

Nix!!!

Postad 12 October 2008 - 16:13

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
filen är typ-Ironman.iso å de syns inte ändå? prova rycka strömmen.

Postad 12 October 2008 - 16:38

Unregistered36021db2
  • Unregistered36021db2
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
Har gjort detta. Men det fungerar ändå inte!

Har skrivit tidigare ang musik. Hittade nu i programmet "myihome" under hjälp och sedan innehåll.
Där finns en mapp som heter "Listen to music" och i den finns en flik som heter "Scan for song information" där står det ju att den kan visa låt information från en mp3 låt! Knepigt att det inte fungerar på min. Har nog troligt vis fått ett måndags ex!!!

Nu åter till film problemet. vad tycker ni? Ska jag återställa till fabriksinställningar eller och börja om?

Postad 12 October 2008 - 16:43

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
oavsett firmware verre så har omdöpningen alltid funkat fint för mig på typ 100 filmer nu så de låter mycket märkligt att den inte ska hitta dem.

Postad 12 October 2008 - 17:14

Unregistered36021db2
  • Unregistered36021db2
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
Det kanske är fel på min pch! Det är så mucket jag upplever är halvdant.

1. jag har problem med vissa format

2. går man in under inställningar så finns det inget som heter "NMT Applications". Vet inte om det är för att jag inte har hdd i min popcorn!

3. ingen info av mp3 låtar.

Ska testa att sätta i den externa hdd i ett usb uttag!

Klabb, varför kan det inte bara fungera!

Postad 12 October 2008 - 17:18

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
Jag streamar ju iof allt från server men,låter märkligt att den inte hittar iso filer de ha alltid funkat för mig oavsett firmverre.Mkv däremot va väldigt dåligt i början men nu funkar alla dom med.å musik spelar ja alldrig med pch så de vet ja nada om.

Postad 12 October 2008 - 17:20

Unregistered36021db2
  • Unregistered36021db2
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
MKV filer har inte jag problem med. tur det i alla fall

Om jag sätter i den externa hdd i en usb kontakt! Vad händer då? Den formateras väl inte då eller?

Postad 12 October 2008 - 17:37

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0
Det är väldigt stor skillnad på vilken typ av överföring man använder.
Vilket sätt använder ni två som har så olika resultat?
Myihome, SMB osv.

Postad 12 October 2008 - 17:39

Unregistered36021db2
  • Unregistered36021db2
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
Ursäckta att jag terroriserar denna tråden med mina bekymmer!

Jag testade att flytta min externa hårddisk till popcornen och då fungerade allt klockrent allt från MP3 spår information! Och iso filerna fungerade oxå klockrent!

Min fråga är nu! Går det att komma åt min externa som jag kopplat till PCHn via nätverket? Och i så fall hur?

Vore extremt tacksam för svar!

Mvh *Pappahårding*

Det är väldigt stor skillnad på vilken typ av överföring man använder.
Vilket sätt använder ni två som har så olika resultat?
Myihome, SMB osv.

Jag använder Myihome!

Postad 12 October 2008 - 17:44

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Jag använder Myihome!

OK. Det var ju inte vad jag hade hoppats att höra.
Undrar om inte t.o.m. .img-filer funkar med Myihome utan omdöpning?!

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.