Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Finns det några MMA-fans här?

4348 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 August 2009 - 02:41

Unregistered2fabb675
  • Unregistered2fabb675
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

Är det gala i natt igen? Fan grabbar ni måste gör mer REKLAM!!! Skicka upp en fet banner ett par dagar innan eller skriv med röda bokstäver när TV4 sänder galorna. Förut så missade jag alla galorna men jag såg förra så jag får kolla i natt igen. :)

Reklam? Är man MMA fanns har man koll på när galorna går. ;)

Satsar mina slantar på Silva och Bj.

Thales Leites och Alessio Sakara kommer bli bra också. Hoppas de visar matchen.

...By the way. Finns det ngn som tränar MMA i Stockholm här?

Själv tränar jag på Per Eklund MMA och BJJ med prana JJ

...Kommer bli en lång natt Zzz Zzz ZZz

Postad 09 August 2009 - 03:04

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiits Tiiiiiiiiiiiiiiiiiime

Kom igen nu Forrest...Du tar hem de här

Spoiler

Redigerat av moparman, 09 August 2009 - 05:07.

Postad 09 August 2009 - 04:49

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0

Reklam? Är man MMA fanns har man koll på när galorna går. :)

Jo men nu är ju jag inget fan. Det är därför ni ska göra reklam till casual viewers som mig. Så att fler får upp ögonen för sporten.

Ska bli jävligt fett att se den här fajten mellan Silva och Griffin... Hoppas på spindeln....

Postad 09 August 2009 - 04:53

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
Spoiler

Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 09 August 2009 - 05:09.

Postad 09 August 2009 - 05:03

Unregistered2fabb675
  • Unregistered2fabb675
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEES fan vad grym han e spindeln.... hehe

verkade inte som Griffin vågade vara med mer. Blev killen rädd? Märkte väl att han inte kunde försvara sig efter knocken iofs...

För bra för sitt eget bästa.... Matcherna blir nästan tråkiga så jäkla överlägsen verkar han ju vara. Borde byta namn till katten, såsom de leker med sina offer innan de hugger till.

Postad 09 August 2009 - 05:13

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
Hehe jo, sant. Men det är mäktigt att skåda.

Penn tar hem den här fajten. Ser sjukt ladddad ut.

Postad 09 August 2009 - 05:33

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Spoiler

Redigerat av moparman, 09 August 2009 - 05:41.

Postad 09 August 2009 - 05:42

Unregistered2fabb675
  • Unregistered2fabb675
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Hoppas vi får se början till den nya BJ nu rå :).....
Jäkla sjön match! Kenny gav upp såg det nästan ut som. Istället för att låta sig bli gnp gav han ryggen lite för enkelt.
BJ nye cardio tränare verkar vara ha gjort mirakel. Har aldrig sett honom så pigg efter 4 ronder.

Postad 09 August 2009 - 05:46

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
lol @moparman, Tyckte att det var en grym gala. Glöm nu inte att göra reklam innan nästa gala. :)

Postad 09 August 2009 - 05:49

Unregistered2fabb675
  • Unregistered2fabb675
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

lol @moparman, Tyckte att det var en grym gala. Glöm nu inte att göra reklam innan nästa gala. ;)

:)

Postad 09 August 2009 - 05:51

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Heh...Du kanske borde titta in här oftare :)

Men Penn gjorde en riktigt bra match...Ruggigt impad av hans cardio..
Viste vem hans cardi tränare var och så men trode ändå inte att Penn skulle va i sån här form...

Edit
Forrest fick ju till å me 3 gratisslag.... ;)
Helt sanslöst...Måste nog se om matchen sen idag när jag smällt det hela

Kan fortfarande inte smälta det hela...wtf..

Spoiler

Senaste rykte om forrest

Spoiler

Redigerat av moparman, 09 August 2009 - 11:35.

Postad 09 August 2009 - 12:12

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Moparman - hoppas ryktet stämmer, kollat på matchen några gånger o blir nästan gråtfärdig :)

Main event matchen gick ungefär som jag hoppats på, i mina ögon är det på den nivån den förlorade fightern ligger på när motståndet var så taggad och i så bra form som han var..

Redigerat av nickeskbg, 09 August 2009 - 12:13.

Postad 09 August 2009 - 12:31

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ja man kan ju alltid hoppas...Nå borde de ju va eftersom han inte varit med på intervjuer idag..

Tycker det var väldigt låg kvalitet på den här galan i de stora hela...

Penn vs Florian var ju ändå lite av en besvikelse..
Vist gjorde Penn det skapligt bra men de var ju ingen vidare match..
Florian gjorde ju istort sett ingenting än att tro han var GSP å försökte få ner Penn på mattan vilket var en kass gameplan från första början..

Amir Sadollah vs Johny Hendricks

Hade ju kunnat bli en bra fight men stoppades ju för tidigt men de är ju inte så lätt i stridens hetta gissar jag

Å alla andra matcher var ju bara mäh....

Vars fasen är viljan att slåss?
Såg inte den i nån match om ja ska vara ärlig..

Postad 09 August 2009 - 14:52

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
på www.ufc.com står de nu att Forrests camp bekräftat att forrest käke var dislocated..

edit

mysko...nu är nyheten bortplockad

Redigerat av moparman, 09 August 2009 - 17:09.

Postad 10 August 2009 - 07:57

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Ja vad säger man? Silva (när han vill) är tamejfan det bästa som finns att tillgå inom mma, det är helt makalöst! Angående kommentaren att Silvas sista slag inte skulle sänkt en fyraåring... Ha! För det första var ju Griffin REJÄLT uppmjukad innan, dessutom träffar slaget helt klockrent på hakspetsen. Med sån precision som Silva har behöver inte träffen vara särskilt hård, man slocknar ändå. Griffins camp har gått ut och sagt att han inte alls är skadad och att anledningen till språngmarschen helt enkelt var besvikelse över förlusten.

BJ verkar ha kunnat släppa GSP och koncentrera sig på lättvikten vilket är helt underbart att se, Ken-Flo hade inte en janne. Så otroligt skönt att se Penn igen. Nu ska det bli skoj att se Sanchez utboxad och utstrypt!

Helgens skräll måste väl ha varit [
Spoiler

Postad 10 August 2009 - 09:44

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Griffin är bra korkad som står och fightas med Anderson. Han kunde ju åtminstone hotat med nedtagning. Man förstår att Griffin var besviken och antagligen rätt så förödmjukad och att det var därför han sprang ut. Det var den värsta utklassningen jag sett i MMA, sedan UFC 1-5. Jabben som fick Griffin på fall var inte mycket kraft bakom, men han träffade perfekt som sagt var. Denna KO fick Kimbos KO att inte verka så farlig, denna var betydligt mer pinsam. Anderson Silva är ju otroligt mycket bättre än Seth Pethruzelli, men sättet som Andersom vann på var förödmjukande. Kan inte förstå hur Forrest kan få extrabetalt för Fight of the night, det borde varit KO of the night och bara extrapengar till Anderson.

BJ Penn matchen borde kanske fått fight of the night istället, eftersom denna match var betydligt jämnare och gick över 4 ronder. Rätt trist match, hände ju inte så jättemycket före rond 4. Men båda 2 kämpade bra, vet inte vem som vann dom första 3 ronderna. 1 hade jag klart till BJ, de 2 andra hade kunnat gå till båda eftersom jag inte tycker det händer något. Man får ju inget för att hindra nedtagningar, jag hade kanske 1 av de 3 första till Florian.

Resten av matcherna var trista. Tyckte väl att stoppet av Amir var så där, men inte så farligt.

Ja det var helt klart helgens skräll.

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 10 August 2009 - 09:47.

Postad 10 August 2009 - 10:03

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Mm...Tycker ändå de är lite mysko..
Forrest brukar ju kunna tåla hur mycket som helst..Inte bara nåra ynka smällar..
Men som sagt Silva slår väl inte såå löst och så har han en grym träffsäkerhet så de behövs väl inte mer.

Fan ...Jag blir fortfarande arg så fort jag bara läser om Silva..

Önskade verkligen att Forrest hade knockat skallen av Silva.
Tål inte Silva sätt i ringen..Borde inte få slåss om han ska hålla på sådär...Löjligt

Postad 10 August 2009 - 10:32

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Nja, jag tycker snarare det är Forrest som inte borde få slåss när han är så dålig. Athletic commisions har vissa regler om att matcherna måste vara sportsliga så att båda parter har en chans.

Läste ett rykte om att Silva skulle sluta i 185 pound helt och hållet och därför ge upp sitt bälte, han tycker väl att det inte finns utmaningar kvar. Vet inte om det stämmer. Det pratades lite löst om att en match om bältet skulle gå mellan Hendo och någon annan. Om detta stämmer, blir det nog mellan Hendo och vinnaren av Maia/Marquardt.

Postad 10 August 2009 - 11:30

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Nja...Var väl inte så många som trode att forrest skulle se ut som en 13 åring som tagit sitt första mma träningspass direkt..

Inte trode jag väl att han skulle vinna men no fasen trode ja han skulle ge lite motstånd iaf...
kanske till å me vinna opm han fått ner Silva på mattan...

Nu gick ju forrest rakt i fällan...kan inte tänka mig att de var hans gameplan

men i viktklassen han tänkt stanna har väl machida bältet?
kan ju bli ett problem om dom vägrar slåss..

Postad 10 August 2009 - 14:21

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Anderson fick Lyoto-frågan på presskonferensen. Innan han hann svara tog Dana White ordet och sa att om dom fortsätter att vinna kommer han se till att Anderson-Lyoto matchen händer oavsett hur bra vänner dom är. Sedan sa Anderson något i stil med att han inte vill möta Lyoto och främsta anledningen var att det skulle vara en dålig match för honom själv, sa han och skrattade. Han tippade sig själv som förlorare alltså. Kommer inte ihåg exakt vad som sas, men det lät inte helt omöjligt i alla fall. Finns kanske på Youtube. Men det skall nog väldigt mycket till för att Anderson och Lyoto går med på att mötas.

Det bästa som kunde hända för UFC skulle ju vara om någon annan slog Lyoto och Anderson möter vinnaren. Shogun-Anderson låter ju tex väldigt bra. Nu tror ju inte jag att Lyoto kommer förlora de närmaste åren, även om jag tror att Shogun blir svårare än en returmatch mot Rashad eller en match mot Quinton.

Postad 10 August 2009 - 18:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Sett Forrest vs Silva 3ggr till idag.. :D

Ändrar nog uppfattning lite om Silva...Han verkar inte göra mycket för att "retas" trode han gjorde de när han sträckte fram händerna när Forrest låg ner...Men när ja sett de nåra ggr verkar de mer som för att kolla så att Forrest är ok ....

Men hur mycket ja än ser matchen har jag svårt att fatta att Forrest blev knockad så lätt..
Tycker inget slag han får ser ens lite hårt ut...

Men Silva är grym...Helt otroligt

Fred2

Du har rätt i det du skriver..Såg också presskonferensen..
Så frågan är ju om Silva verkligen kommer att gå in för LHW ...
Jag tycker det vore kul iaf :rolleyes:

Postad 10 August 2009 - 20:30

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
Angående Forrests Joggingtur efter matchen så har han ju gjort det förut när han blev slagen av Keith Jardine. Jag tror Forrest går in för att vinna men hela sitt väsen och en förlust tar hårt på honom och han blir såpass förkrossad att han vill lägga sig i fosterläge och lapa filmjölk. Inget fel att bli emotionell efter en förlust, att träna stenhårt en månad bara för att bli besegrad efter 1½ minut kan ta knäcken på vem som helst.

Alla tar en förlust på olika sätt, men det här tar ingenting ifrån Forrest tycker jag, snarare tvärtom, han hade mod att gå upp i ringen mot en av sportens kanske allra bästa och fightas med honom på hans villkor, det kräver rejäla stenar! även om han blev utklassad i standup'en. Forrest Griffin kommer tillbaka och det kommer att bli kul, han är en bra fighter med mycket hjärta.

Postad 10 August 2009 - 21:02

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Självklart tar en sån här förlust rätt hårt ...Vore konstigt annars..
Men har han bara gjort sitt bästa så har han inget att skämmas över...Förutom kanske att han smet ut och de inte hörts nå från han än...

17,411 sålda biljetter ....utsålt ....

Trode att det skulle va fler

Postad 10 August 2009 - 21:37

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Anderson fick Lyoto-frågan på presskonferensen. Innan han hann svara tog Dana White ordet och sa att om dom fortsätter att vinna kommer han se till att Anderson-Lyoto matchen händer oavsett hur bra vänner dom är. Sedan sa Anderson något i stil med att han inte vill möta Lyoto och främsta anledningen var att det skulle vara en dålig match för honom själv, sa han och skrattade. Han tippade sig själv som förlorare alltså. Kommer inte ihåg exakt vad som sas, men det lät inte helt omöjligt i alla fall. Finns kanske på Youtube. Men det skall nog väldigt mycket till för att Anderson och Lyoto går med på att mötas.

Det bästa som kunde hända för UFC skulle ju vara om någon annan slog Lyoto och Anderson möter vinnaren. Shogun-Anderson låter ju tex väldigt bra. Nu tror ju inte jag att Lyoto kommer förlora de närmaste åren, även om jag tror att Shogun blir svårare än en returmatch mot Rashad eller en match mot Quinton.

Shogun, som han var i Pride, tror jag nog skulle kunna sätta lite press på Silva! Tyvärr gynnas han inte direkt av reglerna i UFC, samtidigt som han har skaffat sig kondition som nån av killarna från Team Hammer House...

Postad 11 August 2009 - 08:28

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ja läste en coolare ide i ett mma forum..

Släng in 2-3 LHW i octagon samtidigt mot Silva :D

Det vore ballt :rolleyes:

Postad 11 August 2009 - 15:07

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Rampage reaktion på Forrest pinsamma förlust var ganska direkt:

"Rampage reacted to Griffin's recent loss on his official Twitter account, writing: "I feel so bad for Forrest." The former UFC champ continued, "I don't even want a rematch anymore. LOSER!""

Visst är det tufft att förlora, men att springa iväg och gömma sig är ju inte så proffsigt. Finns ju ingen annan som gör så.

Jag tycker personligen att Forrest tappade ganska mycket av sin status på denna match. I Jardine-matchen stannade han ju i ringen en stund, även om han var känslosam. Men hans reaktion efter matchen är ju inte så viktig, det var mer sättet han förlorade matchen på som sänker Forrest.

Nästa match blir viktig för Forrest, nu måste han vinna. En match mot Chuck skulle antagligen sälja bra, men tyvärr för Forrest så tror jag Chuck's stil är väldigt dålig för Forrest. Kunde kanske vara roligare med Chuck mot Anderson, men Anderson borde nog möta någon som vann sin senaste match.

Postad 11 August 2009 - 15:12

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Forrest kommer nog inte få någon mer titelfight, det känns som att fighten mot Rampage var hans livs bästa insats och han kommer inte kunna toppa det. Boken är ju jävligt rolig och folk gillar ju honom väldigt mycket så han kommer nog vara kvar, helt klart. Men han får nog inte förlora nästa fight också, det vore inte bra för honom. Men UFC släpper väl aldrig honom? Tror inte att dom vill se honom i t.ex. Strikeforce.

Postad 11 August 2009 - 16:08

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Nej Forrest lär väl stanna i UFC, men nästa match måste han i alla fall göra en bra match. Eftersom det finns så många bra 205-poundare är det svårt att ge honom en match som han garanterat vinner. Skulle kanske vara skoj att se honom mot Tito Ortiz, men Ortiz lär väl vinna den matchen. UFC vill nog passa på att utnyttja de stora namnen när dom är stora (för att sälja PPV's), så troligtvis möter väl Forrest något stort namn som Ortiz, Liddel eller varför inte Rich Franklin.

Nick Diaz dök aldrig upp för drogtest inför sin match mot Hieron i Strikeforce på lördag, så Jesse Taylor ersätter Diaz. Det är ju inte första gången Diaz råkar illa ut pga hans drogproblem. Jag såg verkligen fram emot att se Diaz mot en riktigt bra motståndare.
Jesse Taylor är ju riktigt bra och var antagligen bäst i säsong 7(?) i TUF, men han hade ju vissa personliga problem. Han såg väldigt bra ut i Dream senast, så det var ju bara någon vecka sedan han gick match senast.

Postad 11 August 2009 - 18:39

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Har svårt att se vad igentligen Forrest ska syssla med i UFC nu..

Står han inte längre pall för nåra smällar tror jag att det kommer att bli väldigt svårt för Forrest tyvärr.

Postad 17 August 2009 - 11:40

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Strikeforce-galan i lördags var riktigt bra, försök att se den för dom som inte har sett den.

Spoiler

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 17 August 2009 - 11:59.

Postad 17 August 2009 - 12:07

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Strikeforce-galan i lördags var riktigt bra, försök att se den för dom som inte har sett den.

Spoiler

Mousasi ja... Han är verkligen sjukt vass! Jag hade faktiskt trott att han skulle vinna, men inte alls såhär otroligt dominerande - man tappade hakan helt. Men nog kommer Strikeforce behöva knyta till sig lite mer motstånd till Mousasi? Sokodjou och Lil Nog är väl nära på de enda två som bjuder på motstånd? Kanske (en chansning från min sida) Travis "Cardio" Lutter också om han kan lägga på sig lite vikt utan att få ännu sämre kondition?

Melendez mot Thomson nu? Om Thomson kan hålla sig skadefri alltså...

Det var underbart att se den överhypade Carano manglad av Cyborg! Äntligen klarar tjejerna viktgränsen också, kanske var det därför dom inte hade någon som helst uthållighet? Var det bara jag som tyckte Cyborgs kast var mindre bra? Gina fick ju det bästa utgångsläget efter att Cyborg kastat närapå varenda gång.

Håller dock inte med dig riktigt om Werdum, tyckte inte han såg särskilt bra ut - han åkte ju nästan på en armbar där trots sin grymma bjj. Men 228 är helt klart en bättre vikt för honom, även om han nästan ser ut att kunna cutta ner till 205.

När gör Jacare debut i Strikeforce? Finns det något datum än?

Postad 17 August 2009 - 15:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Måste ändå säga att jag inte tycker att Carano blev manglad eller överkörd som man läser lite här å var..

Tycker carano gjorde det riktigt bra..Men vist ser man att det slarvas en hel del vilket kanske har en hel del att göra med erfarenhet och pressen..

Däremot så skulle Carano verkligen behöva tillbringa ganska många fler timmar/veckan i gymmet..

Och vist var dom rätt trötta i slutet av första men de är väl inget att skämmas över,helst i deras tempo..
Hur många ggr har man inte sett fighters i UFC som fasen int orkar me en rond ens i skapligt tempo..
Inte lika ofta nu men om man går tillbaka nåra år ...

Om bara Forrest hade haft hälften så mycket vilja att slåss i sin match...

Jaaaa...jag har fortfarande inte kommit över Silva vs Forrest ;)

Om han då iaf hade bemödat sig med att göra en intrevju och förklara lite vad som hände eller orkat uppdatera sin egen hemsida

Postad 17 August 2009 - 15:55

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Nja armbaren på Werdum var inte så nära, var ett enkelt sätt att passera guarden. Tror jag i alla fall, men det kan hända att det var nära.

205-divisionen är inte så bra i Strikeforce. tungvikt är bra, lättvikt är väldigt bra, 185 är också riktigt bra, 170 är bara Shields. Nick Diaz är egentligen elit i 170 och 155, men han kan man ju inte lita på.

Dagens viktigaste nyhet måste väl vara att Chuck Liddel skall vara med i Dancing with the stars i USA. hahaha, han är inte direkt typen som dansar Salsa, vals eller vad dom nu kan hitta på.

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 17 August 2009 - 15:57.

Postad 17 August 2009 - 16:08

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Måste ändå säga att jag inte tycker att Carano blev manglad eller överkörd som man läser lite här å var..

Tycker carano gjorde det riktigt bra..Men vist ser man att det slarvas en hel del vilket kanske har en hel del att göra med erfarenhet och pressen..

Däremot så skulle Carano verkligen behöva tillbringa ganska många fler timmar/veckan i gymmet..

Och vist var dom rätt trötta i slutet av första men de är väl inget att skämmas över,helst i deras tempo..
Hur många ggr har man inte sett fighters i UFC som fasen int orkar me en rond ens i skapligt tempo..
Inte lika ofta nu men om man går tillbaka nåra år ...

Nej Carano gör väl inget direkt fel, men hennes motståndare är såpass mycket större, starkare och snabbare (ungefär som BJ - GSP) att det inte direkt finns så mycket att göra. Erfarenhet och press kan man ju skylla på, men samtidigt så har Cyborg typ samma record som Carano har så varför skulle inte hon också varit påverkad av stundens allvar?
Jo cardion är absolut något att skämmas över, den var inte alls bra. I mina ögon kvittar det att det finns killar i UFC som har usel cardio, det gör ju inte Caranos eller Cyborgs cardio bättre för det? Två fel är inte lika med ett rätt.

Om bara Forrest hade haft hälften så mycket vilja att slåss i sin match...

Jaaaa...jag har fortfarande inte kommit över Silva vs Forrest

Om han då iaf hade bemödat sig med att göra en intrevju och förklara lite vad som hände eller orkat uppdatera sin egen hemsida

Jag tvivlar inte en sekund på att Griffin var precis så taggad som han brukar vara när fighten började, men den viljan försvann förmodligen när han blev slagen sönder och samman av Silva - SAMTIDIGT som Silva körde helt utan guard och dansade runt. Tror inte någon i 205 hade orkat bita ihop där... Det är bara Big Nog som kan (kunde) ta så mycket stryk och ändå inte falla samman.

Nja armbaren på Werdum var inte så nära, var ett enkelt sätt att passera guarden. Tror jag i alla fall, men det kan hända att det var nära.

205-divisionen är inte så bra i Strikeforce. tungvikt är bra, lättvikt är väldigt bra, 185 är också riktigt bra, 170 är bara Shields. Nick Diaz är egentligen elit i 170 och 155, men han kan man ju inte lita på.

Dagens viktigaste nyhet måste väl vara att Chuck Liddel skall vara med i Dancing with the stars i USA. hahaha, han är inte direkt typen som dansar Salsa, vals eller vad dom nu kan hitta på.

Har alltid ogillat Chucken, men på senare tid får man nästan en klump i magen av honom. Man vill inte se en sån champ bli kanonmat åt killar han borde nita. Kanske hittar han sin nisch i ett dansprogram? ;)

Postad 17 August 2009 - 19:50

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
givetvis tycker ja att istort sett alla ska ha mer cardio...och att tjejerna var slut fort.men ja tycker inte att de gör dom sämre än killar som har dålig cardio..

givetvis har bägge saker att jobba med...en hel del grejor som var slarvigt utförda av båda..tycker ändå at de är kul att tjejer börjar få komma in också...

hur många ggr ja än ser forrest vs silva kan jag tycka att nått slag forrest får ser hårt ut utom ett kanske...helst då man sett han få å kopiöst me stryk tidigare...å en sekund efter han vevat med händerna i luften å springer han därifrån....

så inte fasen var han så groggy inte..det är nå skumt med det hela...ingen kan väl säga att de var en normal fight?..babalu tex...där ser man att han ä knockad..forrest ville fasen inte slåss....inte hörts ett knyst från han än..nä usch..han sjönk som en sten i mina ögon

Redigerat av moparman, 17 August 2009 - 21:16.

Postad 17 August 2009 - 21:28

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

givetvis tycker ja att istort sett alla ska ha mer cardio...och att tjejerna var slut fort.men ja tycker inte att de gör dom sämre än killar som har dålig cardio..

givetvis har bägge saker att jobba med...en hel del grejor som var slarvigt utförda av båda..tycker ändå at de är kul att tjejer börjar få komma in också...

Nej dom är varken sämre eller bättre än killar med usel cardio, men jag förstår inte varför man inte ska få klaga på tjejernas horribla cardio när vi alla (iaf jag ;) ) älskar att störa oss på Coleman, Lutter, Baroni och andra med ökänt uselt flås? Konditionen på båda tjejerna var under all kritik, så enkelt är det.

hur många ggr ja än ser forrest vs silva kan jag tycka att nått slag forrest får ser hårt ut utom ett kanske...helst då man sett han få å kopiöst me stryk tidigare...å en sekund efter han vevat med händerna i luften å springer han därifrån....

så inte fasen var han så groggy inte..det är nå skumt med det hela...ingen kan väl säga att de var en normal fight?..babalu tex...där ser man att han ä knockad..forrest ville fasen inte slåss....inte hörts ett knyst från han än..nä usch..han sjönk som en sten i mina ögon

Jag vet inte om jag drar lika stora växlar av den fighten som du gör, jag tror helt enkelt att han blev manglad av en fruktansvärt mycket bättre fighter. En Silva som verkligen gick ut och tänkte täppa till truten på alla som gnällt över mindre bra insatser, en farligare motståndare finns inte. Men det är möjligt att något mystiskt hände innan fighten, lite som Ronaldo i VM-finalen i fotboll 98 eller när det nu var. Jag tror dock inte det. :lol:

Postad 17 August 2009 - 21:45

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Jo inte var det väl nå vidare cardio men :-)
Stördes tack å lov inte så mycket av det...Men vist,hade det blivit nåra ronder till hade man väl blivit galen kanske :-)

Hmm....Var inte alls det att Forrest loosade direkt som upprör mig mest utan att Silva vann på ett sånt sätt att det fan inte ser ut att vara möjligt ;)

Helt enkelt så såg det för enkelt ut....

Men är man nog bra så kanske det helt enkelt ser lätt ut...
Silva skulle ha lekt med Forrest nåra ronder å sen knockad forrest så de inte hade sett så illa ut heh

Redigerat av moparman, 17 August 2009 - 21:45.

Postad 17 August 2009 - 22:02

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Jo inte var det väl nå vidare cardio men :-)
Stördes tack å lov inte så mycket av det...Men vist,hade det blivit nåra ronder till hade man väl blivit galen kanske :-)

Hmm....Var inte alls det att Forrest loosade direkt som upprör mig mest utan att Silva vann på ett sånt sätt att det fan inte ser ut att vara möjligt ;)

Helt enkelt så såg det för enkelt ut....

Men är man nog bra så kanske det helt enkelt ser lätt ut...
Silva skulle ha lekt med Forrest nåra ronder å sen knockad forrest så de inte hade sett så illa ut heh

Jag vet vad du menar, jag var riktigt irriterad när Silva spöade Hendo - en av mina favoritfighters någonsin. Silva gör sånt med killar som gör misstaget att försöka bjuda upp till kamp mot honom. :lol:

Postad 21 August 2009 - 13:51

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Två framtida fighter som verkar klara är Frank Mir - Cheick Kongo och Brock Lesnar - Shane Carwin. Vad tror ni om dessa matchups? Mir tror sig ju ha grym striking ända sen han slog en Nog som gick på 25% typ, frågan är om han är så dum att han tar fighten stående? Får han ner Kongo vinner han ju, men stående får han nog smisk så det står härliga till!

Jag hoppas Carwin knockar Lesnar som Pac Man gjorde med Hatton, men min känsla är att Lesnar kommer ta ner honom och arbeta sig till ett domslut eller en tko. Ska bli intressant att se om Carwin lyckas stoppa nedtagningarna, Randy lyckades ju ganska bra med det och han är ju en liten dvärg i jämförelse med dessa två björnar. Ett plus för Carwin är ju hans granat till höger - snacka om Right Hand of Doom!

Postad 21 August 2009 - 17:40

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Frank Mir är chanslös stående, men han kommer ta ner Kongo till marken. Han kan nog ha lite problem med att få ner honom i början, men antingen så lyckas han till slut eller så drar han med sig Kongo ner på marken i Mirs guard. Mir sa att han hade började lyfta vikter för första gången sedan skolan, eftersom han kände sig svag mot Mir. Han sa något i stil med att han skulle lägga på sig 30 pounds muskler på ett halvår, haha. Han är bevisligen inte så smart så han kanske tror att han klarar av Kongo stående.

Carwin-Lesnar är 50/50 för mig, båda är lika stora och lika bra brottare. Kommer bli en pinsam match med 2 riktigt otekniska standup-fighters som kommer ha en kickboxningsmatch (hmm jag tror inte någon av dom kan sparka, så en boxningsmatch), men det kommer nog bli en hel del bökande i clinchen. Tror och hoppas på Carwin, men det är en riktigt jämn match.

Pacman är så otroligt bra. Hoppas det blir en match mot Mayweather, blir årtiondets boxningsmatch om den blir av.

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 21 August 2009 - 17:42.

Postad 22 August 2009 - 12:34

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Frank Mir är chanslös stående, men han kommer ta ner Kongo till marken. Han kan nog ha lite problem med att få ner honom i början, men antingen så lyckas han till slut eller så drar han med sig Kongo ner på marken i Mirs guard. Mir sa att han hade började lyfta vikter för första gången sedan skolan, eftersom han kände sig svag mot Mir. Han sa något i stil med att han skulle lägga på sig 30 pounds muskler på ett halvår, haha. Han är bevisligen inte så smart så han kanske tror att han klarar av Kongo stående.

Carwin-Lesnar är 50/50 för mig, båda är lika stora och lika bra brottare. Kommer bli en pinsam match med 2 riktigt otekniska standup-fighters som kommer ha en kickboxningsmatch (hmm jag tror inte någon av dom kan sparka, så en boxningsmatch), men det kommer nog bli en hel del bökande i clinchen. Tror och hoppas på Carwin, men det är en riktigt jämn match.

Pacman är så otroligt bra. Hoppas det blir en match mot Mayweather, blir årtiondets boxningsmatch om den blir av.

Menar du att Mir påstår sig ha kört alla dessa år utan kompletterande styrketräning med skivstång/hantlar? Han måste skämta? 30 lbs muskler... Då får han nog gå loss fullständigt på steroider, HGH, insulin och hela baletten. Jag tvivlar!

Jag har fått intrycket att Lesnar är en överlägsen brottare egentligen. Div I champ jämfört med Carwins Div II-titel. Men jag är osäker på hur stor skillnaden är mellan Div I och II, det kanske är snudd på samma grej?

Pacman är kungen av boxning, men i en fight mot PBF kommer han nog faktiskt bli rejält testad. Hoppas han fixar det! Förutsatt att Floyd vinner mot JMM alltså.

Postad 22 August 2009 - 18:08

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Menar du att Mir påstår sig ha kört alla dessa år utan kompletterande styrketräning med skivstång/hantlar? Han måste skämta? 30 lbs muskler... Då får han nog gå loss fullständigt på steroider, HGH, insulin och hela baletten. Jag tvivlar!

Jag har fått intrycket att Lesnar är en överlägsen brottare egentligen. Div I champ jämfört med Carwins Div II-titel. Men jag är osäker på hur stor skillnaden är mellan Div I och II, det kanske är snudd på samma grej?

Pacman är kungen av boxning, men i en fight mot PBF kommer han nog faktiskt bli rejält testad. Hoppas han fixar det! Förutsatt att Floyd vinner mot JMM alltså.

Tror att Floyd vinner mot Pacman om dom skulle mötas. Min personliga favorit i boxning är Pacman, men jag tror han får svårt mot Floyd. Floyd förlorar aldrig, helt enkelt. Men matchen skulle bli jämn och otroligt skoj att se hur det än går.

Ja Mir påstår att han inte har tränat styrketräning sedan grundskolan, hehe. Rätt så lustigt, man ser ju att han har en styrketräningskropp, mer än en kompakt BJJ, brottar-kropp. Att gå upp 15 kg är omöjligt och det finns väl ingen som håller på mednågon sorts träning som kan tro på det.

En annan bra match som det ryktas om Är Cain Velasquez mot Ben Rothwell. En tuff match för Rothwell, tror att Cain tar det ganska enkelt. Men i vilket fall som helst är det en bra match.

Postad 23 August 2009 - 10:57

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Tror att Floyd vinner mot Pacman om dom skulle mötas. Min personliga favorit i boxning är Pacman, men jag tror han får svårt mot Floyd. Floyd förlorar aldrig, helt enkelt. Men matchen skulle bli jämn och otroligt skoj att se hur det än går.

Ja Mir påstår att han inte har tränat styrketräning sedan grundskolan, hehe. Rätt så lustigt, man ser ju att han har en styrketräningskropp, mer än en kompakt BJJ, brottar-kropp. Att gå upp 15 kg är omöjligt och det finns väl ingen som håller på mednågon sorts träning som kan tro på det.

En annan bra match som det ryktas om Är Cain Velasquez mot Ben Rothwell. En tuff match för Rothwell, tror att Cain tar det ganska enkelt. Men i vilket fall som helst är det en bra match.

Fighten Floyd - Pacman ser jag fram emot mer än någon MMA-matchup faktiskt. Tror inte heller att Pacman skulle fixa det men skulle sitta och hålla tummarna så hårt att dom förmodligen skulle gå av.

Jag är själv en gymråtta och skulle verkligen inte gissat att Mir inte har gymmat, han ser som sagt gymmad ut med ganska kralliga armar och axlar. Om han nu aldrig har gymmat, kombinerat med en del steroider och sånt så kan han nog göra rejäla framsteg på ett år faktiskt. Men problemet för Frank är ju att hans redan bristfälliga cardio förmodligen skulle bli helt urusel med den extra vikten. I och med Lesnars intåg i UFC så måste ju alla killar i tungvikten börja lägga på sig vikt, jag tror Cain är lite väl liten faktiskt. Han bör bulka upp sig snarast.

Postad 29 August 2009 - 18:06

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
gubbar är ni inte laddad för inatt? flyttat till hus och har inte tv4 sport än och inget nät...tror fasen ja dör...va tror ni om Randy vs Nog? bettat att Nog ska vinna fast jag är rätt skeptisk...även tagit Maia som vinnare..å Gonzaga å leben

Postad 29 August 2009 - 18:56

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0
Självklart är larmet ställt till 03:30... laddar kaffebryggaren innan sängdags så man får lite koffein i sig oxå...!

Postad 29 August 2009 - 22:30

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
Jasså det är dags igen! Tack för påminnelsen.

Postad 30 August 2009 - 06:44

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Det blev en rätt "snabb" gala om vi säger så B)

Rätt underhållande faktiskt..

Nog vs Cotoure blev verkligen en höjdarmatch tycker jag.

Säger väl inte så mkt mera nu, vill ju inte förstöra för de sjusovare eller de arbetande som missade morgonens bataljer.. ;)

Postad 30 August 2009 - 11:56

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0
Riktigt bra gala faktiskt... inte varje gång som så gott som alla matcher är underhållande...!! Ser fram emot 19:e september och 24:e oktober....

Postad 31 August 2009 - 06:17

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Huvudmatchen var riktigt bra, speciellt Nog imponerade. Blev lite överraskad över hur lätt han svepte Randy direkt från guard, det är så man sveper nybörjare och inte elitnivå-brottare.

Maia-Marquardt var en stor besvikelse, den gav inga direkta svar förutom att Maia skall hålla sig borta från kickboxning. Vet inte vem av Hendo eller Marquardt som skall möta Anderson nu.

Bra av Thago, men segern var lite för enkel och sa inte så mycket. Jardine har kanske blivit knockad lite för många gånger nu och jag är lite tveksam till om han duger i UFC.

Gonzaga avgjorde matchen med en soccerkick på Tuscherers ömtåligaste delar, matchen borde avbrutits när Tuscherer låg och krampade på marken eller när han satt och spydde i en hink 5 minuter senare.

Vera såg bra ut, men han är fortfarande ganska försiktig. Inte den gamla Vera som antagligen hade avslutat matchen i andra ronden.

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 31 August 2009 - 06:20.

Postad 05 September 2009 - 22:04

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
När man kollar in den här listan:

http://uk.ufc.com/in...er.TitleHolders

så känns det som 5 klockrena champs, förutom att jag som bekant hatar Lesnar....

Men min fråga är: vem F-N ska kunna slå någon av de här gossarna? Framförallt Machida och Silva som väl vägrar möta varandra. De känns ju helt omöjliga att besegra...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.