Det står samma på min order "klar att plockas"!
Hoppas vi får dem tills på fredag för jag har väntat i 3 veckor snart.
Min är skickad ifrån Voxon, fått kollinr, så jag kommer få den tills på fredag.

Nya Panasonic Blu-ray spelare DMP-BD35/55
Startad av
Tumme
, aug 09 2008 07:11
1077 svar till detta ämne
6 relaterade trådar
Postad 19 november 2008 - 19:01
Min är skickad ifrån Voxon, fått kollinr, så jag kommer få den tills på fredag. ![]() Postad 19 november 2008 - 20:42
Fick ett kollinr idag. Beställd hos Voxon den 28:e oktober. Ok, Voxon var lite sena.. ..men ca 1000kr!!! billigare än det flesta andra!! Jobbig väntan, men definitivt värt 1000kr. Postad 19 november 2008 - 20:45 ![]() Postad 20 november 2008 - 01:22 Postad 20 november 2008 - 08:00
Sjukt intressant faktiskt. Nisse i Knäckebröhult får kanske sin spelare nästa vecka - hela Sverige håller andan. Själv har jag följt den här tråden rätt slaviskt sista tiden för att få reda på hur spelarna faktiskt presterar, men det verkar vara av underordnad betydelse. Postad 20 november 2008 - 09:08 Å andra sidan verkar det inte vara så många som fått sina spelare än, så jag är inte förvånad över att det knappt finns några användarrecensioner än... Postad 20 november 2008 - 10:51
1-2 December! Nu börjar man ju nästan bli lite grining... Postad 20 november 2008 - 10:53
Det var snällt ![]() ![]() Sen ni som väntar =) Ska man köpa billigast får man tydligen vänta. Fick min i tid o gav 4300:- Tycker bilden är grym, bara seg att den tappar inställningar, och att man kan gå och köpa en pizza innan den startar. Vanlig dvd har jag ej provat och kommer nog aldrig göra det. Det är min första spelare så jag kan inte säga annat att den är grym =) Redigerat av _FredriK_, 20 november 2008 - 10:57. Postad 20 november 2008 - 10:59
Wow, du låter som en kille som man skulle vilja fira jul ihop med.. inte. Tror att det kan vara intresse för alla de som har beställt och väntat 3-4 veckor. Om Voxon levererar ut så kan de som beställt ifrån fyndbörsen osv räkna med att det snart är på gång även för dem. Jag hade bestämt mig för att välja en annan spelare om jag inte fått denna vecka och har en bekant som skulle göra likadant. För oss som har tröttnat på att vänta är det viktig information att få veta att väntetiden är över. Det borde även ligga i ditt intresse då du kan räkna med att det kommer att komma många omdömen nu när så många "Nisse" kommer att testa spelarna i helgen. Snart kan du varva ner ifrån det slaviskt surfandet på denna tråd, det är väl skönt? Leveranstiderinlägg försvinner av sig själv när leveranstider på upp till en månad försvinner. Postad 20 november 2008 - 11:04
Spoiler
Oj, vad tråkigt! Man undrar verkligen varför Panasonic har så svårt för att leverera till sina handlare! Postad 20 november 2008 - 11:05
Dustin Norge då eller? http://www.dustinhom...icerunner_6072# Nä, håller med några andra här i tråden att nu får det gärna komma upp lite egenskaper/prestanda hos spelaren. Postad 20 november 2008 - 11:14 Är det _alla_ inställningar eller bara vissa utvalda som försvinner? Postad 20 november 2008 - 11:16
För mig är den bara en inställning som ändrar titt som tätt. Postad 20 november 2008 - 11:36 Jag har problem med HDMI Outp nånting, att det ändrar tillbaka till "auto" när jag valt 720p. Nu verkar min dock ha lärt sig att jag vill ha 720p. Sist jag kollade stpd den iaf på 720p. Verkar som det är nåt mysko med HDMI Output. Jag har inte heller fått svar på min fråga till panna-supporten. /D Postad 20 november 2008 - 11:38
Svenska dustinhome. Postad 20 november 2008 - 11:42
![]() Redigerat av DennisA, 20 november 2008 - 11:45. Postad 20 november 2008 - 11:44
http://www.dustinhom...icerunner_6072# = Svensk. Ska hämta min spelare nu. Hoppas på att installera den senare i eftermiddag. Kommentarer följer. Postad 20 november 2008 - 11:45 Hej Fredrik. Det är så att vi har testat detta här, och vi får inte auto läge där, men man kan ju även ändra så att tex via HDMI 1 så kan man ändra den porten till 720P. Så du behöver inte ta enchanced läget i menyn. Men det ska ialla fall fungera detta. Men försök med att ändra HDMI ingången Det är inget vi känner till då vi testat detta och här fungerar detta då. MVH//Panasonic Support Så om jag ändrar från 1080i till 720p ska jag inte behöva ha HDMI på Enchanced? Hur f*n kan det gå till ? hehe Redigerat av _FredriK_, 20 november 2008 - 11:47. Postad 20 november 2008 - 11:48 Ni talade om för dem att det handlade om deras blu-ray spelare väll ? ![]() Ganska kryptisk förklaring som de har gjort. Postad 20 november 2008 - 11:51
Klart jag gjorde =) har den på 1080i och det ändrar det aldrig. Det är bara HDMI Output Range den ändrar till "Standard" jämt istället för "Enhanced" Nu kan det ju tyckas att detta är ett I-lands problem men men. *konstigt* Redigerat av _FredriK_, 20 november 2008 - 11:52. Postad 20 november 2008 - 12:15 So? förändrar inget jag sagt. Va kul! Spännade att få veta vad du tycker. Postad 20 november 2008 - 12:17
Nu vet inte jag hur din fråga löd men du har fått exakt samma svar som mig förutom sista meningen (se några inlägg högre upp). Jag frågade om både ditt och mitt problem. Frågade du endast om ditt problem så är svaret ännu konstigare. Postad 20 november 2008 - 12:18
Har inte testa spelar allt för mycket, tänkte göra det lite mera till helgen då jag har rätt fullt på vardagarna. När byter den tillbaka? Är det bara när ni stänger av spelaren? och händer detta allt? hade väl blivit bättre för dig DennisA va? men i början var det så varje gång eller? Postad 20 november 2008 - 12:25 Tidigare gick jag in i menyn, valde 720p, sedan satte jag igång filmen. Stoppade filmen och gick in i menyn, då stod det "auto" istället för 720p. Så det är inte bara när man stänger av. Hade varit skönt om man kunde se info medans filmen rullar, om den visar i 720p eller nåt annat. Finns säkert nånstans man kan se detta men jag har inte listat ut vart ännu. Postad 20 november 2008 - 12:44 Härlig ton vi börjar få här inne nu... Skriv i stället i klartext vad du menar. Är det studentpris du talar om? Postad 20 november 2008 - 13:01
Aha, då vet jag hur läget är. Ska testa runt lite. Men har för mig att när jag lekte runt dära och ändra upplösningnen och sen spelade lite film, att den sparade det jag ändrade. Ska undersöka detta och återkomma till dig/er om det när jag testat lite. Vet inte hur det är på din tv, men min tv Panna 50px8 så står den uppe i vänstra hörnet i blå ruta med vit text. Dvs vilken aspect det är typ 16:9 och vilken signal den matas med. Typ 16:9 1080p/24. Tror man får fram detta via info knappen på tv. Annars e det bara att byta kanal och sen byta tebax så står det igen. Hoppas det hjälper dig.
Hej voz, menade inte att dra ned stämmning. Var en kombination av morgontrötthet och att han började snacka om norska dutinhome, kändes lite som han trodde jag ljög. Det är studentpriser jag pratar om. Postad 20 november 2008 - 14:13
Saknades i min kartong också. Ringt och anmält, har du fått din ifrån Panasonic ännu? Jobbar mycket idag och imorgon så återkommer med intryck till helgen. Ska bli kul och se hur den presterar ihop med projektorn. Postad 20 november 2008 - 14:26
Ajdå trist :/ Du får göra det, tror inte att du kommer bli besviken ![]() Nån som fått filmen från kupongen än? gått 8 arbetsdagar(sen jag skickade in den) för min del nu..... Postad 20 november 2008 - 15:51 Den tappar inte några inställningar däremot var den kräsen när det gäller val av hdmi-kabel. I kartongen fanns en film en kupong och ett 1GB SD minne. Fick först ingen bild utan kod U73 i fönstret till spelaren fick prova tre olika kablar innan den var nöjd. Ingen av kablarna har några fel funkar tillsammans med andra spelare. Det finns ett stör moment och det är att spelaren tillsammas med vissa tv/monitorer kan ge störningar innan filmen kommer på i form av att den tre till fem eller fler gånger verkar tappa bilden innan rätt inställning hittats och meny och film kan avspelas. Detta verkar vara ett känt fenomen för panasonic spelare finns på andra modeller också. Det kanske löses vid firmware uppdatering vem vet. Maskinen gör det den skall mycket bra dvd-uppskalning och mycket bra blu ray avspelning. Finns mycket inställningar för bild som brukligt på panasonic spelare. Enkla menyer går fort att navigera dock kunde det funnits en knapp för undertexter direkt på fjärren, man måste gå in i meny men det funkar det också. Spelaren i varje fall mitt ex är mycket tyst vilket är trevligt. Dock upplever jag den lite långsam på vissa skivor i uppstarten. Men en mycket trevlig spelare och den klarar alla ljud formaten. Dock upplevs inte speciellt mycket skillnad mellan denna och tex. Samsungs 2500 bildmässigt betraktat. /Pathfinder Postad 20 november 2008 - 16:21 Dock har ej hittat att den visar tex. bitrate vilket hade varit kul. /Pathfinder Postad 20 november 2008 - 16:32 Testade lite olika inställningar idag som ni har beskrivit lite längre upp här i tråden att ni har haft probem med men allt funkade som det skulle tappade inga inställningar. Fick min reg free på DVD och har provat lite olika reg1 dvder och den kunde läsa alla utan problem. Postad 20 november 2008 - 17:26
Har haft min 35:a ett tag och inte haft några problem med att den tappar inställning/inställningar. Hur fick du den reg.fri för DVD? Med en Harmony-fjärr eller finns det en annan variant nu? Postad 20 november 2008 - 17:56 Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med spelaren än så länge.Kanske mer på ljudsidan än display sidan. Kanske beror på att jag inte har en full Hd-TV Postad 20 november 2008 - 18:18 Köpta den på Panasonic center dom gör alla sina spelare regions fria på DVD. Kolla in AVforum där har dom lyckats att göra den reg free inlägg nr17. http://www.avforums....yer-thread.html Postad 20 november 2008 - 20:49 ![]() Ett tips, aktivera 24p i spelaren om din TV stöder det. Det är inte aktiverat från början. Stor skillnad med 24p på min PX80. När det gäller ljudet är det viktigt att ställa in högtalarstorlekar etc. Generellt kan jag tipsa om att gå igenom alla menyer, det finns mycket kul att testa och ändra i dem. Bilden är också fantastisk förstås. Men det var ju väntat. Fler intryck senare. Postad 20 november 2008 - 21:51 Bildmässigt upplever jag bilden som mycket bra, AX-200 mot 92” duk, dock har jag inte samma film i både blu-ray och HDDVD så har inte kunnat jämföra rakt över. Mycket bättre bild än Blu-Ray "backup" via xbox men det säger ju inte så mycket.. Upplever den som helt tyst. Läste någonstans att det klagades på att menysystemet var rörigt och svårt, det kan jag inte hålla med om utan anser att det är ett väldigt bra upplägg med hjälptexter på många val vilket gör att man inte behöver traggla med instruktionsboken. Enda momentet som jag fastnade lite på var att jag trodde jag hade kopplat subben fel då den hoppade över den i testprogrammet. Upplever den som snabb men då jämför jag den mot HDE1.. En liten sak som retar mig men som egentligen inte spelar någon roll är att osd:n är lite väl ”pixlig” ibland. En annan sak är när man startar upp den så tappar projektorn signal ett par gånger medan den läser in skivan vilket är lite irriterande antar att det är någon form av ”handskakning” som orsakar det. Kör 1080p/24, låter AX200 skala ner, som gav bäst bild. Har ej provat DVD ännu. Har bara tre Blu-Ray filmer men hoppas jag kommer fortsätta var nöjd även efter jag inhandlat fler titlar. ![]() Postad 20 november 2008 - 22:25 Jag noterar att Fyndbörsen har höjt sitt pris på 55:an. Postad 20 november 2008 - 23:20
Man vet aldrig, men i den takt dom har fått förbokningar och sålt spelarna på en gång så riskerar dom nog inget om dom höjer priserna lite, speciellt om man kollar på deras konkurrenter. Voxon fick ju in 30,st spelare denna vecka men alla gick iväg till förbokningar och sen har dom ännu mer förbokningar som ligger och väntar på nästa pall av spelare dom får. Detsamma gäller för Fyndbörsen men deras nya leverans blev ändrad då till november eftersom Panasonic inte kunde hålla tiden dom sagt. Postad 21 november 2008 - 10:15 Jag har för övrigt fått min BD55. Har inte upplevt några problem med den ännu. Tror nog att Narnia 2 (kupongen) kommer att ta ett tag att få hem för oss som skickat in kupongen. Ser det mer som en bonus om den kommer. Inställningsmässigt hade jag ett litet problem med att få ut de nya ljudformaten först men det löste sig. Ser fram emot första filmen med DTS HD Master Audio ![]() Verkar inte som att vi är så många som äger denna spelare ännu men jag slänger ut min fråga ändå: Vilket Picture Mode kör ni på? Det finns ju Normal, Soft, FIne, Cinema och User. Jag kör på Normal men mest för att jag ännu inte haft tid att jämföra bildlägen ännu. Borde kanske köpa DVE HD Basics och ställa in på User, men bilden är ju grymt bra redan nu... Postad 21 november 2008 - 12:41
Jag kan bara hålla med om det du nämnt. Jag kör analogt till en Rotel-processor 5.1. Är lite konfunderad om hur jag ska få till det på bästa sätt med sub-inställningen. Vad jag kan förstå så ska den göras i processorn, eller? Annars blir det väl "kaka på kaka"? Hmm... Postad 21 november 2008 - 13:16 Tycker att inte folk ska vara så hårda mot pannan (även om jag har förståelse att man tycker de borde kunna leverar bättre och väljer en annan spelare). Tycker pannan gjort ett kanon jobb, just haft 30/50 ute på marknaden och så släpper de en nya spelare så snabbt. Vi första ryckte trodde de flesta att den skulle dyka upp upp lång efter nyår. Men de första som fick sina spelare fick kanske vänta drygt en vecka från det förta utsatta datum av panan. Det är RIKIGT bra. Vad har du för problem med ljudformaten? nått knepigt eller var en "enkel" tabbe? ![]() Frågan om Picture mode ställde jag och det var dåligt med svar på den. Jag kör normal på den, och en egen inställd bio-läget från tv (panna 50px8). Tror att om man har en tv som man har kalibrerat ska man nog köra på normal, om inte så kan cinema göra det bättre. Kanske user om man har tid och konfar det bra och rikigt.
Mjo, jag e lite intresserad av att få subben rätt. Skaffade sub i samma veva som BD så jag har "dubbla" problem att få den rätt.. vad jag har förstått ska man höja sub nivåna med ca +10 om man kör analogt. Vilket jag har gjort låter bra. Vad är du menar som ska ske i processorn? Någon som har sett independace day på BD? när moderskeppet i slutet exploderar så fick min sub bryt ![]() Postad 21 november 2008 - 13:29 ![]() /Pathfinder Postad 21 november 2008 - 14:04 Postad 21 november 2008 - 14:44
I min processor (Rotel RSP-1066) finns det en sub-inställning för analog multi input. Och i BD-55:an finns det även där en sub-inställning -10db - +10db. Vad göra?? Postad 21 november 2008 - 17:15
Är väl bara att ändra i BD55 eller stärkaren. Postad 21 november 2008 - 19:58 Postad 21 november 2008 - 20:02 Postad 21 november 2008 - 22:47
Har läst mig till lite tips på AVS-forumet (ca 3400 inlägg!!!, så det finns lite att gå igenom). I setup-menyn för högtalare på BD-55:an har jag utelämnat subwoffer. Istället har jag "berättat" för min processor att jag vill ha en subwoffer i multi-läget. Funkar bra. http://www.avsforum....d.php?t=1075161 Redigerat av Unregistered63946e69, 21 november 2008 - 22:47. Postad 21 november 2008 - 22:49
Jag pratade med butiken där jag köpte spelaren och de skulle fixa en kupong från Panasonic och höra av sig när den kom, än har jag inte hört något. Postad 23 november 2008 - 10:25 Hej! Var hittade du sub inställningen? Är det i högatalar setupen du menar eller är det annan ställe?Vid setupen är det max 0dB! Tycker det är mycket mindre bas(Subben) när man kör analogt än när man kör coaxial och låter recievern avkoda? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |