Lyckas vi bara med logistiken så är jag absolut med på ett gruppköp!
Asus WL-330gE
(Accesspunkter, bryggor & repeatrar)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Oppo BDP-83 Regionsfri
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
5
|
(9)
|
Inga priser | |
Oppo BDP-83SE
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
5
|
(3)
|
Inga priser | |
Oppo BDP-83 Region A
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
5
|
(0)
|
Inga priser | |
Oppo BDP-83SE NuForce Edition
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Oppo BDP-83 Teknisk tråd (90 inlägg)
|
13 år sedan |
Postad 31 August 2009 - 08:07
Lyckas vi bara med logistiken så är jag absolut med på ett gruppköp!
Postad 31 August 2009 - 08:19
Annars försvinner snart information om spelaren som bakgrundsbrus i denna tråd?
Ursäkta gnälligheten...
/D
Postad 31 August 2009 - 09:04
Postad 31 August 2009 - 11:32
Precis. Dessutom finns det en massa folk som är intresserade av gruppköp, men ingen som tagit på sig att fixa det.
Jag gjorde en förfrågan till Stephen på OppoShop i onsdags förra veckan men inget svar ännu.
/Micke
Postad 04 September 2009 - 17:11
Ingen av er som varit i kontakt med Opposhop som hört något än?
Postad 09 September 2009 - 10:24
Postad 09 September 2009 - 12:10
Postad 10 September 2009 - 08:20
Ja, jag håller med. Och samtidigt säljer CRT Projectors högvis med moddade USA-spelare till potentiella OppoShop-kunder. Det borde därför ligga i OppoShops intresse att komma ut med budskapet om en BDP-831 så fort som möjligt.Men märkligt tycker jag att inte opposhop kan lägga upp en spec. så man ser att det verkligen är samma spelare, och vill de inte ha förbokningar på den?
Postad 12 September 2009 - 21:49
http://whathifi.com/...ching-receiver/
bygger på oppo?
[/quote
]http://www.dimex.nl/blobs/Diversen/azur%20650BD%20advanced%20info.pdf
reg fri dvd från butik dock ej bd reg fri så vitt jag ser
menyerna ser ut som oppo
kommer säkert kosta typ 7995kr på hifi eller vad tror ni?
Postad 14 September 2009 - 13:02
Pratade med OppShop i morse och följande svar kom fram:
1. Inget gruppköp aktuellt för tillfället från deras sida då de inte arbetat på det sättet tidigare.
2. Ny hemsida på G upp, därav inget på Opposhop ännu.
3. Pris när den kommer kommer att ligga på 450 GBP eller 515 EUR. Skulle gissa 5495 SEK (personlig gissning).
4. Inga svar på när de kan tänkas komma....
Mvh
Micke
Postad 14 September 2009 - 17:33
Ok bra, du råkade inte fråga om ntfs stöd?Hej,
Pratade med OppShop i morse och följande svar kom fram:
1. Inget gruppköp aktuellt för tillfället från deras sida då de inte arbetat på det sättet tidigare.
2. Ny hemsida på G upp, därav inget på Opposhop ännu.
3. Pris när den kommer kommer att ligga på 450 GBP eller 515 EUR. Skulle gissa 5495 SEK (personlig gissning).
4. Inga svar på när de kan tänkas komma....
Mvh
Micke
Postad 15 September 2009 - 14:09
Postad 15 September 2009 - 16:15
Jo, och alla är dyrare än att köpa från oppo eller amazon. Vet inte om Amazon säljer Oppo:n till Sverige men Oppo skulle tydligen kunna skicka till Sverige. (Se info om offline ordering form tidigare i tråden!) Fast själv väntar jag nog och ser vad de kommer att kosta i Sverige. Det är lite jobbigt med garantin om den inte gäller i sverige på privatimporterade. Inte riktigt värt det med så pass lite pengar att tjäna. (Om nu gissningarna på pris stämmer)Dräller av Oppo på amerikanska e-bay
http://shop.ebay.com...-All-Categories
Postad 18 September 2009 - 14:09
Sålde min regfria Pioneer BDP-FD51.
Tröttnade på att Pioneern var så seg, Oppon ska vara mycket kvickare och sedan så använder Oppon ett Anchor Bay chip som ska vara bra för dvd-uppspelning. Får se om jag ser någon skillnad på min 60" Pioneerplasma.
Postad 18 September 2009 - 19:41
Fattar inte hur man kan få en sådan här produkt på en fredag,vilket flyt, helgen e räddad
DSCN3291.JPG 968.85K
1 Antal nerladdningar
DSCN3292.JPG 1.05MB
0 Antal nerladdningar
DSCN3293.JPG 997.7K
1 Antal nerladdningarDSCN3293.JPG]
Postad 18 September 2009 - 20:33
Postad 18 September 2009 - 21:16
5858kr all included (frakt tull ,moms)Hakon: Vad gick den på med frakt och tull och allt? Måste man inte ha en step-down converter till strömmen?
Ungefär samma pris som ifrån UK, men jag gör den regfri själv.
Det e bara att plugga in i 240V , den funkar på både 110V och 240V.
Kände för att beställa nåt ifrån USA så det blev en Oppo
Postad 19 September 2009 - 05:03
Som jag ser det så är det a pice off cake att modda den ,man typ byter en "flatkabel" inne i spelaren.Är det krångligt att göra den regfri själv ?
Modinstruktioner finner ni här http://www.bluraychi.....on manual.pdf
Finns ju även eftersläpande mjukvara som gör den regfri. http://www.codefreed...n_firmware.html
Redigerat av Hakon, 19 September 2009 - 05:08.
Postad 19 September 2009 - 09:25
Som jag ser det så är det a pice off cake att modda den ,man typ byter en "flatkabel" inne i spelaren.
Modinstruktioner finner ni här http://www.bluraychi.....on manual.pdf
Finns ju även eftersläpande mjukvara som gör den regfri. http://www.codefreed...n_firmware.html
Det där skulle man ju kunna klara av halvpackad, kanske skulle köpa en nu då.
Postad 19 September 2009 - 09:30
Japp gör så.Det där skulle man ju kunna klara av halvpackad, kanske skulle köpa en nu då.
Jag återkommer med mer info när jag fått modkit ifrån Danmark,bör dyka upp nästa vecka. Jag testar då att göra det nykter så kan ju du testa att göra det halvpackad
Postad 19 September 2009 - 11:38
Det som är svårt är att numera få tag i de andra två eftersom de har ersatts av nyare versioner på Oppos egen hemsida. Jag hittade 430:an efter lite trixande, men inte 601 betan.
Postad 19 September 2009 - 12:37
Postad 19 September 2009 - 12:38
Det kanske ändå är bättre att köpa en färdigmoddad från UK när priset ändå inte skiljer så mycket (ca 300 kr) från att importera från USA med tull o moms + köpa moddkitet m flatkabel.
Postad 19 September 2009 - 12:56
Tycker du ska köpa en färdigmoddad spelare.När jag öppnade modintruktionen från Bluraychip.dk fick jag bara en massa konstiga tecken där det skulle vara text (??). Bilderna i sig har förvisso ett stort intruktionsvärde men utan texten blir det ändå lite av gissning...
Det kanske ändå är bättre att köpa en färdigmoddad från UK när priset ändå inte skiljer så mycket (ca 300 kr) från att importera från USA med tull o moms + köpa moddkitet m flatkabel.
Skulle det bli något fel så går det att skicka tillbaka den till England, det är iallafall enklare än att skicka den till USA.
Gav 6950 kr inkl. frakt för en regionsfri Oppo.
Postad 19 September 2009 - 13:02
Postad 19 September 2009 - 16:09
http://www.avsforum....d.php?t=1124287
Här finns instruktioner på hur man moddar den:
http://www.avforums....ree-thread.html
Postad 19 September 2009 - 16:35
Jag valde bort CRT modkit då dom tar hutlöst för frakten, drygt £30 till ex sverige.Jag förstår deras affärside, dom vill hellre sälja färdigmoddade maskiner.
Jag köpte mitt modkit till ett lägre pris ifrån Danmark. Så jag hamnar ca 600kr under CRT totalpris.För dom pengarna köpte jag ett gäng BluRay filmer.
Låt oss njuta av våra Oppo nu.
Redigerat av Hakon, 20 September 2009 - 06:19.
Postad 19 September 2009 - 18:01
Postad 20 September 2009 - 18:45
Svaret blir "Att man kan uppdatera till senaste firmware utan att oroa sig med hårdvarumoddningen."Vad är skillnaden mellan mjukvarumoddningen och hårdvarumoddningen? Att man kan uppdatera till senaste firmware utan att oroa sig med hårdvarumoddningen?
Postad 23 September 2009 - 16:12
Update//
Fick syn på den här review från http://www.laaudiofi...oppo_bdp83.html som ett delvis svar på min fråga;)
"Oppo has matured as a company and it shows with the release of their latest BDP-83 Blu-ray player, which not only supports Blu-ray, but also plays DVD-Video, DVD-Audio, SACD, CD (HDCD) and AVCHD. The unit is designed to be extremely flexible with support for varying levels of the user's audio components. The full potential of sound quality can be realized when connected to a more advanced preamp processor or receiver, yet the on-board DACs and analog electronics performed very well."
Låter lovande:)
Redigerat av xxmannen, 23 September 2009 - 17:04.
Postad 24 September 2009 - 11:20
Audio performance
In a dedicated two-channel music system the Oppo produced mediocre CD playback. Tonally it was a bit bright with a thin midrange and subdued bass response. The soundstage was well reproduced with good dimensionality. Images had realistic size but were slightly forward and lacked body, enclosed in a dry-ish acoustic. The Oppo sounded flat and unsatisfying, aloof and lacking in toe-tapping pace.
SACD and DVD-Audio opened up a whole new dimension of musicality. Every aspect of performance was improved over CD. Better tonal balance, greater body and impact made music much more enjoyable.
Audioenz
Edit: stavfel
Redigerat av Mats_L, 24 September 2009 - 11:21.
Postad 24 September 2009 - 13:00
Jag skulle ta sådana recensioner med en stor nypa salt.
I synnherhet om han använt samma utgång(ar)! Då verkar det mer som att han faktiskt fallit för själva grejen med 5.1-ljud och SACD.
Postad 24 September 2009 - 15:02
SACD and DVD-Audio opened up a whole new dimension of musicality. Every aspect of performance was improved over CD.
Jag har hört att folk som gått från DVD till BD, eller SD till HD har upplevt liknande fenomen.
Postad 24 September 2009 - 15:34
Det är mycket möjligt, men det är fortfarande anmärkningsvärt att han tycker cd-ljudet är mediokert när ingen av de andra 10-20 recensioner jag läst sagt nåt annat än att den låter riktigt braJag har hört att folk som gått från DVD till BD, eller SD till HD har upplevt liknande fenomen.
Postad 24 September 2009 - 18:35
Han hade väl en allmän dålig dagDet är mycket möjligt, men det är fortfarande anmärkningsvärt att han tycker cd-ljudet är mediokert när ingen av de andra 10-20 recensioner jag läst sagt nåt annat än att den låter riktigt bra
Det skulle vara roligt att veta vilken division oppon lirar pararellt med CD-spelarna
Jag håller på att bygga upp en hyffsad HIFI-anläggning, därmed är det intressant (billigt alt) att kunna använda analoga biten från oppon.
Postad 25 September 2009 - 08:57
Det är mycket möjligt, men det är fortfarande anmärkningsvärt att han tycker cd-ljudet är mediokert när ingen av de andra 10-20 recensioner jag läst sagt nåt annat än att den låter riktigt bra
Han kanske hade för höga förväntningar och blev besviken…
Det kan också vara så att han försker utföra testen 100% objektivt: det är lätt att bli påverkad när alla höjer spelaren till skyarna: det kräver lite ”balls” att gå emot strömmen!
Enligt en del recensenter låter det som Oppon ska kunna vara den ultimata spelare på alla plan oavsett prisklass.
Många recenserar den i USA och där kostar den 499$: till det priset är den säkert ett fynd.
I resten av världen kommer den att kosta betydligt mer och då kommer den att jämföras mot dyrare maskiner…
Jag kommer ihåg när jag hade en cd spelare: Njoe Tjoeb 4000. Den var enligt många recensenter den "ultimata spelaren": den hade dock inte mycket att komma med mot min nuvarande Marantz SA11. MEN till det priset var den mycket bra...så kanske är det med Oppon: en hyfsat unversal spelare men det finns säkert bättre dedikerade cd spelare!
Postad 25 September 2009 - 10:11
Orkade inte läsa igenom alla inlägg och vet inte om ni skrivit om det innan men idag
ringde jag till opposhop.com +4621188718 efter att ha läst att den inte ska lansera
BDP* i Europa. Enligt han som svarade så ska den lanseras och så som det ser ut nästa
månad. Förbokning kan påbörjas nästa vecka men exakta datum har visat sig förut
att snabbt kunna förändras. Priset skulle vara kring 450 pund/500 euro.
Är väl bara att avakta å se..
-R-
Postad 25 September 2009 - 15:25
Postad 25 September 2009 - 15:31
Funkar perfekt nu med alla DVD och reg A eller B ( C ) BluRay discar. Funkar nu även att uppgradera till nyare mjukvara utan klabb.
A pice off cake.
Som förval är den helt regfri på DVD. För BluRay (i standbyläge) trycker man bara på 1 för A, 2 för B, och 3 för C, detta sparas även så man behöver inte göra om detta varje gång.
Redigerat av Hakon, 25 September 2009 - 15:32.
Postad 25 September 2009 - 16:40
Är glad över mitt byte från Pioneer BDP-FD51 till denna trevliga Oppo-spelare.
Återkommer med mer info när jag har testat den...
Postad 29 September 2009 - 19:41
Deras skribent hotar/lovar/viftar med att posta sina intryck på tidningens blogg i väntan på att pappersversionen ska komma ut så fort websidan går live.
Kul att innehållet blir lika och att man inte bara konverterat priset i dollar till Eur eller Ukp med faktorn 1:1. Nu säger vi som Fylking: Äntligen!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Oppo BDP-83 Teknisk tråd
86 bilder
1544 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?