Kameraexperten - prissänkningar men inga leveranser
Postad 15 december 2008 - 15:52
Postad 15 december 2008 - 16:17
Postad 15 december 2008 - 16:19
Har ni fått kollinummer så är det väl lugnt. Om dom nu skulle blåsa kunderna skulle dom knappast betala transport för en tegelsten?!
Ähh, jag tror det är lugnt... sen om det är produkterna kommer från svenska distributören är ju en annan fråga.
Tja, vid alla internetköp finns det ju ett bra skäl att använda kreditkort: kreditköpslagen. Men den gäller ju bara om man handlar med "riktiga" kreditkort, dvs näthandla inte med VISA som är direktkopplat till konto. Om det värsta inträffar har man stora möjligheter att kräva pengarna för icke levererade produkter från banken.
Sedan kan man ju undra vad det är kameraexperten försöker sätta i system: ta betalt, leverera "sent" eller "inte alls", och i de fall man inte levererar ge pengarna tillbaka efter ett tag. Finns räntor att tjäna om man kan låna pengar gratis av någon annas kreditgivare tillräckligt länge.
Postad 15 december 2008 - 16:32
'Är det någon som fått sina utlovade pengar idag?
Fick löfte om att de skulle komma in på måndag, men änsålänge har jag inte sett röken utav dessa.
MVH
Conrad
Jag har också blivit lovad pengar idag men det har inte dykt upp några på kontot.
Jag hoppas att det beror på när man makulerade sin order. Det tar ju ca: 3 bank dagar innan man ser pengarna på kontot. Jag snackade med swedbank nu och kollade om de kunde se om några pengar var på väg in men icke.
De sa att de inte kan se en sådan transaktion i förväg. Jag makulerade förra fredagen kl:19:00. Så jag tror att jag får pengarna först tis eller ons.
Keepan: skriver att han fick pengarna i morse men då makulerade han förra onsdagen.
Så även fast de skriver att vi får pengarna idag så tror jag att det i slutändan hänger på när du makulerade.
Eller vad tror du?
MVH Fredrick
Postad 15 december 2008 - 16:40
'
Jag har också blivit lovad pengar idag men det har inte dykt upp några på kontot.
Jag hoppas att det beror på när man makulerade sin order. Det tar ju ca: 3 bank dagar innan man ser pengarna på kontot. Jag snackade med swedbank nu och kollade om de kunde se om några pengar var på väg in men icke.
De sa att de inte kan se en sådan transaktion i förväg. Jag makulerade förra fredagen kl:19:00. Så jag tror att jag får pengarna först tis eller ons.
Keepan: skriver att han fick pengarna i morse men då makulerade han förra onsdagen.
Så även fast de skriver att vi får pengarna idag så tror jag att det i slutändan hänger på när du makulerade.
Eller vad tror du?
MVH Fredrick
I mitt mail stod det att de skulle finnas på mitt konto idag (måndag) vissa får ju sina pengar efter några minuter som sagt... men beror kanske på bank och så? Har iaf Nordea. Ska kolla en sväng till nu ifall det dykt upp några pengar.
MVH
Conrad
Postad 15 december 2008 - 17:12
I mitt mail stod det att de skulle finnas på mitt konto idag (måndag) vissa får ju sina pengar efter några minuter som sagt... men beror kanske på bank och så? Har iaf Nordea. Ska kolla en sväng till nu ifall det dykt upp några pengar.
MVH
Conrad
I mitt mejl stod det också att de skulle komma måndag.
Jag läste om nån som hotade med polis anmälning och fick tillbaka pengarna på 30 min.
Då kanske KE gjorde en snabbare överföring som kostar mer pengar för dem själva för att inte bli polis anmälda.
Medans vi andra kunder inte är lika bråskande så vi får ta våran kölapp och vänta, det tycker jag låter rimligast...
För om du tillexempel ska skicka paket så är det ju billigare om du skickar det med vanliga post, än att skicka med det med Fedex (Express).
Den som väntar på något gott ...... ...... ... .....
Postad 15 december 2008 - 17:59
Har fått min beställning makulerad utan att ja sagt att ja vill avbeställa..Men lika bra för grundlurad känner man sig och dem lova betala ut pengarna idag ( måndag) eftermiddag...ser mörkt ut!!
Det är ju precis det som är konstigt... varför makulerar KE min order?! Om de nu scammar, eller inte, så borde det ligga i deras intresse att sitta på pengarna tills JAG tröttnar... eller?
Postad 15 december 2008 - 18:06
Postad 15 december 2008 - 18:24
Pengarna borde trillat in på kontot nu! Transaktionen till mitt konto sker direkt ,så man känner sig riktigt blåst! Det verkar inte vara någon som fått tillbaka pengarna, eller?
Nej inga pengar här heller, mitt borde ske direkt med!
Ironiskt att man skulle lita på deras ord egentligen!
"Vi beklagar även att vi inte kunnat leverera i tid"
Borde räknat med att inte få dom på måndagen!
Undrar nu ifall dom kommer beklaga att dom inte kunna sätta in pengarna i tid??
Postad 15 december 2008 - 18:28
Imorse kom mina pengar efter att ha makulerat onsdag kväll. Som sagt 3 bankdagar är normalt för få pengar flyttade mellan bankerna.
Ha tålamod!, det tar 3 bank dagar att föra över pengarna och som ni ser så fick Keepan tillbaka pengarna i morse
3 bank dagar efter han makulerade.....
bara lite info....
Postad 15 december 2008 - 19:00
Har man samma bank går det direkt..
Samma bank som KE menar du ?,
vad har dom för bank isåfall?
Postad 15 december 2008 - 19:15
Hej,
Härmed bekräftar vi makuleringen av din order och pengarna skall vara åter på det belastade kontot under måndag eftermiddag.
Vi beklagar även att vi inte kunnat leverera i tid.
Med vänliga hälsningar / Kundtjänst
Box 1464
171 28 Solna
[email protected]
Men några pengar har det inte kommit. Det är väl måndag eftermiddag nu????
Postad 15 december 2008 - 19:21
Lite snabbt mitt ärende:
3/12 ställde en fråga angående mitt planerade köp och fick svar 4(!) minuter senare.
5/12 Beställde (pengarna drogs dirket). ingen bekräftelse på att ordern gått igenom systemet...lite skumt.
8/12 Begärde en bekräftelse på att min order var mottagen och att jag skulle få ett kolliID så fort den var behandlad...fick svar att där var extremt mkt beställningar och löfte om kolliID och att varan skickas på onsdag.
10/12 Inget mail med kolliID så på kvällen mailade jag igen och frågade vad som stod på.
11/12 Började följa aktiviteten på forumet...makulerade min order och önskade pengarna tillbaka...fick autosvar som alla andra med "Vi har mottagit din ditt meddelande och återkommer inom 12-24 timmar".
12/12 Inget svar som utlovats så jag begärde respons och pengarna återbetalda...annars skulle detta sluta som polisärende.
Visst, panik kan tyckas...men jag saknar ju t.o.m. mailet om att jag ska få återbetalning

Nu är min beställning "bara" på strax över 3000 spänn och kanske inget att gråta över, men jag är inte Krösus Sork och framförallt stör jag mig på sättet jag förlorat pengarna... Dock lider jag givetvis mer med er som beställt till stora belopp. Fifaaaaan!
Så frågan alltså: Har NÅGON som gjort en direktöverföring fått sina pengar återbetalda?
Postad 15 december 2008 - 19:28
Hej Fick detta e.mail igår
Hej,
Härmed bekräftar vi makuleringen av din order och pengarna skall vara åter på det belastade kontot under måndag eftermiddag.
Vi beklagar även att vi inte kunnat leverera i tid.
Box 1464
171 28 Solna
[email protected]
Men några pengar har det inte kommit. Det är väl måndag eftermiddag nu????
Fick samma mail igår ..men några pengar har inte kommit ..har betalt med mastercard och har swedbank .
Pratade med nån tjej på kundservice på banken och hon sa att det kunde ju dröja till onsdag innan pengar syns på kontot.
Postad 15 december 2008 - 19:29
Så frågan alltså: Har NÅGON som gjort en direktöverföring fått sina pengar återbetalda?
Jag har läst hela tråden efter hand och orkar inte heller läsa den igen (och jag slutade hacka på folk som inte läst hela tråden när den nådde över tio sidor...), men såvitt jag minns så är det INGEN (oavsett betalningssätt) som INTE fått sina pengar. Eller för att omformulera det: ALLA verkar ha fått sina pengar inom max tre arbetsdagar.
Postad 15 december 2008 - 19:48
Jag har läst hela tråden efter hand och orkar inte heller läsa den igen (och jag slutade hacka på folk som inte läst hela tråden när den nådde över tio sidor...), men såvitt jag minns så är det INGEN (oavsett betalningssätt) som INTE fått sina pengar. Eller för att omformulera det: ALLA verkar ha fått sina pengar inom max tre arbetsdagar.
Kanon, tack för svaret. Hatar egentligen när folk inte läser trådar...men jag kunde bara inte harva igenom den en gång till... Det är bara att hålla tummarna m.a.o. Jag fortsätter hoppas på återbetalning trots att jag inte fått mail med löfte om det.
Postad 15 december 2008 - 20:05
Ska se om jag fått något mail då jag kommer till jobbet imorgon, det är därifrån jag mailat.
Fick som sagt bara ett mail där det stog att jag har grejerna imorn men fortfarande inget kollinr eller liknande så jag bad att få pengarna tillbaka. Så jag hoppas på en bekräftelse på detta imorrn och pengarna innan helgen.
Postad 15 december 2008 - 20:14

Postad 15 december 2008 - 20:32
varför i **** denna cirkus annars.Nej jag e så förbannad på de ######rna så för min del gör jag polisanmälan imorgon,skriver kortreklamation till swedbank(betalade med mastercard)där jag har rätt att kräva tillbaka mina stålar och slutligen ska jag kontakta min komsumentombudsman i min hemkommun sedan får vi se vad som händer.Hoppas jag och ni andra får tillbaka pengarna så att vi kan köpa oss de grejerna vi ville ha fast denna gången i en affär ingen ###### internet handel för min del..........så till er som inte har fått sina pengar ring till polisen så att vi kan sätta fast de ######rna så att fler inte råkar ut för såna oseriösa skojare.........lycka till er alla
hälsningar från en riktigt förbannad Kalmarit
Postad 15 december 2008 - 21:43
Samma story för mig 12000 för tv som jag köpte 1 december, ingen tv o pengarna borta(de skulle komma idag eller hur.....Det e bara att inse att vi e lurade på våra pengar, varför i **** denna cirkus annars.Nej jag e så förbannad på de ######rna så för min del gör jag polisanmälan imorgon,skriver kortreklamation till swedbank(betalade med mastercard)där jag har rätt att kräva tillbaka mina stålar och slutligen ska jag kontakta min komsumentombudsman i min hemkommun sedan får vi se vad som händer.Hoppas jag och ni andra får tillbaka pengarna så att vi kan köpa oss de grejerna vi ville ha fast denna gången i en affär ingen ###### internet handel för min del..........så till er som inte har fått sina pengar ring till polisen så att vi kan sätta fast de ######rna så att fler inte råkar ut för såna oseriösa skojare.........lycka till er alla
hälsningar från en riktigt förbannad Kalmarit
men alla har ju hittills fått sina pengar (läs tråden)
så lurad ?.......visst
pengarna borta ? ....tveksamt
Postad 15 december 2008 - 21:57
Postad 15 december 2008 - 22:02
Skönt, väntar dock fortfarande med spänning på att se om nån överhuvudtaget får några varor. är det nån här som fortfarande har sn beställning liggande?
*** Plockade bort en fråga som inte handlade om Kameraexperten vilket är ämnet för denna tråd. Frågor rörande andra företag/webbplatser hänvisas till redan existerande trådar i ämnet eller, om sådana saknas, till en ny tråd. (Tomas_D700)
Redigerat av Unregisteredd5aa7547, 15 december 2008 - 23:23.
Postad 15 december 2008 - 22:03
Enl uppg ska dom ha swedbank!
Ingen pengar tillbaka här heller. Blev lovad måndag eftermiddag. Har man samma bank som KE bör det gå på några minuter, annars kan det ta upp till 3 dagar sägs det. Betalade med direktöverföring via Handelsbanken, och pengarna drogs minsann snabbt. Kan man reklamera en direktbetalning via bank? Hur gå till väga?
Företaget som tillhanda håller KE, s betalningssystem är Incordia AB/Smartstep. (Onlineprodukt).
Vet inte om jag har tillräckligt med is i magen att vänta på återbetalningen i 3 dagar.
Talar nog med både Polis, Swedbank, Incordia och Sverker på Plus SVT imorgon.
Tar en kontakt med Bolagsverket och Skattemyndigheten också om jag hinner.
Jag tror personligen att vi inte får några pengar tillbaka.
Dom som påstår sig ha fått det kan mycket väl vara "fejk från KE" bara för att hålla oss lugna.
Jag har inte varit med i detta forum så länge så jag kan avgöra trovärdigheten i dem som påstår sig ha fått
pengarna åter. Kan någon styrka deras trovärdighet så skulle jag känna mig lite lugnare.
Postad 15 december 2008 - 22:08
Postad 15 december 2008 - 22:23
Till min glädje dock, så fick jag tillbaka mina pengar nu ikväll!
Betalade förra måndagen med visa, avbeställde i fredags, pengarna idag.
3 bankdagar verkar inte gälla här iallafall.
Det lustigaste dock var att jag i fredags fick mail att pengarna kommer in på kontot måndag
Och igår fick jag det berömda "ledsen över försening, det kommer på tisdag" mailet.
Skulle ju va en riktigt fin julklapp om man fick både pengarna och det dessutom dök upp en kamera imorgon.... men lär va störe chans att tomten trillar ner genom skorsten och fyller mina sockar med godis!!!... och jag har ingen skortsten på mitt hus

Hoppas alla andra oxå får igen sina pengar och att KE brinner upp i nät****t.
Postad 15 december 2008 - 22:55
Ingen pengar tillbaka här heller. Blev lovad måndag eftermiddag. Har man samma bank som KE bör det gå på några minuter, annars kan det ta upp till 3 dagar sägs det. Betalade med direktöverföring via Handelsbanken, och pengarna drogs minsann snabbt. Kan man reklamera en direktbetalning via bank? Hur gå till väga?
Företaget som tillhanda håller KE, s betalningssystem är Incordia AB/Smartstep. (Onlineprodukt).
Vet inte om jag har tillräckligt med is i magen att vänta på återbetalningen i 3 dagar.
Dom som påstår sig ha fått det kan mycket väl vara "fejk från KE" bara för att hålla oss lugna.
Jag har inte varit med i detta forum så länge så jag kan avgöra trovärdigheten i dem som påstår sig ha fått
pengarna åter. Kan någon styrka deras trovärdighet så skulle jag känna mig lite lugnare.
Du ska inte måla fan på vägga!, Alla har ju tillslut fått sina pengar efter att KE har bekräftat makulering + 3 bankdagar. Men om du har väntat längre så förstår jag att du är orolig!.
/Fredrick
Postad 15 december 2008 - 23:09
Kan bara hoppas att Kameraexperten försvinner och [avlägsnad text] får näringsförbud!

*** Inlägg redigerat med hänvisning till regel 3.2 (Tomas_D700)
Redigerat av Tomas_D700, 15 december 2008 - 23:38.
Postad 15 december 2008 - 23:15
Postad 15 december 2008 - 23:23
Banken kan inte hjälpa dig om du gjort en direktöverföring och du kan tyvärr inte "reklamera" köpet eftersom du inte använt ett kort...
Postad 15 december 2008 - 23:54
Första återbetalningen i tråden, sidan 2 var direktbetalning.
https://www.minhembi...p;#entry2195772
Postad 16 december 2008 - 00:21
Nu har jag inte varit så otroligt aktiv på detta forum men har iaf varit registrerad ett tag. Fick pengarna återbetalade dagen efter jag makulerade, och därför tror jag att även många andra har fått det. Skulle kunna bidra med bild på kontoutdrag från internetbanken men sånt kan ju manipuleras hur lätt som helst.Jag tror personligen att vi inte får några pengar tillbaka.
Tror även att prisjakt håller koll på tråden så ifall något "fejk från KE" scenario uppstått skulle de förmodligen se detta (t.ex. flera användare med samma IP-nummer).
Postad 16 december 2008 - 07:23

Redigerat av optipad, 16 december 2008 - 07:23.
Postad 16 december 2008 - 08:06
Hej,
Vi ber om ursäkt att vi ej kunnat leverera i tid men din order är framme under tisdagen tillsammans med en kompensation för förseningen.
Kamera Experten
Box 1464
171 28 Solna
[email protected]
För er som inte förstått det än, så är det bäst att hålla sig så långt borta från KE som möjligt.
Postad 16 december 2008 - 09:08
Postad 16 december 2008 - 09:28
Postad 16 december 2008 - 09:29
Redigerat av curryvontonic, 16 december 2008 - 09:30.
Postad 16 december 2008 - 09:55
Ni som skrivit till KE och inte fått ngt svar, har ni testat att maila till "[email protected]" och alltså inte info@kameraexperten? Jag skickade till [email protected] med rubriken "ang: polisanmälan". Då gick det inte längre än 10 minuter innan de svarade och efter ytterligare 10 minuter så hade jag fått mina pengar tillbaka (direktbetalning via swedbank).
Har gjort det, men det har inte kommmit några pengar tillbaks ändå.
Postad 16 december 2008 - 10:01
Efter fem dagar skickar börjar man undra och skickar då ett mail och de svarade fort att "Jodå, den packar vi och skickar idag." Detta hände alltså inte. Detta var alltså fredagen den 5/12. På Måndagen den 7/12 svarar de lite långsammare att den nog packas under dagen och att de har mycket att göra. Tisdagen den 8/12 samma svar att den packas under dagen. Kvällen den 8/12 (åtta dagar efter beställning) så har jag tröttnat och skriver till dem att om de inte presterat ett kolliID hos posten 1000 onsdagen 9/12 så vill jag ha tillbaka pengarna (som de drog den 1/12). Hände det nåt? Nä, inte mycket inte... Inget svar på mail heller. Jag skickade vid 1100 ytterligare mail om att jag OMEDELBART ville ha tillbaka pengarna och besked att de avbokat min order. Tystnad från Kameraexperten...
Börjar nu försöka ringa dem men det är ju nästan futilt. Av de 12-15 gånger jag fick ringa dem innan jag kom fram så blev jag nedkopplad direkt ca 6-8 gånger ("Det är fullt i telefonkön!") och resterande gånger fick jag förmånen att sitta i telefonkö 5-15 minuter OCH SEN KOPPLAR DE NER!!! ("Det är fullt i telefonkön!"). Framåt 1540 kommer jag äntligen fram till en person och han bekräftar då att de redan makulerat ordern och kommer att betala tillbaka pengarna.
Pengarna har nu kommit så därav vågar man skriva vad man tycker...
Undvik denna leverantör till varje pris! Jag har MYCKET liten förståelse för att man inte tillsätter personal när det behövs och framför allt ger lögner till besked om leveranser.
Postad 16 december 2008 - 10:24
Jo jag har faktiskt fått tillbaka pengar från kameraexperten. Håller med er alla om att företaget verkar/är oseriöst. Det lär komma fler personer som inte får sina produkter eftersom PC-för Alla har en stor helsidesannons i sista numret från detta företag. Kameraexperten har konto i Handelsbanken så för de som har konto i den banken går det fort att få tillbaka pengarna. Så stor varning handla inte hos dem.
Pär B
Postad 16 december 2008 - 10:38
Ni som skrivit till KE och inte fått ngt svar, har ni testat att maila till "[email protected]" och alltså inte info@kameraexperten? Jag skickade till [email protected] med rubriken "ang: polisanmälan". Då gick det inte längre än 10 minuter innan de svarade och efter ytterligare 10 minuter så hade jag fått mina pengar tillbaka (direktbetalning via swedbank).
Tack för tipset!! Upskattas verkligen!
MVH
Conrad
Postad 16 december 2008 - 10:48
Postad 16 december 2008 - 10:51
Jag lade en order den 3 december och samma dag drogs (i stället för att bokas fram till leverans) pengarna från mitt bankkonto. Inget har levererats. Jag har fått svar från kundtjänst senast den 11 december att mina mail kommer att besvaras inom 24 timmar. Har ännu inte fått något svar. Har ringt kundtjänst och får då reda på att Kundtjänst är stängd/överbelastad/ej tillgänglig. Vid några tillfällen har jag kopplats vidare till ett mobilsvar hos Eurovoice - 0736-904128, men ingen svarar där heller. I styrelsen för Kameraexperten i Sverige AB finns ett namn Siamak Bagherzadeh Boyuki, folkbokförd i Solna. Jag ska kontakta tingsrätten i Solna och kolla om det finns någon information om konkurs rörande bolaget.
Bra initiativ, det känns inte bra det hela. Kommer själv att starta polisiär aktion om inte pengarna finns krediterade i morgon
Postad 16 december 2008 - 12:48
Jag bestämde mig för att makulera ordern och jag skickade jag till info@kam... jag fick ett standard svar tillbaka.
Efter att ha läst lite mer i denna tråd så såg jag att nån hade skickat till office@ka..
Jag skickade dit i fredags om att jag ville makulera ordern om den inte är skickad.
Fick svar direkt och hon skulle kolla med lagret, fem minuter senare fick jag svar igen, att de hade makulerat order.
Igår(måndag) såg jag att pengarna var tillbaka och att de hade kommit redan i fredags.
Nu har jag beställt en ny kamera på ett mkt säkrare ställe.
Om ni inte får svar på info@ka.... skicka till [email protected], där fick jag seriöst svar iaf.
Postad 16 december 2008 - 13:03
Bra initiativ, det känns inte bra det hela. Kommer själv att starta polisiär aktion om inte pengarna finns krediterade i morgon
KE har som bank Handelsbanken, så om man själv har Handelsbanken kan en överföring göras på några minuter, tar alltså inte 3 dagar. Blev lovad pengar åter senast måndag 15/12 eftermiddagen, har inte sett röken av pengarna. Jag hinner inte göra polisanmälan idag. Jag avsätter några timmar i morgon för att göra polisanmälan, väntar inte längre.
Har Ni fått vänta mer än 3 dagar kommer inga pengar.
Postad 16 december 2008 - 13:11
KE har som bank Handelsbanken, så om man själv har Handelsbanken kan en överföring göras på några minuter, tar alltså inte 3 dagar. Blev lovad pengar åter senast måndag 15/12 eftermiddagen, har inte sett röken av pengarna. Jag hinner inte göra polisanmälan idag. Jag avsätter några timmar i morgon för att göra polisanmälan, väntar inte längre.
Har Ni fått vänta mer än 3 dagar kommer inga pengar.
Läste detta på pricerunner, vet inte om det är så uppiggande.
"En del av de kunder vi har varit i kontakt med har makulerat sina köp och fått tillbaka sina pengar inom 2-3 Arbetsdagar (enligt lag har e-handlare 30 dagar på sig att återbetala)."
Postad 16 december 2008 - 13:14
Reklamkampanjen lär vara sista rycket innan dom försvinner med pengarna.
Förhoppningsvis har alla minhembio besökare vett nog att inte beställa därifrån iaf.
Det är värre för alla andra stackare som intet ont anande kommer dra iväg julbeställningar efter att ha sett reklamerna.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar