Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N97 *

1176 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia N97 128MB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 6 7.156248 (31) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 28 July 2009 - 18:50

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Jag undrar om någon vet om man kan bläddra tillbaka bland orden när man sms´ar? Man kan ju bläddra fram med "stjärna" men om man råkar bläddra förbi det ordet man vill ha så verkar det som att man inte kan bläddra tillbaka ett steg?

Jag är väldigt nöjd med min N97. Det är dock en sak som stör mig väldigt mycket och det är varför dom inte har byggt in en pekpinne i mobilen, utan en lös, platt konstig historia som man skall ha hängandes under mobilen? Ser ju förjävligt ut, och den är ju bara i vägen!

Ang pekpinnen så tycker jag att den är onödig, har aldrig använt den.

Postad 28 July 2009 - 19:33

Sjõbbe
  • Sjõbbe
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
De är endast när man surfar o behöver klicka på länkar som man behöver pekpinnen. men man kan ju även zooma för att trycka med fingret.

Postad 28 July 2009 - 20:01

Unregisteredab974272
  • Unregisteredab974272
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Jag använder inte heller pinnen så mycket. Har varit vid något spel nån gång och så, annars är det bara fingrarna. Men jag tycker ändå det är en helt sjuk grej dom har gjort! Det måste ju finnas plats får en inbyggd som man hade kunnat plocka fram om man skulle behöva ha den.

Redigerat av Unregisteredab974272, 28 July 2009 - 20:02.

Postad 28 July 2009 - 21:23

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Jag använder inte heller pinnen så mycket. Har varit vid något spel nån gång och så, annars är det bara fingrarna. Men jag tycker ändå det är en helt sjuk grej dom har gjort! Det måste ju finnas plats får en inbyggd som man hade kunnat plocka fram om man skulle behöva ha den.

Håller helt med, pekpinneslösningen för N97 känns helt enkelt jättelöjlig för att vara helt ärlig, nästan som ett skämt.

Postad 28 July 2009 - 22:54

Unregistered969
  • Unregistered969
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

Det med att den kraschar ofta stämmer inte, min har aldrig kraschat och jag har haft min i två veckor och knappar på den mycket varje dag, förlorade samtal har jag inte heller haft, sedan att den vita färgen e B skiter jag i för jag har en svart. Sedan så tycker jag inte att den e långsam, gammal hårdvara vet jag inte heller det får du nog utveckla!

Förklaras här

"Gizmodo’s recent N97 review complained about the speed of Nokia’s 424MHz processor (rightfully so). The review continued by saying that HTC uses 528MHz processors, implying that Nokia should do the same. The second part isn’t what Nokia should be doing on its $500+ smartphone, what is inexcusable is the fact that Nokia is not using ARM’s latest and greatest Cortex A8 on such an expensive phone."

Känns som man behöver inte säga så mycket mer än det som sägs där.

Så ja, det är gammal hårdvara till ett dyrt pris. Har en N95:a, beställde en iPhone 3GS igår. Kommer aldrig mer köpa Nokia igen, Finskt rappel.

//rillo

Första sidan på länken

Redigerat av Unregistered969, 28 July 2009 - 22:55.

Postad 28 July 2009 - 23:33

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Förklaras här

"Gizmodo’s recent N97 review complained about the speed of Nokia’s 424MHz processor (rightfully so). The review continued by saying that HTC uses 528MHz processors, implying that Nokia should do the same. The second part isn’t what Nokia should be doing on its $500+ smartphone, what is inexcusable is the fact that Nokia is not using ARM’s latest and greatest Cortex A8 on such an expensive phone."

Känns som man behöver inte säga så mycket mer än det som sägs där.

Så ja, det är gammal hårdvara till ett dyrt pris. Har en N95:a, beställde en iPhone 3GS igår. Kommer aldrig mer köpa Nokia igen, Finskt rappel.

//rillo

Första sidan på länken

Jag vet inte vad du vill ha sagt? men om du vill jämföra N97 med 3GS så skiljer det väl sig rätt mycket i pris med?
Och andra sidan så betalade jag inte ett öre för min N97 så om den e lite slöare än 3GS eller nån annan lur bryr jag mig inte så mycket om faktiskt, Gratis e endå bäst!

Postad 29 July 2009 - 08:28

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Jag vet inte vad du vill ha sagt? men om du vill jämföra N97 med 3GS så skiljer det väl sig rätt mycket i pris med?
Och andra sidan så betalade jag inte ett öre för min N97 så om den e lite slöare än 3GS eller nån annan lur bryr jag mig inte så mycket om faktiskt, Gratis e endå bäst!

Javisst är gratis gott!! Fick min jag också, har en bra chef! :(

Redigerat av Peppeuppsala, 29 July 2009 - 08:28.

Postad 29 July 2009 - 08:35

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Javisst är gratis gott!! Fick min jag också, har en bra chef! :(

Kom på ett prblem jag har: Försökte gå in på Svenska Spel, men då var Flashspalaren för gammal enligt hemsidan och det finns ju ingen nedladddningsbar version till den på Svenska Spel heller.. sugit som fan.. på min N95 gick det hur bra sm helst så det saknar jag.. suveränt att gå på match och sitta och live-oddsa..

Redigerat av Peppeuppsala, 29 July 2009 - 08:35.

Postad 29 July 2009 - 15:12

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0
Finns det några "bevis" på att N97ans relativt klena hårdvara innebär bättre batteritider jämfört med motsvarande telefoner med bättre hårdvara, t.ex. Omnia HD? Det måste ju funnits ett skäl att Nokia inte valt att satsa på bättre hårdvara, för nog borde dom ha kompetensen att göra det kan man tycka, även om Nokia idag inte är vad det var för några år sedan....

Postad 29 July 2009 - 15:21

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Finns det några "bevis" på att N97ans relativt klena hårdvara innebär bättre batteritider jämfört med motsvarande telefoner med bättre hårdvara, t.ex. Omnia HD? Det måste ju funnits ett skäl att Nokia inte valt att satsa på bättre hårdvara, för nog borde dom ha kompetensen att göra det kan man tycka, även om Nokia idag inte är vad det var för några år sedan....

Jag tror inte det handlar om batteritid. Det handlar nog snarare om att det är Nokias andra modell med touchscreen samt prestanda kontra kostnader. De kanske föredrar att optimera mjukvaran så att den flyter på en hårdvara än att stoppa i värre hårdvara.

Postad 29 July 2009 - 17:47

Sparable
  • Sparable
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Vixa hem Fring, det fungerar riktigt bra med Nokia 5800 och lär göra det med N97. :)

Tackar för tipset! Funkar ypperligt!

Postad 30 July 2009 - 10:36

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Ingen som vet hur man uppdaterar Flash?

Postad 30 July 2009 - 15:40

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Finns väl inga riktiga bevis men efter att ha haft omnia HD i 2.5v och nokia n97 i snart 1 månad så kan jag säga att batteritiden var som dag och natt.
- Jag lyssnade på musik i cirka 50min om dagen
- pillade en del och surfade kanske 30 min
- synk av exchangekonto varje halvtimme mellan 08.00-17.00
Batterierna var fullladdade kl 08.00 och dog cirka 18.00-19.00.

- Min n97 synkar 6 epostadresser konstant (08.00-22.00) + ett exchange konto(08.00-17.00)
- har en widget igång på framsidan som uppdateras var 30 min
- lyssnar på musik kanske 3h om dagen
- surfar cirka 30-60 min per dag o leker en hel del med den
den håller från cirka 08.00-10.00 dagen efter (då står den på under natten).

3G aktiverat på båda telefonerna (Tele2)
jag märkte en enorm skillnad på batteritiden, om det är hårdvaran eller optimeringen av mjukvaran vet jag inte. Oled ska ju dra mindre ström...

Postad 30 July 2009 - 15:45

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

VAd har ni för Batteritid på eran n97. från nyladdad till tomt batteri. och hur mycket använding har ni haft då av mobilen.

Och hur stor skillnad har erat batteritid blivit efter 4-6 laddningar

Mina batterier vart mycket bättre efter cirka 2 v (14laddningar)

Postad 30 July 2009 - 18:25

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Mina batterier vart mycket bättre efter cirka 2 v (14laddningar)

när jag slutade ladda med adaptern som medföljde och körde med "rätt" laddare fick jag avsevärt bättre standbytid!

Postad 30 July 2009 - 21:10

Sjõbbe
  • Sjõbbe
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

när jag slutade ladda med adaptern som medföljde och körde med "rätt" laddare fick jag avsevärt bättre standbytid!

Vad är "rätt" laddare då?

Postad 30 July 2009 - 21:47

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0

Ingen som vet hur man uppdaterar Flash?

Det går inte att göra själv. Problemet med flash och mobilsurf är att det funkar fint ett tag, sedan kommer ny flash som inte stöds av mobilernas system, lång väntan sedan uppdateras det och funkar lagom till en ny flash kommer...
När det gäller svenskaspel så tror jag inte den funkar på N95 heller, de har ju en ny (löjligt jobbig flash) site. Den gamla fungerade dock i N95.
Inte heller deras javaklient fungerar bra i N97.

Postad 30 July 2009 - 21:53

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Vad är "rätt" laddare då?

ööh, den kompletta laddaren som följer med..
jag använde adaptern till min gamla laddare som även min sambo använder... och den laddade skitdåligt med den.

Det går inte att göra själv. Problemet med flash och mobilsurf är att det funkar fint ett tag, sedan kommer ny flash som inte stöds av mobilernas system, lång väntan sedan uppdateras det och funkar lagom till en ny flash kommer...
När det gäller svenskaspel så tror jag inte den funkar på N95 heller, de har ju en ny (löjligt jobbig flash) site. Den gamla fungerade dock i N95.
Inte heller deras javaklient fungerar bra i N97.

vilket skit... jag som vill kunna surfa på riktigt.. bara att glömma då.. och även svt-play då..

Postad 30 July 2009 - 22:16

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Order lagd :)

Kan verkligen rekomendera skärmskyddet från skalshop. dock bör man använda "diskmedelsvatten" som tidigare talare åven påpekat. kan bli några bubblor av diskmedlet, men det torkar bort o blir perfekt efter nån dag eller två.

Postad 30 July 2009 - 22:18

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
http://m3.idg.se/2.1...hones-i-oktober enligt m3 så är det ju lite på gång ifrån adobe iaf.

Det som är synd är att de alltid skall göra hemsidorna så onödigt komplicerade med en massa lull-lull och grafik som fär omkring överallt. Snart får man ju ladda 200 mb bara för att se lite väder :)

Men jag tror att trycket på Adobe är ganska stort så kanske de löser något skoj snart

Postad 30 July 2009 - 22:26

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0
Jo det är lite snack om fullt Flashstöd lite då och då.. hoppas det blir något nu. Annars så borde väl Skyfire komma för S60 5th snart. Då funkar det mesta.

Postad 31 July 2009 - 06:36

SonnyF
  • SonnyF
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
En fråga om Accuweather widgeten.
Är det någon som vet om man på något sätt kan få den att automatiskt uppdatera väderinformationen, t.ex 4 ggr om dagen. Lite störigt att manuellt behöva gå in och göra en "Refresh data".

Tillägg:
Hittade en modifierad accuweather widget med korrekt visning av RealFeel. Finns även i vitt utförande för att passa den vita N97'n. ;)
http://www.nokiauser...7-modified.html

Tillägg2:
Missade att testa länken. Nerladdningslänken fungerar inte. :blink:

/SF

Redigerat av SonnyF, 31 July 2009 - 08:10.

Postad 31 July 2009 - 08:27

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Jo det är lite snack om fullt Flashstöd lite då och då.. hoppas det blir något nu. Annars så borde väl Skyfire komma för S60 5th snart. Då funkar det mesta.

Kan ju hoppas! Vill ju ha en väl fungerande telefon..

Postad 31 July 2009 - 08:29

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Hoppas Skyfire blir snabbare bara...Det är ju hopplöst segt nu

Postad 31 July 2009 - 13:46

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Min vibrator dog efter 4 veckor. nån mer som har detta problem? Jag tror att detta beror på att vibratorn är trasig från fabrik. Jag misstänker att alla som har en vibrator som låter som om något sitter löst kommer stöta på detta problem.
Den kommer igång ibland men funkar kanske vid 2-3 vibrationer. sen är den körd...

Postad 31 July 2009 - 23:27

Patabata
  • Patabata
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
någon som testat snes/gba emlator till N97? Hur bra fungerar det med ljud?

Postad 03 August 2009 - 09:40

Sparable
  • Sparable
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

någon som testat snes/gba emlator till N97? Hur bra fungerar det med ljud?

Jag tankade en NES emulator vid nanm Nescube men jag lyckades in få fullscreen och då kändes det inte som att det var värt att ha kvar

Postad 03 August 2009 - 10:09

frågetecknet
  • frågetecknet
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej alla!

Tre frågor jag funderar på just nu:

1. Kan man stoppa mobilen från att usb-laddas? Vill gärna ladda ur telefonen helt (eftersom den är rätt ny) och vill inte att den ska laddas så fort jag ansluter den till datorn.

2.Någon som har haft problem med låsningsknappen? Min funkar lite som den vill. Ibland sådär. Hur funkar den när den är perfekt? Ska man dra ner den en gång och den ska låsas upp?

3. Finns det några "färdiga" smileys att använda sig av när man skriver text? I och med att det tar så lång tid att få fram vissa tecken (kolon, parantes) vore detta smidigt.

Tacksam för svar!

Postad 03 August 2009 - 11:06

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

1. Kan man stoppa mobilen från att usb-laddas? Vill gärna ladda ur telefonen helt (eftersom den är rätt ny) och vill inte att den ska laddas så fort jag ansluter den till datorn.

Du ska inte ladda ur telefonen helt!

Postad 03 August 2009 - 11:43

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0

Hej alla!

Tre frågor jag funderar på just nu:

2.Någon som har haft problem med låsningsknappen? Min funkar lite som den vill. Ibland sådär. Hur funkar den när den är perfekt? Ska man dra ner den en gång och den ska låsas upp?

3. Finns det några "färdiga" smileys att använda sig av när man skriver text? I och med att det tar så lång tid att få fram vissa tecken (kolon, parantes) vore detta smidigt.

Tacksam för svar!

1. Precis som Sonic skrev, det skall inte laddas ur helt, det gällde gamla Ni-Cd batterier. Lithium batterier behöver man inte tänka på sådant, det skall de inte laddas ur helt men det sitter styrning i telefonen som hindrar det. så Ladda hur du vill.

2. Har du inte senaste FW så krånglar den en del, dock så funkar den inte perfekt med senaste heller. Kolla om du an uppdatera iallafall.

3. Smileys har aldrig varit S60's starka sida, finns AnimatedSMS som är ett tredjeparts program, vet inte om det funkar till N97. Hade lite strul med det till min N95:a så skippar det och krånglar till mina smileys.

Postad 03 August 2009 - 12:15

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Har letat om deta svarats på men kan inte hitta det i denna tråd så ber om ursäkt om frågan ställts redan...

Någon som använder Google Sync? såg en blogpost om det på Nokiablog men han talar inte om hur bra det ev är och hur man går tillväga för att få det och fungera?
Kollade bla på googlesyncs forum och där har folk stora problem med tjänsten, både att överhuvudtaget att få den att fungera och att den drar grymt med batteri pga syncning hela tiden, det är lite oklart om man kan styra när och hur den syncar...

Någon som provat och har lite tips ang denna tjänst?

Google Sync

Postad 03 August 2009 - 14:20

Murre R
  • Murre R
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Tacksam för svar!

Det jag hittat hittils är att om man använder skärmtangentbordet vid sms så kan man trycka på "1" (teckenknappen) ett par ggr så kommer det upp smileys, ":)" och ":-)"

I övrigt har jag inga problem med låsknappen.

Postad 03 August 2009 - 15:57

frågetecknet
  • frågetecknet
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Det jag hittat hittils är att om man använder skärmtangentbordet vid sms så kan man trycka på "1" (teckenknappen) ett par ggr så kommer det upp smileys, "^_^" och ":-)"

I övrigt har jag inga problem med låsknappen.

2. Tack M1cke gällande låsknappen. Den har funkat bättre (hittills) iom uppdat. av fw. Hoppas det håller i sig.

3. Murre R; Får inte de "färdiga" smileysen att funka genom att klicka på 1:an. Endast kolon, parantes etc. dyker upp som vanligt.

Redigerat av frågetecknet, 03 August 2009 - 16:07.

Postad 03 August 2009 - 16:05

Murre R
  • Murre R
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

3. Murre R; Får inte de "färdiga" smileysen att funka genom att klicka på 1:an. Endast kolon, parantes etc. dyker upp som vanligt.

Har du aktiverat "Intelligent ordbok"?

Postad 03 August 2009 - 19:16

Bumpa Berra
  • Bumpa Berra
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Hej!
Jag vill uppdatera FW i min nya N97 men nokia software uppdater laddar ned 24.8 MB tror jag det är sedan skall det gå vidare men programmet krashar och börjar reoarera sedan är det stopp med texten 2Reparationen slutfördes???

Likadant på två olika PC.

Hjälp!!!!!

Jaha ja efter att svettats ett tag så gick det nu ????

Men varför kan jag INTE få in den senaste uppdaten, jag antar att det beror på produktkoden.
Är det lönt att ändra den eller någe??

Redigerat av Bumpa Berra, 03 August 2009 - 19:29.

Postad 03 August 2009 - 19:22

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

3. Smileys har aldrig varit S60's starka sida, finns AnimatedSMS som är ett tredjeparts program, vet inte om det funkar till N97. Hade lite strul med det till min N95:a så skippar det och krånglar till mina smileys.

har sagt det förr men jag säger det igen, att Nokias sk "toppmodeller" fortfarande år 2009 inte kan klara av smileys är inget annat än ett skämt, speciellt när de billiga modellerna gjort det i flera år. Om nokia hade lite kontakt med marknaden hade de vetat att det inte alls bara är tråkiga affärsanvändare som använder t.ex. N-serien, om inte annat borde de kunna kolla på sin egen marknadsföring för telefonerna för att förstå målgruppen...

Postad 03 August 2009 - 20:46

eddgge
  • eddgge
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Det finns en uppdatering som heter Nokia Messaging 10.0 att installera. Som jag förstår det så klarar denna HTML mail till skillnad mot den från början inbyggda klienten för e-post.
Men vad är Nokia Messaging egentligen? Kräver den att man skapar ett Nokia konto som mailen ska gå "igenom"? Eller kan jag användaNokia Messaging för att synca direkt mot mitt Exchange 2007 konto?

Postad 03 August 2009 - 22:48

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0

har sagt det förr men jag säger det igen, att Nokias sk "toppmodeller" fortfarande år 2009 inte kan klara av smileys är inget annat än ett skämt, speciellt när de billiga modellerna gjort det i flera år. Om nokia hade lite kontakt med marknaden hade de vetat att det inte alls bara är tråkiga affärsanvändare som använder t.ex. N-serien, om inte annat borde de kunna kolla på sin egen marknadsföring för telefonerna för att förstå målgruppen...

Instämmer men jag tror inte de tror att det är affärsanvändare som är målgruppen för N-series, det är ju E-series. Men av någon anledning så får vi inga smileys. Begriper det inte.. Sedan att det inte finns ett stoppur S60.
Finns en del de kunde hämta från S40.. T.ex senast använda nummer att skicka SMS till, mycket smidigt men i S60 får man leta upp i telefonboken varje gång.
Jaja, nu har vi iallfall fått den nya meddelande skaparen från S40 så man slipper välja SMS eller MMS.. alltid något

Känns lite som de bara fixat till touchstyrning till S60 3ed för att kunna släppa några touch-lurar innan det nya Symbian är klart.
Det stämmer ju egentligen in på hårdvaran också, det är ju en N95:a som är lite upphottad (och nergraderad också) Minnet på C: slänga in 32GB är ju bra men varför i **** sänka ner det minnet så det blir problem.

Man tröttnar rätt snabbt på N97:an det är väl en bra telefon men med buggig och tråkigt programvara. Homescreen är ju rätt fin men när man väl klickar vidare så gäspar iallfall jag.
Får väl se om Nokia kan imponera med nästa modell.. Som det är nu så hoppas jag på en Android-lur med vettig hårdvara.

Postad 03 August 2009 - 23:01

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0
Någon som fått Google Maps att fungera på N97an? Hos mig startar det, visar kartan rätt....och så kraschar det efter typ 10 sekunder. Eller snarare, det försvinner bara utan meddelanden eller någonting och så är jag plötsligt tillbaks i OSet...

Postad 04 August 2009 - 06:53

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Google maps funkar toppen för mig. Kör version 3.0.1.6

Riktigt skoj att kunna zooma in sattelitvy bra.

Postad 04 August 2009 - 10:53

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Google maps funkar toppen för mig. Kör version 3.0.1.6

Riktigt skoj att kunna zooma in sattelitvy bra.

Hur står det sig mot senaste Nokia Maps då tycker du?

Postad 04 August 2009 - 12:16

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0
Sattelitvyn är mycket bättre i Google Maps tack vare att de använder flygfoton över sverige, bättre upplösning.

Postad 04 August 2009 - 13:35

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Ja precis som m1cke säger så är det kanonskoj att se lite sattelitvyer i bättre upplösning än Nokia Maps. Verkar funka bra men när jag navigerar så kör jag med Nokia Maps. Kul med lite alternativ :P

Postad 04 August 2009 - 22:52

Unregistereddacb5a1e
  • Unregistereddacb5a1e
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Hej jag är en Nokia älskare har bara haft nokior sen NMT tiden men den N97an verkar vara ett riktigt miss! Läst alla trådar sen början och har varit påväg till afären flera gånger för att köpa N97. Skall vänta lite till på en mera bättre fungerande lur typ nästa modell. Min gammla N95 8g får hänga med ett tag till...........!!! Grrrrrrrr va arg o besfiken jag är nu!! Testat windows mobile X1 i några veckor hmmmm hmmmm lycka till dom som har X1! Kolla blocket dom gösslar med N97or och X1or där!!
PS.
Vill inte köpa nya Iphone så är det bara!! Hatar alla produkter med det där halv bitna röttna äpplet på!!!!
Ha det gött HEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJ !!
//Atte

Postad 05 August 2009 - 15:39

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Hej jag är en Nokia älskare har bara haft nokior sen NMT tiden men den N97an verkar vara ett riktigt miss! Läst alla trådar sen början och har varit påväg till afären flera gånger för att köpa N97. Skall vänta lite till på en mera bättre fungerande lur typ nästa modell. Min gammla N95 8g får hänga med ett tag till...........!!! Grrrrrrrr va arg o besfiken jag är nu!! Testat windows mobile X1 i några veckor hmmmm hmmmm lycka till dom som har X1! Kolla blocket dom gösslar med N97or och X1or där!!
PS.
Vill inte köpa nya Iphone så är det bara!! Hatar alla produkter med det där halv bitna röttna äpplet på!!!!
Ha det gött HEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJ !!
//Atte

Jag kan bara säga att jag e nöjd med min N97a, tycker den e mycket bättre än min N95a.

Sen höll jag på o få spel på min N97 när den var inkopplad på min handsfree, den drog batterier som fan höll bara 4-5 timmar och blev skit varm, kopplade ur den och den drog lika mycket batterier och var lika varm, tyckte det var för###### konstigt, så jag kom på att i väskan som jag har mobilen i sitter det 2 st magneter i locket, och jag brukar stoppa ner telefonen med batteriet utåt alltså mot magneterna, så jag provade att vända på telefonen så skärmen kom mot magneterna istället och nu så e telefonen som vanligt igen!

Postad 05 August 2009 - 20:18

Dandy 2009
  • Dandy 2009
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej alla trevliga och kunniga vänner, jag har tre upplevelser av Nokia N97 som jag vill dela av mig med till er.

Mitt första exemplar var fatastiskt!
Vit och fin och helt sprillans ny, skärmen innehöll däremot 3 skönt döda pixlar.
En i nedre vänstra hörnet, en på mitten av högersidan och en uppe i högra hörnet.

Gick tillbaka till telenor i nörrköping förklara problemet
DOM UTAN PROBLEM BYTER UT LUREN!

Den ända dom undra om var om det var OK med mig att få en svart. inga skuggor ansåg jag, jag ville ju bara ha en 100% lur UTAN döda pixlar.

Sagt och gjort, kommer hem och är stennöjd, fin svart och bra telefon och då UTAN döda pixlar i skärmen.
lägger den nya fina telefonen, då med skyddsplast kvar på laddning över natten så att min nya fina bebis ska vara 100% under morgondagen då jag vet att det ska messas ringas och pillas med luren.

Nattinatti svarta fina N97.

Vaknar som ett spjut idag av att han den nya feta sköna luren och pilla med på jobbet, kommer till jobbet, ser att den ser lite "konstig" ut nere i högra hörnet vid den fina röda lur ikonen. glider in på arbetsplatsen, visar det "konstiga" för kollegorna.
BANG
Ringer Nokias support (45 min senare) pratar jag med en hel trevlig och hjälpsam herre på n97s avancerade support, berättar då mitt problem
FÄRGEN HAR FLAGNAT UNDER DISPLAYEN och ger ett pixelstört ljussken där den fina svarta färgen ska vara!

Kundsupportern säger då att jag måste tillbaka till telenor och pratat med dom, sagt och gjort, samma procedur som innan jag går in, berättar att det är fel, säljaren i telenor, MYCKET trevlig inspekterar och ser då som jag att det felar färg i lacken.
Sagt och gjort, NY FIN SVART N97. (N97 no3)

Efter en halv dags ringade, smsande, väl hemmma klockan 17:30, ser jag till min fasa!

SAMMA FEL FAST VID DEN FINA GRÖNA LURIKONEN!

Jag bifogar skönt bildbevis på att nokia n97 kan vara en av världens sämst producerade telefoner.

Har dock pratat med telenor i linköping, vilka jag ska besöka under morgondagen för ett nytt försök, jag vågar inte gå till telenor i norrköping igen ://///

JAG HATAR NOKIA!!!

Jag frågade kundsupportern om man kunde räkna med att om jag köper en ny nokia telefon att den är 100% sa han "Ja men självklart, n97 är vår toppmodell - du ska kunna lita på att den är 100%"
Kundsupporterna var med mycket trevlig och förstod min situation.

Telefonen är helt undermålig och håller extremt låg kvalitet!

Fortsättning följer på detta drama....

Bifogad fil(er)

Postad 05 August 2009 - 20:46

Sjõbbe
  • Sjõbbe
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Hej alla trevliga och kunniga vänner, jag har tre upplevelser av Nokia N97 som jag vill dela av mig med till er.

Mitt första exemplar var fatastiskt!
Vit och fin och helt sprillans ny, skärmen innehöll däremot 3 skönt döda pixlar.
En i nedre vänstra hörnet, en på mitten av högersidan och en uppe i högra hörnet.

...............

JAG HATAR NOKIA!!!

Jag frågade kundsupportern om man kunde räkna med att om jag köper en ny nokia telefon att den är 100% sa han "Ja men självklart, n97 är vår toppmodell - du ska kunna lita på att den är 100%"
Kundsupporterna var med mycket trevlig och förstod min situation.

Telefonen är helt undermålig och håller extremt låg kvalitet!

Fortsättning följer på detta drama....

Jag undrar jag om jag hade märkt av den där pricken vid gröna luren öht. uppmärksam.
Men visst ska man kunna kräva en 100%ig telefon de håller jag med om.
Jag har inte märkt av de där iaf.

Postad 05 August 2009 - 21:47

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0
Har haft min i två veckor nu. När jag trycker för att få upp meddelande menyn. Så kommer den inte upp fören jag drar lite med fingret på displayen så kommer delar av menyn fram =)

Hel skön bugg :)

Postad 05 August 2009 - 22:01

SonnyF
  • SonnyF
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Jag kan bara säga att jag e nöjd med min N97a, tycker den e mycket bättre än min N95a.

Sen höll jag på o få spel på min N97 när den var inkopplad på min handsfree, den drog batterier som fan höll bara 4-5 timmar och blev skit varm, kopplade ur den och den drog lika mycket batterier och var lika varm, tyckte det var för###### konstigt, så jag kom på att i väskan som jag har mobilen i sitter det 2 st magneter i locket, och jag brukar stoppa ner telefonen med batteriet utåt alltså mot magneterna, så jag provade att vända på telefonen så skärmen kom mot magneterna istället och nu så e telefonen som vanligt igen!

Intresssant upptäckt ang magneten!
Jag upptäckte ett liknande "bugg". Köpte häromdagen en Krussel mobilväska (modell Apollo), eftersom jag tidvis jobbar i tuff miljö och vill inte repa min N97. Min väska har också magnetlåsning och jag lägger in telefonen med skärmen mot magneten.
http://www.krusell.s...&productid=3572
När jag stänger väskan (alltså trycker magneten mot skärmen) så startar vibratorn kort samt aktiverar den främre kameran. Självklart har jag låst telefonen, men det har ingen betydelse för magneten. Fruktansvärt irriterande. Misstänker att det här kan dränera mitt batteri! :) Ni kan testa på era N97'r genom att enkelt placera en magnet på övre delen av displayen. Vidare kan man ju isf börja spekulera i vad en magnet kan påverka (läs förstöra) den inbyggda kompassenssorn?
Jag gillar ju väskan, så jag ska se om jag kan ta bort magneten och ersätta den med kardborre.

/SF

Postad 05 August 2009 - 22:20

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Hi hi, måste ju småskratta lite med åt dagens lyxproblem. Ohh det lyser en prick här! Katastrofproblem!! Hata Nokia!!! :)

Döda pixlar är ingen nyhet för det har funnits på andra lurar länge. Haft flera n82:or med det problemet bland annat.

Min funkar klockers iaf och inga problem vad jag märkt av hittils. Ingen hängning, inga döda pixlar, inga repor på kameralinsen, inga lacksläpp, känns gedigen och mkt fin i konstruktionen. Så det är konstigt hur olika man kan känna saker och ting. Jag Youtubar, facebookar, surfar, har hela min mp3 samling med musik i luren, lyssnar och kör fm-sändaren, kollar mailen med automatik, navigerar, fotar med kameran som är riktigt bra för att sitta i en smartphone och allt funkar kalas för mig. Mkt nöjd.

Dandy2009:
Alla modeller har sina problem men här verkar ju Telenor varit snälla och bytt ut dom åt dig. Som jag alltid sagt, det är lite Lotteri idag vad man får oavsett märke. Enda tipset man kan ge är ju att betala lite extra och köpa den över disk i en fysisk butik så underlättar det ju vid ev byten sen. Du får ju tänka dig att tillverkaren köper in kanske 1000 komponenter och var och en av dem från den som lämnar det lägsta priset. Sen sätts allt ihop till en pryl och då kan det hända att något går tokigt :)

Visst jag förstår att man blir lack när man betalar mkt pengar för en pryl och något jäklas men så är verkligheten ofta idag. Känns rätt bra med 24 mån garanti iaf, de flesta andra lämnar ju bara 12 mån

Redigerat av Micke prylgalen, 05 August 2009 - 22:23.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.