Battlefield: Bad Company 2 (PS3)
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 11 januari 2010 - 22:13
Lite nytt ifrån BFBC2 Teamet. Changelist inför spelet, och kan man tolka texten som att demot kommer den 28 Januari?
Japp den 28 jan drar det igång och tar slut 25 feb Länk
Postad 11 januari 2010 - 22:41
Inget om frameraten och AA i changelisten
Upplevde den aldrig som något stort problem, oftast så var det väldigt lugnt. Däremot lagg hade jag problem med ibland. Men man får väl se hur det ser ut när allt är igång.
Postad 11 januari 2010 - 23:25
Enligt executive producer KM Troedsson kommer det också SP material inom några dagar,de skulle iväg imorrn o visa upp lite grejer.
Lite abstinens är det allt

Postad 12 januari 2010 - 03:32
"The Ammo Box, Medkit, Defibrillator, Repair Tool, and Motion Sensor are now unlocks for each class.
Players new to Battlefield will be introduced to these teamplay items when they are unlocked.
Battlefield Veterans will automatically have these teamplay items unlocked from the start."
Postad 12 januari 2010 - 08:14
Undrar vad detta innebär mer konkret:
"The Ammo Box, Medkit, Defibrillator, Repair Tool, and Motion Sensor are now unlocks for each class.
Players new to Battlefield will be introduced to these teamplay items when they are unlocked.
Battlefield Veterans will automatically have these teamplay items unlocked from the start."
Antagligen att dom som har uppnått vissa saker med tidigare BF spel (=Veterans) kommer ha dom där sakerna upplåsta från början.
Postad 12 januari 2010 - 09:35
Har iofs bara BF 1943 men inte ens de utan liv med 1000+ timmar spelande som ligger i topp i världen
har fått den statusen.
Postad 12 januari 2010 - 09:38
räcker att du reggar ditt spel på ditt kontoHar alltid undrat hur man blir Veteran o de gamla spelen.
Har iofs bara BF 1943 men inte ens de utan liv med 1000+ timmar spelande som ligger i topp i världen
har fått den statusen.
jag hade bf2 på mitt. När jag reggade mitt 2142 blev jag veteran automatiskt etc.
Postad 12 januari 2010 - 09:44
Tack endå. Reggade precis BF BC, men verkar inte gå o regga BF 1943 som är de ja
iaf spelat 60+ timmar i.
Postad 12 januari 2010 - 22:27
en sak som jag tyckte var lite märkligt var denna:
"Semiauto and Auto snipers and slug shotguns cannot 1 shot headshot at extreme range."
ska man inte kunna göra ett "one headshot kill" på långt håll med en semiauto sniper?, med ett shotgun kan jag förstå men med snipern hur tänkte dom där?
Postad 13 januari 2010 - 10:20
vvv: Ja, det låter lite märkligt, dels för just saken i sig, men även för att åtminstone jag inte märkte av några större balanseringsproblem på det sättet, sniperklassen var knappast särskilt mycket bättre än de andra. Visst fanns det de som var riktigt grymma, (konstigt vore väl annars), men i mitt eget tycke var klassen nästintill "underbalanserad", vilket jag iofs tycker är bra, det kanske kan hålla nere antalet snipers något.
Har också läst igenom listan, och var ju inte mycket jätteintressant i den direkt, tråkigt att F2000 och AKS-74u är några av de vapen som får försämringar då jag själv trivdes väldigt bra med de, men särskilt det förstnämda är fullt förståligt, det var nog helt enkelt lite för bra jämfört med mycket annat.
Postad 15 januari 2010 - 12:14

Mod fixar nog det.
Jag skulle vilja säga att det verkar vara en sniken Limited Ed. med bara unlocks, som man ändå får förr eller senare, och inget extra fint fodral eller dylikt.
Postad 15 januari 2010 - 12:25
Yes!Antagligen att dom som har uppnått vissa saker med tidigare BF spel (=Veterans) kommer ha dom där sakerna upplåsta från början.
Äntligen får man lite utdelning för de dryga 800 timmarna man plöjt ner på BF2 genom åren

Postad 15 januari 2010 - 12:39
lär väll vara singelplayern som dom ska visa upp, men den 21 ska Gametrailers GTtv göra reportage om BFBC2 och singelplayern så där får vi nog se den först.Vad kan hända den 25 då?
![]()
Översta nyheten
men ett datum för demon hade varit passande att slänga upp den 25, ska ju redan vara ett datum satt men inget officiellt än.
# There are dates & details being stated for the demo, these dates & details are not confirmed and not official at this time.
8:57 AM Jan 13th from TweetDeck
Postad 18 januari 2010 - 08:25
Postad 18 januari 2010 - 17:16
om det är betan du menar så stängde dom den i slutet av december
Buu för dem och buu för mig att jag inte fått reda på det

Postad 18 januari 2010 - 19:48

resten finns här
och jag vet inte om man ska buua, dom hade ju trots allt servrarna uppe minst en vecka längre än vad som var sagtBuu för dem och buu för mig att jag inte fått reda på det

Postad 19 januari 2010 - 10:52
Postad 19 januari 2010 - 11:20
Postad 19 januari 2010 - 11:21
//Ola
Postad 19 januari 2010 - 11:23
Hur lång tid har du spelat för o nå nivå 48 då?
Postad 19 januari 2010 - 11:50
Riktigt trist när de blir så!
Hur lång tid har du spelat för o nå nivå 48 då?
Total time played
6d 0h 38m
Total score
126096
Leaderboard placement
9128
Kills
4889
Deaths
3629
Games played
648
Wins
346
Losses
302
Score per minute
28
Nästan uteslutande som sniper, vilket inverkar rätt negativt på Score per minute.
Postad 19 januari 2010 - 14:49
3d 2h 44m
Total score
68641
Leaderboard placement
22587
Kills
2334
Deaths
3224
Games played
378
Wins
193
Losses
185
Score per minute
15
Mitt första FPS spel på konsoll så ja har kommit igång på senare tid så att säga.
Första dygnet va ja rätt värdelös. Numer blir ja jävligt besviken om ja inte kommer överst
på topplistan efter varje omgång. Kör en rätt aggresiv stil vilket har resulterat i en hel del death`s.
Speciellt i början.
Måste dock säga att de är jäkligt konstigt att du som har spelat nästan
dubbelt sålänge som mig o har ungefär dubbelt så mkt poäng än mig har så
mkt högre score per minute än mig. =)
Postad 19 januari 2010 - 15:03
Räknar man om per minute till faktiskt antal timmar så borde jag ha 242000 poäng
Men nu börjar jag verkligen längta efte BF:BC2
Postad 19 januari 2010 - 15:13
Vilket i ditt fall borde bli
Total time played
6d 0h 38m
8678 minuter
Total score
126096
126096 / 8678 = 14:53
~14,5 vilket är lite lustigt om de står 28 på hemsidan.
För när jag räknade ut min score per minute så stämde den med hemsidan.
Lustigt va ordet

Postad 19 januari 2010 - 15:19
Postad 19 januari 2010 - 17:03

Postad 19 januari 2010 - 17:10
Jag tänker köpa en till ps3a så jag har en i bägge rum där " överstiger är lika med eller större än 40". Är det tillräckligt trånande?
//Ola
Postad 20 januari 2010 - 10:38
Ny trailer som visar sista oannonserade gamemode squad rush
http://www.gamestop.....mc_id=011910nl
Rejält intensivt! Verkar vara riktigt skön bana med.
Det där gjorde ju inte suget mindre, man önskar att lanserings datum inte var så långt bort.
Postad 20 januari 2010 - 12:16
4v4 utan fordon? NICE!
Agree!
Kan bli riktigt, riktigt kul!
Ryktet säger att ett demo släpps 4:e februari och att demoservrarna är öppna i 3v.
Hoppas!
Redigerat av BrittBastard, 20 januari 2010 - 12:36.
Postad 20 januari 2010 - 13:22
Skoj, det är vad jag hade tänkt att göra till sommar när jag kommer.
Postad 20 januari 2010 - 14:22
Ny trailer som visar sista oannonserade gamemode squad rush
http://www.gamestop.....mc_id=011910nl
Rejält intensivt! Verkar vara riktigt skön bana med.
Mogen ###### burst på handgunen också

Postad 20 januari 2010 - 14:33
Mogen ###### burst på handgunen också
Inte värre än på vissa handguns i MW2 så mig stör det inte.
Postad 20 januari 2010 - 14:52

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 20 januari 2010 - 14:53.
Postad 20 januari 2010 - 15:11
For Hardcore mode, it’ll apply to all four game modes, and it’ll be no Kill-Cam, friendly fire is on so you can kill your own team mate accidentally or intentionally, much more realistic damage from weapons, basically everything will feel much more realistic and it’s focused on those intense moments, it’s going to be do or die and you’ve really got to be on your toes. There’ll also be a huge reduction in the HUD elements, so no cross-hair, so if you want to aim and hopefully you’re not screen dotting, it’ll be really important to use the iron sights, guys aren’t going to be shooting from the hip, you just can’t in reality. It’s to make it feel like a much more realistic version of Battlefield, we know there’s a group out there, and they may not be biggest but there are guys who want to experience that type of gameplay, especially from a game like Battlefield where you can have vehicles. Of course when you do get in a vehicle all those cross hairs and visual data is built into the game and it’s modelled from reality, just like the guns so when you bring it up to your eye that’s what you see, it’s the same in the vehicles. We’re not going to take away things that would make sense in the real world, I guess would be the better way to describe it. There’s nothing that would break that immersion in reality, no enemy icons, no mini-map and this will also be a Ranked game mode.
hela artiklen här
Postad 20 januari 2010 - 15:49
Inte värre än på vissa handguns i MW2 så mig stör det inte.
Äh MW2, vad är det?
Det stör inte mig heller, bara ballt.
sprang på en intervju med GvD där han snackar mycket om de olika spellägeena, mycket intressanta grejer men framför allt hardcore mode som verkar helgrymt
hela artiklen här
ah, precis som i MW. verkar ju sannerligen fett!
"guys aren’t going to be shooting from the hip, you just can’t in reality"

Postad 21 januari 2010 - 00:40
you can kill your own team mate accidentally or intentionally
Hur kommer det att funka med dessa idioter som ska bara förstöra för sitt lag, kommer nog finnas några som sabbar spelet.
Postad 21 januari 2010 - 08:47
Hur kommer det att funka med dessa idioter som ska bara förstöra för sitt lag, kommer nog finnas några som sabbar spelet.
Finns väl kick-funktion hoppas jag?!? Eller iallafall "vote to kick".
Postad 21 januari 2010 - 13:10
Det som är den stora fördelen med dedikerade servrar, som man kan vara Admin på... tror jag kommer spela mest på PC... helst nu när vi i våran kompisklan ska ha BFBC2 server med, precis som vi haft till bf2... lättare att handskas med idioter som förstör, och är otrevliga mot andra spelare...

Det blir inte dedikerade servrar till konsoll eller? Fattar inte varför dom inte gör som Warhawk och KZ2... bästa onlinelösningarna till konsollspel ju!

Redigerat av Garrett, 21 januari 2010 - 13:11.
Postad 21 januari 2010 - 13:15
Postad 21 januari 2010 - 13:34
Läste att man inte kommer ha möjlighet att lägga upp en egen server. Man kunde dock hyra en dedikerad server av EA.
Ok, måste kolla upp det, för en polare har ju skickat mail om serverfiler, så som man gjort med BF2... vart läste du det?
Då vet jag inte om vi hyr om man bara kan göra det, =BF30= kommer säkert hyra då isf, och dom adminsen är bra och trevliga...

Edit: Ska visst funka ändå, då vi har sponsrade servar

Redigerat av Garrett, 21 januari 2010 - 14:53.
Postad 22 januari 2010 - 08:43
Hyffsat fett, men det är uteslutande MP jag köper spelet för.
Redigerat av Nyluh, 22 januari 2010 - 08:47.
Postad 22 januari 2010 - 08:49
För er som inte sett om singelplayer: http://www.gametrail...field-bad/61088
Hyffsat fett, men det är uteslutande MP jag köper spelet för.
Ser kul ut... men håller med, köper det för MP... har bara lirat en halvtimme SP på BFBC1

2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar