Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Red Dead Redemption

573 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#451

Postad 02 juni 2010 - 09:08

jarre008
  • jarre008
  • Beroende

  • 1 166 inlägg
  • 0

Imponerande lenko!

Att jag inte skulle klara mig undan den där förbannade pokertrenden ändå. Håller mig undan allt vad nätpoker, tv-poker och pokerkvällar heter, men nu måste man ju spela för de där 100 procenten och det där andra achievementet. Men det verkar som att jag inte kan vinna om mitt liv så hängde på det. Funderar på att ta hem en polare att guida mig. ;)


Top par brukar räcka långt mot detta motstånd. Fuska till dig ett reservkort i början av matchen, så slipper du börja om från början igen om du blir påkommen. Efter turn/river kan man ibland bluffa med mini bet oavsett hur stor potten är.

#452

Postad 02 juni 2010 - 10:24

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Någon som har problem med att

Spoiler


Spoiler


#453

Postad 02 juni 2010 - 11:18

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0

Spoiler



Japp det löste sig efter jag skrev inlägget, tack iaf. Fick dock stå och vänta lääänge i staden innan någon kom.

Redigerat av lenko, 02 juni 2010 - 17:18.


#454

Postad 02 juni 2010 - 12:12

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0


Kanske lägga en tydligare varning att det var en Complete-spoiler/recension du gjorde nyss ;). Jag har spelar klart så för mig gjorde det ju inte något. Kanske lite väl känslig info redan i första orden om nu någon börjar läsa för att se vad spoilern handlar om.

#455

Postad 02 juni 2010 - 16:05

TerMinAteD
  • TerMinAteD
  • Lärjunge

  • 411 inlägg
  • 0
Alltså vad mycket spoilers alla postar nu då ;) Man vill ju läsa vad som står under dom svarta strecken, men man vågar inte :lol:

#456

Postad 02 juni 2010 - 17:16

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0
Jag får väl ändra om lite i min text då så ni som inte spelat färdigt ändå kan se lite av vad jag skriver! ;)
Läs ej spoilers om ni inte spelat klart!


Storyn är bra, men jag hade förväntat mig att den skulle vara lite annorlunda och speciellt mer innehållsrik när jag började spela.
Att
Spoiler
var inte vad jag förväntat mig. Jag skulle helst vilja sett att storyn var mer uppdelad. Nu var det mer att man bara hade en uppdragsgivare åt gången att gå till, jag skulle vilja ha haft en "huvudsido"-story också, där man kunnat följa de olika karaktärerna på deras vägar.
Den fanns, jag vet, i vissa fall, men inte tillräckligt. Jag ville haft mer av Seth!!!

Spelets svårighetsgrad är väldigt EASY, pengar var aldrig någon bristvara, vilket aldrig uppmuntrade till att gå ut och jaga/spela/jobba. Förutom när det var ett krav för att klara en task.
Med checkpointssystemet var det aldrig nödvändigt att använda skyddsfunktionen, speciellt när man kunda köra i slowmotion (deadeye) i princip hela tiden.

Sen det största irritationsmomenten enligt mig är Rockstars j-kla dynamik, med styrning och allt vad det innebär.
Är jag ensam om att tycka att man har noll precision när man ska gå, springa, hoppa?
Han tar alltid ett extra steg rakt ut i luften, hoppar alltid åt fel håll, springer in i saker även fast jag unviker dem. GTA IV var exakt likadant.

Storleks- och grafikmässigt är jag också väldigt kluven. Det är snyggt, inget snack om det, men det kan alltid bli snyggare. Animationerna (ansikte och kropp) är väldigt bra gjorda.
RDR är stort, väldigt stort, men jag skulle vilja haft mer än bara naturen och djuren, jag förstår att det inte fanns stora städer som Liberty City på den tiden, men
Spoiler
.
Vart är alla invånare?! Befolkningen i hela spelet kan f-n i mig inte överstigit 100 pers.


Hursomhelst, det jag kommer ta med mig från RDR är endå storyn, som
Spoiler
, men framförallt hunting-delen som gjorde jagandet till ett sant nöje.
Vill man bara slå på boxen och leka cowboy för en stund så funkar dock Red Dead Redemption fint. Men, ett GTA i western tycker jag de däremot inte lyckades med fullt ut.

#457

Postad 03 juni 2010 - 23:41

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Gratis DLC 22/6

#458

Postad 04 juni 2010 - 00:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0
Intressanta åsikter Lenko, du klagar ju rätt mycket men antar att det är mycket positivt också. Om du skulle sätta betyg..?

Fler som spelat färdigt?

#459

Postad 04 juni 2010 - 06:55

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Jag håller med lenko i mycket det han säger.

Har ett uppdrag kvar i singleplayer. Ligger på typ 80% finished i övrigt.

#460

Postad 04 juni 2010 - 07:27

Unregistereda69d2a7a
  • Unregistereda69d2a7a
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0
jag har bara skrapat lite på ytan (fick deadeye lvl 2 sist jag spelade =) men jag kan redan nu hålla med lenko på vissa punkter, styrningen är precis lika dålig som i gta4 och det känns redan som mycket rida hit och dit med inget mellan punkt a och b annat än någon blomma att plocka eller hjort att skjuta....

folktomt är det också, tills man gör ett uppdrag, då finns det hundra banditer att skjuta.

#461

Postad 04 juni 2010 - 08:49

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0
Har inte stört mig så mycket på styrnignen hittills förutom när man rider och vill titta på objekt genom att hålla inne B samtidigt som man vill hålla inne A och ja man ska styra också...man behöver 2 extra tummar :D
Ofta tycker jag inte man behöver det där finliret då det alltid är så stora öppna ytor. Men det är klart när man ska sikta på en dörr och gå in etc kan man få fokusera lite extra :D
Igår råkade jag däremot ut för samma problem när jag första gången vart lack på det, jag hade gått ut på en brygga och stod inte jättenära kanten till vattnet men tydligen tillräckligt nära, för jag stannade och tänkte oups nu får jag försöka backa så jag inte trillar i, men när jag då drar bakåt på styrspaken så backar ju inte gubben utan han tar två steg framåt för att lixom "vända om" och går givetvis rätt ner i vattnet :)

Och visst spelet är ganska lätt, även om jag dött några gånger ofrivilligt. Men ett sånt här spel tror jag tjänar på att vara lätt då det är spelglädjen man fokuserar på och inte utmaningen. I allafall inte utmaning att hålla sig vid liv genom huvudstoryn, däremot mer utmaning när det gäller att låsa upp allting och då är det snarare tålamod som krävs B)

Jag tycker det är ganska bra att de lagt huvudstoryn så man måste flänga runt ganska mycket, kan bli tjatigt kanske men poängen är ju att man ska göra så mycket mer än bara storyn. Att använda alla restider till att jobba upp sin rank och jaga djur å blommor. Så gör jag och har inte känt för att ta tåget eller den där hästtaxin (?) för att endast ta mig från punkt A till punkt B en enda gång.

#462

Postad 04 juni 2010 - 09:12

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
Är också klar med single player-delen och håller till viss del med lenko, men måste ändå hylla detta spel. Handlingen är helt ok, men inget speciellt tycker jag. Däremot är den ju väldigt välskriven och med mycket bra röstskådespelare, ja helt enkelt vad man kan vänta sig av Rockstar. Men visst finns det flera uppdragsgivare att gå till åt gången under stora delar av spelet, eller har jag missuppfattat dig här, lenko?

Sedan är jag lite kluven till själva slutet. Tänkte skriva några meningar om det här och svartmarkerar, även om jag inte tar upp några detaljer.
Spoiler


Sedan håller jag med lenko till fullo när det gäller spelmekaniken. Liksom i GTA IV var det totalt hopplöst att manövrera Marston på små ytor och det kunde vara riktigt irriterande. Speciellt ogillade jag när jag smög runt inne i byggnader och skulle titta in genom dörröppningar och så. Dels var det svårt att styra in honom rätt och dels var det svårt att över huvud taget se i nästa rum eftersom kameran är några meter bakom honom och man bara såg vägg när Marston stod i dörröppningen och egentligen kunde se hela nästa rum.

Grafiken är nog den bästa jag sett på Xboxen, om man bortser från skönhetsfläckar som texturer som kan laddas segt ibland. Fantastiska animationer i munrörelser, på hästarna osv. Gillar också färgtonen i spelet, det känns verkligen som i gamla westernrullar. Röstskådespeleriet är som sagt lysande och ljud i övrigt tycker jag känns väldigt bra med fokus på olika detaljer. Musiken passar spelet väl och ger det en härlig känsla, även om ledmotivet är ganska blekt.

Sedan nämns att det är öde i spelet. Jag älskar det, tycker nästan det är för mycket som händer ute på prärien! Ok, egentligen inte ur ett spelperspektiv förstås, eftersom det vore trist att inte göra nåt alls. Men vad jag menar är att det känns som att det som för mig varit ett problem i GTA-serien har här vänts till något positivt. Visst, det kunde kanske varit något mer folk i Blackwater, men det är ju inte som i Liberty City nu senast i fyran, där det kändes riktigt öde i förhållande till hur det är i NY. För övrigt tycker jag inte att Blackwater kändes litet. Tycker i allmänhet de lyckats helt fantastiskt med sina bosättningar, byar och inte minst olika landskap och hur de övergår i varandra. Det känns otroligt välplanerat och resultatet är galet bra. Behöver jag säga att det tog lång tid innan jag ens började snegla på diligenserna eller lägren för transport? Och nu har jag inte ens nämnt alla djur än! Fantastiskt!

På det hela taget så tycker jag westernmiljön i RDR gör sig mycket bättre som sandlådespel än något annat GTA-spel som använt den tekniken. Handlingen var som sagt kanske inte den mest revolutionerande, men jag måste nog säga att detta är i särklass det bästa Rockstar-spel jag spelat (har spelat GTA 3, Vice City, San Andreas, IV) och då framför allt för den otroligt härliga stämningen, som förhöjs av miljöerna, grafiken, ljudet och skådespelarna. Lysande spel!

Sen har jag börjat lira lite multiplayer nu också. :D

Och visst spelet är ganska lätt, även om jag dött några gånger ofrivilligt. Men ett sånt här spel tror jag tjänar på att vara lätt då det är spelglädjen man fokuserar på och inte utmaningen. I allafall inte utmaning att hålla sig vid liv genom huvudstoryn, däremot mer utmaning när det gäller att låsa upp allting och då är det snarare tålamod som krävs :D

Instämmer! Svåra spel? Är det inte det som XBLA-spelen är till för? B)

Redigerat av jayreso, 04 juni 2010 - 09:32.


#463

Postad 04 juni 2010 - 10:02

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0
Ja men det är klart jag tycker mycket är positivt också! :D
Röstskådespelet har ju Rockstar kungatronen på sedan långt tillbaks, och RDR är nog nummer ett bland deras spel där.
Animationerna som jag tog upp är fantastiska, vissa gånger kan det dock bli lite sega i rörelserna, men Rockstar lyckas alltid med engagerade animationer, karaktärerna får liksom eget liv.

Sedan lät kanske min text väldigt kritisk till RDR, men jag utgick ifrån att det är ett Rockstar-spel, och då blir det att man jämför det mot deras andra spel. Och det är tyvärr då som jag tycker RDR tappar gentemot tidigare spel..
Och då menar jag storymässigt. Grafikmässigt är det såklart mycket bättre. Men just den här riktiga "GTA-touchen" känner jag inte av i storyn.
Häng mig högt, men jag tror RDR, storymässigt, skulle passat bättre som ett linjärt spel utan sandlådedel.

Jayreso: Japp det fanns det, och jag kan väl nu i efterhand ändra åsikt lite där. Visst man får lära känna varje karaktär rätt bra, men det var vissa man skulle velat ha haft mer tid med. Alla missionen strävade hela tiden mot målet,
Spoiler
Det gör att de aldrig släpper greppet om den röda tråden, men personligen gillar jag när vissa uppdrag kan glida iväg utanför målets ramar.

Sen saknar jag en sak som aldrig tidigare varit med, men som skulle göra sandlådespel så mycket mer levande. Det är att intergrera med människor runt om i världen. Var det någon mer än jag som
Spoiler


Om jag skulle sätta ett betyg så skulle det ändå bli en 9 av 10, men utifrån Rockstar-spelen en 7 av 10.

Redigerat av lenko, 04 juni 2010 - 10:28.


#464

Postad 04 juni 2010 - 10:25

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Häng mig högt, men jag tror RDR, storymässigt, skulle passat bättre som ett linjärt spel utan sandlådedel.

Möt mig vid The Hanging Rock ikväll kl åtta. :D

Nä men allvarligt, jag tror mycket av känslan hade gått förlorad om du ersatt sandlådan med en linjär historia i banform. För mig är det westernkänslan som är spelets storhet, inte historian i sig.

Nu kom jag dock på en sak angående de parallella uppdragen. De hade ju missat lite detaljer här och där. Har ett exempel och svartmarkerar följaktligen:
Spoiler


Sen har vi ju alla buggar och krascher. Till exempel har min box hängt sig tre gånger när jag gått ut ur lanthandeln i Blackwater. Begriper inte riktigt vad det är med just det stället. Det har aldrig kraschat nån annanstans.

#465

Postad 04 juni 2010 - 11:07

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0

Möt mig vid The Hanging Rock ikväll kl åtta. :D

Nä men allvarligt, jag tror mycket av känslan hade gått förlorad om du ersatt sandlådan med en linjär historia i banform. För mig är det westernkänslan som är spelets storhet, inte historian i sig.


cu there :D

Nej men precis, westernkänslan ska vara sandlådebaserad, men just den här storyn skulle passat bättre i ett linjärt spel.

Redigerat av lenko, 04 juni 2010 - 11:07.


#466

Postad 04 juni 2010 - 12:26

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Storyn är tunnare än utspätt vatten. Sättet John Marston beter sig i cutscenes är ibland helt galet och känns inte alls som den tuffing han ska föreställa sig. Hela Mexiko resan känns bara fel storymässigt. Kan ta lite konkreta exempel när jag skriver min spoiler recension...

#467

Postad 04 juni 2010 - 13:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0

Sättet John Marston beter sig i cutscenes är ibland helt galet och känns inte alls som den tuffing han ska föreställa sig.

Jag tycker snarare detta är en skön omväxling. Marston är en tuffing men han är liksom inte ute efter att starta bråk. I nästan vilket annat spel som helst hade protagonisten sagt något tufft och blåst skallen direkt av den som förolämpade honom men Marston försöker undvika bråk och det gör honom mänsklig. Att han dessutom
Spoiler
tyder direkt på att han inte är en övermänniska som de flesta andra spel kör med.

Jag kan bara hålla med om flera missar här. Det var någon som sa att de tänker på spelglädjen.. jag vet inte det jag. Rent speltekniskt finns det mycket kvar att önska och har så funnits i alla GTA-spel. Jag går in närmare i recensionen sen, men för ett spel som hyllas som ett av de bästa genom tiderna finns det mycket fel.

Som andra sagt är det snarare känslan, dialogen och världen som gör spelet imo.

Storyn (som nu bara känns utdragen efter ni vet vad) vill jag mest få slut på nu så att jag kan testa lite MP och sen börja skriva. Är det meningen att
Spoiler


#468

Postad 04 juni 2010 - 14:24

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Är det meningen att

Spoiler


Syftar du på Pestilence så ska du
Spoiler


Det som är riktigt bra med spelet, är som alla säger; röstskådespeleriet, grafiken (kläderna som Marson har på sig i början är ju så bra gjorda, samma sak med hästarna) och de öppna landskapen.

Det är ett riktigt bra spel, men någonting med det gör att spelet och jag inte 'klickar' ordentligt. Något saknas, tror det är storyn men kan inte riktigt sätta fingret på det.

Vad gäller Marstons beteende, ta bara Mexiko när han tjatar om Luisa hela j-a tiden
Spoiler

Och det är där jag har ett problem med hur Marston uppför sig; ibland är han helt i linje om vad folk tycker och tänker, även saker som inte är direkt uttalade, ibland är han ett socialt missfoster som inte ens förstår vad som händer runt honom om han ens får ett diagram ritat för sig.

#469

Postad 04 juni 2010 - 15:04

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0

Har inte stört mig så mycket på styrnignen hittills förutom när man rider och vill titta på objekt genom att hålla inne B samtidigt som man vill hålla inne A och ja man ska styra också...man behöver 2 extra tummar :D

Det finns ju en inställning för hur hästen ska styras, relativt till hästen eller kameran. Jag tycker det blev mycket lättare efter att man ändrat på den.
Edit: Och A kan du ju släppa ett tag utan att förlora fart

Redigerat av BuTTuS, 04 juni 2010 - 15:08.


#470

Postad 04 juni 2010 - 15:41

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

Det finns ju en inställning för hur hästen ska styras, relativt till hästen eller kameran. Jag tycker det blev mycket lättare efter att man ändrat på den.
Edit: Och A kan du ju släppa ett tag utan att förlora fart

Ah jag ska testa att ställa om styrningen och se om det blir bättre. Tycker ändå det känns rätt med riktningar och vill inte invertera något.
Upptäckte förresten att när man kör vagnar så håller sig hästarna på vägen hela tiden så länge man siktar, men så verkar det inte vara när man rider själv. Jag är alltid rädd att jag ska rida ner för ett stup eller nåt när man i full galopp ska vända sig om å skjuta banditer.

#471

Postad 04 juni 2010 - 15:48

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Gratis DLC 22/6

Today Rockstar Games is happy to announce that the ‘Outlaws To The End Co-Op Mission Pack’ for Red Dead Redemption will be available for download on June 22

This exciting new content will be free to download and includes six brand-new co-op missions, as well as new co-op challenges, bonus multiplayer XP rewards, and extra opportunities to unlock additional Achievements and Trophies. Up to four players can team up together online to experience these thrilling new missions, full of intense shoot-outs and strategic cooperative play.

#472

Postad 04 juni 2010 - 16:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0

ibland är han ett socialt missfoster som inte ens förstår vad som händer runt honom om han ens får ett diagram ritat för sig.

...Han förstår nog allt för väl men han kanske tycker att det är något taskigt av Alfredo eller whatever att behandla
Spoiler
. Jag hade reagerat på precis samma sätt och frågat vad fan han håller på med om jag inte hade behövt honom för att rädda min egen fru (det är det Marston egentligen vill göra, hade han inte haft en hållhake på sig så hade han dödat flera av idioterna från början). Hon
Spoiler


Går det förresten att invertera horisontell styrning av kameran?

#473

Postad 04 juni 2010 - 20:42

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Ok, spelade sista uppdraget nu. Om jag hade funderingar på om jag skulle köra 100% i singleplayer så är de definitivt lagda på is nu. Jag menar;
Spoiler


8/10 får spelet av mig. Det förtjänar mer, men jag kan inte riktigt befoga en 9.

#474

Postad 04 juni 2010 - 20:46

Unregistered1b562105
  • Unregistered1b562105
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Det känns som om R* borde ha kunnat komma på något bättre slut än vad som blev i RDR. Jag menar, sluten som jag minns väl är nog GTA: VC, GTA: SA och GTA IV och det här var inte ens hälften så bra som något av dom.

#475

Postad 04 juni 2010 - 22:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0
Provade online.. först i Free roam och då var alla långt från min position. Sen i quick match och då var det massa snipers som sprang runt i en stad och överlevde 3 skott i huvudet (för att de expat upp..?). Dessutom ser man ju varandras positioner på kartan. Inte så kul imo,

#476

Postad 04 juni 2010 - 23:11

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Provade online.. Inte så kul imo,


Så går det när man inte lyssnar på mig. :D

Skit i MP. Värdelösare än i GTAIV.



#477

Postad 05 juni 2010 - 00:16

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Provade online.. först i Free roam och då var alla långt från min position. Sen i quick match och då var det massa snipers som sprang runt i en stad och överlevde 3 skott i huvudet (för att de expat upp..?). Dessutom ser man ju varandras positioner på kartan. Inte så kul imo,


I Free roam, är det ju meningen att man sätter ihop ett posse och typ raidar gang-hideouts, jaga djur eller gör andra grejer. För att få XP > "Levla" och låsa upp saker. Vissa verkar tro det är ett CS där man bara ska knäppa varandra (vilket ger extremt lite XP). då är det inte roligt och bara att leta ett nytt Free roam.

Sen finns det ju en massa mer spelformer. Tex gang-match, kanske var det du menade men inte blir man tåligare för att man levlar upp? Men tror det krävs 2 skott med sniperbössan för att döda något och något fler med pistol.

Läs en instruktionsbok eller något :D Du ser folk på radarn om dom "går fort" (springer) eller skjuter etc. Du är dold om du rör dig sakta.

Nu lirar jag visserligen på PS3 men det där ska väl vara lika, ge MP en chans kan faktiskt vara roligt ibland. Men tråkigt vissa gånger med när det inte är något teamwork. Är roligt med start-stand off skjutningarna iaf =P

#478

Postad 05 juni 2010 - 01:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0

I Free roam, är det ju meningen att man sätter ihop ett posse och typ raidar gang-hideouts, jaga djur eller gör andra grejer. För att få XP > "Levla" och låsa upp saker. Vissa verkar tro det är ett CS där man bara ska knäppa varandra (vilket ger extremt lite XP). då är det inte roligt och bara att leta ett nytt Free roam.

När jag kom in så såg jag bara xx killed yy, zz killed tt, osv. Och det där andra har man ju redan gjort i SP typ så det blir samma fast med andra =P. Känns som det måste vara med folk man känner för annars blir det ingen organisation.. alla vill bara döda.

#479

Postad 05 juni 2010 - 10:20

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

När jag kom in så såg jag bara xx killed yy, zz killed tt, osv. Och det där andra har man ju redan gjort i SP typ så det blir samma fast med andra =P. Känns som det måste vara med folk man känner för annars blir det ingen organisation.. alla vill bara döda.


Ja lite samma blir det men typ att man gör vissa grejer i lag men man måste "levla" för att låsa upp vapen etc. sånt som man bara hittar lite random har man bara kvar tills man går ur spelet.

Nu vet jag inte om medelåldern är högre på PS3-lirarna men har vart så någon enstaka gång för mig med att man har rasat in bland folk som bara mejar ner varandra, men har inte varit svårt att hitta ett bra "roam". Tar man och väljer New Free roam så man hamnar i ett nytt och ser att det är några som är i ett posse så är det ju bara att skicka en förfrågan att vara med. Är oftast som dom låter en gå med (iaf har det vart så i mitt fall). Har lirat omgångar med totalt okända som har varit riktigt givande.
Går ju att invita folk själv med av dom som är med i samma free roam, då blir man ju ledare själv och dom som bara är medlem i samma posse ser vart du satt ut waypoint på kartan och kan då veta vart dom skall. Om man nu inte pratar i headset.
Brukar inte heller vara svårt att få med sig folk, ett tips kan ju vara att försöka slå ihop sig med dom som har levlat en bit då bör dom ju ha lite grepp på hur det funkar.

#480

Postad 05 juni 2010 - 16:19

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
Jag har varit inne ett par kvällar och kan ju bara instämma i den bild ni ger. Första kvällen försökte jag mig på ett hideout på egen hand. Snart kom två till, men hjälpte de mig? Nix, de mejade ner mig och fortsatte med det tills jag gav mig av. Varje gång jag sedan träffade på folk sköt de på mig så fort de såg mig. Så det smittade ju av sig. Nu skjuter jag folk till höger och vänster, för de kommer ju ändå skjuta mig. Hopplöst.

Men det var riktigt kul med när vi var nǻgra stycken och tog oss an El Presidio. Inget hideout, men vi fick ju försvara oss mot mexikanska armén med kanoner och kulsprutor. :)

#481

Postad 05 juni 2010 - 20:50

Johnnie
  • Johnnie
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
Helt otrolig tur jag måste ha haft då, har aldrig upplevt det Ni har gjort...

#482

Postad 06 juni 2010 - 21:55

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Spoiler


#483

Postad 06 juni 2010 - 21:57

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Nix, spelet är slut för dig.

Du kan givetvis slutföra alla dina challenges, random meets, 'unique' weapons och allt annat för att nå 100%. Men single player är över.

#484

Postad 06 juni 2010 - 22:09

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Nix, spelet är slut för dig.

Du kan givetvis slutföra alla dina challenges, random meets, 'unique' weapons och allt annat för att nå 100%. Men single player är över.


Meh, va tråkigt :P
Får väl göra dom sidoprylarna och se om man kan få 100% då.

#485

Postad 06 juni 2010 - 22:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0
Då är min recension uppe:

Red Dead Redemption

Vad tycker ni? Känner ni igen er :P ?

#486

Postad 06 juni 2010 - 23:10

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Då är min recension uppe:


Jag kan inleda med att berätta att jag egentligen aldrig förstått storheten med GTA.


Fail redan i första meningen. :P

En bra grej är dock att om man dör så blir det en annan dialog när man börjar om


GTAIV hade samma system. Vissa uppdrag spelade man om så många gånger (pga att man dog) att de under en bilturen dit oftast bara sa 'jag orkar inte berätta vad vi ska göra när vi kommer fram'. Underbar touch som jag inte vet om de har i RDR eftersom man så sällan behövde spela om ett uppdrag.

En annan realistisk grej jag störde mig som f-n på är att ens uppdragsgivare inte alltid är anträffbara. Han är inte hemma nu, kom tillbaka mellan kl tre och kl åtta.


Ännu värre är en uppdragsgivare mot slutet som även om man är där mellan tre och åtta inte fan själv är där. Riktigt annoying.

Alla skjöt alla de få gånger


Sköt. Inte skjöt. Skjuta, sköt, skjutit. Oregelbundet verb.


Håller för övrigt med i din recension, men det väntade du dig väl. Sätter en stark åtta själv istället för en svag nia.
Får se vem som recenserar den på GiantBomb. Brad verkar älska det, Jeff inte så mycket.
Det var roligt att höra deras näst senaste bombcast där de diskuterade spelet. Mycket av deras klagan man själv kände igen.

#487

Postad 06 juni 2010 - 23:38

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Spoiler

Spoiler

Redigerat av jayreso, 06 juni 2010 - 23:40.


#488

Postad 07 juni 2010 - 07:43

Unregistered1b562105
  • Unregistered1b562105
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Hehe, jag stötte på en härlig bugg häromdagen. Jag tog en nunna i lassot, band ihop henne, la henne på hästen och kutade iväg. Efter ett tag tröttnade jag på hennes klagomål och tänkte skjuta henne, stannar hästen, vrider mig om i sadeln och sätter ett skott genom hjärnkontoret på henne. Hon tystnar och ligger helt still. "Vafan" tänkte jag "jag kan ju inte ha en död nunna med mig på hästen" så jag plockade av henne och la ner henne på backen, skar av repen. Vad tror ni händer? Jo, hon ställer sig upp och börjar springa iväg! Fortfarande med ett skotthål mitt i pannan och ett till i bakhuvudet! :P Så det var ju bara att fortsätta jobbet och sätta ett till skott i henne, så hon inte springer och gnäller hos sheriffen :blink:

Redigerat av Unregistered1b562105, 07 juni 2010 - 07:43.


#489

Postad 07 juni 2010 - 10:21

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

Nix, spelet är slut för dig.

Du kan givetvis slutföra alla dina challenges, random meets, 'unique' weapons och allt annat för att nå 100%. Men single player är över.

Det är väl något som inte går att göra efter man klarat spelet, har jag hört. Så har man missat den innan man klarat spelet så kan man inte få 100% utan blir fast på typ 99% eller nåt.

#490

Postad 07 juni 2010 - 10:27

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Så vitt jag vet är det enda man kan missa är häst-achivementen, men den är inte knuten till 100%.

#491

Postad 07 juni 2010 - 10:39

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

Så vitt jag vet är det enda man kan missa är häst-achivementen, men den är inte knuten till 100%.

Ok, jag hörde igår att det var
Spoiler


#492

Postad 07 juni 2010 - 10:47

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0

Ok, jag hörde igår att det var

Spoiler


Den är inte knuten till 100% ändå. Så du kan vara lugn! :P

#493

Postad 07 juni 2010 - 11:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0

Ännu värre är en uppdragsgivare mot slutet som även om man är där mellan tre och åtta inte fan själv är där. Riktigt annoying.

Du menar på
Spoiler
? Råkade också ut för det, är det en bugg?


Sköt. Inte skjöt. Skjuta, sköt, skjutit. Oregelbundet verb.

Om du visste hur svårt det är att skriva utan stavningskontroll och hitta 100% stavfel =P.

#494

Postad 07 juni 2010 - 13:35

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Du menar på

Spoiler
? Råkade också ut för det, är det en bugg?


Tror jag inte, eftersom det står typ "XXX is not here right now, try again later" istället för det vanliga "come back between 8 am and 9 pm".
Ännu ett av de underliga designvalen de gjort i spelet.

#495

Postad 07 juni 2010 - 15:07

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Då är min recension uppe:

Red Dead Redemption

Vad tycker ni? Känner ni igen er :P ?


+ Massiv skala
- Långa restider

... :P

Håller med i det mesta du skriver. Klart bättre än GTA IV enligt mig och det tack vare att jag tycker västernmiljön gör sig bättre. Multiplayer-delen tycker jag också de lyckats mycket bättre med, den är riktigt rolig. I GTA IV var det ens aldrig roligt. Free roam challenges och gang hideouts ftw! Och FFA-matcher är lika kaotiska som vissa scener i västernfilmer. :blink:

#496

Postad 07 juni 2010 - 15:22

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0

Då är min recension uppe:

Red Dead Redemption

Vad tycker ni? Känner ni igen er :P ?


Bra recension. Tror vi tycker och tänker ungefär likadant för RDR.

I början av spelet
Spoiler
gav mig verkligen känslan av att det här är något stort jag nyss påbörjat spela. Resten vet ni själva, not really that big.

Jag skulle velat ha varit mer badass än vad man fick vara, man kände sig mer som en av sheriffens män (vilket är storyns fel).


Jag skulle vilja att nästa GTA är ett FPS! Jag tror det skulle ge en helt annan dimension, där storleken och GTA-känslan på spelet skulle uppskattas mer när man ser den genom ögonen på sin gubbe än bakom ryggen på han. Vad tror ni?

#497

Postad 07 juni 2010 - 15:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0

Jag skulle vilja att nästa GTA är ett FPS! Jag tror det skulle ge en helt annan dimension, där storleken och GTA-känslan på spelet skulle uppskattas mer när man ser den genom ögonen på sin gubbe än bakom ryggen på han. Vad tror ni?

Tror inte det passar Rockstars stil riktigt. Fistfights kommer bli lidande, man förlorar kontakten med sin spelare när man aldrig ser honom och storyn tar ju rätt stor plats i GTA.

Vi lär aldrig få reda på det i vilket fall. De behöver inte förändra något, deras spel säljer ändå som smör.

Såg den här videon igår, några är väl redan postade här men där fick man sig ett gott skratt :P

http://www.youtube.c...h?v=1sTonjFnE94

Har ni förresten tänkt på att om ens häst dör så kommer genast en ny när man visslar?

#498

Postad 07 juni 2010 - 15:55

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Har ni förresten tänkt på att om ens häst dör så kommer genast en ny när man visslar?

Inte genast, brukar ta en halvminut eller två innan man får en ny :P

#499

Postad 07 juni 2010 - 16:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0
Jasså, mina kommer springandes snabbt som fan känns det som.

Men det är ju ändå snabbt med tanke på att man inte borde få någon alls, heh.

Redigerat av Zoiler, 07 juni 2010 - 16:07.


#500

Postad 07 juni 2010 - 17:06

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0
Jag brukar alltid få en annan häst också när min första faller. Gött störigt då man måste aktivera det där pappret å vissla igen. Fast det kanske tar lite extra tid att avla fram en ny av samma sort :P



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.