* Officiell Tråd - Sony Ericsson - W995 *
658 svar till detta ämne
Postad 17 juli 2009 - 12:43
SurferRosa
-
SurferRosa
-
Användare
-
-
128 inlägg
Inte på något sätt menat att starta ett flamewar, utan för att jag själv har denna fundering....vad gör att ni som köpt denna "mer traditionella" telefon valt denna istället för typ en med större skärm, touch osv? Står som sagt själv och tvekar kring detta, finns en del andra telefoner som känns lite häftigare, men samtidigt har jag historiskt sett upplevt en hel del frustration just med touchtelefoner, windowsmobiler osv som kan mkt men samtidigt är jobbiga för det enkla....
När jag testat dessa "häftigare" lurar så avtar häftighets-faktorn väldigt snabbt av bla de orsaker du nämnde, dessutom gillar jag personligen inte touch. Jag har verkligen längtat efter en telefon som denna som kan allt jag behöver och har ett vältestat, buggfritt OS (knappast men inget so märks) med okomplicerad hantering. Eventuellt är iPhone ett alternativ som inte komplicerar saker för mycket men inte för mig, mest pga Apples inlåsningsfilosofi och andra störande saker som jag inte vill gå in på här. Även om det finns olika alternativ att komma runt det mesta så vill jag inte gynna den typen av företag. Sen gillar jag knappar som sagt.
Postad 17 juli 2009 - 14:04
Unregistered0be7bb57
-
Unregistered0be7bb57
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Ja, då har även jag beställt en W995 Silver + Invisible Shield hos Katshing. Ser verkligen fram mot att använda träningsdelen med GPS.
Jag har kollat många telefoner och då även iPhone, men den föll ur direkt pga. ett par saker och då bl.a. att den inte har någon FM-radio. Det är så skönt att koppla av med telefonen i flygläget med FM-radion inkopplad, och ingen kan ringa eller messa mig. Totalt avskärmad från världen på mina villkor, det är avkoppling det...
Postad 17 juli 2009 - 18:13
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Inte på något sätt menat att starta ett flamewar, utan för att jag själv har denna fundering....vad gör att ni som köpt denna "mer traditionella" telefon valt denna istället för typ en med större skärm, touch osv? Står som sagt själv och tvekar kring detta, finns en del andra telefoner som känns lite häftigare, men samtidigt har jag historiskt sett upplevt en hel del frustration just med touchtelefoner, windowsmobiler osv som kan mkt men samtidigt är jobbiga för det enkla....
Hade en X1a före min silverfärgade W995, och kan säga så mycket som att telefon och SMS/MMS var inte superlätthanterat på den. Touchskärmen var kul när man satt på jobbet och spelade spel.. men inte höjdare att få iväg ett SMS när man går eller sitter i bilen.. Gillar formatet, min första slidelur men har inge negativt att säga om formatet som sådant så här långt (nu har ju ja inte haft min silvriga speciellt många dar pga DOA #1 batteritiden, felskickning -fick en 3låst telefon, DOA #2 glapp i slidern, sen slut på silvriga på lager...) men nu är en glappfri, skinande ny silver på väg mot Dalarna.  Har dock pillat min sambos röda under tiden. Gillar SE´s OS, även om vissa må kalla de trist. Spelen är underhållande. Walkmanspelaren. Skärmstorleken, visst det hade vart kul om upplösningen ökat lite men.. Osv.. W995 är läcker, utseendemässigt.
Postad 17 juli 2009 - 18:41
deadwood
-
deadwood
-
Användare
-
-
235 inlägg
Jag har använt GPSed till min förra telefon, en diamond, och det fungerade riktigt bra. Där man du se all info + få hela rutten utritad på en google-map.
kostar det pengar eller ? står att man kan använda det i 30 dar
Postad 17 juli 2009 - 23:51
Unregistered34d5a884
-
Unregistered34d5a884
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
För min del är det flera anledningar. Dels gillar jag SE som märke och Walkmanmodellerna i synnerhet. Jag tycker att de är enkla och användarvänliga. Har fastnat för SE helt enkelt. Så fort jag har köpt ett annat märke (får för mig att testa annat ibland, som Nokia och Samsung) ångrar jag mig. Jag saknar smart uppringning, SE-mobilernas sätt att hantera sms, Walkmanplayern som är outstanding ... retar mig på vad "ointelligent" upbyggda andra märken känns. (Fast det är ju så klart en smaksak. En Nokiamänniska tycker förmodligen precis detsamma om SE-mobiler.) Smartphones intresserar mig inte och touchskärmar avskyr jag. Har haft en med sån skärm och gillade det inte. Jag föredrar riktiga knappar. (Möjligen att jag kan sträcka mig till både och, både touch och knappar alltså, men absolut inte knapplöst.) Varför det blev just W995 är för att SE lyckats med bedriften att kombinera Walkmanplayern med en schysst kamera med lampa (något jag saknat länge, hade det i min gamla W850i), wlan och de andra vanliga bra funktionerna som SE-mobilerna har. Sen gillar jag att minneskortet är stort, att den är liten och smäcker men ändå med hyfsat stor skärm, knapparna och de 60 filmerna. Jag föll för den direkt!  Dessutom är den snygg!
Redigerat av Unregistered34d5a884, 18 juli 2009 - 00:22.
Postad 18 juli 2009 - 00:52
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Intressant att läsa svaren kring min "varför W995?" fråga, som verkar ligga väl i linje med mina egna fungeringar gällande touch etc, att now WOW-perioden gått över så är det inte lika kul längre, samt att många mobiler med mycket funktioner har klara svårigheter att bemästra dem så man kan hantera dem på ett smidigt sätt (läs Windows mobiler).
Postad 18 juli 2009 - 07:31
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1 977 inlägg
efter att ha ägt två touchscreen mobiler i rad ( P1 å X1) så är det grymt skönt att ha en W995 
blev så trött på hur krångligt det kunde vara att ringa eller sms:a imellanåt :/ (precis som flera andra nämt)
man känner igen det klassiksa meny systemet som hängt med ett antal år nu, tycker det funkar riktigt bra och lätt att lära sig snabbt.
jag har inte saknat touchscreenen en enda gång!
Postad 18 juli 2009 - 10:50
U-Nas
-
U-Nas
-
Användare
-
-
241 inlägg
Jag har tidigare haft två med pekskärm. En W950 som sög hårt. Den var oprecis i touchen och hela OS:et verkade inte vara gjort för annat än pekpinnar. Senast hade jag en HTC Diamond, också den tröttnade jag på när nyhetens behag lagt sig. Visst, en sak är smidigare med touch och det är att scrolla. Men det är EN sak det, andra saker som att skriva sms, hantera menyer, ringa, bläddra osv är faktiskt lättare med hårdvaruknappar. Jag kommer aldrig att ha en mobil med touchscreen igen. Dessutom - innan min Diamond hade jag en W880, en mobil jag tyckte väldigt mycket om. Nu ser jag W995 som en W880 fast med fetare och fler funktioner. kostar det pengar eller ? står att man kan använda det i 30 dar
Nej, den versionen jag körde kostade inte något alls. Men jag vet att det fanns två versioner, en avancerad och en som var "light". Den lätta versionen hade dock alla funktioner som jag behövde, så jag förståd aldrig varför man skulle få för sig att betala för den andra versionen.
Postad 18 juli 2009 - 15:59
Unregisteredd8f31aef
-
Unregisteredd8f31aef
-
Användare
-
-
149 inlägg
Ledsen om jag upprepar någon fråga men tråden var för lång för att leta upp mitt problem.
Eller problem o problem, min undran är om hur man gör för att kunna använda samma teman i w995an som i de äldre telefonerna.
Alltså dom "flash-temana".
Någon som har någon idé?
Postad 18 juli 2009 - 16:01
deadwood
-
deadwood
-
Användare
-
-
235 inlägg
Jag har tidigare haft två med pekskärm. En W950 som sög hårt. Den var oprecis i touchen och hela OS:et verkade inte vara gjort för annat än pekpinnar. Senast hade jag en HTC Diamond, också den tröttnade jag på när nyhetens behag lagt sig. Visst, en sak är smidigare med touch och det är att scrolla. Men det är EN sak det, andra saker som att skriva sms, hantera menyer, ringa, bläddra osv är faktiskt lättare med hårdvaruknappar. Jag kommer aldrig att ha en mobil med touchscreen igen. Dessutom - innan min Diamond hade jag en W880, en mobil jag tyckte väldigt mycket om. Nu ser jag W995 som en W880 fast med fetare och fler funktioner.
Nej, den versionen jag körde kostade inte något alls. Men jag vet att det fanns två versioner, en avancerad och en som var "light". Den lätta versionen hade dock alla funktioner som jag behövde, så jag förståd aldrig varför man skulle få för sig att betala för den andra versionen.
har du nån koll på va det kostar att använda en sån här funktion, sänder den data hela tiden eller vad ? så dyrt som det är med mobilsurf är man ju livrädd att det ska bli nåt fel så man helt plötslig är uppkopplad hela tiden eller liknande
Postad 18 juli 2009 - 16:12
Unregistered34d5a884
-
Unregistered34d5a884
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Jag har problem med att se streamat material (Youtube, SVT Play, osv). Jag surfar "vanligt" utan problem via wifi, men har jag den påkopplad på Youtube syns ingen video. Använder jag mig av GPRS så är det dock inga problem, men det blir ju svindyrt och är inget alternativ.
Det måste alltså vara inställningarna för internet/strömning som är fel, men jag vet inte alls vad jag ska göra för att ändra på detta. Under "inställningar för strömning" står det "anslut med Halebop_GPRS" men jag har också bockat för "tillåt lokal anslutning: ja". Lokal anslutning är väl samma som wifi? Då tycker jag det borde funka, men det gör det ju inte.
På Youtube står också att det vanligaste problemet när man inte kan se videos är att det är något med inställningen för strömningen. Usch, jag blir så irriterad på detta! Är det någon godhjärtad själ som vet de rätta inställningarna, så att jag kan använda wifin även vid strömmande material?
*Puff* Ingen som vet något om detta?
Postad 18 juli 2009 - 16:45
U-Nas
-
U-Nas
-
Användare
-
-
241 inlägg
har du nån koll på va det kostar att använda en sån här funktion, sänder den data hela tiden eller vad ? så dyrt som det är med mobilsurf är man ju livrädd att det ska bli nåt fel så man helt plötslig är uppkopplad hela tiden eller liknande 
När du startar programmet så frågar det om du vill dela med dig av din position live via diverse sidor, typ facebook, twitter och liknande. Om du väljer att du vill ha live-position på dessa sajter så kommer telefonen att hela tiden skicka din position. Men om du väljer nej på den frågan så skickas ingen data alls. Du är det bara GPS:en som sparar ner dina koordinater hela tiden.. och när du avslutar träningspasset eller rutten så frågar programmet om du vill ladda upp rutten till din profil på GPSed.com. Så nä, om man inte vill sända data så kan man spara alla sina rutter i telefonen bara.
Postad 18 juli 2009 - 17:00
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
4e ggn gillt..
Nu ska en glappfri silver W995  vara på väg till mig från NoYes.se...
W810i med färgstänk och icke fungerande kamera i all ära men..
ÄNTLIGEN som Gert skulle sagt
Cheers!
Postad 18 juli 2009 - 18:12
Unregisteredd8f31aef
-
Unregisteredd8f31aef
-
Användare
-
-
149 inlägg
Ledsen om jag upprepar någon fråga men tråden var för lång för att leta upp mitt problem. Eller problem o problem, min undran är om hur man gör för att kunna använda samma teman i w995an som i de äldre telefonerna. Alltså dom "flash-temana".
Någon som har någon idé?
*bump*
Postad 18 juli 2009 - 19:28
AndyRebel
-
AndyRebel
-
Användare
-
-
119 inlägg
Ledsen om jag upprepar någon fråga men tråden var för lång för att leta upp mitt problem. Eller problem o problem, min undran är om hur man gör för att kunna använda samma teman i w995an som i de äldre telefonerna. Alltså dom "flash-temana".
Någon som har någon idé?
Det går, men det krävs lite andra sätt för att få det att fungera, detta gäller alla nyare obrandade A200 SE mobiler. Man behöver två filer en .thm fil (standard tema fil) och en .swf fil (desktop flash). Det går inte att skicka ett tema från en annan telefon om man vill ha desktop flash meny, du får inte med swf filen. Men det går att lösa, först ladda ner temat(och swf filen) till datorn, kanske finns nåt här av intresse: http://www.myforum.l...ead.php?t=42728Sen måste du ha programmet A2uploader, finns här: https://www.minhembi...howtopic=236772Stäng av mobilen, starta A2uploader, klicka "file system tool", håll in C och anslut Usb kabeln, gå till: tpa/preset/system/desktop/flash drag och släpp dina swf (inte thm) filer här. Sen kan du antingen avsluta A2uploader och föra över thm filerna som vanligt eller lägg de i : tpa/user/themes och sen avsluta. Det kanske låter krångligare än vad det är, tar ca 5 min.
Redigerat av AndyRebel, 18 juli 2009 - 19:29.
Postad 18 juli 2009 - 20:31
Unregisteredd8f31aef
-
Unregisteredd8f31aef
-
Användare
-
-
149 inlägg
Det går, men det krävs lite andra sätt för att få det att fungera, detta gäller alla nyare obrandade A200 SE mobiler.
Man behöver två filer en .thm fil (standard tema fil) och en .swf fil (desktop flash). Det går inte att skicka ett tema från en annan telefon om man vill ha desktop flash meny, du får inte med swf filen. Men det går att lösa, först ladda ner temat(och swf filen) till datorn, kanske finns nåt här av intresse: http://www.myforum.l...ead.php?t=42728
Sen måste du ha programmet A2uploader, finns här: https://www.minhembi...howtopic=236772
Stäng av mobilen, starta A2uploader, klicka "file system tool", håll in C och anslut Usb kabeln, gå till: tpa/preset/system/desktop/flash drag och släpp dina swf (inte thm) filer här.
Sen kan du antingen avsluta A2uploader och föra över thm filerna som vanligt eller lägg de i : tpa/user/themes och sen avsluta.
Det kanske låter krångligare än vad det är, tar ca 5 min.
Du är en ängel!!! Tack snälla!!!!
Postad 18 juli 2009 - 21:24
deadwood
-
deadwood
-
Användare
-
-
235 inlägg
När du startar programmet så frågar det om du vill dela med dig av din position live via diverse sidor, typ facebook, twitter och liknande. Om du väljer att du vill ha live-position på dessa sajter så kommer telefonen att hela tiden skicka din position. Men om du väljer nej på den frågan så skickas ingen data alls. Du är det bara GPS:en som sparar ner dina koordinater hela tiden.. och när du avslutar träningspasset eller rutten så frågar programmet om du vill ladda upp rutten till din profil på GPSed.com.
Så nä, om man inte vill sända data så kan man spara alla sina rutter i telefonen bara.
men när den hämtar positionsdata då ? måste fasiken kolla upp det här med taxan på att surfa. fick betala ~150.- för lite websufrning förra månaden :/
Postad 19 juli 2009 - 12:31
danneee
-
danneee
-
Rookie
-
3 inlägg
En liten fråga, eller kanske två, innan jag beställer luren.
1. Det lilla stödet på baksidan har varit helt slappt på alla demoex av W995 jag pillat på. Nu vet jag ju att det är ett onormalt slit på just dessa men ni som har en, hur känns det? Sitter stödet fast eller?
2. GPSen, den skickar eller tar inte emot några data över mobilnätet (förutom när den assisteras men det verkar ju vara minimala mängder). Så att man inte har det på och får en trevligt massiv räkning i slutet på månaden för datatrafik.
Tack på förhand!
Postad 19 juli 2009 - 12:52
anarkisträven
-
anarkisträven
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
men när den hämtar positionsdata då ? måste fasiken kolla upp det här med taxan på att surfa. fick betala ~150.- för lite websufrning förra månaden :/
GPS:en genererar på sin höjd lite datatrafik vid uppstart om man har aGPS aktiverat. Att sedan beräkna din position med GPS:en ger ingen datatrafik. En liten fråga, eller kanske två, innan jag beställer luren.
1. Det lilla stödet på baksidan har varit helt slappt på alla demoex av W995 jag pillat på. Nu vet jag ju att det är ett onormalt slit på just dessa men ni som har en, hur känns det? Sitter stödet fast eller?
2. GPSen, den skickar eller tar inte emot några data över mobilnätet (förutom när den assisteras men det verkar ju vara minimala mängder). Så att man inte har det på och får en trevligt massiv räkning i slutet på månaden för datatrafik.
Tack på förhand!
1. Jag har inte upplevt några problem än. 2. GPS:en genererar bara datatrafik vid uppstart om du har aGPS aktiverat. Applikationer som sedan använder GPS:en, som t.ex. Google maps, kan generera en del datatrafik.
Redigerat av anarkisträven, 19 juli 2009 - 12:53.
Postad 19 juli 2009 - 13:24
U-Nas
-
U-Nas
-
Användare
-
-
241 inlägg
Det beror på vilket program du använder. Som anarkisträven säger så kan t.ex. Google Maps dra en del datatrafik. Använder du GPSed så tror jag inte att någon data alls överförs. Det programmet hämtar ju ingen karta eller annan information, utan GPSen sparar helt enkelt positionerna lokalt i telefonen, och skickar dem sedan i en enda klump till servern om du nu väljer att göra det. Det lilla stödet på baksidan har varit helt slappt på alla demoex av W995 jag pillat på. Nu vet jag ju att det är ett onormalt slit på just dessa men ni som har en, hur känns det? Sitter stödet fast eller?
På dummies-telefonerna så är det jäkligt slappt ja. Faktum är att stödet inte riktigt hade fasta steg som man kunde låsa det i, det är först ganska tight inpå release som man fixade till det. Min är hur bra som helst, även om jag har svårt att hitta ett användningsområde för stödet.
Postad 19 juli 2009 - 13:33
Unregistered8f1e83fc
-
Unregistered8f1e83fc
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Så seg att man inte kan hitta ett pdf program som fungerar till W995.
Postad 19 juli 2009 - 16:13
deadwood
-
deadwood
-
Användare
-
-
235 inlägg
GPS:en genererar på sin höjd lite datatrafik vid uppstart om man har aGPS aktiverat. Att sedan beräkna din position med GPS:en ger ingen datatrafik.
1. Jag har inte upplevt några problem än.
2. GPS:en genererar bara datatrafik vid uppstart om du har aGPS aktiverat. Applikationer som sedan använder GPS:en, som t.ex. Google maps, kan generera en del datatrafik.
vad tror du om det här programmet www.mgmaps.com/index.php ?
Postad 19 juli 2009 - 16:14
Unregistered34d5a884
-
Unregistered34d5a884
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
En liten fråga, eller kanske två, innan jag beställer luren.
På min är stödet också fast och bra. Jag tycker att det är praktiskt. Använde det när jag kollade på film i sängen. Ställde upp den på sängbordet.  Däremot får man använda 3,5 pluggen då, för de har satt den andra kontakten under, så att den blir i vägen när man använder stället.
Postad 19 juli 2009 - 19:46
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Vad är det allmänna omdömet om glapp i sliden på denna modell ?
Är dom lite glappa eller helt fasta ?
Jag köpte en C903 från Katshing nämligen och den var helt sanslöst glapp
i utfällt läge. Om man använde vibratorn skramlade hela telefonen nåt sanslöst.
Tycker det är grymt dåligt på en telefon som allafall kostar ca 3500 riksdaler.
Nu hade denna telefon även en grå fläck på displayen innanför glaset så jag har "DOA:t" den.
Är dock inte säker på att jag vill ha den modellen längre pga plastighet och glappet i sliden.
Ser ju när jag läser här att även 995:an verkar glappa och att det har bytts ut sådana pga detta.
Detta gör ju att man blir lite skeptisk om man ska välja denna i stället, inget roligt att
hålla på att skicka tillbaka telefoner stup i ett
Får väl börja med att hoppas på att jag får tillbaka pengarna för 903:an från katshing och
senare ta ett nytt beslut om vilken telefon man ska ha.
Postad 19 juli 2009 - 19:59
Unregistered34d5a884
-
Unregistered34d5a884
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Vad är det allmänna omdömet om glapp i sliden på denna modell ? Är dom lite glappa eller helt fasta ?
Min är helt fast i sliden, inte en tendens till glapp.  Däremot rörde sig batteriluckan ytterst lite. Antar att "vanliga" användare, som inte är lika perfektionistisk och petnoga som jag, inte skulle ha brytt sig eller ens märkt det, men det störde mig lite. Inte så att jag skulle reklamera den pga det (det var alltså så pyttelite att det knappt märktes) men jag vill ha dem helt fasta utan ett enda "knirk". Löste det hela genom att lägga en tunn bit toapapper mellan luckan och batteriet. Nu knakar den ingenting.
Postad 19 juli 2009 - 22:10
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Finns alla sorter, tyvärr.
Har inget med färgen att göra, utan verkar vara mer slumpartat eller serieberoende?
Iom 'tråkigheterna' att skicka fram och tillbaka pga ev. glapp så är det nog smidigast att köpa en över disk, så man känna på den innan köp, tyvärr.
Av de 6-7st jag känt på har 2 varit mer glappa än vad jag tycker är rimligt, med tanke på pris osv.
Redigerat av mrNoodles, 19 juli 2009 - 22:18.
Postad 20 juli 2009 - 18:14
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Idag fick jag allafall ett positivt besked från katshing att dom DOA:r C903:an jag skickade tillbaka.
Känns skönt då den telefonen absolut inte motsvarade mina förväntningar.
Grymt nöjd med Katshing också som inte strular utan löser problemet enkelt för mig som kund.
Har idag haft nöjet att klämma o känna på en W995, grymt imponerad kan jag säga.
Vilken kvalitè känsla det var i den sliden, jämfört med C903:an jag fick hem.
Tycker bara det är lite väl mycket pengar i den telefonen just nu.
Testade även en W995 på Elgiganten idag,inte heller den visade någon som helst glapphet,då var det
ändå ett demo ex.
Känns som det är en kvalitèts telefon man betalar för men ändå.........
OM jag nu skulle lägga dom pengarna står jag lite i valet o kvalet mellan W995 och C905
Varför skulle man välja en W995 framför en C905 ?
Postad 20 juli 2009 - 19:52
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
För att W995 är snyggare OCH smidigare!? 
Om du slår till så försök handla så du har möjlighet att kolla ev. glapp för att bespara dig krångel.
Postad 20 juli 2009 - 21:31
punty
-
punty
-
Rookie
-
3 inlägg
Det är inte så att dina .avi´er är DivX?
Inte vad jag kan se. Har försökt med lite olika filer och det står att de är.avi bara. Lyckas ni flytta över era filmer utan konvertering?
Postad 21 juli 2009 - 00:23
anarkisträven
-
anarkisträven
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
OM jag nu skulle lägga dom pengarna står jag lite i valet o kvalet mellan W995 och C905 Varför skulle man välja en W995 framför en C905 ?
Beror ju på vad som är viktigast för dig. Kameran eller musikspelningen?
Postad 22 juli 2009 - 08:52
U-Nas
-
U-Nas
-
Användare
-
-
241 inlägg
Jag skulle inte påstå att W995 är en musikmobil och C905 är en kameramobil. Kameran i W995 är bara marginellt sämre..
Skulle vilja uttrycka mig som såhär;
Beror ju på vad som är viktigast för dig. Att ha en kamera- och musikmobil eller bara en kameramobil?
Postad 22 juli 2009 - 11:15
AndyRebel
-
AndyRebel
-
Användare
-
-
119 inlägg
Hur menar du nu?
Det går alldeles utmärkt att spela musik och video i C905 oxå dock så måste man fixa några andra hörlurar då de som följer med är skräp.
Det som skiljer är att 995 har aningen större skärm och ett 3.5 mm hörlursuttag, medan 905 har en riktig blixt och ett aktivt linsskydd.
Postad 22 juli 2009 - 12:41
anarkisträven
-
anarkisträven
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Baserat på egen erfarenhet (jag har testat båda) så är det stor skillnad mellan fotokvalitén och ljudkvalitén.
C905:an har dels en xeon-blixt men även en helt annan optik vilket gör att bilderna blir klart mycket bättre.
W995:an har inte bara 3,5mm-kontakt och kommer med Walkman 4.0 vilket underlättar musikspelningen. Den har också avsevärt bättre ljud, framför allt med ett par lite bättre lurar. Förmodar att de har andra ljudkretsar.
Redigerat av anarkisträven, 22 juli 2009 - 12:42.
Postad 22 juli 2009 - 14:34
Fille84
-
Fille84
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag har sett bildbevis. Och inte ser jag någon större skillnad, marginellt. Så säga att det är stor skillnad är nog att ta i. Det är kameran jag pratar om..
Postad 22 juli 2009 - 17:22
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Ja, vad vill jag ha........... ALLT
Har idag en C702 som jag faktiskt tar en hel del bilder med som blir klart
godkända att titta på i datorn (om det är bra ljus). Vad jag försöker säga
är att kameran är ganska viktig för mig, vill gärna få så bra bilder som möjligt
när man ändå ska investera i en bra telefon. Utseendet och kombinationen av
musik, kamera och format talar ju till 995:ans fördel MEN 905:an verkar ju
otvivelaktigt ha bättre kamera trots allt och dom ligger ju båda runt 4-4500 kr.
Ingen som kan lägga upp lite bilder tagna med 995:an ?
Postad 22 juli 2009 - 21:52
anarkisträven
-
anarkisträven
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Har idag en C702 som jag faktiskt tar en hel del bilder med som blir klart godkända att titta på i datorn (om det är bra ljus). Vad jag försöker säga är att kameran är ganska viktig för mig, vill gärna få så bra bilder som möjligt när man ändå ska investera i en bra telefon. Utseendet och kombinationen av musik, kamera och format talar ju till 995:ans fördel MEN 905:an verkar ju otvivelaktigt ha bättre kamera trots allt och dom ligger ju båda runt 4-4500 kr. Ingen som kan lägga upp lite bilder tagna med 995:an ?
Om du ska ha en SE kanske du ska vänta på deras Entertainment Unlimited serie. En ny serie framtagen just för att kombinera Walkman med Cybershot.
Postad 23 juli 2009 - 12:07
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Har idag en C702 som jag faktiskt tar en hel del bilder med som blir klart godkända att titta på i datorn (om det är bra ljus). Vad jag försöker säga är att kameran är ganska viktig för mig, vill gärna få så bra bilder som möjligt när man ändå ska investera i en bra telefon. Utseendet och kombinationen av musik, kamera och format talar ju till 995:ans fördel MEN 905:an verkar ju otvivelaktigt ha bättre kamera trots allt och dom ligger ju båda runt 4-4500 kr. Ingen som kan lägga upp lite bilder tagna med 995:an ?
Här har du en bunt, dock inte tagna av mig http://blog.se-nse.n...camera-samples/
Postad 23 juli 2009 - 12:13
Unregisteredc6f44378
-
Unregisteredc6f44378
-
Beroende
-
-
1 229 inlägg
Finns redan massa, bara att söka på flickr: http://www.flickr.co...otos/tags/w995/
Postad 23 juli 2009 - 16:53
U-Nas
-
U-Nas
-
Användare
-
-
241 inlägg
Jag skapade en Blogspot direkt från mobilens blogg-funktion. Bilderna är sedan uppskickade dit direkt via samma interface, direkt från telefonen. http://dattan.blogspot.com/
Postad 23 juli 2009 - 17:17
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Tack för alla länkar, blir ju faktiskt riktigt bra bilder. Den kan ju inte ersätta en "vanlig" kamera helt men i ganska stor utsträckning allafall. Tack för hjälpen ! Får kolla i spargrisen o se om det går ihop sig  Om du ska ha en SE kanske du ska vänta på deras Entertainment Unlimited serie. En ny serie framtagen just för att kombinera Walkman med Cybershot.
Vilka modeller är det ? Låter ju lite intressant iofs
Postad 23 juli 2009 - 19:19
U-Nas
-
U-Nas
-
Användare
-
-
241 inlägg
Den kan ju inte ersätta en "vanlig" kamera helt men i ganska stor utsträckning allafall.
En nackdel är att det inte finns några genvägar till blixt, macro och sådant. Man måste in i menyn och fibbla innan en ordentlig närbild t.ex. eller då man av någon anledning inte vill köra med blixten. Det kan iofs fixas till med mjukvaru-uppdatering.. får vi hoppas
Postad 23 juli 2009 - 19:31
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
En nackdel är att det inte finns några genvägar till blixt, macro och sådant. Man måste in i menyn och fibbla innan en ordentlig närbild t.ex. eller då man av någon anledning inte vill köra med blixten. Det kan iofs fixas till med mjukvaru-uppdatering.. får vi hoppas 
Håller med om att det är synd,ganska smidigt med genvägsknappar. Något man kanske vänjer sig vid men det är ju enklare med genvägknappar.
Postad 23 juli 2009 - 20:44
Fille84
-
Fille84
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag har alltid funderat på det där med makro. Jag kör alltid med makro på, även på distansfoton. Försämras kvalitén på ett distansfoto då man kör med makro? Finns det någon fotoexpert som kan förklara det?
Postad 23 juli 2009 - 22:41
U-Nas
-
U-Nas
-
Användare
-
-
241 inlägg
Jag har alltid funderat på det där med makro. Jag kör alltid med makro på, även på distansfoton. Försämras kvalitén på ett distansfoto då man kör med makro? Finns det någon fotoexpert som kan förklara det? 
Jag är ingen fotoexpert, men jag tror att macroläget förbises om inget hittas i närheten av objektivet. Som du säger så kan ju objekt på håll bli skarpa även med macro på, men om något befinner sig nära så hamnar ju fokus på det objektet istället.
Postad 24 juli 2009 - 00:38
anarkisträven
-
anarkisträven
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Tack för alla länkar, blir ju faktiskt riktigt bra bilder.
Den kan ju inte ersätta en "vanlig" kamera helt men i ganska stor utsträckning allafall.
Tack för hjälpen ! Får kolla i spargrisen o se om det går ihop sig 
Vilka modeller är det ?
Låter ju lite intressant iofs
Tror den enda hittills announcade i serien är Satio. Inget som släppts på marknaden än m.a.o.
Postad 25 juli 2009 - 19:39
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Räknas inte Aino och Yari till EntertainmentUnlimited serien?
Är det någon som har nåt tips hur man fixar så man kan blogga när man råkat ta bort en av genvägarna som man hittar när man klickar på 'sök'..?
Fanns Min blog och Min blog1 där, och sambon lyckades radera 'min blog1' och nu får hon följande meddelande när hon försöker blogga:
'Kan ej skapa blog och publicera blogpost' (eller nåt åt det hållet)
Ett alternativ är väl att göra en återställning av telefonen, men det vore ju skönt om man slapp
Inga andra inställningar är ändrade, kan SMSa, MMSa och surfa...
Postad 25 juli 2009 - 22:30
anarkisträven
-
anarkisträven
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Räknas inte Aino och Yari till EntertainmentUnlimited serien?
Möjligt. Har inte 100% koll.
Postad 26 juli 2009 - 12:55
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Nån som vet om man kan byta ut wayfinder mot något annat bättre navigator program där man kan ha kartfilerna på SD kortet, så skulle jag uppskatta om någon vänlig själ kan informera mig om detta, tack
Postad 26 juli 2009 - 18:39
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Svarar på min egna fråga ang. Bloggerproblemet jag (min sambo) hade ovan...
En återställning gjorde susen, testade dock inte att 'skicka efter' nya inställningar från Tele2, men inget sånt 'borde' vara ändrat.
Postad 27 juli 2009 - 15:53
U-Nas
-
U-Nas
-
Användare
-
-
241 inlägg
Nån som vet om man kan byta ut wayfinder mot något annat bättre navigator program där man kan ha kartfilerna på SD kortet, så skulle jag uppskatta om någon vänlig själ kan informera mig om detta, tack 
Det vill jag också veta! Mycket smidigare att ha det direkt i telefonen.. även om jag har fri data så är det faktiskt bättre.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|