Kommentarstråd för "veckans tävling"
Postad 17 May 2009 - 19:18
Postad 17 May 2009 - 20:01
Lag till tre små bilder, nästan meningslöst då jag tycker alla de övriga är 10 gånger bättre ... men f**n den som ger sig
Redigerat av Tec, 17 May 2009 - 20:40.
Postad 17 May 2009 - 22:11
Ja och nej. Fast för säkerhets skull bara med min 35'a monterad. Jag hade nog turen att bli insläppt utav den "sjyssta vakten" den kvällen som bara var intresserad utav starka drycker.Om du skjutit Jarre bilderna med systemkamera har du sluppit att bli visterad...
Vad han nog knappast såg i ryggsäcken (kanske kändes utanpå) var min full HD camcorder och Manfrotto Modosteady, vilket tyvärr egentligen bara var överflödig last ifrån den usla platsen jag hade nere på parkett med 125dB bastryck ryckandes i skjortärmarna.
Förlåt att jag spårar ur i den här tråden. "Broken Light" är nästan perverst tekniskt fulländad att titta på. Grymt snyggt ifrån Hamsteren och Drey123 och som alltid mycket bra prestationer överlag tycker jag mig se hittils. Kul-kul typ.
Redigerat av Velodynamic, 17 May 2009 - 22:15.
Postad 18 May 2009 - 05:46
Postad 18 May 2009 - 08:06
Cawi, du råkar inte vara chalmerist?
Postad 18 May 2009 - 08:12
Postad 18 May 2009 - 09:00
Snygga bilder även denna tävling!
Han själv inte få med något bidrag, får vara med nästa gång istället.
Cawi, du råkar inte vara chalmerist?
Nästan. Jag går faktiskt på KTH själv, men var på besök på Chalmers över valborg för att se Cortegen och gå på valborgskalaset där bilden är tagen som du kanske förstod. :-)
Jag väntade på att någon skulle kommentera det!
Postad 18 May 2009 - 11:20
Förbannat varmt att studsa runt i fracken bara. Vi var ganska ensamma om den klädsen märkligt nog.
Postad 18 May 2009 - 11:40
Postad 18 May 2009 - 12:52
Den där foto-föreningen verkar kul! Man såg ju rätt många som gick runt och fotade, misstänker att de hörde dit. Precis när jag skulle gå hem var det nån av dom som undrade om det inte var fotoförbud för oss "vanliga dödliga", men det var ju i så fall jävligt klantigt av dom att inte informera om saken eller säga nåt på hela kvällen.
För övrigt har man alltid tid att engagera sig i kul studentgrejer.
Examen kan man alltid skjuta på lite, och att ha gjort roliga saker och skaffat sig ett stort nätverk av trevliga teknolog-kompisar under studietiden skall man nog inte underskatta även senare i arbetslivet!
Postad 18 May 2009 - 13:00
Maria går på vägen
och på dess gröna vall
där träffar hon en herre
i smutsvit overall
han sa "jag går elektro"
och jag är ganska full
följ med mig hem till Delphi
skall du få... dig ditt livs wook
Maria bara skrattade
den går jag inte på
jag litar ej på herrar
som går på LTH
Men mannen bara skrattade
berusad av sin gin
nu är jag trött på cybersex
nu skall.... jag logga in
eller
//
I hjärnan man har resistans
och ström över motstånd ger en spänning
och spänning det vill vi ju ha
//
"Dreadlock är gammal och äcklig"
Postad 18 May 2009 - 13:49
"Dreadlock är
gammaloch äcklig"
Hmm kan inte hålla med om gammal
Edit: Woot post #1000
Redigerat av Hamsteren, 18 May 2009 - 13:49.
Postad 18 May 2009 - 13:51
Edit: Grattis Hamsteren, innebär det att du blir admin nu?
Redigerat av Tec, 18 May 2009 - 13:52.
Postad 18 May 2009 - 13:58
Edit: Grattis Hamsteren, innebär det att du blir admin nu?
![]()
Jag håppas inte det
Postad 18 May 2009 - 15:28
Postad 18 May 2009 - 15:45
Dreadlock: Vad har du pluggat, och var?
Postad 18 May 2009 - 15:58
Haha, där ser man.Vi åkte dit med EGiF - Elektrograbbar i frack - och hälsade på vår broderförening på Chalmers, så det är klart fracken var på. Är man student så är man.
Den där foto-föreningen verkar kul! Man såg ju rätt många som gick runt och fotade, misstänker att de hörde dit. Precis när jag skulle gå hem var det nån av dom som undrade om det inte var fotoförbud för oss "vanliga dödliga", men det var ju i så fall jävligt klantigt av dom att inte informera om saken eller säga nåt på hela kvällen.Jag fick mig ett par hundra bilder med hem i alla fall.
För övrigt har man alltid tid att engagera sig i kul studentgrejer.
Examen kan man alltid skjuta på lite, och att ha gjort roliga saker och skaffat sig ett stort nätverk av trevliga teknolog-kompisar under studietiden skall man nog inte underskatta även senare i arbetslivet!
Om de du såg som fotade bar en svart tröja som det stod CFFC på så var de dem ja.
Postad 18 May 2009 - 16:00
Jag drogs med av stämningen, men nu går vi Topic igen
Postad 18 May 2009 - 16:04
Elektropower ftw!Jag är elektro 00 från LTH.
Jag drogs med av stämningen, men nu går vi Topic igen
Ok, kanske är bäst så hehe..
Postad 19 May 2009 - 01:51
E04 på KTH här, med lite småkrafs kvar dock. Man ska ju passa på att njuta lite längre av studenttiden!
Och så till topic:
Hur funkar det med utseendet av vinnaren? Det är B8 som väljer har jag förstått, men vad ingår i så fall i vinsten och krävs någon motprestation; typ att styra upp nästa tävling?
Postad 19 May 2009 - 18:58
Så ni inte tvivlar på att jag inte skulle ha tagit det här på STÖRSTA allvar; har laddat ner alla bilderna till datorn, bläddrat igenom dem otaliga gånger, fört över dem till projektorn och kollat på dem på ca 106 tum, fört över dem till archosen och kollat på dem i 4 tum. Bläddrat, tittat, njutit, funderat, tänkt, kliat mig i huvudet, förbannat uppgiften, hatat att man bara får välja en, svurit och gormat!
En vinnare är dock utsedd. Att utannonseras alldeles snart. Måste bara öppna en kall öl och lugna nerverna lite först...
/Bate
Postad 19 May 2009 - 19:16
Med motiveringen...
Med en klar koppling till temat har fotografen skapat ett litet fantasifullt mästerverk med fantastiska färger och former.
Ett typiskt vardagsting i en "ovardaglig" tappning som kittlar undertecknads estetiska sinne.
"Broken light" av Timpolanen!
Grattis!
Och till alla er andra; SHIT vilka snygga och härliga bilder ni tagit! Gillar! Massor!
/Bate
Postad 19 May 2009 - 22:05
Så nu ska jag väja tema alltså? Hur långtid har jag på mig att väja?
Redigerat av Timpolanen, 19 May 2009 - 22:08.
Postad 19 May 2009 - 23:11
/../ tre huvudkandidater. /../ till slut har jag hittat min favorit.
"Broken light" av Timpolanen!
Vågar man fråga vilka dessa tre kandidater var? Eller är det lite känsligt kanske?
Jag är bara lite nyfiken med tanke på att det var så många bilder med väldigt varierande motiv och känsla i.
Stort grattis till Timpolanen för övrigt, riktigt snygg bild!
En lite annorlunda tolkning av "ljus" som snarare får mig att tänka "slut på ljus".
Postad 20 May 2009 - 13:42
Är det inte risk att man får sig en rejäl kyss om man kommer åt något inne i lampan när man slår sönder den också?
Postad 20 May 2009 - 15:33
Postad 20 May 2009 - 16:33
Ja grattis, jag undrar lite mer hur du gjorde, hade du lampan tänd och sen krossade den försiktigt så bara glaset gick sönder. För då slocknar väl lampan nästan direkt också väl? Och sen tryckte du av kameran och fångade röken, typ?
Är det inte risk att man får sig en rejäl kyss om man kommer åt något inne i lampan när man slår sönder den också?
Om jag får spekulera så misstänker jag att han slagit sönder glaset på lampan utan att det varit inkopplad. Därefter ställt kameran på stativ riktad mot den trasiga lampan som nu är iskruvad i en lamphållare, men avslagen.
Ställt in kameran på en ganska lång slutartid med rummet helt beckmörkt och därefter tryckt på lampans strömbrytare vilket får till konsekvens att glödtråden brinner upp på en gång så att lampan bara blinkar till, och ett litet rökmoln uppstår av den uppbrinnande glödtråden.
Eventuellt kanske något svagt omgivande ljus använts för att fånga lite mer av själva lampan och den efterföljande röken? Eller brinner glödtråden tillräckligt länge för att man ska hinna få mer röken?
Hoppas inte jag har helt fel nu.
Postad 20 May 2009 - 16:45
Hur jag gjorde:
Först hitta en lämplig lampa sedan krossa den men tex en skruvstäd med en handduk över (Så det inte flyger glas). Försök att krossa den utan att volfram tråden inte går sönder. Okej nu har du en trasig lampa med hel tråd på.
Hitta en lämplig sockel att stoppa lampan i. Rigga kamera med stativ (fjärrutlösare om du har, jag hade inte dock).
EDIT: Cawi hann före!
Bifogad fil(er)
Redigerat av Timpolanen, 20 May 2009 - 16:47.
Postad 20 May 2009 - 20:21
Vill bara inflika att det var Drey's beslut att plocka bort bilderna, jag dolde helt sonika de tomma inläggen eftersom att bildbidragen inte fanns kvar i tävlingen.I morse tänkte jag titta igenom alla bidrag igen men ... alla finns ju inte kvar. Synd att Drey bilder är borta tycker jag. Trodde meningen var att alla bidrag skulle gå att se igen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5 bilder
106 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?