Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playzone Europe AB anmälda för bedrägeri efter några veckor med ny ägare

842 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 March 2009 - 15:31

fredrikzutt
  • fredrikzutt
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
En påstår sig fått det fast det är genom butiken i kalmar när han tagit med sig webb-butik kvittot. Men hur sant det är på en skala vet man inte eftersom kvittona är skymda på kortet. scrollar ner på denna länk så kommer du dit

http://forum.priceru...h...12&tstart=0

Redigerat av fredrikzutt, 05 March 2009 - 15:32.

Postad 05 March 2009 - 15:36

Evildoer
  • Evildoer
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Carotis, vi väntar fortfarande på kvittot.

http://forum.priceru...h...12&tstart=0

En snubbe som har fått sitt PLaystation nu iaf. Visserligen inte levererad på posten, men ändå.

Roger påstår att han inte har något samröre med Playzone och anledningen till att han har två kvitton med två olika ordernummer är för att han fick ett nytt kvitto och ordernummer i butiken. Han sa också att maskinen inte är "svenska" då det inte fanns någon svensk manual med utan endast tysk/fransk/ungersk. Gråimport.

Postad 05 March 2009 - 15:52

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Förstår inte varför han skulle få ett helt nytt ordernummer bara för att han hämta i butik, låter knepigt tycker jag. Sedan är han väldigt angelägen om att säga att han inte ljuger och vill lägga upp foto på något forum som han frågar om tips om.

Svårt att veta hur det verkligen ligger till.

Postad 05 March 2009 - 15:57

Evildoer
  • Evildoer
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Förstår inte varför han skulle få ett helt nytt ordernummer bara för att han hämta i butik, låter knepigt tycker jag. Sedan är han väldigt angelägen om att säga att han inte ljuger och vill lägga upp foto på något forum som han frågar om tips om.

Svårt att veta hur det verkligen ligger till.

Tycker också att det (allt) verkar lite konstigt.

Postad 05 March 2009 - 15:59

yacob
  • yacob
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
Haha, vilken soppa detta är! Jag och en vän, som bor i Kalmar, ska gå förbi playzone och höra lite med dom sen drar vi till MM och köper oss några playstation 3.

En fråga bara - i och med att det ingår 1 spel vid köp på playzone, gäller detsamma hos MM eller får man bara konsol + en hk för 2990 där?

En till grej, vad ska man ha som bevis. Räcker det med att skriva ut sidan playzone.se där det står att de säljer konsolen för 2990?

Redigerat av yacob, 05 March 2009 - 15:59.

Postad 05 March 2009 - 16:01

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Jag blir så nyfiken - är det NÅGON som fått sin leverans hemskickad ännu?

Postad 05 March 2009 - 16:12

feffe_
  • feffe_
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

En till grej, vad ska man ha som bevis. Räcker det med att skriva ut sidan playzone.se där det står att de säljer konsolen för 2990?

[url="https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=180359""]Läs i Mediamarkt prisgaranti tråden[/url]

Postad 05 March 2009 - 16:12

MrH2o
  • MrH2o
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

.... ska gå förbi playzone och höra lite med dom sen drar vi till MM och köper oss några playstation 3.

Några? Ni har inte lust att hämta ut mitt som jag lagt undan? det är för långt för mig att åka :P
När ni är på PZ så ta gärna kort och ställ dom till svars!

Jag blir så nyfiken - är det NÅGON som fått sin leverans hemskickad ännu?

Nej, inte jag och jag beställde i måndags

Redigerat av MrH2o, 05 March 2009 - 16:14.

Postad 05 March 2009 - 16:19

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0

Carotis, vi väntar fortfarande på kvittot.

Roger påstår att han inte har något samröre med Playzone och anledningen till att han har två kvitton med två olika ordernummer är för att han fick ett nytt kvitto och ordernummer i butiken. Han sa också att maskinen inte är "svenska" då det inte fanns någon svensk manual med utan endast tysk/fransk/ungersk. Gråimport.

Det där med svensk manual säger ingenting. Jag köpte en bundle på EG som kom direkt från Sony, där fanns inte heller någon svensk manual. Men enligt EG så är det "svenska" produkter.

Postad 05 March 2009 - 16:30

feffe_
  • feffe_
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Nu står det i Barometern att dom blivit polisanmälda av någon.

"Playzone polisanmält för bedrägeri"

Postad 05 March 2009 - 16:39

kungen001
  • kungen001
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hade varit några i butiken idag och ville ha sina pengar tillbaka, detta var ett bra tag innan stängningstid och gett dom kontouppgifter och butiksägaren sa att dom skulle komma tillbaka om 30min. När dom kom tillbaka hade han slagit igen butiken och vem vet om dom öppnar igen? Nu är jag 100% säker på att detta är en bluff. Tur för dom som nu fick ut ett PS3 om dom nu fick det vill säga..

Postad 05 March 2009 - 16:41

dirty
  • dirty
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
var kontakt med banken idag och på dom så lät det att dom kände till det här.. Ska in imorn och försöka annulera det hela men vet inte om dom kan göra så mycket.. !!!

Postad 05 March 2009 - 16:51

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Hade varit några i butiken idag och ville ha sina pengar tillbaka, detta var ett bra tag innan stängningstid och gett dom kontouppgifter och butiksägaren sa att dom skulle komma tillbaka om 30min. När dom kom tillbaka hade han slagit igen butiken och vem vet om dom öppnar igen? Nu är jag 100% säker på att detta är en bluff. Tur för dom som nu fick ut ett PS3 om dom nu fick det vill säga..

Det här säger väl det mesta...

Postad 05 March 2009 - 17:02

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
En artikel till

http://www.barometer...icleimage-popup

Redigerat av DIFference, 05 March 2009 - 17:02.

Postad 05 March 2009 - 17:03

dreamcatch
  • dreamcatch
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Det här säger väl det mesta...

suck..nu känns de inge kul! får man väll traska till banken på måndag då..! :/

Postad 05 March 2009 - 17:11

pmspms
  • pmspms
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

En artikel till

http://www.barometer...icleimage-popup

med andra ord.. så fort det kom in en polisanmälan blev det för hett och dom stängde igen butiken. jag vågar chansa på att den aldrig någonsin mer kommer öppnas :P

Postad 05 March 2009 - 17:11

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1554 inlägg
  • 0
alltså hatar strö salt i såren nu när man ser så ledsna miner men ALLVARLIGT TALAT:
så fort en person skrev en misstanke på forumet så förstod jag direkt! Kameraexperten + playzone.. la bara ihop ett o ett. Sedan att man inte har möjlighet att beställa via postförskott trots dem har en fysisk butik o allt.
Sedan att ekonomin i världen är oerhört kass, dem annonserar för himla massa pengar o sedan säljer ps3 osv under inköpspriset + vill ha förskotts betalt. Varför köpte ni som har följt denna tråden?

Var inte penga giriga. Köp för 500 extra på media markt så behöver man inte oroa sig.
Hoppas starkt på dessa kalmar snubbar blir tagna av polisen så fort som möjligt.

Mvh

Postad 05 March 2009 - 17:13

Unregisteredee60ec14
  • Unregisteredee60ec14
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Ny senaste info.

Enligt boende i huset på Norra Långgatan 5 i Kalmar samma adress som Playzone Europe AB.
Kl. 17.00 så var det släckt och mörkt i Butiken.

Postad 05 March 2009 - 17:14

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Testa ringa nummrena som visades här igår. Nu är 2 avstängda och det tredje är inte längre i bruk. Ringde det igår utan problem.

Kan ju inte bli annat än solklart nu.

Tycker verkligen synd om er alla som köpt därifrån innan alla trådar på nätet fanns om det. er efteråt har jag inget lidande för tyvärr.

Redigerat av Fiddey, 05 March 2009 - 17:15.

Postad 05 March 2009 - 17:15

fredrikzutt
  • fredrikzutt
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Suck.. Imorrn har dom väl flytt utomlands.... Hade polisen reagerat tidigare eller nån haft photo session utanför hade dom varit fast.

Redigerat av fredrikzutt, 05 March 2009 - 17:19.

Postad 05 March 2009 - 17:16

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Ja där ser man...varför är man inte förvånad? Mycket tråkigt för alla drabbade men som sagt vid detta laget kom det ju inte som en direkt överraskning längre vad som skulle ske.

Postad 05 March 2009 - 17:18

pmspms
  • pmspms
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

alltså hatar strö salt i såren nu när man ser så ledsna miner men ALLVARLIGT TALAT:
så fort en person skrev en misstanke på forumet så förstod jag direkt! Kameraexperten + playzone.. la bara ihop ett o ett. Sedan att man inte har möjlighet att beställa via postförskott trots dem har en fysisk butik o allt.
Sedan att ekonomin i världen är oerhört kass, dem annonserar för himla massa pengar o sedan säljer ps3 osv under inköpspriset + vill ha förskotts betalt. Varför köpte ni som har följt denna tråden?

Var inte penga giriga. Köp för 500 extra på media markt så behöver man inte oroa sig.
Hoppas starkt på dessa kalmar snubbar blir tagna av polisen så fort som möjligt.

Håller med stenhårt! Det är enkel matematik! Helt omöjligt att få ihop något sådant för en liten skitbutik när inte ens stora kedjor kan klara av att prispressa så långt under inköpspris för att få kunder.. och dessutom alla feta summor i reklampengar. Finns liksom 1.000 olika indikationer på att detta är en scam rakt igenom. Har folk seriöst talat inget innanför pannbenet?

Postad 05 March 2009 - 17:21

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1554 inlägg
  • 0
typ inte =/

Postad 05 March 2009 - 17:22

Unregisteredee60ec14
  • Unregisteredee60ec14
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Ja vad ska man säga!

Får man inte CYCKEL på köpet då ska man INTE Handla helt enkelt.

TRÅKIGT FÖR ALLA DRABBADE!

Postad 05 March 2009 - 17:28

Evildoer
  • Evildoer
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Jag har pratat med Carotis via telefon, fick hans nummer i ett PM, och han försökte förklara att hans "bekant" som "hämtade" PS3:an igår inte fick något kvitto. Han kan därför inte bevisa att hans "bekant" hämtat ut den som han påstår lite längre bak i tråden. Det var väl högst passande? Att han har något slags samröre med Playzone är nu helt klart för när jag frågade om han hade det då hans historia inte går ihop så sa han "Lycka till med att bevisa detta!" och slängde sedan på luren i örat på mig. Gör man så om man är oskyldig?

Edit: Har hans namn, mobilnummer samt en adress i Nyköping och kommer bistå Polisen med detta vid behov.

Redigerat av Evildoer, 05 March 2009 - 18:02.

Postad 05 March 2009 - 17:29

yacob
  • yacob
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
Ledsen, men ringde precis MM men alla PS3:or är slut och de kommer inte få in några nya till det priset. Tråkigt, men jag var iofs inte så sugen på PS3 iaf, mest en rolig grej (;

Postad 05 March 2009 - 17:29

speechless
  • speechless
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Hade man tänkt lite längre än näsan räcker så hade man förstått redan när man såg annonsen med orimliga priser i Metro att nåt skumt var på gång...

Att de kom undan med en massa pengar, det var det enda tråkiga i denna händelse.

Postad 05 March 2009 - 17:31

xbox-snabel
  • xbox-snabel
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Håller med stenhårt! Det är enkel matematik! Helt omöjligt att få ihop något sådant för en liten skitbutik när inte ens stora kedjor kan klara av att prispressa så långt under inköpspris för att få kunder.. och dessutom alla feta summor i reklampengar. Finns liksom 1.000 olika indikationer på att detta är en scam rakt igenom. Har folk seriöst talat inget innanför pannbenet?

om man läser denna tråd finns det 1000 olika indikationer, ja! Beställer man i lördags, fanns inga 1000, enkel matematik! OK! Kunde väl varit en ny ägare med miljoner på kontot, OK! Beställer man efter denna tråd är man rätt skadad, men dra inte all över en kant, förstår du inte det har du inte heller mycket innanför pannbenet! Att du ens orkar?

Postad 05 March 2009 - 17:35

LaRusso
  • LaRusso
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Detta börjar arta sig till en riktig härva, ska bli intressant att se hur det spelar ut. Undrar om det får någon inverkan på e-handel och internetbetalningar framöver?

Redigerat av LaRusso, 05 March 2009 - 17:41.

Postad 05 March 2009 - 17:39

kungen001
  • kungen001
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

om man läser denna tråd finns det 1000 olika indikationer, ja! Beställer man i lördags, fanns inga 1000, enkel matematik! OK! Kunde väl varit en ny ägare med miljoner på kontot, OK! Beställer man efter denna tråd är man rätt skadad, men dra inte all över en kant, förstår du inte det har du inte heller mycket innanför pannbenet! Att du ens orkar?

Tykcer precis som du, många hade inte en aning om att det var såhär ink migsjälv innan alla 1000 forumsposts om det kom upp. Tycker synd om alla drappade, hoppas så många som möjligt kan få tillbaka pengarna även fast chanserna är små. Har polisanmält dom och tycker alla ni andra indragna ska göra detsamma, kalmarpolisen når ni på 11414.

Postad 05 March 2009 - 17:43

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0

Tykcer precis som du, många hade inte en aning om att det var såhär ink migsjälv innan alla 1000 forumsposts om det kom upp. Tycker synd om alla drappade, hoppas så många som möjligt kan få tillbaka pengarna även fast chanserna är små. Har polisanmält dom och tycker alla ni andra indragna ska göra detsamma, kalmarpolisen når ni på 11414.

Det var väl du som anmälde dom. Hatten av! Så länge alla bara väntar kan sånt här fortsätta. Kameraexperten fick hålla på i över 2 veckor från den tråden startade

Postad 05 March 2009 - 17:43

tooold
  • tooold
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Håller med, jag beställde själv en ps3 i lör (28e) efter att ha sett en halv sida i aftonbladet!!!! Och jag kan lova er, i lör fanns inga indikationer på att det skulle varit en "scam", förutom det låga priset då men konstigare saker har ju hänt att man kan hitta "fynd"!

Jag har tidigare jobbat på en videobutik och när ps2 kom så sålde vi dom (2001) för 4995 när alla andra tog 6995, men vi jobbade med merförsäljning, ett spel och extra handcontr och vips så hade man "bara" förlorat 300 kr/kund :P skitpengar men vi fick upp omsättningen och kunder, som även handlade annat så låga priser är inte per automatik en "scam"! Förlust får man dra av för vid bokslut så totalen blev inte så farlig!

jaja, tur att man gjorde köp med kreditkort så man får tillbaka pengarna men jag lider med dom som är drabbade, till en viss del. Jag kan ju bara tala för mig själv men jag kommer ju lägga ner tid och energi på att en viss firmatecknare inte kommer få det så kul framöver..

Kommer garanterat handla över nätet, och från "billiga" handlare igen :D

Postad 05 March 2009 - 17:50

Unregistered8f5a0527
  • Unregistered8f5a0527
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Du och alla andra som får ut någon sorts nöje utav att gnida in det i ansiktet på de lurade kan väl bara sluta skriva.
Har du förresten någonsin arbetat i butik?

Jag har arbetat inom elekronik/spelbranchen i 5 år och kan säga att prispressning långt under inköpspris är praxis och inte någon ovanlighet. Det var ofta att vanliga veckoannonser låg 2-3000 kr under inköpspris på laptops och LCD-tvapparater. Att en sida på internet skulle kunna sälja dessa konsol-paket för de priser som stog tog jag inte som en omöjlighet. Dock var detta innan allt om ägarbyten och såndant kom fram.
Jag antog att de hade fått tag på billig gråimport som de sålde. Kan ge ett exempel från butiken jag jobbade i tidigare, vi sålde PS2 för 990 kr när ALLA hade lägsta pris på runt 1500 kr. Vi hade fått in en leverans billigt från spanien eller portugal, hade vi beställt samma varor i sverige hade vi haft nollmarginal på 1490kr till kund. Nu tjänade vi 100 kr/konsol när vi sålde för 990 kr.
Allt är inte enkel matematik.

Postad 05 March 2009 - 17:51

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Tycker verkligen synd om er alla som köpt därifrån innan alla trådar på nätet fanns om det. er efteråt har jag inget lidande för tyvärr.

Kan bara hålla med, de som inte visste om detta är de som jag iaf tycker synd om, om man däremot visste hur det låg till och ändå köpte får helt enkelt skylla sig själva för mitt medlidande får ni då inte.

"Detta börjar arta sig till en riktig härva, ska bli intressant att se hur det spelar ut. Undrar om det får någon inverkan på e-handel och internetbetalningar framöver?"

Tyvärr kommer det nog få det, skulle bli väldigt förvånad om inte butiker och banker försöker skydda sig mot den här typen av bedrägerier i fortsättningen. Det är helt enkelt för mesigt straff i förhållande till vad man tjänar på den här typen av bedrägerier, kanske dags att skärpa straffen...

Redigerat av Jack of all trades, 05 March 2009 - 18:01.

Postad 05 March 2009 - 17:56

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

• 1671 inlägg
  • 0
Som många andra som läser den här tråden beställde jag innan jag såg allt det här. Visst slog en liten varningsklocka men man har ju sett skummare erbjudanden förr. Hursomhaver bad jag en anhörig att md fullmakt och alla andra papper (kvitto, orderbekräftelse etc.) att bege sig till Kalmar och hämta ut vad jag beställt. Det gick smidigt, han fick ut vad jag beställt utan några problem. Han beskrev det som att "de plockade fram prylarna bakom disken."

TILL ALLA SOM BESTÄLLT VIA PLAYZONE.SE:

RING OCH SPÄRRA ERA VISA-KORT (ELLER VAD NI NU HANDLAR MED) DIREKT! DET ÄR UPPENBART ATT DET VERKAR VARA BEDRÄGERI OCH DE LÄR NOG TA ALLA MÖJLIGHETER I ANSPRÅK ATT LURA TILL SIG MER PENGAR ISF

(med viss reservation för att jag inte vet om de ser numrena eller ej via deras krypterade betalsystem..)

Redigerat av Unregisteredcc128e50, 05 March 2009 - 18:14.
Anledning för redigering: regel 3.6 fraser i foruminlägg inte bör bestå av versaler, grälla färger eller onödigt stor text. Använd istället fet stil eller understruken text!

Postad 05 March 2009 - 17:57

godissugen
  • godissugen
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
bara att gratulera de som fick den till 2990kr på media markt.
om polis är snabba så lär de hinna spärra konto så folk får tillbaka sina pengar.

Postad 05 March 2009 - 18:02

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Ja grattis till alla som fått från MM.
Tror inte att NÅGON alls har fått ifrån PZ, även att dom skriver det här inne.

Postad 05 March 2009 - 18:07

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Nja jag kan tänka mig att de faktiskt har gett vissa som varit inne i butiken de konsoler som fortfarande var kvar i lager eller gått och köpt hos konkurrenterna men enbart för att hålla skenet uppe. De som beställt på nätet däremot kommer nog aldrig få någon konsol tyvärr. Det som förvånar mig är att de vågar göra den här typen av brott eftersom det ju inte alls var länge sedan Kameraexperten gjorde samma sak.

Redigerat av Jack of all trades, 05 March 2009 - 18:15.

Postad 05 March 2009 - 18:07

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
För att se det bra i denna tråkiga historia så fick allafall ett par personer billiga ps3 på MM... Grattis

Till er andra: Var ALDRIG godtrogna i dagens Sverige utan dra alla över en kam så skall ni se att ni inte gör några fler sådana här affärer.

Tråkigt men sant.

Redigerat av Pip, 05 March 2009 - 18:08.

Postad 05 March 2009 - 18:14

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

• 1671 inlägg
  • 0

Jadu, om ni väljer att tro på mig eller inte er upp till er. Budskapet är iaf: spärra era kort!

Postad 05 March 2009 - 18:14

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
En annan bra sak med detta var ju att denna gång reagerade folk snabbare än sist när det begav sig med Kameraexperten. Både folket som skriver i forumet, PR/PJ och diverse andra forum samt nätsidor blev snabbt misstänksamma och verkade både reagera och agera snabbare denna gång.

Förhoppningsvis kommer även alla dom som även denna gång struntade i alla varningsklockor och lämnade allt sunt förnuft bakom sig samt dom som inte hann få tillräcklig info om vad som höll på att ske kanske lära sig något av detta och bli mycket mer försiktiga framöver vem dom ger sina pengar till.

Som en del andra skrivit här, jag tycker synd om er som handlade tidigt fast jag ärligt nog kan säga att det fanns vissa varningsklockor hos mig personligen trots allt redan från början.

Däremot tycker jag helt ärligt att alla som läst alla varningar och som trots detta lade beställningar lite på vinst och förlust fullt medvetna om riskerna, er tycker jag inte ett dugg synd om. Ni får helt enkelt skylla er själv och stå med dumstruten på er och agera varnande exempel för alla andra så att ni för något vettigt med er iaf.

Det är väl den mest viktiga läxan här och det som för mest gott med sig ur detta elände.

Men dessvärre har ju historien tragiskt nog visat att det alltid finns de som aldrig lär sig, och de är ju dom bedragarna gång på gång kunnat livnära sig på.

Men ju mer detta händer och ju mer och snabbare det uppmärksammas, ju mer kommer väl förhoppningsvis folk att bli försiktiga och tänka sig för lite mer så detta kan bli allt svårare att genomföra i framtiden.

Redigerat av masse70, 05 March 2009 - 18:26.

Postad 05 March 2009 - 18:20

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

• 1671 inlägg
  • 0

Förhoppningsvis kommer även alla dom som även denna gång struntade i alla varningsklockor och lämnade allt sunt förnuft bakom sig samt dom som inte hann få tillräcklig inof om vad som höll på att ske kanske lära sig något av detta och bli mycket mer försiktiga framöver vem dom ger sina pengar till.

Håller med helt och hållet! Jag har definitivt lärt mig att kolla upp företag jag handlar på på sådana här forum och siter i fortsättningen. Har handlat mkt på nätet förr utan några problem och svalde väl betet för snabbt.. Dessutom blir det affärer med MasterCard på nätet i fortsättningen. Tycker att att jag borde vetat bättre när jag såg erbjudandet som verkade vara för bra för att vara sant (ingen rök utan eld) men jag hade som sagt varken sett den här tråden..

Postad 05 March 2009 - 18:21

godissugen
  • godissugen
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
det är beviasat det gick att köpa den till 2990kr fråga media markt. så priset var inte omöjligt!

Postad 05 March 2009 - 18:24

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

det är beviasat det gick att köpa den till 2990kr fråga media markt. så priset var inte omöjligt!

För en kille på 20 år som nyligen tagit över en butik så är det helt omöjligt (speciellt när personen inte verkar ha något större kapital att använda sig av ) såvida denne inte medvetet är ute efter att gå i konkurs. För företag som MM, EG med flera innebär ett pris på 3000 kr en förlust men de kan ta detta eftersom det lockar dit folk som kanske köper annat och som i sin tur meddelar kompisar om hur bra butiken är.

Redigerat av Jack of all trades, 05 March 2009 - 18:29.

Postad 05 March 2009 - 18:25

Chobi
  • Chobi
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag lider med dom som aldirg kommer få se skymten av produkterna som beställdes, men hoppas innerligen att ni får era pengar åter!

Måste även säga att jag lider lite med Mediamarkt / Elgiganten som oxå förlorar på det hela när folk väljer att köpa därifrån. Inte för att jag tycker folk gjort fel, Men samtidigt sorgligt för Mediamarkt.

Tråkiga verkar ha varit att även om det varit flertalet folk som tipsat aftonbladet har jag inte sett en skymt av någon artikel om det, man borde tycka att dom skulle hjälpa förmedla detta då dom förmodligen själva är drabbade av icke betalda annonser.

Postad 05 March 2009 - 18:31

madchild
  • madchild
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Det var väl du som anmälde dom. Hatten av! Så länge alla bara väntar kan sånt här fortsätta. Kameraexperten fick hålla på i över 2 veckor från den tråden startade

Som jag skrev tidigare så har även jag har polisanmält Playzone.
Aftonbladet har kontaktat mig för en intervju, så nu rullar förhoppningsvis mediatåget igång.
Det känns bra att Polisen i Kalmar dessutom inlett sin förundersökning.
Nu hoppas jag verkligen att detta slutar lyckligt för oss konsumenter!

Redigerat av madchild, 05 March 2009 - 18:32.

Postad 05 March 2009 - 18:39

Ea78
  • Ea78
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Nu när det är så gott som konstaterat att vi blivit lurade, hur går man tillväga nu? Har betalat med Swedbanks e-kort.

Postad 05 March 2009 - 18:44

yacob
  • yacob
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
Går väl att traska till OnOff imorgon och köpa via deras prisgaranti?

Postad 05 March 2009 - 18:49

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Går väl att traska till OnOff imorgon och köpa via deras prisgaranti?

Om de står för den på samma sätt som MM gör så kan du nog räkna med att de har sålt slut men man vet ju aldrig du kanske har tur :P.

On Topic:
Även Sweclockers har nu informerat om polisanmälningen, kommer nog inte dröja länge innan tv och tidningar rapporterar detta.

Redigerat av Jack of all trades, 05 March 2009 - 18:52.

Postad 05 March 2009 - 18:51

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Om PZ har stängt i morgon, vems priser ska du då kräva?

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.