Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3gs *

4188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Är du nöjd med di Iphone 3gs? (446 medlem(mar) har röstat)

Lägg din röst på det alternativ du tycker stämmer in

1. Jag tycker att telefonen är överskattad. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

2. Jag är riktigt missnöjd med min telefon. (3 röster [1.69%])

Procent av omröstning: 1.69%

3. Tycker att den är helt ok. (23 röster [12.92%])

Procent av omröstning: 12.92%

4. Det är klart den bästa telefonen jag har haft. (70 röster [39.33%])

Procent av omröstning: 39.33%

5. Det är den coolaste pryl jag ägt. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 17 July 2009 - 19:03

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0

Har du varit missnöjd med Telenor? Utveckla gärna varför, jag har ingen koll på dem.

Har ingen täckning hemma i lägenheten med Telenor. Bor i stockholm's innerstad (södermalm) och där tycker man att det borde finnas täckning. Tjejens företagsabb (kommer inte ihåg namnet, men dom kör på telia) funkar hur bra som helst. Ingen idé att ha ett abb som inte funkar hemma, sade upp telenor trotts att jag har bindningstid kvar (slutfaktura).

Postad 17 July 2009 - 19:21

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Och?

Vad har det med vad jag skrev?

K.

Och?

Vad bryr jag mig om vad du skrev? Mitt inlägg har ju ingenting med det du skrev att göra.

Har ingen täckning hemma i lägenheten med Telenor. Bor i stockholm's innerstad (södermalm) och där tycker man att det borde finnas täckning. Tjejens företagsabb (kommer inte ihåg namnet, men dom kör på telia) funkar hur bra som helst. Ingen idé att ha ett abb som inte funkar hemma, sade upp telenor trotts att jag har bindningstid kvar (slutfaktura).

Aha, ok. Dock kan man aldrig räkna med täckning inomhus, det beror helt och hållet på hur huset är byggt så du får ju då skylla på arkitekten istället för Telenor.

Redigerat av zinned78, 17 July 2009 - 19:22.

Postad 17 July 2009 - 19:28

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
...

Redigerat av Brel, 17 July 2009 - 19:35.

Postad 17 July 2009 - 20:21

os72
  • os72
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Aha, ok. Dock kan man aldrig räkna med täckning inomhus, det beror helt och hållet på hur huset är byggt så du får ju då skylla på arkitekten istället för Telenor.

Är du helt go´i huvudet? Vad har det med arkitekten att göra? Alla andra ab. har funkat inomhus förutom Telenor som jag har testat också (i Gbg). Telenor suger apk.k! Klart man kan begära att telefonen ska funka inomhus!

//Olle

Redigerat av os72, 17 July 2009 - 20:22.

Postad 17 July 2009 - 20:21

Oddish
  • Oddish
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Varför skulle man haka på deras s k "heta erbjudande"? Om man var med från början och köpte iPhone 3G den 11/7 2008 så kan man bara terminera sitt abonnemang till en kostnad och sedan teckna nytt med samma nummer så behöver man inte betala den hutlösa extraavgiften på 1000 kr som man annars får göra.

Jag trodde inte ens Telia gav möjligheten att avsluta sitt abonnemang tidigare. När började de med det? Sedan beror det ju på hur mycket det kostar att avsluta i förtid. Personligen sparar jag 600 spänn på att slippa ur kontraktet men får ju betala en tusenlapp för det så den faktiska kostnaden blir 400 spänn. Jag misstänker att det skulle kosta mycket mer än 400 spänn att bara säga upp abonnemanget i förtid utan att köpa en ny 3GS med ny bindningstid.

Hursomhelst hoppas jag att någon annan operatör kontrar med ett bättre erbjudande.

Hur är det förresten med distansavtalslagen i det här fallet? Jag beställde ju 3GS:en idag. Är det 14 dagars ångerrätt från idag eller från när jag hämtar ut den på Posten?

Redigerat av Oddish, 17 July 2009 - 20:22.

Postad 17 July 2009 - 20:25

Oddish
  • Oddish
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Om jag förstått rätt är Iphonen bra på att ta emot trådlösa bredband, men att använda själva Iphonen som router fungerar mindre bra då Apple snabbt tog bort den applikationen (rätta mig om jag har fel) <_<

Nej, du har förstått fel. iPhone OS 3.0 har inbyggd "tethering" så det behövs ingen applikation eller jailbreak längre.

Postad 17 July 2009 - 21:23

xaxpop
  • xaxpop
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Hur är det förresten med distansavtalslagen i det här fallet? Jag beställde ju 3GS:en idag. Är det 14 dagars ångerrätt från idag eller från när jag hämtar ut den på Posten?

Det är 14 dagars ångerrätt från det att du hämtat ut den, lagstadgat finns att läsa hos konsumentverket.

Är du helt go´i huvudet? Vad har det med arkitekten att göra? Alla andra ab. har funkat inomhus förutom Telenor som jag har testat också (i Gbg). Telenor suger apk.k! Klart man kan begära att telefonen ska funka inomhus!

//Olle

Är du helt go eller? Det har väll allt med arkitekten att göra? Befinner du dig i en tex betongbyggnad/stenbyggnad kommer du ha betydligt sämre mottagning.. hur dåligt eller om du tappar mottagningen beror ju på huset samt hur långt ifrån närmaste mast du är.

Redigerat av xaxpop, 17 July 2009 - 21:26.

Postad 17 July 2009 - 21:29

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

//Olle

Enkelt svar på ditt inlägg med illa valda ord - Nej.

Tala med vilken operatör som helst, du kan aldrig räkna med att ha täckning inomhus. Givetvis brukar man oftast ha det men som sagt, man kan aldrig räkna med det. Det säger iofs säg själv att operatören inte är skuld till att du inte har täckning i huset du bor i. De kan ju inte hållas ansvariga för hur det huset är byggt.

Sunt förnuft, vet du :-) Är du från göteborg eller?

Redigerat av zinned78, 17 July 2009 - 21:31.

Postad 17 July 2009 - 21:46

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Jag trodde inte ens Telia gav möjligheten att avsluta sitt abonnemang tidigare. När började de med det? Sedan beror det ju på hur mycket det kostar att avsluta i förtid. Personligen sparar jag 600 spänn på att slippa ur kontraktet men får ju betala en tusenlapp för det så den faktiska kostnaden blir 400 spänn. Jag misstänker att det skulle kosta mycket mer än 400 spänn att bara säga upp abonnemanget i förtid utan att köpa en ny 3GS med ny bindningstid.

Telia erbjuder inte den möjligheten. Unikt erbjudande till vissa alltså.

Postad 17 July 2009 - 21:49

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Om det helt och hållet beror på hur huset är byggt, så måste arkitekten tänkt på Telia när han byggde det?

Allt kan inte bero på huset. Operatören kan göra åtgärder för att se till att det finns täckning.

Postad 17 July 2009 - 22:43

Sunbringer
  • Sunbringer
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Jag lyckades hitta nagot som heter VLC4Iphone som verkar intressant. Ar det nagon som har provat det.

http://iphonegap.com...hone-v095-beta/

Men det har ar ju gammalt. Det borde finnas hur manga program som helst som gor att man kan se pa divx och xvid.

Postad 17 July 2009 - 23:05

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Enkelt svar på ditt inlägg med illa valda ord - Nej.

Tala med vilken operatör som helst, du kan aldrig räkna med att ha täckning inomhus. Givetvis brukar man oftast ha det men som sagt, man kan aldrig räkna med det. Det säger iofs säg själv att operatören inte är skuld till att du inte har täckning i huset du bor i. De kan ju inte hållas ansvariga för hur det huset är byggt.

Sunt förnuft, vet du :-) Är du från göteborg eller?

Året skämt. Klart man ska täckning inomhus

Postad 17 July 2009 - 23:08

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Nja, telekombolagen kan ju knappast bli beskyllda för att du bor i en bunker..

Postad 17 July 2009 - 23:14

cruzzade
  • cruzzade
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Men herregud, klart man i normala förhållanden (dvs inte i någon försvarsbunker 50 meter under marken) ska ha täckning inomhus, vad är det här för dumheter.

Postad 17 July 2009 - 23:17

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Men herregud, klart man i normala förhållanden (dvs inte i någon försvarsbunker 50 meter under marken) ska ha täckning inomhus, vad är det här för dumheter.

Kan ju vara en Apple special : ITäckningsmiss?

Postad 17 July 2009 - 23:20

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Tycker att vi lämnar täckningsfrågan och återgår till iPhone-diskussionen! <_<

Postad 18 July 2009 - 00:39

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Klart man önskar det men så är det...fråga vilken mobiloperatör som helst. Självklart han man oftast täckning men det är inget som operatörerna garanterar då det inte åligger dem att korrigera om du nu inte skulle ha det. Sedan är det typiskt svenskt att tycka att allt ska fungera 100% annars är det värdelöst. Alla ska ordna allt på silverfat åt en, annars är det värdelöst. Stereotyp svensk mentalitet i ett nötskal ;)

Tycker att vi lämnar täckningsfrågan och återgår till iPhone-diskussionen! ;)

Du vet, det är NisseGurra...så snart han får chansen att uttrycka sig negativt om iPhone så tar han den. Även om det inte har med iPhone i sig att göra :)

Postad 18 July 2009 - 00:41

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Det är väl rimligt att begära att dom flesta ska ha täckning inomhus, speciellt centralt i landets i särklass största stad, men samtidgt kan det ju finnas förutsättningar som gör att det på vissa ställen uppstår täckningsluckor. Bor själv på södermalm (Medis), har Telenor och har aldrig upplevt annat än full täckning inomhus med en stor mängt olika telefoner. Har dock aldrig testat med en iPhone så det kan ju vara där det kniper, finns ju många rapportera om liknande problem i USA (som dock verkar skyllas på At&T)

Postad 18 July 2009 - 01:12

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1040 inlägg
  • 0
För er som undrar över Telias priser idag så finns mer information att hämta här.

Jag kan nämna några saker från sidan. Det erbjuds endast ett abonnemang just nu för det är ett förhandbokningserbjudande. Den 31 juli kommer man kunna välja andra abonnemangsformer samt bindningstider. Lite störande att de som förbokar via telia.se inte får sin telefon den 31 juli, den skickas det datumet! Det är en fredag så man får telefonen tidigast på måndagen..

Sen för er som köpte iPhone 3G men inte fick något erbjudande så beror nog det på att ni valde 24 månaders bindningstid. Läste på någon sida att det endast är dom som valde 18 månaders bindningstid som fick erbjudandet. Men det är ju inte alla som tjänar på det eftersom man måste betala 1000 kr också. Men för dom som hade t.ex fastpris ab på 599 kr m.m kan tjäna en slant.
Klippt från länken ovan:

Du blir friskriven din förra bindningstid + pristillägg ex hade du fastpris 599 kr + datatrafik fastpris 199 kr + pristillägg 100 kr = 898 kr x 5 månader = 4490 kr som avskrivs om du tecknar det erbjudande som presenteras.

Jag väntar på priserna från Halebop. Jag behöver inte 5GB frisurf. Vet flera stycken som surfar ofta och mailar m.m men knappt gjort av med 1 GB på ett halvår. Därför passar nog Halebops 0,5 GB/mån mig alldeles utmärkt. Men för dom som har en bärbar dator är det nog lockande med 5GB.

Postad 18 July 2009 - 01:17

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Sen för er som köpte iPhone 3G men inte fick något erbjudande så beror nog det på att ni valde 24 månaders bindningstid. Läste på någon sida att det endast är dom som valde 18 månaders bindningstid som fick erbjudandet.

Nope, det stämmer tyvärr inte.

Jag köpte min på releasedagen och med 18 månaders bindningstid, jag har inte fått något erbjudande. Dock är det inte intressant för mig iaf men dock, jag har inte fått något ;)

Postad 18 July 2009 - 01:32

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Jag väntar på priserna från Halebop. Jag behöver inte 5GB frisurf. Vet flera stycken som surfar ofta och mailar m.m men knappt gjort av med 1 GB på ett halvår. Därför passar nog Halebops 0,5 GB/mån mig alldeles utmärkt. Men för dom som har en bärbar dator är det nog lockande med 5GB.

Nja, 5gb räcker inte ens halvvägs tycker jag om man ska använda den till sin laptop.. Hoppas verkligen att 3 komemr med ett bättre erbjudande än Telia och Telenor då de har 20gb maxgräns innan de stryper.

Jag köpte min på releasedagen och med 18 månaders bindningstid, jag har inte fått något erbjudande. Dock är det inte intressant för mig iaf men dock, jag har inte fått något ;)

Tycker att det är riktigt kasst av Telia att endast erbjuda vissa detta erbjudande. De som tecknade upp sig för ett år sedan kunde ju omöjligen ha vetat om det här liksom...

Postad 18 July 2009 - 07:55

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0
16gb versionen tar Telia en krona med en månadsavgift på 378 kronor. Bindningstiden är 24 månader.
Telefonen med 32 gigabytes minne säljs för 995 kronor med samma månadsavgift och bindningstid som den billigare modellen. I båda abonnemangen ingår fri internetanvändning.

378x24=9072:- som "billigast" hahaha sinnesjukt pris! lägger man 9000 på en telefon?
jag har inte ont om pengar men detta är ju skrämmande.

Postad 18 July 2009 - 08:13

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0

16gb versionen tar Telia en krona med en månadsavgift på 378 kronor. Bindningstiden är 24 månader.
Telefonen med 32 gigabytes minne säljs för 995 kronor med samma månadsavgift och bindningstid som den billigare modellen. I båda abonnemangen ingår fri internetanvändning.

378x24=9072:- som "billigast" hahaha sinnesjukt pris! lägger man 9000 på en telefon?

Det låter ju ok, men får man då ringa för den månadskostnaden eller tillkommer alla samtalsavgifter? Om det tillkommer låter det ju verkligen saftigt.

Postad 18 July 2009 - 08:28

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0
29öre per samtals minut och 29 öre per sms.
1,99 kr/mms till alla nät samt 79öre i öppningsavfigt per samtal.
det kommer bli dyrt kan jag säga.

Postad 18 July 2009 - 08:52

Unregisteredadfb60ea
  • Unregisteredadfb60ea
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Det brukar väll alltid vara så att första erbjudandet inte är det bästa.

//Mackan

Postad 18 July 2009 - 09:09

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Om jag fattat det rätt har detta erbjudande mailats ut.

Signade du upp dig på Telias nyhetsbrev inför förra releasen, eller inför denna?
Om det mailas ut så måste ju Telia ha koll på vilka som köpt, och vilken e-post dessa personer har. Ingen som fått erbjudandet per sms?

Postad 18 July 2009 - 09:28

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0
Jag hoppade på förhandserbjudandet och bokade en vit 32gb, använder telefonen mycket och använder tethering enormt mycket så stora surfpaketet var ett måste för mig.

Anmälde via länken som Telia skickade som SMS.
Har inte fått någon som helst bekräftelse på beställningen via SMS eller E-post. Ni som har tagit erbjudandet och anmäld på nätet, har ni fått någon som helst bekräftelse?

Postad 18 July 2009 - 09:54

Unregisteredaf787032
  • Unregisteredaf787032
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
yes, jag fick en bekräftelse direkt via email... ;)

Postad 18 July 2009 - 10:08

Unregisteredd27cb1cb
  • Unregisteredd27cb1cb
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

har vi inte kommit förbi stadiet om att iPhone bara är en telefon?? Jag använder min till oerhört mycket men jag har inte ringt med den särskilt mycket. Är 9000 dyrt för en miniminiminidator? Det tycker inte jag.

Postad 18 July 2009 - 10:32

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0
med tanke på att man får en rätt fet laptop för 9000kr så håller jag inte med.
5000kr max, mer är det fan inte värt alltså... sjukt överpris

Postad 18 July 2009 - 11:04

xarl
  • xarl
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
är det värt att byta till 3gs? jag köpte min 3g på release dagen och har fått det där erbjudandet via sms,

hur mycke tkan man få för 3g modellen på blocket? men det är sjukt dyr månads kostnad påd en nya tycker jag, 378 i månaden under bindningstiden, helt sjuk, idag betalar jag 268 för min 3g.

är det värt att byta? eller ska man spara pengarna så här i finanskrisen ;)

Postad 18 July 2009 - 11:50

Unregisteredd27cb1cb
  • Unregisteredd27cb1cb
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Gammalmodigt värre. Vem orkar släpa på en laptop? Mycket smidigare med en iPhone som du kan ha i fickan, handväskan för att komma åt internet på stan eller i bilen. Men visst, den är inte billig men den är helt klart värt det.
/Karin

Postad 18 July 2009 - 11:51

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Alltså, alla nyare telefoner hamnar på en liknande slutsumma efter bindningstidens slut. Dessutom kan du ju inte räkna med abonnemangskostnaden i slutsumman för telefonen... Så 3600kr för själva telefonen är ju rätt ok.

Ta t.ex. N86 (som JAG inte tycker ens går att jämför med iPhone), den kostar följande:

295 kr kontant + 200kr i månaden i förhöjd månadsavgift (24 månader) = 5095kr.
Dock med större valfrihet om valet av abonnemang, men jag antar att iPhone snart kommer gå att beställa med andra abonnemang snart också.

Postad 18 July 2009 - 13:33

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

antar att du inte har en iPhone? Jag sa precis samma sak, tyckte iPhone var en överskattad skitlur när den kom, köpte en upplåst 2G men gav den till frun efter ett par veckor för den var så kass. Men i och med 3G och version 2 av mjukvaran blev den intressant igen och jag skaffade en 3G igen för några månader sen och jag släpper den aldrig nu. Och bara Appstore gör luren oslagbar - vilket enormt utbud av program. Den är så sjukt användbar så fick jag välja mellan den och min värsting laptop skulle jag hellre avstå laptopen än iPhonen

Postad 18 July 2009 - 13:47

xarl
  • xarl
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
appstore rockar!

Postad 18 July 2009 - 16:05

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0

Telefonen kostar väl bara 150*24+1=3601 (16gb)...

Resten är abbonemangskostnader.
Telia Mobil Prata På 29:-/månad (specialerbjudande)
Mobilsurf Extra 199:-/månad
+ ev. samtal- och smsavgifter

Alltså ett abbonemangspaket. Passar inte detta abbonemang, så får man väl vänta på ett annat.

Eller?

Postad 18 July 2009 - 18:34

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
För min del är det MobilSurf Extra och bindningstiden som är riktiga dealbreakers.

Om man kan lägga till en summa på telefonen för att få ner det till 18 månader och kunna skippa det stora surfpaketet så är den genast intressant igen. Det ska bli riktigt kul och se vad Telenor och Tre kan komma med för erbjudanden.

I dare ya', smiska nu upp Felia på läktaren! Visa var skåpet ska stå!

Btw, som en liten blänkare - På releasedagen av iPhone 3G så tog jag den tillsammans med Telia 99 och 18 månadersbindningstid. För detta fick jag betala 5200 för telefonen...samma pengar bör man kunna få den nya för.

Postad 18 July 2009 - 19:15

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0
Inte menat att presentera någon egen åsikt utan för att jag själv står i valet och kvalet, vad anser ni gör att man bör välja en en iPhone 3GS över en Samsung Omnia HD, om man bortser från lite mer difusa saker som pris, tillgänglighet osv. Telefonerna känns väldigt lika, vilket så klart inte är en tillfällighet. iPhone känns ju som det säkra beprövade valet, samtidigt som Omnia HD kanske har ett litet tekniskt övertag. iPhone har en väl utbyggd och sprängfylld appstore, men är samtidigt också "låst" och många säger att en stor del av innehållet är mest skräp.

(Jag har ingen av telefonerna så jag har inga egna erfarenheter...)

Postad 18 July 2009 - 19:50

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som trott att Telias Mobilsurf Alltid som kostar 69kr haft ett maxtak på 5gb och INTE 0,5gb?

Inte jag i alla fall, varför trodde du det? Står ju 0,5gb.

Postad 18 July 2009 - 20:15

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Ni talar ju om olika saker.

Efter 500 MB (MobilSurf Alltid) så kostar det ju pengar men hastigheten är den samma. Det som har med 5GB att göra är att hastigheten stryps efter man har passerat denna datamängd nerladdat även om man har t ex MobilSurf Extra.

Postad 18 July 2009 - 21:40

Zlim
  • Zlim
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Var har du läst det?

Mobilsurf Alltid - när du surfar ganska mycket

1 fri månad
För dig som surfar i mobilen mer än ca 7 dagar i månaden eller vill ha koll på vad det kommer att kosta, har vi Mobilsurf Alltid. All typ av surf i mobilen ingår (inom Sverige) utom trafiktyperna fildening och ip-telefoni som inte är tillgängliga i detta erbjudande. Hastigheten är upp till 6 Mbit/s, (turbo-3G). Vilken hastighet du kan komma upp i beror bland annat på vilken mobiltelefon du surfar med och vad den klarar för hastigheter.

Just nu 1 fri månad om du beställer tjänsten senast 22 augusti 2009. Gäller dig som inte tidigare har tecknat Mobilsurf Extra eller Alltid. Kom ihåg att säga upp avtalet om du inte vill fortsätta ha tjänsten. Telia förbehåller sig rätten att begränsa överföringshastighet till 57 kbit/s om användandet överstiger 0,5 GB/månad.

För att beställa prisavtalet, sms:a mobilsurf alltid till nummer 4466 från det abonnemang du vill surfa med eller logga in på Mina Sidor.
Pris: 69 kr/månad

Postad 18 July 2009 - 22:00

smasher_75
  • smasher_75
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
När det gäller de olika surfpaketen som alla operatörer erbjuder är jag inte riktigt nöjd, det ena har ett maxtak gällande mängden och på vissa stryps hastigheten efter en viss mängd. Därför tycler jag ju Telenors 2st paket är de bästa valet, i alla fall om surfar ett antal gig i månaden. Ingen begränsningar varken i hastighet eller mängd...bara tuta och köra. 59 kr om nöjer sig med 3G hastighet och 119 kr om man vill ha turbo-3G. Och tecknar man deras nuvarande Iphone abg så ingår turbo 3G hela bindningstiden. Väntar med spänning på deras erbjudanden och abonnemang på nya Iphonen.

Någon som vet om man använder nya modellen som modem till laptopen och med turbo 3G paketet även surfa fritt då? Om jag tyder deras hemsida rätt så kan man använda båda deras kopplingpunkter. Internet.telenor.se använder jag i alla fall till mitt mobila bredband.

Postad 18 July 2009 - 22:24

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Telefonen kostar väl bara 150*24+1=3601 (16gb)...

Resten är abbonemangskostnader.
Telia Mobil Prata På 29:-/månad (specialerbjudande)
Mobilsurf Extra 199:-/månad
+ ev. samtal- och smsavgifter

Alltså ett abbonemangspaket. Passar inte detta abbonemang, så får man väl vänta på ett annat.

Eller?

Precis vad jag menade ;) Men antagligen kommer kostnaden för själva luren bli högre än 3601kr när man får möjligheten att välja andra abonnemangsformer..

Jag är nästan 100 på att jag läste att det var 5gb som gällde när Telia precis började erbjuda det.

EDIT: Läste precis mina rss-flöden och det var tydligen fler som trodde som jag :)
http://iphonemania.se/?p=260
Det rör sig säkert bara om att de råkade skriva fel i början, någon på Telia lata sig kanske och copy-paste:ade lite ;)

Redigerat av shapic, 18 July 2009 - 22:35.

Postad 18 July 2009 - 22:47

Stefannorr
  • Stefannorr
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Nu ägare till Nokia 5800 och tidigare ägare till flertalet Ericsson. Min avgörande punkt för att använda Iphone är webläsaren, den är super, dom andras är i bästa fall värdelös. Även programutbudet är mer seriöst än Nokias som man i bästa fall kan kalla Ö utbud på Ovni Store.

Stefan

Postad 18 July 2009 - 23:16

ekke201
  • ekke201
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Om jag köper via TELIA oc detta erbjudande. Kan jag sätta i mitt TELIA work abb och köra på det istället? Eller är luren låst till abbonemanget?
Vill köpa, men använda jobb abbonemanget.

Postad 18 July 2009 - 23:42

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Om jag köper via TELIA oc detta erbjudande. Kan jag sätta i mitt TELIA work abb och köra på det istället? Eller är luren låst till abbonemanget?
Vill köpa, men använda jobb abbonemanget.

Telefonen är inte mer Telia-låst än någon annan telefon så du kan sätta i vilket Telia-simkort du vill ;)

Postad 19 July 2009 - 00:50

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Aktiverar man dom inte i butiken med simkortet som skall användas? Fast iof. Jailbreak så spelar det ingen roll...

Postad 19 July 2009 - 01:00

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Aktiverar man dom inte i butiken med simkortet som skall användas? Fast iof. Jailbreak så spelar det ingen roll...

Man måste ha ett teliasim i för att aktivera, dock behöver man inte göra det i butiken, kan lika gärna göra det hemma. Nja, jailbreak är inte samma som upplåsning. Jailbreak tar bara bort signeringsskyddet så att man kan köra osignerad kod på den, t.ex. andra applikationer än de apple godkänt, men också operatörsupplåsningsprogram.

Postad 19 July 2009 - 01:05

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Man måste ha ett teliasim i för att aktivera, dock behöver man inte göra det i butiken, kan lika gärna göra det hemma. Nja, jailbreak är inte samma som upplåsning. Jailbreak tar bara bort signeringsskyddet så att man kan köra osignerad kod på den, t.ex. andra applikationer än de apple godkänt, men också operatörsupplåsningsprogram.

jo det krävs ju lite mer än bara jailbreak.. men det är väl första steget?

Postad 19 July 2009 - 01:26

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

jo det krävs ju lite mer än bara jailbreak.. men det är väl första steget?

Ja, absolut!

Ett tips till alla som är sugna på MobileMe-funktionaliteten men som inte vill punga ut tusen kronor om året för tjänsten..
Testa Google Sync. Tack vare Google har jag nu lyckats få till det så att mina kontakter, min epost och mina kalendrar syncas over the air (pushas) mellan min iPhone, googles servrar och mina macar (iCal, Mail.app och Address Book).

Gör jag en ändring i t.ex. en kontakt i Address Book på min Mac, så uppdateras adressboken i min iPhone automatiskt. Detsamma gäller mina kalendrar. Och skulle det hända att jag är någonstans utan min iPhone och min laptop, ja då är det bara att ta första bästa dator med internetuppkoppling och surfa in på google.com så har jag snabbt tillgång till mina kontakter, mina kalendrar och min mail.

Alldeles, alldeles fantastiskt, och bäst av allt: gratis!

Dock får man på detta sätt inte bildsynkningen som MobileMe ger och heller inte iDisk. Men för mig spelar det ingen roll då jag ändå inte skulle vilja synka mina bilder till min iPhone samt att jag använder Dropbox istället för iDisk.

EDIT: Oops, fel tråd, detta var menat till 3g-tråden. Men skitsamma, någon här kanske också får användning av detta.

Redigerat av shapic, 19 July 2009 - 01:56.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.