Javisst!Har era c-200 stöd för undertexter?
* Officiell tråd - Popcorn Hour C-200 *
Popcorn Hour C-200
(Mediaspelare)
|
1
|
(14)
|
Inga priser |
Kommentarer till Färdiga bion (gamla lägenheten) av lovek (139 inlägg)
|
9 år sedan |
Finns det någon som klarar följande ? (40 inlägg)
|
14 år sedan |
Nya generationens media extenders (59 inlägg)
|
15 år sedan |
Ljudlös mediaspelare (26 inlägg)
|
16 år sedan |
TViX M-6600N eller Popcorn Hour C-200? (5 inlägg)
|
16 år sedan |
DVD menyer och bläddra media med omslagsbild. (4 inlägg)
|
16 år sedan |
MP3 (från NAS) utan TV (2 inlägg)
|
16 år sedan |
Snart släpps Popcorn Hour C-200 (16 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 11 January 2010 - 18:35
Javisst!
Jag får inte min att visa *.srt undertexter. Fattar inte varför. :-(
Postad 12 January 2010 - 10:15
Vad jag vill ha är en mediaspelare som kan spela videofiler från datorn, DVD och ha en hårddisk man kan spela in på. c200 uppfyller två av tre, det är bra nog. Jag har i dagsläget en Xbox747 men det är sådär kul, den börjar dessutom ge små tecken på att närma sig slutet av sitt liv. Ja, c200 är nog overkill om man inte har 55" LED-TV Ultra Deluxe men jag är trött på krångel och tjafs och kablar och elände, jag vill kunna slappa vid TV:n utan att behöva bry mig nämnvärt och utan att få hjärnblödning av att Microsoft gör prylar som inte är kompatibla ens med varandra.Du har en tjockTV OCH funderar på att köpa en Popcorn C-200 WOW, snacka om att skjuta mygg med kanon.
Å nä du behöver inte sätta i en disk eller USB för att köra DVD.
Men dina prio verker milt sagt lite underliga så antigen driver du med oss andra nördar eller.....
Jaja.
Postad 12 January 2010 - 10:27
Vad jag vill ha är en mediaspelare som kan spela videofiler från datorn, DVD och ha en hårddisk man kan spela in på. c200 uppfyller två av tre, det är bra nog. Jag har i dagsläget en Xbox747 men det är sådär kul, den börjar dessutom ge små tecken på att närma sig slutet av sitt liv. Ja, c200 är nog overkill om man inte har 55" LED-TV Ultra Deluxe men jag är trött på krångel och tjafs och kablar och elände, jag vill kunna slappa vid TV:n utan att behöva bry mig nämnvärt och utan att få hjärnblödning av att Microsoft gör prylar som inte är kompatibla ens med varandra.
Jaja.
Jag tror också att C-200 är overkill för dig. Den är dessutom inte riktigt underhållsfri än, något som jag förstår det är viktigt för dig. C-200 behöver någon/några mjukvaruuppdateringar till innan den når sin fulla potential och kommer att fungera enkelt.
Det handlar inte om upplösningen, C-200 är varken bättre eller sämre än andra mediaspelare på en "55" LED-TV Ultra Deluxe", utan ganska jämbördig. Vad som skiljer är att det går att koppla till en extern DVD/Blu-ray spelare till C-200 (i framtiden? Eller går det redan nu?), vilket man inte kan göra till så många andra spelare, samt att den har en betydligt kraftfullare processor för riktigt krävande material, som Planet Earth i 1080p (den enda film jag någonsin har fått att hacka på min A-110).
Om de funktionerna är värda prisskillnaden för dig kan bara du bedöma.
För ditt behov tror jag att du precis lika gärna kan titta på en Xtreamer för nästan en tredjedel av priset. Den gör i mångt och mycket samma sak och är relativt stabil och funktionell med nuvarande mjukvara. Den klarar inte en intern 3,5" hårddisk, utan bara en 2,5", men det går att koppla på hårddiskar via USB, eller spela från datorn via nätverket.
Popcorn A-110 borde vara värd att titta på också, klarar inte att få en DVD/Blu-ray läsare tillkopplad till sig, men klarar också "två av tre", och är mycket billigare än C-200.
Postad 12 January 2010 - 14:06
Du har döpt filen EXAKT likadant? Annars fungerar det inte.....Jag får inte min att visa *.srt undertexter. Fattar inte varför. :-(
Understatement of the yearDen är dessutom inte riktigt underhållsfri än
Har jämfört med extreamer och den hackar också på Planet Earth i 1080p, däremot flyter den fin fint i C-200samt att den har en betydligt kraftfullare processor för riktigt krävande material, som Planet Earth i 1080p (den enda film jag någonsin har fått att hacka på min A-110).
(Å ja jag har en 60" Kuro skärm
Postad 12 January 2010 - 17:29
Du har döpt filen EXAKT likadant? Annars fungerar det inte.....
Understatement of the year![]()
Har jämfört med extreamer och den hackar också på Planet Earth i 1080p, däremot flyter den fin fint i C-200
(Å ja jag har en 60" Kuro skärm)
Nu funkar det. Tack.
Postad 19 January 2010 - 22:44
UPDATE: OK, weird. Jag smackade över filerna på ett USB-minne och då funkade det fint. När jag browsade på USB-minnet såg jag dessutom .srt-filen, när jag browsar på datorns bibliotek ser jag ingen sådan fil. Är det ett problem med Windows Media Player månntro?
UPDATE 2: Jag har valt subtitle-språk i Setup men det funkar ändå inte. Installerade myiHome men det hjälpte inte heller.
Redigerat av ImMcGyverLOL, 19 January 2010 - 23:55.
Postad 20 January 2010 - 08:06
OK, köpte en C-200, kopplade in den, delade ut filmer genom Windows Media Player 11, spelade upp en film med undertexterna funkar inte. Jag kör Windows XP MCE, PCH är uppdaterad till senaste firmware, .avi och .srt filerna heter samma sak (fg.avi och fg.srt) och det funkar i Media Player 11 på datorn. Något tips?
UPDATE: OK, weird. Jag smackade över filerna på ett USB-minne och då funkade det fint. När jag browsade på USB-minnet såg jag dessutom .srt-filen, när jag browsar på datorns bibliotek ser jag ingen sådan fil. Är det ett problem med Windows Media Player månntro?
UPDATE 2: Jag har valt subtitle-språk i Setup men det funkar ändå inte. Installerade myiHome men det hjälpte inte heller.
Jag tror att det kan vara en begränsning när du kör genom en mediaserver, som Windows Media Player. Prova att dela ut en katalog på nätverket från datorn "som vanligt" och använd den istället och se om det hjälper.
Postad 20 January 2010 - 09:58
Jag tror att det kan vara en begränsning när du kör genom en mediaserver, som Windows Media Player. Prova att dela ut en katalog på nätverket från datorn "som vanligt" och använd den istället och se om det hjälper.
Jag provade det och fick det att fungera till sist. Det var inte, hur skall man uttrycka det, helt trivialt men efter ett par timmars meckande upptäckte jag att det (förmodligen) var en brandvägg som låg i vägen (jag har precis fått hem datorn från reparation så den är helt nyinstallerad med allt vad det innebär i form av konfiguration). Tråkigt hursomhelst att det inte fungerar med undertexter genom en mediaserver, vad jag förstod så skulle det funka i alla fall med myiHome. Jaja, bara det funka såhär så är jag nöjd.
Nu kommer direkt nästa problem: Jag satte in en DVD-spelare i den för att kunna pensionera min Xbox 747 (jodå, jag har en annan DVD-spelare också med hårddisk men tyvärr köpte jag en riktigt sämst modell, DVD-spelaren har slutat fungera så nu är det en dyr, otymplig inspelningsmaskin istället. Varför, varför, kan ingen tillverka en DVD-spelare som man kan spela in på och som kan visa film från en dator?) men tyvärr låter den DVD-spelaren sanslöst mycket eftersom den (förmodligen) spinner upp i varv maximalt.
Är det någon som kan rekommendera en tyst och lugn DVD-spelare som faktiskt inte väsnas så otroligt?
(PS Sigma78: Tack för trevliga och välformulerade svar)
Postad 20 January 2010 - 10:24
Nu kommer direkt nästa problem: Jag satte in en DVD-spelare i den för att kunna pensionera min Xbox 747 (jodå, jag har en annan DVD-spelare också med hårddisk men tyvärr köpte jag en riktigt sämst modell, DVD-spelaren har slutat fungera så nu är det en dyr, otymplig inspelningsmaskin istället.
Jag måste fråga... vad är en Xbox 747? Jag har sett att du har skrivit det ett par gånger, men jag har aldrig sett begreppet tidigare.
Varför, varför, kan ingen tillverka en DVD-spelare som man kan spela in på och som kan visa film från en dator?) men tyvärr låter den DVD-spelaren sanslöst mycket eftersom den (förmodligen) spinner upp i varv maximalt.
En sån här menar du?
http://www.aftonblad...ticle6435239.ab
Det står iofs bara att den är trådlös, vilket gör mig lite tveksam... jag hoppas att den får trådbundet nätverk också. En sådan plus analogtuner så börjar det bli riktigt intressant även för mig som kör med projektor.
Det är långt till augusti när den ska lanseras, men det är klart ett steg i rätt riktning.
Återstår också att se hur bra den verkligen är som mediaspelare, om den kan mäta sig med Popcornen och de andra.
Är det någon som kan rekommendera en tyst och lugn DVD-spelare som faktiskt inte väsnas så otroligt?
(PS Sigma78: Tack för trevliga och välformulerade svar)
Varsågod!
Postad 20 January 2010 - 10:30
Cynikern i mig tänker direkt på Boeing 747, ungefär samma ljudnivå....Jag måste fråga... vad är en Xbox 747? Jag har sett att du har skrivit det ett par gånger, men jag har aldrig sett begreppet tidigare.
Postad 20 January 2010 - 11:26
Ungefär så ja. Jag hade en Xbox360 som lät rätt mycket även i idle men det funkade väl OK. Tyvärr drabbades den av RRoD och jag fick en ny från Microsoft som lät obeskrivligt mycket, det var verkligen obehagligt att titta på film för länge så som den lät. Jag läste på lite om varför den lät så in i norden och kom fram till att det dels berodde på den otroligt dåliga flödesdesignen inuti lådan som gör komponenterna varma, dels på den undermåliga fläkten och dels på att DVD-spelaren är skruvad rätt in i chassit.Cynikern i mig tänker direkt på Boeing 747, ungefär samma ljudnivå....
Jag köpte så en Talismoon Whisper MAX -fläkt som enligt spec. skulle vara tyst och fin och sänka ljudnivån rejält samt lade in dämpningsmattor och gummipackningar för att dämpa DVD:n. Tyvärr visade sig att Talismoon-fläkten var ännu sämre och lät, inte mer, men i ett annat frekvensintervall. Bitter, arg och ungefär 1000 kronor fattigare och med uppskurna fingerblommor bestämde jag mig så för att kolla på andra lösningar.
Därav Xbox 747: Den låter som en jetmotor
Doh! Jaha, där ser man. Jaja, det är ett tag tills dess, mycket kan hända. Skall bli riktigt intressant att se hur det blir.En sån här menar du?
http://www.aftonblad...ticle6435239.ab
Det står iofs bara att den är trådlös, vilket gör mig lite tveksam... jag hoppas att den får trådbundet nätverk också. En sådan plus analogtuner så börjar det bli riktigt intressant även för mig som kör med projektor.
Det är långt till augusti när den ska lanseras, men det är klart ett steg i rätt riktning.
Återstår också att se hur bra den verkligen är som mediaspelare, om den kan mäta sig med Popcornen och de andra.
Redigerat av ImMcGyverLOL, 20 January 2010 - 11:29.
Postad 20 January 2010 - 18:58
Håller med Trådlöst är ett elände.Det står iofs bara att den är trådlös, vilket gör mig lite tveksam... jag hoppas att den får trådbundet nätverk också. En sådan plus analogtuner så börjar det bli riktigt intressant även för mig som kör med projektor.
Nu blev jag lite nyfiken, vad ska du med en analogtuner till?
(Säger mannen som precis har köpt en Dreambox
Jag är fö fortf besviken på hur dålig C-200 är.....
Postad 20 January 2010 - 22:07
Håller med Trådlöst är ett elände.
Nu blev jag lite nyfiken, vad ska du med en analogtuner till?
(Säger mannen som precis har köpt en Dreambox)
Jag är fö fortf besviken på hur dålig C-200 är.....
Eftersom jag kör med projektor måste jag ha en analogtuner för att ens kunna se de kanalerna som vi får den vägen och slippa betala en massa pengar för att få samma kanaler digitalt. Det kan vara ganska trevligt att kunna spela in från analog-kanalerna också.
En del program kvittar det lite vilken kvalité man ser dem i, nyheter som nyheter typ
Postad 21 January 2010 - 10:23
fast jag tror iofs att det där med analoga kanaler (Som i princip bara finns i kabelnät) snart kommer att skippas.Eftersom jag kör med projektor måste jag ha en analogtuner för att ens kunna se de kanalerna som vi får den vägen och slippa betala en massa pengar för att få samma kanaler digitalt. Det kan vara ganska trevligt att kunna spela in från analog-kanalerna också.
Jag tror att comhem har tagit första steget genom att skicka ut en gäng kanaler utan krav på kort.
(Typ TV1,TV2,TV4 o TV6)
Iofs, men de vill ju inte se via proj hellerEn del program kvittar det lite vilken kvalité man ser dem i, nyheter som nyheter typ
(Å andra sidan vem vill se jorbävningsoffer i HD?)
Jag har också en proj men sedan jag köpte min 60" plasma så har jag inte haft igång projjen en enda gång.....
Postad 21 January 2010 - 10:55
fast jag tror iofs att det där med analoga kanaler (Som i princip bara finns i kabelnät) snart kommer att skippas.
Jag tror att comhem har tagit första steget genom att skicka ut en gäng kanaler utan krav på kort.
(Typ TV1,TV2,TV4 o TV6)
Jo, det är möjligt att det är på väg ut, men just nu har det ett värde.
Iofs, men de vill ju inte se via proj heller
![]()
(Å andra sidan vem vill se jorbävningsoffer i HD?)
Jag har också en proj men sedan jag köpte min 60" plasma så har jag inte haft igång projjen en enda gång.....
Haha, nej, det förståss
Det borde vara en så väldigt enkel sak att lägga till i dagsläget tycker jag, i en apparat som i övrigt verkar helt komplett.
Jag har bara projektorn i vardagsrummet, och det är schysstare att sitta där istället för att behöva gå in i sovrummet för att kunna kolla på något som går på analog-TV. Det är många som har både TV och projektor har jag förstått... men jag har inte riktigt förstått vitsen. En tillräckligt ljusstark projektor klarar av att göra det allra mesta sebart även i vardagsrummsmiljö under dagtid.
Men det är kanske inte en diskussion vi ska utveckla i den här tråden?
Redigerat av Sigma78, 21 January 2010 - 10:57.
Postad 21 January 2010 - 13:31
Nej det är rätt, jag blev lite nyfiken bara.Men det är kanske inte en diskussion vi ska utveckla i den här tråden?
Denna tråd skall ju handla om den värdelösa C-200, som fortfarande efter ett halvår är totalt nedlusad
med buggar.
I USA stämmer man ju varandra till höger och vänster, konstigt att ingen stämmer popcornhour för deras mediokra produkt. Men det är klart då hade förståss ingen mer utveckling skett....
Postad 21 January 2010 - 23:09
Anyone?
PS: Blev tokarg, man kan inte spela upp DVD genom component/s-video uttaget på c-200 p.g.a licensproblem, bara genom HDMI. c-200 är det näst sämsta mediaprylköpet jag någonsin gjort. Är i full färd att övertyga en polare att byta hans A-110 mot min c-200.
Postad 22 January 2010 - 21:05
Wow "S-video" tror fan inte jag har använt det på 15 år......Blev tokarg, man kan inte spela upp DVD genom component/s-video uttaget på c-200
Vi har ju skrivit här att C-200 inte är färdig, men "s-video"? Jag sa precis till en polare: "Kan inte förstå att dom envisas med att ha kvar komposit och S-Video på moderna A/V prylar, vem tusan använder det?"
Ja nu använde du ju tack och lov inte komposit, å jag tror nog att Component är rätt stort i USA.
Ja jag ville inte hacka ner på dig men jag tror att vi skrev INNAN du köpte att det troligen var en dålig ide att köpa.
Redigerat av matte2, 22 January 2010 - 22:16.
Postad 23 January 2010 - 10:14
Jepp, mea culpa. Antingen får jag skaffa en 55" elite LED-TV eller byta "ner" mig till en A-110 och skaffa en annan DVD vilket jag ändå borde göra eftersom min gamla pajade för rätt länge sedan och jag använder bara den som inspelare.Wow "S-video" tror fan inte jag har använt det på 15 år......
Vi har ju skrivit här att C-200 inte är färdig, men "s-video"? Jag sa precis till en polare: "Kan inte förstå att dom envisas med att ha kvar komposit och S-Video på moderna A/V prylar, vem tusan använder det?"
Ja nu använde du ju tack och lov inte komposit, å jag tror nog att Component är rätt stort i USA.
Ja jag ville inte hacka ner på dig men jag tror att vi skrev INNAN du köpte att det troligen var en dålig ide att köpa.
Och, såklart, ta reda på var alla bluescreens kommer ifrån, om det verkligen är c-200 som orsakar det eller om det är något annant.
Postad 24 January 2010 - 08:33
Postad 24 January 2010 - 09:02
Hade stora förhoppningar på C-200, efter att jag köpte en skulle jag inte rek ngn att köpa en... Försök reklamera är mitt enda tips.
Hej vad är problemet då med din C-200 ????
//A.
Postad 25 January 2010 - 16:40
Bla bla bla tv-snack
Redigerat av Martin, 25 January 2010 - 16:57.
Postad 25 January 2010 - 16:57
Inget alls, så det plockar jag bort!
va har de här me popcorn hour C-200 att göra???????
Postad 04 February 2010 - 08:51
Det jag undrar mest över:
Jag har idag en Mac Mini 2,53Ghz med Plex som kör filmerna från Gigabit Ethernet till en NetGear ReadyNas Pro, inga problem what so ever, men då det gäller DTS HD ljud så är det ju ngt man inte kan få.
Skulle en Popcorn göra mit liv roligare tro ? Det jag undrar vart hämtar Popcorn sitt cover material till ?
Då mina filer både är MKV, ISO, DMG, AVI osv så ligger inte omslagen inbäddade i filmfilen utan Plex hämtar ju hem dessa t.ex från IMDB och lägger i sin egna katalog.
Hur fungerar Popcorn ?
Kan jag tillägna en mapp .srt där alla undertexter ligger i Popcorn och den hämtar upp den då automatiskt ?
Tycker sedan att listvyn i Plex är riktigt bra vilket man inte verkar kunna få i Popcorn utan bara Cover omslagen på rad ?
Tacksam för hjälp.
Postad 05 February 2010 - 08:49
Nu har ju inte jag sett en MAC med Plex, men det jag har hört är att den ska vara bra.Jag har idag en Mac Mini 2,53Ghz med Plex som kör filmerna från Gigabit Ethernet till en NetGear ReadyNas Pro, inga problem what so ever, men då det gäller DTS HD ljud så är det ju ngt man inte kan få.
Att byta till en popcorn verkar nog rätt dumt.
När det gäller DTS HD ljud så finns väl det bara i BluRay Iso filer eller?
(Ja och i Bluray skivor förståss)
Nej du sitt du kvar med Plex, finns ingen Popcorn som kan tävla med det.
Postad 05 February 2010 - 16:20
Hade stora förhoppningar på C-200, efter att jag köpte en skulle jag inte rek ngn att köpa en... Försök reklamera är mitt enda tips.
För att balansera diskussionen lite kan jag säga att min PCH C-200 fungerar perfekt. Jag använder den enbart till att titta på högupplöst film, dvs blu-ray filmer rippade med AnyDVD HD och/eller DVDfab. Jag kan spela upp film (i form av ISO eller blu-ray mapp) från den interna hårddisken eller över nätverket (NFS-TCP). DTS-HD MA, DD-HD, menyer, undertexter etc. fungerar. Jag är mycket nöjd med min.
Postad 05 February 2010 - 17:54
Ta en titt på den här filmen och bestäm själv. (Filmen är från en ofärdig version så alla funktioner finns inte med.) Spola till 09:00, innan dess visas bara gränssnittet där man importerar filmer. Precis som Plex så importerar den omslag, fanart, plot, betyg, skådisar, regissör, runtime osv. från imdb och ett par sidor till.Vet inte hur Popcorn fungerar men försöker läsa till mig så mkt som möjligt!
Det jag undrar mest över:
Jag har idag en Mac Mini 2,53Ghz med Plex som kör filmerna från Gigabit Ethernet till en NetGear ReadyNas Pro, inga problem what so ever, men då det gäller DTS HD ljud så är det ju ngt man inte kan få.
Skulle en Popcorn göra mit liv roligare tro ? Det jag undrar vart hämtar Popcorn sitt cover material till ?
Då mina filer både är MKV, ISO, DMG, AVI osv så ligger inte omslagen inbäddade i filmfilen utan Plex hämtar ju hem dessa t.ex från IMDB och lägger i sin egna katalog.
Hur fungerar Popcorn ?
Kan jag tillägna en mapp .srt där alla undertexter ligger i Popcorn och den hämtar upp den då automatiskt ?
Tycker sedan att listvyn i Plex är riktigt bra vilket man inte verkar kunna få i Popcorn utan bara Cover omslagen på rad ?
Tacksam för hjälp.
Som du ser i filmen så finns flera olika listvyer att välja mellan, bl.a en som heter multiplex (11:15 i filmen)...
Här kan du läsa mer om UMC.
Jag håller med dig! =) Har haft den ett par månader nu och är fortfarande mycket nöjd! Jag förstår inte varför alla är så negativa... Att den är ofärdig har ju aldrig varit en hemlighet! Min används dagligen till diverse ISO, avi, mkv, osv osv.. Jag har varken hittat en film eller undertext som den inte spelar upp... Grymt skönt att den startar upp på en sekund från stand-by! Jag spelar upp från datorn via en router eller från en intern 2TB HDD. Det har varit typ plug and play för min del. Den har hängt sig 3 gånger på 3-4 månader, och då har det räckt med en omstart.För att balansera diskussionen lite kan jag säga att min PCH C-200 fungerar perfekt. Jag använder den enbart till att titta på högupplöst film, dvs blu-ray filmer rippade med AnyDVD HD och/eller DVDfab. Jag kan spela upp film (i form av ISO eller blu-ray mapp) från den interna hårddisken eller över nätverket (NFS-TCP). DTS-HD MA, DD-HD, menyer, undertexter etc. fungerar. Jag är mycket nöjd med min.
Postad 05 February 2010 - 19:42
Enda skälet att ha en C-200 är om man tänker använda möjligheten att ansluta en Blu-Ray spelare i den.För att balansera diskussionen lite kan jag säga att min PCH C-200 fungerar perfekt. Jag använder den enbart till att titta på högupplöst film, dvs blu-ray filmer rippade med AnyDVD HD och/eller DVDfab.
Ska man bara spela rippat material så är C-200 onödigt dyr....
Då är en t.ex. en extreamer ett bättre val.
Om säger som så att det var inte fullt klart att man köpte en BETA produkt i Augusti i fjor, och att den FORTFARANDE är en betaprodukter som skiter ut nya firmware titt som tätt (Som inte är bättre än den innan)Att den är ofärdig har ju aldrig varit en hemlighet!
"Lucky you" min hänger sig hela tiden, man får vara glad om man kan se en hel film utan problem.Den har hängt sig 3 gånger på 3-4 månader, och då har det räckt med en omstart.
Jag tycker det är riktigt dåligt att maskinen fortfarande INTE kan levrera det som den enl specen borde kunna....
Postad 15 March 2010 - 11:24
Jag har en WDTV Live men börjar tröttna ordentligt på den eftersom utvecklarna aldrig kommer fixa problemen som är med den, mest notabelt ljud/bild-synk problemet som är ytterst irriterande. Så funderar på om man ska gå upp till en c-200 istället. Har läst igenom tråden men inte hittat svar på detta:
1. Kan man resuma en film om man stoppar och sedan vill fortsätta titta där man slutade titta?
2. Har läst att det varit en del krångel om man haft c-200 inkopplad i en gbit-switch, men att man tillfälligt kunde lösa det genom att sätta c-200 på 100mbit. Är det fortfarande det som gäller?
3. Är det några som helst problem med ljud/bild-synk på vissa filmer?
4. Visst är den helt fläktlös?
5. Fungerar auto frameraten som den ska? Skickar den ut 23.976hz filmer i just 23.976 om TVn supportar det?
6. Läste nånstans att man helst ska ha en hårddisk i även om man bara streamar filmer från en dator för att få hackfri bild p.g.a att den buffrar data till disken då, stämmer det verkligen?
Tack på förhand för svar!
Postad 15 March 2010 - 11:42
Japp.1. Kan man resuma en film om man stoppar och sedan vill fortsätta titta där man slutade titta?
Just att behöva koppla in en 100Mbit-switch är löst. Du kan tvinga C-200an att köra 10/100Mbit i settings och då funkar det med en gigabt-switch inkopplad.2. Har läst att det varit en del krångel om man haft c-200 inkopplad i en gbit-switch, men att man tillfälligt kunde lösa det genom att sätta c-200 på 100mbit. Är det fortfarande det som gäller?
Men ställer du C-200an på automatisk (gigabit) så hänger sig filmen efter runt en timmes tittande. Så vi får nöja oss med 100Mbit så länge.
I dom senaste betaversionerna så kan man ställa in audio delay så det är inget problem längre. Sen är det inte alls lika mycket problem nu som tidigare så dom har förbättrat avkodningen också.3. Är det några som helst problem med ljud/bild-synk på vissa filmer?
Japp, den är fläktlös.4. Visst är den helt fläktlös?
Har för mig att den gör det.5. Fungerar auto frameraten som den ska? Skickar den ut 23.976hz filmer i just 23.976 om TVn supportar det?
Det tror jag inte. Jag streamar bara och har inte upplevt ett enda hack på varken min C-200 eller någon av mina A-100.6. Läste nånstans att man helst ska ha en hårddisk i även om man bara streamar filmer från en dator för att få hackfri bild p.g.a att den buffrar data till disken då, stämmer det verkligen?
Har inte disk i någon av mina Popcorn.
Postad 16 March 2010 - 16:20
Postad 16 March 2010 - 16:32
Postad 20 March 2010 - 18:40
Postad 20 March 2010 - 21:25
Har köpt en A-200 idag som jag köpt för att spela mkv-filer med hd-ljud. Läste nu att det inte fungerar pga licenser eller något. Finns det någon uppdatering eller något för att komma runt det problemet eller det kommer aldrig att fungera med hd-ljuden på popcornen?
Samma begränsning finns i A-110, och jag blev lika irriterad som du när jag fick reda på det. Så vitt jag vet finns det inget sätt att få det att fungera.
Qnap NMP-1000 klarar enligt uppgift att spela upp HD-ljud från samtliga filformat, för övriga spelare är jag osäker.
Postad 21 March 2010 - 01:10
Postad 24 March 2010 - 16:44
Skickar den ljudet som bitstream via HDMI?
Postad 28 March 2010 - 15:53
Har C-200/A-200 möjlighet att spela från ett rar-arkiv som i XBMC?
Postad 29 March 2010 - 14:58
Postad 29 March 2010 - 16:00
Gäller det all media? Som DVD-rarade ISO/IMG filer som är lagrade på en nätdisk?Spela direkt från RAR-arkiv funkar med llink.
Postad 29 March 2010 - 16:59
När jag körde llink var den funktionen precis ny så jag testade aldrig den. Jag har bara högupplöst så jag hade ingen DVD ISO att testa med heller.
Läs på Lundmans sida jag länkade till eller kolla på Popcorns forum så hittar du säkert mer info.
Lycka till!
Postad 02 April 2010 - 16:57
NäVäldigt lite action i den här tråden, kan man tolka det som att allting funkar fint nu och alla är nöjda och glada med sina c-200?
Såg att du fick svar på dina frågor. I övrigt fungerar C-200 lika pissigt som vanligt.
Idag hängde den två gånger när jag kollade på en DVD.ISO.
Sista gången så hårt att enda chansen var att rycka strömmen. När den kom upp igen så var allt satt till factory default....
Undvik dena spelaren!
Jag är sugen på en Mediaspelare som FUNGERAR, till ett rimligt pris, är det samma strul med alla mediaspelare?
Postad 02 April 2010 - 18:22
UMC 2.0
Postad 03 April 2010 - 21:55
Postad 04 April 2010 - 11:01
Jag tycker nog inte att en DVD iso är något tungt....Min C-200 funkar perfekt med senaste firmware, aldrig hängt sig och jag kör då rätt tunga filer.
En sak som den alltid hänger på är om man spelar en .mkv med inbygg texning.
Prova att byta textning i filmen ett par gånger.
Pang! Hänger sig direkt.
Den kan fortfarande inte, mer än ett halvår efter lanseringen, köra GB nätverksinterface.
Den klarar inte av .mkv med TruHD ljud.
Ska jag fortsätta?
Det som stör mig var att jag i början var väldigt positiv, nu skulle jag inte rekomendera NÅGON att köpa en product från Popcorn
Har en granne som har en A110, han är precis lika sur som jag på popcorn.
(Å jag jag har provat deras support, som är HELT obefintlig)
Så stay away!
Postad 04 April 2010 - 11:39
Jag tycker nog inte att en DVD iso är något tungt....
För det första vet du inte vad du snackar om, jag har aldrig angett "DVD" filer.
Jag har för det första inga DVDs utan allt är bluray isos och det går perfekt att spela upp med min C-200, har även Wifi kitet och funkar överlag bra förutom vissa riktigt tunga bitrates.
Postad 06 April 2010 - 09:19
Jag tycker nog inte att en DVD iso är något tungt....
En sak som den alltid hänger på är om man spelar en .mkv med inbygg texning.
Prova att byta textning i filmen ett par gånger.
Pang! Hänger sig direkt.
Den kan fortfarande inte, mer än ett halvår efter lanseringen, köra GB nätverksinterface.
Den klarar inte av .mkv med TruHD ljud.
Ska jag fortsätta?
Det som stör mig var att jag i början var väldigt positiv, nu skulle jag inte rekomendera NÅGON att köpa en product från Popcorn
Har en granne som har en A110, han är precis lika sur som jag på popcorn.
(Å jag jag har provat deras support, som är HELT obefintlig)
Så stay away!
Förstår inte varför du inte har sålt den då? En Mede8er eller Dune Prime skulle förmodligen passa dig bättre.
Postad 06 April 2010 - 16:52
Jodå JAG vet vad jag snackar om och JAG kan läsa!För det första vet du inte vad du snackar om, jag har aldrig angett "DVD" filer.
Jag skrev att det hängde sig, du sa att du körde tunga saker och att det inte hängde sig.
Varvid jag sa att jag inte tyckte att DVD.iso var tung vilket var vad jag körde när det hängde sig.
Läs igen och gör rätt, inga fula påhopp om jag får be.
Är dom bättre då?Förstår inte varför du inte har sålt den då? En Mede8er eller Dune Prime skulle förmodligen passa dig bättre.
Kollade på HD prime 3 och den har ju sigma chipet 8642 känns ju inte HELT upp till hastighet.
Å Mede8er kör Realtek RTD1073, är inte det samma som i Extremer?
Har försökt sälja C-200, men om man blir bjuden 1000 SEK kan man ju lika gärna behålla den eller hur?
Samt fortsätta att jaga popcorn så att dom någon gång gör rätt.
För det är ju så att C-200 SER helt rätt ut på pappret, hade den bara levererat vad dom säger att den ska kunna så hade jag varit helnöjd.
Problemet är att dom gör ju inte det.....
Redigerat av matte2, 06 April 2010 - 17:00.
Postad 06 April 2010 - 22:19
Jag hade tidigare en Dune Base 3.0 och visst är dom lika men Dunen är mer basic i sitt upplägg och jag tycker C200 slår Dune på alla punkter faktiskt.
Att streama med Wifi är inget problem, om du inte ens kan streama DVD isos är det något uppenbart fel hos din apparat eller så har du fel i nätverket för det går utmärkt att streama Bluray isos på upp till 50Mbps om du har rätt grejor, så klart 802.11G inte pallar utan du måste ha N-wireless och en bra router som WNDR3700.
Men nog med det för jag har sålt C200:an idag och ska bygga en HTPC för det passar mig bättre.
Redigerat av BGPv4, 06 April 2010 - 22:24.
Postad 07 April 2010 - 07:39
Så du menar att det faktum att C-200 inte fungerar i 1000 Mbit, är ett handhavandefel, intressant...Du verkar vara den enda i denna tråd som hatar C-200, då kan du väl reklamera produkten för uppenbarligen är det något fel på din box eller så är det helt enkelt handhavandefel.
Wifi är för amatörer jag har ett fast Cat-6 nät som täcker de delar jag behöver. Kör endast HP procurve swithcar för att få lite tryck i nätet.Att streama med Wifi är inget problem, om du inte ens kan streama DVD isos är det något uppenbart fel hos din apparat eller så har du fel i nätverket för det går utmärkt att streama Bluray isos på upp till 50Mbps om du har rätt grejor, så klart 802.11G inte pallar utan du måste ha N-wireless och en bra router som WNDR3700.
Min gamla popcorn A-100 fungerade alldeles perfekt men orkade inte riktigt med tunga prylar som t.ex. BBC planet Earth i 1080p. Den klarar faktiskt C-200 men den toppar runt 90Mbps i sekvensen där det kommer en stor fågelsvärm, första avsnittet, då hackar det till lite, där hade man behövt GB
Tyvärr gav jag bort den när jag köpte C-200.
Fick du bra betalt? Var sålde du? Blocket?Men nog med det för jag har sålt C200:an idag och ska bygga en HTPC för det passar mig bättre.
Jag har kört HTPC också men jag tröttnade på codec träsket.
Så för inspelning kör jag numera dreambox.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Kommentarer till Färdiga bion (gamla lägenheten) av lovek
5 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?