Marantz SR-6004
880 svar till detta ämne
Postad 16 November 2009 - 21:52
Unregistered1f4f2749
-
Unregistered1f4f2749
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Det skulle fungera, men eftersom att det blir samma signal som skickas till båda subbarna så blir det inte riktigt samma sak som om förstärkaren vore anpassad för 5.2, 7.2 el. 9.2 (har för mig att tanken med detta förutom en jämnare basåtergivning är att det ska skickas en left och en right signal). Men även fast du inte får tillgång till sådant krimskrams så får du ju en jämnare basåtergivning. Kollade dock igenom blu-ray listan nu och såg att det inte fanns någon film med stöd för 5.2, 7.2 el. 9.2 så jag kan ha fel gällande det hela och då blir det ju ingen mer skillnad än att du måste köpa en förgrening som inte var allt för dyr. 
Så basen kommer att spelas upp i mono inte stereo? Men det har väl ingen betydelse när det bara e basen eller e jag helt fel ute?
Postad 17 November 2009 - 08:38
Azeroth
-
Azeroth
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
edit: fel
Om det är jag som har fel så kanske det är mer värt att skriva vad som är rätt istället för bara "fel".
Postad 17 November 2009 - 11:57
AshtrayY
-
AshtrayY
-
Lärjunge
-
-
373 inlägg
Om det är jag som har fel så kanske det är mer värt att skriva vad som är rätt istället för bara "fel". 
Troligtvis så menar han att det han skrev var fel och att han därför tagit bort det. /Ash
Postad 17 November 2009 - 17:44
Azeroth
-
Azeroth
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Troligtvis så menar han att det han skrev var fel och att han därför tagit bort det.
Förmodligen har du rätt. Det är lite synd att man inte kan ta bort inläggen helt. : /
Postad 19 November 2009 - 10:16
Unregistered008a1129
-
Unregistered008a1129
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Problem: Kopplade idag in mitt ps2 till 6004:an för att sedan köra lite Ratchet & Clank 1. Testade först på projektorn (Mitsubishi HC3100) och det funkade förutom att bilden, uppblåst på 90 tum, blev rätt kass. Så jag testade på TV:n (Hitachi 42PD7200) och här uppstår problemet. Bilden "blinkar", dvs den blir svart i en sekund ungefär var fjärde sekund, som om den letade synk. Ungefär som datorskärmen gör när man ställer om upplösningen, men hela tiden.
Har testat att ändra utgångsupplösning, men det hjälpte inte. Ska testa lite mer men ville få upp frågan här så fort som möjligt. Nån som vet vad som kan vara fel och framför allt vad man kan göra åt det?
/Ash
Jag har samma problem som dig med att bilden fladdrar å har sig =/. Jag har även som du provat och ändrat upplösningen på marantzen men utan resultat.. Ha du fått ordning på det än ? Problem: Kopplade idag in mitt ps2 till 6004:an för att sedan köra lite Ratchet & Clank 1. Testade först på projektorn (Mitsubishi HC3100) och det funkade förutom att bilden, uppblåst på 90 tum, blev rätt kass. Så jag testade på TV:n (Hitachi 42PD7200) och här uppstår problemet. Bilden "blinkar", dvs den blir svart i en sekund ungefär var fjärde sekund, som om den letade synk. Ungefär som datorskärmen gör när man ställer om upplösningen, men hela tiden.
Har testat att ändra utgångsupplösning, men det hjälpte inte. Ska testa lite mer men ville få upp frågan här så fort som möjligt. Nån som vet vad som kan vara fel och framför allt vad man kan göra åt det?
/Ash
Jag har samma problem som dig med att bilden fladdrar å har sig =/. Jag har även som du provat och ändrat upplösningen på marantzen men utan resultat.. Ha du fått ordning på det än ?
Postad 19 November 2009 - 15:50
Unregistered1014
-
Unregistered1014
-
Forumräv
-
-
530 inlägg
Har precis packat upp min 6004 och har två saker som jag inte får riktigt koll på...
1. Jag kör bara med två frontar, satta som "large". Vad skall jag sätta LRF (eller vad det nu heter), har det någon betydelse alls eftersom jag har satt subwoofer till "none". Nu står den på 40Hz i alla fall.
2. Jag får inget ljud i tv:n längre, kör nu från telia ip-tv box till SR6004 och därefter till min Panasonic TX42G10 med HDMI men får som sagt inget ljud i tv:n längre. Jag har tittat runt på inställningarna men hittar inget!??
Postad 20 November 2009 - 13:23
Unregistered1384
-
Unregistered1384
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Hej alla med SR-6004. Tänkte fråga lite saker ang hdmi-switchen. Någon som använder en PC och använder förstärkaren som sekundär skärm? Vad händer när ni byter kanal på förstärkaren, dör handskakningen mellan förstärkaren och PC:n då? Jag har idag en annan receiver med hdmi-växel och detta beteendet förstör lite för mig att man tappar handskakningen. Antagligen är det helt korrekt beteende men det är ändå lite frustrerande för jag hade inte det i åtanke vid köpet. Jag har nämligen den sekundära skärmen som en HTPC och det är störigt att mitt HTPC-program flippar över till datorskärmen när jag byter kanal på förstärkaren.
Mvh,
Mats
Postad 22 November 2009 - 12:23
Thomasito
-
Thomasito
-
Rookie
-
4 inlägg
Har testat själv nu. Höll in Mode-knappen tills den började blinka växelvis rött och blått (trodde det var lampan ovanpå som skulle börja blinka, men det är alltså själva Mode-knappen). Sen var det bara att söka efter enheten, från datorn i mitt fall, och den hittade en RX-101. Slog in kod 0000, drog på Spotify, och njöt.
Dessutom kan man byta låt och stoppa/starta musiken i datorn men hjälp av förstärkarfjärren. Tydligen nån Bluetooth-standard som skickar instruktionerna vidare till datorn. NICE! 
/Ash
Hur funkar det om man har datorn i ett annat rum och vill streama med bluetooth, får den kontakt om man har en vägg emellan?
Postad 23 November 2009 - 11:19
th_om_as
-
th_om_as
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Med en vägg emellan bör det blir svårt. Själv har jag svårt att få kontakt med datorn och enheten och då har jag ca. 10 meter emellan och ingen vägg.
En annan fråga:
Var inne på Blu-Ray delen av forumet och läste lite om att bland annat Transformers och Iron Man och jag citerar: "Transformers samt Iron Man har en programering i sig som ställer om din stärkare (Onkyo och Pioneer vad jag vet) till Night Mode av sig själv. - THXcht" samt "Vill lägga till att det gäller alla filmer som har Dolby True Hd,gäller även Denon hur det är på NAD och H/K vet jag dock inte. - jonasprivate"
Jag tycket nämligen själv att det var lite dåligt tryck i just Iron Man när jag körde den från min PS3 till Marantz:en. Är det någon som vet om detta även gäller Marantz, och i så fall hur går tillväga för att bli av med det? Eller om det möjligen kan vara någon annan inställning?
Postad 23 November 2009 - 12:55
Thomasito
-
Thomasito
-
Rookie
-
4 inlägg
Med en vägg emellan bör det blir svårt. Själv har jag svårt att få kontakt med datorn och enheten och då har jag ca. 10 meter emellan och ingen vägg.
En annan fråga: Var inne på Blu-Ray delen av forumet och läste lite om att bland annat Transformers och Iron Man och jag citerar: "Transformers samt Iron Man har en programering i sig som ställer om din stärkare (Onkyo och Pioneer vad jag vet) till Night Mode av sig själv. - THXcht" samt "Vill lägga till att det gäller alla filmer som har Dolby True Hd,gäller även Denon hur det är på NAD och H/K vet jag dock inte. - jonasprivate"
Jag tycket nämligen själv att det var lite dåligt tryck i just Iron Man när jag körde den från min PS3 till Marantz:en. Är det någon som vet om detta även gäller Marantz, och i så fall hur går tillväga för att bli av med det? Eller om det möjligen kan vara någon annan inställning?
Det blir iofs endast ca 2m till datorn för den är bakom väggen på andra sidan..fast ingen bärande vägg utan endast en innervägg i trä.
Postad 23 November 2009 - 19:13
Matte75
-
Matte75
-
Lärjunge
-
-
426 inlägg
Finns en billig svart 6004 till salu på marknaden nu
Postad 23 November 2009 - 19:51
AshtrayY
-
AshtrayY
-
Lärjunge
-
-
373 inlägg
Finns en billig svart 6004 till salu på marknaden nu 
Får man fråga vad som fått dig att ta beslutet att byta ut den? /Ash
Postad 24 November 2009 - 19:29
Matte75
-
Matte75
-
Lärjunge
-
-
426 inlägg
Får man fråga vad som fått dig att ta beslutet att byta ut den?
/Ash
Ja, du får gärna fråga Det är så att jag har kommit över en Yamaha RX-V3900 så det blir ett byte till den. Inte alls missnöjd med Marantzen men har haft Yamaha innan.
Postad 26 November 2009 - 16:47
Unregistered483f4cd4
-
Unregistered483f4cd4
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Behöver hjälp. Blir snart galen https://www.minhembi...howtopic=249255Vore oerhört tacksam för hjälp. Tror nämligen min stärkare buggar. Har även stora problem att få bilden från PC genom marantzen till projen. Får byta fram och tillbaka mellan inputs ett par ggr innan bild kommer.w Mvh: Magnus
Postad 26 November 2009 - 17:01
Jezebell
-
Jezebell
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Det har hänt mig vid några tillfällen då jag hyrt vissa DVD-filmer. Basen vägrar komma igång. Kör genom en Blu-Ray spelare och de flesta DVD och all Blu-ray fungerar bra.
Postad 27 November 2009 - 07:22
comp1337
-
comp1337
-
Användare
-
-
230 inlägg
Har även stora problem att få bilden från PC genom marantzen till projen. Får byta fram och tillbaka mellan inputs ett par ggr innan bild kommer.
Du ska slå på förstärkaren först, alltså innan den får några signaler från PCn. Det måste i alla fall jag med min TViX, annars får jag också sitta och köra inputs lite. Hoppas problemet är så enkelt, och att det löser sig. Angående suben/basen, så är det säkert någon inställning. Pröva det som snubben i andra tråden skrev. Annars, där är ingen sån "auto on/off" på suben, så den är lite segstartad om du har det igång? Du kanske har ställt in den så den bara används vid vissa frekvenser? Kanske dumma förslag, men jag är inget proffs. Försöker hjälpa i alla fall.
Postad 27 November 2009 - 16:14
Unregistered1014
-
Unregistered1014
-
Forumräv
-
-
530 inlägg
När jag bytar till min Telia IPTV-box så blir det väldigt ofta myrornas krig på tvn, ljudet fungerar däremot.
Jag måste byta till en annan källa ett par gånger och sedan går det igång av sig själv.
Någon som har samma problem eller vet vad kan strula? Telia boxen är satt att köra 720p.
Postad 28 November 2009 - 13:47
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
När jag bytar till min Telia IPTV-box så blir det väldigt ofta myrornas krig på tvn, ljudet fungerar däremot.
Jag måste byta till en annan källa ett par gånger och sedan går det igång av sig själv.
Någon som har samma problem eller vet vad kan strula? Telia boxen är satt att köra 720p.
Nä, jag har visserligen com hem HD box men jag har faktiskt aldrig haft några problem att hoppa mellan bildkällorna
Postad 29 November 2009 - 14:17
harlosaboy
-
harlosaboy
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Har samma problem både med Telia-boxen (1910) och en Sagem HD-box (marknätet) när jag kopplar upp via HDMI -ingångarna vilket jag antar du också gör. Problemet ligger vad jag förstår i boxarna som inte äruppdaterade i programvaran så att "handskakningen" mellan enheterna ska kunna fungera utan problem. Detta gäller HDMI. Leverantörerna verkar inte så intresserade av detta. En varning: Har också en nyinskaffad Motorolabox 1903 (Telia) och den får överhuvudtaget ingen kontakt med förstärkaren utan den har jag fått flytta till en annan anläggning och kopplat direkt till TV:n med HDMI. Ett tips: Det brukar kunna gå bättre om man startar upp systemet i följande ordning: 1)Marantz 2)TV:n 3)Boxen.
Postad 29 November 2009 - 23:13
Unregistered1014
-
Unregistered1014
-
Forumräv
-
-
530 inlägg
Har samma problem både med Telia-boxen (1910) och en Sagem HD-box (marknätet) när jag kopplar upp via HDMI -ingångarna vilket jag antar du också gör. Problemet ligger vad jag förstår i boxarna som inte äruppdaterade i programvaran så att "handskakningen" mellan enheterna ska kunna fungera utan problem. Detta gäller HDMI. Leverantörerna verkar inte så intresserade av detta. En varning: Har också en nyinskaffad Motorolabox 1903 (Telia) och den får överhuvudtaget ingen kontakt med förstärkaren utan den har jag fått flytta till en annan anläggning och kopplat direkt till TV:n med HDMI. Ett tips: Det brukar kunna gå bättre om man startar upp systemet i följande ordning: 1)Marantz 2)TV:n 3)Boxen.
Har lite dålig koll på vilken Telia-box jag faktiskt har, jag har beställt en ny med inbyggd hårddisk är det 1930an? Lösningen är antar jag att köra komponent till förstärkaren, lär väl inte bli någon jätteskillnad direkt.
Postad 30 November 2009 - 09:01
harlosaboy
-
harlosaboy
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Har lite dålig koll på vilken Telia-box jag faktiskt har, jag har beställt en ny med inbyggd hårddisk är det 1930an?
Lösningen är antar jag att köra komponent till förstärkaren, lär väl inte bli någon jätteskillnad direkt.
Antagligen har du 1910. Den nya med hårddisk heter 1963 tror jag. Har du otur kan du inte använda komponentutgången på den. Åtminstone på 1903:an (utan hårddisk) är den spärrad av någon anledning.
Postad 06 December 2009 - 19:02
Azeroth
-
Azeroth
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Har en liten fundering. Vilken "volym" brukar ni använda vid normal lyssning? Själv sitter jag nu och kör Spotify via det trådlösa och har den inte på högre än -45. Antar att detta beror på att jag skruvat upp volymen på max på datorn. När det nalkas film brukar jag jag ligga på mellan -35 och -25. Är det mer den nivå som ni andra brukar ligga på?
Postad 06 December 2009 - 20:35
HNZN
-
HNZN
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Nytt problem.
Lyckades bara få ljud i en kanal när jag körde från datorn. Luskade lite i det och pillade med alla inställningar jag kunde komma på...MEN!
...felet låg dock någon HEEELT annanstans:
Jag har valt att bygga in alla kablar i väggarna när jag ändå renoverade lyan totalt. Har alltså förutom högtalarkablar även monterat RCA-honor i väggen bredvid datorn och en 7.1-panel vid förstärkaren. Men den sista idioten är inte född än - tror ni inte på fan att den dumma jä*** elektrikern har dragit kabel från EN av kanalerna vid datorn! Alltså om det hade varit en kabel per kanal så hade man ju åtminstone kunnat tro att karln bara är okunnig, men när människan har dragit både signal och jord från DEN ENA ingången, och lämnat den andra helt tom, då får man väl anta att det är några grövre kromosomrubbingar som ligger bakom? Dessutom är det så klart inte några rör dragna utan kablarna är ju inspacklade i väggen.
Hantverkar****#r!!
Redigerat av HNZN, 06 December 2009 - 20:37.
Postad 06 December 2009 - 22:58
Azeroth
-
Azeroth
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Nytt problem.
Lyckades bara få ljud i en kanal när jag körde från datorn. Luskade lite i det och pillade med alla inställningar jag kunde komma på...MEN!
...felet låg dock någon HEEELT annanstans:
Jag har valt att bygga in alla kablar i väggarna när jag ändå renoverade lyan totalt. Har alltså förutom högtalarkablar även monterat RCA-honor i väggen bredvid datorn och en 7.1-panel vid förstärkaren. Men den sista idioten är inte född än - tror ni inte på fan att den dumma jä*** elektrikern har dragit kabel från EN av kanalerna vid datorn! Alltså om det hade varit en kabel per kanal så hade man ju åtminstone kunnat tro att karln bara är okunnig, men när människan har dragit både signal och jord från DEN ENA ingången, och lämnat den andra helt tom, då får man väl anta att det är några grövre kromosomrubbingar som ligger bakom? Dessutom är det så klart inte några rör dragna utan kablarna är ju inspacklade i väggen.
Hantverkar****#r!!
Aj, fasiken... Det där låter inte som situation som jag skulle vilja hamna i direkt.  Tror det är dax för dig att ringa till den karln och ta ett ordentligt snack med honom. Men även om det löser sig "smidigt" så kommer det ju ändå att bli extremt trist för dig då det lär ta ett tag innan han rivit upp allt och fixat till det hela. Lär de sig ingenting på utbildningarna nuförtiden?
Postad 07 December 2009 - 16:14
comp1337
-
comp1337
-
Användare
-
-
230 inlägg
Vilken "volym" brukar ni använda vid normal lyssning?
Bra du tog upp detta:) Självklart skiljer det sig från film till film, och låt till låt, och format till format. Men vid normalt brukar jag också ligga runt -35 till -25. Ibland lägre, och ibland högre när man känner för det:)
Postad 07 December 2009 - 17:46
Azeroth
-
Azeroth
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Bra du tog upp detta:) Självklart skiljer det sig från film till film, och låt till låt, och format till format. Men vid normalt brukar jag också ligga runt -35 till -25. Ibland lägre, och ibland högre när man känner för det:)
Givetvis och ibland visar ju förstärkaren att just detta ljudspår är "+4" t.ex. bara för att göra det lite mer tydligt. Har du/ni haft några problem med att höra dialogerna (detta skiljer ju mycket från film till film också)? Hade själv lite problem med detta på min förra 6004:a ( fick en ny efter problemet med den trådlösa enheten ) och personligen tror jag att problemet då uppstod efter att jag genomfört den automatiska kalibreringen. Nu har jag inte gjort någon sådan då jag tror att det i mitt fall bara blir sämre då rummet tvingar systemet att göra lite väl onödiga korrigeringar. Hur upplever ni detta? Är det bättre att göra det hela manuellt eller köra audessey och lägga in värdena i den egna EQ:n?
Postad 07 December 2009 - 17:52
Unregistered895166df
-
Unregistered895166df
-
Beroende
-
-
1200 inlägg
Mitt råd blir att strunta i Audyssey! Det förstör mer än det tillför! Det är dessutom minst lika enkelt att ställa in högtalarna manuellt. Att resultatet blir bättre manuellt är bara en bonus.
Vill du slippa problem, undvik alltså Audyssey. Då kan du dessutom justera bas och diskant manuellt, vilket är låst om du har ställt in via Audyssey.
G
Postad 09 December 2009 - 17:14
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1195 inlägg
Jag har precis köpt ny soround förstärkare och nya soround högtalare, dock har jag ej packat upp dessa än. Idag såg jag References erbjudande och börjat tänka... Jag har idag H/K 980 och ELAC FS 137 JET, som souround har jag köpt H/K AVR255 och HKTS-11. Min idé var att köra två separata system.
Nu kom dock SR-6004 in i bilden för ungefär det pris jag köpt 255:an och HKTS-11 för, så nu finns det ett nytt alternativ, att överge 980:n och låta SR-6004 bi-ampad driva ELAC:arna och komplettera med ELAC center och soround högtalare efter hand... Dock tvekar jag på stereo drivning med SR-6004.
För tillfället är jag rådvill och vet inte vad jag skall göra?
EK
Postad 09 December 2009 - 19:03
Jeppaa
-
Jeppaa
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Kanske en dum fråga, men finns det nån chans att bruset/knastret som skapas av att spela över bluetooth modulen kan skada högtalarna?
Postad 09 December 2009 - 19:12
Jezebell
-
Jezebell
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jag har precis köpt ny soround förstärkare och nya soround högtalare, dock har jag ej packat upp dessa än. Idag såg jag References erbjudande och börjat tänka... Jag har idag H/K 980 och ELAC FS 137 JET, som souround har jag köpt H/K AVR255 och HKTS-11. Min idé var att köra två separata system.
Nu kom dock SR-6004 in i bilden för ungefär det pris jag köpt 255:an och HKTS-11 för, så nu finns det ett nytt alternativ, att överge 980:n och låta SR-6004 bi-ampad driva ELAC:arna och komplettera med ELAC center och soround högtalare efter hand... Dock tvekar jag på stereo drivning med SR-6004.
För tillfället är jag rådvill och vet inte vad jag skall göra?
EK
Jag kör SR-6004 och Elac 137, center och surroundhötalare, har även en sub främst för filmerna. Det viktigaste för mig är ljudet när jag spelar musik både från CD och DVD. Jag är mycket nöjd, har lyssnat på många högtalare innan jag fastnade för Elac. Prövade olika förstärkare/receivrar men i mitt tycke var detta en bra kombination. Skönt också att kunna köra in allt i SR-6004 och en sladd till TV.
Postad 09 December 2009 - 20:04
jollan
-
jollan
-
Användare
-
-
136 inlägg
Nu har jag äntligen beställt en ny förstärkare:)
Vart en SR-6004, passade på i dagens julkalender hos Reference audio.
Känns som 8490:- är rätt okej för denna förstärkare:D
Nu är det bara vänta till det kommer ett paket på posten och håller tummarna på att det hinner komma innan helgen!
Postad 09 December 2009 - 20:11
Azeroth
-
Azeroth
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Kanske en dum fråga, men finns det nån chans att bruset/knastret som skapas av att spela över bluetooth modulen kan skada högtalarna?
Låter inte så bra att du hör ett brus/knaster när du använder denna funktion. Ska inte låta något alls.. Försvinner ljudet ibland eller brusar/knastrar det bara? Kan vara något som ligger och glappar lite lätt och skapar detta ljud. Eller så är det något som stör överföringen kraftigt och påverkar signalen.. Who knows? Men det låter inte som något bra i alla fall. Tror dock inte att det skadar högtalarna om det inte är ett vädligt högt brus/knaster.
Postad 09 December 2009 - 20:23
Jeppaa
-
Jeppaa
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jag kan spela alla låtar utan problem men när jag drar upp volymen lite så hörs ett visst brus i bakgrunden på vissa låtar. knastrar lite rättare sagt, som om att det är dålig kvalité på överföringen kanske. Kan få ett liknande brus på vissa radiostationer så jag antar att det är kontakten imellan som är boven i dramat. Men du tror inte högtalarna kan ta skada av detta alltså?
Postad 09 December 2009 - 20:27
Azeroth
-
Azeroth
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Jag kan spela alla låtar utan problem men när jag drar upp volymen lite så hörs ett visst brus i bakgrunden på vissa låtar. knastrar lite rättare sagt, som om att det är dålig kvalité på överföringen kanske. Kan få ett liknande brus på vissa radiostationer så jag antar att det är kontakten imellan som är boven i dramat. Men du tror inte högtalarna kan ta skada av detta alltså?
Hörs det lågt i bakgrunden så borde det inte kunna skada högtalarna. Låter som att den snappat upp något magnetfält från någon närliggande utrustning. Har du proom du hör samma sak när du ser på film eller lyssnar på CD? Får du det så är risken stor att det är något sådant. Är dock ingen expert på detta.
Postad 11 December 2009 - 10:05
dannep
-
dannep
-
Lärjunge
-
-
375 inlägg
Hej, är intresserad av denna Receiver och har suttit och läst endel.
Har läst både ris & ros.
Ljudet är självklart det som är prio för mig, men receicern jag kommer köpa måste ha minst 2-hdmi ut vilket ju denna har.
Frågan är dels, hur bra är videodelen i denna receivern med både uppskalning och hur enkelt fungerar det att switcha mellan utgång 1 resp. 2.
Så fitt jag förstått det så är det oxå enbart HDMI-ut som kan skicka ut en uppskalad bild och ej via komponent, stämmer det?
Tack på förhand.
//Daniel
Postad 11 December 2009 - 22:47
Unregistered09b4362c
-
Unregistered09b4362c
-
Användare
-
-
121 inlägg
vad är skillnaden på 6004 och 7002? samma prisklass...?
visst borde 6004 kunna driva XTZ 99,36 bla?
många klagar på basen, och sjävklart vill jag känna bas i actionscenerna.
jag var och provlyssnade en marantz av något år äldre för någon timme sedan, och jag tyckte det lätt rättbra med 12" bas och monitor audios högtalare.
Redigerat av Unregistered09b4362c, 11 December 2009 - 23:14.
Postad 12 December 2009 - 11:32
jollan
-
jollan
-
Användare
-
-
136 inlägg
Hej!
Har nu fått hem Marantzen. Men jag får väldiga störningar på PS3an när jag kör genom förstärkaren.
Har både digitalbox och dator i också och dessa funkar kanon utan störningar.
Jag har även provat med PS3an direkt till tvn och då funkar det bra med samma HDMI-kabel. Har även provat skifta ingångar och Hdmikablar och det är samma problem ändå. Någon som har haft liknande problem eller som har något bra tips på hur det kan lösas?
Vore väldigt tacksam för svar!
Postad 12 December 2009 - 14:40
Unregistered1014
-
Unregistered1014
-
Forumräv
-
-
530 inlägg
Hej! Har nu fått hem Marantzen. Men jag får väldiga störningar på PS3an när jag kör genom förstärkaren. Har både digitalbox och dator i också och dessa funkar kanon utan störningar. Jag har även provat med PS3an direkt till tvn och då funkar det bra med samma HDMI-kabel. Har även provat skifta ingångar och Hdmikablar och det är samma problem ändå. Någon som har haft liknande problem eller som har något bra tips på hur det kan lösas?
Vore väldigt tacksam för svar!
Inte för att det är något direkt svar från din fråga men jag sitter faktiskt på dubbla uppsättningar SR6004 och PS3 och ingen av dom strular. Som sagt, inget svar från din fråga men det skall alltså inte vara några som helst problem. Vad är det för störningar du upplever? På bild och/eller ljud?
Postad 12 December 2009 - 17:54
Wachtel
-
Wachtel
-
Lärjunge
-
-
294 inlägg
Jag fick störningar när jag körde PS3 via förstärkaren (SR6001). Bildbortfall som inte återkom. Visade sig bero på dålig HDMI anslutning.
Postad 13 December 2009 - 13:37
jollan
-
jollan
-
Användare
-
-
136 inlägg
Det är på bilden, som flimmer typ. Men stoppar jag i en bluray film så försvinner störningarna.
Jag kör med supra hdmi kabel så det borde inte vara fel på det.
Skulle få svar under morgondagen från butiken så får jag se vad dom säger.
Postad 14 December 2009 - 17:34
jollan
-
jollan
-
Användare
-
-
136 inlägg
Hallå igen.
Är det någon som kör denna receiver med harmony fjärrkontroll?
Jag skulle lägga in min men det verka inte finnas någon 6004 i databasen.
Fanns 6003, är det typ samma förstärkare så man kan använda den istället?
Känns lite drygt att behöva kopiera alla kommandon.
Postad 14 December 2009 - 19:14
Jeppaa
-
Jeppaa
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Hörs det lågt i bakgrunden så borde det inte kunna skada högtalarna. Låter som att den snappat upp något magnetfält från någon närliggande utrustning. Har du proom du hör samma sak när du ser på film eller lyssnar på CD? Får du det så är risken stor att det är något sådant. Är dock ingen expert på detta. 
Kopplade in min gamla cd spelare för att kolla upp det för säkerhets skull, då jag fortfarande väntar på nya grejer och det lät kanon, ingen som helst störning. Så jag antar att det är nån störning mellan dator och bluetouth modulen. sladden glappar inte eller nått liknande och jag kan ha modulen relativt nära datorn om det skulle behövas så vet inte riktigt orsak om det fortfarande inte kan va nått liknande du beskrev.
Postad 14 December 2009 - 21:33
Azeroth
-
Azeroth
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Kopplade in min gamla cd spelare för att kolla upp det för säkerhets skull, då jag fortfarande väntar på nya grejer och det lät kanon, ingen som helst störning. Så jag antar att det är nån störning mellan dator och bluetouth modulen. sladden glappar inte eller nått liknande och jag kan ha modulen relativt nära datorn om det skulle behövas så vet inte riktigt orsak om det fortfarande inte kan va nått liknande du beskrev.
Har själv runt 2.5m meter mellan RX101:an och datorn där jag använder mig utav en Belkin F8T016 för ändamålet. Jag upplever inte detta brus och eftersom att du endast hör detta brus när du använder RX101:an så borde problemet ligga där eller så är det din dator som spökar till det precis som du säger. Har personligen inte upplevt något hörbart statiskt brus när jag använt denna setup som jag kör nu, men då har jag i den mån jag kunnat försökt använda mig utav komponenter som minskar upptagningen utav eventuella störningar som kringliggande magnetfält osv osv. Prova att koppla upp din mobil med 6004:an & kolla om du då får samma brus i bakgrunden. Får du inte det så tyder det på att problemet ligger i din dator. Annars verkar det som att det är något mindre fel med RX101:an (ska inte vara några problem att lite snabbt få den utbytt).
Postad 15 December 2009 - 11:04
pettersj
-
pettersj
-
Rookie
-
1 inlägg
Hallå igen. Är det någon som kör denna receiver med harmony fjärrkontroll? Jag skulle lägga in min men det verka inte finnas någon 6004 i databasen. Fanns 6003, är det typ samma förstärkare så man kan använda den istället? Känns lite drygt att behöva kopiera alla kommandon.
Jag har samma problem. Jag hittar alla tidigare sr600* men inte sr6004. Hoppas att detta är något som kommer att lösas snart. Då jag på nytt skulle vilja ha min Harmony 525 som ända fjärrkontroll.
Postad 17 December 2009 - 17:54
Jeppaa
-
Jeppaa
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Har själv runt 2.5m meter mellan RX101:an och datorn där jag använder mig utav en Belkin F8T016 för ändamålet. Jag upplever inte detta brus och eftersom att du endast hör detta brus när du använder RX101:an så borde problemet ligga där eller så är det din dator som spökar till det precis som du säger. Har personligen inte upplevt något hörbart statiskt brus när jag använt denna setup som jag kör nu, men då har jag i den mån jag kunnat försökt använda mig utav komponenter som minskar upptagningen utav eventuella störningar som kringliggande magnetfält osv osv. Prova att koppla upp din mobil med 6004:an & kolla om du då får samma brus i bakgrunden. Får du inte det så tyder det på att problemet ligger i din dator. Annars verkar det som att det är något mindre fel med RX101:an (ska inte vara några problem att lite snabbt få den utbytt).
Okej, jag ansluter RX101:an direkt till datorn då den har blåtand, och är relativt ny iaf (ca 1år, sony vaio vgn-fw21m). Har dock inte testat att ansluta genom mobilen än men får ta och kolla upp det sen, annars kanske jag kan ta och köpa en Belkin F8T016 elr nått liknande så jag får en enhet helt dedikerad till just det. Kan va en lösning..
Postad 17 December 2009 - 20:02
Azeroth
-
Azeroth
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Okej, jag ansluter RX101:an direkt till datorn då den har blåtand, och är relativt ny iaf (ca 1år, sony vaio vgn-fw21m). Har dock inte testat att ansluta genom mobilen än men får ta och kolla upp det sen, annars kanske jag kan ta och köpa en Belkin F8T016 elr nått liknande så jag får en enhet helt dedikerad till just det. Kan va en lösning..
Prova först med mobilen så att du inte lägger ut pengar i onödan. Är det samma problem när du använder mobilen så borde inte felet ligga i datorn utan antigen i din RX101:a eller något annat på den änden, men om det inte uppstår så kan det vara något på datorsidan som spökar.
Redigerat av Azeroth, 17 December 2009 - 20:07.
Postad 18 December 2009 - 06:13
klippo
-
klippo
-
Användare
-
-
206 inlägg
Är inne på att beställa en SR6004 i mitten på Januari, har tidigare haft en inneboende med sr6003 som var mycket trevlig.
Skillnaderna mellan 6003 och 6004 är vad jag kan se:
- Lite mer effekt
- ljud över bluetooth
- 1 extra hdmi in
- 1 extra ljudformat
- adresserbara slutsteg
Har jag missat något?
Är det värt att lägga några extra tusen på 6004 istället för ett köpa en 6003?
Sen har jag kollat lite på Onkyo TX-NR807, som på pappret ser lite "bättre" ut, jag ska ta mig och provlyssna på båda om jag finner dom där jag är. Synd att den är så ful bara.
Kommer använda den ihop med Audio Pros Bravo Serie, (Fx10, cx02, cx01)
Redigerat av klippo, 18 December 2009 - 06:34.
Postad 18 December 2009 - 10:20
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Jag har samma problem.
Jag hittar alla tidigare sr600* men inte sr6004. Hoppas att detta är något som kommer att lösas snart. Då jag på nytt skulle vilja ha min Harmony 525 som ända fjärrkontroll.
Det ni kan göra för att hjälpa till är ju att ringa 020 1701520 ( Logitechs support ) och göra dom medvetna om SR6004:an inte finns med i deras databas.
Postad 18 December 2009 - 15:31
jollan
-
jollan
-
Användare
-
-
136 inlägg
Det ni kan göra för att hjälpa till är ju att ringa 020 1701520 ( Logitechs support ) och göra dom medvetna om SR6004:an inte finns med i deras databas.
Jag har haft lite mailkontakt med dem senaste veckan och nu verkar den vara inlagd och fungera. Sitter och för över ändringarna till fjärren nu så får reda på det snart om det funkar
Postad 21 December 2009 - 18:04
Unregistered1014
-
Unregistered1014
-
Forumräv
-
-
530 inlägg
Det har ju pratats lite grand om SR7004 och SR8004 i denna tråd och att de skulle dyka upp mot slutet av 2009, vilket det ju nu är.
Finns det någon konkret information om dessa i dagsläget?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|