Bara du kan få kalla mig för gubbjävel nä nu skall jag rocka loss med göinge flickorna.
Hehehe...
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 13 September 2009 - 18:40
Hehehe... Postad 09 October 2009 - 23:34
Ikväll har jag poppat lite seriösare. Jag har pressat lite.
Testade att köra bara betonglådorna delade vid ca 80. Jag upplever jag att jag får MYCKET mer tryck i dom lägre tonerna än dom högre ? Det är nästan så att jag får mer tryck ju längre ner i registret jag spelar ? Det är inte vid någon speciell frekvens som det blir boostat allså. Hur kommer det sej ?? Observera att det här bara är baserat på hörsel, känsel och byxfladder dock. Inga mätningar. Postad 10 October 2009 - 00:00
Under 30Hz börjar det hända grejjer tycker jag med beror väl på att man lyssna med hela kroppen
Redigerat av Timpolanen, 10 October 2009 - 00:01. Postad 10 October 2009 - 10:33
Ja.. Men när elementen faktiskt börjar röra sej synbart när man börjar komma ner lite... Man ser att dom slår ett par centimeter med full kraft... Fy fan...
Blev yr igår efter bara ca tio minuter. Däremot låter dom skit och inte så mycket längre upp i registret... Vet inte om det blir bättre när upphängningen blivit inspelad ordentligt ? Kanske ? Postad 12 October 2009 - 18:12
Om man spelar så pass att det börjar lukta lite bränt... Är elementen helt säkert skadade för alltid då, eller kan det lukta lite småbränt p.g.a att det bara går lite varmt....?
Postad 12 October 2009 - 18:14
Sänk! fort som fan! Så fort du märker att det luktar bränt så stäng av och låt dom vila ett bra tag. Det är ju talspolarna som blir för varma. Kolla så att steget inte klipper (sätt på cliplimiter om du har det). Om de efter vilan låter okej så vet du i alla fall hur högt du inte borde spela Postad 12 October 2009 - 18:34
Om dom låter som dom ska efter är det lugnt allså ? Eller är det som med en motor som har gått med oljetorsk, att den funkar, men skadan ändå är skedd ? Ja... Jag sänkte kan jag lova.. Drog på lite i lördags.. Sån där basmusik som jag aldrig lyssnar på i vanliga fall.. Ville testa lite... Det luktade inte jättemycket bränt, men när jag stoppade näsan mot ventilationen i basen kände jag det.. Ganska skapligt tryck var det i alla fall.. Håller mej nog till min hårdrock och mina filmer.. Då ska det ju inte vara någon fara... Postad 12 October 2009 - 18:43
Tja jag vet inte. Låter de som vanligt så är det nog ingen (märkbar) permanent skada i alla fall. En bekant till mig har nämligen lyckats bränna en Tempest-X mha ABBA och en kanal på ett EP2500. Sluten låda var det, det kanske bidrog. Det var min Tempest-X. :'( Postad 12 October 2009 - 18:49
Fan vad surt ! Mina är ju sluten isobarik.. Kör ett EP 2500 till varje låda. En kanal på varje element i 4 ohm. Redigerat av Bakerman, 12 October 2009 - 18:50. Postad 12 October 2009 - 19:58 Mät varje element med din ohm mätare då får du fram re värdet och ligger dom lika på alla basar så är det ingen fara direkt. Postad 12 October 2009 - 20:08
Okej. Tack. Postad 13 October 2009 - 15:08
Du kan bränna sönder lacken på spolen, och då blir det fel värden på den... hoppas du inte lyckats med detta då..... Postad 14 October 2009 - 19:08
Har mätt nu. Dom mäter exakt som dom gjorde när jag monterade dom. Kan det bara ha gått lite varmt allså....?
Hoppas det.. Postad 16 October 2009 - 17:59 Nu är det fredag så nu får du testa igen. Postad 16 October 2009 - 20:14
Hej
En fråga om Pa-steg, räcker det att driva dom från Hemmabioförstärkarens subwoofer utgång alltså räcker signalen som kommer ut där eller behöver man ha en förförstärkare ? Hur lätt är det att hitta tysta 24V fläktar ? eller ska man ha 12V fläktar med motstånd till. MrDTS Redigerat av Unregistered7126f11a, 16 October 2009 - 22:19. Postad 17 October 2009 - 06:51 Du lär behöva en sådan https://www.prisjakt...kt.php?p=273757 Postad 23 October 2009 - 16:05
Ar pa canarieoarna... Far bli nasta helg. 30 grader varmt, klarbla himmel... 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |