Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(259)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(78)
|
Inga priser |
Postad 29 August 2009 - 18:53
Postad 29 August 2009 - 19:31
Ja, det här med teknisk utveckling och produktförbättring som var de främsta skälen till att ändra produkter fram tills för några år sedan är väl ett minne blott.Om du nu vill ha ett ps3 som cd spelare och/eller vill installera linux så är det väl ingen som hindrar dig från att köpa den gamla versionen!
Samma sak när det gäller PSP, vill du titta på UMD så köp den, Sony kommer fortsätta att sälja den tillsammans med PSPSlim.
Det är inte "ALLA" spel som får en 100 mb gräns utan bara psp minis.
Jag lämnade in min 40GB hos Eb games innan stängning idag, inte för jag var missnöjd men den på något sätt med den men det är ett bra sätt att få ny garanti och reklamtionsrätt.
Jag blir nöjd om den är lika tyst som min 40GB var.
Redigerat av SwedishBadger, 29 August 2009 - 19:32.
Postad 29 August 2009 - 19:39
Postad 29 August 2009 - 20:45
Redigerat av PureBlue, 29 August 2009 - 20:46.
Postad 29 August 2009 - 21:21
Någon som beställt från vg+? där har dom ps3 slim för 2700kr inc frakt =)? Vågar man lita på dom.
inga problem att lita på dem men kom ihåg att ändra valutan till us dollar så kommer du under 2500 kr till och med
Postad 29 August 2009 - 21:40
inga problem att lita på dem men kom ihåg att ändra valutan till us dollar så kommer du under 2500 kr till och med
Men är det inte rätt stor chans att man åker på TULL nu när man köper från andra sidan Atlanten? Isf kan man åka dit rätt hårt på det!
Postad 29 August 2009 - 21:47
Men är det inte rätt stor chans att man åker på TULL nu när man köper från andra sidan Atlanten? Isf kan man åka dit rätt hårt på det!
har aldrig åkt på tull från vg+ iaf har väl handlat därifrån 15ggr ca största ordern runt 2000kr
konsolen skickas med dhl så tror inte risken är så stor att den förtullas
Postad 29 August 2009 - 22:04
Postad 29 August 2009 - 22:17
play.com gratis frakt men ibland lite långsama
zavvi.co.uk 0.99£ frakt per spel å det brukar ta 3-4 bankdagar
videogamesplus.ca 7$ frakt per spel brukar ta 3 bankdagar
Vad innebär det när spelen är "Platinum", ser att många spel på Zavvi är det. Tex denna:
http://www.zavvi.co....0055404.product
Kostar 450kr i Sverige och de listar RRP £20. Samma med Race Driver Grid Platinum, finns inte ens som Platinum i Sverige.
Postad 29 August 2009 - 22:25
Vad innebär det när spelen är "Platinum", ser att många spel på Zavvi är det. Tex denna:
http://www.zavvi.co....0055404.product
Kostar 450kr i Sverige och de listar RRP £20. Samma med Race Driver Grid Platinum, finns inte ens som Platinum i Sverige.
det är egentligen ingen skillnad förutom att det är ett annat omslag platinum släpps när spelen uppnår en viss kvot och har ett lägre pris oftast runt halva priset
vissa hatar platinum som pesten bara för att det ser lite billigare ut
Postad 30 August 2009 - 09:30
det är egentligen ingen skillnad förutom att det är ett annat omslag platinum släpps när spelen uppnår en viss kvot och har ett lägre pris oftast runt halva priset
vissa hatar platinum som pesten bara för att det ser lite billigare ut
Okej, men då är det ingen skillnad innehållsmässigt.
Märkligt att MotorStorm: pacific Rift kostar nästan 500kr i Sverige och 180kr från zavvi.co.uk... Internet är fantastiskt
Postad 30 August 2009 - 09:43
Okej, men då är det ingen skillnad innehållsmässigt.
Märkligt att MotorStorm: pacific Rift kostar nästan 500kr i Sverige och 180kr från zavvi.co.uk... Internet är fantastiskt
ja visst är det trevligt
Postad 30 August 2009 - 09:49
Smart kille som uppfann det.ja visst är det trevligt
Verkar vara många som köpt från VG+ och inte åkt på tull. Så det verkar ganska säkert. Men blir det tull så blir ju simplygames billigare.
Postad 30 August 2009 - 09:55
Smart kille som uppfann det.
Verkar vara många som köpt från VG+ och inte åkt på tull. Så det verkar ganska säkert. Men blir det tull så blir ju simplygames billigare.
de skriver alltid ner värdet till 20$ på vg+ därför fastnar det sällan(aldrig) i tullen
Postad 30 August 2009 - 11:58
Smart kille som uppfann det.
Jag har beställt 2 ggr från VG+ och inte åkt på tull. På mina paket har dom skrivit "gift".
Postad 30 August 2009 - 14:31
Sen tror jag också man måste köpa någon strömadapter eller liknande?
Fattar inte varför man ska beställa från Amerika när det finns att beställa för bara någon hundralapp mer i engelska internetbutiker.
Redigerat av belzebubb, 30 August 2009 - 14:33.
Postad 30 August 2009 - 14:41
Tänk på att ni inte kan spela upp region b blu-ray filmer om ni köper från VG+.
Fattar inte varför man ska beställa från Amerika när det finns att beställa för bara någon hundralapp mer i engelska internetbutiker.
japp region b gäller men det är bara en strömkabel som måste bytas å den kaben finns i var mans hem
förstår inte varför man ska köpa från england när man kan köpa från sverige för bara några hundralappar mer
vg+ 2500kr
England 2900kr
sverige 3300kr förmodligen
Redigerat av kerren, 30 August 2009 - 14:45.
Postad 30 August 2009 - 14:41
Tänk på att ni inte kan spela upp region b blu-ray filmer om ni köper från VG+.
I mitt fall handlar det om ca 500kr skillnad att beställa från vg+ och simplygames och det är en ps3 slim med en extra ds3. På vg+ går den på 2800ink frakt med ds3 inräknat och simplygames på 3300kr ink frakt.
Jag kan inte bestämma mig, men för många är 500kr mycket.
Postad 30 August 2009 - 14:47
Jepp, ett spel eller 2 BD. Tänk på att den behöver mat också, inom ett år har du spenderat minst konsolkostnaden. Troligen dubbla eller tredubblaJag kan inte bestämma mig, men för många är 500kr mycket.
Postad 30 August 2009 - 14:51
Jepp, ett spel eller 2 BD. Tänk på att den behöver mat också, inom ett år har du spenderat minst konsolkostnaden. Troligen dubbla eller tredubbla
låter ganska rimligt jag har spenderat ca 18000kr på spel och 2000kr på handkontroller sedan jag kopte mitt för 30 månader sedan. 666kr i månaden kostar en hund så mycket ens?
Postad 30 August 2009 - 14:58
är 500kr från vg+ jämfört med simplygames värt att man kan åka på tull? Och att man inte kan titta på bluray filmer som man hyr i butik här i sverige. Sen att det är en annan sladd som man måste köpa till om man inte har det.
Postad 30 August 2009 - 15:11
Om du nu vill ha ett ps3 som cd spelare och/eller vill installera linux så är det väl ingen som hindrar dig från att köpa den gamla versionen!
Samma sak när det gäller PSP, vill du titta på UMD så köp den, Sony kommer fortsätta att sälja den tillsammans med PSPSlim.
Det är inte "ALLA" spel som får en 100 mb gräns utan bara psp minis.
Jag har den gamla och kommer inte att byta ut den.
Ang PSP GO så kommer alla nedladdningsbara spel till den att ha begränsningen på 100meg, så där tror jag nog att jag behåller den gamla också.
Visst är det fantastiskt att det faktiskt var bättre förr, iallafall enligt Sony!
Postad 30 August 2009 - 15:17
Jag har den gamla och kommer inte att byta ut den.
Ang PSP GO så kommer alla nedladdningsbara spel till den att ha begränsningen på 100meg, så där tror jag nog att jag behåller den gamla också.
Visst är det fantastiskt att det faktiskt var bättre förr, iallafall enligt Sony!
nä det handlar BARA om tjänsten Psp minis som är Begränsade till 100MB alltså psps motsvarighet till psnspel
alla vanliga pspspel skall oxå kunna laddas ner
så det har du fått om bakfoten
Postad 30 August 2009 - 15:40
Postad 30 August 2009 - 15:45
Om man köper en PS3 från England eller Kanada funkar ens gamla PsTwo kabel då? Var någon på ett annat forum som sa det. Då menar jag kabeln från PsTwo externa nätagg till väggen.
ja det är en sådan kabel du ska ha
Postad 30 August 2009 - 19:44
Postad 30 August 2009 - 21:10
Om man bortser från det faktumet att det inte kommer att gå att ladda ned några nya "stora" psp spel så visst, du kan ju alltid ladda ned de som finnsnä det handlar BARA om tjänsten Psp minis som är Begränsade till 100MB alltså psps motsvarighet till psnspel
alla vanliga pspspel skall oxå kunna laddas ner
så det har du fått om bakfoten
Postad 30 August 2009 - 21:27
Om man bortser från det faktumet att det inte kommer att gå att ladda ned några nya "stora" psp spel så visst, du kan ju alltid ladda ned de som finns
!
ärligt mannen vad är det du försöker säga? för it makes no sense.
alla psp spel som kommer ut på umd kommer oxå att komma som nerladningsbart till PSP GO
Postad 30 August 2009 - 22:18
Men varför har dom bytt nätkontakten till en ojordad??
det kan man undra de har väll kommit under någon gräns i elförbrukningen så det enligt någon standard inte behöver vara jordat längre
Postad 30 August 2009 - 23:56
ärligt mannen vad är det du försöker säga? för it makes no sense.
alla psp spel som kommer ut på umd kommer oxå att komma som nerladningsbart till PSP GO
De flesta spel som släpps nu och sedan något halvår tillbaka släpps även som nedladdningsbara spel på PSN. Finns en hel del redan nu.
Postad 31 August 2009 - 07:22
Postad 31 August 2009 - 08:52
spännande dag för de flesta idag, tråkigt att den verkar ha sina värme/fläkt problem ändå. tur man fick en 80gigare som är tyst som en mus men värmer kalla vinterdagar ^^ kommer nog bli hård belastning på playstation network med alla som vill uppgradera sina system hehe gl/hf
Har du några källor på att den skulle ha värme eller fläktproblem? Har inte läst något sådant själv.
Postad 31 August 2009 - 09:16
Har du några källor på att den skulle ha värme eller fläktproblem? Har inte läst något sådant själv.
läste det som stod från en användare bakåt i tråden bara. det kommer bli intressant att höra från de som får en imorgon hur allt funkar, det är ju en mängd spekulationer men finns en del att hitta från smygstartare. vi får väl helt enkelt se, har som sagt inte varit problem med min men förstår de som haft det och byter nu.
Redigerat av mrBunny, 31 August 2009 - 09:20.
Postad 31 August 2009 - 09:32
läste det som stod från en användare bakåt i tråden bara. det kommer bli intressant att höra från de som får en imorgon hur allt funkar, det är ju en mängd spekulationer men finns en del att hitta från smygstartare. vi får väl helt enkelt se, har som sagt inte varit problem med min men förstår de som haft det och byter nu.
Jag tolkar verkligen inte den recensionen som att ps3 slim skulle ha fläktproblem. Den blir varmare när den har kört en BD ett tag helt enkelt och då går fläkten upp lite. Det säger ju sig självt.
Postad 31 August 2009 - 11:42
Postad 31 August 2009 - 11:51
Redigerat av Unregistered8c00bd99, 31 August 2009 - 12:01.
Postad 31 August 2009 - 11:54
En bild säger mer än 1000 år SAmPa.
Har inte kamera tyvärr. Kom förbi i katrineholm o kika in
Postad 31 August 2009 - 11:59
Redigerat av SonySamppa79, 31 August 2009 - 12:00.
Postad 31 August 2009 - 12:03
Postad 31 August 2009 - 12:05
Hmm, gick snabbt upp flera snäpp i fläkthastighet....och den låter, så inte är det en ljudlös maskin
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Playstation Store
2 bilder
51 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?