ViasatplusHD Pace TDS850NV
483 svar till detta ämne
Postad 21 januari 2011 - 11:49
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Då har du heller aldrig testat den vanliga PVR-boxen, den är urkass. Kan inte välja plats på kanaler som ligger på helt fel platser och hårddisken blir full på nolltid. 99:-/månaden är ingenting för att få en betydligt bättre box.
Nix, har bara haft HD-PVR-boxar. Men nu verkar du ha en HDTV?
Postad 21 januari 2011 - 11:51
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
Nix, har bara haft HD-PVR-boxar. Men nu verkar du ha en HDTV?
Givetvis, det var planerat redan när jag skaffade hd-boxen.
Postad 21 januari 2011 - 15:44
Linus Viasat support
-
Linus Viasat support
-
Användare
-
-
111 inlägg
1. Det går inte att välja den gröna knappen för "Serie" längre. Spelade in Family Guy och Star Trek, men alternativet att välja "Serie" går inte längre.
Detta är knutet till EPG:n. För att man skall kunna spela in via serieslink så behöver den informationen ligga "bunden" till programet i fråga. Detta görs oftast på nyare serier än gamla och det kan även vara svårare att få till på serier där det löper olika sässonger samtidigt även om dessa visas vid olika tidpunkter på dagen. Jag ska ställa frågan vidare och se över vad vi kan göra för att förbättra funktionen! 2. Att spela in program då och då fungerar men inte alltid. Funderar på att spränga boxen och ringa Viasat om en ny. Men innan jag gör det vill jag ha tips på vad det kan vara för fel. Ska jag prova att formatera HD (igen) och göra en grundinställning så att ALLT försvinner?
Jag skulle rekomendera dig att ta kontakt med kundservice för vidare vägledning. Det finns många olika saker det skulle kunna vara, från de saker du redan nämner till felaktig mjukvara eller liknande. Prova med att ta kontakt med kundservice skulle de inte heller ha svar på dina frågor så är du välkommen att skicka mig ett PM så ska jag göra mitt bästa för att hjälpa dig. Glamour funkar, men vem fan vill se Glamour!?
Fler än du anar! Mvh Linus Eriksson Viasat
Postad 21 januari 2011 - 20:09
Minglarn
-
Minglarn
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Detta är knutet till EPG:n. För att man skall kunna spela in via serieslink så behöver den informationen ligga "bunden" till programet i fråga. Detta görs oftast på nyare serier än gamla och det kan även vara svårare att få till på serier där det löper olika sässonger samtidigt även om dessa visas vid olika tidpunkter på dagen. Jag ska ställa frågan vidare och se över vad vi kan göra för att förbättra funktionen!
Jag skulle rekomendera dig att ta kontakt med kundservice för vidare vägledning. Det finns många olika saker det skulle kunna vara, från de saker du redan nämner till felaktig mjukvara eller liknande. Prova med att ta kontakt med kundservice skulle de inte heller ha svar på dina frågor så är du välkommen att skicka mig ett PM så ska jag göra mitt bästa för att hjälpa dig.
Fler än du anar!
Mvh Linus Eriksson Viasat
Underbart.... Serie funktionen är oumbärlig ibland. Jag provar att ringa KS så får vi se... Annars PM:ar jag dig... Btw, detta är support i TOPP-klass. Tack för hjälpen Linus.
Postad 21 januari 2011 - 20:46
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Hej Linus på Viasat,
Jag kan bara instämma med föregående, det är toppen att Viasat tar tex detta forum på allvar och är aktiv i dialoger. Med tanke på att det är hundratusentals besökare på forumets olika trådar så ger det kanske input till förbättringar och kan räta ut onödiga frågetecken.
Jag själv har återvänt till Viasat efter några års frånvaro (för tv1000s uppryckning och C+ transfromering till C-). Skall jag vara riktigt ärlig så avslutade jag Viasat förra gången för att det var riktigt sunkigt på premiumsidan och var inte alls med på HD-sidan, nu är dock förhållandena ändrade. Bedömningen är dock att det är en kombination av MTGs satsning på Viasat och Tv4s missmanagement av C+ (free tv management av premium tv, förlorade kontrakt sport/film samt repriser av TV4 filmer).
Redigerat av kenta2, 21 januari 2011 - 20:46.
Postad 21 januari 2011 - 20:48
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Underbart.... Serie funktionen är oumbärlig ibland.
Jag provar att ringa KS så får vi se... Annars PM:ar jag dig...
Btw, detta är support i TOPP-klass. Tack för hjälpen Linus.
Jag skulle tro att Linus svarar här för att han är riktigt "kundvänlig". Att han gör det på sin fritid. Men är det med ett ok från Viasat så höjer jag supporten ett par pinnhål. Fortsätt gärna Linus.
Postad 10 februari 2011 - 21:55
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Ska jag säga något positivt om 850?
Det sket sig. Nu så väntar jag på min fjärde box. De tre som jag har haft hittills är 850 som inte funkat felfritt mer än max ett par dagar. Inspelningar med ! låsningar dagligen, inspelningar som bara blir svarta, när man pausar ett program i tv, så vill den återgå till direktsänt, alltså inget sparat som går att spela upp.
Senaste boxen har jag haft i 5 dagar.
Nu ska jag, när de kommer in 17/2 få en 865. Byter jag upp mig?
Postad 11 februari 2011 - 08:54
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Min box har börjat strula. Det blir bildstörningar över hela skärmen. Inte bara i TV-bilden utan även när jag visar Meny, så det har inget med mottagningen. Det brukar försvinna av sig självt eller i samband med att jag rotar runt med HDMI-kontakterna. Betvivlar att det skulle vara TVn då den fungerar klockrent på den andra HDMI-ingången.
När det väl strular så hjälper det inte att stänga av/på boxen. Har dock inte testat med att dra ur sladden då bilden som sagt oftast hinner bli ok av sig självt innan jag har kommit så långt.
Postad 02 mars 2011 - 08:46
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Igår så poppade TV3 HD in automatiskt på plats 3. Nu är plats 1-3 alltså HD-kanaler. Jag gav upp att använda Favoriter för länge sedan, men med detta upplägg så är det ju lika bra så här.
Postad 14 mars 2011 - 18:08
DrBosa
-
DrBosa
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Ehh - va? Ingen grendosa? Hela ditt hem är en stor grendosa. Spelar INGEN roll om du har boxen direkt i väggen och sedan TVn. stereon, hemmabion, lampan osv på en grendosa i samma kontakt eller på annan kontakt i samma rum.
Det är samma ledning du tar din energi ifrån. Nog har du märkt att lampan i taket (glödlampan) kan blinka till lite i takt med att mikron i köket slår på mikrovågorna? De sitter inte i samma kontakt om än kanske på samma fas.
dessutom, nätagget på boxen har säkerligen en spec på 210-240 V, ska med andr ord klara en given spänning och effekt ut oavsett om det blir en liten dipp i spänning aeller ej.
Tyckte också detta tips med att ta bort ev. Grenuttag lät som snake oil. Har själv behov av grenuttag och en box som inte klarar av det är alldeles för känslig. Till saken: jag kopplade in en vanlig bordslampa i grenuttaget, och då började boxen hänga sig med svart bild som följd. Tog ett tag innan jag fattade att det var lampan, men ingen tvekan nu. Lampa i - problem, lampa ur - inga problem. Eller ja, sälvklart en sabla massa problem ändå eftersom jag har en 850, men inte just det problemet. Så ta det här med grenuttag och annat skit på allvar. Boxen är SYNNERLIGEN känslig.
Redigerat av DrBosa, 14 mars 2011 - 18:09.
Postad 14 mars 2011 - 20:23
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Tyckte också detta tips med att ta bort ev. Grenuttag lät som snake oil. Har själv behov av grenuttag och en box som inte klarar av det är alldeles för känslig. Till saken: jag kopplade in en vanlig bordslampa i grenuttaget, och då började boxen hänga sig med svart bild som följd. Tog ett tag innan jag fattade att det var lampan, men ingen tvekan nu. Lampa i - problem, lampa ur - inga problem. Eller ja, sälvklart en sabla massa problem ändå eftersom jag har en 850, men inte just det problemet. Så ta det här med grenuttag och annat skit på allvar. Boxen är SYNNERLIGEN känslig.
Det är inget konstigt i det. Störande apparater på samma nät påverkar. Men det kan även störa fast det inte sitter i samma grendosa om det sitter på samma fas (och eventuellt säkring).
Postad 15 mars 2011 - 13:19
DrBosa
-
DrBosa
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Det är inget konstigt i det. Störande apparater på samma nät påverkar. Men det kan även störa fast det inte sitter i samma grendosa om det sitter på samma fas (och eventuellt säkring).
Jo det är rätt konstigt att en helt vanlig bordslampa kopplad i samma grenuttag stör ut en digitalbox så pass tillvida att den slutar fungera. Eller för den skull att ett grenuttag gör samma sak. Totalt oacceptabelt dessutom. Men en realitet dessvärre.
Postad 15 mars 2011 - 13:56
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Jo det är rätt konstigt att en helt vanlig bordslampa kopplad i samma grenuttag stör ut en digitalbox så pass tillvida att den slutar fungera. Eller för den skull att ett grenuttag gör samma sak. Totalt oacceptabelt dessutom. Men en realitet dessvärre.
Bäst är att skaffa en grendosa med störningsfilter och låta bli att koppla in något annat än TVn och de apparater som är kopplade till den. Helst ska då uttaget vara jordad, vilket det tyvärr sällan är i äldre fastigheter.
Postad 22 mars 2011 - 20:52
DrBosa
-
DrBosa
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Nån som vet vilken som är den senaste mjukvaran?
Postad 23 mars 2011 - 09:38
gibby
-
gibby
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Viasat har ju hela tiden varit dåliga på att uppdatera boxen men har de slutat helt nu eller? Jag har varit trött på alla buggar och dåligt genomtänkta funktioner länge nu och det blev nyligen ännu värre när TV3 HD fick kanalplats 3 och jag därmed måste gå till kanalplats 69 istället eftersom favoritlistan är helt värdelös. Det är för dåligt att de inte lägger mer krut på att fixa buggarna och de dåligt genomtänkta funktionerna. Som jag nämnt förr så måste jag t.ex i stort sett alltid stänga av både tv'n och boxen efter att ha bytt ingång på tv'n till t.ex min PS3:a. Nu skulle detta ju kunna vara tv'n också men jag har aldrig haft problem med någon annan pryl och jag har dessutom provat koppla boxen till andra ingångar samt byta hdmi-kabel. Dessutom händer det ibland att själva tv-bilden försvinner men menygrafiken syns eller tvärtom, vilket definitivt inte orsakas av tv'n. Har provat reseta boxen x antal gånger också.
Vet inte om det är någon vits att jaga Viasat och be om en nyare box nu 1.5 år senare. Har ju försökt undvika boxbyte pga allt som finns inspelat på den och istället hoppats på att en uppdatering skulle lösa problemen men jag börjar inse nu att det aldrig kommer att ske
Mvh
Håkan
Postad 23 mars 2011 - 09:56
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
Viasat har ju hela tiden varit dåliga på att uppdatera boxen men har de slutat helt nu eller? Jag har varit trött på alla buggar och dåligt genomtänkta funktioner länge nu och det blev nyligen ännu värre när TV3 HD fick kanalplats 3 och jag därmed måste gå till kanalplats 69 istället eftersom favoritlistan är helt värdelös.
Vad är det du tycker är värdelöst med favoritlistan? Jag har använt mig av den sen jag först köpte boxen och tycker den funkar förträffligt. Har man väl valt kanaler och sorterat ser jag inte vad som kan vara så dåligt? Att den ballar ur när kanaler tas bort är ingen höjdare iofs, men så ofta händer det ju inte.
Postad 26 mars 2011 - 20:10
gibby
-
gibby
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Vad är det du tycker är värdelöst med favoritlistan?
En favoritlista heter ju favoritlista för att det är de kanaler man använder oftast, då ska den också vara mycket lättåtkomlig med möjlighet att kunna zappa mellan kanalerna som om det vore de riktiga kanalplatserna.
Postad 26 mars 2011 - 20:34
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
En favoritlista heter ju favoritlista för att det är de kanaler man använder oftast, då ska den också vara mycket lättåtkomlig med möjlighet att kunna zappa mellan kanalerna som om det vore de riktiga kanalplatserna.
Då tror jag du har missuppfattat hur man använder favoritlistan för efter man aktiverar den så är det den enda kanallistan som finns, precis som du efterfrågar. EPG TV-kanaler Favoritlista Tryck OK på det tv-program du vill se Voila och din favoritlista är nu den vanliga kanallistan.
Postad 27 mars 2011 - 08:12
gibby
-
gibby
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Då tror jag du har missuppfattat hur man använder favoritlistan för efter man aktiverar den så är det den enda kanallistan som finns, precis som du efterfrågar.
EPG TV-kanaler Favoritlista Tryck OK på det tv-program du vill se
Voila och din favoritlista är nu den vanliga kanallistan.
Där ser man, hade missat att man var tvungen att klicka OK på en kanal för att den skulle aktiveras. Tack för tipset!
Postad 12 april 2011 - 08:07
badjoe74
-
badjoe74
-
Rookie
-
1 inlägg
Ok, bara för att addera till statistiken, här är mina problem med 850. * Fjärrkontrollen är seg och hoppar gärna till någon annan kanal än den man tryckt, speciellt när man bläddrar uppåt eller nedåt. (alltid) * Missar inspelningar (ibland) * Kan inte spola tillbaka (ibland) * När det sker kanalbyten och man försöker ändra i favoritlistan så låser sig maskinen så hårt att man måste dra ur kontakten. Enda lösningen är total återställning. (alltid) Samtliga dessa problem återkommer i denna forumtråd som är uppe i 16 sidor. Hade det varit en bil hade alla dessa bilar dragits tillbaka för åtgärd... med Viasat/Pace? Glöm det. Boxen sas ha ett värde av ca 4-5000:- om jag minns rätt. Förmodligen inköpt för 160:- mer är den inte värd. (Ja maskinen är uppdaterad)
Postad 12 april 2011 - 19:21
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
* Fjärrkontrollen är seg och hoppar gärna till någon annan kanal än den man tryckt, speciellt när man bläddrar uppåt eller nedåt. (alltid) * Missar inspelningar (ibland) * Kan inte spola tillbaka (ibland) * När det sker kanalbyten och man försöker ändra i favoritlistan så låser sig maskinen så hårt att man måste dra ur kontakten. Enda lösningen är total återställning. (alltid)
Två sista råkar jag ut för ibland. Eller trean ibland, fyran alltid. Första och andra har jag inte råkat ut för.
Postad 12 maj 2011 - 07:25
Bolltrollaren
-
Bolltrollaren
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
NY MJUKVARA! Jag har fått en ny mjukvara i min box. Ser riktigt bra ut. Om jag förstår det rätt så ser det lika ut nu som i Pace 865.
Nån mer som fått den nya mjukvaran?
Postad 12 maj 2011 - 08:29
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
NY MJUKVARA! Jag har fått en ny mjukvara i min box. Ser riktigt bra ut. Om jag förstår det rätt så ser det lika ut nu som i Pace 865.
Nån mer som fått den nya mjukvaran?
Nytt i 850 också. Lite snyggare, procent kvar av utrymme istället för tvärtom, inte märkt så mycket mer. Inte behövt startat om boxen sen den uppdaterades åtminstone men det håller säkert inte länge...
Postad 12 maj 2011 - 17:46
da.king
-
da.king
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
Verkar inte gälla 855´an ?
Postad 15 maj 2011 - 19:03
Dragnet
-
Dragnet
-
Lärjunge
-
-
343 inlägg
Jag får ofta problem med nya Viasat Motor HD. Ingen inspelning fast det funkar för repriserna (är det vid live som det spökar?).
Någon annan som har samma problem?
(Tänk om CD kunde ha Nascar, då skulle mitt liv vara enklare  )
Postad 29 maj 2011 - 17:12
DrBosa
-
DrBosa
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Jag får ofta problem med nya Viasat Motor HD. Ingen inspelning fast det funkar för repriserna (är det vid live som det spökar?).
Någon annan som har samma problem?
(Tänk om CD kunde ha Nascar, då skulle mitt liv vara enklare )
Inga problem med inspelning, men däremot ljud/bildsynk. Bara på Viasat motor HD.
Postad 29 maj 2011 - 20:22
Unregistered6f60a473
-
Unregistered6f60a473
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Förlängde nyligen mitt abonnemang hos Viasat och blev då lovad en Pace 865, men har istället fått en Samsung SMT-S7140.
Har ni några erfarenheter utav denna box och hur den står sig emot Pacen?
Tacksam för svar
Redigerat av Unregistered6f60a473, 29 maj 2011 - 20:37.
Postad 01 juni 2011 - 20:44
da.king
-
da.king
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
Inga problem med inspelning, men däremot ljud/bildsynk. Bara på Viasat motor HD.
Har samma problem, hade det även på Viasat Fotboll HD förut men det har blivit bättre. Viasat har sjukt mycket problem med ljudsynk, men har även läst att Sky HD har liknande problem i England med Pace boxar så kan det kan vara så att dem förvärrar det hela. /N
Postad 13 juni 2011 - 15:51
da.king
-
da.king
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
Fler än jag har som problem med att ljudet på Motor HD försvinner ibland ?
/N
Postad 13 juni 2011 - 19:26
Segge
-
Segge
-
Användare
-
-
103 inlägg
Har samma problem på Motor HD med en 865.
Postad 14 maj 2012 - 11:41
berne
-
berne
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Någon som vet en ir förlägnare som funkat till den här? Eller vilka hz den tar i mot på?
Postad 15 maj 2012 - 20:39
berne
-
berne
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
vi har nu kommit fram till att mon box har hängt sig.... någon som vet hur man kan göra en TOTAL återställning av allt?
Postad 15 maj 2012 - 21:59
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
vi har nu kommit fram till att mon box har hängt sig.... någon som vet hur man kan göra en TOTAL återställning av allt?
http://www.viasat.se/content/instruktionsfilmer
Postad 15 oktober 2012 - 13:04
Pascoe
-
Pascoe
-
Användare
-
-
107 inlägg
Hej! Undrar om någon skulle kunna hjälpa mig. Kom över en begagnad TDS850NV.
Boxen fungerar så man kan se på tv och spela in. Dessvärre blir inspelningarna konstiga och hackar. Disken låter konstigt så jag antar att den är trasig. Provade att sätta i en 500GB som jag vet fungerar. Tittar jag under hårddiskinformation står där då ingenting, jag kan välja att formatera disken med inget verkar hända (lät den stå i 2 dagar). Provade även med en fungerande 250GB med samma resultat.
Har provat att återställa via menyn men ingen förbättring. Finns det någon annan återställning man kan göra som även formaterar disken? Behöver disken vara speciellt formaterad om man byter (jag formatera i FAT32 via datorn innan jag satte i disken). Har även provat byta SATA kabel.
Hjälp
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|