Boxning, vilket spel är det?Boxning mot varandra (2 move var) vore coolt.
* Officiell tråd - Playstation Move - motion cont
Sony PlayStation Move Motion (PS3/PS4)
(Handkontroller)
|
3
|
(17)
|
Inga priser | |
Sports Champions (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(12)
|
243:- | |
Start the Party (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(0)
|
396:- | |
Sony PlayStation Move Navigation (PS3/PS4)
(Handkontroller)
|
4
|
(2)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation Move Starter Pack (PS3)
(Handkontroller)
|
2
|
(26)
|
Inga priser | |
EyePet - Move Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(2)
|
157:- | |
Sony PlayStation Move Sharp Shooter (PS3)
(Övriga spelkontroller)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
PS3 3D-kompatibla spel (15 inlägg)
|
15 år sedan |
Sports Champions (20 inlägg)
|
15 år sedan |
Start The Party! (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Sports Champions (2 inlägg)
|
15 år sedan |
EyePet: Move Edition ( inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 12 September 2010 - 20:36
Postad 12 September 2010 - 23:04
Gratulerar. Vid vilka tillfällen behöver man fyra kontroller? Missförstå mig rätt, du får gärna köpa fyra st men intressant att veta när man kan ha nytta av dem.
Vad menar du med dne?
För att få känslan av högre realism och "immersion" i gladiator spelet, volleyboll och pilbåge skyttet kan du ha två move kontroller per person. Det gör en stor skillnad och blir mer "verkligt". Naturligtvis kan du använda en och det blir kul i gladiator spelet. Men i bågskyttet känns det bara fel att stå och peka med en kontroll. Sedan vill jag ha två kontroller per person i kommande spelet "fight" som släpps i oktober.
dne = den, jag skrev för snabbt
Summa sumarum: Väldigt nöjd och MOVE är en stor skillnad mot Wii. Eftersom den registrerar rörelser i djupet och höjden så blir det automatisk en gigantisk skillnad. Sedan att den är exakt och precis underlättar givetvis. Men om du har strålkastare hemma (vem skulle ha det) så kan precisionen försvinna lite.
Den som vill ha massvis med bra och nyttig info om MOVE: Besök denna underbara sida:
http://iwaggle.blogspot.com/
På den sidan finns det också en komplett lista på spel som stödjer MOVE. Totalt ca 54st ska stödja detta inom 5-9 månaders radie! Det är mycket!
https://sites.google...melist/gamelist
Postad 12 September 2010 - 23:08
Förstår det, men kan man inte bara ge de två kontrollerna till spelare två och turas om..? Om man inte spelar samtidigt som i t ex volleyboll.Men i bågskyttet känns det bara fel att stå och peka med en kontroll.
Postad 13 September 2010 - 00:44
Förstår det, men kan man inte bara ge de två kontrollerna till spelare två och turas om..? Om man inte spelar samtidigt som i t ex volleyboll.
kontrollerna är registrerade för varje person. Du kan inte växla. Det för att varje kontroll är registrerad för just din unika armslängd och kroppslängd.
Postad 13 September 2010 - 09:01
Oyeah
Postad 13 September 2010 - 09:26
Nordisk FiIm kommer inte ha denna bundel enligt dem själva, så vi behöver nog inte oroa oss över vad den kommer kosta här i svedala...3500 vore rimmligt för 320GB+Movepak:
Men ibörjan har vi ju alltid ett 500 spänn påslag här i Sverige verkar det som. Brukar dimpa rätt fort dock.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 13 September 2010 - 09:26.
Postad 13 September 2010 - 09:49
Eller tvingas de köra en "vi skoja bara".
Postad 13 September 2010 - 10:21
Postad 13 September 2010 - 12:45
Kul med ett av mina favoritspel - Wipehout HD. Men informationen är knäpphändig. Vet någon vad som kommer gälla?På den sidan finns det också en komplett lista på spel som stödjer MOVE. Totalt ca 54st ska stödja detta inom 5-9 månaders radie! Det är mycket!
https://sites.google...melist/gamelist
Redigerat av Unregistered629e3d05, 13 September 2010 - 12:50.
Postad 13 September 2010 - 12:54
Jag hittade några som stödjer move, därför raderade jag mitt påstående i inlägget (att det inte finns några äldre FPS-spel som kan uppgraderas till move). Dock inga spel som jag har... :-)MAG stödjer MOVE.
Postad 13 September 2010 - 12:59
Postad 13 September 2010 - 13:07
Det finns en stor fördel. Lithiumbatterier ska laddas i något dygn innan man börjar använda dem. Hade du fått hela paketet på en gång hade du inte börjat med att ladda allt ett dygn innan du börjar använda grejerna. Nu har du tid till det.Jaha, då fick man en move kontroll på posten ifrån Axelmusic då. Det var ju kul att titta på den... i några sekunder. Sedan började jag sakna resten av grejerna såsom kameran och Sports Champions
. Nu kommer man säkert få vänta en till två veckor på resten. Bleh.
Postad 13 September 2010 - 13:23
*Sprudlar över med glädje inför batteriladdningen!*Det finns en stor fördel. Lithiumbatterier ska laddas i något dygn innan man börjar använda dem. Hade du fått hela paketet på en gång hade du inte börjat med att ladda allt ett dygn innan du börjar använda grejerna. Nu har du tid till det.
Postad 13 September 2010 - 14:13
kontrollerna är registrerade för varje person. Du kan inte växla. Det för att varje kontroll är registrerad för just din unika armslängd och kroppslängd.
Det kan den väl å andra sidan spara för båda spelarna och sen skifta mellan? Ska ju inte vara ett hinder.
Postad 13 September 2010 - 16:10
Oyeah...
Postad 13 September 2010 - 16:36
Är det någon spelmässig skillnad att ha kameran under tvn, med den vinklad uppåt, eller i jämnhöjd ovanför tvn ?
I start the party och liknande spel där man ser sig själv kan jag ju förstå att det är en klar fördel att ha den i jämnhöjd, men spelar det någon roll för spelbarheten i övriga fall?
Redigerat av MattEng76, 13 September 2010 - 16:37.
Postad 13 September 2010 - 22:37
Postad 13 September 2010 - 23:23
Fick starter pack inkl. sports champions + extra kontroller i brevlådan idag. Har lirat start the party med sonen (5 år) och lite sports champions och suttit uppe ensam i mörkret och byggt med klossar (tumble). Gladiatorspelet i sports champions var väl lite av en besvikelse men frisbeegolf, bocchia m.fl. desto roligare...
va? var gladiator spelet en besvikelse? Nä nu måste du ha spelat dåligt
Jag har kul kul som helst med det och det är väldigt utmanande. Det är häftigt att se sitt svärd röra sig exakt där du har handen. Man ka sticka, slå vart man vill, hoppa, doga, backa...ja allt.
Vollyboll, pingis och gladiator spelet är mina favoriter just nu
BTW. Tjejen min älskar start the party
Postad 13 September 2010 - 23:39
Postad 14 September 2010 - 06:59
http://www.eurogamer...on-dated-priced
Hoppas att det dyker upp lite andra movedemos också.
Postad 14 September 2010 - 07:53
va? var gladiator spelet en besvikelse? Nä nu måste du ha spelat dåligt
![]()
Jag har kul kul som helst med det och det är väldigt utmanande. Det är häftigt att se sitt svärd röra sig exakt där du har handen. Man ka sticka, slå vart man vill, hoppa, doga, backa...ja allt.
Vollyboll, pingis och gladiator spelet är mina favoriter just nu
BTW. Tjejen min älskar start the partyhaha inte bara små barn spelet tilltalar
Jag har inte dömt ut det alls... spelandet igår gjordes med skrikande barn samtidigt som man försökte laga mat. Hela Move -konceptet behöver mer tid innan jag kan säga något men det känns bra hittils iallafall.
Jag är sjuk idag och har hur ont i kroppen som helst... ska man spela ngt blir det nog tumble med stöd av en kudde under handen. Typiskt!!!!!
Postad 14 September 2010 - 13:08
Postad 14 September 2010 - 13:25
Postad 14 September 2010 - 13:53
Postad 14 September 2010 - 13:56
Postad 14 September 2010 - 14:04
Postad 14 September 2010 - 15:05
Start the Party spelar jag endast när jag har folk här även att det går spela endsam men då förlorar man lite av känslan med spelet.
Får uppdatera angående gladiator spelet. Efter att ha kört med 2st kontroller och kör cupen så är det faktiskt väldigt kul. Så hittills ligger Volleyboll på sista plats.
Mot varandra i pingis sög lite purjo.
Anledningarna är:
Man spelar splitscreen, men på ens egna ruta ser man inte hur motståndaren kommer skjuta sin boll åt vilket håll.
Motståndaren håller liksom en standard pose verkar det som och när denne väl skjuter så är det nästan försent att kontra allafall på Svåraste motion inställningen.
Måste ha MYCKET utrymme framför tv:n när man lirar pingis och gladiator duell. Pingis lider mest av för litet utrymme då man kan behöva backa för att fånga en smash etc.
Spelar man däremot mot CPU:n så fungerar det kanon. Så
Postad 14 September 2010 - 15:26
Postad 14 September 2010 - 15:32
Ja, man får en 3 stegs inställning precis innan ett spel men denna tar inte mer än 1-2sekunder. inget man stör sig på utan känns mest naturligt.
Nej, man behöver inte ställa in per person om man byts av.
Redigerat av Pip, 14 September 2010 - 15:33.
Postad 14 September 2010 - 15:38
Fick för mig att det var någon inställning utanför spelet man gjorde, och sedan var den kontrollen hela tiden inställd efter "mig".
Tack för alla svaren
Så sista frågan då.............. Är det värt ett köp? (hela move grejen)
Har ju kört eyepet, eyetoy till ps2 osv innan men ALLTID tröttnat fort på det, likaså med Wii. Coolt med detta är ju att man kan lira andra spel med det ockå, kul att köra genom Heavy rain med move igen kanske. Plus att man blir ju som ett barn när man kan köpa sånt här
Postad 14 September 2010 - 15:46
Äger också ett wii men det har stått lite i skymundan nu ett tag. Vet inte riktigt vad det beror på men mest är det väl att det inte kommit ut någon rikigt hit som Wii sports va enligt mig.
Håller bara Sony hög kvalitet på spelutbudet så tror jag att det inte går att förneka MOVE:s värde.
Sedan får man fråga sig själv om man själv i sin ensamhet kommer att spela det spel som finns till Move. Jag äger Twilight princess till Wii men är mer av en multiplayer människa så har inte kört många timmar på det oturligt nog då det är ett bra spel men ändå inget som riktigt lockar.
Online multiplayer på Move-spel utan lagg så tror jag att de kommer användas flitigt.
runt 900kr tror jag att jag gav på Axelmusic för starterpack + extra motion kontroll. inte så stor invenstering i sig om man räknar lite högt och räknar sports championship som ett fullvärdes spel på 500kr.
För att sammanfatta. Jag tycker att det är ett givet köp, men fundera lite själv på de saker jag tog upp ifall det är det för dig.
Postad 14 September 2010 - 15:50
Vet inte vad spelet heter men det är något man är trollkarl i som ska komma för move, det verkar riktigt nice av det lilla jag har sett.
Återigen tack så jättemycket för dina svar och åsikter.
Postad 14 September 2010 - 15:51
Det var en av anledningarna till att jag skaffade Move. fler sådana spel hoppas vi på.
Postad 14 September 2010 - 15:55
Sport spelet eller party spelet? vilket är roligast? frågar såklart er som testat båda.
Partyspelet med familjen om man bara vill ha lite roligt... Sportspelet själv och med polare för lite seriösare beatdown. Tror inte start the party håller så länge men roligt att spela med barnen...
Postad 14 September 2010 - 15:59
Blir nog som du säger monotomt att spel samma saker om och om igen men tills det blir det är det sjukt kul att spela och ligger på topp med Sports championship
Postad 14 September 2010 - 20:08
Måste säga att jag är positivt överraskad. Extremt bra precision, mycket bättre än vad jag trott.
Nu måste jag prova MAG-betan för att se om det blir något roligare med en move.
Postad 14 September 2010 - 22:34
Bra att veta, om man vill ha ordentlig realism i pingisen så ska man köra på svåraste nivån. Då hjälper inte spelet dig med att positionera racket rätt. Riktigt kul och precisionen är grymt bra! Love move! Verkligen första gången en VERKLIG motionkontroll skapats med full 3D navigation. Tog bara 10 år att komma hit. (tänker på Dr. Richard Marks första prototyp på MOVE för PS2 år 2000.)
Postad 14 September 2010 - 23:42
Det låter riktigt lovande, ska allt hårdtesta senBra att veta, om man vill ha ordentlig realism i pingisen så ska man köra på svåraste nivån. Då hjälper inte spelet dig med att positionera racket rätt. Riktigt kul och precisionen är grymt bra!
Postad 14 September 2010 - 23:42
Längtar tills The fight, time crisis och The shoot kommer (typ oktober). Vill ha actionspel
Bra att veta, om man vill ha ordentlig realism i pingisen så ska man köra på svåraste nivån. Då hjälper inte spelet dig med att positionera racket rätt. Riktigt kul och precisionen är grymt bra! Love move! Verkligen första gången en VERKLIG motionkontroll skapats med full 3D navigation. Tog bara 10 år att komma hit. (tänker på Dr. Richard Marks första prototyp på MOVE för PS2 år 2000.)
Måste säga att time crisis var den stora besvikelsen på demoskivan... men det kanske bara är jag. The Shoot var riktigt kul... väldigt mycket arkadkänsla att skjuta på tvådimensionella cowboy-badguys. Jag skrattade nästan högt för mig själv när jag plötsligt förflyttades till arkadhallarna på 80/90 -talet. Kan nog bli ett köp när det kommer
Postad 15 September 2010 - 00:48
Redigerat av Unregistered5f833d6c, 15 September 2010 - 00:48.
Postad 15 September 2010 - 08:39
Man börjar ju nästan fundera på om Axelmusic kör nåt internskämt på mig som jag inte hänger med på. Jag fick den extra move-kontrollen i måndags men de har fortfarande inte skickat själva startpaketet. Det kliar ju i fingrarna nu när man hör att alla andra får sina paket! Gah. Jag får väl värma upp med att använda movekontrollen i XMB...
Surt! Har du inte ens fått mail om att det är på väg?
Postad 15 September 2010 - 09:19
Verkar bli 499kr för starterpaketet på mediamarkt iaf i malmö lund
fasen vilket kanon pris.. hoppas det gäller alla mediamarkt i Sverige...
då blir det åka och handla ett kit..
Postad 15 September 2010 - 09:42
En snabb fråga. Om man köper Starter Pack, är man komplett då? Dvs allt man behöver och 1(?) handkontroll för att börja spela?
Postad 15 September 2010 - 09:48
Fast köper du svenska starter pack så får du ju bara demos.
Navigation controller är ju inte nödvändigt fast jag lär köpa en längre fram...
Tycker dom kunde lagt med en usb kabel för laddning. Mina till dom gamla kontrollerna är borta sedan länge och min separata dualshock laddare funkar inte till movecontrollerna. Fick rota i en timme bland gamla gadgets och teknikprylar i källaren innan jag kunde paira dom med ps3'an och ladda dom.
Postad 15 September 2010 - 11:32
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
PS3 3D-kompatibla spel

3 bilder
53 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?