Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Aktuella inbyteskampanjer

1067 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 October 2009 - 11:47

frass3
  • frass3
  • Veteran

• 1521 inlägg
  • 0
Jag tyckte det var lite skämmit å komma in med 6spel på engång för att byta in... Kände mig som en tvättäkta nörd... Skulle aldrig falla mig in å gå in med 40 spel + å byta in, å jag är väldigt bra på att utnyttja saker till max, men denna faller bort.

Postad 31 October 2009 - 12:06

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Så med andra ord har du inget samvete?

Självklart ska man byta in spel eftersom det är det kampanjerna är till för, men att som du köpa 20-tal ex av samma spel för att tjäna lite extra är inget annat än girigt.

Haha.. jag måste tillstå att dina inlägg i alla fall gör min dag ;)

Skulle du även tacka nej till ett "ta 15, betala för 3" -erbjudande på stan? (antagligen) :lol:

Vad är poängen i att låta bli att nyttja erbjudanden som finns till för oss konsumenter?
Gränsen mellan girighet och affärsmannamässigt beteende, har du kanske inte tagit i beaktning?

Nu tycker jag vi lägger ned den här petiga diskussionen och ägnar oss åt något matnyttigt istället

UC2, någon? ;)

//najkks

Postad 31 October 2009 - 12:07

relg
  • relg
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Det gick bra iaf.. har köpt både från mymemory och cdon (samma spel båda gångerna)

//najkks

"inte inte" dubbel negation.. hur bör jag tolka det?

vem ljuger om en inkomst? som student tjänar man inget på att göra det ;)

har också använt kampanjerna till vad de är till för, dvs. byta in spel man inte spelar!
sedan om du väljer att byta in två spel, eller sex spel är ju upp till dig och samvetet ;)

//najkks

Antingen är du riktigt dryg eller så måste du vara efterbliven om du inte fattar poängen.

Du rapear en kampanj genom att köpa in flera ex av de billigaste skitspelen som inte är med på exkluderingslistan och byter in detta för nya titlar som du sedan säljer. Detta gör att butiken får in en massa skitspel och poängen med kampanjen uteblir pga ditt handlande. Vad är det du inte förstår här? Anser inte du att det är egoistiskt och svinigt?

Du byter inte in spel som du inte spelar, du köper in spel som du och majoriteten av alla andra är totalt ointresserad utav, SEDAN byter du in dessa. Du plockar ut ett par nya, och kvar till de andra blir det sämre kampanjer och 6 ex av något kasst narnia spel.

Är du så desperat för att tjäna in ett par snabba hundringar så bör du ******** eller sälja knark.

Postad 31 October 2009 - 12:07

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Ja skulle då skämmas å komma in på 40 spel och byta in ;)

najkks
Tackar ;)

Mopar:.. så lite så.. tänk bara på att "vissa" butiken kan vara lite småpetiga tydligen..
har och göra med att "nej men du har redan lämnat in ett ex. av TNA impact",
om man försöker sig på att lämna in två stycken ex. av ett spel fast på två olika förbokningar!

//najkks

Postad 31 October 2009 - 12:13

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0

Haha.. jag måste tillstå att dina inlägg i alla fall gör min dag ;)

Skulle du även tacka nej till ett "ta 15, betala för 3" -erbjudande på stan? (antagligen) ;)

Vad är poängen i att låta bli att nyttja erbjudanden som finns till för oss konsumenter?
Gränsen mellan girighet och affärsmannamässigt beteende, har du kanske inte tagit i beaktning?

Nu tycker jag vi lägger ned den här petiga diskussionen och ägnar oss åt något matnyttigt istället

UC2, någon? ;)

//najkks

Är det ett "ta 15 betala för 3" så är det något företag har satt ut. Och har inget att göra med köp 20 narnia och byt in till andra spel.

Inget fel att nyttja erbjudandena men att utnyttja dom är en annan sak. Trist nog så verkar du inte förstå skillnaden och det tycker jag är tragiskt för din del.

"affärsmannamässigt beteende" ja eller hur :D attans att jag inte tänkte på att du var en så skillad affärsman :lol:

Postad 31 October 2009 - 12:16

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Antingen är du riktigt dryg eller så måste du vara efterbliven om du inte fattar poängen.

Du rapear en kampanj genom att köpa in flera ex av de billigaste skitspelen som inte är med på exkluderingslistan och byter in detta för nya titlar som du sedan säljer. Detta gör att butiken får in en massa skitspel och poängen med kampanjen uteblir pga ditt handlande. Vad är det du inte förstår här? Anser inte du att det är egoistiskt och svinigt?

Du byter inte in spel som du inte spelar, du köper in spel som du och majoriteten av alla andra är totalt ointresserad utav, SEDAN byter du in dessa. Du plockar ut ett par nya, och kvar till de andra blir det sämre kampanjer och 6 ex av något kasst narnia spel.

Är du så desperat för att tjäna in ett par snabba hundringar så bör du ******** eller sälja knark.

Så trevligt, en ny användare som vill beblanda sig i diskursen.

Ursäkta men det tror jag då rakt inte att jag skulle göra detta för några få hundralappars skull.. poängen för mig att byta in till många av de förbokade titlarna är just det faktum att jag nu sitter på en skattkista av spel som garanterat fungerar sin inbytes-spel senare -10..

Sedan om du personligen tar illa vid dig? tough luck.. dessutom står det ju gamestop valfritt att sätta både tna impact, narnia etc. på listan i och med att de har varit BILLIGA ett bra tag.. likaså har NHL 2K9 och Simpsons kostat under 100-lappen ett bra tag.. inte har du sett dem på exkluderingslistan ännu inte (?)

Inte för att jag tar åt dig av dina påhopp, men blev ganska förbluffad att du trode jag gjorde detta endast i rent ekonomiskt syfte! Borde ha slagit dig att man kan byta - för att sedan byta vidare till ännu bättre spel!

Handlar om rent affärssinne, något som du verkar sakna - men däremot verkar du besitta en stor portion "avund" (?)

//najkks

Är det ett "ta 15 betala för 3" så är det något företag har satt ut. Och har inget att göra med köp 20 narnia och byt in till andra spel.

Inget fel att nyttja erbjudandena men att utnyttja dom är en annan sak. Trist nog så verkar du inte förstå skillnaden och det tycker jag är tragiskt för din del.

"affärsmannamässigt beteende" ja eller hur ;) attans att jag inte tänkte på att du var en så skillad affärsman ;)

Egentligen inte mitt problem, jag är ju knappast ensam om att byta till mig 2 ex. av Avatar - om vi säger som så!

Sedan om jag köper 1-2 extra ex. av varje spel så är rent rakt av för att ha som inbyte under -10

//najkks

ps. du kan aldrig "utnyttja" erbjudanden eftersom det står var och en valfritt att använda det dessa!
Om du ser använder dig av ett erbjudande en eller tre gånger, det är upp till var och en

Postad 31 October 2009 - 12:20

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0

Ursäkta men det tror jag då rakt inte att jag skulle göra detta för några få hundralappars skull.. poängen för mig att byta in till många av de förbokade titlarna är just det faktum att jag nu sitter på en skattkista av spel som garanterat fungerar sin inbytes-spel senare -10..

Skitsnack.
Du sa ju senast i går eller förrgår att du skrattar hela vägen till tradera. Varför ljuga? du är ju girig och snål vilket alla fattat och verkar tycka redan så varför framstå som en lögnare också?

Postad 31 October 2009 - 12:24

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0

Sedan om jag köper 1-2 extra ex. av varje spel så är rent rakt av för att ha som inbyte under -10

Klart du kan boka 2 ex av ett spel. Men fattar du inte själv att det är "fel" att köpa 20 ex av narnia för att göra detta.
Det är inget affärsmässigt beteende det är girighet.

Och som jag skrev innan, skitsnack.... du har ju själv skrivit att du ska ha spelen för att sälja vidare.

Postad 31 October 2009 - 12:36

relg
  • relg
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Sedan om du personligen tar illa vid dig? tough luck.. dessutom står det ju gamestop valfritt att sätta både tna impact, narnia etc. på listan i och med att de har varit BILLIGA ett bra tag.. likaså har NHL 2K9 och Simpsons kostat under 100-lappen ett bra tag.. inte har du sett dem på exkluderingslistan ännu inte (?)

Inte för att jag tar åt dig av dina påhopp, men blev ganska förbluffad att du trode jag gjorde detta endast i rent ekonomiskt syfte! Borde ha slagit dig att man kan byta - för att sedan byta vidare till ännu bättre spel!

Handlar om rent affärssinne, något som du verkar sakna - men däremot verkar du besitta en stor portion "avund" (?)

//najkks

Egentligen inte mitt problem, jag är ju knappast ensam om att byta till mig 2 ex. av Avatar - om vi säger som så!

//najkks

ps. du kan aldrig "utnyttja" erbjudanden eftersom det står var och en valfritt att använda det dessa!
Om du ser använder dig av ett erbjudande en eller tre gånger, det är upp till var och en

Du kan vara den drygaste person jag någonsin stött på online, maken till naiv ignorans och okunnighet är sällan skådad. Du lyckades återigen missa poängen som ett flertal personer försökt förklara för dig här, med ett skräpinlägg där du påstår att jag är avundsjuk? Jag skiter fullkomligt i vilket syfte du utnyttjar kampanjen, kontentan är att du är en girig hund som förstör för alla andra, är det så svårsmält?

ONT: Vilka brukar ha billigast begagnade spel? Game eller Gamestop? 139:- styck var det billigaste jag hittade senast. Kampanjen byt in två spel och lägg 199:- blir ju inte så billigt.

Postad 31 October 2009 - 12:56

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 843 inlägg
  • 0

Dryg var ordet

Ljug inte, detta är 3 eller 4 kampanjen jag ser dina inlägg där du skriver så stolt att du har skaffat 20-30 skitspel för att byta in.
Men du verkar ju lida av nån hjärnskada eftersom du inte ens kommer ihåg dina egna inlägg där du också skriver att du skall sälja dem på tradera!

Redigerat av JohnnyMann, 31 October 2009 - 12:59.

Postad 31 October 2009 - 13:25

relg
  • relg
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Dryg var ordet

Ljug inte, detta är 3 eller 4 kampanjen jag ser dina inlägg där du skriver så stolt att du har skaffat 20-30 skitspel för att byta in.
Men du verkar ju lida av nån hjärnskada eftersom du inte ens kommer ihåg dina egna inlägg där du också skriver att du skall sälja dem på tradera!

:P

Postad 31 October 2009 - 13:33

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Ni kanske inte har märkt att tradera i princip översvämmas med 30 -40st ex.
varje gång det är ny-release ev ett spel, kolla PES 2010, UC2 m.fl.?

i princip är ett nysläppt spel mer värt som inbyte än att sälja där då priserna sjunker snabbt på just tradera,
uncharted 2 kan man garanterat finna för under 500kr idag (limited edition)

Så visst, tradera kan nog funka fint.. men vad jag syftade på var det faktum att de fungerar bra som inbyte med.. dvs. om man nu väljer att inte sälja dem på tradera. Vilket fungerar bra ibland, men ibland inte..

Hursomhelst, vinsten per spel blir ca. 200kr i snitt, alltså inga jättesummor direkt men ändå def. värt det om man har en studieinkomst och inte hinner jobba extra. pga att man skall försvara sig från påhoppen här :P

Btw.. hur vore det med lite konstruktiv kritik istället för det gamla vanliga "girig, glädjedödare, naiv" m.m. ?

Som någon tidigare skrev - spelen hamnar lätt på 199kr-listan om erbjudandena utnyttjas.. relativt komiskt då att inget av de spel jag förbokat har hamnat där.. endast tekken6 och MW2 som jag bokade 1ex av :D

//najkks

Postad 31 October 2009 - 13:59

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

I sak har du faktiskt rätt nu, om det inte vore för den lilla detaljen att det står följande i erbjudandet: Endast ett köp per titel. Så kom inte och säg att du inte uttnyttjar kampanjen på ett felaktigt sätt.

Sen borde du nog sluta kalla alla som säger emot dig för avundsjuka. Men det är klar, det är ju ett enkelt sätt för dig att slippa besvara argumenten med vettiga svar.

Postad 31 October 2009 - 14:24

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Man tjänar väl inte på att byta in 2 spel idag (200k) för att få ut ett nytt spel som sedan ska bytas ut vid ett senare tillfälle tilsammans med 1 till spel.. det hela slutar ju med att man betalar minst 100kr extra.. totalt 300kr. För vad jag vet så kommer det bara erbjudanden där man kan byta in 2-3 spel.. att ett spel är ganska nytt påverkar nog inte speciellt mycket. Man kanske får ett bra inbytesvärde.. men när man sedan jämför med var ett nytt spel kostar hos game/gamestop så blir det inga jätte kap direkt.

Och det går alltid att hitta ett spel runt 150kr som inte finns med på exkluderingslistan, så på långsiktigt så är det nog ingen jätte bra investering att samla på sig spel nu.

Bortsett från vad gamestops kampanj säger, så tror jag nog att man måste skatta om man säljer så många spel av en och samma sort på nätet... betalar man skatt så blir det ingen vinst alls, gör man inte det så det är väl en olaglig verksamhet man håller på med IFALL man säljer det på tradera som sagt :D Så där spelar det ingen roll vad ens moral säger... är det olagligt så är det fel som sagt.

I övrigt tycker jag inte det finns någon poäng att bevisa för najkks att han gör fel, det är upp till var och en. Bara för att man skriver att han gör fel.. lär man knappast påverka något. Om man kan planera en sån här kupp så vet man nog vad man sysslar med :P

No offence najkks :P

Postad 31 October 2009 - 15:13

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

I sak har du faktiskt rätt nu, om det inte vore för den lilla detaljen att det står följande i erbjudandet: Endast ett köp per titel. Så kom inte och säg att du inte uttnyttjar kampanjen på ett felaktigt sätt.

Sen borde du nog sluta kalla alla som säger emot dig för avundsjuka. Men det är klar, det är ju ett enkelt sätt för dig att slippa besvara argumenten med vettiga svar.

Jag har endast köpt "ratchet och clank a crack in time" 2ex själv!
av det enkla faktumet att de när jag bokade, inte hade fixat sig "endast 1ex per kund regel"

thats it.. att sedan vissa polare går och köper samma spel i min regi skadar inte :P

dock finns det inget som säger att jag som kund Inte får boka 1ex. av varje spel åt mig själv, right!

//najkks

Postad 31 October 2009 - 15:14

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Tänker inte blanda mig i för mycket i denna diskussion dock är det trist om gamestop ändrar sina erbjudanden för att för många människor kommer in med 20 likadana skitspel i näven.

Angående gamestops inbytes deals, jag såg att mirrors edge va med på den nya listan bland annat.
Någon som vet billiga spel som kan bytas in som inte kommer vara med på exkluderingslistan.
Känns som det inte finns så mycket kvar längre o välja på.

Har 3 spel hemma som har tappat sitt värde och tycker inte dom e något att ha kvar i hyllan längre, känns rätt meningslöst att ödsla energi att lägga upp på tradera för att tjäna 50 kr extra. Får la lämna in dessa nästa gång de kommer nån bra inbytes deal :P

Postad 31 October 2009 - 15:19

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Man tjänar väl inte på att byta in 2 spel idag (200k) för att få ut ett nytt spel som sedan ska bytas ut vid ett senare tillfälle tilsammans med 1 till spel.. det hela slutar ju med att man betalar minst 100kr extra.. totalt 300kr. För vad jag vet så kommer det bara erbjudanden där man kan byta in 2-3 spel.. att ett spel är ganska nytt påverkar nog inte speciellt mycket. Man kanske får ett bra inbytesvärde.. men när man sedan jämför med var ett nytt spel kostar hos game/gamestop så blir det inga jätte kap direkt.

Och det går alltid att hitta ett spel runt 150kr som inte finns med på exkluderingslistan, så på långsiktigt så är det nog ingen jätte bra investering att samla på sig spel nu.

Bortsett från vad gamestops kampanj säger, så tror jag nog att man måste skatta om man säljer så många spel av en och samma sort på nätet... betalar man skatt så blir det ingen vinst alls, gör man inte det så det är väl en olaglig verksamhet man håller på med IFALL man säljer det på tradera som sagt :P Så där spelar det ingen roll vad ens moral säger... är det olagligt så är det fel som sagt.

I övrigt tycker jag inte det finns någon poäng att bevisa för najkks att han gör fel, det är upp till var och en. Bara för att man skriver att han gör fel.. lär man knappast påverka något. Om man kan planera en sån här kupp så vet man nog vad man sysslar med :D

No offence najkks ;)

Helt korrekt!

Vinsten är mindre än vad man faktiskt tror.. detta förutsätter givetvis att man tänker på det sättet också.

Men om man har spel sedan tidigare som man ev. börjar fundera på att byta in.. så får man ju räkna in att det förbokade spelet idag åtminstonne måste hålla 2-3mån till utanför deras exkluderings-lista! :P

Tom. "skit-spel" på tradera springer lätt upp i 150kr eller mer.. bara för att de används i "inbytes-syfte",
sedan har jag inte funnit mer än 2-3st. olika titlar hos gamestop själva som hamnar under 150kr-gränsen!

Då principen för mig var att ha "ett inbytes-lager i hemmet", samt sälja av ett ex. av varje spel via tex. tradera för att på så sätt få mitt eget exemplar av spelet betalt - så är inte vinsten uteslutande ekonomisk för min del!

Egentligen är det inte värre att boka 2-3ex. av varje spel än vad det var att åka dit med drösvis av dvd-filmer när de hade sin dvd-drive.. har faktiskt sett ett antal filmer hos dem, men till rätt saftiga priser numera! :D

No offence taken..

//najkks

Tänker inte blanda mig i för mycket i denna diskussion dock är det trist om gamestop ändrar sina erbjudanden för att för många människor kommer in med 20 likadana skitspel i näven.

Angående gamestops inbytes deals, jag såg att mirrors edge va med på den nya listan bland annat.
Någon som vet billiga spel som kan bytas in som inte kommer vara med på exkluderingslistan.
Känns som det inte finns så mycket kvar längre o välja på.

Har 3 spel hemma som har tappat sitt värde och tycker inte dom e något att ha kvar i hyllan längre, känns rätt meningslöst att ödsla energi att lägga upp på tradera för att tjäna 50 kr extra. Får la lämna in dessa nästa gång de kommer nån bra inbytes deal :P

Om du har 3st olika spel hemma så tycker jag du skall chansa, köp tex narnia och TNA impact från cdon..
sedan har ju mymemory-sidan billigt pris på både NHL 2K9 och Simpsons..

Detta för att de garanterat kommer att säga "nej nej.. du har redan bytt in narnia..",
om du först lämnar in ett spel+narnia, och sedan ett annat spel+narnia..

Kör istället tex. "ett spel+narnia" och "ett spel+tna impact" osv..

Som sagt, man kan ju säga med säkerhet att dessa är inbytesbara iaf. November ut..
men sedan.. ja det får tiden utvisa - fast det är ju inga stora summor inblandade!

//najkks

Redigerat av Unregisterededb978dd, 31 October 2009 - 15:22.

Postad 31 October 2009 - 16:12

coldturkey
  • coldturkey
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Du äcklar mig najksorn.

Postad 31 October 2009 - 16:20

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Hursomhelst, vinsten per spel blir ca. 200kr i snitt, alltså inga jättesummor direkt men ändå def. värt det om man har en studieinkomst och inte hinner jobba extra. pga att man skall försvara sig från påhoppen här :P

Btw.. hur vore det med lite konstruktiv kritik istället för det gamla vanliga "girig, glädjedödare, naiv" m.m. ?

http://platsbanken.a...tart/Start.aspx

Där finns det gott om jobb som definitivt ger bättre betalt än att sälja 25 kopior av UC2.

Postad 31 October 2009 - 16:26

Unregistered8344c668
  • Unregistered8344c668
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
jo man kan tycka vad man vill om sättet en del utnyttjar dessa kampanjer på. Jag var och förhandsbokade MW2 och bytte in spel jag hade tröttnat på, detta är ju grundtanken med kampanjen. Att utnyttja kampanjerna på det sätt som vissa gör är ju att skjuta sig själv i foten, kampanjerna kommer att försvinna och det blir ju tråkigt för mig som utnyttjar dom korrekt. Så att påstå att det är ok att göra så här för att butikerna inte satt stopp än och att butikerna får skylla sig själva är ju helt åt .... detta kommer ju drabba mig och alla andra som har lite vett och sans, ni förstör ju medvetet för era kamrater, inte cool

Postad 31 October 2009 - 16:28

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

jo man kan tycka vad man vill om sättet en del utnyttjar dessa kampanjer på. Jag var och förhandsbokade MW2 och bytte in spel jag hade tröttnat på, detta är ju grundtanken med kampanjen. Att utnyttja kampanjerna på det sätt som vissa gör är ju att skjuta sig själv i foten, kampanjerna kommer att försvinna och det blir ju tråkigt för mig som utnyttjar dom korrekt. Så att påstå att det är ok att göra så här för att butikerna inte satt stopp än och att butikerna får skylla sig själva är ju helt åt .... detta kommer ju drabba mig och alla andra som har lite vett och sans, ni förstör ju medvetet för era kamrater, inte cool

MEGAWORD på det här inlägget. Bästa inlägget i den här tråden.

Hoppas najjks förstår innebörden av detta och taggar ner sin girighet.

Postad 31 October 2009 - 16:34

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Altså de värsta är väl endå inte att göra det, om man gör de diskret men sen o sitta
o stoltera med det känns ju sjukt onödigt.

Postad 31 October 2009 - 16:41

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Verkar som detta är det typiska "svenska sättet", att det skall vara lagom..,
jag postade inlägget för att "vissa" ville veta om det skulle fungera eller ej.

Dessutom, det var inte 25st. UC2 som jag la en förbokning på!

Utan det gällde 3ex. av varje spel som finns på gamestops förbokningslista Idag!

Måste medge att det är rätt nice att höra att den som förbokar ett ex. av spelen gör det korrekta,
medans den som bokar 2-3 ex. av samma spel skall hängas ut som sabotör av kampanjen :P

Vet inte vem som fått för sig att jag skulle förboka 25ex av ett spel (??)

//najkks

Redigerat av Unregisterededb978dd, 31 October 2009 - 16:42.

Postad 31 October 2009 - 16:48

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

Verkar som detta är det typiska "svenska sättet", att det skall vara lagom..,
jag postade inlägget för att "vissa" ville veta om det skulle fungera eller ej.

Utan det gällde 3ex. av varje spel som finns på gamestops förbokningslista Idag!

Måste medge att det är rätt nice att höra att den som förbokar ett ex. av spelen gör det korrekta,
medans den som bokar 2-3 ex. av samma spel skall hängas ut som sabotör av kampanjen :P

Vet inte vem som fått för sig att jag skulle förboka 25ex av ett spel (??)

//najkks

Typiskt att fokusera på skitsaker. 25ex eller inte? Who cares. Läs det här:

Läste du allt najkks?

Postad 31 October 2009 - 17:01

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Typiskt att fokusera på skitsaker. 25ex eller inte? Who cares. Läs det här:

Läste du allt najkks?

Ja, so what?

Har det inte slagit dig att exakt vartenda ex. av de jag förbokat fortfarande ligger som bokningsbara?
Verkade trots allt inte som att gamestop fick slå igen portarna för att jag bytte in 26+26t. spel!

Betänk, det ligger ca. 13st ps3-spel på förbokningslistan.. vilket i sin tur gör att jag bokat varje spel 2 gånger!

Kom igen nu för fan.. (snälla) var inte så barnslig att du hakar upp dig på det faktum att en person faktiskt beställde 2ex. av varje spel på denna lista. Det lär ju näppeligen varit så att man är helt ensam om det!

//najkks

Postad 31 October 2009 - 17:07

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Jag har endast köpt "ratchet och clank a crack in time" 2ex själv!
av det enkla faktumet att de när jag bokade, inte hade fixat sig "endast 1ex per kund regel"

thats it.. att sedan vissa polare går och köper samma spel i min regi skadar inte :P

Betänk, det ligger ca. 13st ps3-spel på förbokningslistan.. vilket i sin tur gör att jag bokat varje spel 2 gånger!

Så det är bara R&C:CiT som du har förbokat i 2 exemplar? Eller nej, du förbokade alla spel i 2 exemplar? Eller nej, du förbokade alla spel i 3 exemplar? Eller nej, någon annan förbokade alla spel i ditt namn? Eller var det i sitt namn?

Det känns solklart det här...

Najksorn börjar bli förvirrad // Case closed

Redigerat av Unregisteredddb310e6, 31 October 2009 - 17:09.

Postad 31 October 2009 - 17:08

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
herregud vilken löjlig och barnslig tråd det har blivit. kan ni ta de privat istället

Postad 31 October 2009 - 17:26

qazqa
  • qazqa
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Asså jag förstår att man blir orolig för sin egen del men det är inte bara han som försöker tjäna extra stålar..
Jag tänkte också på det ett tag men sedan så kom jag på att det inte var värt att göra.
Man kan se på blocket/tradera att det är många mer som gör som najkks.

Postad 31 October 2009 - 17:43

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 843 inlägg
  • 0
Fast det är bara han som är så slut i skallen att han stoltserar med det här.

Roliga är att han verkligen inte fattar, killen är i sig en vandrande, dubbel negation :P

Postad 31 October 2009 - 17:49

qazqa
  • qazqa
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
O well, önskar mer spel läggs till när november är slut..
Hoppas på:
Mafia 2
Gran Turismo 5
MAG (inkl. Headset)
Super Street Fighter 4
BlazBlue
Final Fantasy XIII
Lost Planet 2
Just Cause 2
God Of War 3

Visst alla kommer inte men några kan vi hoppas på :P.. Vill gärna se Gran Turismo 5, SSF4, Mafia 2

Postad 31 October 2009 - 17:53

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
ja maffia 2 och TG5 hade suttit fint, dock kommer väl bägge spel till våren om jag inte minns fel.. lång väntan,, tur att det kommer andra bra spel nu så man har nåt att spela

Postad 31 October 2009 - 17:58

qazqa
  • qazqa
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Har för mig att Mafia 2 kommer i Januari elr Februari, GT5 kommer ut 31 mars i Japan :P.

Postad 31 October 2009 - 18:09

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
ja kommer maffia 2 i januari blir jag glad, och vad gäller gt5 jag jag slutat hoppats på ett datum eller år. helt försvarslöst lång tid har det tagit.
men när det väl kommer bör/ska det inte finnas ett enda fel på spelet heller, fast man vet ju aldrig, de kanske floppar :P

Postad 31 October 2009 - 19:48

Illyren
  • Illyren
  • Forumräv

• 641 inlägg
  • 0

ja kommer maffia 2 i januari blir jag glad, och vad gäller gt5 jag jag slutat hoppats på ett datum eller år. helt försvarslöst lång tid har det tagit.
men när det väl kommer bör/ska det inte finnas ett enda fel på spelet heller, fast man vet ju aldrig, de kanske floppar :P

av det jag sett från GT5 så tycker jag det är snyggare och verkligare än att titta på TV. Ungefär som att se ett race i blueray, hehe;)

Postad 31 October 2009 - 20:35

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

av det jag sett från GT5 så tycker jag det är snyggare och verkligare än att titta på TV. Ungefär som att se ett race i blueray, hehe;)

Gt5, är det inte den som kallas "prologue", eller är det något annat racing-lir?

//najkks

Postad 31 October 2009 - 20:37

ToniM
  • ToniM
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Prologue är ju typ som ett beta av spelet.

Postad 31 October 2009 - 21:00

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0
Klippt från första inlägget i denna tråden. Läs och begrunda:

Här snackar vi alltså om:
1. Vilka butiker som har aktuella inbyteskampanjer
2. Vilka spel man kan köpa i kampanjerna
3. Vilka spel som (inte) går att byta in
4. Var man kan hitta billiga spel enbart i syfte att byta in

1-3 har i princip helt försvunnit och nu diskuteras enbart 4an och massa annan junk
Så jag lägger till två nya saker som finns här just nu
1. Vilka butiker som har aktuella inbyteskampanjer
2. Vilka spel man kan köpa i kampanjerna
3. Vilka spel som (inte) går att byta in
4. Var man kan hitta billiga spel enbart i syfte att byta in
5. Diskussioner huruvida det är missbruk eller inte att köpa billiga spel i syfte att byta in och vart gränsen går
6. Personliga diskussioner om najskorn som person

Så låt oss nu en gång för alla rösta för vad denna tråden handlar om.
Alltså vilka av grejerna 1-6 vill du ska finnas i denna tråd och i vilken omfattning

Ursäkta fetstil, men det är inte lätt att göra sig hörd i bruset här

Min röst faller så här:
1-3: Ja, det är dessa jag vill se i denna tråd
4: Nej flytta till annat forum
5: Vet inte, men absolut inte här i allafall
6: PM någon? J-kligt ointressant att läsa om här

Postad 31 October 2009 - 21:18

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0
1-4: Absolut!
5: Skitkul att läsa om när man har tråkigt.
6:Tycker att det blir lite väl mýcket påhopp som "Nakjsorn, du äcklar mig". Det är att gå över gränsen, så... 6: Nej.

Men det är trådskaparen som bestämmer, antar jag.

Redigerat av Unregistered1689, 31 October 2009 - 21:19.

Postad 31 October 2009 - 21:27

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Nog om detta!

Jag tycker att det är bra initiativ att ta upp vad som bör "pratas" om här..

Framför allt är väl vilka butiker - eller nätställen som har inbyteserbjudanden?
Sedan då också vilka spel man får byta in (eller ja vilka spel de ej tar emot)

Själv vet jag bara om Game och Gamestop.. och det verkar ju som om att om Game släpper en del spel billigare så hamnar de ganska snabbt på Gamestops exkl-lista (ja som fallet var med Call of Juarez..)

Ingen som har hört om någon inbyteskampanj där man inte måste ta sig in till butiken fysiskt?
Skulle underlätta då det är 6.5mil enkel resa Gamestop eller ca. 12 mil till Game..

Sorry om off-topic.. men det här är ju vad som bör diskuteras i denna tråd.. :P

//najkks

Postad 31 October 2009 - 21:52

Illyren
  • Illyren
  • Forumräv

• 641 inlägg
  • 0

Nog om detta!

Jag tycker att det är bra initiativ att ta upp vad som bör "pratas" om här..

Framför allt är väl vilka butiker - eller nätställen som har inbyteserbjudanden?
Sedan då också vilka spel man får byta in (eller ja vilka spel de ej tar emot)

Själv vet jag bara om Game och Gamestop.. och det verkar ju som om att om Game släpper en del spel billigare så hamnar de ganska snabbt på Gamestops exkl-lista (ja som fallet var med Call of Juarez..)

Ingen som har hört om någon inbyteskampanj där man inte måste ta sig in till butiken fysiskt?
Skulle underlätta då det är 6.5mil enkel resa Gamestop eller ca. 12 mil till Game..

Sorry om off-topic.. men det här är ju vad som bör diskuteras i denna tråd.. :P

//najkks

Det kommer säkerligen öppna fler butiker med liknande erbjudande så du kan råna dem och lägga en skotkärra med skitspel hos dem... :D

Postad 31 October 2009 - 21:56

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Det kommer säkerligen öppna fler butiker med liknande erbjudande så du kan råna dem och lägga en skotkärra med skitspel hos dem... :P

My god.. vissa har verkligen svårt att släppa saker här märker jag!

Postad 31 October 2009 - 22:00

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

My god.. vissa har verkligen svårt att släppa saker här märker jag!

Well, killen har en poäng men din girighet vägrar se det. Av med skygglapparna tack!

Postad 31 October 2009 - 23:13

fesken
  • fesken
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Haha, ett seriöst inlägg hann killen lägga innan ni hoppade på han igen :P Kanske dags att släppa det faktum att han utnyttjar erbjudandet på ett sätt som jag kan lova er Gamestop räknat med och istället diskutera de ämnen tråden är tänkt för.

Jag tycker tex det hade vart bra om folk skrev spel de köpt hem från tex England som saknat PEGI, så jag och andra med mig inte beställer hem samma.

Postad 31 October 2009 - 23:18

fesken
  • fesken
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Jag kan börja.

The Darkness som numera inte är med på listan saknar tyvärr PEGI,

Facebreaker på Cdon
Kostar 99:-, med rabattkod: 4Qr7RF54 får man dessutom fri frakt.
Har PEGI

Postad 01 November 2009 - 01:47

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Jag skulle gärna vilja veta om dom är kritiska mot icke Pegi spel i göteborgs gamestop affärer.

Vet någon detta, hade det varit uppskattat.

Postad 01 November 2009 - 01:48

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Jag skulle gärna vilja veta om dom är kritiska mot icke Pegi spel i göteborgs gamestop affärer.

Email har gått ut till båda affärerna om att dom ej ska ta emot spel med fel PEGI märkning. Har försökt i båda butikerna och misslyckats.

Postad 01 November 2009 - 01:53

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Trist, har både Street fighter 4 och Killzone 2 utan rätt Pegi :'(

Postad 01 November 2009 - 01:59

qazqa
  • qazqa
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Trist, har både Street fighter 4 och Killzone 2 utan rätt Pegi :'(

Sälj dem till mig..
Säg vad du vill ha, bor i GBG.

Rabattkoden på Cdon funkar bara en gång per user, så om du tänker testa och beställa igen så får du lägga till 29kr extra. :P.

Postad 01 November 2009 - 02:38

ToniM
  • ToniM
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Rabattkoden från CDON är en mecenat.se kod och funkar bara vid beställningar för 100+kr...Det är samma kod jag fick...

Postad 01 November 2009 - 07:53

fesken
  • fesken
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Butiken i Allum tar inte emot spel utan Pegi :P
Kompassen har vart jäkla hårda innan. Hittat på egna regler o annat strunt för att slippa ta emot spel.
Enda butiken jag kan tänka mig som skiter i Pegi är Nordstan. Dom har tex aldrig brytt sig om dubletter el. bokning av flera ex av samma spel tidigare.
Om någon provat att byta in icke-pegispel i Nordstan vore det bra att höra hur det gick, då jag också sitter med några.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.