Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Epson EH-TW3500 *

601 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 augusti 2010 - 10:22

DavidGGG
  • DavidGGG
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Tänkte rapportera att jag lagt flera timmar 2 kvällar för att komma fram till ifall "panel misalignment" och "chromatic aberration" är nåt problem i praktiken (det har diskuterats tidigare i denna tråd), dvs att ett objekt som ska vara vitt får färgglada kanter. Slutsatsen är att det inte märks när man ser på film.

Har en 105" duk på 5,5m avstånd. Med test pattern ska den yttre vita linjen vara 2 pixlar bred men man ser upp till 6 rader av olikfärgade pixlar parallellt om man står när (de 6 raderna ligger dock så nära varann att de börjar smälta ihopa). Är även dåligt test pga blå bakgrund (bättre ha svart). Min första reaktion var att detta måste försämra upplösningen. Jag läste att man på Sony ofta kan justera detta själv (åtmisntone offsetten) o frågade Epson om detta kan justeras. De svarade ja så jag skickade in den. Skulle ta en vecka men tog 7 veckor pga att LetMeRepair oombedda bytte ut "optical engine" (vilket jag antar är typ den dyraste komponenten). När jag fick tillbaks den var den ungefär likadan som innan (en liten aning sämre faktiskt). Både före och efter så var den i stort sett perfekt i övre vänstra hörnet o som sämst i nedre högra. Det var därför jag tyckte de gärna kunde optimera den i mitten av bilden så tänkte jag att felen borde halveras i kanten. Använder förresten mkt lens shift, har provat nollställa den men det blev det inte bättre av. O källan är en egenkomponerad HTPC.

Eftersom jag inte hade lust att skicka in den igen och noterat att på 2-3m avstånd o längre så smälter färgerna ihop, så testade jag noga. Först skapade jag en testbild bestående av enpixels linjer: vitt grönt rött o blått kors på svart bakgrund samt svart kors på vit bakgrund. Placerade en sån testbild i varje hörn. Ingen människa vill se film på en 105" duk närmare än 3m och på det avståndet ser man inte dessa regnbågsfärger dvs färg o upplösning är som den ska. Dock ser vita linjer en aning för tjocka ut o svarta en aning för tunna, och övergången mellan svart o vitt blir en aning diffus vilket t ex får svarta linjer mot vit bakgr att se ut som om man hade lite dålig skärpa. Inte helt optimalt om man vill stå på 1-2m håll o ha denna stora skärm som PC-skärm.

Kollade sen på två Blu-Ray: Avatar o Matrix, mest stillbilder (helst ljusa utomhusscener, gärna närbilder på ansikten) men även lite när filmen rullar. Jämförde med min 42" full-HD Philips LCD-TV 42PFL7633D placerad så att båda skärmarna såg lika stora ut från där jag satt (dvs 105" duk drygt dubbelt så långt bort som TV:n). Och slutsatsen är att projektorn o TV:n har exakt samma bildkvalitet när det gäller upplösning o färgrenhet. Den lilla skillnad jag kunde se på upplösning, t ex tunna vita sömmar på en svart läderjacka, beror inte på nämnda defekter utan snarare på att TV:n har lite bättre kontrast o/el ljusstyrka. Om jag tog en sån stillbild o flyttade mellan hörnen på skärmen så borde dessa vita sömmar bli mer eller mindre bra i olika hörn men det blev de inte, de var exakt demsamma.

Kör förresten projektorn helst i läge "Natural" eller "Theater", det tycker jag ger fin svärta o bra kontrast. Gillar att de ännu ljusare lägena finns ifall man skulle vilja starta den när det är ljust ute (många proj-ägare är helt tvungna att mörklägga).

Har förresten senare läst i en tråd om Sony att om man börjar pilla på färgoffseten så får man problem med blödning. Och obs till de som köper Epson: Spara emballaget, eftersom all service innebär att den ska skickas (trots att jag köpte den över disk på Netonnet). Hittills har det varit LetMeRepair i Uppsala men fr o m nu skickas alla till England (Equinox).

Totalt sett är jag mycket nöjd med denna projektor, förvånansvärt billig också. Ljudet stör knappast. Och ang storleken: har den på en vit hylla mot en vit vägg längst bak i rummet, tycker den blir ganska lagom osynlig då.

Postad 08 augusti 2010 - 04:44

Unregisteredc2bbbf7b
  • Unregisteredc2bbbf7b
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Hejsan!

Har en liten fundering, har nu efter jag använt min epson tw2900 i några veckor märkt att jag har en "grön" linje på vänster kortsida, jag har även testat olika källor och även utan någon källa överhuvudtaget och då får jag även där en "mörk grön" linje mot den blåa bilden när det inte är någon signal. Maxar ingen lensshift eller liknande, kan det vara något fel på projektorn? Någon med likadant?

Postad 08 augusti 2010 - 13:09

Zehnsucht
  • Zehnsucht
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag har köpt denna projektorn, och den blev proffskalibrerad.
Men jag har problem med bilden, det är moire-mönster över bilden som syns väldigt tydligt på ljusa partier:
Postad bild (det är ganska likt hur det ser ut).
77" Dreamscreen Dynagrey duk.
Är det någon som sett något liknande?
Det syns även lite på testbilden.

Redigerat av Zehnsucht, 08 augusti 2010 - 13:18.

Postad 08 augusti 2010 - 16:59

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0
Testat att skjuta på något annat än duken? Testat att ändra avstånd mellan projektorn och duken? Eller zooma?

Postad 19 augusti 2010 - 14:26

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0
Nu har jag haft denna projje uppsatt ett par veckor och har märkt att vid snabba rörelser/panoreringar så kan jag se ett vertikalt sträck i mitten av bilden?!? Ser ut som ett eller flera suddigt gråa sträck. Syns inte jättetydligt och ser inte ut som en hel pixelrad.
Någon som vet vad detta kan vara? Ser det inte i stillbilder eller långsama panoreringar.
Kanske skall testa att nollställa lens shift? Har skruvat och pillat på dessa rattar en del. Är det bara att snurra rattarna i botten så har man nollställt?

/D

Postad 19 augusti 2010 - 14:35

addan91
  • addan91
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag skaffade min första projektor för 2 veckor sedan. En TW3500. Jag har därför inte så stor erfarenhet av vad man kan kräva av en sådan projektor gällande skärpa.

När jag kopplar datorn till projektorn och t.e.x slår upp text på hela sidan så ser man enkelt att skärpan inte är jämn över hela bilden. Det skilljer framförallt mellan uppe o nere. Skärpan ändrar sig även lite över tiden projektorn är påslagen.

Är detta ett fel eller kan man inte kräva jämn skärpa över hela bilden ?

När man ser på film märks detta inte.

Har läst andra Epson TW5000 har problem med skärpa.

Andra som upplever samma sak med denna projektor ?

Postad 19 augusti 2010 - 14:39

nicmarxp
  • nicmarxp
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
addan91: har du projektor mitt framför duken, eller använder du lensshift mycket? Jag har min i taket och lens shift nästan max neråt, och det blir lite oskarpare i nedre delen av bilden (har jag för mig).

Testa att sätta den så den kan skjuta i exakt mitt-positionen mot duken, och se.

Jag har inte märkt att min ändrar skärpa över tiden. Jag är helnöjd! Kunde dock varit ännu ljusstarkare, får ju rulla ner överallt när jag ska se nåt på dagen, och det läcker ändå in ljus. Kör ikeas rullgardiner :(

Postad 19 augusti 2010 - 14:45

addan91
  • addan91
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Avstånd till duk ca 4m
Projektorn monterad i taket.
Linsen i samma höjd som bildens ovankant.

Postad 19 augusti 2010 - 16:12

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

• 903 inlägg
  • 0

Nu har jag haft denna projje uppsatt ett par veckor och har märkt att vid snabba rörelser/panoreringar så kan jag se ett vertikalt sträck i mitten av bilden?!? Ser ut som ett eller flera suddigt gråa sträck. Syns inte jättetydligt och ser inte ut som en hel pixelrad.
Någon som vet vad detta kan vara? Ser det inte i stillbilder eller långsama panoreringar.
Kanske skall testa att nollställa lens shift? Har skruvat och pillat på dessa rattar en del. Är det bara att snurra rattarna i botten så har man nollställt?

/D

aktivera 2-2 pulldown, nerdragning på svenska, du har ju ett nolläge på rattarna skruva sakta så känner du när du kommer till nolläget. i mitten.

Postad 23 augusti 2010 - 09:49

Unregistered91262013
  • Unregistered91262013
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Hej!

Lite på gång att inhandla denna projektor. Jag undrar dock om någon har erfarenhet av köpa den från USA? (betecknad 8100 där)

Är det en bra eller mindre bra idé?

Postad 26 augusti 2010 - 15:22

kave
  • kave
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Hej!

Lite på gång att inhandla denna projektor. Jag undrar dock om någon har erfarenhet av köpa den från USA? (betecknad 8100 där)

Är det en bra eller mindre bra idé?

Garantier kan du ju helt glömma för det lär inte vara värt att skicka den fram och tillbaka för att laga den.
Är du säker på att den klarar 220v?
Vidare är den ju inte billigare än TW2900 som ju också är likadan här hemma. Lägg på frakt blir det dyrare från USA.

Redigerat av kave, 26 augusti 2010 - 15:24.

Postad 02 september 2010 - 16:04

Unregistered91262013
  • Unregistered91262013
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Garantier kan du ju helt glömma för det lär inte vara värt att skicka den fram och tillbaka för att laga den.
Är du säker på att den klarar 220v?
Vidare är den ju inte billigare än TW2900 som ju också är likadan här hemma. Lägg på frakt blir det dyrare från USA.

Hej,

faktum är att jag ska åka dit och köpa den så frakten är obefintlig. Sett den ligger på ca $1300 i USA vilket motsvarar ungefär 9000kr. 220v tror jag inte heller ska vara några problem då den dess Power Requirement = 110 / 220V enligt specifikation.

Låter som du är väldigt emot USA-köp, jobbar du på Epson Sverige månne? :)

Postad 02 september 2010 - 16:13

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Haha, så du ska kånka på den genom tullen? Åk till en affär och kika på lådan får du se. Det är inte bara projektorn som är enorm...

Postad 02 september 2010 - 19:02

Unregistered8e483304
  • Unregistered8e483304
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Jag skall flytta och har tidigare haft 5,5 meter från projektor -> duk.
Vet inte exakt hur stor den var men runt 98" tror jag och det var ju inga problem med zoomen.

Nu kommer jag flytta och då blir det 6,5 meter från projektor -> duk.
Har försökt kolla på projectorcentral.com men inte riktigt förstått kalkylatorn....

Kommer jag kunna köra denna projen på en 104" duk från 6,5 meter?

Stort tack på förhand!

Postad 02 september 2010 - 19:57

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0
102"-121" på 6.5 meter får jag det till. Skalan tar ju slut vid 121", annars borde det gå att få än större. Vet inte om det är en rekommenderad maxgräns från Epson, eller om det bara är kalkylatorn som funkar så. Däremot rekommenderar den högre ljusstyrka då. Vet inte hur stor vikt man ska lägga vid projectorcentrals uppskattningar där, men det kanske kan vara bra att känna till.

Postad 02 september 2010 - 20:33

Unregistered8e483304
  • Unregistered8e483304
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Okej då är det precis på gränsen då antar jag, tack för kollen B8!
Någon som vet om man förlorar väldigt mycket bildkvalitet på att ha så långt kastavstånd?

Takmontering i ett nytt centralt placerat vardagsrum känns inte aktuellt..

Postad 02 september 2010 - 20:51

Unregistered91262013
  • Unregistered91262013
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Haha, så du ska kånka på den genom tullen? Åk till en affär och kika på lådan får du se. Det är inte bara projektorn som är enorm...

Jag har kollat måtten på den. Det är inga problem att ta den som handbagage. Och varför ska jag ta med lådan hem?

Vet ju folk som tagit in en Panasonic PT-AE4000 i landet utan problem så det borde väl funka med denna projektor också. Men eftersom jag inte fått svar från någon som verkligen gjort så är jag nog först då med en Epson. :wub:

Postad 02 september 2010 - 23:49

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0

Hej,

faktum är att jag ska åka dit och köpa den så frakten är obefintlig. Sett den ligger på ca $1300 i USA vilket motsvarar ungefär 9000kr. 220v tror jag inte heller ska vara några problem då den dess Power Requirement = 110 / 220V enligt specifikation.

Låter som du är väldigt emot USA-köp, jobbar du på Epson Sverige månne? :wub:

Han har kanske räknat med tull och moms - vilket du inte verkar ha gjort...

Postad 03 september 2010 - 10:05

Unregistered91262013
  • Unregistered91262013
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Han har kanske räknat med tull och moms - vilket du inte verkar ha gjort...

Oj, vilket drygt inlägg..

Vem säger att jag kommer åka fast i tullen?? Har du flugit någon gång själv utomlands så vet du nog hur ofta man får deklarera det man har med sig.

Jag har tagit in betydligt dyrare saker i sverige utan att behöva momsa och tulla mig.

Förresten kanske jag ska köpa den begagnad och ge mindre än 4300kr. Då behöver jag inte betala tull och moms på den.

Finns det alltså ingen som köpt den i USA härinne? :wub:

Redigerat av Unregistered91262013, 03 september 2010 - 10:18.

Postad 15 september 2010 - 21:06

Unregistered8e483304
  • Unregistered8e483304
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Skall flytta till nytt hus och rummet kommer vara 6*4 meter stort och 2.5 meter i takhöjd.
Kommer ha min Epson 3500 på ena kortsidan och skjuta mot motsatt kortsida.

Elektrikern skall vilken dag som helst dra tomrör för hdmikabel och för ström till projektorn (kommer ha den på bakre väggen).

Är det någon som är bra på att avläsa på vilken höjd (centrerat är ju självklart) som jag skall placera projektorn?
Är lite osäker på hur den skjuter och huset är inte såpass klart att jag kan ta dit och pröva :)

Mycket tacksam för snabbt svar!!

Postad 16 september 2010 - 14:19

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0
Ser längst ner till höger i bilden, att den är mycket ljusare och går i rött/lila. Någon som vet vad detta beror på? Är inte duken. Testat att förminska bilden men problem kvarstår.

Postad 18 september 2010 - 07:52

daSnail
  • daSnail
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Är det någon som vet var glas "skyddet" som följde med är till för?
När jag sätter på det blir ju bilden lite lilaaktigt så det känns inte som om den är till för förbättring.

På påsen till "skyddet" stod det Lightpower Edition (EDG).

Postad 23 september 2010 - 10:12

daSnail
  • daSnail
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Är det inte någon som fått med ett "extra" glasskydd?

Postad 23 september 2010 - 10:52

macman
  • macman
  • Beroende

• 1 078 inlägg
  • 0
Jag fick i alla fall inte med nåt "glasskydd"

Kan det vara ett filter som kan användas med nåt av de lägen som är ljusstarkare, typ vardagsrum och dynamic?
Jag bara gissar.

Var och när har du köpt projen?

Postad 24 september 2010 - 08:49

daSnail
  • daSnail
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Sorry skulle förståss vara glas-skydd.

Jag köpte den på NetOnNet förra veckan.

När jag sökt på lightpower edition får jag bara träffar från tyska sidor.
Det kanske är som du säger.

Jag fick i alla fall inte med nåt "glasskydd"

Kan det vara ett filter som kan användas med nåt av de lägen som är ljusstarkare, typ vardagsrum och dynamic?
Jag bara gissar.

Var och när har du köpt projen?

Postad 24 september 2010 - 18:03

macman
  • macman
  • Beroende

• 1 078 inlägg
  • 0

Jag köpte den på NetOnNet förra veckan.

När jag sökt på lightpower edition får jag bara träffar från tyska sidor.
Det kanske är som du säger.

Jag köpte min på samma ställe och fick inte med nåt.köpte den för ca 2,5 mån sen.

Postad 25 september 2010 - 19:39

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0

Nu heter det iofs "glasskydd" som du först skrev och inte "glas-skydd" (och absolut inte "glas skydd"). :wub:

Inte stött på det innan, blev nyfiken och googlade lite jag med. Verkar som macman skriver vara ett filter för de ljusstarka lamplägena. Anledningen till att ingen annan nämnt det kan vara att den är något ovanlig i Sverige (och dyrare). Har svårt att hitta återförsäljare av den i alla fall.

Enda informationen på svenska som jag hittade är ett inlägg av signaturen jienn från systerforumet Component:

"Jag läste någonstans att TW3600 kommer i en Light Power Edition också, dvs ett externt färgfilter som justerar färgerna vid höglamp-läge. "

Postad 27 september 2010 - 09:27

daSnail
  • daSnail
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Ok, tackar. Jo min fru påpekade för mig att det var den enda kartongen det stod så på. Men jag tänkte att det bara var så att de andra kartongerna stod vridna åt ett annat håll.

Så den kanske var fellevererad. Hur som. Trevligt för mig. :)

Redigerat av daSnail, 27 september 2010 - 09:28.

Postad 01 oktober 2010 - 17:02

Unregistered91262013
  • Unregistered91262013
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Sådär, skulle bara meddela att jag tagit hem min Epson nu från USA. Med dollarn så låg så blev det till slut strax under 8000kr. Den fick precis plats i handbagaget på flyget. (Maxmått på de flesta flygbolag ligger på 40x55x25). Inga problem att få den genom säkerhetskontrollerna heller.

Svenska tullen sa inte en ord så inga extra avgifter eller så. Slapp också betala moms (sales tax) på den i USA.

Superbild och jag är helnöjd!

Postad 01 oktober 2010 - 17:24

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0
Grattis (om man nu ska gratulera när någon har gjort något lite olagligt egentligen... ;))! Grymt pris! :)

Postad 02 oktober 2010 - 23:48

Unregistered1839
  • Unregistered1839
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Sådär, skulle bara meddela att jag tagit hem min Epson nu från USA. Med dollarn så låg så blev det till slut strax under 8000kr. Den fick precis plats i handbagaget på flyget. (Maxmått på de flesta flygbolag ligger på 40x55x25). Inga problem att få den genom säkerhetskontrollerna heller.

Svenska tullen sa inte en ord så inga extra avgifter eller så. Slapp också betala moms (sales tax) på den i USA.

Bara inte skattmasen får reda på det hehe nä troligen inte och grattis till ett bra köp för ett bra pris! ;)

Postad 03 oktober 2010 - 15:44

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0

Jag har redan blivit beskylld för att vara dryg - så jag kan likväl föreslå att det även inrättas en snatteriavdelning på forumet... Kanske en hel sektion för olagliga aktiviteter? ;)

Postad 04 oktober 2010 - 11:30

zxinn
  • zxinn
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Jag har köpt denna projektorn, och den blev proffskalibrerad.
Men jag har problem med bilden, det är moire-mönster över bilden som syns väldigt tydligt på ljusa partier:
Postad bild (det är ganska likt hur det ser ut).
77" Dreamscreen Dynagrey duk.
Är det någon som sett något liknande?
Det syns även lite på testbilden.

Det kan vara p.g.a. duken.

När jag först fick min projektor testade jag att projicera den på en gammal diabildsduk jag lånat från farsan. Det blev sånt där regnbågsmönster över hela bilden. Jag var tvungen att hänga ett lakan över duken för att få något som gick att titta på.

Det kanske blir bättre på längre avstånd; jag hade bara ca 1,5-2 meter mellan duk och projektor när jag testade.

Ser din bild ut så oavsett vad du projicerar på? Om du håller upp något vitt framför duken, typ ett vanligt papper? Annars är det duken.

Postad 04 oktober 2010 - 21:44

Unregistered91262013
  • Unregistered91262013
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Jag har redan blivit beskylld för att vara dryg - så jag kan likväl föreslå att det även inrättas en snatteriavdelning på forumet... Kanske en hel sektion för olagliga aktiviteter? :)

Äsch, Jag tror inte du heller hade betalat någon moms frivilligt om du också tog in en projektor så sluta vara avundsjuk. :) Om Blondinbella kan åka till New York och shoppa kläder för 20-30000kr utan att betala moms på dem så kan jag nog ta in en projektor i landet utan att omedelbart kallas för en lagbrytare.

Postad 17 oktober 2010 - 17:35

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

• 903 inlägg
  • 0
hej, är inte helt hundra på detta, men är det organisk panel i epson tw 3500. den som slits med tiden alltså.

Postad 18 oktober 2010 - 09:55

zxinn
  • zxinn
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

hej, är inte helt hundra på detta, men är det organisk panel i epson tw 3500. den som slits med tiden alltså.

Epson har inte sagt varken bu eller bä vad jag vet, men det spekuleras i att det är organisk panel.

Postad 18 oktober 2010 - 21:16

Subs2000
  • Subs2000
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Halloj,

Takmonterade just projektor i min nya lya och har lite problem att få bilden som jag vill ha den.
Bifogar en bild hur det ser ut. Någon som har några tips? :)

Tack i förhand :blush:

Bifogad fil(er)

Postad 18 oktober 2010 - 21:19

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Halloj,

Takmonterade just projektor i min nya lya och har lite problem att få bilden som jag vill ha den.

Tack i förhand :blush:

Projen sitter inte vågrätt.
Det är därför bilden blir skev.

Projen ska alltid sitta vågrätt, och positionen ändras med lens-shift reglagen.

//BC

Postad 19 oktober 2010 - 09:59

Unregistered2851a0df
  • Unregistered2851a0df
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
blää

Redigerat av Unregistered2851a0df, 03 december 2010 - 08:17.

Postad 21 oktober 2010 - 21:11

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

• 903 inlägg
  • 0
hur kommer man in i servicemenyn. är det ingen som vet något.

Redigerat av mr richards, 22 oktober 2010 - 11:53.

Postad 22 oktober 2010 - 12:15

Unregistered91262013
  • Unregistered91262013
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

hur kommer man in i servicemenyn. är det ingen som vet något.

Borde väl stå i manualen?

Vad är det du vill åt i servicemenyn?

Postad 24 oktober 2010 - 17:37

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Japp, där gick lampan sönder innan ens 500 timmar. Visserligen kör jag nästan jämt full power, inte eco, men ändå?! Har någon annan råkat ut för att den pajar så fort? Sitter bra till en bit från taket så den har bra ventilation och utsätts inte för den varmaste luften vid taket.

Någon som vet hur en reklamation av lampan går till? Hur lång tid det tar att få en ny?

Den gick till och med sönder under drift, inte då den stängdes av eller startades.

Halloj,

Tack i förhand :)

Projektorn lutar uppenbarligen framåt/nedåt.

Postad 27 oktober 2010 - 21:10

Filipkla
  • Filipkla
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Min har också gått sönder (tror jag). sist jag hade igång den funkade allt som det skulle och nu när jag kom hem ifrån jobbet och skulle kolla lite tv så vill inte lampan gå igång. Jag sätter på projektorn, fläkten startar men det händer inget mer, power knappen blinkar i ca 1-2 minuter sen går fläkten upp på högre varv och varningslampan för projektorlampan börjar blinka. Jag beräknar att jag har haft den på ca 500-800 timmar. Jag har inte haft någon lutning på den alls kanske jag ska tillägga.

Redigerat av Filipkla, 27 oktober 2010 - 21:11.

Postad 27 oktober 2010 - 21:21

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Tar typ tre veckor att få en ny enligt Epson.

Postad 28 oktober 2010 - 16:49

SmiledDiamond
  • SmiledDiamond
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Tar typ tre veckor att få en ny enligt Epson.

Var det något tjafs eller skickar dom en rakt av (efter att de tagit del av kvitton odyl.)

Postad 28 oktober 2010 - 17:07

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Eftersom dom inte hittade serienumret i databasen (det händer tydligen) så fick jag maila in en scannad kopia på kvittot (NetOnNet). Skickade också in en bild på serienummerskylten. Sedan har jag i ärlighetens namn inte hört mer. Ringde härom dagen och kollade att mailet kommit fram men antingen så händer det saker utan att jag får reda på det eller så är det lite stiltje.

Jag kunde dock inte låta bli att köpa en ny lampa i alla fall, för att slippa vänta flera veckor.

Återstår att se hur reklamationen slutar, om dom vill ha tillbaka den gamla lampan till exempel.

Postad 16 november 2010 - 17:30

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

• 903 inlägg
  • 0
takmontering, är det nån som har monterat sin projektor med ett långt takstativ. då behöver man väl knappast använda lenshift.

Postad 16 november 2010 - 23:47

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0
Uhm, ska du montera så långt ner så du inte använder lensshift så måste du ju ha den halvvägs ner i bilden. I mitt fall skulle då takfästet sträcka sig ner ca halva takhöjden. Tror nog inte många har monterat så nej. :)

Varför vill du ha det så? Så mycket skada gör väl knappast lensshift?

Postad 17 november 2010 - 16:06

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

• 903 inlägg
  • 0

Uhm, ska du montera så långt ner så du inte använder lensshift så måste du ju ha den halvvägs ner i bilden. I mitt fall skulle då takfästet sträcka sig ner ca halva takhöjden. Tror nog inte många har monterat så nej. :)

Varför vill du ha det så? Så mycket skada gör väl knappast lensshift?

riktigt så långt takstativ hade jag inte tänkt att ha.

Postad 20 november 2010 - 09:23

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0
Igår hämtade posten upp min projje då den skall på service. Kontaktade Epson för ett tag sedan då jag upplevde att bilden så "röd/lila" ut i ena hörnet. Dom bad mig ta lite bilder och maila. Mailade bilderna och i tisdags fick jag ett mail att jag skulle packa projjen väl och att posten kommer och hämtar. Ingen aning om vad det kan vara för fel och hur lång tid detta kommer ta. Lite surt att vara utan projje när man tokspelar black ops för tillfället.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.