Microsoft Xbox 360 Slim 2010 250GB
(Spelkonsoler)
|
3
|
(140)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox 360 Slim 2010 4GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(26)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox 360 Slim 250GB - Halo Reach Collector Edition 2010
(Spelkonsoler)
|
3
|
(3)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox 360 Slim 4GB (inkl. Kinect) 2010
(Spelkonsoler)
|
4
|
(4)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox 360 Slim 250GB (inkl. Kinect + Kinect Adventures) 2010
(Spelkonsoler)
|
4
|
(11)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox 360 Slim Hard Drive 250GB
(Interna hårddiskar (HDD))
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Officiell Tråd- Xbox 360 (5039 inlägg)
|
5 år sedan |
Programmera BOSE universal remote till XBOX eller HP Pavillion (0 inlägg)
|
13 år sedan |
Halo Reach (752 inlägg)
|
14 år sedan |
Bästa pris slim 250 gb? (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 12 July 2010 - 17:03
Postad 12 July 2010 - 17:36
Jag hade egentligen inte heller tänkt göra det, men jag hade planer på en ny handkontroll, för den jag hade började kännas sliten. Men jag var och snackade med GS och hade med mig tre spel som jag inte hade nån användning för. Och med det plus min gamla konsol så blev det knappa 500 för min del. Då kändes det som jag likaväl kunde byta upp mig, eftersom det ändå bara var några enstaka hundralappar mer än en handkontroll. Så det ska bli gött med ny och fräsch handkontrollÄr det bara jag som inte kommer byta upp mig eller? Ser ingen anledning till det alls. Speciellt inte när man måste lägga drygt 1200-1500:- emellan.
Postad 13 July 2010 - 21:52
Värt att notera är att man inte kan köra componentkabeln direkt utan måste koppla på scart för att få igenom processen med att ställa in den.
Postad 13 July 2010 - 22:19
kan ju säga den gör lite mer ljud ifrån sig jämfört med ps3:an men den är helt klart tyst.
Är ljudnivån högre än PS3:an även med spelet installerat på hårddisken?
Postad 14 July 2010 - 00:23
Är ljudnivån högre än PS3:an även med spelet installerat på hårddisken?
jo precis. lite högre. hör den om jag har helt tyst i rummet. men den blir varm som attan. då får stå rejält luftigt precis som innan
Postad 14 July 2010 - 01:26
Redigerat av andrei68, 14 July 2010 - 01:27.
Postad 14 July 2010 - 02:25
Jag har Elite som vill byta mot Slim plus 2-3 spel som samlar damm på hyllan.
Postad 14 July 2010 - 08:09
Om den låter lite mera än ps3 med installation på 360s hårddisk så lär den inte vara tystare än min elite jasper för den låter precis som nämnts dvs lite mera än ps3 men inte mycket.Verkar alltså inte lönt att uppgradera från jasper för att få en tystare konsoll.
har inte hört de senaste, men hade en vanliga arcade med jasper och den lät så otroligt mycket högre än denna nya.
har jag örat en meter ifrån den hör man lite fläktljud. men som det är just nu märker jag inte den är på.
Postad 14 July 2010 - 10:20
Vi vill meddela dig att din order idag har levererats ut från vårt lager, vilket innebär att du bör ha leveransen inom 1-2 arbetsdagar.
Postad 14 July 2010 - 13:05
Postad 14 July 2010 - 16:11
New Xbox 360 250GB review
+2,5dB mot +14,5db vid spel av Bayonetta från hårddisk är stor skillnad. Det står iofs inte vilken version av Elite de har testat men det vore förvånade om de har en gammal version.
Postad 14 July 2010 - 17:18
Jag hade en "supertyst" jasper som jag bytte bort och slimmen är något tystare än vad min jasper var.
Så i det stora hela är jag väldigt glad och nöjd såhär på förhand.
Postad 14 July 2010 - 18:23
OBS! Endast förhandsbokning. Denna produkt levereras ej före 2010-07-16
Betyder det att dom inte skickar innan 16:e?
Postad 14 July 2010 - 18:46
vilka är fördelarna ?
är det värt 999kr som det gäller för min del då jag har en elite ?
Postad 14 July 2010 - 20:38
Är det värt 1000kr för dig så slå till! Vill du sedan ha det trådlösa i den också är det ett givet köp.
Postad 14 July 2010 - 21:09
För de flesta så är den enda egentliga nyttan med den nya 250gb den lägre ljudnivån, större hårddisken och (vad de flesta inte märker) lägre stromförbrukningen (halva av vad första 360t drog).
Är det värt 1000kr för dig så slå till! Vill du sedan ha det trådlösa i den också är det ett givet köp.
Lägg till Wifi och lättare att koppla Kinect till. Det första brukar ju vara dyrt att köpa i efterhand.
Postad 14 July 2010 - 21:17
Postad 15 July 2010 - 11:35
Postad 15 July 2010 - 12:07
Kan man sälja sin Elite fast den är flashad och bannad ??
Så länge du nämner detta i din annons, så är det inga problem.
Postad 15 July 2010 - 12:24
Hur gör man när man ska spara saves och profil på usb sticka? Måste stickan vara fat 32? Hur lägger man in sen när man har slimmen, sätter man bara in stickan och boxen känner av att profilen och frågar om man vill kopiera in den?
Det fungerar utmärkt med exempelvis USB-minnet som kom med Forza 3 CE.
Ej insatt på vilket format den är på däremot.
Bara att sätta in så känner den gamla och nya boxen av den precis som vilken hårddisk som helst. Vissa filer måste dock skickas över via "move" istället för "copy". Dvs, du raderar filen indirekt från gamla hårddisken i samband med att du flyttar över den till USB:n. Men det fungerar fin fint som sagt.
Redigerat av Namil, 15 July 2010 - 12:24.
Postad 15 July 2010 - 13:00
Om du sätter i en vanlig USB-sticka kommer boxen att formatera den för att kunna använda den (ja, jag har testat). Ingen aning om på vilket sätt den formaterar stickan, ingen aning om stickan sedan behöver formateras om för att kunna användas i datorn (eftersom jag tappat bort usb-stickan jag använde när jag förde över min profil till nya 250-disken, a.k.a. PalmiNio-disken).Jag ringde game idag och frågade om man kunde låna hem hårddisken från eliten när jag hämtar slimmen om jag la någon handpenning eller körkortet men det fick jag inte. Det hade varit smidigt för jag har en sån kabel som man kunde beställa från microsoft för att föra över mellan hårddiskarna. Hur gör man när man ska spara saves och profil på usb sticka? Måste stickan vara fat 32? Hur lägger man in sen när man har slimmen, sätter man bara in stickan och boxen känner av att profilen och frågar om man vill kopiera in den?
Postad 15 July 2010 - 17:35
Kan man sälja sin Elite fast den är flashad och bannad ??
Så länge du nämner detta i din annons, så är det inga problem.
Jag menade, att sälja den till gamestop eller liknande butiker...
Postad 15 July 2010 - 19:08
Postad 15 July 2010 - 19:09
Jag menade, att sälja den till gamestop eller liknande butiker...
Postad 15 July 2010 - 19:42
nu har jag försökt med 3 olika usb minnen, men inga fungerar, nån som vet vilka märken som fungerar? börjar bli ont om tid,och jävligt tråkigt att slänga ut pengar i onödan / Erik
Microsoft brukar hänvisa till SanDisk's egna USB minnen.
Postad 15 July 2010 - 19:46
Microsoft brukar hänvisa till SanDisk's egna USB minnen.
testat både scandisk ,lacie och ett till,kommer inte ihåg va de heter,funkar inte
Postad 15 July 2010 - 19:49
Kan precisera lite mer hur du gör?
Postad 15 July 2010 - 19:51
Tycker den är värd det, så sparar man sin gamla och chippar den
Postad 15 July 2010 - 19:54
Är du ansluten till nätet och har uppdaterat xboxen regelbundet? annars skulle det förklara saken.
Kan precisera lite mer hur du gör?
Är ansluten hela tiden och har uppdaterat alla gånger de kommit en uppdatering.
jag sätter i minnet i konsollen,väljer configuera eller vad de står,får upp felmeddelande att " your device failed the data loss test and cant be configured. please use a different device" . när jag googlar får jag fram att de måste va fat32 och minst en GB,vilket jag har! testade även att formatera de i datorn men hjälpte inte
EDit: de fixade sig,Kingston minnen fungerar.ifall de är fler som har problem. är de nåt mer än kopiera de man har på HDD man måste göra?
Redigerat av erik_83, 16 July 2010 - 10:20.
Postad 15 July 2010 - 23:31
Är ansluten hela tiden och har uppdaterat alla gånger de kommit en uppdatering.
jag sätter i minnet i konsollen,väljer configuera eller vad de står,får upp felmeddelande att " your device failed the data loss test and cant be configured. please use a different device" . när jag googlar får jag fram att de måste va fat32 och minst en GB,vilket jag har! testade även att formatera de i datorn men hjälpte inte
Postad 16 July 2010 - 09:37
Postad 16 July 2010 - 10:21
Hur ser inbytesdealen ut på Game? Hittar inget på hemsidan, och har fått fram att man ger 999 + sin elite + 2 spel. Men finns det restriktioner på dessa spel elelr är det bara att välja ut vilka 2 som helst?
dom har en excluderingslista, en tiondel av gamestops ungefär
Postad 16 July 2010 - 16:37
Första intrycket är att konsolen blir hiskeligt varm fort. Installerade ett spel och testspelade i ca 5 minuter, testade den trådlösa uppkopplingen och streamade video online. Efter det stängde jag av och konsolen var då riktigt het. Har den stående på en öppen yta och det var området kring det stora utblåset på sidan var som hett (och även golvet bredvid). Annars tyckte jag nog den var något tystare än min gamla Falcon jag lämnade in. Men jag vet inte om jag egentligen föredrar en glödhet konsol framför en ljudlig. Jaja, jag är hemma på söndag igen och får testa vidare. Glömde också kolla att jag kunde plocka ut hårddisken. Jag litar inte riktigt på att den där flärpen ska hålla.
Men hur är det för er andra, blir den varm? Och hur varma var de gamla egentligen? När jag tänker efter så undrar jag om jag egentligen kollade det så noga nån gång.
Redigerat av jayreso, 16 July 2010 - 16:40.
Postad 16 July 2010 - 17:09
Dock uppstod ett litet problem som jag inte vet om det är TVn eller Xboxens fel. När jag koppla i HDMI-sladden samt Optiska sladden så skickar han ljud till både TVn samt förstärkaren men ljudet som kommer från TVn sprakar. Det är precis som att den skickar ut för mycket, eller som om det är "glapp" i sladden och det sprakar som bara den från TV högtalarna, som om att nåt vore sönder. Jag tvivlar på att det är TVn som är felet då när jag kör med exakt samma kablar till PS3an, så uppstår inte problemet utan endast när jag kör Xboxen.
Jag har gått in i options och testat o ändra på de flesta sakerna, framför allt den optionen som hämtar data från TVn för att ställa in bild/ljud men spelar ingen roll om den är på eller av så uppstår sprakandet ändå så det måste ju vara nånting med just HDMI-sladden som gör att det brusar. Finns så klart en enkel lösning: sänk volymen till noll / muta så hörs det inte (kör ändå alltid genom förstärkaren). Men ändå, aldrig hänt förut fören nu då jag kör HDMIn från Xbox 360 Slimen.
Någon som fått liknande problem? TVn jag har är en Samsung LE52A656 men som sagt, med PS3an uppstår inte problemet utan endast från den ny slimade xboxen.
Postad 16 July 2010 - 20:14
Postad 16 July 2010 - 21:02
Postad 16 July 2010 - 21:06
Nejdå, så länge sparfilerna får plats på usb-minnet och usb-minnet klarar formateringskravet som boxen har så funkar det finfint att flytta via usb.Stämmer det att det bara går att flytta över spelprofilen (och inte sina spar-filer) på ett USB-minne. Jag menar, spelprofilen kan man ju bara ladda ner från nätet igen, men det är ju mina spar-filer till alla spel jag vill flytta över. Skall väl inte behöva köpa den där kabeln bara för det!?
Kan tillägga att de gratisspel som levererades med boxen var Hexic, Peggle och ett till som jag tyvärr glömt vilket det var nu. Så om nån funderade på Peggle så är det ju bara att gå och handla en ny xbox.
edit:
hmm, eller var det bara demo? Så kanske det var. Jag har i ärlighetens namn inte koll nu när jag tänker efter. Kollade bara minnet på hårddisken och då dök de upp under spel, men det är kanske bara demo. Har inte testat att starta upp det. Jaja, det återstår att se när jag kommer hem.
Redigerat av jayreso, 16 July 2010 - 21:06.
Postad 16 July 2010 - 22:09
Bara demo såklart, MS bjuder inte på för mycket saker
Arcade modellen kom med arcade spel, om jag inte minns helt fel..
Postad 16 July 2010 - 22:14
Ja såklart det du ar köpt går att ladda ner igen, men är ju inte gratis för det =) du har ju köpt det någon gång.
Postad 16 July 2010 - 22:56
Postad 17 July 2010 - 02:15
själva boxen är rätt tyst dock ett irriterande motorsurr "rrrrrr" men det är faktiskt inte så farligt, men den lilla klumpen brevid xboxen (strömadaptern) den låter som **** :S låter den för er alls?
Postad 17 July 2010 - 07:14
jag fixade en sådan här idag.
själva boxen är rätt tyst dock ett irriterande motorsurr "rrrrrr" men det är faktiskt inte så farligt, men den lilla klumpen brevid xboxen (strömadaptern) den låter som **** :S låter den för er alls?
Inga problem med min alls, extremt tyst. Nu är man lite väl orolig när man inte hör något ifrån den. Eftersom att min förra xbox lät nästan som en dammsugare.
Postad 17 July 2010 - 07:50
/peter
Postad 17 July 2010 - 12:01
den hittar mitt trådlösa modem men kan inte gå vidare till att ansluta internet ?
vad gör jag för fel, hittar inget man kan ändra på eller dylikt
Postad 17 July 2010 - 12:07
Det strulade lite för mig också vid installationen, men det läste sig när jag startade om boxen.försöker att ansluta min till nätet men får det inte att funka
den hittar mitt trådlösa modem men kan inte gå vidare till att ansluta internet ?
vad gör jag för fel, hittar inget man kan ändra på eller dylikt
Postad 17 July 2010 - 12:15
jag fixade en sådan här idag.
Min är extremt tyst, låter ingenting alls. Du har nog tyvärr fått dig ett måndagsexemplar.
tror nog att det inte blir något byte till slim......med alla dessa problem med frysningar o värme....:
/peter
Tänk på att folk oftast bara ventilerar dåliga erfarenheter på forum och dessa blåser oftast upp till löjliga proportioner. Inte så vanligt att man skriver om sådant som är bra. Sedan har man ju garanti och får byta ut konsolen direkt vid disk utan problem hos merparten av återförsäljarna.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Officiell Tråd- Xbox 360
9 bilder
6 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?