Man kan ju hoppas på ännu fler retro banor via dlc. Gärna att dom är gratis vis ps+Så... Retardec Academy och Tardish Depot?...
Hoppas på Saluman Market och Southern Hills eller Pyrrhus Rise.
Killzone 3 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
3
|
(18)
|
99:- | |
Killzone 3 - Collector's Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(1)
|
Inga priser | |
Killzone 3 - Helghast Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
4
|
(4)
|
Inga priser |
Kommer du köpa Killzone 3? (82 inlägg)
|
15 år sedan |
PS3 3D-kompatibla spel (15 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 28 October 2010 - 19:28
Postad 28 October 2010 - 20:10
Så... Retardec Academy och Tardish Depot?...
Hoppas på Saluman Market och Southern Hills eller Pyrrhus Rise.
Tycker den här jeflva "Turbine Map" är KZ3 svar på KZ2s Retardec.
Det är ju fan helt omöjligt att INTE bli spawndödad om man får börja på fel sida ( d v s i det lilla rummet vid/i berget ).
Totalt värdelöst. Hoppar ur direkt fr o m nu om jag hamnar där.
Många som är grymt besvikna på KZ3, både på NG och på det officiella beta-forumet.
Speciellt dom som diggade KZ3 och jag är beredd att hålla med, hittills är KZ2 betydligt bättre.
Postad 28 October 2010 - 20:22
- Bort med TSP och in med spawngranater för taktiker, men med begränsningar vart de kan placeras, ie inte för nära objectives och FI-basen, samt möjlighet att ändra spawnriktning om ärthjärna till taktiker.
- Spawnkameror.
- Flytta S&M till marksman likt KZ2.
- Tillbaka med 4-mannasquads och spawn på ledaren.
- Pussla om vapnen så det liknar uppsättningen i KZ2.
- Bort med extra health, armor och alla ribbons förutom faster reload som kan vara en valbar ability. Älskar reloadanimationerna med den egenskapen.
- Längre standardsprint.
- Ej snabbare sprint på infiltratör.
- ACOG på STA14 valbart och samma acc som i KZ2.
- Längre bleedout time samt revive på distans likt KZ2.
- Rensa upp HUDen kraftigt. Enda som behövs synas är radarn, roundtimer och objectives. Resten kan döljas tills det aktiveras, t.ex egenskaper. Mindre text på killfeed.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 28 October 2010 - 20:24.
Postad 28 October 2010 - 20:26
Om följande ändringar görs är jag nöjd;
Ord!
Perfekt, du har skrivit det där på beta-forumet va?
Framförallt:
"...possibility to choose spawn direction if a peabrain is tactician."
Postad 28 October 2010 - 20:32
Det första som slår mej är ju att det är väldigt snyggt, men så himla roligt vet jag inte. Klart detta är ju en beta så inget är väl 100% men jag får inte in nått riktigt flow. Efter ett tag skiter jag nästan i objectiv och bara dödar FI ist. Iofs är det ju luddigt för en som inte spelat KZ förut men infon är lite för dålig i spelet vad man egentligen ska göra.
LMG klassen (engineer?) är inte heller kul att möta, den är väl inte overpowerd men däremot så sjukt alldeles för rakskjutande. Knappt någon spridning.
Postad 28 October 2010 - 20:49
Ni som borde fått men inte fick beta koden skriv in er här
där skrev vi in oss primören men tyvärr så är deadlinen ute nu
Redigerat av kerren, 28 October 2010 - 20:50.
Postad 28 October 2010 - 21:00
Kollat PM-inkorgen på det forat?Fast jag skrev också in mig där innan deadline.....
Postad 28 October 2010 - 21:05
Postad 28 October 2010 - 21:14
Postad 29 October 2010 - 10:55
Postad 29 October 2010 - 11:20
http://beta.communit...swer/td-p/17520
Läs i tråden för det långa svaret.Q: Spawn Grenades, are they in or out?!
A: Spawn Grenades are out and won’t be coming back.
Q: Custom Games, are they in or out?!
A: Custom Games are out too.
Så var det med den saken, gällande spawnsystemet. Jag är väldigt tveksam till hur klanmatcher kommer utspelas nu. De bästa och roligaste man kunde göra var små klanmatcher, typ 4v4 där man verkligen kunde köra med taktik. Självklart kommer man kunna köra med taktik även nu, MEN som taktiker kommer man ju att måste spela C&H hela matchen och inte kunna bidra till objectives lika mycket - spela man objectives som taktiker så förlorar man förmodligen TSP.
Jätteroligt att sitta och ta över TSP hela matcher....
Postad 29 October 2010 - 11:27
Lite Q&A;
Va fan håller dom på med?!? Har dom bytt ut all personal, eller ledning, till KZ3 eller?
Buuuuuh!
Håller med dig om att "Custom games" var ju en helt suverän feature i KZ2!
Redigerat av BrittBastard, 29 October 2010 - 12:03.
Postad 29 October 2010 - 12:01
Klanstödet är inte borttaget, vart har du läst det?Bästa klanstödet i ett spel någonsin, som jag spelat iallafall. Och så tar dom bort det?!? Hur tänkte dom där?!?
Postad 29 October 2010 - 12:03
Klanstödet är inte borttaget, vart har du läst det?
I mitt huvud. Haha, tänkte fel. Blandade ihop Custom Games med Clan Battle.
Postad 29 October 2010 - 14:15
The patch is 72 MB and contains these fixes:
Multiple tweaks for weapons, including recoil, spread and accuracy tweaks
Fix for accepting squad invites that can make the game hang
Fix for failing to get into a friends squad after accepting an invite
Fix for the occasional game crashing when it rolls over to the next match
Postad 29 October 2010 - 15:42
Sweet, blir att prova ASAP. Skönt att de lyssnar på kritik och ger uppdateringar under betans gång.A second patch just hit the Killzone 3 Beta. This patch contains a couple of fixes for crashes and hangs, but also tweaks for weapons.
The patch is 72 MB and contains these fixes:
Multiple tweaks for weapons, including recoil, spread and accuracy tweaks
Fix for accepting squad invites that can make the game hang
Fix for failing to get into a friends squad after accepting an invite
Fix for the occasional game crashing when it rolls over to the next match
Postad 29 October 2010 - 18:09
Postad 29 October 2010 - 19:26
Postad 29 October 2010 - 19:29
de kan gå in på ditt konto och ladda ner sen kan de spela från sitt eget konto så länge inte du går in i speletkan man ge bort en använd betanyckel till någon om man själv inte vill spela mer?
Postad 29 October 2010 - 19:52
(och du får lova att inte kapa mitt konto)
Redigerat av muraren, 29 October 2010 - 19:59.
Postad 29 October 2010 - 19:58
Då gör vi så här, såvida du kerren vill ha betan. Jag skickar mina inloggningsuppgifter till dig i ett pm med ett tillfälligt password. Du logggar in på min användare och tankar ner betan till din maskin och spelar (jag har fullt upp med nhl11) Jag ska dock köra nhl ikväll men kan skicka uppgifterna senare i kväll/natt när jag e klar med hockyen.
tack för erbjudandet men har redan tillgång till betan
Postad 29 October 2010 - 20:56
Då gör vi så här, såvida du kerren vill ha betan. Jag skickar mina inloggningsuppgifter till dig i ett pm med ett tillfälligt password. Du logggar in på min användare och tankar ner betan till din maskin och spelar (jag har fullt upp med nhl11) Jag ska dock köra nhl ikväll men kan skicka uppgifterna senare i kväll/natt när jag e klar med hockyen.
(och du får lova att inte kapa mitt konto)
tja!
ja tar gärna betan om de skulle funka är riktigt sugen på att prova...eller om nån annan är less så skulle de vara skit bussigt.
mvh / jimmy
Postad 29 October 2010 - 21:34
[Suggestion] T-bagging difficulties [ New ]
on 29-10-2010 09:31 PM
It seems to me that KZ2 was little more "T-bagging" friendly. When an enemy goes down on KZ3 they squirm too much and look like they're trying to get up. This makes it difficult to give them a proper t-bagging. When an enemy is killed they should be flat on their back with mouth open!!!
Postad 29 October 2010 - 22:01
Postad 29 October 2010 - 22:46
Postad 29 October 2010 - 22:55
beta.killzone.comHur kommer man åt beta-forumet? Jag fick bara min kod i mitt mail, inga instruktioner eller dylikt. För visst ska man komma åt det om man fått beta-koden?
Postad 29 October 2010 - 22:58
beta.killzone.comHur kommer man åt beta-forumet? Jag fick bara min kod i mitt mail, inga instruktioner eller dylikt. För visst ska man komma åt det om man fått beta-koden?
Verkar som det inte blir några spawngrenadesHi all,
There is a wealth of information to be found here on the forums. I am going to gather the questions (and answers) that are out there for most people. If you can keep an eye on this thread, it might save some valuable time that you can use to play the Beta!
Q: Does my feedback get noticed by Devs?
A: Absolutely! We just don’t always have the chance to respond to it. Also we have to weigh in feedback from thousands of different people on thousands of posts. Once we do get to that point where we decide to change things, it may take a while for it to get in the game. Some of it we will try to patch into the Beta (as we have done). Most of it will find its way into the final game. Rest assured, your posts matter!
Q: I get stuck on stairways!
A: Yes, we know. We have fixed this in our first patch. If you still get this, after downloading and installing the patch, please let us know exactly where and on which map. want to know more about the patch? Check the Patch Notes
Q: Aren’t the Exoskeletons overpowered?
A: We don’t know, you tell us! We are still in the Beta phase, so tweaking things like health and damage will be an ongoing thing. That is what the Beta is for. In the mean time, try to get your hands on a WASP and use secondary fire on Exo’s. Or better yet, shoot the pilot out of the cockpit and steal his Exo.
Q: What about the recoil and damage for my favorite gun?
A: That is exactly the stuff we want to know about, so tell us. Here is the weapons survey: Weapons Survey Feel free to fill it out. We will be tweaking guns until release, or until we are perfectly happy. Or until we fall down trying to make it perfect. We need the feedback.
Q: Why am I only playing attack/defence when playing Operations?
A: Good question! We are in the process of adjusting it so that it will be switched after every round. I don’t know if this will make it in the Beta. But it should get in the final game. Thanks to your feedback.
Q: Do Squads influence the game?
A: Yes, they do, so you should try to use them! You guys have noticed a number of bugs with the Squad system, but please keep on trying to use it. It helps when you can use your Tactician’s Recon ability for instance. Headset communication can also be invaluable. Try it out and let us know.
Q: Matchmaking does not work, does it?
A: Yes and no. This is, finally, the first time we get to test Matchmaking properly. Simply because we need a lot of people playing at the same time, to make it work as intended. We have seen that we need to tweak it considerably to make it work. This is not something that we can do in a day or two. Luckily, now that more people are joining the Beta it should work better and better. Thanks for staying in games while this problem is evident. We are on the case.
NEW:
Q: Spawn Grenades, are they in or out?!
A: Spawn Grenades are out and won’t be coming back. We feel that bringing in Tactical Spawn Points have made the game better, not worse. And this is why: although Spawn Grenades could make or break a battle and turn the tide of the Warzone game, it was causing far more problems than it was solving. In a big number of games this was causing a massive amount of unnecessary spawns, kills and deaths. Sure there are a small number of people who place and use Spawn Grenades correctly, but for the vast majority it was killing the game. They had to go. At the moment we are still tweaking the TPS points to make sure, camping, neutralizing and capturing these points will become as good as we can get it. But we won’t take them out and go back to Spawn Grenades.
Q: Custom Games, are they in or out?!
A: Custom Games are out too. We have chosen for Matchmaking for a couple of reasons: to reduce the large amount of exploits, to make sure players are put in better competitive matches and to make it easier for people to find games. As we have noticed Matchmaking is not working properly yet. We are working hard to fix that, but it doesn’t mean the choice is not valid. Custom games created unreadable lists with a plethora of different games, but very often not the game that a player is trying to find. Yes, we have taken away some of the freedom, but we’ve replaced it with a much easier, user friendly system.
NEW again:
Q: Recon is overpowered, change it now!
A: The Recon ability (KZ2’s Spot and Mark) can be quite powerful. A lot of people have commented on this, for which we thank you. We are working on altering this ability based on your suggestions and internal testing. Once we are happy with it, we will add it to the game. For now we have to make do with the Beta as it is.
That is it for now.
We'll add more in the upcoming days. Looking for more basic info on Killzone 3 Multiplayer? Check out the Tutorials
Thanks,
Lev
Postad 29 October 2010 - 23:13
Guerrilla Warfare eller bodycount only-läget är totalt ospelbart när alla kör med taktiker och denna wallhack.
-"Om folk ändå kommer försöka fuska i spelet är det väl lika bra vi lägger till dessa fusk från början."
-"Fan vilken bra idé!!!!!"
Spawnsystemet är vad som jag är skeptisk till just nu, men det kan fungera om de lägger till fler TSP per karta. 2 är för få, dock tror jag aldrig det kommer bli lika tillfredställande att köra klanmatcher som taktiker och kunna diktera hela matchens utgång, den tjusningen försvinner IOM detta. Övriga quirks kommer nog benas ut och bli ett bra spel som slutprodukt.
Postad 29 October 2010 - 23:21
Jomen det känns ju skönt att dom kommer att ta tag i wallhacking. Jag tycker bodycount funkar rätt ok, det är wallhacking som drar ner betyget men överlag funkar det bra. Däremot läget som skiftar i uppdrag är bara sjukt störande pga spawnrape. De måste få bukt med spawnsystemet, fler tsp och squadspawn skulle kunna fixa det."Quite powerful" är en rejäl underdrift, funktionen är ren och skär WALLHACKING. Totalt löjligt som det är nu. Man markerar FI rakt igenom alla väggar som är inom typ 30 meter. Då sitter det en stor fet blå markering på dem man markerat, bara att vänta på dem när de kommer runt hörn och prefire.
Guerrilla Warfare eller bodycount only-läget är totalt ospelbart när alla kör med taktiker och denna wallhack.
-"Om folk ändå kommer försöka fuska i spelet är det väl lika bra vi lägger till dessa fusk från början."
-"Fan vilken bra idé!!!!!"
Spawnsystemet är vad som jag är skeptisk till just nu, men det kan fungera om de lägger till fler TSP per karta. 2 är för få, dock tror jag aldrig det kommer bli lika tillfredställande att köra klanmatcher som taktiker och kunna diktera hela matchens utgång, den tjusningen försvinner IOM detta. Övriga quirks kommer nog benas ut och bli ett bra spel som slutprodukt.
Postad 29 October 2010 - 23:24
Postad 30 October 2010 - 00:42
Killzone 3 Helghast Edition
Den kommer säkerligen till Sverige och gör den inte det så får man väl importera den...
Postad 30 October 2010 - 00:45
Inte helt oväntat kanske, men det kommer en utgåva med en hjälm och en massa godis.
Killzone 3 Helghast Edition
Den kommer säkerligen till Sverige och gör den inte det så får man väl importera den...
https://www.minhembi...s...t&p=3064310
Redigerat av Unregistered0b87209e, 30 October 2010 - 00:46.
Postad 30 October 2010 - 00:50
Hihi! Det var en nyhet för mig som inte kollat igenom hela tråden. (och Gamereactor). Sorry
Postad 01 November 2010 - 15:41
Postad 01 November 2010 - 15:58
Har idag förbokat Killzone 3 Helghast Edition. 1290:- tar de för det på Gamestop.
du är tidigt ute du
Postad 01 November 2010 - 17:17
du är tidigt ute du
Klart! Jag är alltid rapp när det gäller sådana här saker.
Postad 02 November 2010 - 18:49
Jag har avbokat mitt ex.
Versionen eller hela spelet?
Är du så besviken på MP delen i betan?
Postad 03 November 2010 - 16:45
Jag kommer köpa spelet helt klart men är väldigt besviken på hur spelet spelar just nu.Versionen eller hela spelet?
Är du så besviken på MP delen i betan?
Nästan lika besviken som ett Gran Turismo fans skulle bli om han köpte GT5 och hela spelet spelas som Mario Kart.
Postad 04 November 2010 - 08:49
Rätt så rättvis liknelse!Jag kommer köpa spelet helt klart men är väldigt besviken på hur spelet spelar just nu.
Nästan lika besviken som ett Gran Turismo fans skulle bli om han köpte GT5 och hela spelet spelas som Mario Kart.
Postad 04 November 2010 - 09:25
hur är det gämfört med killzone 2 ??Jag kommer köpa spelet helt klart men är väldigt besviken på hur spelet spelar just nu.
har inte spelat 2:an själv funderar på att köpa det, hoppas bara på att MP delen inte dör ut när KZ3 kommer.
Postad 04 November 2010 - 10:23
Har inte spelat slutproduktet av KZ3 så jag vet inte. Men som betan är har de gjort om kontrollen så den mer liknar andra FPS-spel, lite mer run n gun. Sen har de ändrat på en massa andra småsaker som någon som inte kört KZ2 skiter fullkomligt i.hur är det gämfört med killzone 2 ??
har inte spelat 2:an själv funderar på att köpa det, hoppas bara på att MP delen inte dör ut när KZ3 kommer.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 04 November 2010 - 10:23.
Postad 04 November 2010 - 10:35
Har inte spelat slutproduktet av KZ3 så jag vet inte. Men som betan är har de gjort om kontrollen så den mer liknar andra FPS-spel, lite mer run n gun. Sen har de ändrat på en massa andra småsaker som någon som inte kört KZ2 skiter fullkomligt i.
Bah... Det var ju tyngden som gjorde Killzone... Gruff. Klaga!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Kommer du köpa Killzone 3?
8 bilder
33 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?