Ja att metabolismen är "immun" mot sockervatten.Vadå lura i andra människor dynga?
Gott kan jag hålla med om men vart är det nyttiga?Frukt är gott, och nyttigt.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 17 April 2011 - 23:05 Ja att metabolismen är "immun" mot sockervatten. Gott kan jag hålla med om men vart är det nyttiga? Postad 17 April 2011 - 23:07
http://www.youtube.c...h?v=vUebKb1E_UU
Ganska intressant faktiskt! Kanske en bok du vill läsa! Redigerat av Unregistered9282241e, 17 April 2011 - 23:07. Postad 17 April 2011 - 23:07
Men då har du alltså inte tränat på fruktkosten? varför kommer du då och pratar om att man blir piggare och bättre av den? Varför äter du den inte nu?
För att få ut maximalt av fruktdieten så bör man ju välja ekologiska varianter för att inte få i sig miljögifter och bekämpningsmedel till tusen. Det är dock intressanta ideer det du har. Det ska sägas att det antagligen är som du säger; att man blir betydligt piggare av det. Tyvärr är ju fruktbaserade hälsofördelar kortvariga och hänger inte med om man slutar äta frukten eftersom mycket är vattenlösligt. Samma fördelar finns med LCHF, skillnaden är att det tar två till fyra veckor att uppleva fördelarna, men sedan mår man fantastiskt bra; man lukar inte svett, ammoniakslukten har försvunnit från andedräkten, hjärnan har återhämtat sig från kolhydratdippen (levern producerar ketoner/reservkolhydrater för att driva hjärnan), och kroppen är egentligen i fullständig harmoni och balans. Man är aldrig småsugen, man äter när man har lunch, frukost, middag och efter träning. Punkt. Man dricker mängder och pinkar således j*vlart hela tiden, men det är smällar man får ta. Man får i sig alla näringsämnen som behövs osv.. Nej, det stora stora stora problemet med LCHF är matvariationen. Det blir så tråååååkigt i längden. Postad 17 April 2011 - 23:15
Jo, jag har tränat på den en kortare tid. Jag äter den inte nu, för att jag är nitton år och bor hemma. Föräldrarna är inte så jättesugna på att lägga ned 4-6 tkr i månaden på frukt. (Det förstår jag). Det är klart ekologiskt är det bästa, men om man är tvungen att äta frukt som inte är ekologisk så är det nog okej. Såhär brukar man säga inom LFRV, om man känner suget efter vanlig mat, så har man ätit för lite frukt. Postad 17 April 2011 - 23:20
4-6k per månad är ju dessutom bara på en person
Jag tycker det är rätt kul att det finns kontraster och detta är verkligen stora kontraster, LCHF vs LFRV Något mer som är intressant är att båda sidor mår bra av det. Alltså borde man kunna dra slutsatsen att det sämsta är att ligga mittemellan de båda. Alltså som livsmedelsverket vill att man ska ligga Postad 17 April 2011 - 23:23
Hehe, ja, det är lite roligt faktiskt! Får ta och flytta till ett lite varmare klimat och odla egen frukt! Postad 17 April 2011 - 23:29
Om man nu skall hitta något positivt med Surface okunskap i kostlära, så är det att tråden verkligen kommit igång sedan jag började läsa den för några veckor sedan. Det har skrivits mer på en dag, än på en hel månad sedan Surface började trolla. För inte kan man väl ha missuppfattat så mycket på en och samma gång.
Nu har jag kört LCHF i 4 månader och har aldrig mått bättre, gått ner mer i vikt och ätit så gott som jag nu gör varje dag. Jag skall gå på årskontroll i veckan och tror doktorn kommer att få en ckock när han ser mig Tror också att mina värden kommer vara de bästa på 10 år om inte bästa någonsin. Om man läser på och gör rätt, så finns det ingen diet som slår LCHF. Jag har testat allt och ingen diet har fått mig att må så här bra. Samma gäller mina vänner som också har provat på. Men det finns undantag och det är dom som gör lite av varje. De äter allt förmycket kolhydrater och de varken mår bra eller går ner i vikt. Man får absolut inte äta mer än 50 g kolhydrater på en dag samtidigt som man äter mycket fett. Det ger bakslag. Man bör heller inte äta mer än sin kroppsvikt i gram proteiner. Proteiner har förmågan att övergå och ge samma negativa effekt som kolhydrater. Väger man 90 kg så skall man äta ca 20g kolhydrater + 90g proteiner och ca 120-150g fett om dagen. Följer man detta så behöver man inte ens röra på sig för att gå ner i vikt. Om man tränar regelbundet, så är det ok att äta lite mer de dagar man tränar. Jag börjar morgonen med 1dl vispgrädde + 3 dl Fjällfil + 3 dl blåbär/hallon. Eller ett paket bacon och 3 stekta ägg. Till lunch äter jag oftast någon extra köttig korv med lite sallad och creme fraiche som jag rör ut i stekpannan med smöret som jag stekt korven i. Midda blir gillat med goda gräddsåser och olika sallader. En favorit är Mos av blomkål kokt i smör och vispgrädde som jag sedan vispar hårt. Som snack äter jag olika nötter och gärna salta jordnötter. Dippar grönsaker i creme fraiche som jag kryddat gott. Ost äter jag i mängder och gärna med ett glas Rött. Det blir också en och annan Whiskey till helgen. LCHF är en livstil och en mycket genomtänkt diet som passar den som förstår att läsa på innan man startar. Postad 17 April 2011 - 23:34
Varför använder alla ordet "trolla"? Det låter så barnsligt. Vad kul att du mår bra av LCHF! Alla mår bra av olika saker, och jag mår bra av kolhydrater! 80/10/10 är också en väldigt genomtänkt kost. Speciellt LFRV. Postad 17 April 2011 - 23:52 Vet inte om själva ordet trolla är så barnsligt. Däremot är det barnsligt att trolla på forum som jag misstänker att du gör. Men kanske är det så, att du bara är okunnig och du blir inte mer kunnig av att förespråka en fullständigt idiotisk kost i en tråd där alla andra kör motsatsen om du inte tar till dig och lär av vad de försöker säga till dig. Kolhydrater är inte människans naturliga kost och om man inte tränar mycket och ofta kan man inte bli av med de kolhydrater man stoppar i sig. kolydrater har ingen positiv effekt för kroppen annat än som energi. Om du inte kör din bil förblir tanken full. Så enkelt är det. Men att man kan må bra av rätt mängd kolhydrater, fett och proteiner är det nog ingen som talar emot. Problemet är bara att det är mycket svårt att kombinera kolhydrater och fett utan att bli fet och det beror inte på fettet. Det beror på att kolhydraterna inte lämnar kroppen på samma sätt som fettet. Fettet hjälper dessutom till att förbränna lagrat fett. Kolhydrater har ingen positiv effekt mer än att ge energi för stunden. Fett kan ge dig energi under en mycket längre tid och även om vissa påstår att fett inte ger samma explosiva energi, så är det många som bevisat motsatsen och en är Björn Ferry. LCHF är inget man kan prova på i en vecka eller två. Man måste först låta kroppen avvänja sig från den skada som kolhydrater givit systemet. För en del tar det 1-2 månader och andra mycket längre tid. För mig tog det ca 3 månader innan jag kände den riktigt stora effekten. Nu är jag piggare än vad jag någonsin varit. Magen fungerar perfekt och jag springer inte på toaletten i tid och otid. Jag har testat att äta mycket frukt och sallad. Det är rena fördärvet och sockert i kroppen ligger på 100% om man stoppar i sig allt man måste äta för att inte gå hungrig hela tiden. Den som kommit på en sådan diet är inget annat än 100% okunnig eller är det girigheten att sälja böcker som varit drivfjädern. Troligtivs både och. Postad 18 April 2011 - 00:10
Jag trollar absolut inte. Frukt är nyttigt på alla sätt! Höga innehåll av antioxidanter samt en del andra näringsämnen som skyddar mot högt blodtryck, diabetes, cancer osv.
Jag tror att LFRV är den bästa kosten, faktiskt! Får vi i oss mängderna kalorier, får vi i oss allt vi behöver, är inte det bra? Sedan om du är så "inne" på din LCHF-kost så är det helt okej med mig! Men kom inte och säg att frukt är något negativt, för det är bara skitsnack. Postad 18 April 2011 - 01:41
Hela debatten känns lika löjlig som vad man läser i de olika kvällstidningarna samt tjejtidingar.
Varför göra det hela svårare än vad det är? Stoppa inte i dig fler kcal än vad du gör dig av med, hur svårt kan det vara egentligen?????? Sedan spelar det ingen som helst roll om det är frukt, kolhydrater, proteiner mm. Att äta för mkt frukt känns för den delen nästan bara löjligt. Varför betala dyrt för en mängd stärkelser och vatten? Drick vatten och ät ett par frukter om dagen, det bör räcka. Resterande nyttiga ämnen i frukten skiter du ändå ut, då kroppen ändå inte kan tillgodogöra sig alla ämnen ändå... Det finns en anledning till att bodybuildare går på diet under en begränsad period. Det sliter oerhört mkt på kroppen att leva på en diet och kalorifattig kost. Fråga mig, jag har tävlat tidigare... Att sedan sätta namn på ngt som bodyuilders har gjort sedan urminnes tid är ännu mer patetiskt. Man kan kritisera bodybuilders för mkt smått och gott, men vår kost en kan vi. Den här debatten är bara en massa nonsens. Mitt tips om ni nu är så feta att ni måste göra ngt åt saken. Sätt igång och rör på er istället. Det ger betydligt mer än att hålla på att experimentera med ngt ni inte har ngn som helst aningn om.. Kör lite intervaller 3 ggr/ veckan kombinerat med ett par promenader. Svårare än så är det inte. Skippa även den sista nattamackan efter kl 21:00. Bara där har ni säkerligen vunnit ett par kg under en månads period. Och för guds skull, drick mkt vatten! Helst mellan 3-5 liter om dagen. Det sätter igång kroppen på allvar. Lycka till. Postad 18 April 2011 - 07:16 Det inlägget visar tydligt att du trollar. "Allt vi behöver"? Vet du verkligen vad kroppen behöver? Lämna gärna en källa på det du skriver. Farligt att överdosera antioxidanter För mycket antioxidanter försämrar träningseffekten Hur nyttiga är antioxidanter? Antioxidant-tillskott farligt för hälsan Vad menar du med "inte har ngn som helst aning om"? Intervallträning kanske inte kan vara allas livsstil, varför måste man öka förbränningen istället för att minska tillförseln av mat? Jag tycker det senare låter lättare, mindre ansträngande och tidskrävande samt billigare. Bättre allmän hälsa kan jag hålla med om att intervall ger men vill man inte så är det sättet helt värdelöst. Vad sätter det igång? Postad 18 April 2011 - 09:20
Till Surface hjälp, så måste jag fråga alla i tråden ---> Ser ni inte hur Lacto trollar? ganska humoristiskt faktiskt när han frågar " vart finns det nyttiga i frukt? " och googlar sedan fram samt copy & paste:ar löjliga artiklar "för mycket antioxidanter är inte bra" osv som argument.
För mycket fett kan indirekt skada hjärnan <-- studier jag länkat i tråden x antal sidor tillbaka. För mycket protein sänker direkt testosteronnivåerna samt bränns till energi <--- studier jag länkat i tråden Färska studier från karolinska och pressmeddelande från GU med hänvisning till diverse. medicinare doktorer. Det nyttiga i frukt beskrev jag sidan innan i tråden, där enskilda frukter kan skydda DNA,RNA, förbättra insulinkänsligheten, öka det goda HDL-kolesterolet, motverka skörbjugg, ha en reparerande effekt på hjärnan (läs.blåbär) <-- mayoklinikens dokumentationer finns om detta, nervsignal-dämpande efter träningspass, Blåbär kan precis som tranbär motarbeta urinvägsinfektion, djurstudier har kunnat visa att en portion blåbär om dagen kan motverka många av åldrandets nedbrytande effekter just på hjärnan, Inom cellen skyddar C-vitamin bland annat cellernas arvsmassa (DNA) från att skadas och bilda tumörceller. C-vitamin har även en antiinflammatorisk effekt Blåbär har en anti-inflammatorisk effekt även och skyddar hjärtat. Listan fortsätter till 9990 sidor ytterligare. Men du kan väl inte tolka sådana tydliga resultat.. för du är ett troll Lacto. Lycka till med gymmet, kroppen och hälsan Redigerat av Unregistered1734, 18 April 2011 - 09:22. Postad 18 April 2011 - 09:34
Hakuna, du glömde det viktigaste, att svara på en tidigare post.
"Hakuna, kan inte du berätta hur det kom sig att du blev bannad på Body, man måste ju trolla ganska mycket med okunskap eller vara en idiot för att bli bannad där." Och sen, när har vi diskuterat grönsaker och bär?! Postad 18 April 2011 - 09:46
Hur man blev bannad? man skrev provokativt och ganska alarmerande.
Skräckexempel: En kille blandade totalt 45g EAA på träningsdagar inkl 350g protein per dag. Vilodagar: 30g EAA + 300g protein. Vad skriver jag? Det föreligger teorier om att supplementering av fria aminosyror kan rubba hjärnans proteinmetabolism. OCH REK DAGLIGA INTAGET AV SLV LIGGER PÅ 6g PER DAG. Sådana hjälptexter skrev jag non-stop med stor variation. Och budskapet var redan tydligt från dag 1. Något många administratörer störde sig på, att jag upprepade saker. Vad har en ban på body att göra? Bara bodybuilders som tar gränszontillskott med olagliga växtextrakt inuti och som tjötar om träning 24-7... inga planer på en vistelse där ändå. Säger du att frukt är onyttigt i små mängder/måttliga/mellanstora så är du riktigt pantad Postad 18 April 2011 - 10:14 Skev som ett troll menar du. Jag har läst många inlägg som är provokativa och alarmerande, även om dom är obefoga och korkade så blir man inte bannad för det om man inte går in på 30bananas och gör följande. (har ingen erfarenhet där men sajten verkar vara lite halleluja) Vad menas med onyttigt? Eller vad menar DU men onyttigt? Du tycker inte Surface är "pantad" som säger att allt vi behöver finns i frukt? Postad 18 April 2011 - 11:08
När vi har diskuterat grönsaker och bär? Du skojar eller? Vi har ju snackat om LFRV flera gånger! LFRV innehåller frukt, grönsaker, bär och även lite nötter och frön om man nu gillar det. Det finns studier som hållt på ända sedan 1950, som hävdar om att proteinintaget är högre än 10% av det totala kaloriintaget, så kommer hälsan att försämras, samma med fett. Redigerat av Unregistered9282241e, 18 April 2011 - 11:22. Postad 18 April 2011 - 12:12
Några bra länkar eller artiklar som behandlar detta? Postad 18 April 2011 - 12:21
http://www.youtube.c...h?v=vUebKb1E_UU Intressant! Det står nog troligtvis i hans bok! Hittade ingen artikel på hans hemsida. Postad 18 April 2011 - 12:21
Tror även din optionani, din ständiga ångest över vad tanten i hälsokosten sagt och din ovilja att inse att allt Bartoll säger inte är det enda som funkar och att du inte alltid har förmågan att tolka alla studier till 100% var en orsak till att du blev Bannad. Men jag har saknat dig hela tiden, du och Cleofoster var dom roligaste på Body. Cleofoster var dock i en klass för sig själv med påståenden om att man kan öka 17 kg muskler på 4 månader om man äter 30 g Omega-3 per dag. Postad 18 April 2011 - 13:28 Nej. Vi har diskuterat att basera näringsintaget på frukt. Hur kommer det sig att människan var tvungen att med dålig hälsa i en miljon år av utveckling vänta på vetskapen om LFRV. Tror du och LFRV att människan är herbivore oavsett vad läkare/forskare/professorer säger? Postad 18 April 2011 - 13:47
Som tur är finns det forum för oss med intresse för LCHF och där kunniga möter kunniga och okunniga tar till sig vad de kunniga skriver.
Kom på att detta är ett hembioforum och att många är unga och okunniga oavsett vad det gäller och att det är anledningen till att denna tråden helt spårat ur. Surface och några andra som inte ens lärt sig grunderna i kostlära. Läs och lär innan ni försöker sätta er på andra med nästintill doctors examen i ämnet och mångårig erfarenhet av kost och träning. Postad 18 April 2011 - 13:53
Varför är du i denna tråden? Du tillför ju ingenting annat än kaos och bråkar bara med de som vill diskutera LCHF som du inte har någon som hels kunskap om och inte ens har provat. Du vet inget och har tyvärr inte lärt dig något av det som andra har försökt förklara för dig. Vad gäller din frukthysteri, kan jag tala om för dig att du är ute på helt fel spår och om du inte ser upp kan du komma att drabbas av svåra sjukdomar inom ett par år Postad 18 April 2011 - 14:01
Vincent: Du har nog till väldigt stor del rätt om mitt fall. Som tur är har dessa kriterier jag en gång i tiden försökte fylla, försvunnit. Köp en bok från Berkhan, en från träningslära (som snart släpps) och man behöver aldrig mer hålla sig up-to-date för det finns tom. tusen ggr enklare sätt att bygga muskler än på optimerings-metoden. Så visst har du rätt om mig på body, men never the less, LCHF i grunden är väldigt bra, men att nolla carbsen eller utesluta frukt (som är väldigt potent för DNA,RNA,insulinkänslighet, rep cns effekt etc, är i mitt tycke ganska extremt - till det sämre.
Måtta skall man ha med allt, detta säger jag till dig som skrev i tråden om att du äter typ 3000 kalorier frukt eller vad de nu var haha:D Postad 18 April 2011 - 14:10
Jo, det märks att du ändrat dig sen dess. Håller dessutom med dig, jag tycker det funkar bättre för mig med lagom med kolhydrat, relativt mycket fett och protein. Frukt äter jag, men inte ens dagligen. Bär försöker jag få i mig mer av, men är tyvärr dyrt och fryst. Postad 18 April 2011 - 14:12
Hehe, jag läser detta med ett leende! Jag försöker bara sprida vidare att frukt är bra för kroppen, oavsett man gillar det i en mindre mängd eller en stor mängd per dag. Har du några erfarenheter av fruktätande, eftersom du påstår saker som är helt fel. Svåra sjukdomar "inom ett par år". Vad baserar du det på? Någon insnöad LCHF-läkare som kan -precis- ALLT, och är rädd för frukt? Ja, frukt är dåligt! Jorden är platt! Postad 18 April 2011 - 14:21
Jo håller till fullo med, försöker få i mig bär dagligen men det är ju så dyrt. Särskilt som student men också allmänt förstår jag. Passa på att utnyttja den svenska allemansrätten och plocka lite färska blåbär i skogen vetja? Alltid kul familjeutflykt! Postad 18 April 2011 - 14:28
Så blir det ju nu på sommaren. Färska blåbär, hallon och jordgubbar är kanongott i proteindrinken Postad 18 April 2011 - 14:30
haha man är inte dålig om man orkar vräka i sig så mycket frukt på en dag man måste ha en ganska uttänjd magsäck om det ska få plats så mycket. Postad 18 April 2011 - 14:31 30g om dagen?! Det kan ju vara livshotande. Hade han själv provat eller ville han bara lura i andra det? Okunskap kan man ibland inte göra nåt åt just för tillfället men att helt blint hålla för ögon och öron som ett sektliknande betende är skrämmande, inte har förmågan att kunna se nåt objektivt utan bara lyssna på vad en person säger och ignorera forskning och vetenskap, sunt förnuft kallar vissa det. Det förekommer tyvärr inom LCHF-världen oxå och inte minst hos vissa förespråkare, Frank Nilsson bla, han argumenterar som ett barn och babblar dynga men på ett sätt så många tror honom och även när han blir motbevisad så blir han ändå hyllad. 6000 kalorier var det vid ett tillfälle nästan enbart socker oxå. Postad 18 April 2011 - 14:34
Det tar ett tag att vänja sig! Man tänjer ut magsäcken efter ett tag. Postad 18 April 2011 - 14:35
Verkligen. Men bananen i mitt tycke, ska vara basen. Blir sjukt gott att blanda bär med banan. Blir nästan som milkshake Postad 18 April 2011 - 14:39
Hänvisade till Polinquin som var bra förr men som nu blivit helgalen. Cleofoster påstod sig ha fått dessa resultat och påstod sig även ha klienter som följde hans råd. Trots alla dessa fantastiska resultat, var även en som helt dopingfri ökat 30 lbs i vikt på 4 månader och samtidigt gått från 18% fett till 6%. Nettoökning på 2 hekto muskler per dag trots massiv fettminskning.
Nu gör du mig fan sugen Postad 18 April 2011 - 14:42
Man kan ju ändå inte blunda för resultaten, som väldigt många har fått på just 80/10/10, nu är ju inte 81010 inte främst riktat till den veganska kosten, men det passar väldigt bra. Det finns de som sysslar med idrott på hög nivå, som är veganer, ett antal cyklister i TdF tex och jag lovar att de inte bara äter en vegansk kost, som består av upphettad mat. Man äter frukt också.
Harley Johnstone är också en som lyckats bra på LFRV, tränar med bland annat Lance Armstrong. Så han är ju inte helt clueless vad som behövs för att orka med att idrotta på hög nivå, vad gäller kost och träning. Postad 18 April 2011 - 14:48
Det är en enorm skillnad på vegankost (uppvärm eller inte) och fruktkost.
Postad 18 April 2011 - 15:00
Det beror om du kör en vegankost baserad på 80/10/10 eller inte. Men ja, LFRV är bättre än en vegankost. Redigerat av Unregistered9282241e, 18 April 2011 - 15:01. Postad 18 April 2011 - 15:10 Precis, socker is the shit. Hur länge har du gått på fruktdieten och hur länge ~100% strikt? Postad 18 April 2011 - 16:49
Jag har bara kört ca en vecka, inte mer pga kostnaden! Men då var det 100% strikt. Skulle väl kalla det mer som en livsstil, kanske inte på en vecka dock. Postad 18 April 2011 - 17:16 Vilka näringsbrister riskerar man under en sådan diet, alltså vad ska man tänka på att alltid äta varje dag för att inte få brist på något? Postad 18 April 2011 - 17:21
Jadu! Om man äter nog med kalorier, så får man i sig all näring, men det är bäst att kolla att man får i sig nog ändå, genom tex Cron-O-Meter. Jag brukar lägga upp det så att jag äter mycket frukt på morgon och dag, massa bananer, samt en del vatten! Middagen brukar bestå av en stor sallad, som gör att man får i sig ännu mer näring, men inte lika mycket kalorier. Massa grönsaker, zucchini, tomat, gurka, spenat, selleri, osv osv. På kvällen brukar apelsiner funka kanon! Redigerat av Unregistered9282241e, 18 April 2011 - 17:24. Postad 18 April 2011 - 17:27 Så du menar att x antal kalorier från äpple räcker? Bara man äter mycket av något så är det lugnt. Har inte 30bananas nån grundregel om nåt specifikt näringsämne som inte finns i frukt eller väldigt sällsynt i frukt så just den typ av frukten ska man äta varje dag? Postad 18 April 2011 - 17:35
Jo, det är väl kanske lite mer avancerat än så. I sverige är det så dyrt med mango och rolig frukt. Så bananer och apelsiner blir det väl mest! Om man är osäker så är Cron-O-Metern till stor hjälp! Tror att det är omöjligt att få i sig så många äpplen som man skulle behöva för att få i sig all protein och näring faktiskt. (50 äpplen innehåller inte alls nog med proteiner.) Den regeln har jag inte hört, men det viktigaste är att du får i dig all näring, och det får man genom de flesta frukter, i rätt mängd, samt lite grönt till middag. Redigerat av Unregistered9282241e, 18 April 2011 - 17:45. Postad 18 April 2011 - 17:51 Vegetabiliskt protein kan ju kroppen skapa själv så då kanske det inte är så viktigt. Kalorierna duger väl endast till förbränning, jag tänkte mer på näringen som bygger kroppen, skapar nya celler, hår, hud, reglerar hormoner, reparerar skador mm. Har du läst: http://www.adlibris....n=9789172411876 ![]() En vegetarisk livsstil är inte hållbar i längden, varken för individen eller för planeten. Den vegetariska myten bygger på okunskap om de ekologiska naturlagarna. Jag har inte läst den själv. Postad 18 April 2011 - 17:54
Nej, den har jag inte läst. Jag tycker inte heller att en vegetarisk livsstil håller i längden, jag tycker att LFRV verkar vettigare. "Odlingen av vegetarisk basföda, som ris och soja, gör att vattenreserverna sinar." Att producera nötkött kräver väldigt mycket vatten. Det är väl samma med ris och allt det där. Potatis ska vara bättre tydligen. Redigerat av Unregistered9282241e, 18 April 2011 - 17:59. Postad 18 April 2011 - 17:55
Man kan hitta brister på sekunden. Så här snabbt läste jag en kunds omdöme som läst den.
"Boken är inte baserad på vetenskapliga fakta Det är bra att en bok som denna kommer ut där man diskuterar ämnet vegetarisk/vegansk kost. Men att ge ut en bok som inte är baserad på vetenskapliga fakta utan mestadels på information tagen från internet (där vem som helst kan skriva vad som helst och vinkla det efter egen agenda), info tagen från andra böcker (där författarna också kan skriva precis vad de önskar) och författarens egna erfarenheter i ämnet (om än interessanta), det gör att boken helt enkelt inte är trovärdig. Boken innehåller alldeles för många felaktigheter för att den ska kunna tas på allvar. Bland annat anger författaren ?faktat? att det inte finns några bakterier i människans mage. Detta påstående är helt felaktigt, då Barry Marshall och Robin Warren 2005 tilldelades Nobelpriset i Medicin för att ha upptäckt en bakterie i magen som orsakar gastrit och ulcussjukdom. " Postad 18 April 2011 - 18:03 Vad är skillnaden? Postad 18 April 2011 - 18:05
Vad skillnaden är? För våran planet? Det kan du säkert googla fram. För mig är skillnaden stor, som jag berättat innan. Postad 18 April 2011 - 18:10 Är inte LFRV vegetarisk? 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |