Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - TX-SR308,508,578,608 *

768 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Onkyo TX-SR608 (Förstärkare) 8 9.078946 (113) Inga priser
Onkyo TX-SR308 (Förstärkare) 6 9.285714 (6) Inga priser
Onkyo TX-SR508 (Förstärkare) 6 8.977272 (43) Inga priser
Onkyo TX-SR578 (Förstärkare) 8 8.2 (4) Inga priser
43 relaterade trådar
Köpråd - Surroundförstärkare upp till 5000 (791 inlägg) 3 år sedan
Onkyo TX-SR608 med Opticon 6 - bra matchning? (3 inlägg) 4 år sedan
hjälp och trix för onkyo 608 (308 inlägg) 7 år sedan
Någon som kör en LG OLED med en äldre förstärkare? (5 inlägg) 7 år sedan
IP-TV och surround (3 inlägg) 10 år sedan
Onkyo TX-SR608 (18 inlägg) 10 år sedan
Problem Onkyo TX-SR608, Får inte igång Dolbys Listening presets. (1 inlägg) 12 år sedan
Onkyo TX-SR608 (1 inlägg) 14 år sedan
Vilken reciver till Dynavoice Challenger M-65 EX 5.0 ? (19 inlägg) 14 år sedan
Onkyo uppdaterar storsäljare (43 inlägg) 14 år sedan
Högtalare till Onkyo TX-SR508 (6 inlägg) 14 år sedan
TV, PC, HTPC till Onkyo SR608 (1 inlägg) 14 år sedan
Problem att läsa DTS HD i recievern (7 inlägg) 15 år sedan
Onkyo 608/Pioneer 920/Yamaha 667 (6 inlägg) 15 år sedan
Val av ny receiver - Ny Onkyo TX-SR608 (4 inlägg) 15 år sedan
Onkyo tx-sr508 hdmi-ut problem (4 inlägg) 15 år sedan
508 problem, hdmi ut, data-receiver-tv (8 inlägg) 15 år sedan
JBL ES90 + Onkyo TX-SR608 = sant? (2 inlägg) 15 år sedan
Surroundförstärkare 4-7.000:- (12 inlägg) 15 år sedan
Bose Cinema 2.1 VS Dynamic Magic + Förstärkare sub (23 inlägg) 15 år sedan
Yamaha RX-V667 vs. Onkyo TX-SR608 (21 inlägg) 15 år sedan
Val av förstärkare inte lätt... HK AVR255 vs V767 vs 608 vs 920? (17 inlägg) 15 år sedan
Subwoofer config Onkyo TX-SR608 (3 inlägg) 15 år sedan
Köpråd hemmabioförstärkare (4 inlägg) 15 år sedan
Onkyo Tx-SR608, Front High, Surround back eller båda? (10 inlägg) 15 år sedan
Val av förstärkare (3 inlägg) 15 år sedan
Yamaha RX-V465 vs Onkyo TXSR508 ? (2 inlägg) 15 år sedan
Komposit över HDMI på SR508 (3 inlägg) 15 år sedan
Yamaha RX-V367 vs Onkyo TX-SR578 (0 inlägg) 15 år sedan
Gamla Denon 2310 eller nya Onkyo 608? (1 inlägg) 15 år sedan
Min första receiver. Hjälp (3 inlägg) 15 år sedan
Kan frontarna vara närmare fotöljen än centern? (1 inlägg) 15 år sedan
Onkyo 608 med 3D-stöd lanserad! (48 inlägg) 15 år sedan
Onkyo Universal Port (2 inlägg) 15 år sedan
Hjälp, fråga om Dynavoice magic och Proson Reality Sat 31 SA (v.2) (7 inlägg) 15 år sedan
Yamaha NS-555 eller Dynavoice Magic F-6 EX ? (1 inlägg) 15 år sedan
Onkyo TX-SR607EB vs. Denon AVR-1611 (7 inlägg) 15 år sedan
Yamaha RX-V465 vs Onkyo TX-SR308 (2 inlägg) 15 år sedan
Varför går inte ljudet från tv:n via förstärkaren? (11 inlägg) 15 år sedan
Vilka högtalare, sub till Onkyo sr-608? (2 inlägg) 15 år sedan
Koppla allt via förstärkare - tv ? (2 inlägg) 15 år sedan
Hjälp med köp av hemmabio! (2 inlägg) 16 år sedan
Yamaha RX-V767 vs Onkyo TX-SR608 (4 inlägg) 16 år sedan

Postad 13 September 2010 - 15:59

gamefreak
  • gamefreak
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Man kan tycka det, men jag har bestämt för mig att jag har hört på olika håll, att det skall gå ändå....

Du har rätt i att det ska gå, saxat från hembiobutiken: "Andra nyheter är HDMI Thru, som gör att HDMI signalerna går igenom förstärkaren även om den står i stand-by"

Själv har jag inte 608 så kan tyvärr inte kolla det.

Postad 13 September 2010 - 16:04

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Om man läser den mycket knapphändiga informationen i manualen så står det att Hdmi-styrningen måste vara på

Postad 14 September 2010 - 09:08

aztekk
  • aztekk
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Powered HDMI var det jag letade efter.
Funkar perfekt !

Postad 14 September 2010 - 21:50

Lillen666
  • Lillen666
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har en 508 som strular lite med HDMI Thru från min parabolmottagare, HD-box från Canal Digital. Är det någon mer som har problem med detta?
Ofta så får jag ingen bild på TV:n om jag bara stänger av TV:n men lämnar HD-boxen på. Stärkaren rör jag inte. Då måste jag starta upp stärkaren och byta till BD och sedan tillbaka till HD-boxen för att få bild igen. Verkar som den tappar utsignalen till TV:n. Irriterande som f_n. Troligen blir det att lämna in på garantin och få det kollat. Kan tillägga att jag testat alla olika kombinationer av inställningarna i HDMI-setupen på stärkaren.

Postad 15 September 2010 - 09:11

AshtrayY
  • AshtrayY
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0

Har en 508 som strular lite med HDMI Thru från min parabolmottagare, HD-box från Canal Digital. Är det någon mer som har problem med detta?
Ofta så får jag ingen bild på TV:n om jag bara stänger av TV:n men lämnar HD-boxen på. Stärkaren rör jag inte. Då måste jag starta upp stärkaren och byta till BD och sedan tillbaka till HD-boxen för att få bild igen. Verkar som den tappar utsignalen till TV:n. Irriterande som f_n. Troligen blir det att lämna in på garantin och få det kollat. Kan tillägga att jag testat alla olika kombinationer av inställningarna i HDMI-setupen på stärkaren.

Hmm, brukar inte heller få någon bild på TV:n när jag stänger av den. Oftast krävs det att den är påslagen för att bilden ska visas. :)

/Ash

Postad 16 September 2010 - 13:41

arowe17
  • arowe17
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Mailade Onkyo angående min 308:a :
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fråga:
I recently bought a Onkyo TX SR 308. I have an HTPC that i would like to connect to the reciver through HDMI, which will deliver both video and audio. But the problem is that the picture from my HTPC becomes very green. Like green flimmer.
A picture of my problem can be found here: https://www.minhembi...s...t&p=3009125
I only have this green picture during startup of the computer and when the computer is supposed to login to windows and show the desktop everything becomes black and i have no picture at all.
This problem only occurs with my HTPC, not with my cabletvbox. BUT when i connect my HTPC directly to my tv, LG 50PK550, the picture from the HTPC is perfect. So why does the reciver make this green "filter" over the picture and why don't I have any picture when the HTPC/computer is started up.

Article nr.: 11318
S/N: 2911PPXXXXXXXXXX

//Robin
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Svar:
Dear Mr XXXXXXXXX,

this sounds like a handshake problem between your PC and the receiver.
Unfortunately this can happen because there is no real standard agreed.

If you have more questions please contact our customer care address or our service partner in your country.

Kind regards

Andreas Krämer
ONKYO Europe Electronics GmbH
Assistant Service Manager
Bliersheimer Str. 80B
47229 Duisburg / Germany

?! Hur går man vidare nu då? Jag har varit i kontakt med "AV-Link" i Sverige som är en av två servicecenter (den andra är Anovo) för Onkyo stärkare men de visst inte vad jag skulle göra åt saken och hade aldrig ett tidigare problem med detta felet på en 308:a.

Någon som har en idé?

Postad 16 September 2010 - 17:07

Lillen666
  • Lillen666
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Hmm, brukar inte heller få någon bild på TV:n när jag stänger av den. Oftast krävs det att den är påslagen för att bilden ska visas. :)

/Ash

Jo det är ju så sant :D
Det jag syftar på är då jag ska titta igen och har slagit på TV:n igen. Det är då jag inte får någon signal från stärkaren och heller ingen bild (trots att TV:n är påslagen...)

Postad 18 September 2010 - 10:00

ZaXxx
  • ZaXxx
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0
Hur är denna tx 508? Är det bra ljud... Klarar den biffen i stereo utan att det låter platt? Bortsett från kraften så verkar den vara lik 608 i spec. Någon ide för mig att investera i denna med min högtalaruppsättning som består av ett par dynavoice m85 som ska vara frontarna (delvis till stereo-läget) och flertal lg plastpelare samt en lg passiv sub från ett system för 4800 1.5 år sedan. kanske blir tx 508 nån slags kompromiss mellan lg-recievern och gamle marantz två kanalaren jag hade innan som blixten slog ner i.

Redigerat av ZaXxx, 18 September 2010 - 10:00.

Postad 18 September 2010 - 23:41

Unregistered5f813b92
  • Unregistered5f813b92
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Nyligen inhandlat en 608:a som jag kör till en projektor.
kalibrerat med medföljande mikrofon, (enkelt 5.1 system, Canton 80mx) men dialogen vid filmvisning blir helt fel (alltför låg )
Gör ju att man skruvar upp ljudet för att höra dialogen, men musik/effekter blir alldeles för högt.
Tacksam för tips hur man justerar detta ?
/B

Postad 20 September 2010 - 07:18

Acidur
  • Acidur
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

kalibrerat med medföljande mikrofon, (enkelt 5.1 system, Canton 80mx) men dialogen vid filmvisning blir helt fel (alltför låg )
Gör ju att man skruvar upp ljudet för att höra dialogen, men musik/effekter blir alldeles för högt.
/B

Höj volymen på centern?

Postad 20 September 2010 - 18:43

AshtrayY
  • AshtrayY
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0

Jo det är ju så sant :)
Det jag syftar på är då jag ska titta igen och har slagit på TV:n igen. Det är då jag inte får någon signal från stärkaren och heller ingen bild (trots att TV:n är påslagen...)

Om jag inte har bildvisaren påslagen till min Integra slår den över till analog ut. Slår jag sen på bildvisaren måste jag sedan trycka på Monitor Out på förstärkaren.

/Ash

Postad 20 September 2010 - 19:06

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0

/B

Du kan ju ställa ner basen och subben på Audio-knappen

Postad 20 September 2010 - 19:48

Jpo
  • Jpo
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0

/B

Känner igen det problemet, kan tycka att audyssey eller liknande borde fixa det men de senaste förstärkarna jag haft, har jag varit tvungen att köra ca:+5 på centern. Har mätt med db mätare, flyttat centern fram/bak men ingen större förbättring.

Postad 20 September 2010 - 21:27

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Känner igen det problemet, kan tycka att audyssey eller liknande borde fixa det men de senaste förstärkarna jag haft, har jag varit tvungen att köra ca:+5 på centern. Har mätt med db mätare, flyttat centern fram/bak men ingen större förbättring.

Pröva med att gå in i menyn nr 2 punkt 4 nivåkalibrering och justera volymerna separat på varje högtalare.jag var inte heller nöjd med autokal. Gå även in i punkt tre och kolla högtalaravstånd. sen kan du gå in meny 4 punkt 2 intellegent volym och skruva upp ljudet även där. Vidare vill jag säga att om ljudformatet ut är nån form av THX så låter det lågt som fan. Har Canton 150 movie högtalare. Prova runt lite med inställningarna,det tar ett tag innan man är nöjd. Jag har SRB-högtalare också (7.1) och vid DD-sändningar har stärkaren inställd på DD EX och vid stereoljud från CD´s HD-box kör jag Neo6 cinema,blir bäst ljud hos mig. Lycka till.

Postad 20 September 2010 - 21:43

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

/B

Pröva med att gå in i menyn nr 2 punkt 4 nivåkalibrering och justera volymerna separat på varje högtalare.(PS.Låter som fan.)jag var inte heller nöjd med autokal. Gå även in i punkt tre och kolla högtalaravstånd. sen kan du gå in meny 4 punkt 2 intellegent volym och skruva upp ljudet även där.Har subben volym och crossfading-knappar så vrid ner dom tills du tycker det blir bra basåtergivning. Vidare vill jag säga att om ljudformatet ut är nån form av THX så låter det lågt som fan. Har Canton 150 movie högtalare. Prova runt lite med inställningarna,det tar ett tag innan man är nöjd. Jag har SRB-högtalare också (7.1) och vid DD-sändningar har stärkaren inställd på DD EX och vid stereoljud från CD´s HD-box kör jag Neo6 cinema,blir bäst ljud hos mig. Lycka till.

Postad 21 September 2010 - 07:15

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Problemet med htpc som beskrivs ovan av arowe17, gäller det även för 608:an? Står och väger mellan 608:an och Yamaha RX-V767 och om kombinationen htpc->608 krånglar så är valet inte särskilt svårt.

Postad 21 September 2010 - 10:27

arowe17
  • arowe17
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Problemet med htpc som beskrivs ovan av arowe17, gäller det även för 608:an? Står och väger mellan 608:an och Yamaha RX-V767 och om kombinationen htpc->608 krånglar så är valet inte särskilt svårt.

Jag vet faktiskt inte.. Det beror säkert på vilket grafikkort som sitter i HTPC:n. Jag har ett ati 4200 inbyggt på moderkortet. Jag löste problemet genom att köra bilden via HDMI till min tv och ljudet ut via spdif/toslink in till min 308:a. Det är ju inte det man hade happats på men det funkar klockrent nu!

Postad 21 September 2010 - 13:43

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Jag vet faktiskt inte.. Det beror säkert på vilket grafikkort som sitter i HTPC:n. Jag har ett ati 4200 inbyggt på moderkortet. Jag löste problemet genom att köra bilden via HDMI till min tv och ljudet ut via spdif/toslink in till min 308:a. Det är ju inte det man hade happats på men det funkar klockrent nu!

Trist att det inte funkar med HDMI direkt, men det går säkert att leva med. Jag hoppas att mitt GeForce GT220 fungerar, annars får jag väl testa något annat grafikkort om jag nu inte köper Yamahan. :)

Postad 21 September 2010 - 13:59

arowe17
  • arowe17
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Trist att det inte funkar med HDMI direkt, men det går säkert att leva med. Jag hoppas att mitt GeForce GT220 fungerar, annars får jag väl testa något annat grafikkort om jag nu inte köper Yamahan. :)

Skicka gärna PM om du köper Onkyon! Jag vill veta om du får samma fel som mig isf.Annars får jag testa med att stoppa i ett "externt" grafikkort och inte köra på det inbyggda.

Postad 22 September 2010 - 07:19

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Skicka gärna PM om du köper Onkyon! Jag vill veta om du får samma fel som mig isf.Annars får jag testa med att stoppa i ett "externt" grafikkort och inte köra på det inbyggda.

Ja det ska jag göra! Men det kommer dröja någon månad innan en affär blir aktuell.

Postad 22 September 2010 - 18:41

Zuljin
  • Zuljin
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Testat att skicka andra upplösningar t ex 1360x768x60hz till 308an? Testat att ändra skalningen i 308 till through? Ändrat så att video-läget i 308 är through(jag har en 608 vet inte om dessa inställningarna finns i din)? Har du provat nån annan hdmi-kabel mellan 308 och tv för att utesluta att inte den är kass? Testat att köra 308 in i en annan hdmi ingång på tvn?

Nu har jag inga fler ideer, rapportera när du testat :)

Mailade Onkyo angående min 308:a :
Fråga:
I recently bought a Onkyo TX SR 308. I have an HTPC that i would like to connect to the reciver through HDMI, which will deliver both video and audio. But the problem is that the picture from my HTPC becomes very green. Like green flimmer.
A picture of my problem can be found here: https://www.minhembi...s...t&p=3009125
I only have this green picture during startup of the computer and when the computer is supposed to login to windows and show the desktop everything becomes black and i have no picture at all.
This problem only occurs with my HTPC, not with my cabletvbox. BUT when i connect my HTPC directly to my tv, LG 50PK550, the picture from the HTPC is perfect. So why does the reciver make this green "filter" over the picture and why don't I have any picture when the HTPC/computer is started up.

Article nr.: 11318
S/N: 2911PPXXXXXXXXXX

//Robin

Svar:
Dear Mr XXXXXXXXX,

this sounds like a handshake problem between your PC and the receiver.
Unfortunately this can happen because there is no real standard agreed.

If you have more questions please contact our customer care address or our service partner in your country.

Kind regards

Andreas Krämer
ONKYO Europe Electronics GmbH
Assistant Service Manager
Bliersheimer Str. 80B
47229 Duisburg / Germany

?! Hur går man vidare nu då? Jag har varit i kontakt med "AV-Link" i Sverige som är en av två servicecenter (den andra är Anovo) för Onkyo stärkare men de visst inte vad jag skulle göra åt saken och hade aldrig ett tidigare problem med detta felet på en 308:a.

Någon som har en idé?

Postad 22 September 2010 - 20:27

Lillen666
  • Lillen666
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

/B

Har en 508 så det kanske skiljer lite. Jag kör med "Dynamic volume" på "Light" (ställs in via Audio på fjärren) och det ger bättre dialog tycker jag, har även ställt upp centern lite mer än vad kalibreringen valt.

Så här skrivs i manualen gällande Dynamid volume:
""Audyssey Dynamic Volume löser problemet med stora variationer i ljudnivån mellan tv-program, reklam och mellan tysta och högljudda delar av filmer. Dynamic Volume utgår ifrån användarens volyminställning och övervakar hur programmets volym uppfattas av lyssnare i realtid för att bestämma om någon justering behövs. Vid behov gör Dynamic Volume de snabba eller gradvisa justeringar som krävs för att bibehålla önskad uppspelningsvolym samtidigt som det dynamiska intervallet optimeras. Audyssey Dynamic EQ är integrerad i Dynamic Volume så att
uppspelningsvolymen justeras automatiskt och den uppfattade basresponsen, tonbalansen, surroundintrycket
och dialogtydligheten förblir likadana om du ser på filmer, byter mellan tv-kanaler eller ändrar från stereo- till surround-ljud.""

Postad 23 September 2010 - 07:22

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Testat att skicka andra upplösningar t ex 1360x768x60hz till 308an? Testat att ändra skalningen i 308 till through? Ändrat så att video-läget i 308 är through(jag har en 608 vet inte om dessa inställningarna finns i din)? Har du provat nån annan hdmi-kabel mellan 308 och tv för att utesluta att inte den är kass? Testat att köra 308 in i en annan hdmi ingång på tvn?

Nu har jag inga fler ideer, rapportera när du testat :)

Kör du kombinationen HTPC+608? Fungerar det bra?

Postad 23 September 2010 - 07:42

Unregistered5f813b92
  • Unregistered5f813b92
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Tack för tipsen angående låg volym på dialogen.
Skall prova dem i helgen.

Postad 23 September 2010 - 14:20

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Hur tror ni att 608 står sig mot

Postad 25 September 2010 - 19:43

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
fick ett reklamblad från mediamarkt...3990kr för 608:an

är väl ett bra pris...nån som vet om mediamarkt har öpeet köp i 30dar som elgiganten har?

Postad 25 September 2010 - 22:05

robcar20
  • robcar20
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Någon som har lust och ta reda på vad
och
kostar på dustin home med student rabatten ?

Postad 27 September 2010 - 05:12

Zuljin
  • Zuljin
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Kör allt från min "vanilga" dator men det fungerar som det skall!

Kör du kombinationen HTPC+608? Fungerar det bra?

Postad 27 September 2010 - 06:46

arowe17
  • arowe17
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Någon som har lust och ta reda på vad

och
kostar på dustin home med student rabatten ?

508: 3186:-
608: 4783:-

Postad 28 September 2010 - 00:09

Hayman
  • Hayman
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Hej!

Har precis köpt en TX-SR608 har ett lite problem bara, när jag spelar upp filer från datorn(kopplad med spdif) med DTS eller DD ljud så funkar inte ljudet alla gånger, blir liksom något missljud istället låter som fan och inte alls bra. Någon som vet vad som kan vara fel?

Undrar även om ni andra upplever att det "klickar" till i recievern när den ska avkoda DTS eller DD är detta normalt?

Postad 28 September 2010 - 19:35

aztekk
  • aztekk
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
1. Någon som vet om fjärren till 608'an funkar till Telias VIP1003 digitalbox ?
I så fall, vilken kod är det ?

2. Kan man manuellt justera LIP-sync ?
Jag upplever att både i auto och off, så är inte bjud och bild helt i fas, framför allt när jag tittar på digitalteve.

Postad 29 September 2010 - 16:01

Unregisterede263acd6
  • Unregisterede263acd6
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Kan tipsa om att norska elkjöp säljer Tx-608 för 2490:- just nu.

http://www.elkjop.no...-sr608-receiver

Postad 29 September 2010 - 20:39

Unregistered452d9f81
  • Unregistered452d9f81
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

varan e ikke tillgänglig på netbutiken

Postad 30 September 2010 - 01:51

Unregisterede263acd6
  • Unregisterede263acd6
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

varan e ikke tillgänglig på netbutiken

De flesta känner nog någon som jobbar i norge som kan köpa hem en.

Postad 01 October 2010 - 00:33

Calzon
  • Calzon
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Fick hem min SR608 förra veckan och tänkte bara höra en sak.

Kör nu allt via komposit (boxern och xboxet) sen bilden ut till tvn via enkel kompositkabel och tycker bilden faktiskt blir bättre, ljudet går ut i högtalarna kopplade till recievern.

Tyvärr kör man fortfarande på tjocktv av en och annan anledning vilket medför att jag kör via monitor out till tvn. Xboxet har både hdmi, component och komposit. HDMI är ju uteslutet för tillfället men går det att köra compnent in och komposit ut i förstärkaren eller måste jag köra allt via komposit? Om jag fattat det rätt klarar den bara att konvertera allt till hdmi sen om man kör komponent och komposit måste man köra samma format eller hdmi. Bilden vet jag inte blir bättre men det är ljudet jag vill köra via toslink och inte via rca, vill ju ha surrondet när man spelar :D

Postad 02 October 2010 - 09:36

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
Har läst lite i den här tråden och det verkar som att det är en del hdmi-problem när man använder htpc, är det nån som fått en sr508 att fungera med ett ati hd 5xxx? Man vill ju verkligen ha nytta av hdmi och hd-ljud och inte behöva köra med sunkig spdif :)

Postad 02 October 2010 - 16:05

walowalo
  • walowalo
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
har kikat lite på TX-SR608 till mitt kommande hemmabiopaket men då jag har noll koll så gör jag nog bäst i att fråga här först :)
jag kommer ha den kopplad till min ps3 och plasma-tv men så långt vet jag att den kommer funka. så min fråga är egentligen mest hur många högtalare man kan koppla in till den respektive TX-SR508:an?

jag kommer ha ett 5.0 eller 5.1 hemmabiosystem i rummet där förstärkaren står.
så har jag två "vanliga" högtalare i datorrumet bredvid som jag hade tänkt koppla in till samma förstärkare då jag ändå ska dra en sladd från datorn till förstärkaren så jag kan spela datormusiken ute i vardagsrummet. så långt verkar det funka att ha, åtminstone på tx-sr608:an? men så hade det varit fint att kunna koppla in ytterligare 2 högtalare att ha i köket precis bredvid förstärkaren. men isåfall blir det ju 5.0/5.1 + 2 vanliga + 2 vanliga, finns det så många "uttag" på dessa förstärkare eller jag får nöja mig med 5.0/5.1 + 2 vanliga?

undrar även om det går att stänga av ena paret högtalare, så att den inte spelar ute i vardagsrummet när man sitter vid datorn utan då bara spelar i de 2 högtalarna vid datorn?

Postad 02 October 2010 - 22:04

Samplehead
  • Samplehead
  • Forumräv

• 577 inlägg
  • 0
Jag köpte en TX-SR608 förra veckan och har en fråga om HDMI växlaren. Jag har kopplat PS3, XBOX 360 och min PC via HDMI till växlaren och sedan HDMI ut till min Sony KLD-46D3000 . TV:ns upplösning är på 1366x768, men den ska dock klara att ta emot 1080P. Bör jag sätta PS3 och 360 på 1080P eller 720P eller spelar det ingen roll? Innan jag köpte växlaren så körde jag med 720P, men har nu även testat med 1080P och TV:n verkar inte ha några problem med att ta emot och visa 1080P, men frågan är om den skalar ner bilden och om det kanske är bättre att fortsätta sätta källorna (PSR3 och 360) till 720P?

Redigerat av Samplehead, 02 October 2010 - 22:05.

Postad 03 October 2010 - 10:33

Unregistered31ed242e
  • Unregistered31ed242e
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Jag köpte en TX-SR608 förra veckan och har en fråga om HDMI växlaren. Jag har kopplat PS3, XBOX 360 och min PC via HDMI till växlaren och sedan HDMI ut till min Sony KLD-46D3000 . TV:ns upplösning är på 1366x768, men den ska dock klara att ta emot 1080P. Bör jag sätta PS3 och 360 på 1080P eller 720P eller spelar det ingen roll? Innan jag köpte växlaren så körde jag med 720P, men har nu även testat med 1080P och TV:n verkar inte ha några problem med att ta emot och visa 1080P, men frågan är om den skalar ner bilden och om det kanske är bättre att fortsätta sätta källorna (PSR3 och 360) till 720P?

Förstår inte riktigt vad du menar? Du svarar ju på din egen fråga. Dvs om du har 1080p inställt på din Xbox och PS3 samt att din tv klarar detta. Varför ha 720p? Sen beror det på vilken signal enheterna skickar ut? Bitsream eller PCM? I vilket fall så bör Onkyon skala upp, om signalen som skickas inte är 1080p.

Postad 04 October 2010 - 11:54

lnu
  • lnu
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Elgiganten har sänkt till 3490kr, jag köpte precis en!
http://www.elgigante...-sr608-receiver

Postad 04 October 2010 - 13:12

jolken
  • jolken
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Elgiganten har sänkt till 3490kr, jag köpte precis en!
http://www.elgigante...-sr608-receiver

Jag såg just det och blev väldigt sugen... dock fanns den bara i svart.

Postad 04 October 2010 - 13:16

Unregistered190ec6b1
  • Unregistered190ec6b1
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Jag såg just det och blev väldigt sugen... dock fanns den bara i svart.

Priset är så bra at jeg måste bestille en;)

Postad 04 October 2010 - 14:25

Rolandbilly
  • Rolandbilly
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Riktigt tråkigt att man beställde en förra veckan för 4500:-.
1000:- är mycket pengar, speciellt då man är student.

Dock väldigt bra förstärkare, och är nöjd med den.

Postad 04 October 2010 - 17:12

Axan
  • Axan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Hej tänkte fråga er kunniga innan jag köper en på elgiganten.

Kör idag med en Sony STR-DB780 som driver Sony SS-MS835 ( http://a248.e.akamai...VE835-f_MTp.jpg )
Detta hitta jag på ett forum om min högtalare:
The 5 satellites are Sony SS-MS835 with a rated impedance of 8Ω and max input power 140W, the sub is a Sony SA-WMS835 60Hz 50W. There is a sticker on it saying sound reproduction up to 70kHz.

Kommer jag höra någon skillnad om jag kör med mina nuvarande högtalare?

Har börjat höra lite knaster i 3 av 5 högtalare, kanske är så att min förstärkare håller på att ge sig ändå?

Postad 04 October 2010 - 17:54

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
######r!

Tänkte slå till på en Onkyo 508 och så gick jag in på prisjakt av en ren slump och såg 608 för 3500kr.
Slog till direkt!

Postad 04 October 2010 - 19:07

Näfver
  • Näfver
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej. Hur är den här när man spelar musik i stereoläge? Var inne på en Yamaha 767 som säljarna i olika butiker rekomenderat. Men nu är ju priset på Elgiganten och Media Markt 3490kr så det är ju helt klart intressant. Tänkte ev köpa till 5.1 paket Kef 2005.3 högtalare eller ett paket 5.0 Dynavoice Challanger M-65 från Fynda.se. Kan det fungera på ett bra sätt både med film och musik cd? MVH Thomas

Postad 04 October 2010 - 19:10

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
ojdå..3490 för 608.an..är ju ett riktigt bra pris....desutom har ju elgiganten 30 dagar öppet köp,om man inte skulle va riktigt nöjd...

Postad 04 October 2010 - 20:02

Näfver
  • Näfver
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

ojdå..3490 för 608.an..är ju ett riktigt bra pris....desutom har ju elgiganten 30 dagar öppet köp,om man inte skulle va riktigt nöjd...

Mitt problem är att jag inte har några högtalare hemma eller att det fanns några jag ville ha på elgiganten. Därför jag gärna hör lite synpunkter på hur ljudet är i denna maskin. Media Markt hade den inte inkopplad heller.

Postad 04 October 2010 - 20:37

mounte
  • mounte
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Riktigt tråkigt att man beställde en förra veckan för 4500:-.
1000:- är mycket pengar, speciellt då man är student.

Dock väldigt bra förstärkare, och är nöjd med den.

Har inte elgiganten prisgaranti till sig själv? Tror att du kan slå dem en pling och be dem snällt.

Postad 04 October 2010 - 20:48

Rolandbilly
  • Rolandbilly
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Kan vara så, men köpte min på dustin :)
Funderar nästan på att använda returrätten, måste fundera lite till. 1000:- är lite för mycket för att ignorera

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.