Men har man Ollie i laget blir det inte mycket pengar över till oss andra.
Edit: Läst på lite hur man egentligen borde göra i Horde. Nu är jag sugen på att prova igen.
Redigerat av Unregistered6810b893, 28 September 2011 - 16:13.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
1 relaterade trådar
Postad 28 September 2011 - 15:07
Jo, man får exp för att reparera. Det är tydligen pengarna som räknas när man levelar.
Men har man Ollie i laget blir det inte mycket pengar över till oss andra. Edit: Läst på lite hur man egentligen borde göra i Horde. Nu är jag sugen på att prova igen. Redigerat av Unregistered6810b893, 28 September 2011 - 16:13. Postad 28 September 2011 - 15:16
Tycker det har blivit grymt svårt i tdm senaste veckan men det beror nog på att jag är lika sopig o dom andra har blivit bättre
Postad 29 September 2011 - 06:35
Om jag nånsing får en son till så kommer jag döpa honom till Brumak.
Postad 29 September 2011 - 07:02 Please, do share! Postad 29 September 2011 - 09:35
Det alla verkar vara rörande överens om är * Inte spendera pengar förrän Wave 9,19,29,39,49 och Boss waven * Ens hideout bör ha en ammo-låda * Bör även ha en minerad väg ut ifall det väller in monster * Single-shot shotgun är nice att ha mot de stora monstrena * De enda vapen man ska köpa är Hammer of Dawn, One-shotter eller liknande riktigt tunga vapen Den första är nog den viktigaste, annars är det lätt att man slösar bort sina pengar på att reparera hinder / turrets när de egentligen inte behövs. Postad 29 September 2011 - 10:50
Verkar vettigt, förutom just valet av nivån att köpa prylar. Får man fel boss så springer han ju sönder alla ens byggda skydd? Eller ska man bara satsa på sådana köp som bossen inte reagerar på? :/ Eller är köpen mest till för vågen innan bossenwaven? Man slösar alltså sina pengar på en våg? Samt en fråga angående fortifikationer som svagt finns kvar, står rebuild wire exempelvis. Är det inte rejält mycket billigare att ta rebuild än att låta dem försvinna helt och bygga upp dem från grunden? Postad 29 September 2011 - 10:52
Känns ju som en plan....har inte haft någon tanke ö.h.t gällande transaktioner, big spender! Springer med glädje fram och gör allt grönt ogrönt.
Postad 29 September 2011 - 11:20
Jag har ju inte gjort detta själv så jag kan inte säga om det är en bra taktik eller inte. Men det verkar vettigt. Har gjort som Bishop säger och göra allt grönt ogrönt vilket kostar en förbannat massa pengar. Jag skulle tro att hinder är för att stoppa de mindre vågorna som kommer med bossen så att man inte spenderar för mycket ammo / tid på dem så man kan sen ta hand om bossen med en Hammer eller one-shot. Dessutom skulle jag tro att turrets är bättre än hinder i boss-waven.
Vet inte. Det kostade en förmögenhet att försöka rädda laserskydden vi hade uppe när vi spelade häromdagen. Ska man spendera de pengarna de första 8 vågorna innan nionde och bossvågen så borde det kosta mer pengar att hålla de levande än att bara bygga upp dem. Inget jag VET dock, men misstänker. Postad 29 September 2011 - 13:28 De är jättebra mot bossar, man kan ta ut de flesta, kanske inte Brumak, aldrig fått testa. Postad 29 September 2011 - 17:47
Körde public för några kvällar sedan. Alla andra köpte som dårar hela tiden men jag sparade pengarna och "fegade" lite. Detta ledde till att jag på round 8 kunde köpa en silverback för 12500 "pengar". Sen hade jag mitt på det säkra tills våg 20 och en lambent berzerker kom fram och pajjade min silverback. Sen laggades host ut och matchen avbröts. Väldigt trist när man ändå hade kommit till våg 20.
Måste tillägga att jag från våg 8 fram tills 19 hade mest poäng varje runda Postad 29 September 2011 - 21:24
Heh. Postad 29 September 2011 - 22:49
Verkar bli så, de som kör Silverback eller välplacerade Troikas får mest poäng. <3 Troikas Postad 30 September 2011 - 00:45
Hur drygt blir liret om man kör som ensamvarg? Tänker främst bossar som sägs vara optimerade för coop.
Postad 30 September 2011 - 09:59
Jag har ju inte lirat nån MP än...
Men hur tjänar man pengar? Är det för kills då eller? Och kan man endast "spendera" dom mellan de olika nivåerna eller kan man köpa vapen mitt i en anstormning? Postad 30 September 2011 - 13:04
Tjänar pengar genom att döda, spenderar dem mellan nivåerna. Kan även köpa vapen/ammo mitt under pågående våg.
Postad 30 September 2011 - 14:04
Jag körde coop på hardcore med en annan häromdagen och vi var lite förvånade över hur effektiva de andra två (datorstyrda) vi hade med oss var. Så jag tror inte det borde vara några konstigheter att köra solo. Har inte provat själv dock. Postad 30 September 2011 - 19:15
Jag körde hela spelet själv på hardcore. Tyckte det var ganska lätt. Man blir ju revivad rätt fort så det var sällan några problem. Insane på Gears of War 1 var ganska svårt däremot.
Postad 01 October 2011 - 13:04
Riktigt kul igår, teamade upp med Mackemack och vi hamnade i ett lag där alla var 25+ och på overpass. Gick ruskigt bra och vi missade inte en våg förrän lvl 50 där vi fick en lambent berserker vilket förstörde vår bas. När vi väl fick starta om var det för svårt.
Fast det var riktigt kul! Postad 01 October 2011 - 19:57
Ja det var riktigt skoj att lira igår!
Får ta och lira igen en annan dag! Postad 02 October 2011 - 12:54
Fan va drygt det kan vara att komma in i multiplayer.
Ända som verka fungera utan att man ska vänta en jäkla tid är Teamdeathmatch. Har försökt joina Beast hur ofta som helst, aldrig kommit in i ett spel. Postad 02 October 2011 - 23:06
Hallå alla kunniga, läste tidigare i tråden att någon hade köpt en silverback a 12500 i horde. Spelade det i splitscreen offline tillsammans med min förstfödde tidigare men det enda vi hade tillgång till var troikan. Är det beroende på vilken bana (detta var hotellbanan) man spelar på eller ska den låsas upp på något vis? Älskar spelet men med hemmet fullt med ungar, kattunge och en bättre hälft som säger "jaha, blir det motorsågsljud igen" så fort man sträcker sig efter kontrollen så hinner man inte sätta in sig i det så fort som man önskar (vilket märks när man förlorar närkamperna med gnashern hehe). Så om någon har ett hett tips så är jag oerhört tacksam :-)
Postad 02 October 2011 - 23:37 I menyn stats and awards kan du välja horde. Där står det hur mycket man behöver bygga av staket eller vad det nu är för att få bygga silverbacken. I stats and awards alltså. Postad 02 October 2011 - 23:54 Var så lite så. Ni kommer älska silverbacken, den är en riktig best. Postad 03 October 2011 - 04:20
jag har inga proeblem alls att komma ut.. Postad 03 October 2011 - 08:32
Igårkväll hade jag mina bästa matcher nånsin i Gears. Spelade wingman med en polare och i tre olika ronder dödade jag 6 pers, alltså alla
Finns det nåt sätt att se senaste matchernas statistik typ som COD Elite? Postad 03 October 2011 - 09:12
Ingenting på nätet heller? hade för mig att man kunde kolla sånt för ettan eller tvåan?
Postad 03 October 2011 - 11:54
Har lirat gears en hel del senaste dagarna jag med (för att vara mig) och jag måste säga att horde är djävulusiskt roligt. Hade gärna gett beast en chans så om någon vill hooka up är det bara att adda mig för även jag har märkt att det är väldigt svårt att komma in i beast-mode. "Wahlgren" går jag under
Postad 03 October 2011 - 19:35
Som sagt, sista bossen är så där lustig. Dog nog fler gånger där än vad man gjorde i resten av spelet på hardcore.
Lite som sista bossen i GoW 1, väldigt flummigt hur man ska döda den. Postad 04 October 2011 - 06:25
Igår lirade jag Horde för första gången i 3:an. Lirade med ett gäng random-killar.
Tyckte som väntat att det var grymt lätt i början. Man kunde köra runt i Rambo-stil och avrätta de flesta med motorsågen. Sen tyckte jag det var ganska lätt de följande nivåerna också. Tills nivå 19. Då öppnades Mordors dörrar och ut klev en hel armé av troll och djävulskap. De flesta med stora sköldar och exploderande vapen. Vi stred tappert uppe på en trappa, men en efter en föll mina medspelare. Det slutade med att jag låg och kröp bakom ett rangligt träplank då en stor varelse med nån slags slägga kom runt hörnet och gjorde slut på mitt lidande... All in all var det alltså helt fantastiskt roligt. När första vågen kom så sprang jag runt och tjöt. Eller inte jag. Utan Cole. En sak jag tänkte på bara var att det var så dåligt utbud av vapen. Låses de "större" vapnena upp ju längre man kommer eller? Postad 04 October 2011 - 06:36
Ja fy fan, här om kvällen så var vi några som fastnade rejält på våg 40. Vi höll på i säkert 2 timmar innan vi till slut segrade. Puh! Och detta var på normal... =)
Postad 04 October 2011 - 08:03 Boomshot, mulchers och tourque bows går att plocka upp. Sedan kan man köpa mortars, hammer of dawn eller något annat av de extrema vapnen på en bestämd plats på varje karta. Sedan kan man köpa silverbacken för 12500. Utöver det kan man även få tillgång till kraftfulla vapen genom att klara "bonus waves" t.ex. avrätta 7 locusts på en runda. I lådorna man får som belöning finns allt från 6 boomshots till en vulcan minigun eller oneshot. Lådorna går även att spara så man har de kvar till svårare rundor men ofta så öppnar randoms upp dem på nivå 4 eller något Då är det bättre att spela med folk man känner. Jag och fyra andra hade kvar 10 lådor till wave 50. Var nog onödigt mycket men det blev mer att det var roligt att se hur många vi kunda spara ihop till. Postad 04 October 2011 - 12:19
INLCUDES IN-GAME WEAPON CODE REDEEMABLE AT LAUNCH OF GEARS OF WAR 3
Denna kod har jag, men har dock inte spelet. Nån som är sugen? Ska jag slänga ut koden här och först till kvarn...? EDIT: Kommer härifrån alltså: http://electronicfir...xbox-live-gold/ Redigerat av MrSpokk, 04 October 2011 - 12:19. Postad 04 October 2011 - 12:47
Klart man är sugen. Släng den åt mig om du vill
Körde precis beast. s*tan i gatan vad berserker är farlig. Jag plöjde ju ensam de tre sista vågorna. :/ Synd att Kantus inte verkar kunna heala dem, eller att mina medspelare inte healade mig vill säga. Fick nästan 25 opponents badgen. Postad 04 October 2011 - 15:10
Vet inte om du redan lagt ut den.. men jag är åxo sugen Postad 04 October 2011 - 20:30 Ja tack, snälla pretty plz Postad 05 October 2011 - 07:10
Ni som inte fick den behöver inte vara så ledsna. Det är väl bara en vapenskin va? Fick också en sån där kod när jag köpte Guld.
Postad 05 October 2011 - 12:55
Det är GeoWs skallen till Lancern. Vart det för mig iallafall när jag löste in en liknande kod.
Postad 05 October 2011 - 13:35
Gick bra i tdm igår, hade några av mina bättre matcher när jag spelade med en annan och tre botar mot 5 andra lustigt nog. Fick 14-1 och sånt utan att fega nämnvärt.
Den sämsta banan i spelet är nog dock ön. Den som tar mitten vinner banan. Då är det jobbigt när man har ett team som aldrig springer mot mitten =/ Postad 05 October 2011 - 20:11
Jag sitter med en kompis och försöker klara boss wave 50, det går lite sådär. Om någon har lust att hoppa in och hjälpa till så mottages all hjälp tacksamt! Gamertag: lifterDC
Postad 06 October 2011 - 07:43
Slår man igång mutators och "instagib melee" så kan man ha riktigt roligt Postad 06 October 2011 - 12:42
Frågan om retro lancer eller lancer är avgjord för min del, kör endast med lancer numera.
Edit: Finns det några som är bra på tdm och som är sugna att köra någon gång snart? 5 stycken alltså som kör quickmatch tdm eller ranked. Det är kul att köra solo men man kan ju ha otur med lagen eller så kommer det in massa bottar. Blir mer flytande om man kör ett konstant gäng. Redigerat av Zoiler, 06 October 2011 - 14:38. Postad 07 October 2011 - 00:25
De borde ha med assists också, inte bara kills. Jag får typ alltid exp för flest assists =/. Så går det när man kör mycket med lancern när 90% kör med shotgun =P. Blir svårare att hitta ammo till lancern också eftersom de flesta bara tappar shotgunammo (det de hade när de dog).
Fan vad mycket spawnkills jag blev utsatt för också.. hur lätt är det när man står och skjuter folk framför sig så kommer tre bakom som är odödliga i fem sekunder -_-. Ne, skitomgång! Postad 07 October 2011 - 07:19
Mjo, jag håller med. Det gick inte jättebra för oss igår. Jag testade länge med hammerburst och det gick väl sådär. Men fick direkt fler kills när jag gick tillbaka till retro lancern. Men jag kör även vanliga lancern ibland, speciellt på mer öppna banor.
Det som är mest irriterande i hela spelet är när man möter folk med sawed off i en närstrid. De skulle göra sawed off tydligare så man lättare ser att dom har en sån på ryggen eller i näven. Det värsta som finns är när man går fram mot en av dessa och tror att de har vanlig shotgun. Kommer han för nära så är det bara hoppas att man siktar precis rätt så man åtminstone tar honom med sig i graven. Jag tycker de skulle ge den mindre spridning i alla fall. Visst om den är starkare, för man måste ganska nära med den och det är en stor risk. Men som det är nu så är den för bra, speciellt i händerna på en duktig spelare för de lider sällan av lång reload. De bouncar bara tillbaka mellan cover när de laddar om. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |