Samsung PS50C7705
476 svar till detta ämne
Postad 01 June 2011 - 21:18
mrnis
-
mrnis
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Hej hopp!
Jag har haft min PS50C7705 i snart 1 vecka, och har hunnit undersökt den hel del. Något som gjort mig lite små konfunderad, är kanal-guiden, någon skrev tidigare i tråden, att det dumma är att den bara sträcker sig 3 dagar framåt. Men för mig är den inte ens heltäckande för nuvarande dag på samtliga kanaler, om jag t.ex. tittar på 4'an och går in i kanal-guiden, så kan jag se det program som sänds just nu och sedan kanske nästa och näst nästa, sedan kan det stå "ingen information" på det som skall stå efter. Och på kanalerna över och under, som t.ex. 3'an och 5'an, där kan den visa det som sänds just nu, men på det som skall vara direkt efter, redan där kan det stå "ingen information". Detta är ju inte så jäkla lysandes när man även skall använda den för inspelning, och man inte kan ställa in någonting manuellt överhuvudtaget, vilket är ganska kasst.
Vi har en LG LCD i ett annat rum, också med kanal-guide, men på den fungerar det betydligt bättre.
Det kan tilläggas att vi kör via digital spegling (kabel-TV) om det har någon betydelse, blir samma iofs, om jag kör in "vanliga" analoga kabel-TV kanaler.
Är det fler än jag som har samma problem? 
Hej! Jag får också ibland "ingen information", men om jag väntar några sekunder (max 10) så hittar den programmet. Det beror antagligen delvis på vilken CA man kör. Jag kör Strongs CA-modul för CanalDigital. Mvh mrnis
Postad 08 June 2011 - 05:50
lostsoul
-
lostsoul
-
Lärjunge
-
-
415 inlägg
Kommer SmartTV och den nya 3D-applikationen till modeller från 2010?
Postad 08 June 2011 - 20:22
mrnis
-
mrnis
-
Amatör
-
-
66 inlägg
O så har vi en ny firmware update på gång:
T-VALDEUC-3009.2
1. Title 2010 PDP C65** & 7*** Firmware for sefl-upgrade 2. Applicable Model PS**C6000 7000 series 3. Description T-VALDEUC-3009.2
- Optimization to find the Service Channel for SkyD (Germany, Austria , Swiss Region) - Improve ''11 Skype(MoIP) Camera screen is not showed - When turning off and on after recording Guide plus (Only Italy) - Improve Samsung Digital Camera''s specific MJPEG movie clip is not playbacked
Intressant om den förbättrar 3D, något som jag personligen tyckte blev bättre i samband med förgående version (3008.3)
Jaha, så har man uppgraderat nu då.... Kanske i onödan. Jag hade tidigare 3005.x dvs den sista som fanns innan Samsung stoppade möjligheten att backa. Jag kände att sitta och mecka själv var lite för stort projekt för mig så jag valde alltså att uppgradera. Nåväl nu till vad jag har hunnit kolla: 3D-funktion: Ser ingen direkt förändring. Varken förbättring eller försämring. Har även uppdaterat min BD-C6900 idag, och där var det en liten menyförändring som gjorde att den inte först kände av att jag stoppade in 3D-skiva. Jag jämförde inledningen av Monsters vs Aliens före och efter uppgraderingen och när bollen studsar ut ur bilden är fortfarande rätt dålig beträffande crosstalk. Internet@TV: Jag testade att köra en uppdatering innan jag uppgraderade. Hade inga nya tillgängliga Appar. Efter uppgraderingen fick jag SF Anytime. Jag vet inte om den kom i denna patchen eller om den kommit i tidigare (3006 eller 3008). Om den funkar bra så kan det vara den mest användbara appen hittills. Bra att kunna hyra en film så smidigt och enkelt. Har dock inte kollat utbudet eller bildkvaliteten än. Övrigt: Ja i övrigt är det inte mycket att säga. Jag har ju på något sätt accepterat att jag nu inte kan backa om jag skulle vilja, men förhoppningen är att det kan komma ytterligare patchar som fixar 3d-problemen. Mvh mrnis
Postad 09 June 2011 - 08:09
mrnis
-
mrnis
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Kommer SmartTV och den nya 3D-applikationen till modeller från 2010?
Utan att sett något officiellt från Samsung tror jag det är väldigt tveksamt om de uppgraderar förra årets TV-apparater till att få samma funktioner som årets. De vill liksom att man ska köpa en ny Tv istället. SmartTV tror jag alltså inte kommer. Någon ny 3D-applikation har jag inte sett av alls, finns det någon info-länk eller så om den? Mvh mrnis
Postad 27 June 2011 - 12:20
avbryt
-
avbryt
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Kollade film igår via SF Anytime appen! Fungerade felfritt. Jag kunde använda bästa kvalitetsinställning med mycket bra bild överlag. Dock problem med rörelser där bilden ibland är dålig, sk ghosting. Tror detta borde gå att lösa med hjälp av bildinställningar av något slag!
Väldigt sjyst upplevelse hursomhelst, verkligen att rekommendera!
Postad 27 June 2011 - 17:43
mrnis
-
mrnis
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Kollade film igår via SF Anytime appen! Fungerade felfritt. Jag kunde använda bästa kvalitetsinställning med mycket bra bild överlag. Dock problem med rörelser där bilden ibland är dålig, sk ghosting. Tror detta borde gå att lösa med hjälp av bildinställningar av något slag!
Väldigt sjyst upplevelse hursomhelst, verkligen att rekommendera!

Jag har också testat den i helgen och håller med. Verkligen smidigt med en hyrfunktion direkt i TVn (för oss som inte har det i digitalTV-abbonemanget). Om bara Voddler också kunde fixa en app skulle det bli riktigt roligt. //mrnis
Postad 03 July 2011 - 08:02
morre123
-
morre123
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Har nyligen köpt en 7705, är väldigt nöjd än så länge. Har några frågor som jag hoppas någon kan svara på.
1 kan man utföra vittvätt, i isåfall hur gör man?
2 hur bläddrar man i text tv mellan sidor som har flera text sidor. När det står tex sid 2 (6)
3 går det att se hur många timmar man tittat på tvn, så man kan holla koll på när man kan börja kalibrera
tacksam för svar
Postad 11 July 2011 - 15:18
Unregistered30592
-
Unregistered30592
-
Lärjunge
-
-
407 inlägg
Är väl inne på BILDALTERNATIV. Längst ner finns inbränningskydd gå in där och klicka ner till rullande och tryck enter. Sen startar en rullande bild ifrån svart till vitt.
Postad 16 July 2011 - 13:08
Unregistered99322caa
-
Unregistered99322caa
-
Lärjunge
-
-
470 inlägg
Jag tog hand om en sista C7705 nu på ONOFF 30%-på-allt-i butik konkurs-rea, 8329 kr.
Och en BD-C6900 för 1567 kr, båda butiks-hylle-ex. Efter en varsam tvätt med fönsterputs
och mikrofibertrasa ser chansningen ut att ha varit lyckad. inga kosmetiska fel hittade.
Redigerat av Unregistered99322caa, 18 July 2011 - 10:26.
Postad 21 July 2011 - 21:40
sötsvansen
-
sötsvansen
-
Rookie
-
1 inlägg
Smyger in med en dum - och säkerligen enkel - fråga för er med vetskap.
Jag har den här TVn redo väntandes hemma på mig när jag nu flyttar hem från kontinenten.
Min fråga är: kan man streama HD-material via det trådlösa nätverket utan större problem? Behövs det köpas till något för att det skall fungera, utöver det som följer med i kartongen (om man redan har ett fungerande trådlöst nätverk det vill säga)?
Min uppfattning är att det bör fungera, men att en "dongel" behöver investeras i sådana fall?
Någon med erfarenheter?
/Svans
Postad 21 July 2011 - 21:57
Mathzon
-
Mathzon
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Smyger in med en dum - och säkerligen enkel - fråga för er med vetskap.
Jag har den här TVn redo väntandes hemma på mig när jag nu flyttar hem från kontinenten.
Min fråga är: kan man streama HD-material via det trådlösa nätverket utan större problem? Behövs det köpas till något för att det skall fungera, utöver det som följer med i kartongen (om man redan har ett fungerande trådlöst nätverk det vill säga)?
Min uppfattning är att det bör fungera, men att en "dongel" behöver investeras i sådana fall?
Någon med erfarenheter?
/Svans
Dongel eller bara en enkel nätverkskabel, har testat själv 720p utan problem.
Postad 21 July 2011 - 22:25
Tjkd
-
Tjkd
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hej allesammans!
Jag är också en "lycklig" ägare av denna TV, men jag har lite frågor till er andra som jag gärna skulle vilja ha svar på om någon är vänlig nog att svara.
* Det syns ingen Picture in Picture bild när jag har uppe Programguiden, det står bara och laddar men kommer aldrig någon bild? Har varit så sedan jag köpte den trots flera firmware uppdateringar. Har alla detta problemet?
* Kan inte få ut PCM/DTS/DD signal från TVn via Optisk när jag kör via den inbyggda Mediaspelaren? Skulle detta fungera om jag kör en HDMI 1.4 (audio return channel) kabel till förstärkaren (Onkyo SR-608 med HDMI 1.4)?
Märkte t.ex. att det inte gick att skapa ett konto i Internet@TV när man hade menyerna på Svenska p.g.a. någon bugg, men bytte man till Engelska så gick det. Tänkte bara nämna detta om någon annan haft problem med det.
Har också haft lite problem med att TVn inte uppfattat någon signal från min Onkyo förstärkare då och då (men väldigt sällan) , men efter att ha kopplat bort strömmen helt från TVn via kontakten så har det fungerat igen.
Hade väldiga problem med att få bild i början då AnyNet funktionen skapade stora problem mellan TVn och Onkyo förstärkare. Detta är tydligen ett känt problem på internet nu när jag sökt på det i efterhand. Men efter många timmars felsökning så hittade jag det själv, och samsung själva visste inte alls vad det kunde vara. Kanske också kan hjälpa någon förhoppningsvis.
Postad 28 August 2011 - 12:56
mrnis
-
mrnis
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Hej!
Jag upptäckte igår 2 nya internet@tv-appar jag kunde installera. Båda anser jag vara några av de mest intressanta apparna hittills.
"Samsung Explore 3D": innehåller mycket 3D-klipp och en packe av de 3D-dokumentärer som går att köpa på 3D blueray. Tyvärr kräver det bra bandbredd, jag ska ha 100/100 mbit men får ändå avbrott då och då i filmerna.
"Viaplay", betal-app, men stort utbud av filmer. Innehåller även lite tv och sport.
Mvh
mrnis
Postad 12 September 2011 - 07:13
zaint_it
-
zaint_it
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej allesammans!
Jag är också en "lycklig" ägare av denna TV, men jag har lite frågor till er andra som jag gärna skulle vilja ha svar på om någon är vänlig nog att svara.
* Det syns ingen Picture in Picture bild när jag har uppe Programguiden, det står bara och laddar men kommer aldrig någon bild? Har varit så sedan jag köpte den trots flera firmware uppdateringar. Har alla detta problemet?
* Kan inte få ut PCM/DTS/DD signal från TVn via Optisk när jag kör via den inbyggda Mediaspelaren? Skulle detta fungera om jag kör en HDMI 1.4 (audio return channel) kabel till förstärkaren (Onkyo SR-608 med HDMI 1.4)?
Märkte t.ex. att det inte gick att skapa ett konto i Internet@TV när man hade menyerna på Svenska p.g.a. någon bugg, men bytte man till Engelska så gick det. Tänkte bara nämna detta om någon annan haft problem med det.
Har också haft lite problem med att TVn inte uppfattat någon signal från min Onkyo förstärkare då och då (men väldigt sällan) , men efter att ha kopplat bort strömmen helt från TVn via kontakten så har det fungerat igen.
Hade väldiga problem med att få bild i början då AnyNet funktionen skapade stora problem mellan TVn och Onkyo förstärkare. Detta är tydligen ett känt problem på internet nu när jag sökt på det i efterhand. Men efter många timmars felsökning så hittade jag det själv, och samsung själva visste inte alls vad det kunde vara. Kanske också kan hjälpa någon förhoppningsvis.
Testa att ta bort alla kanaler du inte betalar för så hoppar förhandsvisningen igång. Jag kör med en Onkyo TX-NR808, HDMI ARC och där är inget problem med ljudet från mediaspelaren.
Postad 13 September 2011 - 07:59
Unregisterede66b2ebb
-
Unregisterede66b2ebb
-
Användare
-
-
105 inlägg
Ni som vill nergradera (från vilken version som helst enligt min uppfattning) så finns det goda nyheter... Titta på följande länk: http://www.dtvforum....opic=95635&st=0Uppdatering: Det funkar hur bra som helst! Någon lirare har lyckats få tag i firmware "0000" från en Samsung tekniker, och med denna kan man nu nergradera från vilken firmware man än har. Det man gör är helt enkelt: - Ladda ner firmware "0000" via länken ovan
- Packa upp filen på en USB sticka
- Koppla USB stickan till din TV och gör en normal "software upgrade". Dvs samma tillvägagångsätt som vid en normal uppdatering (via USB).
- Nu har din tv version "0000" och nu kan du uppdatera till vilken version som helst.
- Om du vill byta FW, installera "0000" och sedan valfri FW igen!
Notera att det alltid är riskfyllt att mecka med FW, så var säker på det du gör! Jag lyckas gå från 3009.2 till 0000 och sedan till 2004, som många tycker är den bästa firmware för denna tv. Testade 3D på 2004 och jag kan nog hålla med om att 3D effekten syns mer, det är bla mer 3D-djup än 300X versionerna. Samt lite skarpare bild på "vanlig" tv, dock kan det ju vara en inbillning... Nackdelen är att vissa appar, såsom Explore 3D inte fungerar längre...
Redigerat av Unregisterede66b2ebb, 14 September 2011 - 07:17.
Postad 10 October 2011 - 19:34
Unregisteredc120a6b5
-
Unregisteredc120a6b5
-
Amatör
-
-
68 inlägg
jag är lite nyfiken. Jag kunde fixa i menyerna inna med tvn men nu e det väldigt mkt som är gråat och jag kommer inte åt tex hdmi black level och mkt mkt annat så det blir svårinställt. vad har jag gjort för fel?
Postad 10 October 2011 - 19:40
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Låter som en THX-inställning.
Postad 10 October 2011 - 20:20
Unregisteredc120a6b5
-
Unregisteredc120a6b5
-
Amatör
-
-
68 inlägg
var fixar jag den?
e tacksam för svar för jag blir galen och kastar ut den snart
Postad 10 October 2011 - 21:28
Unregisteredc120a6b5
-
Unregisteredc120a6b5
-
Amatör
-
-
68 inlägg
problemet löst.. när man kör i yxbcr läge på xboxen så blir det automatiskt skuggningar bland menyer i tvn.. boxen e ställd på 60hz nu med ..ser bra ut igen efter byte av firmware och ny kalibrering
Postad 04 November 2011 - 09:31
mrnis
-
mrnis
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Ny FW som visserligen inte verkar ge så mycket enligt specen, men som enligt forumpost på SamyGo verkar kunna förbättra 3Dn lite. Ska testa den i helgen.
//mrnis
1. Title
2010 model Firmware for self-upgrade
2. Applicable Model
UE**C6, 7, 8 Series
3. Description
* T-VALDEUC-3011.0
- Optimization to find the Service Channel for SkyD (Germany, Austria , Swiss Region)
- Improve ''11 Skype(MoIP) Camera screen is not showed
- When turning off and on after recording Guide plus (Only Italy)
- Improve Samsung Digital Camera''s specific MJPEG movie clip is not playbacked
- fixed power on/off issue when connected by network
Nu är den testad, och jag måste säga att jag inte ser någon fantastisk skillnad i 3d-effekt. Pausade på en av första djungelscenerna i Avatar 3D och testade att ställa in 3d-nivån till +5 så det inte blev något crosstalk, men då kom det mer crosstalk på andra "bilddjup" istället. Möjligen en marginell förbättring mot 3009.2.
Redigerat av mrnis, 07 November 2011 - 08:49.
Postad 05 November 2011 - 06:45
leijoona
-
leijoona
-
Rookie
-
6 inlägg
ni som har på MJC, tex. på mjuk. när ni har tittat på text-tv ändras eran MJC till AV. Det gör min vad kan det vara för fel???
Postad 24 January 2012 - 11:06
rikardlarsson
-
rikardlarsson
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
En servicetekniker från Samsung Support var här nu på förmiddagen och bytte ut panelen på min TV, då jag hade fått en röd pixel på den förra. Inga döda eller missfärgade pixlar på den nya, men däremot "buzzar" den betydligt högre nu än innan. Det hörs ganska mycket när jag sitter i soffan och ökar ju ljusare bilden blir, vilket ju är logiskt. Lyssnar jag över TVn i "värmeledningshålen" hörs det rejält och verkar inte komma från någon specifik plats i TVn, utan låter jämnhögt oavsett vart jag sätter örat över TVn.
Vad kan ha orsakat detta? Har det med den nya panelen att göra? Eller är det teknikern som kan ha slarvat med något när han skruvade av och på bakstycket plus alla kretskort och dylikt? Läste på ett annat forum att det kunde bero på dåligt åtskruvade skruvar eller att det glappade någonstans så att det bildades vibrationer, kan det verkligen stämma?
Postad 10 May 2012 - 22:33
mrnis
-
mrnis
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Ny Firmware släppt:
T-VALDEUC 3014.1
Lite blandade fixar enligt specen, det som verkar mest intressant är "Improved tuner performance".
//Mrnis
Postad 17 May 2012 - 09:59
rober2
-
rober2
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Jag lyckas inte uppgradera firmware.
Har provat både via online (trådlöst) och via USB, men TV'n visar i båda fallen meddelandet "Ingen fil tillgänglig för uppgradering". Filen T-VALDEUC_3014.1.exe ligger ju bevisligen på USB-minnet, nedladdad från samsung.com/support.
Jag har inte gjort någon firmwareuppgradering tidigare, men jag ser ingenstans att en viss rev av firmware är en förutsättning för att uppgradera till den senaste.
Har någon ett tips?
======
Jag har kommit på det. Man måste ju köra .exe-filen i datorn först så att den packas upp på usb-minnet. Sen funkar det att uppgradera TV'n.
Redigerat av rober2, 25 May 2012 - 22:03.
Postad 06 January 2014 - 05:14
Pixel-marodören
-
Pixel-marodören
-
Rookie
-
1 inlägg
Firmware: 3015.0 Källa: inbyggda boxer-mottagarenLäge: Film Celljusstyrka: 15 Kontrast: 81 Ljusstyrka: 58 Skärpa: 0 Färg: 46 (eventuellt 45) Ton: G52/R48 Avancerade inställningarSvärta: Av Dynamisk kontrast: Av Gamma: 0 Färgområde: Ursprunglig Vitbalans: 25 på samtliga (Har inte forskat så mycket där) 10p Vitbalans: På 1: -1,-1,-2 2: +4,+4,+3 3: +3,+3,+3 4: +2,+1,+2 5: 0,0,0 6: 0,0,0 7: 0,0,0 8: -1,0,0 9: -1,-1,-1 10: 0,0,0 Hudfärg: 0 Kantförbättring: Av xvYCC: Av BildalternativFärgton: Varm1 Storlek: Auto Wide Skärmläge: 4:3 Digital Noise Filter: Auto MPEG Noise Filter: Auto HDMI svärta: Normal Filmläge: Av Motion Judder Canceller: oftast på standard, tyvärr finns det en bugg som gör att filtret stängs av om man tittar SVT1 eller SVT2, när filtret stängts av måste man gå in i menyn för att återställa det. Källa PS3 slim:Samma inställningar förutom Färg: 47 (eventuellt 46) BildalternativStorlek: Anpassa till skärm Tyvärr har TV:n ganska dålig svärta, så den fungerar inget vidare i ett kolsvart rum.Inställningarna är anpassade för ett ganska mörkt rum med svagt indirekt lampljus.Jag har testat standardinställningarna och diverse kalibreringar som det tipsats om i diverse forum och bloggar, men aldrig blivit riktigt nöjd, det gick max två veckor tills jag var inne och kladdade i menyerna. I somras kom jag fram till inställningarna ovan, jag är fortfarande nöjd och är numera sällan inne och petar i menyerna. Jag vet dock inte hur mycket det skiljer mellan olika TV-exemplar...
Redigerat av Pixel-marodören, 06 January 2014 - 07:13.
Postad 05 February 2014 - 14:33
mobimation
-
mobimation
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag har en PS50C7705 som inte gått många timmar sedan den köptes.
Helt kosmetiskt felfri förutom att bordsfoten har en repa.
Den stod som demo i OnOff-butik och jag har kört den så fåtal timmar sedan jag köpte den
att den fortfarande har svaga antydningar av "inbrända" logotyper från de kabelTV-kanaler som
stod på som demo i butiken. Men det kan man motionera bort om man använder TV:n,
Om någon har intresse i Sthlms-området kan ni höra av er.
Postad 25 June 2014 - 13:39
Unregistered99322caa
-
Unregistered99322caa
-
Lärjunge
-
-
470 inlägg
Verkar som de här plasmapanelerna är mkt utsatta för interna sprickor i displaypanelen,
Man kan se 100 tal inlägg på internationella forum om det.
Jag upptäckte en på min PS50C7705 nu som troligen inte gått mer än 20 timmar sedan 2011  utan mest stått i ett förråd.
Men den fungerar felfritt. Hittills. Sprickan syns bara om man tittar mkt nära och bara om det är ljus bild. Jag hoppas slippa det många beskrivit "We heard a large pop and the display went out".
Men det gör den osäljbar så nu har jag en toppensnygg PS50C7705 tills den ger upp på riktigt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|