Jag vet inte om jag postar i rätt tråd, då jag är osäker på var felet ligger, men jag "chansar".
Jag har köpt en CA-modul HD från Comhem, som jag använder tillsammans med min Sony KDL-55EX720. Det har fungerat helt tillfredsställande, men sedan några dagar eller kanske till och med en vecka så får jag ingen textning på just HD-kanalerna. Jag har Comhem 8 favoriter, där jag valt 5-6 HD-kanaler, och ingen av dem har längre några undertexter. Jag började undra om jag råkat komma åt någon knasig inställning i TV:n, så jag gjorde en factory reset och installerade om hela baletten. Med samma resultat. Det finns en "subtitles"-knapp på TV:ns fjärrkontroll. För on/off, och den har jag givetvis provat även i "off"-läget, bara för att utesluta att det skulle vara den.
Har någon en hum om var felet kan ligga? Jag är dåligt insatt i tv-teknik över huvud taget, men spontant känns det som att det är modulen som är lite knasig (eller kanske ligger felet hos COMHEM)? Och varför är det bara HD-kanalerna som drabbas av det hela? Jag har skickat felanmälan till Comhem, men de har (givetvis) ännu inte hört av sig.
Edit: Jag bor i centrala Göteborg, ifall det nu anses vara viktigt att veta.
Redigerat av Unregistered47f8c37b, 18 september 2011 - 16:50.