Hoppas planen inte är för överlägsna igen bara, som i bf2... man blev ju oslagbar när man lärt kontrollera J-10an tex, och bombplanen... va inte ovanligt att jag hade 85-0 i K:D när jag fick tag i plan i slutet när jag lirade BF2, public, hä häFast den kontroll som förhoppningsvis kommer att användas överlägset mest är ändå den trogna gaml joysticken som nötts, stötts och blötts åtskilliga timmar i BF2
![]()
Jisses vad flygsugen man blev nu!
Battlefield 3 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
5
|
(26)
|
199:- | |
Battlefield 3 - Limited Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
3
|
(12)
|
Inga priser | |
Battlefield 3 - Premium Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
9
|
(0)
|
Inga priser |
Battlefield 3 - PSN-ID-tråden (40 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 17 August 2011 - 07:46
Postad 17 August 2011 - 07:52
haha PIP! precis vad jag tänkte med haha9 banor, snålrövarna.
ser ju helt ok ut annars
Postad 17 August 2011 - 08:26
Snuskigt peppad på spelet!
Postad 17 August 2011 - 08:29
Tycker absolut inte hon skall skippa PS3 versionen, hon får köpa båda helt enkeltDet är till och med så att min tjej överväger att skippa PS3-versionen och köra PC-versionen.. (Hon har en egen PS3:a arnars) Så jag får väl sitta själv och suga på min kontroller när det släpps medan tjejen försöker lära sig spela FPS med mus å t-bord
Såg videon.. måste säga att jag fick gåshud över HELA kroppen, till och med ställen man inte visste fanns.
för mig blir det lätt att bestämma mig.. PS3 versionen, för jag har ingen kraftig spel dator.
sedan är det skönare att sitta/halv ligga i soffan o spela
Absolut infanteriet måste ju ha bra skit o försvara sig medFIM-92 Stinger - Nu rackarns ska helikopterbusarna få smaka =)
Snuskigt peppad på spelet!
Postad 17 August 2011 - 08:45
Absolut infanteriet måste ju ha bra skit o försvara sig med
Jag tycker dock att tracer/RPG-systemet i BFBC2 fungerar helt ok. Dock blir man sur när dom har smoke och inte någon kollega också tracear. Detta är mest uppenbart på Rush i Oasis. Kommer inte ihåg direkt i BF2 hur effektiv AA-missiler var och om det egentligen bar större skillnad mellan dessa och vanliga RPG's typ.. men jag är säkra på att Dice har löst det på ett utomordentligt sätt.. det har dom gjort ända sedan BF1942 =)
Postad 17 August 2011 - 09:54
Jag tycker dock att tracer/RPG-systemet i BFBC2 fungerar helt ok. Dock blir man sur när dom har smoke och inte någon kollega också tracear. Detta är mest uppenbart på Rush i Oasis. Kommer inte ihåg direkt i BF2 hur effektiv AA-missiler var och om det egentligen bar större skillnad mellan dessa och vanliga RPG's typ.. men jag är säkra på att Dice har löst det på ett utomordentligt sätt.. det har dom gjort ända sedan BF1942 =)
"Kommer inte ihåg direkt i BF2 hur effektiv AA-missiler var " Inte så effektiv... när man lärt sig hur man använder kamera "bakåt" i planen, då tittade man bara bakåt medans man girade, och släppte flares precis innan missilen träffade... hoppas det blir bättre på denna... att man kan släppa iväg kanske 2 missiler, eller att det är svårare att lura missilerna...
Postad 17 August 2011 - 17:47
Taget från @Battlefield twitter för en stund sedan.Great news for our console BF fans! In today's #GamesCom interviews DICE GM Karl Magnus (@L_Twin) confirms console server browser in #BF3.
Fan va nice...
Postad 17 August 2011 - 17:50
Taget från @Battlefield twitter för en stund sedan.
Fan va nice...
F*n vad najs för konsollspelarna!!! Hoppas man kan se ping, mapcycle etc med då!
Postad 18 August 2011 - 07:03
F*n vad najs för konsollspelarna!!! Hoppas man kan se ping, mapcycle etc med då!
Jag tycker mig ha sett en tendens i server browsers för konsol att pingen bara presenteras med typ 3 prickar med röd/orange/grön färg, varav grönt är typ allt under 200ms, vilket skulle va helt ospelbart för en PC-spelare, men som ibland i BFBC2 känns som man helt enkelt får acceptera
Får hoppas att dom tar sitt arv som PC-spel till fånga och ser till att konsol får en riktigt najs presentation av ping!
Risken är ju att Sony har nått finger med i spelet och säger sitt.. iallafall på PS3:an.
Postad 18 August 2011 - 07:18
timmarna i bara Battlefield 3 kommer ju bli enorma..
Postad 18 August 2011 - 07:36
Redigerat av Unregistered0e5c46c2, 18 August 2011 - 07:37.
Postad 18 August 2011 - 10:15
Kan även rekommendera Planet Battlefield för alla de senaste nyheterna rörande battlefield.
Postad 18 August 2011 - 10:29
inte specillt mycket nyheter.. gammla frågor/svar.Battlefield livestream om 20 min
Kan även rekommendera Planet Battlefield för alla de senaste nyheterna rörande battlefield.
Redigerat av Unregisteredc2d1da48, 18 August 2011 - 11:53.
Postad 18 August 2011 - 19:18
Postad 19 August 2011 - 07:39
Postad 19 August 2011 - 07:40
Varför skulle styrningen vara som i CoD i ett BF-spel?Någon som har uppgifter om hur styrningen är jämfört med BF2. Om styrningen är som cod så blir detta spel ett givet köp. Om den är som i BF2 så hoppar jag över för den suger bäverpung......
Redigerat av masse70, 19 August 2011 - 07:40.
Postad 19 August 2011 - 08:51
Postad 19 August 2011 - 08:59
Jag menade såklart inte att du inte fick tycka vad du ville. Jag tyckte bara det kändes lite osannolikt och lite väl mycket begärt att hoppas på att BF skulle likna CoD eller tvärtom.Tja masse.....varför ska den det......uppenbarligen tycker jag det eftersom styrningen i BF är sämre än den i cod.....
Postad 19 August 2011 - 09:17
Snackar vi pc här eller, känns ju som att det hänt ganska mycket med styrningen sen 2005.Någon som har uppgifter om hur styrningen är jämfört med BF2. Om styrningen är som cod så blir detta spel ett givet köp. Om den är som i BF2 så hoppar jag över för den suger bäverpung......
Eller är det fortfarande svårt med skillnaden på BFBC2 och BF2.
Redigerat av vvv, 19 August 2011 - 09:17.
Postad 19 August 2011 - 09:35
Postad 19 August 2011 - 09:38
Postad 19 August 2011 - 09:41
I see, men på vilket sätt tycker du det?Spelet i sig får gärna vara annorlunda från cod.....det har jag inget problem med utan det är ju bara trevligt....men styrningen i BFBC2 (korrekt kylspray) är i mina ögon under all kritik. Jag har försökt spela flera gånger men varenda gång gör styrningen att jag lackar ur.
Vore intressant att höra för själv tycker jag den funkar som en smäck, iaf på pc. Såvida vi inte bara pratar användatet av handkomntroller här och inte grund game mechanics oavsett styrmedel?
Redigerat av masse70, 19 August 2011 - 09:42.
Postad 19 August 2011 - 09:55
Postad 19 August 2011 - 10:29
Det där med att gå uppför trappor hade jag också problem med någon gång, men det var pågrund av något märklgt lagg som gjorde att man flöt omkring på stående fot.
BF har också ett smalare FOV än COD vilket gör att orientering inomhus i trånga miljöer blir lite svårare. Men man vänjer sig...
Som vanligt är de så otroligt olika spel så försök på likhetstecken mellan dem borde förbjudas.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 19 August 2011 - 10:33.
Postad 19 August 2011 - 11:22
Som vanligt är de så otroligt olika spel så försök på likhetstecken mellan dem borde förbjudas.
Instämmer!
Postad 19 August 2011 - 12:02
Postad 19 August 2011 - 13:45
Olika är bra men styrning är fortfarande katastrof i mina ögon. Killzone var lite meckig men det gick att hantera efter ett tag men BFBC2 går bara inte. Ska man upp för en trappa och missar får man ju backa två steg och ta två steg i sidled för att sedan gå framåt.....kan inte riktigt förklara känslan men det är lite som att man styr en pansarvagn....det känns väldigt fyrkantigt.
Du är nog ensam om att säga sådanna hemskheter i denna forumtråd
Jag körde däremot Bad Company 1 igår och upplevde en enorm skillnad spelmässigt i snabbheten i styrningen.. missade typ allt, men det är nog bara en vanesak.
Däremot tycker jag att styrningen i Black Ops är ganska lik BFBC2... Har inte spelat Killzone...
Så jag tror det bara är en vanesak och inget som du kommer räkna med kommer förändras på något sätt egentligen. Dags att öva lite med BC2 helt enkelt.. =)
Edit: Jaha, Black ops är CoD-serien.. Men då förstår jag inte alls, då jag tycker att dessa är precis lika varandra förutom lite andra knappar m.m.
Redigerat av novaland, 19 August 2011 - 13:49.
Postad 19 August 2011 - 13:51
Är väl för att motorn i MW2/BO har dubbelt så hög FPS som BC2 30/60 där 60 såklart ger ett snabbare respons. Även om man såklart kan tweaka kontrollen rejält kan man väl inte uppnå samma känsla på en motor som inte är lika snabb?Olika är bra men styrning är fortfarande katastrof i mina ögon. Killzone var lite meckig men det gick att hantera efter ett tag men BFBC2 går bara inte. Ska man upp för en trappa och missar får man ju backa två steg och ta två steg i sidled för att sedan gå framåt.....kan inte riktigt förklara känslan men det är lite som att man styr en pansarvagn....det känns väldigt fyrkantigt.
Eller är jag totalt fel ute och borde bli tracedartad året ut?
Postad 19 August 2011 - 21:07
Kan bara anta och gissa att detta har att göra med FPS el dyl för vad gäller iaf pc-versionen av BC2 är kontrollen inget i närheten av vad som här beskrivs. Funkar som smör i solsken tom.Jag håller faktiskt med merger. Förstår precis vad han menar!
Men om det nu har nåt med låga framerates på konsoll är det kanske inte så konstigt att man kan tycka så?
Allt jag ville komma fram till är att det isåfall handlar om skilnlader på versioner och inte spelet som sådant.
Postad 20 August 2011 - 05:58
Kan bara anta och gissa att detta har att göra med FPS el dyl för vad gäller iaf pc-versionen av BC2 är kontrollen inget i närheten av vad som här beskrivs. Funkar som smör i solsken tom.
Men om det nu har nåt med låga framerates på konsoll är det kanske inte så konstigt att man kan tycka så?
Allt jag ville komma fram till är att det isåfall handlar om skilnlader på versioner och inte spelet som sådant.
Ja, det är en jäkla skillnad mellan konsoll och PC i styrningen... det är det ju alltid förstås, men i BFBC känns styrningen lite som om kontrollen legat i sirap eller nåt... men på PC är styrningen som vilket annat FPS spel på PC.
Postad 20 August 2011 - 10:24
Redigerat av Unregistered1232, 20 August 2011 - 10:25.
Postad 20 August 2011 - 14:34
Just att man får ta om flera gånger när man ska springa upp i en trappa får en att gå bärsärk.
/G
Postad 20 August 2011 - 14:51
Postad 20 August 2011 - 16:35
Förstår inte riktigt vad ni menar med att det känns som en stridsvagn/sirap med styrningen? För mig flyter det på hur bra som helst, jag kör max på sensitivity också, vilket ni kanske inte gör?
Hehehe, kör jag max snurrar jag runt som en isprinsessa i OS!
Redigerat av Garrett, 20 August 2011 - 16:35.
Postad 20 August 2011 - 18:50
Poängteras bör väl att jag kör med normal i känslighet.
Merger: +3
Just att man får ta om flera gånger när man ska springa upp i en trappa får en att gå bärsärk.
/G
Postad 21 August 2011 - 00:19
Det är för att flertalet här som klagar på styrningen är inbitna COD/MW-spelare som är vana vid ett betydligt mer "snabbare" spelsätt.Förstår inte riktigt vad ni menar med att det känns som en stridsvagn/sirap med styrningen?
Det jag ställer mig undrande över är om ni som hatar stridsvagnar och sirap verkligen har gett spelet en chans? Har man speltid i COD/MW2 som räknas i dygn istället för timmar så tar det ett bra tag att vänja sig vid BF:BC2:s kontroll/styrning, så är det bara. Att spela ett par matcher räcker inte.
Jag underhöll mig i princip bara med COD4/MW2 förut och när jag väl provspelade Bad Company 2 hatade jag spelet. Jag hatade styrningen och jag hatade allt nytt och annorlunda som gjorde att jag bara sprang omkring och var allmänt förvirrad hela tiden. Nu har jag vant mig och ja, styrningen är "tyngre" än den som finns i COD/MW-spelen, men den fungerar precis lika bra (när man vant sig vid den!).
Postad 21 August 2011 - 01:32
+5
Postad 21 August 2011 - 08:55
Ja vi har fattat att ni inte kan spela andra spel än cod. Försök att utväckla er lite istället. Spelet är inte för en 14åring som vill Quick-scopa. Cod är ett grymt spel på sitt sätt och super kul att kunna snurra 45 varv på 0,3 sec. Men BF är ett lite mera realistiskt krigsspel och är svårare att komma in i. Egen skryt luktar illa jag vet, men jag är inte allt för dålig på BF. Hamnar ganska ofta högst upp på listan trotts styrningen. Vad säger det er... Är styrningen då kass eller är det bara ni som är kassa och envisa? Bara att börja spels så lär ni er också med tiden.
+5
Jag är en 36årig gubbe, med 2 barn, och spelar när jag får tid, vilket inte är mycket, både på PC och Ps3, för att vissa jobbarkompisar/kompisar spelar på ps3, och andra på PC, så räkna inte in mig bland qiuckscoopande fjortisar, hä hä
Finns knappt några fördelar med bf på konsoll... förutom att det är mer avslappnat att spela i soffan, det är så jäkla ösigt på PC ibland... och man kan kniva jobbarkompisar som inte har PC!
Kommer bli dyr höst... bf3 till PC och ps3, MW3 till PC och Ps3... släpps dom spelen samtidigt med?
Postad 21 August 2011 - 08:59
Kommer bli dyr höst... bf3 till PC och ps3, MW3 till PC och Ps3... släpps dom spelen samtidigt med?
28 okt och 8 nov.
Redigerat av Unregistered5bb908bc, 21 August 2011 - 08:59.
Postad 21 August 2011 - 09:09
Ja vi har fattat att ni inte kan spela andra spel än cod. Försök att utväckla er lite istället. Spelet är inte för en 14åring som vill Quick-scopa. Cod är ett grymt spel på sitt sätt och super kul att kunna snurra 45 varv på 0,3 sec. Men BF är ett lite mera realistiskt krigsspel och är svårare att komma in i. Egen skryt luktar illa jag vet, men jag är inte allt för dålig på BF. Hamnar ganska ofta högst upp på listan trotts styrningen. Vad säger det er... Är styrningen då kass eller är det bara ni som är kassa och envisa? Bara att börja spels så lär ni er också med tiden.
+5
Jag startade PS3an för första gången på 2 månader nu, skall ladda ner typ 2 gig uppdateringar till BF:BC2 sen kommer jag in och kör. See you online my friend!
Postad 21 August 2011 - 09:35
Postad 21 August 2011 - 13:58
Har man problem med att gå uppför en trappa i BFBC2 så kanske de snarare är Paralympics man ska sikta på o inte BF3..
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
Battlefield 3 - PSN-ID-tråden
25 bilder
55 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?