Cardsplitter - Smartwi, Clone+ (eller annan)?
600 svar till detta ämne
Postad 23 februari 2015 - 13:18
Vispen74
-
Vispen74
-
Användare
-
-
230 inlägg
Ah ok, det förklarar saken då. Vet inte om detta är har med problemen att göra, var dock ett gammalt inlägg http://cardsplitter....7-tv12-problem/
Ja, såg det där. Ingen lycka dessvärre. Det visar sig att samtliga firmwares från i alla fall 3.2.0.0 fungerar alla i A-mode med alla kanaler, men inte alla mottagare. Ingen av de funkar i B-mode på vissa kanaler, men väl alla mottagare
Postad 24 februari 2015 - 18:11
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
Jag har dålig koll på kortdelare och efter förra årets lagändring, vad finns det för alternativ kvar? Och vilket i så fall fungerar bäst för Canal Digital?
Postad 28 februari 2015 - 10:10
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Smart wi version 1 funkar fint med CD. Oavsett boxar, CA-moduler etc.
Den klarar tom pairing till en box i taget. C More Fotboll HD och Hockey HD är pairade. Den godkända box som är pairad mot originalkortet ger bild på pairad kanal. Då får andra pairade boxar som går till dessa kanaler inte bild förrän den första stängs.
Inget trassel, inga stopp nuförtiden. För några år sedan var det lite instabilt då och då, men inte numera.
Med andra ord klockrent.
Postad 28 februari 2015 - 11:23
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
Version 1 är samma som Lite vad jag förstår enligt deras hemsida?
Postad 28 februari 2015 - 15:27
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Version 1 är samma som Lite vad jag förstår enligt deras hemsida?
Korrekt.
Postad 03 mars 2015 - 19:46
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2 495 inlägg
Härligt! Så den kan man köpa även med ett abbonemagn skaffat på denna sidan årsskiftet då?
Postad 03 mars 2015 - 20:46
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Härligt! Så den kan man köpa även med ett abbonemagn skaffat på denna sidan årsskiftet då?
Vet ej vad som skulle skilja abb/kort på denna sidan äret? Hursom det funkar fint sedan flera år tillbaka hos mig. Viktigt att följa instruktionen nog och inte hoppa över något moment i setupen. Vidare att placera centralenheten på ett centralt ställe i bostaden.
Postad 03 mars 2015 - 21:33
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2 495 inlägg
De kan ju ha ändrat hur de nya korten fungerar
Postad 07 mars 2015 - 15:35
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
De kan ju ha ändrat hur de nya korten fungerar
Det gäller väl som ofta att våga. Det är ju inte en livsavgörande investering. Mer info finns ju även på deras hemsida, även där med forum vill jag minnas.
Postad 08 mars 2015 - 09:58
Vispen74
-
Vispen74
-
Användare
-
-
230 inlägg
Får inget svar från Clone+ på varför det inte lirar med Kanal7 och Tv12 med Canal Digital i läge B. Ska man bli tvungen att köpa Smartwi också?
Någon som kör SmartWi i en Phoenixläsare med framgång?
Postad 25 mars 2015 - 22:17
anol64
-
anol64
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Någon som har tips på Clone+ firmware som fungerar bra med CD HD boxar? jag började få problem med "röd skärm" och att hela skiten hängde sig om man zappade förbi kanal 7 eller 12, provade då lite olika version men har aldrig fått det att fungera riktigt igen och tvingats köra med kortet i boxen senaste månaden :-(
Postad 26 mars 2015 - 08:49
Unregisteredc4a90337
-
Unregisteredc4a90337
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Kör sedan flera år med Smart Wi. Har 2 st 500 GB-boxar, den lilla vita boxen samt den gamla 250 GB-boxen och det fungerar bra inklusive sjuan och tolvan.
Postad 30 mars 2015 - 14:22
jhh
-
jhh
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Vad är skillnaden på Smartwi lite och 2?
Någon som testat om Smartwi fungerar med boxen STC zi3110c?
Redigerat av jhh, 01 april 2015 - 07:17.
Postad 05 april 2015 - 15:38
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
Ja då har jag beställt Smartwi 2 och ett conax cam-kort. Återstår att se hur det fungerar i praktiken med canal digital.
Postad 07 april 2015 - 18:39
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2 495 inlägg
Måste man verkligen pair:a om korten med Smartwi varje gång man bryter strömmen för huvudsändaren?
Postad 07 april 2015 - 18:47
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 304 inlägg
Har haft ursprungsmodellen i en herrans massa år och inte behöver man paira om vid strömbrytning inte.
Postad 07 april 2015 - 20:09
Berkan
-
Berkan
-
Mästare
-
-
2 791 inlägg
Behöver inte jag heller. Men jag hade ett sådant bekymmer för länge sedan, då jag även behövde paira om korten vid varje månadsskifte (Boxer uppdaterade i nätet). Gjorde dock en total ominstallation och sedan dess funkar det klockrent.
Postad 08 april 2015 - 07:29
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2 495 inlägg
SmartWi, om man ska uppdatera mjukvaran. Vilken kanal ska man välja?
Inte direkt vanligt att man har en usb-a kabel hemma heller, borde medföljt.
Postad 25 april 2015 - 06:57
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
Smartwi II fungerar med uppdaterad mjukvara "conax handling" perfekt med ADB5720 från Canal Digital men däremot fungerar det inte i grabbens LG LB580 via camkort, bilden kommer och går!? Det hänger inte på klientkortet, har testat bägge med samma resultat.
Kan det vara conax camkortet som spökar?
Postad 01 maj 2015 - 06:36
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
Det har löst sig, de 10-15 meters räckvidd inomhus som utlovas får man ta med en stor nypa salt. Det gäller att hitta ett optimalt läge för smartwi-enheten för att samtliga klientkort ska ha bra mottagning.
Postad 01 maj 2015 - 09:26
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Täckningen på kortdelarna har väldigt mycket med saker mellan sändare och mottagaren.. tex betongväggar med armeringsjärn kan störa mycket eller sen mycket störningar i frekvensområdet eller möbler osv som står i vägen tips e att ha sändaren under tak högt upp..
Redigerat av Duckface21, 01 maj 2015 - 09:29.
Postad 01 maj 2015 - 16:49
Kung Nu
-
Kung Nu
-
Beroende
-
-
1 399 inlägg
Täckningen på kortdelarna har väldigt mycket med saker mellan sändare och mottagaren.. tex betongväggar med armeringsjärn kan störa mycket eller sen mycket störningar i frekvensområdet eller möbler osv som står i vägen tips e att ha sändaren under tak högt upp..
Är sändarna på 2,4GHz så är det ju mitt i värsta störningsområdet eftersom i stort sett allt annat också går på just 2.4GHz, t ex Videosändare, Mikrovågsugnar, Mobilers WiFi, TVns WiFi (även om 5GHz finns också numera) osv osv osv.
En Mikro kan ju ensam störa ut allt medans den är igång. även grannarnas mikro stör in till dig.
Redigerat av Kung Nu, 10 maj 2015 - 07:35.
Postad 15 maj 2015 - 20:37
Vispen74
-
Vispen74
-
Användare
-
-
230 inlägg
Ny mjukvara till Clone+, version 4.7.0.0 släppt 12 maj.
Detta löste inte mitt problem med Kanal7 och Tv12 på Canal digital satellit när man använder B-läge dessvärre.
Postad 01 juni 2015 - 22:46
axxa
-
axxa
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej, kan någon ge mig ett rakt besked om Clone+ fungerar med Canal digital (satellit) och deras CI+ modul??.
Har läst igenom denna tråd och det verkar funka för vissa och inte andra (A-läge och B-läge vad det nu är m.m.)
Vore tacksam om någon kunde förklara detta för en som precis skaffat parabol...
Nu har jag införskaffat clone+. Funkar än så länge utan problem. Kunde dock inte installera uppdateringsmjukvaran på min dator av ngn anledning men det spelar ingen roll så länge det övriga funkar...
Redigerat av axxa, 15 juni 2015 - 10:57.
Postad 24 juni 2015 - 12:36
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2 495 inlägg
avva: Sent svar, men jag kör SmartWi, fungerar bara till en av mina tv-apparater dock. Vet inte varför.
Misstänker att de olika apparaterna behandlar korten olika.
På min Sony TV går det klockrent, medans min Samsung så fungerar det 5-15min med ett ny-pairat kort, men sen slutar det fungera.
Postad 26 juni 2015 - 18:40
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2 495 inlägg
Testade på en ny LG tv med s2 och samma problem, efter någon timma ger den upp.
Är det SmartWi som är för dåligt helt enkelt?
Postad 28 juni 2015 - 10:32
Vispen74
-
Vispen74
-
Användare
-
-
230 inlägg
Clone+ fungerar fint med Canal Digital i både box och Ci+ modul. Detta så länge man använder A-mode. Då det inte funkar är när jag försöker köra ett av klientkorten i en Phoenix-läsare till datorn, då funkar behöver jag använda B-mode varvid t ex kanal 7 & 12 uteblir. Men som sagt, så länge man använder produkten som tänkt funkar det bra.
Postad 13 juli 2015 - 11:49
Tomanista
-
Tomanista
-
Veteran
-
-
2 396 inlägg
Testade på en ny LG tv med s2 och samma problem, efter någon timma ger den upp.
Är det SmartWi som är för dåligt helt enkelt?
Har samma problem med LG och Smartwi. Har du provat med originalkortet fört eller körde du med Smartwi direkt?
Postad 13 juli 2015 - 19:50
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
Fick stora problem med SmartWi's senaste mjukvara tillsammans med ADB boxarna, hängde sig hela tiden. Gick tillbaka till föregående version och då funkade allt igen.
Postad 18 juli 2015 - 13:12
Tomanista
-
Tomanista
-
Veteran
-
-
2 396 inlägg
Sitter hos föräldrarna just nu så jag vet inte hur det är hemma men här har det skitig sig totalt med Smartwi i och Canal Digital. Får ingen åtkomst och att programkortet måste uppdateras. Har haft i originalkortet i den vita boxen under några timmar och sedan gjort om hela installationen med smartwin men det har inte hjälpt. Några idéer?
Det gäller alltså alla kanaler och inte bara de pairade.
Postad 18 juli 2015 - 13:38
Unregisteredc4a90337
-
Unregisteredc4a90337
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Sitter hos föräldrarna just nu så jag vet inte hur det är hemma men här har det skitig sig totalt med Smartwi i och Canal Digital. Får ingen åtkomst och att programkortet måste uppdateras. Har haft i originalkortet i den vita boxen under några timmar och sedan gjort om hela installationen med smartwin men det har inte hjälpt. Några idéer?
Det gäller alltså alla kanaler och inte bara de pairade.
När jag haft detta problem brukar jag dra ut och in Masterkortet och därefter kortet i boxen. Har 4 boxar samtidigt igång.
Postad 18 juli 2015 - 18:26
Tomanista
-
Tomanista
-
Veteran
-
-
2 396 inlägg
Nu är jag hemma och på min fungerar det på både den vita boxen och en Vantage 7100. Även på föräldrarnas gamla HD-box (den första) så fungerade det. Konstigt.
Postad 18 september 2015 - 07:04
Unregistered38b8aa24
-
Unregistered38b8aa24
-
Användare
-
-
150 inlägg
Vart köper man dessa korten numera?
Och vad är bäst till ett boxerkort?
Postad 20 september 2015 - 08:09
story
-
story
-
Användare
-
-
160 inlägg
SmartWi har funkat ihop med Boxer i många år...
http://www.hansa-ele...com/smartwi.php t.ex.
Postad 22 september 2015 - 10:56
coviax
-
coviax
-
Rookie
-
2 inlägg
Jeg har kjøpt "SmartWi Lite" og skal bruke dette på Canal Digital Norge. Dessverre, jeg får det ikke til, jeg klarer ikke å programmere de grønne klientkortene.
Enten er jeg klønete eller så er det noe med anlegget.
Jeg bruker følgende anlegg:
* Splitter:
SmartWi Lite
* Kort:
Dette skal brukes på Canal Digital Norge - jeg er ny kunde og følgelig må jeg ha fått et kort av den siste serien
* Dekodere:
1: HD PVR 5720 SX fra ADB
2: HD 2850 ST
3: VU+ DUO2 Linux
... og har gjort følgende:
Firmware:
Lagt inn siste versjon 2.53r48 beregnet på å takle Conax (Canal Digital).
Installasjon:
Jeg følger slavisk denne oppskriften her:
http://smartwi.net/d...manual_lite.pdf
Hvor kan feilen ligge?
Under pkt 4 heter det:
Sätt i ett SmartWi Klientkort i SmartWi Master. Lysdioden på SmartWi Master börjar nu blinka. I början blinkar Lysdioden snabbt men övergår till långsamt blink efter några sekunder.
Hva skjer hos meg?
Lysdioden begynner riktignok å blinke, men det er ingen forskjell i hastighet, den blinker med lik avstand fra begynnelsen til slutten....
Er det noen som kan hjelpe meg? Finnes det noen tricks...?
Ja, jeg har passet på å ha chipen nedover, båden den til programkortet og den til klientkortene..
Takk for hjelpa.
Postad 22 september 2015 - 11:56
Unregisteredc4a90337
-
Unregisteredc4a90337
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Programkortet skall väl vara uppåt i Mastern(mot texten)? Däremot är det inte så kinkigt med slavekorten då de går att läs från båda sidorna. Ibland får man dra ut kortet i Mastern och skjuta in det igen och göra detsamma med slavekorten. Får man igång ett kort brukar de andra fungera om man bara drar ur slavekorten.
Postad 22 september 2015 - 12:40
coviax
-
coviax
-
Rookie
-
2 inlägg
Jøss K.K., du har rett!
Jeg feiltolket rett og slett punkt 3:
3: Programkortets chip ska vara inåt och vänt mot texten som är tryckt på SmarWi Master.
Når jeg da først snudde programkortet rett veg fikk jeg det til umiddelbart.
Alt går, bortsett da fra C-MORE, men dette er ikke så viktig ettersom disse kanalene uansett blir borte når introduksjonstilbudet har løpt ut og vi uansett ikke hadde tenkt å abonnere på disse betal-kanalene.
Takker så meget K.K.
Postad 18 oktober 2015 - 15:59
niklasmagnus
-
niklasmagnus
-
Forumräv
-
-
572 inlägg
Skulle behöva lite hjälp vad som är möjligt och inte. Vi kommer få stadsnätet (fiber) genom Fibra.se. Kan antingen välja "öppen tv" via Serverado eller "stäng tv" via ex ComHem eller bredbandsbolaget.
Vi har flera tv men har ingen lust att ha flera obonemang, borde räcka med ett. Att köra en media server som även kan hantera live tv vore snyggt men hur man går till väga har jag ingen anning om, om det ens går. Så vilka möjligheter har jag gällande cardsplitter, dreambox, media server? Alltså ett abonamnag men flera två.
Postad 22 oktober 2015 - 18:50
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Skulle behöva lite hjälp vad som är möjligt och inte. Vi kommer få stadsnätet (fiber) genom Fibra.se. Kan antingen välja "öppen tv" via Serverado eller "stäng tv" via ex ComHem eller bredbandsbolaget.
Vi har flera tv men har ingen lust att ha flera obonemang, borde räcka med ett. Att köra en media server som även kan hantera live tv vore snyggt men hur man går till väga har jag ingen anning om, om det ens går. Så vilka möjligheter har jag gällande cardsplitter, dreambox, media server? Alltså ett abonamnag men flera två.
via fiber funkar inte kortdelning då boxarna saknar kort!
Postad 23 oktober 2015 - 07:29
niklasmagnus
-
niklasmagnus
-
Forumräv
-
-
572 inlägg
Postad 25 oktober 2015 - 13:52
HomieX
-
HomieX
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Tjenare !
Jag har kör med Clone+ på 2 aparater i nått år nu utan problem.
Har nu skaffat en TV till och köpte till ett extra clone+ klientkort från E-Bay.
Det ser precis likadant ut som de andra 2 klientkorten jag redan har, MEN det står V2.1 på det nya o de andra 2 står det 1.1 på.
Mitt problem är alltså att det nya inte vill fungera. 
Har det med mjukvaran i min serverenhet för korten, om det är så vart hittar jag mjukvaran för att uppdatera den ?
Jag har bara stött på döda länkar hitintills tyvärr. 
Tacksam för all hjälp. 
/Homie
Postad 28 oktober 2015 - 14:28
crillexxx
-
crillexxx
-
Rookie
-
2 inlägg
Tjenare !
Jag har kör med Clone+ på 2 aparater i nått år nu utan problem.
Har nu skaffat en TV till och köpte till ett extra clone+ klientkort från E-Bay.
Det ser precis likadant ut som de andra 2 klientkorten jag redan har, MEN det står V2.1 på det nya o de andra 2 står det 1.1 på.
Mitt problem är alltså att det nya inte vill fungera. 
Har det med mjukvaran i min serverenhet för korten, om det är så vart hittar jag mjukvaran för att uppdatera den ?
Jag har bara stött på döda länkar hitintills tyvärr. 
Tacksam för all hjälp. 
/Homie
vet ej hur man ska lösa de där , men köp bara en ny master enhet . och sälj den du ha ..
då får du ju nya mjukvaran också . då kommer det att fungera
http://www.satshop.tv/
och
www.shopping4satellite.com/
Postad 30 oktober 2015 - 09:56
HomieX
-
HomieX
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jag returnerade kortet jag köpt extra utan problem.
Sålde min Clone+ och köpte en smartwi.
Så allt löste sig .
/Homie
Postad 12 november 2015 - 10:20
crillexxx
-
crillexxx
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag returnerade kortet jag köpt extra utan problem.
Sålde min Clone+ och köpte en smartwi.
Så allt löste sig .
/Homie
hur fungerar smartwi jämfört med clone+ ? menar hur långt räcker signalen mellan master och korten , tills de blir problem att man inte får någon bild .
Redigerat av crillexxx, 12 november 2015 - 14:20.
Postad 03 december 2015 - 10:26
Paps
-
Paps
-
Rookie
-
4 inlägg
En fråga, hittade precis min cardcaster från Splitworks som jag haft i en låda sedan jag flyttade in till stan. Har inget behov av den längre och undrar om det är ok att sälja den på typ blocket eller om det är förbjudet att handla med dessa saker efter lagändringen?
Redigerat av frollic, 03 december 2015 - 11:44.
Postad 03 december 2015 - 12:38
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
bara sälja den ingen fara...
finns annonsforum och PM.
Redigerat av frollic, 03 december 2015 - 12:57.
Postad 31 december 2015 - 18:11
Unregisteredb822350c
-
Unregisteredb822350c
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Behöver lite hjälp, köpte en ny HD PVR box (canal digital) från blocket till mina föräldrar som ville ha en extra box, dom har sen tidigare också SmartWi som har funkat bra med en äldre icke HD extra box.
Nu verkar det inte fungera med den nya boxen, vi satte i originalkortet och fick då nåt meddelande om att boxen måste matchas med programkortet, väntade i två timmar men inget händer.
Är det så att man inte kan ha två HD boxar igång samtidigt med ett programkort?
Finns det nåt man kan göra för att få igång den nya boxen med samma programkort?
Postad 31 december 2015 - 19:10
Unregisteredc4a90337
-
Unregisteredc4a90337
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Behöver lite hjälp, köpte en ny HD PVR box (canal digital) från blocket till mina föräldrar som ville ha en extra box, dom har sen tidigare också SmartWi som har funkat bra med en äldre icke HD extra box.
Nu verkar det inte fungera med den nya boxen, vi satte i originalkortet och fick då nåt meddelande om att boxen måste matchas med programkortet, väntade i två timmar men inget händer.
Är det så att man inte kan ha två HD boxar igång samtidigt med ett programkort?
Finns det nåt man kan göra för att få igång den nya boxen med samma programkort?
Kontakta Canal Digital och meddela att de pairar kort med box. Du får köra med en nödlögn att den gamla boxen packat ihop och att den skrotats.
Postad 12 augusti 2016 - 19:19
BirDav
-
BirDav
-
Rookie
-
7 inlägg
Har boxer och splitworks cardcaster som tyvärr slutade fungera igår. Signalen bryts efter några sekunder. Inga drivrutiner verkar ligga ute på splitworks update. Någon som vet var jag kan hitta?
Postad 12 augusti 2016 - 19:47
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Har boxer och splitworks cardcaster som tyvärr slutade fungera igår. Signalen bryts efter några sekunder. Inga drivrutiner verkar ligga ute på splitworks update. Någon som vet var jag kan hitta?
låter som nåt annat fel om den kopplar men sen tappar! har boxer funkar bra har även comhem och där funkar de med! har du provat dra korten och para varje kort igen?
Redigerat av Duckface21, 12 augusti 2016 - 19:51.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|