*** Oficiell tråd - Yamaha RX-V667/V767 ***
Yamaha RX-V1900
(Förstärkare)
|
4
|
(32)
|
Inga priser | |
Yamaha RX-V767
(Förstärkare)
|
5
|
(30)
|
Inga priser | |
Yamaha RX-V667
(Förstärkare)
|
6
|
(28)
|
Inga priser | |
Yamaha RX-V471
(Förstärkare)
|
5
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 09 October 2011 - 12:07
Hur har du kopplat då?Hej alla, jag har en yamaha 667a. När jag ska se film via datorn så väljer jag 5.1 ljud i mitt mediaprogram (VLC) men när jag kör straight så får jag bara stereo ljud. Det går ju att sätta på någon surr.decoder men då blir ljudet avsevärt mycket sämre. Någon som har en lösning på detta?
Postad 10 October 2011 - 07:14
Jag har en Yamaha RX-V767 där jag fått vissa problem. Ljudet ligger verkligen efter från min Motorola digitalbox jag har via Telia. Bara via surround dock, inte till hundra om det är alla kanaler via dolby men får testa, via film vad jag vet funkar det. Är väldigt störigt, är det något jag kan göra och vad kan vara fel?
MVH
MO
Postad 10 October 2011 - 17:57
kör inte straight såvida du inte kör musik och låg crossover så spelar det mindre roll ^^
Vad menar du? Jag kör straight till allt förutom 2.0 xvid rippar. Blu-ray filmer är väll ett måste att köra straight om man vill ha ut allt?!
Postad 10 October 2011 - 19:28
Postad 10 October 2011 - 21:59
Postad 19 October 2011 - 13:51
Har letat i instruktionsboken men hittar fan ingenting.
Och varför vill jag ha det kommer ni säkert att fråga?
Jo htpcn funkar inte som den ska då jag sätter recievern och tvn i vilo läge så funkar inte ljudet när jag startar upp den igen, men med optisk funkar det hur fint som hellst.
edit: doh, hade tydligen inte läst tillräckligt noga
Redigerat av Unregistered710b3906, 19 October 2011 - 13:57.
Postad 19 October 2011 - 22:23
Postad 31 October 2011 - 21:01
Kör jag hdmi rätt in i tv:n så får jag bild men om jag kör den som sagt genom recivern så är det svart.
Verkar som det skickas nån signal för det är svart men inget ljud eller bild(vanligvis på säger min tv till och visar ingen signal om det inte finns nån)
Nån som vet vad detta kan vara?
Postad 11 November 2011 - 14:33
På min gamla yamaha fanns det även silent cinema och direkt knappar till ljudkälla (DTS) som jag saknar på denna.
Någon mer som delar mitt dilemma? Har för övrigt precis köpt min första projektor också (epson 3200). Ska försöka få upp bilder inom kort.
Postad 11 November 2011 - 20:53
har precis köpt en 767:a, nu undrar jag om man kan få fram vilken ljudkälla som används i displayen? Nu tänker jag mest på bluray film. Vill ju kunna se DTS HD MA i displayen om den nu kör den och inte bara PCM.. I-landsproblem kanske men men. Har även testat att kolla i info´n i osd men där får man inte fram någon bitrate heller. Enbart typ PCM 48Khz.
På min gamla yamaha fanns det även silent cinema och direkt knappar till ljudkälla (DTS) som jag saknar på denna.
Någon mer som delar mitt dilemma? Har för övrigt precis köpt min första projektor också (epson 3200). Ska försöka få upp bilder inom kort.
om du trycker på Info knappen på fronten, så att det står Audio Decoder så visar den vad som skickas.
Står det bara PCM så kolla att källan verkligen skickar annat.
Postad 12 November 2011 - 08:34
om du trycker på Info knappen på fronten, så att det står Audio Decoder så visar den vad som skickas.
Står det bara PCM så kolla att källan verkligen skickar annat.
Tack för snabbt svar!
Återställde min bluray spelare och trodde att den inte skickade annat än hd ljud då. Men tydligen så stod den på BD-ljudmixinställning på. Efter att jag stängde den så fick jag fram rätt signal oavkodat. Vet inte om det gör någon skillnad på ljudet då bluray spelaren har alla avkodningar redan? Dock kvarstår problemet med att jag inte får fram bitrate i audio info´n på 767:an. Får trycka på display på blurayspelaren för att få fram info´n. (Står samma som tidigare innan omställningen.)
Får ni andra fram all info ni vill ha på 767:ans osd? Och finns det liknande inställningar man ska göra med bilden?
Postad 19 November 2011 - 10:55
Postad 19 November 2011 - 23:14
Postad 24 November 2011 - 17:51
Jag har aldrig tidigare ägt en receiver.
Postad 27 November 2011 - 16:25
Postad 30 November 2011 - 12:36
Yamahan alla dagar i veckan............ har haft ett antal Pioneer genom åren.Ingen som hart varit direkt dålig men på Yamahan har ett utmärkt lättfattligt menysystemHur står sig 667an mot Pioneers VSX 921? Elgiganten har ett öppningserbjudande för 91 för 2800:- imorgon så några snabba svar skulle uppskattas
Jag har aldrig tidigare ägt en receiver.
Postad 30 November 2011 - 12:45
Yamahan alla dagar i veckan............ har haft ett antal Pioneer genom åren.Ingen som hart varit direkt dålig men på Yamahan har ett utmärkt lättfattligt menysystem
Nämen är det inte blixten som är ute och ger snabba svar
Postad 17 December 2011 - 09:41
Postad 27 December 2011 - 14:03
Är man tvungen att manuellt switcha mellan vilken HDMI utgång som skall vara aktiv?
Kan man ha båda aktiva samtidigt? Isåfall, går det att ha olika källor samtidigt som te.x HTPC på ena och PS3 på den andra?
Jag leker med tanken att ha en HDMI-anslutning till sovrummet för att även där kunna få åtkomst till PS3, X360, HTPC. Skulle villja slippa att behöva gå fram till förstärkaren och slå på hdmiswitch och förstärkarinställningar vilket jag är tvungen att göra idag då jag lever med 1x hdmi output.
Postad 28 December 2011 - 15:52
Hur funkar det med 2st HDMI utgångar på RX-V767...
Är man tvungen att manuellt switcha mellan vilken HDMI utgång som skall vara aktiv?
Kan man ha båda aktiva samtidigt? Isåfall, går det att ha olika källor samtidigt som te.x HTPC på ena och PS3 på den andra?
Jag leker med tanken att ha en HDMI-anslutning till sovrummet för att även där kunna få åtkomst till PS3, X360, HTPC. Skulle villja slippa att behöva gå fram till förstärkaren och slå på hdmiswitch och förstärkarinställningar vilket jag är tvungen att göra idag då jag lever med 1x hdmi output.
Du kan inte skicka två olika källor på utgångarna, utan samma källa på båda utgångarna.
tror att båda är aktiva som standard.
Aktiverar du HDMI passtrough så kan du skicka vidare HDMI signalen utan att sätta på förstärkaren.
Postad 28 December 2011 - 20:47
Postad 28 December 2011 - 22:17
Postad 29 December 2011 - 13:51
Tips från coachen: vill ni se vad som avkodas jämnt? Tryck på info på radio delen av fjärren två gånger så det står audio decoder
och behöver man motion såhär i jultider så kan man gå fram o trycka på 'info', tredje knappen från vänster
Postad 09 January 2012 - 14:16
Jag har en Yamaha RX-V767, och jag vill lyssna på Audio 1 (lyssna på musik) samtidigt som jag vill lira PS3 (utan ljud) som ligger på HDMI1 in samt ut, hur fan gör jag? :/
Har googlat, sökt i denna tråd, men sökningarna hamnar inte riktigt där jag vill och gav upp lusläsningen av hela tråden efter 2 sidor..
Postad 14 January 2012 - 21:30
Postad 14 January 2012 - 23:49
Nån som har mailadressen till yamahas support, verkar fan omöjligt att ta reda på. Skulle behöva ny firmware.
Postad 15 January 2012 - 11:53
Hej!
Jag har en Yamaha RX-V767, och jag vill lyssna på Audio 1 (lyssna på musik) samtidigt som jag vill lira PS3 (utan ljud) som ligger på HDMI1 in samt ut, hur fan gör jag? :/
Har googlat, sökt i denna tråd, men sökningarna hamnar inte riktigt där jag vill och gav upp lusläsningen av hela tråden efter 2 sidor..
Du går in på on screen menyn, leta dig fram till inputs menyn, välj hdmi 1, tryck uppåt tror jag, så får du upp inställningarna för hdmi 1. Där kan du byta namn till t.ex. ps3/musik och även välja audio source till audio 1.
Redigerat av falkn, 15 January 2012 - 11:54.
Postad 17 February 2012 - 16:41
Blir inte klok på om det är TV eller förstärkare som är problemet.
Finns det någon med liknande erfarenhet?
Postad 25 February 2012 - 22:30
Postad 03 March 2012 - 23:08
Försöker här med, med min fråga/problem.
Det är så att när jag kopplar min mac mini (2011) med hdmi till tvn får jag bild och ljud direkt. Men om jag kopplar mac mini -> förstärkare -> tv. Får jag varken bild eller ljud. När jag slår på tvn och väljer rätt ingångskälla på tv.n står det bara "ingen signal". Förstår inte vad felet är? Är väldigt svårt att försöka mixtra med inställningar i datorn när man inte ens får bild?
Tillägas här är att om jag kopplar på exakt samma sätt fast med xbox 360 så fungerar allt perfekt i samma utgångar, alltså. 360 -> förstärkare -> Tv, allt via samma hdmi kablar.
Sakerna som jag har är Yamaha rx-v767, Mac mini (2011), Samsung UE46C6000
Tacksam för svar
Har nu lyckats få bild och ljud med var då tvungen att ställa in 720 p på macen och sedan när jag ändrade till 1080 p så dog signalen. Det står på tvn "ingen signal kontrollera strömkällan" Tv.n ska klara 1080p och jag antar att förstärkaren ska klara detsamma? Några förslag?
Redigerat av ante__l, 04 March 2012 - 10:41.
Postad 05 March 2012 - 17:20
Hej,
Försöker här med, med min fråga/problem.
Det är så att när jag kopplar min mac mini (2011) med hdmi till tvn får jag bild och ljud direkt. Men om jag kopplar mac mini -> förstärkare -> tv. Får jag varken bild eller ljud. När jag slår på tvn och väljer rätt ingångskälla på tv.n står det bara "ingen signal". Förstår inte vad felet är? Är väldigt svårt att försöka mixtra med inställningar i datorn när man inte ens får bild?
Tillägas här är att om jag kopplar på exakt samma sätt fast med xbox 360 så fungerar allt perfekt i samma utgångar, alltså. 360 -> förstärkare -> Tv, allt via samma hdmi kablar.
Sakerna som jag har är Yamaha rx-v767, Mac mini (2011), Samsung UE46C6000
Tacksam för svar
Har nu lyckats få bild och ljud med var då tvungen att ställa in 720 p på macen och sedan när jag ändrade till 1080 p så dog signalen. Det står på tvn "ingen signal kontrollera strömkällan" Tv.n ska klara 1080p och jag antar att förstärkaren ska klara detsamma? Några förslag?
prova att ändra inställningen mon.chk till Skip.
Den finns i Advanced Setup menyn, kolla sid 101-102 i manualen.
Postad 05 March 2012 - 22:28
Postad 06 March 2012 - 10:05
Postad 06 March 2012 - 21:29
Du går in på on screen menyn, leta dig fram till inputs menyn, välj hdmi 1, tryck uppåt tror jag, så får du upp inställningarna för hdmi 1. Där kan du byta namn till t.ex. ps3/musik och även välja audio source till audio 1.
Har svårt att förstå att det inte ska gå att komponera ihop bild och ljudkällor som man själv vill. Jag vill kunna använda hdmi1 (tv) som bildkälla till audio1 ingången så att man kan titta på tv samtidigt som musik spelas genom squeezeboxen. Om jag gör som falkn förklarat så fungerar det, men inte helt. Jag vill inte behöva ändra detta manuellt fram och tillbaka varje gång jag byter mellan hdmi1 och audio1.
Finns det någon väg runt detta? Kan man göra en scene eller något? Känns otroligt irriterande om det inte fungerar...
Postad 08 March 2012 - 10:27
Postad 08 March 2012 - 18:54
Vore bra om dom gjort volym osd'n flyttbar.
Postad 08 March 2012 - 20:37
Postad 08 March 2012 - 22:04
Enligt annat forum följande:Finns inte firmware-uppdateringarna på Yamahas egen webbsite och vad är det för förändringar som man får om man uppdaterar? Jag har en 667.
1. Incorrect YPAO measurement when the speaker distance is more than 20m (60ft.).
2. Sometimes RS-232C command is not received.
Postad 08 March 2012 - 23:19
Enligt annat forum följande:
1. Incorrect YPAO measurement when the speaker distance is more than 20m (60ft.).
2. Sometimes RS-232C command is not received.
Ok, inga viktigare saker för mig i alla fall. Har du en länk till det andra forumet?
Postad 19 March 2012 - 18:24
Blir inte klok på detta, hoppas någon har något förslag till lösning.
Postad 20 March 2012 - 15:24
Har nu testat det du skrev klabbe69 att ändra: Mon.chk skip. Blev tyvärr samma sak när jag då testade att ändra till 1080 p på min mac mini. Svart tv skärm med texten. Ingen signal...
Blir inte klok på detta, hoppas någon har något förslag till lösning.
Det Mon.chk gör är att inte fråga tvn vilka upplösningar den hanterar, utan bara skickar det som kommer in.
I det här fallet så verkar det som att du inte får in signal i receivern när du kör 1080p, men det funkar med 720p.
Kolla i setupen på receivern, där finns en vy för inkommande signal.
Om du där ser inkommande signal på 1080p så är det nån inställning i receivern som gör att den inte skickar vidare signalen.
Om du inte ser nån inkommande signal så vet jag inte vad som kan vara fel, testa olika hdmi kablar? kolla på drivrutiner till macen?
Postad 14 April 2012 - 19:46
Verkar ha ungefär samma prestanda och pris.
Postad 15 April 2012 - 11:40
Japp. 7xx är storebror till 6xx, och x71 är efterföljaren till x67.767/771 har 2 hdmi-utgångar.
Postad 15 April 2012 - 12:47
Skillnaden mellan 6 och 7 serien har jag koll på.Japp. 7xx är storebror till 6xx, och x71 är efterföljaren till x67.
Så 671 och 771 är bara nya versioner?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Köpråd - Stereoförstärkare upp till 5000
1 bild
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?