Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Oppo BDP-93

1500 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 maj 2011 - 19:15

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 756 inlägg
  • 0
Hmmm. Vad jag vet så finns det inget chip som byter region automatiskt på BD delen. :P

Postad 11 maj 2011 - 19:28

NIEDERMANN
  • NIEDERMANN
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Hmmm. Vad jag vet så finns det inget chip som byter region automatiskt på BD delen. :P

Det är det visst det. De helt regionsfria modellerna som kommer direkt ifrån OPPO fabriken är det. Och det är inget man kan montera in själv. Det skall löna sig att köpa allt färdigt! :P
Angående 95an. Skaffade inte den pga analogdelen,då min Hegel HD10 är så mycket bättre! Jag älskar utseendet på den,vikten,känslan. Jag gillar biffiga komponenter och den kommer att passa in perfekt med det jag har.
Dessutom har den en helt annan strömförsyning med trafo ifrån ROTEL.

Postad 12 maj 2011 - 06:53

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0
Jamen då är det sant då. tack Niedermann. :P

Postad 12 maj 2011 - 08:51

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 756 inlägg
  • 0
Å fan! Sökt på nätet om detta, och finner ingen info alls att Oppo säljer spelare regionsfri BD del från fabrik.

Så rikta mig till källa som bekräftar detta :P

Postad 12 maj 2011 - 09:42

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0
Det kommer inga regionsfria spelare direkt från Oppo. Alla regionsfria spelare är moddade.

Förstår jag saken rätt att spelarna från Hembiobutiken ändrar BD-region automatiskt? I så fall sitter det ett annat chip i dem än det från bluraychip.dk. Det vore i så fall intressant att veta vilket det är.

Postad 12 maj 2011 - 10:18

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 756 inlägg
  • 0
Ja, INGEN Blu-Ray tillverkare får ju släppa en regionsfri spelare pga att dom förlorar licensen till att tillverka spelare om dom bryter reglerna.

Därav alla reg chip.

Antingen byter chippet automatiskt , eller så har inte Hembiobutiken koll på hur chippet fungerar, då jag inte finner NÅNTING om ett chip som växlar själv. Endast DVD delen är "automatisk" då den står som region 0 på chippen.
Kanske killen på Hembiobutiken trodde han menade detta?

Och det är fortfarande dyrare att köpa färdig chippat från Svensk butik då jag sparade en tusenlapp på att beställa spelare från England inkl frakt + chippet från danmark :P

Postad 12 maj 2011 - 10:21

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0

Jag kör HDMI1 direkt in i TV'n och HDMI2 in i receivern. Det kommer en tekniker imorgon och ska undersöka TV'n

Updatering.
Inget fel på min Oppo. teknikern bytte ett kort i TV'n sen funka allt perfekt :P

Nu kanske du har hunnit testa lite 3D filmer och kan komma med ett litet omdämme om hur det funkar? :P
(Fick min gamla TV utbytt mot en med 3D så nu känns ett köp väldigt aktuellt :lol: )

Postad 13 maj 2011 - 22:14

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0

Nu kanske du har hunnit testa lite 3D filmer och kan komma med ett litet omdämme om hur det funkar? :)
(Fick min gamla TV utbytt mot en med 3D så nu känns ett köp väldigt aktuellt :) )

Har bara tittat på 2st 3D filmer Resident Evil Afterlife + Sanctum. 3D effekterna i Resident Evil var rätt så häftiga men jag är inte helt övertygad om att 3D är något att ha. På det hela taget så är jag lite tveksam till 3D. Det känns som dom satsar på att få häftiga 3D effekter istället för göra bra filmer. Sanctum 3D var en mkv och den funkade bra att streama till Oppon. Jag har Tron 3D liggande men den tittade jag på i 2D innan min TV var fixad och jag orkar inte se om den igen.

Redigerat av Unregistered2e3b64ba, 13 maj 2011 - 22:15.

Postad 14 maj 2011 - 06:22

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0
Speciellt när de gör om gamla filmer till "äkta" 3D. Det är som att färgsätta en svartvit film(ryser).

Postad 14 maj 2011 - 08:29

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0

Har bara tittat på 2st 3D filmer Resident Evil Afterlife + Sanctum. 3D effekterna i Resident Evil var rätt så häftiga men jag är inte helt övertygad om att 3D är något att ha. På det hela taget så är jag lite tveksam till 3D. Det känns som dom satsar på att få häftiga 3D effekter istället för göra bra filmer. Sanctum 3D var en mkv och den funkade bra att streama till Oppon. Jag har Tron 3D liggande men den tittade jag på i 2D innan min TV var fixad och jag orkar inte se om den igen.

Tackar för det, blir nog en Oppo snart :)

Postad 24 maj 2011 - 08:09

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0
Nu får de raska på med ny officiell firmware. Usa har haft sin beta sen 2 maj ;)

Postad 24 maj 2011 - 14:07

Abraham
  • Abraham
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

Nu får de raska på med ny officiell firmware. Usa har haft sin beta sen 2 maj :)

Hej

Det har tydligen varit problem med beta versionen, det är därför den inte har släppts i europa. Eftersom det inte går att lägga in en gammal version kan det ju bli lite drygt. Dem räknar med att den nya officiella versionen skall släppas i början på juni...

Postad 26 maj 2011 - 22:35

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0
Jahapp, då var man lycklig Oppo ägare då ;)
Har precis installerat och gjort lite basic inställningar i spelaren, sen har jag lagt in macrokommandon för regionsbyte på multifjärren, så nu går regionsbytet på ett knapptryck (Hög WAF faktor på det kan jag lova :P ).

Återkommer garanterat med lite mer frågor rörande inställningar under helgen.

Postad 28 maj 2011 - 00:12

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 756 inlägg
  • 0
Nöjd med spelaren, Palle?

Nog det mest stabila skivspelaren jag köpt sen jag köpte min, fortfarande fungerande, Denon LD spelare för 15 år sen ;)

Hittills har den tagit emot ALLT jag tvingat i den utan problem :P

Redigerat av Svante Skoog, 28 maj 2011 - 00:55.

Postad 28 maj 2011 - 10:16

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0
Fantastiskt nöjd :)

Den är ju tusen gånger snabbare än min gamla Pana BD50. Har inte prövat något annat än BD än, men ska experimentera lite mer så fort jag får tid.

Postad 28 maj 2011 - 22:46

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0
Jag måste också flika in och säga att jag är otroligt nöjd med min BDP-93. :)

Postad 29 maj 2011 - 00:57

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 756 inlägg
  • 0
Älskar hur snabbt den bootar jävliga BD-Java skivor som drygar sig i min "gamla" Sony spelare :)

Äntligen börjar det kännas som på den gamla hederliga DVD tiden igen när det gäller snabbhet och stabilitet :)

Postad 29 maj 2011 - 12:02

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

Älskar hur snabbt den bootar jävliga BD-Java skivor som drygar sig i min "gamla" Sony spelare :)

Äntligen börjar det kännas som på den gamla hederliga DVD tiden igen när det gäller snabbhet och stabilitet :)

+1

Är oerhört imponerad av uppstartstiden, tycker spelaren bootar upp riktigt riktigt snabbt, oavsett skivformat (BD/DVD)! Bara det att släden åker ut på 2-3 sekunder är ju grymt trevligt (på min gamla HD DVD spelare EP35 får man vänta över en halv minut...) :)

Redigerat av ajzman, 29 maj 2011 - 12:02.

Postad 29 maj 2011 - 19:37

Unregisteredc986506e
  • Unregisteredc986506e
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Äntligen! Nu är man ägare till en Oppo 93:a Nu ska man bara få till inställningarna...

Postad 30 maj 2011 - 08:33

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Vad man än matar den med så spelar den upp det, skulle ljudet bli knasigt så ändrar man bara till att spelaren själv avkodar ljudet, så löser den det med (Hade ett problem med det på någon HD serie)

Detta är nog den pryl jag är absolut mest nöjd med!

Postad 30 maj 2011 - 21:21

Unregisteredc986506e
  • Unregisteredc986506e
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
...så, nu var man igång...Härligt!...men får inte upp några mp3-filer i nätverksfunktionen(ReadyNasduo), hittar bilder & film men inga mp3!? Någon som har koll på vad jag missat?

Jag har tydligen missat att det är någon licens grej som sätter käppar i hjulen för mp3 uppspelning!

Redigerat av Unregisteredc986506e, 30 maj 2011 - 22:15.

Postad 31 maj 2011 - 10:14

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Europa-licensen för att spela Mp3 är inte på plats hos Oppo, därför är MP3 uppspelningen inte aktiverad ännu.

Postad 31 maj 2011 - 10:38

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Jag har tydligen missat att det är någon licens grej som sätter käppar i hjulen för mp3 uppspelning!

Mitt tips, låt Oppon koncentrera sig på DVD- och Blu-ray-uppspelning. Det är där den briljerar. Sedan låter du någon annan burk, typ WD HD Live för 690 spänn, sköta diverse filuppspelning. Då får du det bästa av två världar. :)

Postad 31 maj 2011 - 11:00

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Kan jag inte hålla med om eftersom Oppon är ypperlig när det gäller att sepal upp filer. Det är inte alla maskiner som klarar både FLAC och APE. Att Mp3 inte stöds för tillfället är trist, men det kommer så fort licensen är på plats.

Postad 31 maj 2011 - 14:26

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 756 inlägg
  • 0
Japp jag ser också helst att jag kan köra allt i Oppon :)

Kanske kommer i nästa firmware om vi har tur?

Postad 31 maj 2011 - 16:52

Unregisteredc986506e
  • Unregisteredc986506e
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Kan jag inte hålla med om eftersom Oppon är ypperlig när det gäller att sepal upp filer. Det är inte alla maskiner som klarar både FLAC och APE. Att Mp3 inte stöds för tillfället är trist, men det kommer så fort licensen är på plats.

...håller med, man ju helst vill slippa ha för många olika spelare när Oppon fixar det bra. Det är klart att det finns kombinationer som gör att du får högre kvalitet men tror nog att jag nöjer mig med Oppon för nu. Bara att vänta på ny firmware & hoppas att det är löst då!? Konvertera är ju en del jobb...bara att vänta...

Tack!

Postad 31 maj 2011 - 23:21

hassekongo
  • hassekongo
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Fick min spelare idag och har inte hunnit testa så mycket. En fråga till er som haft den längre. Måste fjärren lysa upp varje gång man trycker på den eller kan man ställa in så den bara lyser när man trycker på back-light knappen?

Det är säkert urenkelt men jag är nybörjare med denna.

Hasse

Postad 08 juni 2011 - 21:45

Unregisteredc986506e
  • Unregisteredc986506e
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Har en liten undring angående det analoga utgångarna. Jag har HDMI1 direkt till tv´n, Hdmi2 tillrecievern(Onkyo 1007) sedan har jag kopplat front left & front right analoga till cd ingången på Onkyon. Verkar som recievern bara plockar Hdmi ljudet även om jag har cd på recievern. Oppon visar att den går via hdmi. Måste jag koppla bort HDMI ljudet & bara köra analogt för att få ljudet den vägen. Skulle naturligtvis vilja ha ljud via HDMI när jag kollar film & analogt när jag lyssnar på musik(CD). Vet inte om man hör skillnad men det kanske någon annan har erfarenhet av. Är jag fel ute i tänket eller!? Har inte kopplat ur hdmi & bara kört analogt, vill ju både äta kakan & ha den...

Postad 08 juni 2011 - 22:03

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Har inte kopplat ur hdmi & bara kört analogt, vill ju både äta kakan & ha den...

En snabb fråga bara, du har kopplat ur hdmi tillfälligt och testat att allt då fungerar som det ska? Av vad jag har läst ska samtliga utgångar vara aktiva.

Postad 09 juni 2011 - 14:00

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Swedisc säljer denna för 995 $ inkl frakt Regfri på både BD och DVD det måste vara ett Ok pris :)

Postad 09 juni 2011 - 15:29

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Swedisc säljer denna för 995 $ inkl frakt Regfri på både BD och DVD det måste vara ett Ok pris :)

Ett helt ok pris! Bara en femhundring dyrare än att beställa spelare från Oppo UK, chip från Danmark och montera själv.

Postad 09 juni 2011 - 17:25

Unregisteredc986506e
  • Unregisteredc986506e
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

En snabb fråga bara, du har kopplat ur hdmi tillfälligt och testat att allt då fungerar som det ska? Av vad jag har läst ska samtliga utgångar vara aktiva.

Hej!

Jag har inte testat att koppla ur HDMI´n men ska göra det när jag får tillfälle...är lite struligt när man väl fått allt på plats & ska börja flytta sakerna.

...återkommer!

Postad 09 juni 2011 - 17:38

voz
  • voz
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Jag har inte testat att koppla ur HDMI´n men ska göra det när jag får tillfälle...är lite struligt när man väl fått allt på plats & ska börja flytta sakerna.

Det kanske också är så att DAC:en i Onkyon låter lika bra som DAC:en i Oppon? I så fall slipper du ju dubbla kopplingar.

Postad 09 juni 2011 - 18:55

Unregisteredc986506e
  • Unregisteredc986506e
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Det kanske också är så att DAC:en i Onkyon låter lika bra som DAC:en i Oppon? I så fall slipper du ju dubbla kopplingar.

...har nu testat att dra ut båda HDMI kablarna & får ljud till Onkyon men hör ingen skillnad...men jag kan inte lyckas med att få HDMI ikonen i Oppon att släckas ens när jag stänger av HDMI ljudet men den skickar ju fortfarande bilden förståss...får väl nöja mig med att ha det så här...om ingen har någon idé!?

Postad 12 juni 2011 - 13:11

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0
Nysläppta beta fw i usa: The focus of this release is user media, streaming, and streaming services. Låter mycket bra ;) Bara hoppas de spottar ut en till oss EU användare också.

Postad 13 juni 2011 - 06:21

Unregistered93acb259
  • Unregistered93acb259
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Har en liten undring angående det analoga utgångarna. Jag har HDMI1 direkt till tv´n, Hdmi2 tillrecievern(Onkyo 1007) sedan har jag kopplat front left & front right analoga till cd ingången på Onkyon. Verkar som recievern bara plockar Hdmi ljudet även om jag har cd på recievern. Oppon visar att den går via hdmi. Måste jag koppla bort HDMI ljudet & bara köra analogt för att få ljudet den vägen. Skulle naturligtvis vilja ha ljud via HDMI när jag kollar film & analogt när jag lyssnar på musik(CD). Vet inte om man hör skillnad men det kanske någon annan har erfarenhet av. Är jag fel ute i tänket eller!? Har inte kopplat ur hdmi & bara kört analogt, vill ju både äta kakan & ha den...

Tror det är funktionen HDMI CEC som ställer om ingången på din receiver. (När du startar en burk som är ansluten via HDMI kan den välja receiverns ingång.) Testa att avaktivera det så kommer nog Onkyon att kunna spela upp ditt analoga ljud med inkopplad HDMI-kabel. Det kan behöva kopplas bort både i oppon och onkyon. Följden blir att du måste välja ingång manuellt (eller via programmerbar fjärrkontroll.)

Postad 13 juni 2011 - 13:05

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

• 991 inlägg
  • 0

Ett helt ok pris! Bara en femhundring dyrare än att beställa spelare från Oppo UK, chip från Danmark och montera själv.

Ja, men bara 6 månaders garanti....synd!

Postad 14 juni 2011 - 16:23

Abraham
  • Abraham
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Hej

Ny beta FW till eu-modellerna
http://www.oppo-blur...re/default.aspx

Postad 14 juni 2011 - 20:19

Unregisteredc986506e
  • Unregisteredc986506e
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Tror det är funktionen HDMI CEC som ställer om ingången på din receiver. (När du startar en burk som är ansluten via HDMI kan den välja receiverns ingång.) Testa att avaktivera det så kommer nog Onkyon att kunna spela upp ditt analoga ljud med inkopplad HDMI-kabel. Det kan behöva kopplas bort både i oppon och onkyon. Följden blir att du måste välja ingång manuellt (eller via programmerbar fjärrkontroll.)

Det ska testas!

Tack!!!

Postad 19 juni 2011 - 10:45

Unregisteredc986506e
  • Unregisteredc986506e
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Det ska testas!

Tack!!!

Har ställt om i Oppon & nu väljer den först 2ch stereo när man kör igång en cd/dvd/bvd får ändra ljudet på audioknappen om jag vill köra flerkanal. Hör ingen direkt skillnad men...kan ju vara så att Onkyon & Oppon är likvärdiga där!?

Tack igen!

Postad 27 juni 2011 - 21:08

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 756 inlägg
  • 0
j*vla skit!

Efter uppdateringen till nya BETA firmwaren så har mitt PRO reg chip slutat fungera :)
Nån mer som inte får chippet att funka längre efter uppdatering?
Spelaren startar som den ska när jag trycker på t.ex. knapp ett på fjärren, men den står fortfarande kvar i reg B läge...

Suck!

Postad 27 juni 2011 - 22:51

o z o n e
  • o z o n e
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

j*vla skit!

Efter uppdateringen till nya BETA firmwaren så har mitt PRO reg chip slutat fungera :)
Nån mer som inte får chippet att funka längre efter uppdatering?
Spelaren startar som den ska när jag trycker på t.ex. knapp ett på fjärren, men den står fortfarande kvar i reg B läge...

Suck!

Aj då!

Hoppas det bara är en "hicka". Hur gjorde du din firmware update?

För att dubbelkolla, du har tryckt på stopp två ggr vid meddelandet om fel region?
Så att det inte är en enkel resume till senast spelade titel (meddelandet om fel region är som sagt en titel på skivan). :lol:

Vill du via menyerna verifiera vilken region som spelaren är inställd på just nu, tryck setup (utan skiva) och sedan 0770. Då kommer det upp en ruta med aktuell info, bl a nuvarande region. Trycker du på OK ändras det till spelarens default region, dvs Region B och 2 (avsluta med return för att inte ändra).

Sist, om du drar ut strömmen ur spelaren en stund (osäker på exakt tid, men säg 10 min) så ska chippet default:a till Region A för Blu-ray och 0 för DVD.

Redigerat av o z o n e, 27 juni 2011 - 22:52.

Postad 28 juni 2011 - 07:49

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0
Vilken mardröm. Jag uppdaterade till betan via usb på framsidan och det funkar *än så länge, ta i trä*

Däremot får jag andra problem då och då som att bilden hänger sig och ljudet slutar fungera men nu senaste gången så drog jag ut allt inkl ström och lät spelaren stå över natten. Dagen efter funka den igen, helmysko så finns lite småproblem kvar. Tror det hängde på att jag pausade en film och screensavern gick igång och den hängde sig efter ett tag så nu har jag stängt av den får vi se. Första gången tog det mig 1-2h att få liv i spelaren igen efter att ha testat allt så skönt att det var så smärtfritt denna gång. Inte så att man vill skicka tillbaks spelaren till UK precis.

En annan sak. De säger att samma bildchip används oavsett om du spelar en skiva eller en m2ts fil så kvaliten ska bli precis densamma. Samtidigt säger de att spelaren är optimerad för just skivor, sen uppspelning via extern disk och sist streaming. Min fundering är om du får någon skillnad alls i stabilitet, kvalite ljud/bild osv när du strömmar en m2ts fil över nätverket mot att köra en blu-ray skiva?

Postad 28 juni 2011 - 08:23

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 756 inlägg
  • 0

Aj då!

Hoppas det bara är en "hicka". Hur gjorde du din firmware update?

För att dubbelkolla, du har tryckt på stopp två ggr vid meddelandet om fel region?
Så att det inte är en enkel resume till senast spelade titel (meddelandet om fel region är som sagt en titel på skivan). :lol:

Vill du via menyerna verifiera vilken region som spelaren är inställd på just nu, tryck setup (utan skiva) och sedan 0770. Då kommer det upp en ruta med aktuell info, bl a nuvarande region. Trycker du på OK ändras det till spelarens default region, dvs Region B och 2 (avsluta med return för att inte ändra).

Sist, om du drar ut strömmen ur spelaren en stund (osäker på exakt tid, men säg 10 min) så ska chippet default:a till Region A för Blu-ray och 0 för DVD.

Uppdaterade genom USB sticka på fronten. Skickade mail till Casper på bluraychip.dk och fick samma tips som du ang att kolla om spelaren visar rätt region genom 0770 koden, rensade även minnet där BD-Live data sparas utan att det hjälpte :lol:

Ska se om det hjälper nu att ha spelaren strömlös i 10-15 minuter.

Casper trodde inte det hade nåt med firmware uppdateringen att göra, då Oppo tydligen testar så att firmwaren inte ska ställa till med problem för chippen innan dom släpper den.

Återkommer med resultat lite senare :)

Postad 28 juni 2011 - 08:30

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 756 inlägg
  • 0

Vilken mardröm. Jag uppdaterade till betan via usb på framsidan och det funkar *än så länge, ta i trä*

Däremot får jag andra problem då och då som att bilden hänger sig och ljudet slutar fungera men nu senaste gången så drog jag ut allt inkl ström och lät spelaren stå över natten. Dagen efter funka den igen, helmysko så finns lite småproblem kvar. Tror det hängde på att jag pausade en film och screensavern gick igång och den hängde sig efter ett tag så nu har jag stängt av den får vi se. Första gången tog det mig 1-2h att få liv i spelaren igen efter att ha testat allt så skönt att det var så smärtfritt denna gång. Inte så att man vill skicka tillbaks spelaren till UK precis.

En annan sak. De säger att samma bildchip används oavsett om du spelar en skiva eller en m2ts fil så kvaliten ska bli precis densamma. Samtidigt säger de att spelaren är optimerad för just skivor, sen uppspelning via extern disk och sist streaming. Min fundering är om du får någon skillnad alls i stabilitet, kvalite ljud/bild osv när du strömmar en m2ts fil över nätverket mot att köra en blu-ray skiva?

Screensavern verkar va lite buggig, så den har jag alltid haft avstängd. Speciellt efter förra firmware där den blinkade extremt :)

Inte testat att streama genom den. Men MKV och liknande på skiva flyter på lika stabilt som en Blu-Ray.
Hoppas det kommer en ny officiell firmware snart, känns lite sådär att köra med BETA, och jag kommer nog i fortsättningen att undvika betorna :lol:

Postad 28 juni 2011 - 08:45

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 756 inlägg
  • 0
Efter ca 20 minuter så kopplade jag in spelaren igen, men den startar fortfarande bara som reg B :)

Chippet är slut helt enkelt....

Efter att jag testat allt som Casper rekommenderade så fick jag inget mer svar från honom. Men jag hoppas han återkommer med ny info idag och förhoppningsvis ger mig ett nytt chip och det inte går att "rädda" detta, annars blir jag redigt grinig :lol:

Postad 28 juni 2011 - 09:05

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0
Varför kan man inte gå in en butik och bara ta med sig en regfri 93:a hem? Det verkar finnas hur många som helst i frölunda, men ingen i stockholm. Mystiskt.

Nej jag vill INTE beställa genom nätet. Jag vill kunna åka in till stan på en halvtimma och kunna starta upp en reg-A bluray inom två timmar efter köpet...hajar ni... :)

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 28 juni 2011 - 09:06.

Postad 28 juni 2011 - 09:35

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0

Varför kan man inte gå in en butik och bara ta med sig en regfri 93:a hem? Det verkar finnas hur många som helst i frölunda, men ingen i stockholm. Mystiskt.

Nej jag vill INTE beställa genom nätet. Jag vill kunna åka in till stan på en halvtimma och kunna starta upp en reg-A bluray inom två timmar efter köpet...hajar ni... :lol:

Den som söker skall finna... :)

Vibrations i STHLM

Hembiobutiken i STHLM

Postad 28 juni 2011 - 17:12

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0
Ingen av dem har någon i lager. Jag menar att den ska finnas fysiskt, och att jag som sagt kan åka in till stockholm och två timmar senare kunna slå på en porr...eh en reg-A film.
:)

Postad 28 juni 2011 - 22:31

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 756 inlägg
  • 0
Så där! Då var chippet vid liv igen :P

Jag plockade bort chippet, installerade om senaste firmwaren från skiva, gjorde en factory reset, satte tillbaks chippet, och plötsligt var den tillbaks på region A som är default för chippet, och nu fungerar det att ändra regionerna igen :rolleyes:

WHOHOOO!!! :D

När jag laddade in senaste firmwaren för en vecka sedan, så gjorde jag det genom USB porten på fronten, och den porten går ju genom chippet, så troligtvis råkade BETA:n ställa till med nåt elände när det gick genom chippet.
I fortsättningen får det bli uppdateringar från skiva, nätet eller porten därbak :D

Chippet var löst i ca 30 minuter innan det installerades igen.

Bara att "ta i trä" för att det fortsätter att funka nu ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.