Samsung PS50C685 3D-TV
1078 svar till detta ämne
Postad 26 November 2010 - 11:33
huzze
-
huzze
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Om du vill kunna köra 3D så behöver du två nya 1.4 kablar, dvs från Blu-Ray till 608:an och från 608 till tvn. PS3 och Motorola-boxen kan du ha kvar dina gamla kablar till för jag antar att de har HDMI 1.3
Det som skiljer en hdmi 1.4 från 1.3 (high speed) är audio return channel och ethernet. Så du skulle faktiskt kunna ha kvar dina nuvarande 1.3 kablar (så länge de är 1.3 High speed) och fortfarande se 3D.
Inte bara det, 1.4 stödjer också 4096*2160p (24Hz), det gör inte 1.3, sen är det dessutom skillnad på 1.4 och 1.4a, 1.4a är den enda standarden som stödjer 3D i alla format. Kollade upp det eftersom många sa att 1.3 klarar 3D och det gör den, men inte samtidigt som HD-ljud, den klarar inte heller samma upplösning på 3D'n. 1.4a är den enda som klarar packad signal 720p50 och 1080p24 eller 720p60 och 1080p24. Side by side 1080i50 eller 1080i60, och Top & bottom i 720p50 och 1080p24 eller 720p60 och 1080p24
Postad 26 November 2010 - 11:49
joli01
-
joli01
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Är det någon som vet varför endast Komplett säljer denna TV eller varför den inte finns med bland Samsungs plasmor på www.samsung.se? Undrar om den räknas som svensksåld? Är det någon som vet hur det är med Samsungs hämta-/lämna-service - gäller den denna TV? Man undrar ju eftersom den officiellt inte finns i Sverige. Ni som har bytt TV:n p.g.a. buzzing, hur funkar det? Kommer någon och hämtar TV:n och sedan levererar ut en ny, eller måste man själv skicka tillbaka den? joli0 Vad har du för leverantör ? comhem?
Jag har boxer.Din nya TV, som är bättre än din 4 år gamla Sony, det är en LG PKxxx va? Eller har du en Samsung C685 också?  Eftersom du skrev på denna tråd...
Postad 26 November 2010 - 12:44
walle_1
-
walle_1
-
Beroende
-
-
1174 inlägg
Inte bara det, 1.4 stödjer också 4096*2160p (24Hz), det gör inte 1.3, sen är det dessutom skillnad på 1.4 och 1.4a, 1.4a är den enda standarden som stödjer 3D i alla format.
Kollade upp det eftersom många sa att 1.3 klarar 3D och det gör den, men inte samtidigt som HD-ljud, den klarar inte heller samma upplösning på 3D'n.
1.4a är den enda som klarar packad signal 720p50 och 1080p24 eller 720p60 och 1080p24. Side by side 1080i50 eller 1080i60, och Top & bottom i 720p50 och 1080p24 eller 720p60 och 1080p24
Detta innebär alltså att även om man har en receiver med HDMI 1.4 så kan ändå inte PS3 skicka ut 3D och HD-ljud samtidigt? Det var ju synd. Enda positiva är väl att man inte behöver stressa med receiverbyte då  Efter vad jag kan fatta från amerikanska forum så ska Denon 3808 iaf kunna köra passthrough på 3D material om det är 1080i eller lägre. Då kanske PS3 klarar att skicka ut dom samtidigt också? så länge det är lägre än 1080p menar jag. MVH Martin
Postad 26 November 2010 - 12:53
huzze
-
huzze
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Är det någon som vet varför endast Komplett säljer denna TV eller varför den inte finns med bland Samsungs plasmor på www.samsung.se? Undrar om den räknas som svensksåld? Är det någon som vet hur det är med Samsungs hämta-/lämna-service - gäller den denna TV? Man undrar ju eftersom den officiellt inte finns i Sverige.
Skulle tro för att den är ny, det var någon här i tråden som skrev att den dom fick är byggd/ihopsatt i November! Den hade officiell premiär i Oktober i USA och England, pressmeddelandet i USA kom 23:e September. Den kommer nog, till Elgiganten tydligen eftersom någon skrev att 685 var en Elgiganten modell, i Januari efter rean om man får gissa. ang. Service så är väl Samsungs hämta/lämna för nordiska apparater (vilket den verkar vara) men dom servar alla från EU i Sverige? http://www.samsung.c...onsMain.html#TV Sen är ju kampanjerna på Samsungs hemsida på Svenska, vilket gör att det låter ganska troligt att Tv'n är Nordisk.
Postad 26 November 2010 - 13:01
huzze
-
huzze
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Detta innebär alltså att även om man har en receiver med HDMI 1.4 så kan ändå inte PS3 skicka ut 3D och HD-ljud samtidigt? Det var ju synd. Enda positiva är väl att man inte behöver stressa med receiverbyte då 
Efter vad jag kan fatta från amerikanska forum så ska Denon 3808 iaf kunna köra passthrough på 3D material om det är 1080i eller lägre. Då kanske PS3 klarar att skicka ut dom samtidigt också? så länge det är lägre än 1080p menar jag.
MVH Martin
Alla 1.3 kan skicka 3D bilder, men som du skriver klarar dom INTE dubbla 1080p, dom ska uppgradera firmware i PS3 för att kunna skicka 1080i ( http://www.gizmodo.c...thout-hdmi-1-4/) Enda sättet att säkra sig på bästa signal (om materialet är topptopp) verkar vara en 1.4a-kabel mellan Blurayspelaren och TV'n, alternativt om du har en nyare Reciever som skickar 1.4a genom sig.
Postad 26 November 2010 - 14:37
Unregistered87009336
-
Unregistered87009336
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Skulle tro för att den är ny, det var någon här i tråden som skrev att den dom fick är byggd/ihopsatt i November! Den hade officiell premiär i Oktober i USA och England, pressmeddelandet i USA kom 23:e September. Den kommer nog, till Elgiganten tydligen eftersom någon skrev att 685 var en Elgiganten modell, i Januari efter rean om man får gissa.
ang. Service så är väl Samsungs hämta/lämna för nordiska apparater (vilket den verkar vara) men dom servar alla från EU i Sverige?
http://www.samsung.c...onsMain.html#TV
Sen är ju kampanjerna på Samsungs hemsida på Svenska, vilket gör att det låter ganska troligt att Tv'n är Nordisk.
Enligt Samsungs hemsida http://www.samsung.c...amsungTV_se.pdf så kan man se på modellnumret om den är nordisk. De slutar då på XXE eller XEE. I fråga om Kompletts erbjudande så har TVn modellnumret PS50C685G5SXXE alltså bör det vara en nordisk TV.
Postad 26 November 2010 - 14:43
Jahjg
-
Jahjg
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Blir galen, beställde hempaket men måste tydligen hämta den på mitt postombud :SS: Och ska vänta på avi som kommer via brev. Blir ingen tv för mig i dag...
Postad 26 November 2010 - 15:04
Peglund
-
Peglund
-
Användare
-
-
180 inlägg
Om du vill kunna köra 3D så behöver du två nya 1.4 kablar, dvs från Blu-Ray till 608:an och från 608 till tvn. PS3 och Motorola-boxen kan du ha kvar dina gamla kablar till för jag antar att de har HDMI 1.3
Det som skiljer en hdmi 1.4 från 1.3 (high speed) är audio return channel och ethernet. Så du skulle faktiskt kunna ha kvar dina nuvarande 1.3 kablar (så länge de är 1.3 High speed) och fortfarande se 3D.
Så inte från PS3:an? Iom att den är 3D kompatibel, trots att den är hdmi 1.3...
Postad 26 November 2010 - 15:08
Peglund
-
Peglund
-
Användare
-
-
180 inlägg
Detta innebär alltså att även om man har en receiver med HDMI 1.4 så kan ändå inte PS3 skicka ut 3D och HD-ljud samtidigt? Det var ju synd. Enda positiva är väl att man inte behöver stressa med receiverbyte då 
Efter vad jag kan fatta från amerikanska forum så ska Denon 3808 iaf kunna köra passthrough på 3D material om det är 1080i eller lägre. Då kanske PS3 klarar att skicka ut dom samtidigt också? så länge det är lägre än 1080p menar jag.
MVH Martin
Kände att jag fick stressa på med recieverbyte. Vill ha det kopplat som nu, allt går genom reciever och endast en kabel till tv:n. Min 607:a har, så vitt jag har läst mig till, inte pass through.
Postad 26 November 2010 - 15:10
Unregisteredc83518bd
-
Unregisteredc83518bd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Har fått hem min tv nu!
Gaalet nöjd!
INGEN BUZZ
INGA INBRÄNNINGAR!
Kan inte bli bättre!
Nu skall jag beställa filmerna!:=)
Postad 26 November 2010 - 15:21
TheJesper
-
TheJesper
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Har fått hem min tv nu! Gaalet nöjd! INGEN BUZZ INGA INBRÄNNINGAR! Kan inte bli bättre! Nu skall jag beställa filmerna!:=)
Vid installationen och så så hade jag inbränningar, dvs ganska många spår av andra installationsrutor. Har inte tänkt på det på sistonde, men menar du att du inte sett skymten av några inbränningar? För mig var det väldigt tydligt vid installation... Och angående buzzning, om allt ljud är avstängt, så kan jag höra ett svagt surrande om jag står kanske 5 meter bort. Hör du verkligen ingenting eller hur nära kan du stå utan att höra? Tack! Förstår att det säkert varierar mellan olika burkar men vill veta lite var på skalan jag själv är... /Jesper
Postad 26 November 2010 - 15:31
joli01
-
joli01
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Jesper,
Du verkar äga en C685, kan du svara på dessa frågor så är du superschysst.
- Hur väl hanterar den speglingar och reflektioner?
- Vad anser du om bildkvalitén vid vanliga TV-sändningar (SD). Berätta gärna vad du har för insignal (Boxer, Telia, Canal Digital e.tc.)
Tack för hjälpen.
Postad 26 November 2010 - 15:33
huzze
-
huzze
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Blir galen, beställde hempaket men måste tydligen hämta den på mitt postombud :SS: Och ska vänta på avi som kommer via brev. Blir ingen tv för mig i dag...
Kollade nyss med Posten, är tydligen vanligt att Komplett inte ger dom ditt mobilnummer så man måste själv kolla upp kollina och ringa och boka utkörning, har man itne gjort det när alla paketen kommit till din central så skickar dom det till ditt ombud och skickar ett avi. För att boka ringer man 0771-333310 och val 1 Jag har 2 paket här i min stad på centralen, det största paketet, själva TV'n har inte lämnat Örebro (där komplett skickar dom ifrån), drygt och irriterande.
Postad 26 November 2010 - 15:34
joli01
-
joli01
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Har fått hem min tv nu! Gaalet nöjd!
Hur hanterar den reflektioner? Speglar den mycket eller är den okej? Det är ju trots allt en plasma men glaspanel så lite reflektioner är det ju alltid. Frågan är om det stör? Jämför gärna med tidigare TV du haft. Tack för hjälpen.
Postad 26 November 2010 - 15:35
MrLelle
-
MrLelle
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
Halloj! sparkar lite på denna tråden igen.. jag beställde ju min för 3 veckor sedan och är svin-nöjd! Men till er som inte fått tummen ur att beställa då! TIPS: Så har komplette super erbjudande igen! 9988:- TV:en Ps50c685 + Samsung BP-C5900 3D blu-ray spelare+3st 3D glasögon+ ett gäng filmer !!!!!!! Om man visste detta så... http://www.komplett....aspx?sku=616069
Postad 26 November 2010 - 15:42
joli01
-
joli01
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Skulle tro för att den är ny, det var någon här i tråden som skrev att den dom fick är byggd/ihopsatt i November! Den hade officiell premiär i Oktober i USA och England, pressmeddelandet i USA kom 23:e September. Den kommer nog, till Elgiganten tydligen eftersom någon skrev att 685 var en Elgiganten modell, i Januari efter rean om man får gissa.
ang. Service så är väl Samsungs hämta/lämna för nordiska apparater (vilket den verkar vara) men dom servar alla från EU i Sverige?
http://www.samsung.c...onsMain.html#TV
Sen är ju kampanjerna på Samsungs hemsida på Svenska, vilket gör att det låter ganska troligt att Tv'n är Nordisk.
Jag ringde Samsung och frågade. Blev kopplad till en supportkille. Han hade inte hört talas om denna TV och blev först lite misstänksam och sa att det kunde vara en import. Sedan hittade han den i sitt interna system och kunde meddela att det mycket riktigt är en helt ny modell. Om den slutar på XXE så är den svensk, sa han. Kollade på Komplett och TV:ns fullständiga namn är PS50C685G5SXXE - en är alltså svensk. Detta är nämligen en förutsättning för att Samsung´s hämta-/lämna-service ska gälla. ...jag beställde ju min för 3 veckor sedan och är svin-nöjd!
Hur väl hanterar den speglingar och reflektioner? Vad anser du om bildkvalitén vid vanliga TV-sändningar (SD). Berätta gärna vad du har för insignal (Boxer, Telia, Canal Digital e.tc.) Tack på förhand.
Postad 26 November 2010 - 15:42
Unregistered38d57b0f
-
Unregistered38d57b0f
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Nu har den utgått ur sortimentet hos komplett!
Och jag velade för länge som vanligt
Postad 26 November 2010 - 15:46
walle_1
-
walle_1
-
Beroende
-
-
1174 inlägg
Halloj! sparkar lite på denna tråden igen.. jag beställde ju min för 3 veckor sedan och är svin-nöjd!
Men till er som inte fått tummen ur att beställa då!
TIPS: Så har komplette super erbjudande igen!
9988:- TV:en Ps50c685 + Samsung BP-C5900 3D blu-ray spelare+3st 3D glasögon+ ett gäng filmer !!!!!!! Om man visste detta så... http://www.komplett....aspx?sku=616069
Saldot var nere på 3 st efter jag beställt. Sedan ökade det till 50 igen och sjönk sakta men säkert ner till 36. Sedan stod det helt plötsligt att den inte finns i deras sortiment längre. Mysko. Hur som helst ett helt sjukt bra erbjudande, bara tillbehören + filmer är väl värt uppåt 6000 kr eller nåt. Helnöjd att jag bestämde mig för att beställa en. MVH Martin
Postad 26 November 2010 - 15:47
MrLelle
-
MrLelle
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
Hur väl hanterar den speglingar och reflektioner? Vad anser du om bildkvalitén vid vanliga TV-sändningar (SD). Berätta gärna vad du har för insignal (Boxer, Telia, Canal Digital e.tc.)
Tack på förhand.
Boxer men med en sony inspelningsbar som skalar upp till 1080P och det blir riktigt bra då vanligt SD sändning utan sonyn tror jag blir sämre. Reflektioner/speglingar är nästan inget pga matt bildyta
Postad 26 November 2010 - 15:47
belzebubb
-
belzebubb
-
Veteran
-
-
1866 inlägg
Nu har dom tagit bort den.
Postad 26 November 2010 - 15:50
Jahjg
-
Jahjg
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Tack Huzze,
Jag har nämligen samma problem ett paket som inte är framme än, men är det då försent att ringa så de kör hem den ?
tack på för hand.
Postad 26 November 2010 - 15:50
Unregistered14495be3
-
Unregistered14495be3
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Nu har den utgått ur sortimentet hos komplett! Och jag velade för länge som vanligt 
Ojdå! Jag hann beställa en idag, vilken tur.
Postad 26 November 2010 - 15:52
joli01
-
joli01
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Hur har du kalibrerat bilden? Kör du på något förinställt läge, och i så fall vilket? Om TV:n är inställd på "Dynamic" eller liknande så förstår jag varför du upplever bilden på det sättet. Se om det finns något läge som heter THX, annars kanske Natural eller liknande. Jag har inte så bra koll på LG:s nya apparater tyvärr, men generellt så är grundinställningarna väldigt dåliga.
Grundinställningeh heter Standard och är väl ingen höjdare. I butikerna står den ofta på Vivid (Livfull), tror jag det heter. Det ser fär j-vligt ut i hemmamiljö. Jag har inte kalibrerat bilden annat än med LG:s inbyggda Picture Wizard, som faktiskt inte är så dum. Det jag justerat är kontrast, ljusstyrka, vertikal skärpa, horisontell skärpa, färg och färgtemperatur. Grejen för mig är att jag tycker att min 2 år gamla Panasonic TH-42PZ85 har mycket bättre bild, men samma Dilog-box (med Boxer) och samma scartkabel (tyvärr har boxen ingen HDMI), på framför allt SD-signal. HD och Blu-ray ser nog lika bra ut på LG:n. Och sedan störs jag fruktansvärt av reflektioner och speglingar; på dagarna ser jag soffbordet, köksfönstret (10 meter bakom TV:n) och mig själv under mörka scener och på kvällen ser jag ljuset från spottarna över köksbänkarna, golvlampan bredvid soffan och mig själv (igen  under mörka scener. Även under ljusa scener så ser man köksfönstret på dagen och golvlampan/spottarna i köket på kvällen. Suck!  Jag beställde faktiskt en Samsung C685 tidigare under dagen, så om den kommer som beräknat i början av december, så kommer jag fortfarande ha kvar min LG PK350N (och min gamla Panasonic  ) - då kan jag jämföra dem innan jag lämnar tillbaka LG:n. Om inte Samsungen är sämre, förstås. Då lämnar jag tillbaka den istället och försöker lära mig leva med LG:ns reflektioner.
Redigerat av joli01, 26 November 2010 - 16:00.
Postad 26 November 2010 - 15:57
Jahjg
-
Jahjg
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Kollade nyss med Posten, är tydligen vanligt att Komplett inte ger dom ditt mobilnummer så man måste själv kolla upp kollina och ringa och boka utkörning, har man itne gjort det när alla paketen kommit till din central så skickar dom det till ditt ombud och skickar ett avi.
För att boka ringer man 0771-333310 och val 1
Jag har 2 paket här i min stad på centralen, det största paketet, själva TV'n har inte lämnat Örebro (där komplett skickar dom ifrån), drygt och irriterande.
Postad 26 November 2010 - 16:16
Unregisteredb7d789c0
-
Unregisteredb7d789c0
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Hämtade Samsungs nya katalog idag (pappers kopia katalog).
Denna Tv har samma panel som samsungs C675. Men "85" har Senaste 3D stödet.
Dvs samma som deras top-of-the line 9-serie.
Tur jag beställde min igår!  Väntar spännande på min, ska skickas från komplett 3e december.
Postad 26 November 2010 - 16:26
huzze
-
huzze
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Tack Huzze,
Jag har nämligen samma problem ett paket som inte är framme än, men är det då försent att ringa så de kör hem den ? tack på för hand.
om det står "Aviserat, levereras enligt särskild överenskommelse" när du söker efter kollit så kan du boka utkörning, du kan även kolla på vänstra sidan efter: Typ av försändelse: Hempaket Kvitterad av: - Tilläggstjänster: Postförskott btw, om du har valt Postförskott så tar dom BARA emot postväxlar på exakt beloppet, och den måste du hämta ut på din bank i förväg.
Postad 26 November 2010 - 16:26
Unregisteredc83518bd
-
Unregisteredc83518bd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Hur hanterar den reflektioner? Speglar den mycket eller är den okej? Det är ju trots allt en plasma men glaspanel så lite reflektioner är det ju alltid. Frågan är om det stör? Jämför gärna med tidigare TV du haft.
Tack för hjälpen. 
Jag har bara hunnit testa den väldigt snabbt. Reflekterar gjorde den inte så jag märkte det i rummet jag har Tvn i, men det kan ju bero på det dassiga vädret.. Ang. Buzz så sänkte jag volymen i botten och hörde inget alls. Inbränningar såg jag inga, fast jag pillade lite i menyerna. Skall också sägas att jag kör med "out of the box" inställningarna! Min tv var också tillverkad i Nov 10, och med det exet jag fått så är det ett klipp utan dess like!:-)
Postad 26 November 2010 - 16:35
Tigerofsweden
-
Tigerofsweden
-
Beroende
-
-
1356 inlägg
Denna Tv har samma panel som samsungs C675. Men "85" har Senaste 3D stödet. Dvs samma som deras top-of-the line 9-serie.
Tur jag beställde min igår! Väntar spännande på min, ska skickas från komplett 3e december.
kunde du inte kläckt ur dig detta igår
Postad 26 November 2010 - 16:39
joli01
-
joli01
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Denna Tv har samma panel som samsungs C675. Men "85" har Senaste 3D stödet. Dvs samma som deras top-of-the line 9-serie.
Här är ett test på C675:an. http://m3.idg.se/2.1...klassen-regerarLåter ju inte så imponerande, men får i alla fall samma betyg som LG PK550N på delmomenten. Har den likvärdig bild som min PK350N och mindre reflektioner så är det ändå bättre för mig. Att man sedan får 3D, blu-ray spelare och ett gäng filmer på köpet kompenserar för det högre priset. Hoppas bara man inte får ett buzzande ex.
Postad 26 November 2010 - 16:41
Jahjg
-
Jahjg
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
om det står "Aviserat, levereras enligt särskild överenskommelse" när du söker efter kollit så kan du boka utkörning, du kan även kolla på vänstra sidan efter:
Typ av försändelse: Hempaket Kvitterad av: - Tilläggstjänster: Postförskott
btw, om du har valt Postförskott så tar dom BARA emot postväxlar på exakt beloppet, och den måste du hämta ut på din bank i förväg.
Ringde, packetet med tvn är försenat så får vänta att ringa tillbaka och boka hemkörningen på måndag,tisdag. Btw Har tagit betalning vid mottagande, måste jag fixa hos banken då eller?
Redigerat av Jahjg, 26 November 2010 - 16:46.
Postad 26 November 2010 - 16:42
TheJesper
-
TheJesper
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Grundinställningeh heter Standard och är väl ingen höjdare. I butikerna står den ofta på Vivid (Livfull), tror jag det heter. Det ser fär j-vligt ut i hemmamiljö.
Jag har inte kalibrerat bilden annat än med LG:s inbyggda Picture Wizard, som faktiskt inte är så dum. Det jag justerat är kontrast, ljusstyrka, vertikal skärpa, horisontell skärpa, färg och färgtemperatur.
Grejen för mig är att jag tycker att min 2 år gamla Panasonic TH-42PZ85 har mycket bättre bild, men samma Dilog-box (med Boxer) och samma scartkabel (tyvärr har boxen ingen HDMI), på framför allt SD-signal. HD och Blu-ray ser nog lika bra ut på LG:n.
Och sedan störs jag fruktansvärt av reflektioner och speglingar; på dagarna ser jag soffbordet, köksfönstret (10 meter bakom TV:n) och mig själv under mörka scener och på kvällen ser jag ljuset från spottarna över köksbänkarna, golvlampan bredvid soffan och mig själv (igen under mörka scener. Även under ljusa scener så ser man köksfönstret på dagen och golvlampan/spottarna i köket på kvällen. Suck! 
Jag beställde faktiskt en Samsung C685 tidigare under dagen, så om den kommer som beräknat i början av december, så kommer jag fortfarande ha kvar min LG PK350N (och min gamla Panasonic ) - då kan jag jämföra dem innan jag lämnar tillbaka LG:n. Om inte Samsungen är sämre, förstås. Då lämnar jag tillbaka den istället och försöker lära mig leva med LG:ns reflektioner. 
Kanske förtydliga att detta inte Gäller Samsungen, för de som läser baklänges
Postad 26 November 2010 - 16:42
Jahjg
-
Jahjg
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
om det står "Aviserat, levereras enligt särskild överenskommelse" när du söker efter kollit så kan du boka utkörning, du kan även kolla på vänstra sidan efter:
Typ av försändelse: Hempaket Kvitterad av: - Tilläggstjänster: Postförskott
btw, om du har valt Postförskott så tar dom BARA emot postväxlar på exakt beloppet, och den måste du hämta ut på din bank i förväg.
Ringde, paketet med tvn är försenat så får vänta att ringa tillbaka och boka hemkörningen på måndag,tisdag. Btw Har tagit betalning vid mottagande, måste jag fixa hos banken då eller? nu fattar jag nada! går inte ens att välja postförskott ? dom tar inte cash ?
Redigerat av Jahjg, 26 November 2010 - 16:47.
Postad 26 November 2010 - 16:54
Unregisteredb7d789c0
-
Unregisteredb7d789c0
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Beställde precis en från komplett!
Har en Pk350 nu. Hoppas på förbättring.
3par Glasögon, blue-ray spelare och 15 filmer gjorde valet ganska självklart. Har själv som många andra suktat efter 7serien.
Någon som har några bra BILD inställningar än? Hur är stödet för .MKV? Min nuvarande pk350 har problem att spela upp .mkv ljud.
Bump
Postad 26 November 2010 - 18:25
huzze
-
huzze
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Ringde, paketet med tvn är försenat så får vänta att ringa tillbaka och boka hemkörningen på måndag,tisdag. Btw Har tagit betalning vid mottagande, måste jag fixa hos banken då eller? nu fattar jag nada! går inte ens att välja postförskott ? dom tar inte cash ?
Korrekt, ENDAST Postväxel.. du måste gå in på din bank och säga att du vill ha en postväxel, dom fyller då i en sådan åt dig och drar pengarna från ditt bankkonto. Se även till att den är på exakt belopp samt utfärdad på Posten Meddelande AB. Är lite surt då det kostar 10500:- men sånt är livet, var glad att tv'n INTE kom idag hem till dig och du inte kunde ta emot den, hade nog varit värre. Från Postens hemsida: "Postförskott vid leverans till mottagaren - Postväxel vid belopp över 10 000 kronor Försändelser som levereras ut till mottagaren och ska lösas mot ett postförskottsbelopp från 10 001 till 50 000 kronor, ska betalas med postväxel. Postväxeln ska vara utställd på Posten Meddelande AB. Berörda pakettjänster är DPD Företagspaket, Pall och Hempaket. Om betalningen görs med check, ska också den ha Posten Meddelande som mottagare." Bump
Jag har skrivit bildinställningar som ser bra ut och passar under första tiden 2 ggr i den här tråden.. Finns även folk som har TV'n redan som skrivit om mkv. Postar dom väl en sista gång då: Picture mode: Standard Colour tone: Normal Digital Noise Filter: Auto MPEG Noise Filter: Auto Black Tone: Darkest Dynamic Contrast: Medium Gamma: +2 Colour space: Native White Balance: default Flesh tone: 0 Edge enhancement: On Cell light: 17 Contrast: 81 Brightness: 79 Sharpness:49 Colour: 48 Tint: 50/50 Screen size: 16:9
Redigerat av huzze, 26 November 2010 - 18:26.
Postad 26 November 2010 - 18:41
Jahjg
-
Jahjg
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Tack så jätte mycket huzze för all info, då får det bli att gå till banken på måndag då, så fixar det sig nog ;D tack tack !
Postad 26 November 2010 - 19:01
belzebubb
-
belzebubb
-
Veteran
-
-
1866 inlägg
Grundinställningeh heter Standard och är väl ingen höjdare. I butikerna står den ofta på Vivid (Livfull), tror jag det heter. Det ser fär j-vligt ut i hemmamiljö.
Jag har inte kalibrerat bilden annat än med LG:s inbyggda Picture Wizard, som faktiskt inte är så dum. Det jag justerat är kontrast, ljusstyrka, vertikal skärpa, horisontell skärpa, färg och färgtemperatur.
Grejen för mig är att jag tycker att min 2 år gamla Panasonic TH-42PZ85 har mycket bättre bild, men samma Dilog-box (med Boxer) och samma scartkabel (tyvärr har boxen ingen HDMI), på framför allt SD-signal. HD och Blu-ray ser nog lika bra ut på LG:n.
Och sedan störs jag fruktansvärt av reflektioner och speglingar; på dagarna ser jag soffbordet, köksfönstret (10 meter bakom TV:n) och mig själv under mörka scener och på kvällen ser jag ljuset från spottarna över köksbänkarna, golvlampan bredvid soffan och mig själv (igen under mörka scener. Även under ljusa scener så ser man köksfönstret på dagen och golvlampan/spottarna i köket på kvällen. Suck! 
Jag beställde faktiskt en Samsung C685 tidigare under dagen, så om den kommer som beräknat i början av december, så kommer jag fortfarande ha kvar min LG PK350N (och min gamla Panasonic ) - då kan jag jämföra dem innan jag lämnar tillbaka LG:n. Om inte Samsungen är sämre, förstås. Då lämnar jag tillbaka den istället och försöker lära mig leva med LG:ns reflektioner. 
Panasonic är ledande när det gäller plasma. Att LG:s billigaste budgetskärm från i år (350-serien) är sämre än PZ85 (som var en av deras toppmodeller för för två år sedan) är inget konstigt.
Redigerat av belzebubb, 26 November 2010 - 19:11.
Postad 26 November 2010 - 19:56
Unregistered5756fde3
-
Unregistered5756fde3
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Har fått min och är riktigt nöjd.Inget Buzz vad jag kan höra.
Postad 26 November 2010 - 20:46
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1703 inlägg
då var tvn hemma
enbart halvnöjd än så länge
bilden är bra men saknar den sista svärtan
svart är tyvärr inte svart utan grådassigt.
sen måste man köra med rätt aggresiva inställningar för att få nåt tryck i bilden
men jag lugnar mig med det och kör på energisparläget ett tag så man inte åker på inbränningar.
som sagt
riktigt bra bild förutom svärtan som är rätt kass
ungefär samma nivå som min gamla plasma från 2005)
det är ju så att man kan aldrig få svartare svärta än den man har när tvn är avstängd
såg redan där att skärmen är mörkgrå inte svart.
Hur svärtan kan vara bättre än en 2år gammal Pioneer som nån jeppe påstod på AVforumet är en gåta
han måste ha varit halvfull när han jämförde
jämfört med LED tvn så är den här faktist riktigt kass vad gäller svärtan
men så är man ju LED TV förstörd också hehe
vänjer jag mig behåller jag tvn annars lutar det åt en 7 serie
kan tänka mig att filtret som sitter på dom förbättrar svärtan en del
Redigerat av Unregistered1008, 26 November 2010 - 20:49.
Postad 26 November 2010 - 21:00
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Tycker du ska köpa en Panasonic V20.
Eller leta rätt på en fin Pioneer
Postad 26 November 2010 - 21:32
joli01
-
joli01
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Panasonic är ledande när det gäller plasma. Att LG:s billigaste budgetskärm från i år (350-serien) är sämre än PZ85 (som var en av deras toppmodeller för för två år sedan) är inget konstigt.
Jo, kanske det, men jag resonerade så här: många recensenter har öst beröm över LG PK350/550, som t.ex. TV-kalibreringsexperten ChadB, som rankar LG PK550 (USA-versionen, vilken motsvarar vår PK350) väldigt högt bland alla TV han testat, bl.a. högre än Panasonic G20... och G20:n borde väl vara bättre än PZ85, eftersom den är "dagens PZ85", så att säga. Läs mer om hans ranking här: http://hdtvbychadb.com/reviews.htmKommentarer som denna från CNET.UK´s test gör en ju inte mindre övertygad om LGn´s förträfflighet: "What are you still doing sitting there? If this TV is on your shortlist, and you're here to find out if we think you should buy one, the answer is a resounding yes. This is a terrific piece of hardware, and we've utterly loved our time with it. It's good value, at around £1,000 online, and we think it's one of the best TVs we've seen this year."...för att inte tala om denna: "At this price point I would consider the PK350 to be the very definition of a Best Buy. You have a well made and attractively designed display that has a very accurate pre-calibrated setting as well as a comprehensive set of ISF calibration controls. Once properly calibrated the PK350 produces a reference quality performance in both Greyscale and Colour Gamut and the excellent video processing means that both standard definition and high definition images look fantastic."Synd att inte mina ögon håller med. Hoppas de gillar Samsung C685 bättre. Jag ber om ursäkt för att jag tar upp så mycket plats av denna tråd med att skriva om LG:n, så jag ska inte göra det mer... såvida jag inte får en direkt fråga.
Postad 26 November 2010 - 21:54
joli01
-
joli01
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
enbart halvnöjd än så länge bilden är bra men saknar den sista svärtan svart är tyvärr inte svart utan grådassigt.
som sagt riktigt bra bild förutom svärtan som är rätt kass ungefär samma nivå som min gamla plasma från 2005)
Riktigt tråkigt att höra. Fan, jag fattar inte; ChadB mätte Samsung C550 till 0.11 fL, vilket motsvarar 0,036 cd/m2 vilket är riktigt bra. Jag antog att C685 var en modell högre upp i skalan och därmed skulle ha vassare bild och svärta... i alla fall inte sämre. Å andra sidan mätte han upp LG PK750 till hälften så bra svärta som PK550, 0,086 cd/m2 mot 0,044 cd/m2, så man verkar ju inte kunna ta någonting för givet när det gäller detta... suck!
Postad 26 November 2010 - 22:13
Unregistered5756fde3
-
Unregistered5756fde3
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Jag tycker svärtan är riktigt bra på min.Mycket bättre än de lcd/led jag sett!
Postad 26 November 2010 - 23:42
Bigscreentv
-
Bigscreentv
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Svärtan är väl sådär enligt mig. ser man till den "svarta" rand ovanför och under tv bilden så är den ju knappast lik den svarta ramen kring tv:n.bilden är stundtals strålande och ibland verkar det som min adsl telia via scart ger så dåliga signaler att bilden blir skit.
men som sagt, för det mesta är det bra.
testat körs med usb en del och det funkar fint. någon som kopplat till en större hårddisk? finns det begränsningar hur stor den klarar av?
Lite besviken på att tv:n inte har så mycket lull lull som jag tydligen inbillat mig att den skulle ha.
Kört lite internet@tv via blu-ray spelaren men det är såååååååå segt. tyvärr. vad ska man med tjänster till om de knappt fungerar?
dlna?? tjänster då man har den kopplad till nätveket?? någon som är påläst och testat?
Postad 27 November 2010 - 00:47
huzze
-
huzze
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Här kommer en bunt inställningar från AVSForum, några har tweakat själv och några har använt skiva, prova och se vilken ni själva tycker mest om:
--
Picture mode: Standard
Colour tone: Normal
Digital Noise Filter: Auto
MPEG Noise Filter: Auto
Black Tone: Darkest
Dynamic Contrast: Medium
Gamma: +2
Colour space: Native
White Balance: default
Flesh tone: 0
Edge enhancement: On
Cell light: 17
Contrast: 81
Brightness: 79
Sharpness:49
Colour: 48
Tint: 50/50
Screen size: 16:9
--
--
Picture mode: Standard
Colour tone: Warm 1
Digital Noise Filter: Auto
MPEG Noise Filter: Auto
Gamma: 0
Colour space: Native
White Balance: default
Flesh tone: 0
Edge enhancement: On
Cell light: 17
Contrast: 81
Brightness: 60
Sharpness:49
Colour: 40
Tint: 50/50
Screen size: 16:9
--
--
Mode: Standard
Cell Light: 17
Contrast: 75
Brightness: 50
Sharpness: 25
Colour: 40
Tint: G50/R50
Eco Solution: Off
Advanced Settings
Gamma: 0
RGB Only Mode: Off
Colour Space: Native
White Balance: Leave All At 25
Flesh Tone: Edge Enhancement: On
Picture Options
Colour Tone: Warm1
Size: Screen Fit (but this one is up to you)
Digital Noise filter: Off
MPEG Noise Filter: Off
Screen Burn Protection: (up to you)
--
--
Mode: Movie
Cell light: 13
Contrast: 92
Brightness: 58
Sharpness: 0
Colour 50/50
Tint: G50\R50
Advanced Menu
Colour Mode: Warm2
White Balance
R-Offset: 28
G-Offset: 25
B-Offset 26
R-Gain: 10
G-Gain: 25
B-Gain: 26
Everything else is turned off, dynamic contrast, black level, gamma is 0, energy saving off, mpeg noise off etc etc.
--
--
Mode; Movie
Cell Light; 17
Contrast; 86
Brightness; 55
Sharpness; 25
Colour; 47
Tint; G50/R50
Advanced Settings
Black tone; off
Dynamic Contrast; off
Gamma; +2
RGB Only Mode; off
Colour Space; Auto
White Balance
R-offset; 25
G-offset; 23
B-offset; 24
R-gain; 19
G-gain; 24
b-gain 25
Flesh tone; 0
Edge enhancement; off
Picture Options
Colour tone; Warm 1
Size 16:9
Digital noise filter; off
MPEG noise filter; off
--
Postad 27 November 2010 - 06:22
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1703 inlägg
Tycker du ska köpa en Panasonic V20. Eller leta rätt på en fin Pioneer 
det vete fan du  kollar man på den här bilden så undrar man ju hur svärtan är på den haha grön svärta ? vad i ****  ? https://www.minhembi...c_id=363990.jpg
Redigerat av Unregistered1008, 27 November 2010 - 06:24.
Postad 27 November 2010 - 06:36
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1703 inlägg
Riktigt tråkigt att höra. verkar ju inte kunna ta någonting för givet när det gäller detta... suck! 
svärtan är inte LCD kass så mycket kan jag säga men den är inte i närheten av LED jag har provat alla möjliga inställnignar och det går inte att tweaka svärtan mer iom att skrämen redan avstängd är gråsdassig. MEN! det som räddar den här tvn och den halvkassa svärtan är faktist 3d Glasögonen. iom att dom dämpar ljuset så är det som om ni automatiskt skulle sätta dit ett mörker filter på tvn. med 3d glasögongen på och en 3d film så blir svärtan helt ok. troligen skickar jag tvn i början på nästa vecka vad jag har lärt mig genom åren är att lita inte på kommentarer helt alla har olika uppfattning om vad som är bra bild. åk och kolla på tvn INNAN ni köper den det var så jag gjorde när jag köpte LED tvn jag såg direkt i butiken att fan den här ska jag ha. sen är det ljuset i 3D det är gränsfall att tvn orkar med att skicka ut tillräckligt ljus för att inte bilden ska uppfattas som mörk ska kika lite mer på inställningarna. du har absolut inte samma tryck i 3D bilden som en ny 3D LED TV från samsung på en sån så sprakar bilden av ljus och färger även i 3D läget. den ljusstyrkan kan du aldrig uppnå med en plasma av idag Jag tycker svärtan är riktigt bra på min.Mycket bättre än de lcd/led jag sett!
jojo men om du jämför med den svarta ramen så ser du vilken svärta en LED TV kan uppnå. tippar på att du aldirg har sett en LED TV? på en sån så blir svart lika svart som ramen på den här så blir svart på sin höjd lika grådassigt som bilden är i avstängt läge. det måste du hålla med om? med dålig svärta så får du aldrig det där riktiga djupet i bilden och det är det som är problemet här visst i ljusa scener så märker man inte av svärtan lika mycket det är i mörka scener som bilden ser ut som ett dasslock och saknar allt vad heter djup
Redigerat av Unregistered1008, 27 November 2010 - 06:40.
Postad 27 November 2010 - 09:56
Unregistered5756fde3
-
Unregistered5756fde3
-
Amatör
-
-
58 inlägg
jojo men om du jämför med den svarta ramen så ser du vilken svärta en LED TV kan uppnå. tippar på att du aldirg har sett en LED TV? på en sån så blir svart lika svart som ramen på den här så blir svart på sin höjd lika grådassigt som bilden är i avstängt läge. det måste du hålla med om?
med dålig svärta så får du aldrig det där riktiga djupet i bilden och det är det som är problemet här visst i ljusa scener så märker man inte av svärtan lika mycket det är i mörka scener som bilden ser ut som ett dasslock och saknar allt vad heter djup
Efter lite tittande i natt så kan jag hålla med dig.Svärtan är inte på topp. Jag kan nog leva med det så jag behåller min
Postad 27 November 2010 - 13:54
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
det är ju så att man kan aldrig få svartare svärta än den man har när tvn är avstängd såg redan där att skärmen är mörkgrå inte svart.
Stämmer ju inte alls, rent skitsnack. Min Pioneer 5090 ser i avstängt läge grå/grön ut när det är mycket ljus i rummet. Vad som sedan sker när man sätter på tv n har ju ingenting med hur tvn ser ut i avstängt läge att göra. Sedan kan man kanske jämföra med den kolsvarta ramen runt tv n, men så svart är inte ens min Pioneer 5090, måste vara riktigt mörkt i rummet i så fall. /Fredrik
Postad 27 November 2010 - 16:44
Unregistered87009336
-
Unregistered87009336
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Har ingen tv själv så kan ej verifiera men de står såhär på AVForums.com: "Just wondered as first time I tried filling in the form I used the one off the box and for a split second, just before it went to the next page, it flashed up invalid in the serial number box.
I then checked the back of the TV and realised there was an extra digit on that so tried again and this time it flashed up as valid."
Om man tittar på hemsidan http://3dled-tv.se/c...al_bluray_10001 så är ju kampanjen med bluray-filmerna inte kopplade till TVn utan till blurayspelare. Det är alltså, om man får tro hemsidan, inte TVns serienummer utan blurayspelarens serienummer som ska anges. Det finns t o m en instruktion på hemsidan hur man hittar serienumret på spelaren
Postad 27 November 2010 - 18:44
Peglund
-
Peglund
-
Användare
-
-
180 inlägg
Som jag har förstått så sitter uttagen för hdmi på baksidan. Har tänkt att hänga upp tv:n på väggen och har då kikat lite på vinklade kablar. Vad tror ni om denna? http://shop.parvelit...r-kontakt-1.php
Redigerat av Peglund, 27 November 2010 - 21:31.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|