Humax BXR-HD
2479 svar till detta ämne
Postad 30 April 2011 - 10:00
Unregisteredc41c7708
-
Unregisteredc41c7708
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Köpte oss en Humax BXR-HD+ igår på Elgiganten. Tog den med prisgaranti mot Webbhallen för 1700kr med nyteckning av Boxer Mix 24månader + hd-tillägg. Men på Boxers sida står det "HD" 19kr/månad totalt 708kr/år? Hur räknar dom igentligen? Eller är det några kul kortavgifter även på tillägget tro?
Boxern fungerade fint och uppgraderade till 1.00.03 direkt. Men ser nu på deras hemsida att det finns 1.02.07 att ta ner. Då får man internet radio och massa mer via Ethernet? Någon som har vågat testa den? Står ju som Fox T2. Finns inga BXR boxar alls där?
Jag tror det är två helt olika boxar, för min hittar ingen ny FW om jag söker OTA.
Postad 01 May 2011 - 10:51
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Boxern fungerade fint och uppgraderade till 1.00.03 direkt. Men ser nu på deras hemsida att det finns 1.02.07 att ta ner. Då får man internet radio och massa mer via Ethernet? Någon som har vågat testa den? Står ju som Fox T2. Finns inga BXR boxar alls där?
Jag tror du tittar snett, men kan ju inte veta. Så var hittar du 1.02.07 menar du?
Postad 01 May 2011 - 14:54
prelatur
-
prelatur
-
Lärjunge
-
-
367 inlägg
Fox T2 är varianten för England. Har delvis annan hårdvara eftersom 1080p är ett krav där. Räkna inte med att den mjukvaran fungerar på den Svenska.
Postad 01 May 2011 - 17:58
boborg
-
boborg
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Det går inte at spela kopiera inspelade program från USB-disken, man måste kopiera tilbake innan. Har inte lyckats i alla fall. Kan någon annan bekräfta detta?
Postad 01 May 2011 - 18:38
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3945 inlägg
Det går inte at spela kopiera inspelade program från USB-disken, man måste kopiera tilbake innan. Har inte lyckats i alla fall. Kan någon annan bekräfta detta?
Nä, det ska inte gå att kopiera ut inspelat material från Boxergodkända boxar, så det är helt korrekt. Man kan bara göra backup via USB, som man sen måste lägga tillbaks igen innan det kan spelas upp. Det är krypterat, och kan bara spelas upp på en och samma box igen, alltså inte ens på en annan box av samma modell.
Redigerat av anderswillhelmsson, 01 May 2011 - 18:39.
Postad 01 May 2011 - 19:37
Nightelf
-
Nightelf
-
Användare
-
-
148 inlägg
Nä, det ska inte gå att kopiera ut inspelat material från Boxergodkända boxar, så det är helt korrekt. Man kan bara göra backup via USB, som man sen måste lägga tillbaks igen innan det kan spelas upp.
Det är krypterat, och kan bara spelas upp på en och samma box igen, alltså inte ens på en annan box av samma modell.
Hej, hijackar lite och undrar vilken/vilka boxar det i dagsläget finns som man kan kopiera ut materialet på? Hade faktiskt tänkt slå till på en Humax BXR-HD+ men ..... hade hoppats kunna få ut materialet okrypterat.
Postad 01 May 2011 - 22:04
lek2481
-
lek2481
-
Rookie
-
7 inlägg
Köpte oss en Humax BXR-HD+ igår på Elgiganten. Tog den med prisgaranti mot Webbhallen för 1700kr med nyteckning av Boxer Mix 24månader + hd-tillägg. Men på Boxers sida står det "HD" 19kr/månad totalt 708kr/år? Hur räknar dom igentligen? Eller är det några kul kortavgifter även på tillägget tro?
Intressant observation. Kan vara så att 708 kr är fel, kanske tidigare årskostnad, då abonnemanget kostade 59 kr per månad. Eller också är det nån fulkostnad, som kortavgift eller krypteringsavgift. Vad får ni får månadskostnad, ni som tecknat HD-abb?
Postad 02 May 2011 - 05:12
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3945 inlägg
Hej, hijackar lite och undrar vilken/vilka boxar det i dagsläget finns som man kan kopiera ut materialet på? Hade faktiskt tänkt slå till på en Humax BXR-HD+ men ..... hade hoppats kunna få ut materialet okrypterat.
Som sagt; inga Boxergodkända boxar kan det. Det går på typ DVD/Hårddisk-inspelare med DVB-T tuner i, men såna finns det ju inga kvar av längre. Där kunde man alltid kopiera ut det man spelat in på hårddisken, till en DVD, som man sen kunde redigera på sin dator. Tusan vet om det går på t ex Samsungs BluRay-uppspelare/Hårddisk-inspelare, men då måste de ju ha ett USB-uttag det går att kopiera ut till, så gå till Samsungs sajt och kolla. T ex http://www.samsung.c...e...&returnurl=De som heter nåt med BD-D har tydligen inspelningsmöjlighet. Testa SÖK här uppe till höger, så finns det nog några trådar här också om dessa modeller. ======== Kollade nu, och på sidan 17 i den svenska manualen för BD-D8500N står det:
Samsung.jpg 190.76K
2 Antal nerladdningar... att det inspelade är DRM-skyddat, dvs går inte att spela upp på annan enhet. Däremot har den ju Komponent-video utgångar, så då kan man ju ansluta rätt burk där, och spela in med 'nästan' fullgod kvalitét. Och den har Dubbla DVB-T2 (marksänt inkl. HD)/DVB-C (Cable, t ex Comhem) Tuners, så man kan ju spela in ett prg och titta på ett annat samtidigt. Inte spela in två samtidigt, tyvärr. https://www.minhembi...s...281692&st=0
Redigerat av anderswillhelmsson, 02 May 2011 - 06:57.
Postad 02 May 2011 - 09:58
boborg
-
boborg
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Jo, de är 5.1, men DR HD använder HE-AAC. Det är inte alla apparater som avkodar detta till 5.1, så därför är det intressant att veta om denna gör det.
Den sendar ut 5.1 från DR HD som Dolby Digital ljud enligt http://digitalt.tv/humax-bxr-hd
Postad 02 May 2011 - 10:04
prelatur
-
prelatur
-
Lärjunge
-
-
367 inlägg
I Boxers kravspec ingår det att allt som spelas in skall krypteras med en för boxen unik nyckel. Detta skall göras per media. Så om den har en intern disk och en extern USB disk och boxen kan spela in på bägge så skall olika nycklar används. För att spela upp det så måste det finnas på det media som det ursprungligen spelades in på.
Postad 02 May 2011 - 10:19
prelatur
-
prelatur
-
Lärjunge
-
-
367 inlägg
En sökning på prisjakt över boxar med T2 ger inte så många träffar. T2 BoxarVet inget om Faval. Miraclebox kan spela in T2 okrypterat. Finns en del begränsningar. För mer info se Miraclebox 9
Postad 02 May 2011 - 12:24
danteliaghieri
-
danteliaghieri
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag har en Humax BXR-HD (den utan hdd). Enligt manual och den person jag pratade med på Boxer skall det gå att spela in på externa hårddiskar med Humax BXR-HD.
Jag har provat med två olika externa hdd, men lyckas icke. Det kommer upp en cirkel med ett snett streck över (typ förbudsskyllt). Jag har läst manualen men lyckas inte då heller. Jag har formaterat diskarna till det filformatet som stödjer inspelning, men icke…
Jag skickade ett mail i fredags till supporten (engelsk) med frågor. De har ännu inte svarat.
Är det någon av er som kan vara snäll och förklara vad jag kanske gör fel?
Typ som att det är för långsam rpm på disken (5400), för liten disk 260 GB eller att jag missat något så grundläggande som att det inte ens går att spela in på den.
Redigerat av danteliaghieri, 02 May 2011 - 12:49.
Postad 02 May 2011 - 12:43
hajon23
-
hajon23
-
Rookie
-
8 inlägg
Spela in 2 och samtidigt titta på ett tidigare inspelat funkar utmärkt, ingen märkbar påverkan på respons. Man kan snabbspola i x2, x4, x8, x16, x32 Inspelning via EPG är superenkelt, bara att klicka på det program man vill spela in. Om det är en tv-serie, frågar den om man vill spela in samtliga avsnitt.
Jag har dock noterat en märklighet (bugg?) som jag ber någon av er andra kolla: när jag tittar på en inspelning och trycker på skip forward (>>I) så börjar uppspelningen om från början (!?). Samma sak om jag trycker > på silverhjulet.
Jag undrar om snabbspolning med bild som fungerar i x2, x4, x8, x16 och x32 gäller för HD+ 500GB-varianten eller för den utan hårddisk. MVH Håkan Jonsson
Postad 02 May 2011 - 18:27
xjeldc
-
xjeldc
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Den sendar ut 5.1 från DR HD som Dolby Digital ljud enligt http://digitalt.tv/humax-bxr-hd
Mycket tack för denna info! Då vågar jag köpa den (DR HD tycker jag är bästa HD-kanalen).
Postad 02 May 2011 - 18:45
tomme71
-
tomme71
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag har en Humax BXR-HD (den utan hdd). Enligt manual och den person jag pratade med på Boxer skall det gå att spela in på externa hårddiskar med Humax BXR-HD. Jag har provat med två olika externa hdd, men lyckas icke. Det kommer upp en cirkel med ett snett streck över (typ förbudsskyllt). Jag har läst manualen men lyckas inte då heller. Jag har formaterat diskarna till det filformatet som stödjer inspelning, men icke… Jag skickade ett mail i fredags till supporten (engelsk) med frågor. De har ännu inte svarat. Är det någon av er som kan vara snäll och förklara vad jag kanske gör fel? Typ som att det är för långsam rpm på disken (5400), för liten disk 260 GB eller att jag missat något så grundläggande som att det inte ens går att spela in på den. 
Det krånglade mycket för mig innan jag till slut fick till det, gå in i meny/system/datalagring/lagring och välj usb-disk. Tror det var där som jag till slut fick den att spela in på min externa usb-disk.
Postad 02 May 2011 - 20:25
Unregistered508e5cf4
-
Unregistered508e5cf4
-
Användare
-
-
153 inlägg
Kollar lite på hockeyn i tv3 hd. Tycker att bilden är en aning ryckig. Har märkt det på någon gång tidigare på svt hd. Slår jag över till fotbollen på Canal+ hd flyter det fint. Någon som märkt av något liknande?
Postad 02 May 2011 - 20:34
danteliaghieri
-
danteliaghieri
-
Rookie
-
3 inlägg
Det krånglade mycket för mig innan jag till slut fick till det, gå in i meny/system/datalagring/lagring och välj usb-disk. Tror det var där som jag till slut fick den att spela in på min externa usb-disk.
Tack för svaret. Tror att jag redan har testat det, men jag skall kika lite. Vem vet; jag kanske får till det. Hoppas hoppas...
Postad 02 May 2011 - 22:25
Yocke
-
Yocke
-
Forumräv
-
-
688 inlägg
Mycket tack för denna info! Då vågar jag köpa den (DR HD tycker jag är bästa HD-kanalen).
Kan man få in de danska kanalerna i Sverige?
Postad 03 May 2011 - 06:04
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3945 inlägg
Kan man få in de danska kanalerna i Sverige?
Självklart - om man bor så till.
Postad 03 May 2011 - 08:16
danteliaghieri
-
danteliaghieri
-
Rookie
-
3 inlägg
Nu fungerar det. Jag var inne och ändrade som du skrev ovan och det fungerar!? Är hundra på att jag redan gjort det... /Danne
Redigerat av danteliaghieri, 03 May 2011 - 08:17.
Postad 03 May 2011 - 10:05
tamias
-
tamias
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Väntar på min box, känner mig lite som Kalle i Kalle och Hobbe när han väntar på sin propellermössa
Postad 03 May 2011 - 11:08
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Kollar lite på hockeyn i tv3 hd. Tycker att bilden är en aning ryckig. Har märkt det på någon gång tidigare på svt hd. Slår jag över till fotbollen på Canal+ hd flyter det fint. Någon som märkt av något liknande?
Jag har märkt ryckighet på SVT1HD några gånger. Har inget samband med om jag spelar in eller inte. Boota om boxen med ström av/på hjälpte inte heller och det var inte på andra hd-kanaler så jag antog att det var i sändningen. Nu var det dock ett tag sedan. Så nu när det uppstått på tv3hd också så är min närmaste gissning att det är teracom som kodar fel på något sätt. Eller att boxen inte klarar av en viss sorts speciell videokodning som bara används ibland men det känns mindre troligt. Har de av er som har BXR-HD (utan +) märkt något? Om jag ser det igen så kan jag försöka få till att ta in samma signal i datorn och se om det är där också.
Redigerat av matbl, 03 May 2011 - 11:10.
Postad 03 May 2011 - 11:28
Unregistered508e5cf4
-
Unregistered508e5cf4
-
Användare
-
-
153 inlägg
Jag har märkt ryckighet på SVT1HD några gånger. Har inget samband med om jag spelar in eller inte. Boota om boxen med ström av/på hjälpte inte heller och det var inte på andra hd-kanaler så jag antog att det var i sändningen. Nu var det dock ett tag sedan. Så nu när det uppstått på tv3hd också så är min närmaste gissning att det är teracom som kodar fel på något sätt. Eller att boxen inte klarar av en viss sorts speciell videokodning som bara används ibland men det känns mindre troligt. Har de av er som har BXR-HD (utan +) märkt något? Om jag ser det igen så kan jag försöka få till att ta in samma signal i datorn och se om det är där också.
Märkte faktiskt att det ryckte lite i canal+ hd på ovan nämnda fotbollsmatch ett tag också efter att jag skrivit inlägget. Märkte även att ryckigheten senare försvunnit från hockeymatchen. Gemensamt när jag sett detta har varit att det varit "riktiga" hd-sändningar och inte uppskalade sd signaler i hd-kanalerna. På svt var det när jag kollade på "så skall det låta" som jag såg den ryckiga bilden.
Postad 03 May 2011 - 12:11
Unregisteredcb3b891b
-
Unregisteredcb3b891b
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Jag har märkt ryckighet på SVT1HD några gånger.
Samma här. I "Vem vet mest?" som jag tror är 720p, i förra veckan, därefter har inte märkt något. Det verkar ju som om det är något med utsändningen och inte Humax:en. Per
Postad 03 May 2011 - 12:51
TomasThoren
-
TomasThoren
-
Forumräv
-
-
816 inlägg
Samma här. I "Vem vet mest?" som jag tror är 720p, i förra veckan, därefter har inte märkt något. Det verkar ju som om det är något med utsändningen och inte Humax:en.
Per
Samma här den korta tid jag hade den för test.När ska tekniken bli mogen och bekymmerslös i dessa omvälvande tider.Hur länge ska man behöva vänta med att uppgradera sin Radiola/m58?Har jag missat nåt på vägen?
Postad 04 May 2011 - 05:57
janb
-
janb
-
Användare
-
-
228 inlägg
Märkte faktiskt att det ryckte lite i canal+ hd på ovan nämnda fotbollsmatch ett tag också efter att jag skrivit inlägget. Märkte även att ryckigheten senare försvunnit från hockeymatchen. Gemensamt när jag sett detta har varit att det varit "riktiga" hd-sändningar och inte uppskalade sd signaler i hd-kanalerna. På svt var det när jag kollade på "så skall det låta" som jag såg den ryckiga bilden.
Vilken slags ryckighet är det fråga om, rycker det många gånger per sekund eller ca 2 /sek, 1/sek eller många sekunder mellan varje ryck? Vid visst material uppstår ryck på grund av konvertering mellan olika bildtakt. Det är framförallt utländskt material. Att det skulle bli sådana problem på "Så Skall Det Låta" verkar konstigt. Vid uppspelning på dator kan det bli liknande problem om datorn/grafikkort/skärm inte allihop kan ställas in på materialets/signalens bildtakt = 50Hz. Man kan undersöka materialet i ett redigeringsprogam om det kan stega en 'Frame' i taget och observera om förflyttningen vid rörelse är jämn mellan varje ruta.
Postad 04 May 2011 - 06:19
Gymir
-
Gymir
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Jag hade ryckig bild på Canal+ HD men det gick fint på TV3 HD (tittade i lite i halvleken), jag har haft min box i över 1 månad nu, och detta är första gången jag uppmärksammat detta, och jag är allergisk mot ryckigheter.. Däremot har jag en del problem med inspelningar på Canal+ speciellt i slutet av en film, då börjar bilden pixla sig precis som min signal blir för låg, men det händer inte vid varje inspelning, dock aldrig när jag tittar på en film...
Postad 04 May 2011 - 06:57
Unregistered508e5cf4
-
Unregistered508e5cf4
-
Användare
-
-
153 inlägg
Som jag skrev i ett senare inlägg försvann ryckigheten på hockeyn och senare kom den i fotbollen på C+hd. Igår kollade jag på fotboll i tv3 hd och det ryckte rejält en stund så att jag fick gå över till vanliga tv3. Senar slog jag tillbaka och då flöt det fint i hd igen. Verkar som det kommer och går lite. Märkligt, hoppas det är utsändningarna som är fel och inte boxarna.
Redigerat av Unregistered508e5cf4, 04 May 2011 - 08:45.
Postad 04 May 2011 - 12:05
tamias
-
tamias
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Skumt!
Det låter lite som ett problem jag hade med Telia kabel-TV via telefonjacket för något år sedan. Ungefär en halvtimme in i TV-tittandet blev bilden ryckig. Det enda som hjälpte var att starta om boxen, vilket tog minst 5 minuter, otroligt irriterande. Har för mig att det var en Motorolabox. Telia hittade aldrig något fel, så de åkte ut.
Postad 04 May 2011 - 12:46
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Vilken slags ryckighet är det fråga om, rycker det många gånger per sekund eller ca 2 /sek, 1/sek eller många sekunder mellan varje ryck? Vid visst material uppstår ryck på grund av konvertering mellan olika bildtakt. Det är framförallt utländskt material. Att det skulle bli sådana problem på "Så Skall Det Låta" verkar konstigt.
Vid uppspelning på dator kan det bli liknande problem om datorn/grafikkort/skärm inte allihop kan ställas in på materialets/signalens bildtakt = 50Hz. Man kan undersöka materialet i ett redigeringsprogam om det kan stega en 'Frame' i taget och observera om förflyttningen vid rörelse är jämn mellan varje ruta.
Det är inte frameratekonverteringsryck utan alla gånger jag sett det är på svt-producerade program som är inspelade i hd från början. Det vore intressant att veta om det bara är BXR-HD+ som det uppträder på eller om det är andra boxar som ger samma sak.
Postad 04 May 2011 - 12:53
Unregisteredcb3b891b
-
Unregisteredcb3b891b
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Det vore intressant att veta om det bara är BXR-HD+ som det uppträder på eller om det är andra boxar som ger samma sak.
Jag körde MCE med PCTV Nanostick (DVB-T2 kort) och jag måste hävda att jag upplevde samma ryckighet på SVT 2 HD ("Vem vet mest?") även där. Per
Postad 04 May 2011 - 17:54
Unregistered65d26440
-
Unregistered65d26440
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
En ganska irriterande sak som kanske även andra upptäckt är att om man "chaseplay":ar livesändning samtidigt som en timerinspelning är tänkt att gå igång så misslyckas timerinspelningen ...
Rätt beteende enligt mig borde vara att avbryta min chaseplay, byta till rätt kanal och prioritera timerinspelningen (den är ju inprogramerad av en anledning) ...
Jag har BXR-HD, dvs endast en tuner och extern disk.
En annan märklig sak hände för någon vecka sedan, det gick inte att titta på det som var inspelat. "Kanalen är inte tillgänglig ..." eller nåt sånt. Då var det inspelat ifrån SVT så ingen "betalkanal" ... Dock så gick det bra om jag stängde av boxen och slog på den igen efter någon minut och sedan omgående gick in och tittade på inspelningarna, väntade jag några minuter först så var det omöjligt igen. Dagen efter så var det beteendet borta ... mycket mycket skumt.
Nu funkar allt som det ska dock.
Postad 05 May 2011 - 08:40
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3945 inlägg
En ganska irriterande sak som kanske även andra upptäckt är att om man "chaseplay":ar livesändning samtidigt som en timerinspelning är tänkt att gå igång så misslyckas timerinspelningen ...
Skriv till Humax från deras hemsida och påpeka det där, så kanske de fixar till det, för så där ska det ju inte vara!
Postad 05 May 2011 - 22:28
tamias
-
tamias
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Hämtade ut boxen igår och har egentligen bara startat upp den och testat lite. Den hittade såvitt jag kunde se alla kanaler den skall, dvs cirka dubbelt så många som min usla
, Dilogen förvisas till sommarstugan, där den får stå och skämmas
Hade lite strul med att plocka ut signaler via HDMI till projektorn först. Det visade sig att om man kopplar in scarten (som jag kör till TV:n) först så matar boxen inte ut några signaler via HDMI. Tvärtom funkar dock bra. När jag kopplade boxen direkt till projjen så bidde det ingen bild, men när jag körde HDMI via recieverns HDMI-växel gick det alldeles utmärkt.
Men men men, precis som Dilogfjärren så startar Humaxfjärren min TV! WTF? Det är en 42-tums LG LCD som är c:a 3 år gammal, kommer inte ihåg vilken modell och pallar inte att slita ned den från väggen för att kolla exakt benämning.
Postad 06 May 2011 - 14:11
Zirk
-
Zirk
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Fick min Humax BXR-HD 500GB och installerade härom dagen.
- Uppdatering kom direkt OTA
- HD funkar bra med nytt Boxer kort
- Tycker SD kanaler ser bättre ut än min Samsung UE46B7070
- Funkar med SmartWii, både SD och HD
Enda problemet är att textremsor är ur synk vid uppspelning av inspelat material, kommer för tidigt.
Någon med samma problem?
Kanske redan "postat" och jag missade det.
Redigerat av Zirk, 06 May 2011 - 15:09.
Postad 06 May 2011 - 15:06
Unregisteredff7a28cf
-
Unregisteredff7a28cf
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Hämtade ut boxen igår och har egentligen bara startat upp den och testat lite. Den hittade såvitt jag kunde se alla kanaler den skall, dvs cirka dubbelt så många som min usla
, Dilogen förvisas till sommarstugan, där den får stå och skämmas 
Hade lite strul med att plocka ut signaler via HDMI till projektorn först. Det visade sig att om man kopplar in scarten (som jag kör till TV:n) först så matar boxen inte ut några signaler via HDMI. Tvärtom funkar dock bra. När jag kopplade boxen direkt till projjen så bidde det ingen bild, men när jag körde HDMI via recieverns HDMI-växel gick det alldeles utmärkt.
Men men men, precis som Dilogfjärren så startar Humaxfjärren min TV! WTF? Det är en 42-tums LG LCD som är c:a 3 år gammal, kommer inte ihåg vilken modell och pallar inte att slita ned den från väggen för att kolla exakt benämning.
Det beteendet märkte jag av på vissa LGmodeller innan och på dessa modeller så gick tv igång med vilken knapptryckning som helst på vilken fjärr som helst...
Postad 06 May 2011 - 16:04
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Enda problemet är att textremsor är ur synk vid uppspelning av inspelat material, kommer för tidigt.
Någon med samma problem?
Jag har inte lagt märke till det och jag är ganska petig. Men de olika kanalerna skickar nog textningen på lite olika sätt så vilken kanal är det du har sett problemet på?
Postad 07 May 2011 - 21:52
Zirk
-
Zirk
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jag har inte lagt märke till det och jag är ganska petig. Men de olika kanalerna skickar nog textningen på lite olika sätt så vilken kanal är det du har sett problemet på?
Canal+ Series, spelade in "Games of thones" i onsdags. Skall kolla om det var en tillfällighet eller systematiskt.
Postad 08 May 2011 - 11:44
marpeto
-
marpeto
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Förlängde mitt Boxer-abb i 24 mån. Fick med en Humax BXR-HD+ (500GB) genom att betala 1295. Fick HD-kanalerna för 19:- per månad. Fick även ett extrakort (tvillingkort) gratis i 6 månader pga att jag suttit i kö sammanlagt 3h för at komma fram. Ring inte vid månadsskiftena till Boxer var rådet när jag kom fram.
Väntar nu på burken för att se om den är lika bra som min Topfiled HDMI. Det jag främst tänker på är att man kan spela in på nyckelord - t ex Milan - så får man alla program som har Milan i rubriken eller i pgm-beskrivningstexten. Finns det i Humaxen?
Postad 08 May 2011 - 12:45
Unregisteredc41c7708
-
Unregisteredc41c7708
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Förlängde mitt Boxer-abb i 24 mån. Fick med en Humax BXR-HD+ (500GB) genom att betala 1295. Fick HD-kanalerna för 19:- per månad. Fick även ett extrakort (tvillingkort) gratis i 6 månader pga att jag suttit i kö sammanlagt 3h för at komma fram. Ring inte vid månadsskiftena till Boxer var rådet när jag kom fram.
Väntar nu på burken för att se om den är lika bra som min Topfiled HDMI. Det jag främst tänker på är att man kan spela in på nyckelord - t ex Milan - så får man alla program som har Milan i rubriken eller i pgm-beskrivningstexten. Finns det i Humaxen?
Det var ett riktigt najjs pris, jag fick ge 3100 för min box fast mina HD kanaler skall kosta 59:- fast jag fick 12 mån gratis och 3 månader gratis på mix.
Postad 08 May 2011 - 17:01
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Canal+ Series, spelade in "Games of thones" i onsdags.
Skall kolla om det var en tillfällighet eller systematiskt.
Om jag minns rätt så skickar canal+ textningen på ett annat sätt än en del andra kanaler. Men jag vet inte säkert. Kolla gärna om du ser det på typ svt eller tv4 också.
Postad 08 May 2011 - 19:07
lek2481
-
lek2481
-
Rookie
-
7 inlägg
Vad var det för typ av abonnemang du förlängde? Och kö i tre timmar... herregud vilket tålamod du har!
Postad 08 May 2011 - 20:39
Gymir
-
Gymir
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Fick min Humax BXR-HD 500GB och installerade härom dagen.
- Uppdatering kom direkt OTA - HD funkar bra med nytt Boxer kort - Tycker SD kanaler ser bättre ut än min Samsung UE46B7070 - Funkar med SmartWii, både SD och HD
Någon med samma problem?
Kanske redan "postat" och jag missade det.
Det enda problem jag upptäckt vid inspelning när de gäller text är på Showtime, texten är helt ur banan... Rättning kommer förhoppningsvis snart.
Postad 08 May 2011 - 23:04
lek2481
-
lek2481
-
Rookie
-
7 inlägg
Kan någon bekräfta om bxr-hd+ boxen funkar ihop med cardcaster?
Postad 09 May 2011 - 07:57
Unregistered508e5cf4
-
Unregistered508e5cf4
-
Användare
-
-
153 inlägg
Min box rycker i bilden ibland när jag kollar på "riktiga hd-sändningar" Bilden flyter fint och sen kan man byta kanal och sedan byta tillbaka och då kan bilden bli ryckig. Eller så kommer det helt plötsligt. Jag lyckades får bort ryckigheten 2 gånger igår genom att stänga av och sätta på med huvudströmbrytaren. Tyder väl på att min box behöver lämnas in tyvärr. Orka hålla på jämt! Varför kan saker och ting inte bara funka som de skall! Suck!!
Postad 09 May 2011 - 09:04
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Min box rycker i bilden ibland när jag kollar på "riktiga hd-sändningar" Bilden flyter fint och sen kan man byta kanal och sedan byta tillbaka och då kan bilden bli ryckig. Eller så kommer det helt plötsligt. Jag lyckades får bort ryckigheten 2 gånger igår genom att stänga av och sätta på med huvudströmbrytaren. Tyder väl på att min box behöver lämnas in tyvärr. Orka hålla på jämt! Varför kan saker och ting inte bara funka som de skall! Suck!!
Är det samma sorts ryckighet som vi diskuterade för någon sida sen i den här tråden? D.v.s. bilden rycker lite flera gånger i sekunden? Eller rycker det mer jämt med ca ett ryck i sekunden? Det senare ser man främst vid panoreringar. Vad som blev sagt tidigare är att det är troligt att felet ligger i sändningen och inte i boxen då någon sa sig ha sett det även med mottagare i datorn. OM det här felet ligger i boxen så är det humax som måste fixa mjukvaran eller chiptillverkaren som måste fixa chipets firmware och sen måste humax pusha ut en ny mjukvara med den fixen i. Sen en liten allmän kommentar. Tiden då man kunde skicka in en hemelektronikprodukt för sådanna här fel och liknande och få den fixad är förbi. Allt ligger numera i mjukvara på ett eller annat sätt så ett reparationsställe kan sällan fixa något. De kan byta ut en trasig hårddisk eller nätagg eller hela huvudkortet, men fixa sådanna här fel kan de inte.
Redigerat av matbl, 09 May 2011 - 09:14.
Postad 09 May 2011 - 09:16
Unregistered508e5cf4
-
Unregistered508e5cf4
-
Användare
-
-
153 inlägg
Är det samma sorts ryckighet som vi diskuterade för någon sida sen i den här tråden? D.v.s. bilden rycker lite flera gånger i sekunden? Eller rycker det mer jämt med ca ett ryck i sekunden? Det senare ser man främst vid panoreringar.
Sen en liten allmän kommentar. Tiden då man kunde skicka in en hemelektronikprodukt för sådanna här fel och liknande och få den fixad är förbi. Allt ligger numera i mjukvara på ett eller annat sätt så ett reparationsställe kan sällan fixa något. De kan byta ut en trasig hårddisk eller nätagg eller hela huvudkortet, men fixa sådanna här fel kan de inte.
Det rycker någon eller ett par ggr/sek typ, syns tydligast när bilden snabbt ändrar utseende, typ snabba panoreingar över en fotbollsplan t.ex. Visst, att man skulle få något sådant här lagat finns inte, det är därför det är så tungt. Man vet att det kommer sluta med att de inte hittar nåt fel och att man får tillbaka boxen i samma skick igen.
Redigerat av Unregistered508e5cf4, 09 May 2011 - 09:17.
Postad 09 May 2011 - 11:01
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Det rycker någon eller ett par ggr/sek typ, syns tydligast när bilden snabbt ändrar utseende, typ snabba panoreingar över en fotbollsplan t.ex.
Den aktuella gissningen är att det ligger i sändningen och inte i boxen. Så då hjälper det ännu mindre att skicka den för felsökning...
Postad 09 May 2011 - 11:08
tamias
-
tamias
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Kan någon bekräfta om bxr-hd+ boxen funkar ihop med cardcaster?
Ska testa ikväll om inget oväntat inträffar!
Postad 09 May 2011 - 11:15
Unregistered508e5cf4
-
Unregistered508e5cf4
-
Användare
-
-
153 inlägg
Den aktuella gissningen är att det ligger i sändningen och inte i boxen. Så då hjälper det ännu mindre att skicka den för felsökning...  Så du tror att det är en slump att jag vid två tillfällen igår lyckades få bort ryckningarna genom att starta om boxen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|