Comhem Samsung SMT-C7160 HD PVR
1276 svar till detta ämne
Postad 25 July 2011 - 13:32
xp2002
-
xp2002
-
Användare
-
-
106 inlägg
Har problem med bilden på canal+ sport HD. Med jämna mellanrum blir vissa delar av bilden pixlig några sekunder för att sedan rycka till och allt blir normalt igen. Så håller det på hela matcherna. Signalstatusen ligger på 12 % och signalkvaliten på 100 %. Är det någon som har samma problem? 
Signalstatus 12 % är alldeles för lågt, rapportera till Comhem.
Postad 26 July 2011 - 00:56
sumsar99
-
sumsar99
-
Rookie
-
7 inlägg
Är det verkligen ingen här som kör denna box med hdmi-splitter?
Om någon gör det och lyckas få ut mer är 576p skulle jag gärna vilja veta vad för splitter ni använder.
Postad 26 July 2011 - 07:48
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Är det verkligen ingen här som kör denna box med hdmi-splitter? Om någon gör det och lyckas få ut mer är 576p skulle jag gärna vilja veta vad för splitter ni använder.
Min splitter är en pioneer vsx-920 förstärkare. Funkar fint förutom att man måste ställa in upplösningen varenda gång man startar boxen.
Redigerat av Unregistereddc471864, 26 July 2011 - 07:48.
Postad 27 July 2011 - 22:35
Unregistered1b723aa8
-
Unregistered1b723aa8
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej vill bara kontrollera med er har inne, är det någon som har fått ut ljud eller rättare sagt DD ut genom HDMI?
Jag har haft min box ett par månader nu och inte haft nån reciver utan bara hdmi rakt till tvn, men idag köpte jag en Yamaha RX-V667 och har kopplat in Boxen - Yamaha - TV med hdmi, och jag får ljud men bara Stereo ingen DD
Hade ju varit kul om det funka som de känns som att det borde eller är det optisk som gäller?
Uppdatering:
Har testat själv nu och efter som jag e lite ny på detta så hade jag lite amatör missar, bl.a. trodde jag att de va betydligt vanligare med tv sändningar i 5.1 så jag har provar att få dd när SVT i själva verket sänt i stereo.
Dock får jag nu 5.1 via Optisk kabel... när man väl ser på något som sänds med 5.1 ljud
Nån som kan tipsa om en bra tv guide som anger när ett program sänds i 5.1?
Redigerat av Unregistered1b723aa8, 28 July 2011 - 16:43.
Postad 30 July 2011 - 12:41
percyo
-
percyo
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Är det någon som har prövat att slänga in Samsungen i ett skåp?
Jag har ett mulimediaskåp där jag slänger in alla elektronikprylar i, och jag är lite orolig att Samsungen kommer bli för varm om den är instängd...
Någon?
Postad 30 July 2011 - 22:10
Asprilla
-
Asprilla
-
Användare
-
-
183 inlägg
Tänkte precis utöka antalet kanaler och tänkte då samtidigt se till att binda upp mig i utbyte mot delvis subventionerad digitalbox. Blir dock lite mörkrädd av alla problem som verkar förknippade med denna box. Visst jag kan byta fläkt och en större HD kommer jag smälla in i vilket fall. Men att inte ha en "last" knapp på fjärren är verkligen störande. Och jag kommer vilja koppla via recevicer med så få kablar som möjligt utan att behöva köra ljudet separat.
Är Comhems gamla hd-box Humax hdpvr-1000c helt enkelt en bättre box?
Jag har som många andra negativa upplevelser av Comhem, men just de två Humax hd-boxar jag har i dagsläget har varit mycket bra, dock ingen inspelningsfunktion.
Tacksam för svar om någon har en tanke rörande valet mellan Samsung och Humax och ovan nämnda boxar.
/Asprilla
Postad 31 July 2011 - 06:42
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Jag har haft min Humax HDPVR-1000C sedan början av detta år och är mycket nöjd. Jag har ingen erfarenhet av Samsung HDPVR utöver vad jag läst här men det viktigaste är att ha en fungerande digitalbox och Humax HDPVR uppfyller alla krav jag har. Hårddisken bytte jag mot en 1.5TB Seagate enligt instruktionerna här på Forumet. Fläktljudet har jag aldrig störts av och man får anstränga sig att höra att den är igång. Några störande buggar finns inte längre i mjukvaran och de små egenheter som finns kvar kan man jobba runt. Har även en USB-ansluten hdd på 1TB där jag främst lägger fritt SD-material som alltså kan spelas upp direkt via USB. Den enda nackdelen jag kan hitta är att boxen inte längre subventioneras av ComHem. Billigast idag verkar NetOnNet vara: http://www.netonnet....0c/118776.4274/
Postad 02 August 2011 - 07:37
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Är det någon som har prövat att slänga in Samsungen i ett skåp?
Jag har ett mulimediaskåp där jag slänger in alla elektronikprylar i, och jag är lite orolig att Samsungen kommer bli för varm om den är instängd...
Någon?
Så har jag det. Det är inga problem. Jag har dock lite öppet i fronten.
Postad 02 August 2011 - 20:35
Krillur
-
Krillur
-
Användare
-
-
100 inlägg
Signalstatus 12 % är alldeles för lågt, rapportera till Comhem.
Det var mitt eget fel. Jag hade en antennsplitter inkopplad för att jag ville signalen till 2 tv-apparater. När jag tog bort den så blev signalstatusen 22% och bilden är bra.
Postad 03 August 2011 - 12:08
m0rt
-
m0rt
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Har ögnat igenom tråden liste snabbt men kan inte hitta svar på om det går att se inspelat material på datorn.
Det vill säga går det att föra över filer från hårddisken och sen kolla på datorn med denna box?
tack på förhand
Postad 03 August 2011 - 12:20
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Har ögnat igenom tråden liste snabbt men kan inte hitta svar på om det går att se inspelat material på datorn. Det vill säga går det att föra över filer från hårddisken och sen kolla på datorn med denna box?
tack på förhand
Om du kopierar över program till USB-minne bör du kunna se fria (=okrypterade) SD-kanaler ( SVT1, SVT2, Kunskapskanalen, SVT24 och SVT Barnkanalen, TV4, TV6 och AXESS TV) utan boxen. Övriga kanaler inkl alla HD-kanaler måste spelas upp i boxen eftersom de avkrypteras där och bara där.
Postad 03 August 2011 - 16:12
Palle
-
Palle
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Tog Fractal fläkten som jag länkade till. Köpte först en 3-pin till 2-pins adapter från Deltaco men den passa de inte. Så till slut blev jag tvungen å kapa sladden och ta kontakten från Delta-fläkten som satt i boxen från början. Sen raggarskarvade jag på den kontakten på Fractal fläkten, sen var det bara och skruva fast den och köra.
Går säkert att göra både snyggare och bättre, men jag orkade inte lägga ner så mycket tid på det.
Nu är boxen tyst iallafall. Alltid något.
Vilken kabel "skippade" du av de 3 som finns på Fractal-fläkten, då orginalfläkten har 2 kablar?
Postad 05 August 2011 - 18:18
Unregistered431b4216
-
Unregistered431b4216
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Hur sorterar man sin favoritlista, jag hittar ingen meny för detta och inget i manualen heller.
Postad 05 August 2011 - 18:21
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Hur sorterar man sin favoritlista, jag hittar ingen meny för detta och inget i manualen heller.
Röda knappen när listan är framme. Tror jag. Kan inte kolla för jag har elproblem hemma
Postad 06 August 2011 - 09:24
Unregistered431b4216
-
Unregistered431b4216
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Hittade sorteringsfunktionen på favoritlistan tror jag "välj kanal i favoritlistan, tryck blå knapp, välj nytt kanalnummer".
Det känns som ett föråldrat och svåröverskådligt sätt att sortera kanalerna på. På den gamla Humaxboxen "markerde" man en kanal och stegade till rätt position där man "släppte" kanalen som man ville flytta i listan.
Gör jag fel eller går det att sortera på ett smartare sätt?
Postad 07 August 2011 - 00:06
Pigoo
-
Pigoo
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Om du kopierar över program till USB-minne bör du kunna se fria (=okrypterade) SD-kanaler ( SVT1, SVT2, Kunskapskanalen, SVT24 och SVT Barnkanalen, TV4, TV6 och AXESS TV) utan boxen. Övriga kanaler inkl alla HD-kanaler måste spelas upp i boxen eftersom de avkrypteras där och bara där.
Gäller detta även om jag kopplar en dvd-inspelare till Samsung-boxen? Om ja, om jag har Samsung-boxen på när jag kollar på det inspelade materialet via dvd inspelaren, går det att titta på material man spelat in från krypterade/HD kanaler då?
Postad 07 August 2011 - 02:11
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Gäller detta även om jag kopplar en dvd-inspelare till Samsung-boxen? Om ja, om jag har Samsung-boxen på när jag kollar på det inspelade materialet via dvd inspelaren, går det att titta på material man spelat in från krypterade/HD kanaler då?
Förmodar att det fungerar som med Humax HDPVR dvs att du kan ansluta en dvd-inspelare med scart, spela upp ett program och lägga det på hårddisk alt. direkt kopiera till dvd. Visserligen förlorar man HD-kvaliteten men fördelen är att programmet går att titta på även om det ursprungligen varit krypterat. Det bör även gå att titta på en dvd med ett inspelat program i en dator eftersom inspelaren skapar öppna VOB-filer.
Postad 07 August 2011 - 21:42
xp2002
-
xp2002
-
Användare
-
-
106 inlägg
Vilken kabel "skippade" du av de 3 som finns på Fractal-fläkten, då orginalfläkten har 2 kablar?
Den gula kan du skippa, den är för att kunna läsa av varvtal m m.
Redigerat av xp2002, 07 August 2011 - 21:45.
Postad 08 August 2011 - 09:07
dolofsson
-
dolofsson
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Jag tänkte vara smart och hittade en 2-pinsfläkt 50 mm som jag inhandlade. (Scythe Mini Kaze.)
Till mitt förtret upptäckte jag dock att 2-pinskontakten i boxen inte hade samma utförande som 2-pinskontakten på fläkten, så jag fick ändå klippa och skarva.
När det gäller (o)ljudet nu så kan jag tycka att det blev bättre, men jag har samtidigt insett att det snarare är fläktkontrollen i boxen som är dålig.
Problemet är att boxen låter fläkten vara helt inaktiv en bra stund, sedan startar fläkten. Då får den gå på lite lägre varv, dvs tyst och fin, men sedan händer det titt som tätt att den tokvaravar fläkten ett antal sekunder, och då brölar även min nya fläkt ganska mycket. Om boxen istället hade startat fläkten tidigare och kört den på lägre varvtal utan de där hemska peakarna, då hade det varit frid och fröjd!
För övrigt är jag väldigt nöjd med boxen!
Postad 08 August 2011 - 09:09
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
När det gäller (o)ljudet nu så kan jag tycka att det blev bättre, men jag har samtidigt insett att det snarare är fläktkontrollen i boxen som är dålig. Problemet är att boxen låter fläkten vara helt inaktiv en bra stund, sedan startar fläkten. Då får den gå på lite lägre varv, dvs tyst och fin, men sedan händer det titt som tätt att den tokvaravar fläkten ett antal sekunder, och då brölar även min nya fläkt ganska mycket. Om boxen istället hade startat fläkten tidigare och kört den på lägre varvtal utan de där hemska peakarna, då hade det varit frid och fröjd!
För övrigt är jag väldigt nöjd med boxen!
Borde vara enkelt att fixa i en firmware-uppdatering. Den borde väl vara på gång när som helst kan man tycka.
Postad 08 August 2011 - 11:06
xp2002
-
xp2002
-
Användare
-
-
106 inlägg
Borde vara enkelt att fixa i en firmware-uppdatering. Den borde väl vara på gång när som helst kan man tycka.
Det kan man tycka, men det har utlovats en firmwareuppdatering sen april... Jag gissar att fläkten inte kommer att omfattas av en första firmwareuppdatering eftersom det inte är något "fel" på den.
Postad 08 August 2011 - 15:03
Mr_Cable
-
Mr_Cable
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Något är definitivt inte som det ska med den här HD-boxen. Jag har haft min snart två månader och inte haft några andra problem än att den inte kommer ihåg upplösningen när den startas. Nu har den däremot börjat öppna kanallistan varje gång jag startar den, något som andra också beskrivit tidigare.
Vad värre är, i går kväll spelade jag in Wallander på TV4 HD och då kör de 1 tim mellan 21-22 och sedan resten av filmen efter nyheterna, 2 inspelningar med samma namn alltså, som jag startade via TV-guiden.
När jag sett färdigt första timmen, får jag frågan om jag vill återgå till biblioteket eller radera avsnittet jag nyss sett. Jag väljer att radera och boxen raderar då det senast inspelade Wallanderavsnittet som jag ännu inte har sett. Kvar sitter jag med den första timmen som jag precis tittat på.
Det här har hänt en gång tidigare precis när jag fått boxen, men då trodde jag att det var jag som gjort fel och raderat fel avsnitt. Nu vet jag att boxen raderar den senaste inspelningen alldeles själv.
Det här är ju inte en vanlig bugg utan snarare ett allvarligt fel som Comhem borde lösa omgående!
Så ett tips till alla; radera manuellt från biblioteket när ni säkert sett alla avsnitt!
Hej, Jag beklagar verkligen att du inte fick se slutet på filmen! Jag ska försöka förklara varför det blev som det blev. Programbolagen (i det här fallet TV4) förser sina distributörer (inkl Com Hem) med filer med programinformation. Om TV4 väljer att ge samma namn till filmens del 1 och del 2 så kommer inspelningarna att ha samma namn. Rotorsaken är alltså att två program har samma namn. Det kanske skulle kunna gå att bygga en funktion som kollar om det finns fler program med samma titel och låta dig välja. Vi kan föra det vidare till Samsung. Vi har även en dialog med programbolagen om att namnge programmen på ett sätt så att det tydligare framgår vilket program som avses. Ett fåtal kunder upplever problem med att Kanallista, Meny etc. visas utan att någon knapp på fjärrkontrollen har tryckts på. Detta beror på ett problem med ovansidan av fronten på boxen där det finns ett antal touch-knappar. Kontrollera att inte någon annan utrustning står placerad ovanpå boxen som kommer åt dessa knappar. Eftersom boxen är ny så gäller garantin. Kontakta Kundservice för garantireparation. MVH Com Hem AB Per Geijer Senior Produkt Specialst TV
Postad 08 August 2011 - 16:07
EricMoller
-
EricMoller
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Programbolagen (i det här fallet TV4) förser sina distributörer (inkl Com Hem) med filer med programinformation. Om TV4 väljer att ge samma namn till filmens del 1 och del 2 så kommer inspelningarna att ha samma namn. Rotorsaken är alltså att två program har samma namn. Det kanske skulle kunna gå att bygga en funktion som kollar om det finns fler program med samma titel och låta dig välja. Vi kan föra det vidare till Samsung. Vi har även en dialog med programbolagen om att namnge programmen på ett sätt så att det tydligare framgår vilket program som avses.
Tack Per för ett utförligt svar! Jag har haft tre olika inspelningar av Hawaii Five-0, också TV4, där andra inspelningen döptes automatiskt till Hawaii Five-0 (2), men den tredje inspelningen hette bara Hawaii Five-0 igen. Aha! tänkte jag, nu ska vi se vilken den raderar. När jag manuellt raderade första Hawaii Five-0, så raderades den filen jag pekat på, den senaste med samma namn fanns kvar, precis som det ska fungera. Således fungerar det annorlunda om man raderar manuellt från biblioteket, jämfört med om man väljer att radera den film man nyss sett när man får frågan med automatik. Berätta gärna för Samsung hur ologiskt det fungerar beroende på vilket sätt man raderar på. Om det i ena fallet går att skilja på filmer med samma namn, borde det också fungera när apparaten själv frågar om den ska radera den film man precis sett.
Postad 08 August 2011 - 16:13
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
... Således fungerar det annorlunda om man raderar manuellt från biblioteket, jämfört med om man väljer att radera den film man nyss sett när man får frågan med automatik. Berätta gärna för Samsung hur ologiskt det fungerar beroende på vilket sätt man raderar på. Om det i ena fallet går att skilja på filmer med samma namn, borde det också fungera när apparaten själv frågar om den ska radera den film man precis sett.
Humax HDPVR har också denna egenhet - när man kommer till slutet av en inspelning man har tittat på hamnar man i Medialistan men inte (alltid) på den inspelning man nyss sett utan en före eller efter. Ser man inte upp är det lätt att radera fel inspelning!
Postad 08 August 2011 - 16:14
EricMoller
-
EricMoller
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Det går tyvärr inte att exportera inspelat material via USB-porten på den här boxen.
Postad 08 August 2011 - 16:23
EricMoller
-
EricMoller
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Humax HDPVR har också denna egenhet - när man kommer till slutet av en inspelning man har tittat på hamnar man i Medialistan men inte (alltid) på den inspelning man nyss sett utan en före eller efter. Ser man inte upp är det lätt att radera fel inspelning!
Fast med Samsungen kommer det bara upp en textruta, där man får frågan om man vill gå tillbaka till biblioteket eller radera filmen. Man har ingen möjlighet att välja vilken film som raderas om man väljer att radera, utan man får utgå från att det är filmen man nyss sett som avses. Tyvärr gäller det inte alltid...
Postad 08 August 2011 - 16:25
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Detta händer bara och alltid när en eller flera inspelningar startat medan man tittar på en inspelning. Scenario: Man står på den senaste inspelningen i listan (nr 1) och börjar spela upp den. Medan man tittar startar 2 inspelningar i bakgrunden. När uppspelningen är klar står man fortfarande på den första inspelningen i listan, problemet är bara att den inspelning man just tittat på har flyttats ner till plats nr 3. Oerhört stor risk att man raderar fel inspelning direkt efter uppspelning således. Som tur var har man lärt sig detta efter att ha raderat några inspelningar felaktigt. Sorry, detta inlägg gäller ju en annan box än den tråden handlar om. Ville bara förtydliga.
Postad 08 August 2011 - 21:05
Unregistered0b419999
-
Unregistered0b419999
-
Användare
-
-
145 inlägg
Fläktbyte: check! Vilken skillnad det blev. Nu hör man ju knappt boxen! Som det borde ha varit från början! Väl spenderade pengar, eltejp och pyssel!
//Stefan
Postad 10 August 2011 - 23:34
marcusgnaget
-
marcusgnaget
-
Rookie
-
4 inlägg
Så, nu har man beställt en box, förlängde mitt abonnemang med 12 månader så får jag den för 1500kr 
Hoppas man inte kommer ha så mkt problem som vissa verkar ha haft....
Skulle nån kunna posta en guide på hur man byter hdd?, främst hur man öppnar själva boxen?
Postad 11 August 2011 - 07:51
Bone
-
Bone
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Skulle nån kunna posta en guide på hur man byter hdd?, främst hur man öppnar själva boxen?
Det är bara skruva ur skruvarna (5 st?) och ta ur plastgrejen som kortet sitter i på sidan. Jag har nu modifierat min box på så vis att jag kör originalfläkten samt en 80 mm-fläkt på ström via en Zalman Fanmate kopplad till hårddiskkontakten, fläktarna går hela tiden boxen är igång med andra ord. 80 mm-fläkten har jag bara klämt fast mellan hårddiskvaggan och innanmätet och den bör få mer snurr på luften i lådan, även om det kanske inte ger så extremt mycket i slutändan.
Postad 11 August 2011 - 17:40
Unregistered0b419999
-
Unregistered0b419999
-
Användare
-
-
145 inlägg
För att öppna boxen måste man först ta bort plasthöljet där programkortet sätts i. Detta sitter med två snäpphakar på vardera sidan (min ena hake gick av, så försiktighet anmodas).
Efter det att jag bytt fläkt, så började kanallistan poppa upp i tid och otid och jag hade aldrig detta problem innan. Det jag gjorde var att lossa på locket och, bara en liten aning, böja ned metalläpparna som sitter i framkant (det sitter plastläppar ovanpå dessa). Har, peppar, peppar, inte sett till listan sedan dess. Huruvida det var mitt ingrepp eller det faktum att jag satte tillbaka locket väldigt försiktigt, vete gudarna, men det verkar funka i alla fall!
//Stefan
Postad 11 August 2011 - 18:04
EricMoller
-
EricMoller
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Så, nu har man beställt en box, förlängde mitt abonnemang med 12 månader så får jag den för 1500kr  Hoppas man inte kommer ha så mkt problem som vissa verkar ha haft....
Och du vet att du behöver en större hårddisk så här i början? Eller du bara tycker det är kul att blåsa två års garanti? Det äter kanske snart upp rabatten du fick om du behöver laga maskinen. Med tanke på allas våra erfarenheter här, så är det ju knappast en kvalitetsprodukt du köpt.
Postad 11 August 2011 - 19:49
marcusgnaget
-
marcusgnaget
-
Rookie
-
4 inlägg
Vi har en Humax box just nu med 320gb den är typ full hela tiden, men som sagt dumt å bryta garantin...
aja vi får se hur man gör.. tack för svar iaf
Btw beställde boxen från comhem igår kl 8 på morgonen, tror ni jag får den imorgon?(bor sthlm)
Postad 11 August 2011 - 20:36
Unregistered0b419999
-
Unregistered0b419999
-
Användare
-
-
145 inlägg
Btw beställde boxen från comhem igår kl 8 på morgonen, tror ni jag får den imorgon?(bor sthlm)
Tveksamt. Postens vägar äro outgrundliga... Outgrundligt långa om inte annat... //Stefan
Postad 11 August 2011 - 21:13
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Vi har en Humax box just nu med 320gb den är typ full hela tiden, men som sagt dumt å bryta garantin... aja vi får se hur man gör.. tack för svar iaf 
Comhem anger att det tar ca fem arbetsdagar från beställning till att paketet finns att hämta på Postens utlämningsställe. Så då hamnar vi i början av nästa vecka. Vill man ha en box direkt får man gå till en återförsäljare och teckna abonnemanget.
Postad 11 August 2011 - 22:22
marcusgnaget
-
marcusgnaget
-
Rookie
-
4 inlägg
Aha okej. som tur är har jag iaf en ''vanlig'' inspelningsbar box sålänge
Jag var på media markt och kollade innan jag ringde comhem, dom hade fortfarande humax boxen+ att dom inte ville ge mig rabatt på boxen om jag ''bara'' förlängde abonnemanget ock inte teckande nytt...
Uppdatering: Jag fick avin nu så jag kan hämta den efter kl16, gick fort 2 dagar
Redigerat av marcusgnaget, 12 August 2011 - 11:47.
Postad 12 August 2011 - 17:33
xp2002
-
xp2002
-
Användare
-
-
106 inlägg
Det är bara skruva ur skruvarna (5 st?) och ta ur plastgrejen som kortet sitter i på sidan.
Jag har nu modifierat min box på så vis att jag kör originalfläkten samt en 80 mm-fläkt på ström via en Zalman Fanmate kopplad till hårddiskkontakten, fläktarna går hela tiden boxen är igång med andra ord. 80 mm-fläkten har jag bara klämt fast mellan hårddiskvaggan och innanmätet och den bör få mer snurr på luften i lådan, även om det kanske inte ger så extremt mycket i slutändan.
Coolt, passade originalfläktens kontakt med Zalmankontakten?
Postad 14 August 2011 - 11:02
percyo
-
percyo
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Kanske låter som n lite konstig fråga men, man kan vad jag förstår, lagra inspelad program på en uSB sticka. Kan man då också låna ut den stickan till en polare som har en likadan box så jhan kan titta.
Eller är det bara min maskin som spelat in som kan spela upp?
Postad 14 August 2011 - 13:31
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Kanske låter som n lite konstig fråga men, man kan vad jag förstår, lagra inspelad program på en uSB sticka. Kan man då också låna ut den stickan till en polare som har en likadan box så jhan kan titta.
Krypterade kanaler (alla SD-kanaler utom de fria och alla HD-kanaler) måste spelas upp i den box där de ursprungligen avkodades. De är kopieringsskyddade m a o. Om du däremot lägger ned program från SVT1, SVT2, Kunskapskanalen, SVT24/SVT Barnkanalen, TV4, TV6 och AXESS TV på en usb-sticka bör de kunna visas på en annan Samsung-box. Edit: Jag gav alltså fel råd (se nedan)! Jag blir nu mer övertygad än tidigare om att Humax HDPVR-1000C är ett bättre val än Samsung SMT-C7160. Kunde inte tänka mig att Samsung-boxen saknade möjlighet till export av inspelade program till USB-minne...
Redigerat av Unregistered558ade6e, 16 August 2011 - 15:37.
Postad 16 August 2011 - 15:15
EricMoller
-
EricMoller
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Det går inte att kopiera till USB-minnet med Samsung 7160. Du kan bara använda USBn till att visa bilder och filmer du kopierat på annat håll. Har du USB-ingångar på TVn är de på PVRn meningslösa. Andylin svarar för andra gången på hur Humaxboxen fungerar, men det är en annan tråd.
Postad 17 August 2011 - 08:49
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Sjukt irriterande det här med kanallistan som ploppar upp i tid och otid. Fix på det på gång?
Nej, jag har ingenting som ligger ovanpå boxen.
Postad 17 August 2011 - 09:03
Bone
-
Bone
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Coolt, passade originalfläktens kontakt med Zalmankontakten?
Nej, hemmafix! Har ju dessutom båda fläktarna kopplade till samma Fanmate.
Postad 17 August 2011 - 17:24
Unregistered0b419999
-
Unregistered0b419999
-
Användare
-
-
145 inlägg
Sjukt irriterande det här med kanallistan som ploppar upp i tid och otid. Fix på det på gång?
Nej, jag har ingenting som ligger ovanpå boxen.
Du kan ju alltid prova det jag gjorde (se inlägget högst upp på sidan). Listan har inte visat sig sedan dess! Är du försiktig med plastgrejen där kortet sätts in så slipper du ha av ena fästet som jag lyckades med. Plasten sitter med två snäpparmar, en på vardera sidan. //Stefan
Redigerat av Unregistered0b419999, 17 August 2011 - 17:26.
Postad 20 August 2011 - 11:02
Westmaniac
-
Westmaniac
-
Rookie
-
1 inlägg
Så vad denna tråden sammanfattas med är:
Comhem har i dagsläget ingen HD-box som är värd att lägga pengarna på? Vad ska man göra då? Köpa en sån HD-tv-modul som de har för 1 krona?
Postad 21 August 2011 - 09:36
Unregistered0b419999
-
Unregistered0b419999
-
Användare
-
-
145 inlägg
Kan bara rapportera , med tanke på ljudproblemet via HDMI, att Denons AVR-1912 medger ljud/bild via HDMI.
//Stefan
Postad 22 August 2011 - 21:32
Unregistered565b8af1
-
Unregistered565b8af1
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Om det är någon som inte är nöjd med sin SMT-7160 så köper jag gärna en..
mvh
Postad 22 August 2011 - 21:35
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Så vad denna tråden sammanfattas med är:
Comhem har i dagsläget ingen HD-box som är värd att lägga pengarna på? Vad ska man göra då? Köpa en sån HD-tv-modul som de har för 1 krona?
Fattar inte riktigt vad alla klagar på. Jag tycker den är skitbra.
Postad 23 August 2011 - 14:48
Doraso
-
Doraso
-
Forumräv
-
-
657 inlägg
Tja tja!
Kopplade precis in min Box och är nöjd med det jag sett hittills. Men är en grej jag undrar. När man stänger av boxen så visas klockan, men efter ett tag försvinner klockan och lysdioden tänds, precis som när den är på. Ska det vara så?
Mvh D
Postad 23 August 2011 - 14:51
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Tja tja!
Kopplade precis in min Box och är nöjd med det jag sett hittills. Men är en grej jag undrar. När man stänger av boxen så visas klockan, men efter ett tag försvinner klockan och lysdioden tänds, precis som när den är på. Ska det vara så?
Mvh D
Ingen aning men så har min alltid varit.
Postad 23 August 2011 - 15:46
Doraso
-
Doraso
-
Forumräv
-
-
657 inlägg
Ingen aning men så har min alltid varit.
Ok  Ja inte för det gör så mkt, men i en perfekt värld så hade klockan varit igång hela tiden i min mening. Men då är det inget fel på min box iaf. Mvh D
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|