Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Comhem Samsung SMT-C7160 HD PVR

1276 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
WD AV-GP WD20EURS 64MB 2TB (Interna hÄrddiskar (HDD)) 3 7.5 (1) Inga priser
Samsung SMT-C7160 250GB (Digitalboxar) 3 7.864864 (36) Inga priser
1 relaterade trÄdar

Postad 25 July 2011 - 13:32

xp2002
  • xp2002
  • AnvĂ€ndare

• 106 inlĂ€gg
  • 0

Har problem med bilden pÄ canal+ sport HD. Med jÀmna mellanrum blir vissa delar av bilden pixlig nÄgra sekunder för att sedan rycka till och allt blir normalt igen. SÄ hÄller det pÄ hela matcherna. Signalstatusen ligger pÄ 12 % och signalkvaliten pÄ 100 %.
Är det nĂ„gon som har samma problem? :)

Signalstatus 12 % Àr alldeles för lÄgt, rapportera till Comhem.

Postad 26 July 2011 - 00:56

sumsar99
  • sumsar99
  • Rookie

• 7 inlĂ€gg
  • 0
Är det verkligen ingen hĂ€r som kör denna box med hdmi-splitter?
Om nÄgon gör det och lyckas fÄ ut mer Àr 576p skulle jag gÀrna vilja veta vad för splitter ni anvÀnder.

Postad 26 July 2011 - 07:48

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlĂ€gg
  • 0

Är det verkligen ingen hĂ€r som kör denna box med hdmi-splitter?
Om nÄgon gör det och lyckas fÄ ut mer Àr 576p skulle jag gÀrna vilja veta vad för splitter ni anvÀnder.

Min splitter Àr en pioneer vsx-920 förstÀrkare. Funkar fint förutom att man mÄste stÀlla in upplösningen varenda gÄng man startar boxen.

Redigerat av Unregistereddc471864, 26 July 2011 - 07:48.

Postad 27 July 2011 - 22:35

Unregistered1b723aa8
  • Unregistered1b723aa8
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0
Hej vill bara kontrollera med er har inne, Àr det nÄgon som har fÄtt ut ljud eller rÀttare sagt DD ut genom HDMI?

Jag har haft min box ett par mÄnader nu och inte haft nÄn reciver utan bara hdmi rakt till tvn, men idag köpte jag en Yamaha RX-V667 och har kopplat in Boxen - Yamaha - TV med hdmi, och jag fÄr ljud men bara Stereo ingen DD

Hade ju varit kul om det funka som de kÀnns som att det borde eller Àr det optisk som gÀller?

Uppdatering:
Har testat sjÀlv nu och efter som jag e lite ny pÄ detta sÄ hade jag lite amatör missar, bl.a. trodde jag att de va betydligt vanligare med tv sÀndningar i 5.1 sÄ jag har provar att fÄ dd nÀr SVT i sjÀlva verket sÀnt i stereo.
Dock fÄr jag nu 5.1 via Optisk kabel... nÀr man vÀl ser pÄ nÄgot som sÀnds med 5.1 ljud

NÄn som kan tipsa om en bra tv guide som anger nÀr ett program sÀnds i 5.1?

Redigerat av Unregistered1b723aa8, 28 July 2011 - 16:43.

Postad 30 July 2011 - 12:41

percyo
  • percyo
  • Wannabe

• 18 inlĂ€gg
  • 0
Är det nĂ„gon som har prövat att slĂ€nga in Samsungen i ett skĂ„p?

Jag har ett mulimediaskÄp dÀr jag slÀnger in alla elektronikprylar i, och jag Àr lite orolig att Samsungen kommer bli för varm om den Àr instÀngd...

NÄgon?

Postad 30 July 2011 - 22:10

Asprilla
  • Asprilla
  • AnvĂ€ndare

• 183 inlĂ€gg
  • 0
TÀnkte precis utöka antalet kanaler och tÀnkte dÄ samtidigt se till att binda upp mig i utbyte mot delvis subventionerad digitalbox. Blir dock lite mörkrÀdd av alla problem som verkar förknippade med denna box. Visst jag kan byta flÀkt och en större HD kommer jag smÀlla in i vilket fall. Men att inte ha en "last" knapp pÄ fjÀrren Àr verkligen störande. Och jag kommer vilja koppla via recevicer med sÄ fÄ kablar som möjligt utan att behöva köra ljudet separat.

Är Comhems gamla hd-box Humax hdpvr-1000c helt enkelt en bĂ€ttre box?

Jag har som mÄnga andra negativa upplevelser av Comhem, men just de tvÄ Humax hd-boxar jag har i dagslÀget har varit mycket bra, dock ingen inspelningsfunktion.

Tacksam för svar om nÄgon har en tanke rörande valet mellan Samsung och Humax och ovan nÀmnda boxar.

/Asprilla

Postad 31 July 2011 - 06:42

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlĂ€gg
  • 0
Jag har haft min Humax HDPVR-1000C sedan början av detta Är och Àr mycket nöjd. Jag har ingen erfarenhet av Samsung HDPVR utöver vad jag lÀst hÀr men det viktigaste Àr att ha en fungerande digitalbox och Humax HDPVR uppfyller alla krav jag har. HÄrddisken bytte jag mot en 1.5TB Seagate enligt instruktionerna hÀr pÄ Forumet. FlÀktljudet har jag aldrig störts av och man fÄr anstrÀnga sig att höra att den Àr igÄng. NÄgra störande buggar finns inte lÀngre i mjukvaran och de smÄ egenheter som finns kvar kan man jobba runt.
Har Àven en USB-ansluten hdd pÄ 1TB dÀr jag frÀmst lÀgger fritt SD-material som alltsÄ kan spelas upp direkt via USB.
Den enda nackdelen jag kan hitta Àr att boxen inte lÀngre subventioneras av ComHem.
Billigast idag verkar NetOnNet vara:
http://www.netonnet....0c/118776.4274/

Postad 02 August 2011 - 07:37

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlĂ€gg
  • 0

Är det nĂ„gon som har prövat att slĂ€nga in Samsungen i ett skĂ„p?

Jag har ett mulimediaskÄp dÀr jag slÀnger in alla elektronikprylar i, och jag Àr lite orolig att Samsungen kommer bli för varm om den Àr instÀngd...

NÄgon?

SÄ har jag det. Det Àr inga problem. Jag har dock lite öppet i fronten.

Postad 02 August 2011 - 20:35

Krillur
  • Krillur
  • AnvĂ€ndare

• 100 inlĂ€gg
  • 0

Signalstatus 12 % Àr alldeles för lÄgt, rapportera till Comhem.

Det var mitt eget fel. Jag hade en antennsplitter inkopplad för att jag ville signalen till 2 tv-apparater. NÀr jag tog bort den sÄ blev signalstatusen 22% och bilden Àr bra.

Postad 03 August 2011 - 12:08

m0rt
  • m0rt
  • Wannabe

• 37 inlĂ€gg
  • 0
Har ögnat igenom trÄden liste snabbt men kan inte hitta svar pÄ om det gÄr att se inspelat material pÄ datorn.
Det vill sÀga gÄr det att föra över filer frÄn hÄrddisken och sen kolla pÄ datorn med denna box?

tack pÄ förhand

Postad 03 August 2011 - 12:20

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlĂ€gg
  • 0

Har ögnat igenom trÄden liste snabbt men kan inte hitta svar pÄ om det gÄr att se inspelat material pÄ datorn.
Det vill sÀga gÄr det att föra över filer frÄn hÄrddisken och sen kolla pÄ datorn med denna box?

tack pÄ förhand

Om du kopierar över program till USB-minne bör du kunna se fria (=okrypterade) SD-kanaler ( SVT1, SVT2, Kunskapskanalen, SVT24 och SVT Barnkanalen, TV4, TV6 och AXESS TV) utan boxen. Övriga kanaler inkl alla HD-kanaler mĂ„ste spelas upp i boxen eftersom de avkrypteras dĂ€r och bara dĂ€r.

Postad 03 August 2011 - 16:12

Palle
  • Palle
  • ForumrĂ€v

• 675 inlĂ€gg
  • 0

Tog Fractal flÀkten som jag lÀnkade till. Köpte först en 3-pin till 2-pins adapter frÄn Deltaco men den passa de inte. SÄ till slut blev jag tvungen Ä kapa sladden och ta kontakten frÄn Delta-flÀkten som satt i boxen frÄn början. Sen raggarskarvade jag pÄ den kontakten pÄ Fractal flÀkten, sen var det bara och skruva fast den och köra.

GÄr sÀkert att göra bÄde snyggare och bÀttre, men jag orkade inte lÀgga ner sÄ mycket tid pÄ det.

Nu Àr boxen tyst iallafall. Alltid nÄgot.

Vilken kabel "skippade" du av de 3 som finns pÄ Fractal-flÀkten, dÄ orginalflÀkten har 2 kablar?

Postad 05 August 2011 - 18:18

Unregistered431b4216
  • Unregistered431b4216
  • Wannabe

• 21 inlĂ€gg
  • 0
Hur sorterar man sin favoritlista, jag hittar ingen meny för detta och inget i manualen heller.

Postad 05 August 2011 - 18:21

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlĂ€gg
  • 0

Hur sorterar man sin favoritlista, jag hittar ingen meny för detta och inget i manualen heller.

Röda knappen nÀr listan Àr framme. Tror jag. Kan inte kolla för jag har elproblem hemma :)

Postad 06 August 2011 - 09:24

Unregistered431b4216
  • Unregistered431b4216
  • Wannabe

• 21 inlĂ€gg
  • 0
Hittade sorteringsfunktionen pÄ favoritlistan tror jag "vÀlj kanal i favoritlistan, tryck blÄ knapp, vÀlj nytt kanalnummer".
Det kÀnns som ett förÄldrat och svÄröverskÄdligt sÀtt att sortera kanalerna pÄ. PÄ den gamla Humaxboxen "markerde" man en kanal och stegade till rÀtt position dÀr man "slÀppte" kanalen som man ville flytta i listan.

Gör jag fel eller gÄr det att sortera pÄ ett smartare sÀtt?

Postad 07 August 2011 - 00:06

Pigoo
  • Pigoo
  • Wannabe

• 15 inlĂ€gg
  • 0

Om du kopierar över program till USB-minne bör du kunna se fria (=okrypterade) SD-kanaler ( SVT1, SVT2, Kunskapskanalen, SVT24 och SVT Barnkanalen, TV4, TV6 och AXESS TV) utan boxen. Övriga kanaler inkl alla HD-kanaler mĂ„ste spelas upp i boxen eftersom de avkrypteras dĂ€r och bara dĂ€r.

GÀller detta Àven om jag kopplar en dvd-inspelare till Samsung-boxen?
Om ja, om jag har Samsung-boxen pÄ nÀr jag kollar pÄ det inspelade materialet via dvd inspelaren, gÄr det att titta pÄ material man spelat in frÄn krypterade/HD kanaler dÄ?

Postad 07 August 2011 - 02:11

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlĂ€gg
  • 0

GÀller detta Àven om jag kopplar en dvd-inspelare till Samsung-boxen?
Om ja, om jag har Samsung-boxen pÄ nÀr jag kollar pÄ det inspelade materialet via dvd inspelaren, gÄr det att titta pÄ material man spelat in frÄn krypterade/HD kanaler dÄ?

Förmodar att det fungerar som med Humax HDPVR dvs att du kan ansluta en dvd-inspelare med scart, spela upp ett program och lÀgga det pÄ hÄrddisk alt. direkt kopiera till dvd.
Visserligen förlorar man HD-kvaliteten men fördelen Àr att programmet gÄr att titta pÄ Àven om det ursprungligen varit krypterat. Det bör Àven gÄ att titta pÄ en dvd med ett inspelat program i en dator eftersom inspelaren skapar öppna VOB-filer.

Postad 07 August 2011 - 21:42

xp2002
  • xp2002
  • AnvĂ€ndare

• 106 inlĂ€gg
  • 0

Vilken kabel "skippade" du av de 3 som finns pÄ Fractal-flÀkten, dÄ orginalflÀkten har 2 kablar?

Den gula kan du skippa, den Àr för att kunna lÀsa av varvtal m m.

Redigerat av xp2002, 07 August 2011 - 21:45.

Postad 08 August 2011 - 09:07

dolofsson
  • dolofsson
  • Amatör

• 81 inlĂ€gg
  • 0
Jag tÀnkte vara smart och hittade en 2-pinsflÀkt 50 mm som jag inhandlade. (Scythe Mini Kaze.)
Till mitt förtret upptÀckte jag dock att 2-pinskontakten i boxen inte hade samma utförande som 2-pinskontakten pÄ flÀkten, sÄ jag fick ÀndÄ klippa och skarva.

NÀr det gÀller (o)ljudet nu sÄ kan jag tycka att det blev bÀttre, men jag har samtidigt insett att det snarare Àr flÀktkontrollen i boxen som Àr dÄlig.
Problemet Àr att boxen lÄter flÀkten vara helt inaktiv en bra stund, sedan startar flÀkten. DÄ fÄr den gÄ pÄ lite lÀgre varv, dvs tyst och fin, men sedan hÀnder det titt som tÀtt att den tokvaravar flÀkten ett antal sekunder, och dÄ brölar Àven min nya flÀkt ganska mycket. Om boxen istÀllet hade startat flÀkten tidigare och kört den pÄ lÀgre varvtal utan de dÀr hemska peakarna, dÄ hade det varit frid och fröjd!

För övrigt Àr jag vÀldigt nöjd med boxen!

Postad 08 August 2011 - 09:09

distortion2
  • distortion2
  • MĂ€stare

• 2520 inlĂ€gg
  • 0

NÀr det gÀller (o)ljudet nu sÄ kan jag tycka att det blev bÀttre, men jag har samtidigt insett att det snarare Àr flÀktkontrollen i boxen som Àr dÄlig.
Problemet Àr att boxen lÄter flÀkten vara helt inaktiv en bra stund, sedan startar flÀkten. DÄ fÄr den gÄ pÄ lite lÀgre varv, dvs tyst och fin, men sedan hÀnder det titt som tÀtt att den tokvaravar flÀkten ett antal sekunder, och dÄ brölar Àven min nya flÀkt ganska mycket. Om boxen istÀllet hade startat flÀkten tidigare och kört den pÄ lÀgre varvtal utan de dÀr hemska peakarna, dÄ hade det varit frid och fröjd!

För övrigt Àr jag vÀldigt nöjd med boxen!

Borde vara enkelt att fixa i en firmware-uppdatering. Den borde vÀl vara pÄ gÄng nÀr som helst kan man tycka.

Postad 08 August 2011 - 11:06

xp2002
  • xp2002
  • AnvĂ€ndare

• 106 inlĂ€gg
  • 0

Borde vara enkelt att fixa i en firmware-uppdatering. Den borde vÀl vara pÄ gÄng nÀr som helst kan man tycka.

Det kan man tycka, men det har utlovats en firmwareuppdatering sen april... Jag gissar att flÀkten inte kommer att omfattas av en första firmwareuppdatering eftersom det inte Àr nÄgot "fel" pÄ den.

Postad 08 August 2011 - 15:03

Mr_Cable
  • Mr_Cable
  • Amatör

• 58 inlĂ€gg
  • 0

NÄgot Àr definitivt inte som det ska med den hÀr HD-boxen. Jag har haft min snart tvÄ mÄnader och inte haft nÄgra andra problem Àn att den inte kommer ihÄg upplösningen nÀr den startas. Nu har den dÀremot börjat öppna kanallistan varje gÄng jag startar den, nÄgot som andra ocksÄ beskrivit tidigare.

Vad vÀrre Àr, i gÄr kvÀll spelade jag in Wallander pÄ TV4 HD och dÄ kör de 1 tim mellan 21-22 och sedan resten av filmen efter nyheterna, 2 inspelningar med samma namn alltsÄ, som jag startade via TV-guiden.

NÀr jag sett fÀrdigt första timmen, fÄr jag frÄgan om jag vill ÄtergÄ till biblioteket eller radera avsnittet jag nyss sett. Jag vÀljer att radera och boxen raderar dÄ det senast inspelade Wallanderavsnittet som jag Ànnu inte har sett. Kvar sitter jag med den första timmen som jag precis tittat pÄ.

Det hÀr har hÀnt en gÄng tidigare precis nÀr jag fÄtt boxen, men dÄ trodde jag att det var jag som gjort fel och raderat fel avsnitt. Nu vet jag att boxen raderar den senaste inspelningen alldeles sjÀlv.

Det hÀr Àr ju inte en vanlig bugg utan snarare ett allvarligt fel som Comhem borde lösa omgÄende!

SÄ ett tips till alla; radera manuellt frÄn biblioteket nÀr ni sÀkert sett alla avsnitt!

Hej,

Jag beklagar verkligen att du inte fick se slutet pÄ filmen! Jag ska försöka förklara varför det blev som det blev.

Programbolagen (i det hÀr fallet TV4) förser sina distributörer (inkl Com Hem) med filer med programinformation. Om TV4 vÀljer att ge samma namn till filmens del 1 och del 2 sÄ kommer inspelningarna att ha samma namn. Rotorsaken Àr alltsÄ att tvÄ program har samma namn. Det kanske skulle kunna gÄ att bygga en funktion som kollar om det finns fler program med samma titel och lÄta dig vÀlja. Vi kan föra det vidare till Samsung. Vi har Àven en dialog med programbolagen om att namnge programmen pÄ ett sÀtt sÄ att det tydligare framgÄr vilket program som avses.

Ett fÄtal kunder upplever problem med att Kanallista, Meny etc. visas utan att nÄgon knapp pÄ fjÀrrkontrollen har tryckts pÄ. Detta beror pÄ ett problem med ovansidan av fronten pÄ boxen dÀr det finns ett antal touch-knappar. Kontrollera att inte nÄgon annan utrustning stÄr placerad ovanpÄ boxen som kommer Ät dessa knappar. Eftersom boxen Àr ny sÄ gÀller garantin. Kontakta Kundservice för garantireparation.

MVH
Com Hem AB
Per Geijer
Senior Produkt Specialst TV

Postad 08 August 2011 - 16:07

EricMoller
  • EricMoller
  • Wannabe

• 36 inlĂ€gg
  • 0

Programbolagen (i det hÀr fallet TV4) förser sina distributörer (inkl Com Hem) med filer med programinformation. Om TV4 vÀljer att ge samma namn till filmens del 1 och del 2 sÄ kommer inspelningarna att ha samma namn. Rotorsaken Àr alltsÄ att tvÄ program har samma namn. Det kanske skulle kunna gÄ att bygga en funktion som kollar om det finns fler program med samma titel och lÄta dig vÀlja. Vi kan föra det vidare till Samsung. Vi har Àven en dialog med programbolagen om att namnge programmen pÄ ett sÀtt sÄ att det tydligare framgÄr vilket program som avses.

Tack Per för ett utförligt svar!

Jag har haft tre olika inspelningar av Hawaii Five-0, ocksÄ TV4, dÀr andra inspelningen döptes automatiskt till Hawaii Five-0 (2), men den tredje inspelningen hette bara Hawaii Five-0 igen. Aha! tÀnkte jag, nu ska vi se vilken den raderar. NÀr jag manuellt raderade första Hawaii Five-0, sÄ raderades den filen jag pekat pÄ, den senaste med samma namn fanns kvar, precis som det ska fungera.

SÄledes fungerar det annorlunda om man raderar manuellt frÄn biblioteket, jÀmfört med om man vÀljer att radera den film man nyss sett nÀr man fÄr frÄgan med automatik. BerÀtta gÀrna för Samsung hur ologiskt det fungerar beroende pÄ vilket sÀtt man raderar pÄ. Om det i ena fallet gÄr att skilja pÄ filmer med samma namn, borde det ocksÄ fungera nÀr apparaten sjÀlv frÄgar om den ska radera den film man precis sett.

Postad 08 August 2011 - 16:13

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlĂ€gg
  • 0

...
SÄledes fungerar det annorlunda om man raderar manuellt frÄn biblioteket, jÀmfört med om man vÀljer att radera den film man nyss sett nÀr man fÄr frÄgan med automatik. BerÀtta gÀrna för Samsung hur ologiskt det fungerar beroende pÄ vilket sÀtt man raderar pÄ. Om det i ena fallet gÄr att skilja pÄ filmer med samma namn, borde det ocksÄ fungera nÀr apparaten sjÀlv frÄgar om den ska radera den film man precis sett.

Humax HDPVR har ocksÄ denna egenhet - nÀr man kommer till slutet av en inspelning man har tittat pÄ hamnar man i Medialistan men inte (alltid) pÄ den inspelning man nyss sett utan en före eller efter. Ser man inte upp Àr det lÀtt att radera fel inspelning!

Postad 08 August 2011 - 16:14

EricMoller
  • EricMoller
  • Wannabe

• 36 inlĂ€gg
  • 0

Det gÄr tyvÀrr inte att exportera inspelat material via USB-porten pÄ den hÀr boxen.

Postad 08 August 2011 - 16:23

EricMoller
  • EricMoller
  • Wannabe

• 36 inlĂ€gg
  • 0

Humax HDPVR har ocksÄ denna egenhet - nÀr man kommer till slutet av en inspelning man har tittat pÄ hamnar man i Medialistan men inte (alltid) pÄ den inspelning man nyss sett utan en före eller efter. Ser man inte upp Àr det lÀtt att radera fel inspelning!

Fast med Samsungen kommer det bara upp en textruta, dÀr man fÄr frÄgan om man vill gÄ tillbaka till biblioteket eller radera filmen. Man har ingen möjlighet att vÀlja vilken film som raderas om man vÀljer att radera, utan man fÄr utgÄ frÄn att det Àr filmen man nyss sett som avses. TyvÀrr gÀller det inte alltid...

Postad 08 August 2011 - 16:25

distortion2
  • distortion2
  • MĂ€stare

• 2520 inlĂ€gg
  • 0

Detta hÀnder bara och alltid nÀr en eller flera inspelningar startat medan man tittar pÄ en inspelning.

Scenario: Man stÄr pÄ den senaste inspelningen i listan (nr 1) och börjar spela upp den. Medan man tittar startar 2 inspelningar i bakgrunden. NÀr uppspelningen Àr klar stÄr man fortfarande pÄ den första inspelningen i listan, problemet Àr bara att den inspelning man just tittat pÄ har flyttats ner till plats nr 3. Oerhört stor risk att man raderar fel inspelning direkt efter uppspelning sÄledes. Som tur var har man lÀrt sig detta efter att ha raderat nÄgra inspelningar felaktigt.

Sorry, detta inlÀgg gÀller ju en annan box Àn den trÄden handlar om. Ville bara förtydliga.

Postad 08 August 2011 - 21:05

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • AnvĂ€ndare

• 145 inlĂ€gg
  • 0
FlÀktbyte: check! Vilken skillnad det blev. Nu hör man ju knappt boxen! Som det borde ha varit frÄn början! VÀl spenderade pengar, eltejp och pyssel!

//Stefan

Postad 10 August 2011 - 23:34

marcusgnaget
  • marcusgnaget
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0
SÄ, nu har man bestÀllt en box, förlÀngde mitt abonnemang med 12 mÄnader sÄ fÄr jag den för 1500kr :blink:
Hoppas man inte kommer ha sÄ mkt problem som vissa verkar ha haft....

Skulle nÄn kunna posta en guide pÄ hur man byter hdd?, frÀmst hur man öppnar sjÀlva boxen?

Postad 11 August 2011 - 07:51

Bone
  • Bone
  • Amatör

• 96 inlĂ€gg
  • 0

Skulle nÄn kunna posta en guide pÄ hur man byter hdd?, frÀmst hur man öppnar sjÀlva boxen?

Det Àr bara skruva ur skruvarna (5 st?) och ta ur plastgrejen som kortet sitter i pÄ sidan.

Jag har nu modifierat min box pÄ sÄ vis att jag kör originalflÀkten samt en 80 mm-flÀkt pÄ ström via en Zalman Fanmate kopplad till hÄrddiskkontakten, flÀktarna gÄr hela tiden boxen Àr igÄng med andra ord. 80 mm-flÀkten har jag bara klÀmt fast mellan hÄrddiskvaggan och innanmÀtet och den bör fÄ mer snurr pÄ luften i lÄdan, Àven om det kanske inte ger sÄ extremt mycket i slutÀndan.

Postad 11 August 2011 - 17:40

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • AnvĂ€ndare

• 145 inlĂ€gg
  • 0
För att öppna boxen mÄste man först ta bort plasthöljet dÀr programkortet sÀtts i. Detta sitter med tvÄ snÀpphakar pÄ vardera sidan (min ena hake gick av, sÄ försiktighet anmodas).

Efter det att jag bytt flĂ€kt, sĂ„ började kanallistan poppa upp i tid och otid och jag hade aldrig detta problem innan. Det jag gjorde var att lossa pĂ„ locket och, bara en liten aning, böja ned metallĂ€pparna som sitter i framkant (det sitter plastlĂ€ppar ovanpĂ„ dessa). Har, peppar, peppar, inte sett till listan sedan dess. Huruvida det var mitt ingrepp eller det faktum att jag satte tillbaka locket vĂ€ldigt försiktigt, vete gudarna, men det verkar funka i alla fall! 

//Stefan

Postad 11 August 2011 - 18:04

EricMoller
  • EricMoller
  • Wannabe

• 36 inlĂ€gg
  • 0

SÄ, nu har man bestÀllt en box, förlÀngde mitt abonnemang med 12 mÄnader sÄ fÄr jag den för 1500kr :)
Hoppas man inte kommer ha sÄ mkt problem som vissa verkar ha haft....

Och du vet att du behöver en större hÄrddisk sÄ hÀr i början? Eller du bara tycker det Àr kul att blÄsa tvÄ Ärs garanti? Det Àter kanske snart upp rabatten du fick om du behöver laga maskinen. Med tanke pÄ allas vÄra erfarenheter hÀr, sÄ Àr det ju knappast en kvalitetsprodukt du köpt.

Postad 11 August 2011 - 19:49

marcusgnaget
  • marcusgnaget
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0
Vi har en Humax box just nu med 320gb den Àr typ full hela tiden, men som sagt dumt Ä bryta garantin...
aja vi fÄr se hur man gör.. tack för svar iaf :)

Btw bestÀllde boxen frÄn comhem igÄr kl 8 pÄ morgonen, tror ni jag fÄr den imorgon?(bor sthlm)

Postad 11 August 2011 - 20:36

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • AnvĂ€ndare

• 145 inlĂ€gg
  • 0

Btw bestÀllde boxen frÄn comhem igÄr kl 8 pÄ morgonen, tror ni jag fÄr den imorgon?(bor sthlm)

Tveksamt. Postens vĂ€gar Ă€ro outgrundliga... Outgrundligt lĂ„nga om inte annat... 

//Stefan

Postad 11 August 2011 - 21:13

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlĂ€gg
  • 0

Vi har en Humax box just nu med 320gb den Àr typ full hela tiden, men som sagt dumt Ä bryta garantin...
aja vi fÄr se hur man gör.. tack för svar iaf :)

Comhem anger att det tar ca fem arbetsdagar frÄn bestÀllning till att paketet finns att hÀmta pÄ Postens utlÀmningsstÀlle. SÄ dÄ hamnar vi i början av nÀsta vecka.
Vill man ha en box direkt fÄr man gÄ till en ÄterförsÀljare och teckna abonnemanget.

Postad 11 August 2011 - 22:22

marcusgnaget
  • marcusgnaget
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0
Aha okej. som tur Àr har jag iaf en ''vanlig'' inspelningsbar box sÄlÀnge :)

Jag var pÄ media markt och kollade innan jag ringde comhem, dom hade fortfarande humax boxen+ att dom inte ville ge mig rabatt pÄ boxen om jag ''bara'' förlÀngde abonnemanget ock inte teckande nytt...

Uppdatering: Jag fick avin nu sÄ jag kan hÀmta den efter kl16, gick fort 2 dagar :)

Redigerat av marcusgnaget, 12 August 2011 - 11:47.

Postad 12 August 2011 - 17:33

xp2002
  • xp2002
  • AnvĂ€ndare

• 106 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr bara skruva ur skruvarna (5 st?) och ta ur plastgrejen som kortet sitter i pÄ sidan.

Jag har nu modifierat min box pÄ sÄ vis att jag kör originalflÀkten samt en 80 mm-flÀkt pÄ ström via en Zalman Fanmate kopplad till hÄrddiskkontakten, flÀktarna gÄr hela tiden boxen Àr igÄng med andra ord. 80 mm-flÀkten har jag bara klÀmt fast mellan hÄrddiskvaggan och innanmÀtet och den bör fÄ mer snurr pÄ luften i lÄdan, Àven om det kanske inte ger sÄ extremt mycket i slutÀndan.

Coolt, passade originalflÀktens kontakt med Zalmankontakten?

Postad 14 August 2011 - 11:02

percyo
  • percyo
  • Wannabe

• 18 inlĂ€gg
  • 0
Kanske lÄter som n lite konstig frÄga men, man kan vad jag förstÄr, lagra inspelad program pÄ en uSB sticka. Kan man dÄ ocksÄ lÄna ut den stickan till en polare som har en likadan box sÄ jhan kan titta.

Eller Àr det bara min maskin som spelat in som kan spela upp?

Postad 14 August 2011 - 13:31

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlĂ€gg
  • 0

Kanske lÄter som n lite konstig frÄga men, man kan vad jag förstÄr, lagra inspelad program pÄ en uSB sticka. Kan man dÄ ocksÄ lÄna ut den stickan till en polare som har en likadan box sÄ jhan kan titta.

Krypterade kanaler (alla SD-kanaler utom de fria och alla HD-kanaler) mÄste spelas upp i den box dÀr de ursprungligen avkodades. De Àr kopieringsskyddade m a o.
Om du dÀremot lÀgger ned program frÄn SVT1, SVT2, Kunskapskanalen, SVT24/SVT Barnkanalen, TV4, TV6 och AXESS TV pÄ en usb-sticka bör de kunna visas pÄ en annan Samsung-box.

Edit: Jag gav alltsÄ fel rÄd (se nedan)!
Jag blir nu mer övertygad Àn tidigare om att Humax HDPVR-1000C Àr ett bÀttre val Àn Samsung SMT-C7160. Kunde inte tÀnka mig att Samsung-boxen saknade möjlighet till export av inspelade program till USB-minne...

Redigerat av Unregistered558ade6e, 16 August 2011 - 15:37.

Postad 16 August 2011 - 15:15

EricMoller
  • EricMoller
  • Wannabe

• 36 inlĂ€gg
  • 0

Det gÄr inte att kopiera till USB-minnet med Samsung 7160. Du kan bara anvÀnda USBn till att visa bilder och filmer du kopierat pÄ annat hÄll. Har du USB-ingÄngar pÄ TVn Àr de pÄ PVRn meningslösa.

Andylin svarar för andra gÄngen pÄ hur Humaxboxen fungerar, men det Àr en annan trÄd.

Postad 17 August 2011 - 08:49

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlĂ€gg
  • 0
Sjukt irriterande det hÀr med kanallistan som ploppar upp i tid och otid. Fix pÄ det pÄ gÄng?

Nej, jag har ingenting som ligger ovanpÄ boxen.

Postad 17 August 2011 - 09:03

Bone
  • Bone
  • Amatör

• 96 inlĂ€gg
  • 0

Coolt, passade originalflÀktens kontakt med Zalmankontakten?

Nej, hemmafix! Har ju dessutom bÄda flÀktarna kopplade till samma Fanmate.

Postad 17 August 2011 - 17:24

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • AnvĂ€ndare

• 145 inlĂ€gg
  • 0

Sjukt irriterande det hÀr med kanallistan som ploppar upp i tid och otid. Fix pÄ det pÄ gÄng?

Nej, jag har ingenting som ligger ovanpÄ boxen.

Du kan ju alltid prova det jag gjorde (se inlĂ€gget högst upp pĂ„ sidan). Listan har inte visat sig sedan dess! 

Är du försiktig med plastgrejen dĂ€r kortet sĂ€tts in sĂ„ slipper du ha av ena fĂ€stet som jag lyckades med. Plasten sitter med tvĂ„ snĂ€pparmar, en pĂ„ vardera sidan.

//Stefan

Redigerat av Unregistered0b419999, 17 August 2011 - 17:26.

Postad 20 August 2011 - 11:02

Westmaniac
  • Westmaniac
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
SÄ vad denna trÄden sammanfattas med Àr:

Comhem har i dagslÀget ingen HD-box som Àr vÀrd att lÀgga pengarna pÄ? Vad ska man göra dÄ? Köpa en sÄn HD-tv-modul som de har för 1 krona?

Postad 21 August 2011 - 09:36

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • AnvĂ€ndare

• 145 inlĂ€gg
  • 0
Kan bara rapportera , med tanke pÄ ljudproblemet via HDMI, att Denons AVR-1912 medger ljud/bild via HDMI.

//Stefan 

Postad 22 August 2011 - 21:32

Unregistered565b8af1
  • Unregistered565b8af1
  • Wannabe

• 21 inlĂ€gg
  • 0
Om det Àr nÄgon som inte Àr nöjd med sin SMT-7160 sÄ köper jag gÀrna en.. :D

mvh

Postad 22 August 2011 - 21:35

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlĂ€gg
  • 0

SÄ vad denna trÄden sammanfattas med Àr:

Comhem har i dagslÀget ingen HD-box som Àr vÀrd att lÀgga pengarna pÄ? Vad ska man göra dÄ? Köpa en sÄn HD-tv-modul som de har för 1 krona?

Fattar inte riktigt vad alla klagar pÄ. Jag tycker den Àr skitbra.

Postad 23 August 2011 - 14:48

Doraso
  • Doraso
  • ForumrĂ€v

• 657 inlĂ€gg
  • 0
Tja tja!

Kopplade precis in min Box och Àr nöjd med det jag sett hittills. Men Àr en grej jag undrar. NÀr man stÀnger av boxen sÄ visas klockan, men efter ett tag försvinner klockan och lysdioden tÀnds, precis som nÀr den Àr pÄ. Ska det vara sÄ?

Mvh D

Postad 23 August 2011 - 14:51

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlĂ€gg
  • 0

Tja tja!

Kopplade precis in min Box och Àr nöjd med det jag sett hittills. Men Àr en grej jag undrar. NÀr man stÀnger av boxen sÄ visas klockan, men efter ett tag försvinner klockan och lysdioden tÀnds, precis som nÀr den Àr pÄ. Ska det vara sÄ?

Mvh D

Ingen aning men sÄ har min alltid varit.

Postad 23 August 2011 - 15:46

Doraso
  • Doraso
  • ForumrĂ€v

• 657 inlĂ€gg
  • 0

Ingen aning men sÄ har min alltid varit.

Ok :) Ja inte för det gör sÄ mkt, men i en perfekt vÀrld sÄ hade klockan varit igÄng hela tiden i min mening.

Men dÄ Àr det inget fel pÄ min box iaf.

Mvh D

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.