Ja, då tycker jag vi avvaktar snack som säsong 4 några månader till...Nja 30:e mars är nästa avsnitt.
Postad 16 July 2013 - 07:25
Postad 21 August 2013 - 07:33
Man kan ju alltid diskuttera castingen. Jag följer dem på Facebook där de ger en hel del info. De har castat skådisar till Mace Tyrell, Oberon Martell samt Elaria Sand. Mace är väl inte jättespännande, men Oberon blir säkerligen en höjdpunkt i serien. Kanske den coolaste i karaktären av alla. Elaria har ingen stor roll men jag misstänker att hon, som i flera andra fall, har slagits ihop med en eller flera andra karaktärer (systrar och kusiner tex) och då skulle hon bli mer spännande.Är det dags att börja tjata på Säsong 4 nu? Red Wedding gjorde en verkligen toktorsk på den här serien
Har själv äntligen börjat på bok 5 nu och det känns skönt att nu inte få böckerna spoilade av allt TV-serie-snack längre.
Redigerat av agpath, 21 August 2013 - 07:36.
Postad 21 August 2013 - 08:52
Har själv äntligen börjat på bok 5 nu och det känns skönt att nu inte få böckerna spoilade av allt TV-serie-snack längre.
Därför jag skyndade mig som fan i början med att läsa dom första böckerna. Kom ikapp tv-serien i början av andra boken och nu är jag inne i andra halvan av femte boken. Jag kan dock varna dig för att bok 5 kan upplevas som något seg, men det blir bättre ju längre du läser i den.
Postad 21 August 2013 - 09:11
Tyckte bok 4 var bitvis seg. Dock var andra halvan av den bra. Mycket läggs upp inför framtiden där och man får en känsla av att detta aldrig tar slut. Men som vi hört så är ju åtminstone 2 böcker till på gång och vi får väl hoppas att gubben kommer till någon form av slut inom sin egen livstid.Därför jag skyndade mig som fan i början med att läsa dom första böckerna. Kom ikapp tv-serien i början av andra boken och nu är jag inne i andra halvan av femte boken. Jag kan dock varna dig för att bok 5 kan upplevas som något seg, men det blir bättre ju längre du läser i den.
Postad 21 August 2013 - 09:26
Postad 21 August 2013 - 10:14
4 och 5 är skrivna samtidigt men delades upp i 2 böcker för att det skulle bli för mycket annars. Att det sedan tog 6 år istället för 1 att ge ut en bok där det mesta var färdigskrivet var dock lite märkligt. Med tanke på att det bara har gått 2 år och det ryktas om att det bara finns 200 klara sidor av bok 6 så finns det stor risk för en lång väntan.Ja, bok fem är väl ganska lik fyran har jag fått för mig. Hur gammal är han nu? Jag menar, han ser ju rätt gammal ut i alla fall. Har enligt min e-bok läsare kommit 71% genom bok fem nu.
Känns som att man gjorde rätt i att köpa box och läsa alla på raken istället för att ha börjat 1995 och haft åratal mellan böckerna. För min del var dock dessa böcker, innan TV-serien kom, endast några i mängden av fantasyböcker vars titlar man ser i förbifarten.
64 år!
http://en.wikipedia....ge_R._R._Martin
Redigerat av agpath, 21 August 2013 - 10:15.
Postad 01 September 2013 - 19:43
För varje ny skiva tycker jag allt hamnar mer och mer ur synk. Jag får justera hela tiden och är nu uppe i 95 ms. Är det bara jag, eller är det så illa?
Postad 01 September 2013 - 19:56
Redigerat av oqvist, 01 September 2013 - 19:57.
Postad 01 September 2013 - 20:28
Maraton tittar du eller byter du skiva emellan. Låter väldigt konstigt minst sagt. Vad har du för bluray läsare?
När jag byter skiva. Jag har en Panasonic BDT500 kopplad till en Denon AVR-X2000 och en Panasonic st60-plasma. Receivern ska ha "auto lip-sync", men det gör varken från eller till, vilket jag också fått bekräftat från andra användare på "AVSforum".
Jag är förresten uppe i 105 ms nu på skiva fyra, inte 95 som jag skrev. 85 funkade på skiva tre och jag har för mig att det var 65 på skiva 1 och 2, men minns inte säkert
Postad 01 September 2013 - 21:48
Postad 02 September 2013 - 07:22
Någon polare med Bluray, dator med bluray? Dvs har du möjlighet att testa skivorna på en annan spelare, se om problemet finns även där?När jag byter skiva. Jag har en Panasonic BDT500 kopplad till en Denon AVR-X2000 och en Panasonic st60-plasma. Receivern ska ha "auto lip-sync", men det gör varken från eller till, vilket jag också fått bekräftat från andra användare på "AVSforum".
Jag är förresten uppe i 105 ms nu på skiva fyra, inte 95 som jag skrev. 85 funkade på skiva tre och jag har för mig att det var 65 på skiva 1 och 2, men minns inte säkert
Isåfall, reklamera skivorna. Om inte, då är det något galet med din spelare/din kombination men oavsett låter det konstigt.
Och kolla om det finns uppdatering för din spelare.
Postad 02 September 2013 - 08:08
Jag har inget problem med mina skivor i varje fall.Någon polare med Bluray, dator med bluray? Dvs har du möjlighet att testa skivorna på en annan spelare, se om problemet finns även där?
Isåfall, reklamera skivorna. Om inte, då är det något galet med din spelare/din kombination men oavsett låter det konstigt.
Och kolla om det finns uppdatering för din spelare.
Postad 02 September 2013 - 17:59
Jag räknar med att min spelare uppdaterar sig själv, då den har Wi-Fi, men jag ska kolla senare. Tack för all input.
Postad 05 September 2013 - 14:17
Postad 07 September 2013 - 23:01
Postad 27 November 2013 - 09:23
Jäkligt synd att det är så. Jag förstår att folk inte gillar Joffrey men vad har skådespelaren med det att göra? Idioter, fullkomliga idioter...
Postad 27 November 2013 - 09:29
Synd men han kan nog komma tillbaka om några år om han verkligen vill. Gäller bara att hitta en roll där han har en helt annan karaktär och annat utseende.
Postad 27 November 2013 - 09:35
Postad 27 November 2013 - 10:26
Det är ju samma sak för alla populära roller. Goda som onda. Alla som ger ett intryck får dras med den rollen även privat. För att lyckas måste man som skådespelare kämpa på och försöka få varierande roller. Se tex Persbrandt som verkligen har en bredd i sina olika karaktärer. Sedan är detta förstås mycket jobbigare för ungdomar som kanske spelar sin första roll, men de kanske de ska upplysas om när de tar rollen.Såg en person som skrev något i stil med "Det måste betyda att han gjorde en riktigt bra skådespelarinsats om såna känslor kommer fram, även mot honom i verkliga livet"
Sedan säger ju dock Gleeson att han kan tänka sig att komma tillbaka om några år eftersom han verkligen vill skådespela, men att han just nu har svårt att hantera den negativa uppmärksamheten.
Postad 27 November 2013 - 11:47
Ja visst är det så. Daniel Craig var väldigt skeptisk till förslaget att spela Bond, just för att han för alltid skulle vara förknippad med Bond och den "stilen" (Och jag är rätt säker på att det inte är pengarna det sitter i heller)Det är ju samma sak för alla populära roller. Goda som onda. Alla som ger ett intryck får dras med den rollen även privat. För att lyckas måste man som skådespelare kämpa på och försöka få varierande roller. Se tex Persbrandt som verkligen har en bredd i sina olika karaktärer. Sedan är detta förstås mycket jobbigare för ungdomar som kanske spelar sin första roll, men de kanske de ska upplysas om när de tar rollen.
Sedan säger ju dock Gleeson att han kan tänka sig att komma tillbaka om några år eftersom han verkligen vill skådespela, men att han just nu har svårt att hantera den negativa uppmärksamheten.
Postad 19 December 2013 - 09:13
http://cdon.se/böcke...tinues-18555426
Postad 10 January 2014 - 21:14
skulle inte den börja säljas i september 2013? Minns att jag fick ett e-post från CDON ungefär då. Har tittat emellanåt sedan dess men står fortfarande som "boka".
Någon som vet?
Postad 11 January 2014 - 05:36
Tänkte själv ta och se om S1 och S2, både för att färska upp minnet lite och för att komma i rätt stämning inför S3.
Postad 14 January 2014 - 08:50
När man har läst alla böckerna och ser trailern så letar man mest karaktärer som man vet kommer avlivas på ett eller annat sätt. För vid det här laget är det knappast att spoila att säga att storyn bygger mycket på att karaktärer kommer och går. Tror att även TV-tittarna har fattat det vid det här laget.Spoiler om ni inte läst bok #3 och halva bok #4:
Spoiler
Postad 14 January 2014 - 08:50
Postad 14 January 2014 - 08:58
Nja, skulle tro på avsnitt 9. Hittills har de stora händelserna sparats till säsongens näst sista avsnitt och ser man till säsong 3 så är det en bra bit kvar.Om de följer böckerna så borde det vara i början av säsong 4. Det skulle i alla fall vara en bra start på säsongen för alla som inte har läst böckerna
När man har läst 5 böcker så känns serien ligga åratal efter. A Dance with dragons är helt sanslöst bra och skulle tro att det går åt 2 TV-säsonger för att täcka in den, då det händer extremt mycket i den.
Postad 14 January 2014 - 09:11
Jag tror faktiskt inte det. Det händer så himla mycket under den där tiden i böckerna. Och har läst någonstans att Lady Stoneheart ska vara med och hon skulle passa bra i avsnitt 9Nja, skulle tro på avsnitt 9. Hittills har de stora händelserna sparats till säsongens näst sista avsnitt och ser man till säsong 3 så är det en bra bit kvar.
När man har läst 5 böcker så känns serien ligga åratal efter. A Dance with dragons är helt sanslöst bra och skulle tro att det går åt 2 TV-säsonger för att täcka in den, då det händer extremt mycket i den.
Postad 14 January 2014 - 09:44
Det är inte omöjligt då handlingarna i bok 4 och 5 löper parallellt.Jag tror faktiskt inte det. Det händer så himla mycket under den där tiden i böckerna. Och har läst någonstans att Lady Stoneheart ska vara med och hon skulle passa bra i avsnitt 9
Sen om jag förstår rätt är händelser från A Dance with dragons med i den här säsongen.
Postad 14 January 2014 - 11:06
Något av detta skulle också kunna platsa i avsnitt 9 av säsong 4.Spoiler
Postad 10 March 2014 - 17:54
Frugan och jag håller på att kolla igenom säsongerna på Blu-Ray och är nu halvvägs in i säsong 3. Är lite som knark, har man väl börjat så kan man inte sluta och man vill bara ha MER!
Ska bli mycket intressant vad dom tar sig till i säsong 4 och enligt den där längre snutten som HBO släppte på Youtube så ska det ju hända saker mest hela tiden istället för att bygga upp inför avsnitt 9 som tidigare.
Postad 11 March 2014 - 10:26
Säsong 1-3 var bara uppvärmingen kan vi som läst samtliga böcker intyga.Mindre än en månad kvar nu, härligt!
Frugan och jag håller på att kolla igenom säsongerna på Blu-Ray och är nu halvvägs in i säsong 3. Är lite som knark, har man väl börjat så kan man inte sluta och man vill bara ha MER!
Ska bli mycket intressant vad dom tar sig till i säsong 4 och enligt den där längre snutten som HBO släppte på Youtube så ska det ju hända saker mest hela tiden istället för att bygga upp inför avsnitt 9 som tidigare.
Postad 11 March 2014 - 18:09
Säsong 1-3 var bara uppvärmingen kan vi som läst samtliga böcker intyga.
Jaså det säger du? Spännande!
Postad 11 March 2014 - 19:33
Postad 08 April 2014 - 21:09
Postad 09 April 2014 - 07:13
Postad 09 April 2014 - 08:09
Riktigt bra avsnitt för övrigt, ser fram emot fortsättningen.
Postad 09 April 2014 - 09:18
Postad 09 April 2014 - 09:52
Dario Naharis förmodar jag? Hon tyckte väl att den förra skådisen var snyggare?Nej då, jag noterade det också. Ingen som jag störde mig så jättemycket på men frugan var väldigt besviken.
Postad 09 April 2014 - 11:18
Dario Naharis. Captain of the Second Sons. Är bara med i en några sek lång scen i avsnitt 1 av säsong 4.Vem hade bytts ut?
Även taggad med Game of Thrones, Tv-serie, HBO, Canal+, George R R Martin
|
Media & Mediauppspelning →
High Definition →
Blu-ray →
Game of Thrones blu-ray i Sverige, finns engelska undertexter?Startad av Jettz , 06 Sep 2016 |
|
|
|
|
Media & Mediauppspelning →
HTPC →
Allmänna datorfrågor →
Dolby Digital HBO NordicStartad av groggpappa , 14 Apr 2015 |
|
|
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar