Synology Disk Station DS211j
716 svar till detta ämne
Postad 15 november 2012 - 13:28
Unregisteredfd2e4d83
-
Unregisteredfd2e4d83
-
Användare
-
-
187 inlägg
Nån som testat Plex Media Server på DS211J? Försöker spela upp en del filer i min ipad men den säger bara Plex kunde inte spela upp filen. Kanske har blivit nån fel när jag konverterat filerna till format som ska funka med plex och ipad.
Jag har precis samma problem, så jag söker oxå lösningen på problemet...
Postad 15 november 2012 - 13:45
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4 127 inlägg
Vi kanske kan slå ihop denna tråden och 411j tråden, samma maskin men en har mer slots.
Blir det knöligt kanske, lösningarna är ju likadana till båda maskinerna.
Postad 16 november 2012 - 06:05
BrokenDreams
-
BrokenDreams
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Vi kanske kan slå ihop denna tråden och 411j tråden, samma maskin men en har mer slots. Blir det knöligt kanske, lösningarna är ju likadana till båda maskinerna.
Bifalles, och jag föreslår att vi också slänger med X12-varianterna också eftersom även de är väldigt lika.
Postad 16 november 2012 - 09:18
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4 217 inlägg
Bifalles, och jag föreslår att vi också slänger med X12-varianterna också eftersom även de är väldigt lika.
Jag är dock mer tveksam eftersom man då lika gärna kan ha bara en Synology-tråd. Det skulle nog bli rätt rörigt eftersom det ändå är rätt mycket aktivitet i dem.
Postad 16 november 2012 - 10:52
axe19
-
axe19
-
Användare
-
-
114 inlägg
Jag har en 2tb disk i min ds211j men en massa saker på. om jag vill köpa en till o stoppa in, går det o få den andra speglad med den som finns i ? eller måste jag formatera båda?
Postad 17 november 2012 - 10:30
klauzer
-
klauzer
-
Lärjunge
-
-
455 inlägg
För att gå vidare med installationen har jag en fråga. När NASen har initierat hdd vill jag nu flytta filer från USB till hdd ii NASen. För att göra det måste jag skapa en "volym"? För USB hdd kunde jag hitta i diskstation men ingen hdd från synology.
Har jag förstått det rätt? En volym måste skapas i NASen för att ha filer där?
Postad 17 november 2012 - 12:36
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4 217 inlägg
Jag har en 2tb disk i min ds211j men en massa saker på. om jag vill köpa en till o stoppa in, går det o få den andra speglad med den som finns i ? eller måste jag formatera båda?
Det ska gå att spegla. http://forum.synolog...o_RAID_1_VolumeFör att gå vidare med installationen har jag en fråga. När NASen har initierat hdd vill jag nu flytta filer från USB till hdd ii NASen. För att göra det måste jag skapa en "volym"? För USB hdd kunde jag hitta i diskstation men ingen hdd från synology.
Har jag förstått det rätt? En volym måste skapas i NASen för att ha filer där?
Ja, man skapar volymer (dock oftast bara en) för att lagra filerna på. Detta eftersom det inte är rena hårddiskar, utan en volym bestående av flera hårddiskar.
Postad 18 november 2012 - 09:49
axe19
-
axe19
-
Användare
-
-
114 inlägg
Jag har som sagt en ds211j o har en hårdisk. Western Digital 2TB WD20EARS 64MB, nu hade jag tänkt o köpa en till, men den som jag har verkar inte gå o köpa längre. kan man väjla en annan green disk eller måste jag köpa 2 nya?
kan man köpa den som heter EARX o köra den med EARS?
Redigerat av axe19, 18 november 2012 - 10:30.
Postad 18 november 2012 - 10:49
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4 217 inlägg
Jag har som sagt en ds211j o har en hårdisk. Western Digital 2TB WD20EARS 64MB, nu hade jag tänkt o köpa en till, men den som jag har verkar inte gå o köpa längre. kan man väjla en annan green disk eller måste jag köpa 2 nya?
kan man köpa den som heter EARX o köra den med EARS?
Det går jättebra. Det enda som spelar roll är att de ska vara lika stora. Jag vet att Synology hade lite problem med EARS-diskar förut, men eftersom du inte verkar ha några problem med den så gäller ju inte det heller.
Postad 18 november 2012 - 22:40
Alban
-
Alban
-
Beroende
-
-
1 065 inlägg
Jag förstår inte riktigt vad jag har råkat ut för. Jag tänkte föra över ett bibliotek med MP3-filer till min Diskstation. När jag försöker föra över dem står det "Okänt fel inträffade eftersom det eventuellt är en mapp".
Vad är detta? Jag har inte haft problem med att ladda upp förut. Vad är fel och hur löser jag det?
Postad 18 november 2012 - 23:38
Unregisteredfd2e4d83
-
Unregisteredfd2e4d83
-
Användare
-
-
187 inlägg
Efter att ha uppdaterat firmware igår får jag efter maskinens omstart följande meddelande: Volym 1 Diskutrymmet är skadat, och så ber de mig byta ut trasig disk...
Jag har bara haft maskinen och diskarna i 1 månad, och det skedde i samband med omstart efter en uppgradering.
Kan det vara någon bugg i firmware eller har disken helt enkelt lagt av?
What to do?
Postad 19 november 2012 - 09:23
axe19
-
axe19
-
Användare
-
-
114 inlägg
Det går jättebra. Det enda som spelar roll är att de ska vara lika stora.
Jag vet att Synology hade lite problem med EARS-diskar förut, men eftersom du inte verkar ha några problem med den så gäller ju inte det heller. 
OK har aldrig haft problem med den(inte än) tack för hjälpen med köp av ny hårdisk. Köpte den igår (EARX) stoppade in den i nasen o formaterade den, men kan inte säga om det vart rätt. vill ha raid 1 (spegling) vart ser jag vilken raid det är?
Postad 19 november 2012 - 09:38
klauzer
-
klauzer
-
Lärjunge
-
-
455 inlägg
Kan någon hjälpa mig med hur jag når min NAS över nätet när jag inte är hemma? Jag har provat så många gånger men lyckas inte.
Den klagar på min router. Det är någon statisk IP som jag ska välja men var och vilken?
Postad 19 november 2012 - 11:04
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4 217 inlägg
Jag förstår inte riktigt vad jag har råkat ut för. Jag tänkte föra över ett bibliotek med MP3-filer till min Diskstation. När jag försöker föra över dem står det "Okänt fel inträffade eftersom det eventuellt är en mapp". Vad är detta? Jag har inte haft problem med att ladda upp förut. Vad är fel och hur löser jag det?
Hur för du över dem? OK har aldrig haft problem med den(inte än) tack för hjälpen med köp av ny hårdisk. Köpte den igår (EARX) stoppade in den i nasen o formaterade den, men kan inte säga om det vart rätt. vill ha raid 1 (spegling) vart ser jag vilken raid det är?
Volymhanteraren. Kan någon hjälpa mig med hur jag når min NAS över nätet när jag inte är hemma? Jag har provat så många gånger men lyckas inte.
Den klagar på min router. Det är någon statisk IP som jag ska välja men var och vilken?
Vilken tjänst är det du vill nå utifrån? Sätt lämpligen statisk IP på din NAS, istället för DHCP. Detta för att den inte ska bytas efter att du gjort port forwarding (som du pekar på ett visst IP).
Postad 19 november 2012 - 11:07
axe19
-
axe19
-
Användare
-
-
114 inlägg
Volymhanteraren.
Det står raid bara, ingen 0 eller 1
här är det en skärmdump
Redigerat av axe19, 19 november 2012 - 11:50.
Postad 19 november 2012 - 12:23
klauzer
-
klauzer
-
Lärjunge
-
-
455 inlägg
Vilken tjänst är det du vill nå utifrån? Sätt lämpligen statisk IP på din NAS, istället för DHCP. Detta för att den inte ska bytas efter att du gjort port forwarding (som du pekar på ett visst IP).
Jag vill komma åt NASen för att föra över filer tex eller ladda ner något. Kanske även nå NASen inställningar. Var sätter jag statisk IP för NAS? Är det routern eller NASen?
Postad 19 november 2012 - 12:40
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4 217 inlägg
Volymhanteraren.
Det står raid bara, ingen 0 eller 1
här är det en skärmdump
Det står "(SHR) (Med dataskydd av 1 hårddisks feltolerans)". Alltså kan du tappa en disk utan problem, alltså motsvarande RAID 1. SHR med två diskar är i praktiken RAID 1. Att den väljer SHR automatiskt är för att kunna hantera olika stora diskar om du stoppar i fler (vilket du iofs inte kan med en 2xx). Jag vill komma åt NASen för att föra över filer tex eller ladda ner något. Kanske även nå NASen inställningar. Var sätter jag statisk IP för NAS? Är det routern eller NASen?
Så... Filestation? Vanlig fildelning vill du inte dela ut rakt upp och ner. Bättre då att använda VPN Server-paketet, då kommer du åt allt utan att behöva öppna för allt i routern. Du sätter det i NASen. Sedan gör du en port forward i routern mot den IP-adressen och på rätt port.
Postad 19 november 2012 - 12:56
axe19
-
axe19
-
Användare
-
-
114 inlägg
Det står "(SHR) (Med dataskydd av 1 hårddisks feltolerans)". Alltså kan du tappa en disk utan problem, alltså motsvarande RAID 1. SHR med två diskar är i praktiken RAID 1. Att den väljer SHR automatiskt är för att kunna hantera olika stora diskar om du stoppar i fler (vilket du iofs inte kan med en 2xx).
Tack så mycke för hjälpen
Så... Filestation? Vanlig fildelning vill du inte dela ut rakt upp och ner. Bättre då att använda VPN Server-paketet, då kommer du åt allt utan att behöva öppna för allt i routern.
Du sätter det i NASen. Sedan gör du en port forward i routern mot den IP-adressen och på rätt port.
Postad 19 november 2012 - 13:47
klauzer
-
klauzer
-
Lärjunge
-
-
455 inlägg
Så... Filestation? Vanlig fildelning vill du inte dela ut rakt upp och ner. Bättre då att använda VPN Server-paketet, då kommer du åt allt utan att behöva öppna för allt i routern.
Du sätter det i NASen. Sedan gör du en port forward i routern mot den IP-adressen och på rätt port.
Jag tänkte dela/komma åt med lösenord. Men är det VPN som jag ska använda? Kostar det något?
Postad 19 november 2012 - 14:53
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4 217 inlägg
Jag tänkte dela/komma åt med lösenord. Men är det VPN som jag ska använda? Kostar det något?
Nej, det kostar inget. VPN Server finns i pakethanteraren, bara att installera. Sedan måste du öppna portar för PPTP alternativt OpenVPN i routern (beroende på vad du väljer att använda).
Postad 19 november 2012 - 15:01
klauzer
-
klauzer
-
Lärjunge
-
-
455 inlägg
Nej, det kostar inget. VPN Server finns i pakethanteraren, bara att installera. Sedan måste du öppna portar för PPTP alternativt OpenVPN i routern (beroende på vad du väljer att använda).
Tackar mycket. Ska se om jag fixar det ikväll.
Postad 19 november 2012 - 23:13
klauzer
-
klauzer
-
Lärjunge
-
-
455 inlägg
Nu när jag skulle testa detta så kommer jag inte åt "paketcenter" jag får upp " anslutning misslyckades. Kontrollera nätverksinställningar." Vad är det nu som har hänt? Det har ju fungerat bra igår. Sen dess har jag inte ändrat något i routern.
Postad 20 november 2012 - 10:45
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4 217 inlägg
Nu när jag skulle testa detta så kommer jag inte åt "paketcenter" jag får upp "anslutning misslyckades. Kontrollera nätverksinställningar." Vad är det nu som har hänt? Det har ju fungerat bra igår. Sen dess har jag inte ändrat något i routern.
Bra fråga. Routerinställningar påverkar inte det f.ö.
Postad 20 november 2012 - 11:17
Unregisteredfd2e4d83
-
Unregisteredfd2e4d83
-
Användare
-
-
187 inlägg
Hej,
Jag sitter och funderar på hur jag smidigast kan streama mitt material från min Synology till min Tv. Jag skulle gärna vilja använda min Apple TV 3 för ändamålet men den har flera begränsningar.
Jag har sett (men ej testat) iTunes server app till synology. Skulle den kunna fungera som en media server likt Plex och via min Mac som kör ML kunna streama filmerna till ATV3? Detta förutsätter dock att macen är igång tror jag? Hur är det med de olika filformaten då?
Tankar och idéer uppskattas
Postad 20 november 2012 - 12:15
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4 217 inlägg
Hej,
Jag sitter och funderar på hur jag smidigast kan streama mitt material från min Synology till min Tv. Jag skulle gärna vilja använda min Apple TV 3 för ändamålet men den har flera begränsningar. Jag har sett (men ej testat) iTunes server app till synology. Skulle den kunna fungera som en media server likt Plex och via min Mac som kör ML kunna streama filmerna till ATV3? Detta förutsätter dock att macen är igång tror jag? Hur är det med de olika filformaten då? Tankar och idéer uppskattas
Nej, iTunes server på NASen är bara för ljud, inte film. Du kanske kan streama via iTunes på datorn möjligen, då behöver du inget speciellt på NASen, bara fildelning.
Postad 20 november 2012 - 22:32
Unregisteredfd2e4d83
-
Unregisteredfd2e4d83
-
Användare
-
-
187 inlägg
Hej,
Blir osäker på om jag ska ställa frågan här eller i Apple TV forumet?
Frågan är om en 212j kan streama film till ATV 2 om man kör XBMC eller aTV flash?
Plex funkar inte eftersom processorn tydligen inte är kraftfull nog på NASen (arm)
Finns det begränsningar i filformat om man kör XBMC eller aTV Flash? (Körde xbmc via en pc direktkopplad till TVn förr, och då klarade den allt inkl packade iso/img filer)
Stort tack för eventuell hjälp!
Ps. Observera att det gäller specifikt 212j
Postad 20 november 2012 - 22:59
Minton
-
Minton
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Plex finns till nasen, fast bantad version.
Postad 21 november 2012 - 09:24
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4 217 inlägg
Plex finns till nasen, fast bantad version.
Jo, men ATV-klienten kräver transcoding om man inte har rätt format, vilket NASen inte klarar. Dessutom var den galet laggig och kraschade ofta. XBMC funkar mycket bättre.
Postad 21 november 2012 - 15:55
rob08
-
rob08
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Funkar Transmission till 213+?
Postad 21 november 2012 - 21:38
klauzer
-
klauzer
-
Lärjunge
-
-
455 inlägg
I VPN server har jag satt 192.168.55.0 IP range för det blev 192.168.55.0-192.168.55.255 Kan du säga mig var någons stans i routern jag ska öppna portarna?
Postad 21 november 2012 - 22:52
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4 217 inlägg
Kan du säga mig var någons stans i routern jag ska öppna portarna?
Nej, det beror på vad du har för router. Läs manualen.
Postad 22 november 2012 - 08:52
klauzer
-
klauzer
-
Lärjunge
-
-
455 inlägg
Nej, det beror på vad du har för router. Läs manualen.
Heter det inte samma för alla routrar? manualen hjälper inte mycket.
Postad 22 november 2012 - 22:48
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4 217 inlägg
Heter det inte samma för alla routrar? manualen hjälper inte mycket.
Nej. Det kan heta port forwarding, NAT, PAT, service rules och ett helt gäng andra saker. Vad är det för router?
Postad 22 november 2012 - 23:08
klauzer
-
klauzer
-
Lärjunge
-
-
455 inlägg
Postad 22 november 2012 - 23:56
Unregisteredfd2e4d83
-
Unregisteredfd2e4d83
-
Användare
-
-
187 inlägg
Nu har jag inte följt tråden och läser bara på mobilen... men det finns ju färdiga verktyg i kontrollpanelen för att tex öppna portar i router (router konfiguration)
Likaså finns det färdiga verktyg för att nå Nas utifrån (DDNS tror jag den heter)
Men det var kanske inte det du var ute efter?
Postad 23 november 2012 - 09:03
klauzer
-
klauzer
-
Lärjunge
-
-
455 inlägg
Nu har jag inte följt tråden och läser bara på mobilen... men det finns ju färdiga verktyg i kontrollpanelen för att tex öppna portar i router (router konfiguration) Likaså finns det färdiga verktyg för att nå Nas utifrån (DDNS tror jag den heter) Men det var kanske inte det du var ute efter?
Jo precis det jag är ute efter. Men routern kan inte konfigureras när jag gör det via NASens sida. Jag får upp ett meddelande att anslutningen inte fungerar med routern. FY f*n vad surt. Jag ångrar mig så mycket att jag köpte NASen, Om man inte är någon IT tekniker så om jag så kan jag nog glömma att få igång det. Jag fattar inte det med portar, DDNS och alt annat fackspråk. Det finns ju 100-tals portar för NASen att öppna. Men vilken ska jag välja? Alla? Jag vill bara komma åt webbgränssnittet och ladda ner/upp filer (utanför hemmet)
Postad 23 november 2012 - 09:26
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4 217 inlägg
FY f*n vad surt. Jag ångrar mig så mycket att jag köpte NASen, Om man inte är någon IT tekniker så om jag så kan jag nog glömma att få igång det.
Tro mig, du hade inte haft det enklare med någon annan NAS, snarare tvärt om. I det här fallet är det routern som jävlas med dig. Manualen till den måste vara en av de sämsta jag har läst. Men jag lyckades lista ut att det du letar efter är "Virtual Server" (Advanced -> WAN). Hittade en Youtube-video om det, men den instruerar fel, så jag länkar den inte. Men sätt "Enable Virtual Server" till "Yes". Service Name till vad du vill ("NASen" typ). Port range och Local port till 5000 eller 5001 (se nedan). Local IP till NASens IP och klicka Add. Klicka sedan Apply. Det finns ju 100-tals portar för NASen att öppna. Men vilken ska jag välja? Alla? Jag vill bara komma åt webbgränssnittet och ladda ner/upp filer (utanför hemmet)
Det beror på vad du vill komma åt. Men ok, webbgränssnittet (DSM och Filestation) använder port 5000, eller 5001 om du använder https. Det syns om du går in i webgränssnittet vilket som används (kolla adressraden, http(s)://<IP-adress>: 5000/...).
Postad 26 november 2012 - 19:45
Unregistered064f4c27
-
Unregistered064f4c27
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej! Har en DS211J, Och tänkte pröva på DLNAVill nu på min smart TV gå in och bläddra på nätverksdisken, men förstår inte riktigt hur. Har aktiverat Media Server, sen kopierat en film till video som tydligen är en standard utdelning. Men nu till min fråga, måste alla filmer ligga i denna mappen? Jag har en delning som heter gemensamt där mina filmer ligger. Kan man inte komma åt denna utdelningen istället? Man måste väl inte kopiera alla filmer till Video mappen ? Tacksam för svar!
Postad 27 november 2012 - 12:02
Minton
-
Minton
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Har du försökt mixtra i Mediaindexerinstjänsten eller delad mapp i kontrollpanelen?
Postad 28 november 2012 - 15:04
klauzer
-
klauzer
-
Lärjunge
-
-
455 inlägg
Varför vaknar min NAS när den är i deep sleep? Efter ca 15 minuter går den i deep sleep och sen går den på igen efter ca 20 minuter och ingen använder den. Vad kan det vara?
Redigerat av klauzer, 28 november 2012 - 16:21.
Postad 28 november 2012 - 15:42
Unregisteredfd2e4d83
-
Unregisteredfd2e4d83
-
Användare
-
-
187 inlägg
Hej,
jag letar efter en "step by step" guide för att byta ut en trasig disk i min 212j.
Jag har 2 x 2Tb diskar i SHR och disk nr 2 är trasig.
Är det bara att ta ut disk 2 och ersätta den med den nya, eller?
Vill ju inte riskera att någon data försvinner...
Tack på förhand!
Postad 28 november 2012 - 15:48
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4 217 inlägg
Hej,
jag letar efter en "step by step" guide för att byta ut en trasig disk i min 212j. Jag har 2 x 2Tb diskar i SHR och disk nr 2 är trasig.
Är det bara att ta ut disk 2 och ersätta den med den nya, eller? Vill ju inte riskera att någon data försvinner...
Tack på förhand!
Japp. Det är poängen med RAID.
Postad 28 november 2012 - 22:24
klauzer
-
klauzer
-
Lärjunge
-
-
455 inlägg
Har du försökt mixtra i Mediaindexerinstjänsten eller delad mapp i kontrollpanelen?
Bara för att test så har jag indexerat en mapp med 48 foto. Det har nu gått 10 minuter och indexerar fortfarande. Allvar? Vad är det som tar så lång tid? Det står status: converting. Men varför?
Postad 30 november 2012 - 00:45
Minton
-
Minton
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Det har jag ingen aning om, konstigt filformat? Storlek?
Postad 30 november 2012 - 08:48
klauzer
-
klauzer
-
Lärjunge
-
-
455 inlägg
Jag lätt det fortsätta igår. 3h och ingen framgång. Vilket sk*t man har köpt. Det var ju så smidigt med min 2,5 hdd som jag har kopplat till routern. Hade inga problem med den. Den indexerad precis samma bilder på någon timme. Synologyn har bara skapat problem. Aldrig mer detta.
Redigerat av klauzer, 30 november 2012 - 08:48.
Postad 30 november 2012 - 09:00
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4 127 inlägg
Bara för att test så har jag indexerat en mapp med 48 foto. Det har nu gått 10 minuter och indexerar fortfarande. Allvar? Vad är det som tar så lång tid? Det står status: converting. Men varför?
Den gör tumbs utav allihop, detta tar skitlång tid men det är väl bara att låta den stå och tugga, min stod ett par dagar  Alt så finns det en mod som gör tumbs mycket mindre och det skall gå i ett nafs.
Postad 30 november 2012 - 10:24
Unregisteredfd2e4d83
-
Unregisteredfd2e4d83
-
Användare
-
-
187 inlägg
Jag lätt det fortsätta igår. 3h och ingen framgång. Vilket sk*t man har köpt. Det var ju så smidigt med min 2,5 hdd som jag har kopplat till routern. Hade inga problem med den. Den indexerad precis samma bilder på någon timme. Synologyn har bara skapat problem. Aldrig mer detta.
Bildhanteringen är ett problem, verkligen. Min tog 2-3 veckor på 25000 bilder med full CPU. Men när det väl är klart så tycker jag att Synologyn är lysande...
Postad 01 december 2012 - 17:53
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4 217 inlägg
Wow, din budget-NAS tar lång tid på sig att göra thumbnails av ett gäng bilder (vilket tar lång tid på en långsam CPU), alltså är den skit? Tjena. Gillar du inte att Photo Station gör thumbs: Stäng av det då!
Postad 02 december 2012 - 20:56
klauzer
-
klauzer
-
Lärjunge
-
-
455 inlägg
Wow, din budget-NAS tar lång tid på sig att göra thumbnails av ett gäng bilder (vilket tar lång tid på en långsam CPU), alltså är den skit? Tjena.
Gillar du inte att Photo Station gör thumbs: Stäng av det då!
Jag har ju inte den igång. För att bilderna ska synas på i min tv, tab eller liknade måste jag har bilde i eller länk i PHOTO mappen. Så fort jag gör detta så börjar den att indexera.
Postad 03 december 2012 - 13:19
gårdemyr
-
gårdemyr
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Jag har fått lite problem att mappa min NAS. Jag har gjort detta innan och dp delat in "mapparna" för bla musik, bilder osv. Men igår så slutade detta funka, trodde de inte var något så jag testade men de funkade inte. Startade om NASen och datorn, ingen lycka. + Resetade NASen.
När jag nu försöker mappa via synology assistant hittar jag min NAS och jag kan logga in på den men jag kan inte mappa den, jag får meddelandet :"nätverkssökvägen kan inte hittas.(53) Någon som vet hur jag ska gå tillväga för lösa detta problem?
Tack på förhand!
Edit: Det löste sig när jag använt denna "guiden"
"Go to where you see your network connections like wireless and LAN connection (i think it's Start --> Settings --> Network connections)
Right-click the connection you want to use to connect to your NAS and select "Settings"
Under "This connection uses the following items" you mark and press "uninstall" on all of them one-by-one EXEPT: "Internet Protocol" & "Microsoft TCP/IP version 6"
(It will ask you to restart between every uninstall but just wait until you've uninstalled them all.)
Restart the computer
Go back into the dialog from before and now press: "Install"
Choose "Client" and find: "Client for Microsoft Windows" under: "Microsoft" (left side)
When this is installed press "install" again.
Choose "Service" and find "file and printer sharing for Microsoft network"
Restart the computer
DONE"
Redigerat av gårdemyr, 03 december 2012 - 16:09.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Hemmalagring
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|