*Officiell tråd - The New iPad*
798 svar till detta ämne
Postad 28 mars 2012 - 11:12
Darkie
-
Darkie
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Desto bättre, då räcker 16gb än mer för mig. Men det står lite luddigt om det där på apples hemsida, "bilderna sparas effektivt på din ios-enheter...". Vet någon vad det innebär?
Bilderna bara kopieras via iCloud men de ligger lagrade på din iPad så de tar plats. Det photostream gör är bara att synka runt alla bilder mellan dina ienheter så du slipper pilla med det själv. Går givetvis att stänga av detta om man inte vill ha alla bilder från t.ex. sin iPhone synkade till sin iPad.
Postad 28 mars 2012 - 12:20
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
I Australien "glömde" visst Apple att tala om att 4G inte funkar utanför Nordamerika så där får kunderna tillbaka pengarna om de känner sig lurade. De är väl inte särskilt informativa om detta i Sverige heller? http://www.sydsvensk...llbaka-for-ipad
Postad 28 mars 2012 - 17:20
jaQoB
-
jaQoB
-
Veteran
-
-
1 691 inlägg
Använder ni någon väderapp? Tittat lite på WeatherPro, men 38kr för en "lightversion" känns lite mastigt. 38kr + 45kr per år om man vill ha vettiga funktioner.
Postad 28 mars 2012 - 18:23
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2 495 inlägg
Kunde inte hålla mig, bokade en 32gb svart wifi på cdon.se, med denna koden får man 300kr rabatt. xYFXsGuR
Postad 28 mars 2012 - 21:41
Haziza
-
Haziza
-
Lärjunge
-
-
389 inlägg
300kr rabatt var inte dåligt. Tog en jag också. Var hitta du den koden?
Redigerat av Haziza, 28 mars 2012 - 21:52.
Postad 29 mars 2012 - 05:30
Unregisteredbf364490
-
Unregisteredbf364490
-
Veteran
-
-
1 887 inlägg
Använder ni någon väderapp? Tittat lite på WeatherPro, men 38kr för en "lightversion" känns lite mastigt. 38kr + 45kr per år om man vill ha vettiga funktioner.
Men den appen är klart värd pengarna. Den kan jag verkligen rekommendera. Jag har kört den sen den kom ut.
Postad 29 mars 2012 - 07:51
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
I Australien "glömde" visst Apple att tala om att 4G inte funkar utanför Nordamerika så där får kunderna tillbaka pengarna om de känner sig lurade. De är väl inte särskilt informativa om detta i Sverige heller?
http://www.sydsvensk...llbaka-for-ipad
Vet inte hur länge informationen funnits men det står iaf på apple.se att LTE bara funkar i USA och Kanada.
Postad 29 mars 2012 - 07:57
jaQoB
-
jaQoB
-
Veteran
-
-
1 691 inlägg
300kr rabatt var inte dåligt. Tog en jag också. Var hitta du den koden?
Jag fick den via mejl. Nåt samarbete mellan idg och cdon.
Postad 29 mars 2012 - 11:07
Darkie
-
Darkie
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Kör klart.se tycker den funkar helt ok.
Postad 29 mars 2012 - 11:15
fjong
-
fjong
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Kan ni göra "death grip" på eran ipad?
http://www.youtube.c...h?v=0ZeJhVOXQSA
Dmåste hålla den likadant, alltså hemknappen till vänster.
Postad 29 mars 2012 - 11:31
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Problemet liknar det som iPhone 4 har. Att när man tar i den så gjordas den ned genom din kropp. Detta kunde avhjälpas genom ett case som isolerar höljet. Även på iPad borde det fungera om man hade den i ett case. Hur är det med iPad 2?
Postad 29 mars 2012 - 13:18
Unregistered1734
-
Unregistered1734
-
Beroende
-
-
1 114 inlägg
Får min första surfplatta och överhuvudtaget byte ifrån min gamla 8 års stationära dator, IMORGON! UPS har redan dykt upp med tangentbord + batteriladdare och imorgon kommer ipaden. Supersnabbt och lyxigt med UPS till dörren i pansarbeklädsel ;D Dessutom fick jag min skolväska skickad sedan igår ifrån San Fransisco - handgjord. Grymt stilren att ha ipad i --> http://www.sfbags.co...tto/muzetto.php (i brunt läder + svart underdrag som tillval). Väskan dyker väl upp om 7-10 dagar! Som ett barn på julafton
Redigerat av Unregistered1734, 29 mars 2012 - 13:19.
Postad 29 mars 2012 - 14:24
Eufemism
-
Eufemism
-
Forumräv
-
-
861 inlägg
http://www.youtube.com/watch?v=0ZeJhVOXQSA
Testat detta 7-8 gånger nu, får ca 18 ner, 18.9 upp när den ligger på bordet, 17.6 ner och 21 upp när jag håller den som han gör. Har testat att hålla på alla möjliga ställen med både en och två händer, med och utan case. Min router är på andra sidan väggen ovanpå en garderob. Inga problem med andra ord.
Postad 29 mars 2012 - 20:22
Truckerhate
-
Truckerhate
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Läst lite om gps och wifi och internetdelning med iPhone, rätta mig gärna om jag har fel men kommit fram till följande:
iPhonen skickar ut sin gps till paddan men uppdateras bara en gång i minuten så inget jättebra alternativ.
Finns två olika gps som är godkände av apple, den ena kopplas via bluetooth och den andra via 30 pins uttaget.
Båda alternativen ska fungera bra och kostar ca 99 dollar, tyvärr bara sett att dom går att beställa från USA
Postad 29 mars 2012 - 20:48
roberto99
-
roberto99
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Som nybliven iPad ägare (retina) undrar jag nyfiket vad ni alla kör för PDF läsare? Speciellt ni som läser mycket tidningar.
Postad 29 mars 2012 - 21:24
kafferast
-
kafferast
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Jag kör iBook när jag läser tidningar i pdf. Funkar felfritt!
Postad 29 mars 2012 - 21:46
m0t04u
-
m0t04u
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Läst lite om gps och wifi och internetdelning med iPhone, rätta mig gärna om jag har fel men kommit fram till följande:
iPhonen skickar ut sin gps till paddan men uppdateras bara en gång i minuten så inget jättebra alternativ. Finns två olika gps som är godkände av apple, den ena kopplas via bluetooth och den andra via 30 pins uttaget. Båda alternativen ska fungera bra och kostar ca 99 dollar, tyvärr bara sett att dom går att beställa från USA
Jag är också intresserad av att veta mer om internetdelning med iphone. Har iphone 4s och delar ibland ut mobilens 3g täckning till datorn när man är på resande fot. Fungerar det lika väl till nya ipad? Går det dela via wifi och bluetooth? Har planen att beställa en ipad i dagarna och om internetdelning fungerar bra finns väl ingen större anledning att beställa "4g"-varianten? Saknar ipad gps helt? Alltså både wifi och 4g varianten?
Postad 30 mars 2012 - 07:41
jaQoB
-
jaQoB
-
Veteran
-
-
1 691 inlägg
Som nybliven iPad ägare (retina) undrar jag nyfiket vad ni alla kör för PDF läsare? Speciellt ni som läser mycket tidningar.
Ganska nybliven ipadägare jag med, men den jag använt än så länge är goodreader, och har absolut inget att klaga på.
Postad 30 mars 2012 - 07:59
Mathzon
-
Mathzon
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Jag är också intresserad av att veta mer om internetdelning med iphone. Har iphone 4s och delar ibland ut mobilens 3g täckning till datorn när man är på resande fot. Fungerar det lika väl till nya ipad? Går det dela via wifi och bluetooth? Har planen att beställa en ipad i dagarna och om internetdelning fungerar bra finns väl ingen större anledning att beställa "4g"-varianten? Saknar ipad gps helt? Alltså både wifi och 4g varianten?
Wifi versionen skall sakna gps helt, men delar man ut internet via en iphone så får den positioner den vägen. Så är det iaf på Ipad 2 versionen.
Postad 30 mars 2012 - 09:23
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Wifi versionen skall sakna gps helt, men delar man ut internet via en iphone så får den positioner den vägen. Så är det iaf på Ipad 2 versionen.
Enligt Apples spec så är det AGPS. Dvs den tar stöd från din position i det mobila nätet och då kan det heller inte funka om den bara har wifi.
Postad 30 mars 2012 - 12:48
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Testat detta 7-8 gånger nu, får ca 18 ner, 18.9 upp när den ligger på bordet, 17.6 ner och 21 upp när jag håller den som han gör. Har testat att hålla på alla möjliga ställen med både en och två händer, med och utan case. Min router är på andra sidan väggen ovanpå en garderob. Inga problem med andra ord.
Testade samma program på iPad 2 32GB wifi+3G. Täckningen sjunker inte ner till noll men den saktar ner med ungefär 10MBit över wifi. Men ärligt, vem håller så där med handen nedanför och på Home knappen? Jag testade även med att hålla paddan i ena handen på sidan, inga problem. Problemet blir väl om man håller paddan i landscape format med handen hållande på Home knapp sidan. Skrämmande stor skillnad på hastighet när man håller fel. Detta är alltså inte bara iPad New (3) som gäller utan även iPad 2 och säkert även iPad 1 som jag inte hunnit testa. Summering av mitt test av mina iPads: iPad 1 wifi, inte hunnit testa iPad 2 wifi + 3G, sjunker avsevärt i hastighet vid fel handhållning i landscape format. S jönk från 22Mbit wifi till 13Mbit
iPad 3 wifi, sjunker avsevärt i hastighet vid fel handhållning i landscape format. Sjönk från 75Mbit wifi till 31Mbit
Redigerat av Midnight, 30 mars 2012 - 12:50.
Postad 30 mars 2012 - 13:09
iDude
-
iDude
-
Rookie
-
3 inlägg
Någon med erfarenhet av denna docka? Finns några filmer uppe på youtube - har svensk distributör och ser riktigt läcker ut! http://ipad-dock.at/...-landscape.html
Postad 30 mars 2012 - 13:55
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2 416 inlägg
Enligt Apples spec så är det AGPS. Dvs den tar stöd från din position i det mobila nätet och då kan det heller inte funka om den bara har wifi.
On the contrary, AGPS kan visst funka över bara Wifi: http://www.macworld....tion_works.htmlDet fins en massa hyss för att få position över Wifi, förutom det som står i den artickeln. Tex så samlar bla Google in data och positionsbestämmer din Wifi basstation i hemmet. Har du en gång kört igång Google Maps hemma över wlan (och samtidigt slagit på GPS) så kommer google ha knutit ihop din wifi basstations MAC adress med en GPS position och lagra den kopplingen i sina databaser (man flyttar ju inte wifi basstationer i hemmet särskilt ofta). Det betyder om en wifi-enhet (utan GPS tom) sedan startar googleMaps i närheten av din wifi basttation så skickar denna enhet en lista av wifi-basstationer som den ser till google, google ser sedan att din wifi- mac adress har en position knuten till sig, och vipps så vet gogle maps då en position på denna nya wifi-enhet. Clear as mud.
Postad 30 mars 2012 - 18:15
Unregistered1734
-
Unregistered1734
-
Beroende
-
-
1 114 inlägg
Får min första surfplatta och överhuvudtaget byte ifrån min gamla 8 års stationära dator, IMORGON! UPS har redan dykt upp med tangentbord + batteriladdare och imorgon kommer ipaden. Supersnabbt och lyxigt med UPS till dörren i pansarbeklädsel ;D
Dessutom fick jag min skolväska skickad sedan igår ifrån San Fransisco - handgjord. Grymt stilren att ha ipad i --> http://www.sfbags.co...tto/muzetto.php (i brunt läder + svart underdrag som tillval). Väskan dyker väl upp om 7-10 dagar!
Som ett barn på julafton 
Update: Känt på ipaden i ett par timmar nu och jag är stormnöjd! Herrejösses vilken upplösning och även superskarp kamera. Bilderna jag tog i köket blev superba! Först fungerade inte det att ansluta till mitt trådlösa nätverk (WEP) men ändrade till WEP/WAP2 personal eller något sådant på min routers login via internet och vips fungerade det toppen! Kanske något med portar att göra men nu flyter internet på supersnabbt verkligen (enbart kollat youtube och mail/e-post som referens). Nu kommer studentlivet att förenklas så mycket när man hela tiden får notis och ser "+1" etc. inom mailkategorin. Nu slipper jag kolla var 10 minut hysteriskt varje dag... Så genomtänkt produkt och gravyren blev jag väldigt nöjd med även den! +++++
Postad 30 mars 2012 - 18:46
dj_komodo
-
dj_komodo
-
Beroende
-
-
1 194 inlägg
Har en 32 gb wifi och en iphone 4s... delningen funkar iaf för mig alldeles klockrent när jag inte har tillgång till wifi, vilket e rätt sällan... Jag har mobilen i fickan med internetdelning på å surfar på ipaden via wifi... hastigheter har jag inte mätt men det går inte långsamt iaf... beroende på hur mkt surf du har på ditt abonnemang och hur ofta du inte använder wifi så vet jag inte hur det kommer att funka för dig... enda nackdelen är ju att internetdelningen på mobilen försämrar batteritiden...
Postad 30 mars 2012 - 19:37
m0t04u
-
m0t04u
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Har en 32 gb wifi och en iphone 4s... delningen funkar iaf för mig alldeles klockrent när jag inte har tillgång till wifi, vilket e rätt sällan... Jag har mobilen i fickan med internetdelning på å surfar på ipaden via wifi... hastigheter har jag inte mätt men det går inte långsamt iaf... beroende på hur mkt surf du har på ditt abonnemang och hur ofta du inte använder wifi så vet jag inte hur det kommer att funka för dig... enda nackdelen är ju att internetdelningen på mobilen försämrar batteritiden...
Tack för informationen dj_komodo! Ja att internetdelningen slukar batteri på mobilen får man väl leva med. =) Den kommer nog ändå användas till 95% hemma och övriga 5% på landet eller jobbet. Passar nog på att lägga en beställning medan min fru är ute och roar sig. Sista dagen för 300 kr rabatt på cdon ju... kod: xYFXsGuR
Postad 30 mars 2012 - 21:59
Haziza
-
Haziza
-
Lärjunge
-
-
389 inlägg
Man kan dock undra när CDON får in Ipad på lager, kan nog dröja ett bra tag. Verkar inte funnits någonstans denna vecka?
Otroligt segt att Apple inte lyckats få fler fabriker efter alla dessa år med samma problem. Produkten hinner bli gammal innan folk lyckas få hem den.
Postad 31 mars 2012 - 10:24
fjong
-
fjong
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Testade samma program på iPad 2 32GB wifi+3G. Täckningen sjunker inte ner till noll men den saktar ner med ungefär 10MBit över wifi. Men ärligt, vem håller så där med handen nedanför och på Home knappen? Jag testade även med att hålla paddan i ena handen på sidan, inga problem. Problemet blir väl om man håller paddan i landscape format med handen hållande på Home knapp sidan. Skrämmande stor skillnad på hastighet när man håller fel. Detta är alltså inte bara iPad New (3) som gäller utan även iPad 2 och säkert även iPad 1 som jag inte hunnit testa.
Summering av mitt test av mina iPads:
iPad 1 wifi, inte hunnit testa
iPad 2 wifi + 3G, sjunker avsevärt i hastighet vid fel handhållning i landscape format. Sjönk från 22Mbit wifi till 13Mbit
iPad 3 wifi, sjunker avsevärt i hastighet vid fel handhållning i landscape format. Sjönk från 75Mbit wifi till 31Mbit
Det märks tydligare med sämre nätverk givetvis. Det går att döda min (ipad3) helt när man är en bra bit ifrån routern. Vilket är lite skumt med en handhållen pryl. Fast man håller väll handen över antennen så det är ju lite logiskt. Men tror det är fel på min med tanke på att paddorna i en butik jag testade hade starkare signal när jag gjorde "death grip" och jämförde.
Postad 31 mars 2012 - 19:53
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2 179 inlägg
Hej, Har googlat runt lite på konverteringsprogram för film så man kan synka (*suck*) in filmerna via iTunes. Finns det några bra program som är kostnadsfria (i likhet med allt spännande som finns på Sourceforge) och som låter mig konvertera om till och med HD-filmer i MKV-format (1080p) till motsvarande kvalitet men för uppspelning på en iPad 3? 720p går också bra, men det bör ju vara HD -> HD, om ni förstår vad jag menar. Subtitles och sånt bryr jag mig inte om - bara att få bästa möjliga kvalitet. Använder Microsoft Windows som OS, by the way.
Redigerat av sean.wiklund, 31 mars 2012 - 19:56.
Postad 31 mars 2012 - 20:14
kafferast
-
kafferast
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Använd handbrake. Finns ingen färdig för iPad 3 än men pilla lite där så blir det bra.
Postad 31 mars 2012 - 21:24
dj_komodo
-
dj_komodo
-
Beroende
-
-
1 194 inlägg
Hej,
Har googlat runt lite på konverteringsprogram för film så man kan synka (*suck*) in filmerna via iTunes.
Finns det några bra program som är kostnadsfria (i likhet med allt spännande som finns på Sourceforge) och som låter mig konvertera om till och med HD-filmer i MKV-format (1080p) till motsvarande kvalitet men för uppspelning på en iPad 3? 720p går också bra, men det bör ju vara HD -> HD, om ni förstår vad jag menar. Subtitles och sånt bryr jag mig inte om - bara att få bästa möjliga kvalitet.
Använder Microsoft Windows som OS, by the way.
Hmm, varför göra det mer komplicerat? Ladda hem AVPlayerHD från AppStore å kolla vilka filformat du vill utan att konvertera... Kollar på mkv filer i 720p å 1080p utan några som helst problem på min iPad...
Redigerat av dj_komodo, 31 mars 2012 - 21:27.
Postad 01 april 2012 - 18:07
Unregistered1734
-
Unregistered1734
-
Beroende
-
-
1 114 inlägg
Hej allihopa! Jag är toppennöjd med min Ipad 3 (Glädjen kan verkligen inte sättas i ord)! Hoppas att ni är lika glada!
Vad gäller batteritiden så har jag läst Apple's guide och optimerat den! Mail hämtas var 30 minut med push ist för var 5te minut, dragit ned ljusstyrkan till 60% ist för 100 (ser grymt bra ut fortf och ljusstarkt) och använder knappt inga gratisappar då en artikel på prisjakt nyligen belyste faktumet att dessa gratis-appar drar mycket batteritid pga all reklam, tydligen.
Jag har dock ett sista optimeringsmoment och det är bara denna fråga som det berör:
Hur är det med laddcyklerna? Ska man låta ipadens batteri gå ned till 10% och sedan ladda till 100% eller skall man ladda varje gång det nått 50-60% och inte låta det gå under den linjen? Många säger väldigt olika men jag minns knappt argumenten så ös på om ni har dem
Postad 01 april 2012 - 21:09
Haziza
-
Haziza
-
Lärjunge
-
-
389 inlägg
Hej allihopa! Jag är toppennöjd med min Ipad 3 (Glädjen kan verkligen inte sättas i ord)! Hoppas att ni är lika glada! Vad gäller batteritiden så har jag läst Apple's guide och optimerat den! Mail hämtas var 30 minut med push ist för var 5te minut, dragit ned ljusstyrkan till 60% ist för 100 (ser grymt bra ut fortf och ljusstarkt) och använder knappt inga gratisappar då en artikel på prisjakt nyligen belyste faktumet att dessa gratis-appar drar mycket batteritid pga all reklam, tydligen.
Jag har dock ett sista optimeringsmoment och det är bara denna fråga som det berör:
Hur är det med laddcyklerna? Ska man låta ipadens batteri gå ned till 10% och sedan ladda till 100% eller skall man ladda varje gång det nått 50-60% och inte låta det gå under den linjen? Många säger väldigt olika men jag minns knappt argumenten så ös på om ni har dem 
Du kan ladda den som du vill, dock står det på Apples hemsida att man bör en gång i månaden köra slut på batteriet helt och sedan ladda fullt.
Postad 02 april 2012 - 08:14
Unregistered1734
-
Unregistered1734
-
Beroende
-
-
1 114 inlägg
Du kan ladda den som du vill, dock står det på Apples hemsida att man bör en gång i månaden köra slut på batteriet helt och sedan ladda fullt.
Tack, tack! Will do that then!
Postad 02 april 2012 - 09:25
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Nonsens! Ett LiIon-batteri ska man aldrig ladda ur helt. Därför stänger t ex en Mac Book av sig själv när det går ned för långt. Däremot ska man helst inte använda datorn/ipaden/mobilen med ladd-kabeln isatt, för det sliter mer på batteriet än att ladda den under icke användning. (Detta blir lite paradoxalt när man kopplar en laptop till en docka som ju alltid laddar.)
Postad 02 april 2012 - 09:35
Unregistered1734
-
Unregistered1734
-
Beroende
-
-
1 114 inlägg
Okay, får se hur jag gör. Låter den väl gå ned till 30% och sedan ladda till 100%.
Och laddar inte samtidigt jag använder den utan låter den stå i viloläge för att inte slita på batteriet!
Tack för tipsen!
Postad 02 april 2012 - 20:09
Haziza
-
Haziza
-
Lärjunge
-
-
389 inlägg
Så står de på deras hemsida
Postad 03 april 2012 - 12:36
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1 559 inlägg
Jag fick min 3:e padda igår (jag har både ettan och tvåan sedan tidigare) och jag behöver väl inte orda så mycket mer om skärmen, men äntligen är Ipad en "riktig" läsplatta. 3:an är rapp, även om den inte känns så markant snabbare än 2:an. Skillnaden mellan 2:an och första generationen var större. Å andra sidan så är det inte säkert att jag hade en märkt så stor skillnad även om 3:an hade varit 10 ggr snabbare är 2:en eftersom 2:an är "snabb nog" för de flesta applikationer på Ipad.
Min 2:a är bara wifi, men ettan har 3G från Telia och innan jag flyttade sim-kortet till 3:an så körde jag en test med BBK (Bredbandskollen) och då fick jag 3,5 mbit/s ned och 100-200 kbit/s upp. Som mest har jag tidigare varit strax över 4 mbit/s ned. Med 3:an så kom jag direkt upp i 7 mbit/s ned (var uppe över 7,8 mbit/s som mest) och 1,1 mbit/s ned. D v s en avsevärd skillnad även om det inte är "4G" och nu lika snabbt eller snabbare än mitt ADSL.
Redigerat av Tomas L, 03 april 2012 - 12:40.
Postad 03 april 2012 - 16:54
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
Nonsens! Ett LiIon-batteri ska man aldrig ladda ur helt. Därför stänger t ex en Mac Book av sig själv när det går ned för långt. Däremot ska man helst inte använda datorn/ipaden/mobilen med ladd-kabeln isatt, för det sliter mer på batteriet än att ladda den under icke användning. (Detta blir lite paradoxalt när man kopplar en laptop till en docka som ju alltid laddar.)
Ladda ur till 0 nej, men det låter elektroniken inte dig göra heller. Däremot låta den dö av batteritorsk och SEN ladda upp till fullt. http://www.apple.com...eries/ipad.html
Redigerat av simulacra, 03 april 2012 - 16:54.
Postad 03 april 2012 - 17:07
Unregistered4bd96e91
-
Unregistered4bd96e91
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Jag kör med Telias 3G men har stora problem med uppkopplingen. Symbolen för 3G syns på skärmen, men jag har ingen koppling mot internet. Gör jag en återställning av iPaden funkar det med 3G surf under några timmar, sen upphör det fungera och jag måste göra en ny återställning. Är det någon som vet vad som är fel och hur jag slipper göra återställning för att det skall fungera?
Postad 04 april 2012 - 07:39
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Jaså? " For proper reporting of the battery’s state of charge, be sure to go through at least one charge cycle per month (charging the battery to 100% and then completely running it down)."
Postad 04 april 2012 - 09:43
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Jaså?
"For proper reporting of the battery’s state of charge, be sure to go through at least one charge cycle per month (charging the battery to 100% and then completely running it down)."
Men det går väl inte att köra den till 0% i vilket fall. De Apples menar är att köra tills övervakningsmjukvaran stänger ned apparaten och det är inte samma sak som att köra till 0%. Det skadliga är alltså att tömma ett batteri helt, inte att köra till apparaten auto-stänger.
Postad 04 april 2012 - 16:02
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
Men det går väl inte att köra den till 0% i vilket fall. De Apples menar är att köra tills övervakningsmjukvaran stänger ned apparaten och det är inte samma sak som att köra till 0%. Det skadliga är alltså att tömma ett batteri helt, inte att köra till apparaten auto-stänger.
Jo, men det är ju underförstått att "köra slut" på ett batteri handlar om att ha på maskinen tills den dör av egen maskin och inte att vålda ner batterinivån till 0%
Postad 04 april 2012 - 17:44
salvion
-
salvion
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Fick min Ipad (3) 63GB WIFI nyss, min första "padda" och jisses vad nice skärm det är! skall bli kul att se OM den lever upp till mina förhoppningar så jag kan dumpa min laptop som jag har med överallt inkl resor.
Postad 04 april 2012 - 20:08
Haziza
-
Haziza
-
Lärjunge
-
-
389 inlägg
Postad 05 april 2012 - 05:19
salvion
-
salvion
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Var ifrån köpte du den?
När jag kollade på Prisjakten så var den slut överallt så jag kollade på Apple.se och där stod det 1-2 veckors leveranstid, frifrakt, priset var lägre än vad jag kunde se på prisjakten så jag beställde, och inom några dag var den här med TNT budfirma = förvånad! Beställde den 30/3 och leverans 4/4.
Postad 05 april 2012 - 19:10
menks13
-
menks13
-
Användare
-
-
132 inlägg
Varför kan man inte lägga över sitt bildbibliotek till ipaden? Har prövat olika hårdiskar men det slutar antingen med att inte alla bilder kommer med eller så hänger det sig. Kör genom itunes, finns det några andra sätt??
Postad 05 april 2012 - 19:28
Unregistered9c5fc12c
-
Unregistered9c5fc12c
-
Rookie
-
1 inlägg
Kunde inte hålla mig, bokade en 32gb svart wifi på cdon.se, med denna koden får man 300kr rabatt. xYFXsGuR
Tack för den! Gjorde samma sak jag. Nu är frågan hur lång tid det tar innan CDON får in iPads igen...
Postad 05 april 2012 - 21:16
Releaser
-
Releaser
-
Användare
-
-
162 inlägg
Ett hett tips till er som letar efter iPads är Expert de verkar ha ex antal i lager!
Postad 06 april 2012 - 01:26
Auxvoice
-
Auxvoice
-
Forumräv
-
-
723 inlägg
Vart väldigt sugen på en ipad nu  2:30 +
http://www.youtube.c...&feature=relmfu
Redigerat av Auxvoice, 06 april 2012 - 01:27.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
→
Tablets
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|