Viasats Viaplay - är det något att ha?
Postad 12 December 2012 - 17:35
Postad 12 December 2012 - 20:09
Like! Hoppas nu att de kan få lite bättre ordning på Xbox-appen än PS3.Kan tipsa om att den nya Android appen samt Xbox appen kommer att lanseras väldigt snart.
Postad 13 December 2012 - 11:38
Kan tipsa om att den nya Android appen samt Xbox appen kommer att lanseras väldigt snart.
Vore intressant att veta vad "snart" innebär.
Pratar vi om 2 månader (har gått 42 dagar nu) eller pratar vi ett halvår?
Redigerat av ducedo, 13 December 2012 - 11:38.
Postad 13 December 2012 - 21:53
Postad 14 December 2012 - 16:52
Är det någon som vet om det finns några filmer i 24p i viaplay..?
Jag använder bla. netflixappen i windows 8 och där finns många HD filmer i 24p bla sagan om ringen trilogin..
Någon som har koll på detta?
Jag hittar inte detta i Viaplay via webläsare/windows8 app, Jag testade just Battle:Los Angeles i HD och den har ett abnormt hack i sig i 24p.
Redigerat av Neond13, 14 December 2012 - 16:55.
Postad 14 December 2012 - 17:02
Hej
Är det någon som vet om det finns några filmer i 24p i viaplay..?
Jag använder bla. netflixappen i windows 8 och där finns många HD filmer i 24p bla sagan om ringen trilogin..
Någon som har koll på detta?
Jag hittar inte detta i Viaplay via webläsare/windows8 app, Jag testade just Battle:Los Angeles i HD och den har ett abnormt hack i sig i 24p.
Bildkvaliten i netflix är mycket bättre. De flesta hd filmer i viaplay sänd i 720..Dock så har jag personligen viaplay för sporten
Postad 14 December 2012 - 17:15
Vore intressant att veta vad "snart" innebär.
Pratar vi om 2 månader (har gått 42 dagar nu) eller pratar vi ett halvår?
Senaste jag hörde var på Måndag.
Postad 17 December 2012 - 15:58
Xbox appen kommer att lanseras imorgon kväll och kräver Guld.
Postad 17 December 2012 - 16:08
Trevligt, jag tänkte precis tänka mig på en testmånad.Android appen kommer att komma ikväll eller imorgon och funkar endast med android 4.X och upp.
Xbox appen kommer att lanseras imorgon kväll och kräver Guld.
Postad 18 December 2012 - 13:44
Postad 18 December 2012 - 15:36
Postad 19 December 2012 - 10:09
Dum fråga men hur fick hon det? Om det går så tar man ju hellre två månader än en.Frugan fick ett frikort gällande i 2 månader på Viaplay så nu får vi se hur det står sig mot Netflix. Osäker på om det finns app till Samsung-blurayen. Annars får det bli via Airplay.
Postad 19 December 2012 - 10:40
Som julklapp i en Glossybox, http://www.glossybox.se/.Dum fråga men hur fick hon det? Om det går så tar man ju hellre två månader än en.
Jag är besviken över Samsung-appen. Finns inget sätt att visa HD-filmer som kategori, utan man får leta bland filmer och hoppas att det finns en HD-version. Dessa är då i 720p och inte i 1080p (som Netflix). Både ljud och bild är av det lilla jag har sett milsvida från Netflix i kvalitet.
Postad 19 December 2012 - 20:20
Postad 20 December 2012 - 11:22
Postad 20 December 2012 - 20:15
Postad 20 December 2012 - 22:25
Kändes som smärtgränsen var 199:- för mig. 79:- duger gott och väl för film och tv.Tydligen kommer viaplay med sport att kosta 249kr från och med 8 Januari om man blir ny kund efter det datumet..
Postad 21 December 2012 - 08:10
Kollade in viaplay appen igår på Xboxet fick inget felmedelande när jag testade spela upp film.
Var hittar du denna i xboxen? Jag har bara headweb och netflix under "videoappar"?
/S
Postad 21 December 2012 - 08:30
Var hittar du denna i xboxen? Jag har bara headweb och netflix under "videoappar"?
/S
Är inte hemma så jag kan kolla men den låg nog under fliken appar tillsammans med ett par andra nya appar bla Anime appen.
Postad 22 December 2012 - 17:34
Snälla, hur svårt kan det vara att leverera bra bild? Känns hopplöst som kund när alternativ saknas.
Postad 22 December 2012 - 17:40
Kollar Spurs-Stoke. Något bättre bild än asiatiska p2p-strömmar.
Snälla, hur svårt kan det vara att leverera bra bild? Känns hopplöst som kund när alternativ saknas.
Ser på City matchen men växlade snabbt till din match Spurs -Stoke och håller inte med om bilden. Tycker faktiskt bilden är bra.
Ser via airplay Ipad-Atv3 på 60 tums tv. Visst i snabba uppspel och så blir det lite småryckigt.
/Fredrik
Postad 22 December 2012 - 19:19
Postad 22 December 2012 - 19:41
Ok, antar att bra bild är subjektivt. Viaplay 2012 motsvarar för mig marksänd TV från 80-talet. Har personligen högre krav än så.
Visst är det. Men istället för att spy galla och säga det du säger ovan kan du själv kanske säga hur du kör Viaplay. Hos mig är det otittbart de första 5 sekunderna innan det buffrar upp och blir bra bild.
Annars ser jag enbart på Hd kanalerna via Canal Digital parabol. Köper jag film är det bluray, laddar jag ner så är det enbart bra hd rippar.
Så jag är kräsen när det gäller bild. Trodde inte Viaplay skulle innebära så bra bild på en 60 tums tv. Har bara haft det en månad en så länge. Men som jag skrev ovan, det är inte helt bra, smårycker vid snabba panoreringar ibland. Testat både app till ipad och webläsaren.
Uppenbarligen har du problem med ngt hos dig. Bredband, router?
/Fredrik
Postad 23 December 2012 - 15:38
Tjenare FredrikVisst är det. Men istället för att spy galla och säga det du säger ovan kan du själv kanske säga hur du kör Viaplay. Hos mig är det otittbart de första 5 sekunderna innan det buffrar upp och blir bra bild.
Annars ser jag enbart på Hd kanalerna via Canal Digital parabol. Köper jag film är det bluray, laddar jag ner så är det enbart bra hd rippar.
Så jag är kräsen när det gäller bild. Trodde inte Viaplay skulle innebära så bra bild på en 60 tums tv. Har bara haft det en månad en så länge. Men som jag skrev ovan, det är inte helt bra, smårycker vid snabba panoreringar ibland. Testat både app till ipad och webläsaren.
Uppenbarligen har du problem med ngt hos dig. Bredband, router?
/Fredrik
Hur jag kör Viaplay framgår tidigare i tråden, men för att bespara dig jobbet med att söka så använder jag mig av app i Bluray-spelare alternativt iPhone/Airplay till ATV3. Har en ypperlig bredbandsanslutning där jag testat både trådbundet och trådlöst. Direktsänd sport är inte bra, inte heller övrigt utbud.
Jag kan främst jämföra med Netflix via ATV, en utmärkt upplevelse ljusår från det Viaplay levererar. Viaplay har även vid mer än ett tillfälle då jag kontaktat kundservice medgivit att kvaliteten i deras tjänst inte är optimal.
Jag önskar bara förbättring, inget annat.
Postad 26 December 2012 - 22:39
Postad 29 December 2012 - 12:13
Streamat via min iphone 4s (med viaplay appen) är tjänsten mycket stabil men bildkvaliten på live sport är ingen höjdare. Jag kan omöjligt hitta var jag kan reglera kvaliten utan antar att detta begräsas automatiskt på denna plattform.
Jag undrar därför hur kvaiten är via Ipad4 streamat via airplay med viplay appen? Med ett snabbare chipset är det kan kanske mycket bättre bitrate?
Eller är det så att man ska satsa på en apple tv och spegla (via airplay) hela desktopen via en modern macbook pro. Då får man väl samma kvalite som webbläsaren erbjuder, 3mbit/s.
Annars kan man ju ge upp och bara köpa den förbaskade viaplay boxen......Får man 6mbit/s genom dessa?
Redigerat av Bonzichrille, 29 December 2012 - 12:14.
Postad 29 December 2012 - 12:31
Har en boxee box som kan ta emot airplay.
Streamat via min iphone 4s (med viaplay appen) är tjänsten mycket stabil men bildkvaliten på live sport är ingen höjdare. Jag kan omöjligt hitta var jag kan reglera kvaliten utan antar att detta begräsas automatiskt på denna plattform.
Jag undrar därför hur kvaiten är via Ipad4 streamat via airplay med viplay appen? Med ett snabbare chipset är det kan kanske mycket bättre bitrate?
Eller är det så att man ska satsa på en apple tv och spegla (via airplay) hela desktopen via en modern macbook pro. Då får man väl samma kvalite som webbläsaren erbjuder, 3mbit/s.
Annars kan man ju ge upp och bara köpa den förbaskade viaplay boxen......Får man 6mbit/s genom dessa?
Som läget är nu verkar iOS fungera bäst med live sporten. Att kunna skärm dela från mac/macbook fungerar helt strålande, dock så för att få den kristall klara bilden gäller viaplay boxen ja. Börja med och köp en atv och se om du blir nöjd eftersom du har en iphone
Postad 29 December 2012 - 14:24
Postad 29 December 2012 - 15:07
Tittar på jvm på svt play och inser vilket skämt bildkvalitén på viaplay är jämfört med svtplay. Det roliga är att när de sänder från studion så hoppar kvalitén upp ett snäpp. Kan inte alla andra kanaler lägga ner och låta svt sända allt istället?
Och du är säker på att källmaterialet som skiljer sig? När jag kollar t.ex. Premier League på Viaplay i HD så tycker jag det är rätt jämförbart med den bättre kvalitén på SVT Play
Postad 29 December 2012 - 17:45
Edit: Har nu även testat några olika HD filmer och även där är resultatet detsamma, kan inte se några som helst tendenser till hackande. Det låter lovande och isf guldstjärna till ViaPlay (eller ja, eg borde det ju fungerat redan från början, det är ju ändå en betaltjänst, men bättre sent än aldrig).
(Allt ovan gäller webbläsare på Windows 8 PC)
Redigerat av Unregistered1413, 29 December 2012 - 22:25.
Postad 30 December 2012 - 11:16
Postad 30 December 2012 - 14:35
Nej det kan ju såklart skilja mellan sändningarna. Dock så tar jag det för ganska osannolikt att svt skulle ha fått de matcher med bättre kvalité från källan än Viaplay. Jag tycker det känns som att svt har en mycket mer effektiv komprimering än vad viaplay har. Någon som kan bekräfta?
Kollade som hastigast på några minuter av USA - Kanada imorse och såg att hela sändningen verkade vara direkt från TV10, isf är det väl inte så konstigt, finns den ens som HD kanal? Det i sig förändrar väl inte att bildkvaliten var lite dassig, men min gissning skulle var att det nog inte är VIaplay som är svagaste länken här.
Postad 30 December 2012 - 20:17
- Smart TV-modeller från 2012
- Smart TV-modeller från 2011
- Smart TV-modeller från 2010
- Blu-ray spelare från 2011 med Samsung Smart TV Hub
Jag hittade dock ingen Viasat app i Samsung apps (Jag har Smart TV via en Samsung BD-ES6000E/XE)
Redigerat av MrAssov, 30 December 2012 - 20:18.
Postad 31 December 2012 - 00:45
Postad 01 January 2013 - 16:23
Det gällde visst främst iPad/iPhone. Datum på matcherna i apparna var satt till 2014, därav var de omöjliga att starta. Proffffsssss.
Redigerat av Kullre, 01 January 2013 - 16:33.
Postad 01 January 2013 - 16:27
Och i dag går det inte att starta matcherna från PL. Gott nytt år, Visplay. Kämpa!
Ser just nu på matcherna, växlar mellan de båda Manchesterlagen. Kör airplay spegling imac-atv3.
/Fredrik
Postad 01 January 2013 - 16:30
Ser just nu på matcherna, växlar mellan de båda Manchesterlagen. Kör airplay spegling imac-atv3.
/Fredrik
Tyckte du att det blev någon skillnad?
Postad 01 January 2013 - 16:39
Tyckte du att det blev någon skillnad?
Uppdaterade till OS X Mountain Lion häromdagen för att kunna köra spegling. Och som du sa är det bättre än airplay ipad-atv3. Ställer jag in 3 Mbit/s blir det riktigt bra bild.
Men har ändå lite problem med snabba panoreringar. Dessa ser jag även på min imac 21.5 tum om jag ska vara lite kräsen. Kollar just nu på 60 tums tv så då syns det lite mer.
Men vet inte om jag kan begära så mycket mer, har bara 8 Mbits bredband just nu, vet inte om det blir bättre om jag skulle skaffa snabbare. Snabba panoreringar har ju flera klagat lite på i tråden.
/Fredrik
Postad 01 January 2013 - 16:51
/Fredrik
Redigerat av porch123, 01 January 2013 - 16:52.
Postad 01 January 2013 - 16:59
Och i dag går det inte att starta matcherna från PL. Gott nytt år, Visplay. Kämpa!
Det gällde visst främst iPad/iPhone. Datum på matcherna i apparna var satt till 2014, därav var de omöjliga att starta. Proffffsssss.
Kollade lite och ipad appen fungerar inte (att det var fel datum upptäckte inte jag, he he). Däremot fungerar det via webläsaren i ipad.
/Fredrik
Postad 01 January 2013 - 17:00
Bra där Fredrik, det gör jag också, fast via webbläsare i iPad.Ser just nu på matcherna, växlar mellan de båda Manchesterlagen. Kör airplay spegling imac-atv3.
/Fredrik
Postad 01 January 2013 - 17:06
Kollade lite och ipad appen fungerar inte (att det var fel datum upptäckte inte jag, he he). Däremot fungerar det via webläsaren i ipad.
/Fredrik
Blir det då att räknas som en till enhet, av de fyra man kan ha registrerad?
Postad 01 January 2013 - 17:08
Postad 01 January 2013 - 21:14
Jag har visserligen sett samma sak hos Voddler där IOS inte får tillgång till många filmer medan Android/WP-Lumia får det men annars så verkar det som utbudet är lika hos HBO och Netflix mellan de mobila plattformarna.
Postad 02 January 2013 - 01:30
En sak som irriterar mig väldigt mycket är att de har så olika utbud mellan Android och IOS. Att mobiler/surfplattor har mer begränsat utbud, det har jag sett hos många men att Android-ägare inte kan kolla på något hos ABC On Demand och får färre filmer än IOS-ägare, det tycker jag är absurt. Hur kan man göra deals som är så pass finmaskiga så att man inte bara separerar på mobil/desktop utan till och med på märke?
Jag har visserligen sett samma sak hos Voddler där IOS inte får tillgång till många filmer medan Android/WP-Lumia får det men annars så verkar det som utbudet är lika hos HBO och Netflix mellan de mobila plattformarna.
Det låter ju väldigt skumt, kan du ge nåt exempel på nån film som saknas?
Postad 02 January 2013 - 14:35
Är det någon som har några tips för att ordna detta? Testat olika webbläsare men det hjälper inte. Även om jag tittar direkt i telefonen blir kvalitén och flytet väldigt bra.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9 bilder
91 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?