Det kommer att ta 2 veckor med start den 13/11 innan alla enheter har fått det nya gränssnittet.Är det någon här som har en Samsung SmartTV 2013 som fått Neetflix nya gränssnitt? Jag vill gärna testa det men min verkar inte vara uppdaterad.
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 15 november 2013 - 10:47
Postad 15 november 2013 - 12:52
Det kommer att ta 2 veckor med start den 13/11 innan alla enheter har fått det nya gränssnittet.
Jag kunde ana det men är det någon här som fått det nya gränssnittet?
Postad 17 november 2013 - 13:09
Postad 28 december 2013 - 09:49
/Lennart
Postad 28 december 2013 - 10:06
Har en Samsung F8505 och hur får jag in en app som spelar upp SVT Play?
/Lennart
Tror inte det finns någon "genväg" till SVT Play i Smart hub men är inte säker. Prova att använda tvns webläsare för att se på SVT Play. Läste dock att det varit problem med detta men bara prova om det fungerar.
Annars hittade jag detta http://kantaris.net/...e-smart-tv-app. Kan ju vara värt att prova.
/Fredrik
Postad 28 december 2013 - 10:38
Använder ComHem med CI modul.
När jag använder Facebook appen så fungerar inte "startsidan" och dess underavdelningar.
Felmeddelandet är " Tjänsten är inte tillgänglig pga nätverket eller tjänsten störs."
De andra två huvudavdelningarna Profil och Vänner fungerar.
Jag kan via Profil lägga upp status på facebook.
Jag har provat det mesta såsom avinstallera appen och återinstallera, ha dator och telefon avstängd osv men får det inte att funka.
Någon som har en idé ?
Postad 28 december 2013 - 13:21
Tror inte det finns någon "genväg" till SVT Play i Smart hub men är inte säker. Prova att använda tvns webläsare för att se på SVT Play. Läste dock att det varit problem med detta men bara prova om det fungerar.
Annars hittade jag detta http://kantaris.net/...e-smart-tv-app. Kan ju vara värt att prova.
/Fredrik
Den funkar faktiskt rätt bra, iof verkar det fungera även i inbyggda webbläsaren de få gånger jag testat den vägen.
Postad 28 december 2013 - 17:10

/Lennart
Postad 14 januari 2014 - 17:46
har ett problem som behöver lösas: kör min 46ES8005 med HDMI till Onkyo TX-NR5008 (ARC). Detta funkar och ja får t 5.1 ljud o så. Nu till problemet, jag får ej över bilden till projektorn (HDMI).
Hur skall jag koppla? för att få kunna se Netflix via smart-tv:n över till projjen?
Någon som kan hjälpa mig?
Postad 14 januari 2014 - 18:23
Du menar alltså att du vill spegla TVns bild på projektorn? Vad jag vet går inte det, oavsett om du har videoväxel i förstärkaren eller inte!Hej alla experter på Samsung smart-tv!
har ett problem som behöver lösas: kör min 46ES8005 med HDMI till Onkyo TX-NR5008 (ARC). Detta funkar och ja får t 5.1 ljud o så. Nu till problemet, jag får ej över bilden till projektorn (HDMI).
Hur skall jag koppla? för att få kunna se Netflix via smart-tv:n över till projjen?
Någon som kan hjälpa mig?
Postad 14 januari 2014 - 18:33
Det finns 3 HDMI ingångar på Projektorn...
Postad 14 januari 2014 - 18:39
Alltså, det finns inget sätt att få ut TV-bilden. TVn är ingen källa, utan bara en bildvisare. Hdmi-kontakterna på TVn är ingångar, inte utgångar!Kanske med en separat HDMI-kabel från TV:n direkt till projektorn och optisk kabel till Onkyon för ljudet?
Det finns 3 HDMI ingångar på Projektorn...
Hade jag varit du så hade jag köpt en androidsticka/apple-tv och laddat ner netflix-appen!
Postad 14 januari 2014 - 18:48
...eller måste det vara via USB:n?
Postad 14 januari 2014 - 19:02
Njae, det var inte så jag menade egentligen, men visst kan det fungera om du har möjlighet att ta ut bilden från plattan via exempelvis en HDMI-kontakt. Då tar du den till förstärkaren förslagsvis!Så Henke, menar du att jag kan ta min läsplatta (android) ladda ner appen o sen köra trådlöst via nätverket, eller?
...eller måste det vara via USB:n?
Postad 15 januari 2014 - 01:02
Synd att det inte går att utnyttja tv:n "fullt ut"

Postad 15 januari 2014 - 08:50
Ja det är ju en kanonlösning, med tanke på att du antagligen redan har en laptop och inte behöver köpa nytt. Annars hade jag lagt mina slantar på en Androidsticka och koppla direkt till förstärkaren (inte för uppskalningens skull utan snarare för att det är smidigast).Kanske ännu bättre att köra från laptopen ut med HDMI till Onkyon som kan skala upp bilden (om det behövs) till projektorn?
Synd att det inte går att utnyttja tv:n "fullt ut"Fast all teknik har sina begränsningar så klart...
Det är ingen begränsning i tekniken som gör att du inte kan spegla TVns bild till projektorn, det är snarare för att det är ett ganska udda önskemål. Det flesta har inget behov av den möjligheten och då har tillverkarna inte utvecklat den featuren. Dessutom kanske det kan vara tal om dåligt DRM-skydd om man kan spegla sin TVs innehåll, Comhem och CO vill kanske inte ha det så.
Postad 15 januari 2014 - 08:56
Av samma anledning kan man inte ta ut bilden från en TV via HDMI för att spela in den. Dock brukar det finnas signal ut som s-video via Scart för att kunna spela in på tex en dvd-recorder, men det hör nog snarare till historien numera.Dessutom kanske det kan vara tal om dåligt DRM-skydd om man kan spegla sin TVs innehåll, Comhem och CO vill kanske inte ha det så.
Postad 16 januari 2014 - 09:46

Postad 06 februari 2014 - 18:36
Postad 07 februari 2014 - 09:08
Det är inte säkert att uppdaterade appar funkar på äldre modeller pga att de kräver mer av processorn.Har Samsung lagom till OS gjort viaplay inkompatibelt i min lastgamla två år gamla Samsung PS51D7005? Jag lyckas inte uppdatera appen som det tjatas om konstant genom att trycka ok.
Postad 07 februari 2014 - 11:22
Postad 07 februari 2014 - 11:27
Det är Viasat, men jag vill minnas att de för ett tag sedan tog bort möjligheten att uppgradera appen på äldre modeller pga prestandaproblem? TV4 Play gjorde väl samma sak?Är det verkligen Samsung som utvecklar Viaplay appen, jag gissar att det är Viasat?
Postad 07 februari 2014 - 17:12
Det är Viasat, men jag vill minnas att de för ett tag sedan tog bort möjligheten att uppgradera appen på äldre modeller pga prestandaproblem? TV4 Play gjorde väl samma sak?
Tur då man har en ny TV så man inte missar godbitar som damernas backhoppning eller rodeltävlingar!!

Postad 12 februari 2014 - 09:34
Postad 12 februari 2014 - 10:39
Problemet är att Netflix inte anger fps på filmerna så det är ändå omöjligt att veta om det blir rätt. Enda undantaget är denna testfilm:Ni som använder Smart TV:n för att spela upp Netflix, Viaplay etc. Spelas allt upp i 60 hz eller klarar den av att känna av 24, 50, 60 hz och ändra sig efter det för att slippa judder? Vet inte hur filmer/serier är lagrade på Viaplay men på Netflix är dem i alla fall lagrade i det formatet som dem är inspelade i...
http://movies.netfli...?trkid=50000009
(Example Short V). Kan säga att den ser för j-vlig ut på datorn.

Redigerat av agpath, 12 februari 2014 - 10:43.
Postad 13 februari 2014 - 17:59
Problemet är att Netflix inte anger fps på filmerna så det är ändå omöjligt att veta om det blir rätt. Enda undantaget är denna testfilm:
http://movies.netfli...?trkid=50000009
(Example Short V). Kan säga att den ser för j-vlig ut på datorn.
Faktum är att Netflix-appen känner känner skillnad på 50 o 60 hz men 24p spelas upp i 60 hz! Synd bara att inställningarna är något begränsade i apparna! Tänk om samsung kunde ta tag i detta. Undrar om dem har nån förslagslåda!
Postad 23 februari 2014 - 22:20
Postad 24 februari 2014 - 10:30
Lista med modeller som stöds:Hej! Har en UE40D6517 och undrar om någon lyckats få in Netflix på denna modell? Har senaste Firware (T-GASDEUC-1026.0). Ändrar jag region till USA så dyker appen upp men när jag startar den så fastnar den på "connecting". Appen finns inte alls under Sverige som region. Är det möjligt att ha Netflix på denna TV? Kanske om jag kör en VPN/DNS tjänst och lurar den?
https://help.netflix...Click&q=samsung
Som synes så stöds D6000-serien endast i Nordamerika.
Gissningsvis så skulle det funka om du då körde Netflix US men inte mot Netflix SE. Enkelt fixat med tex unblock.
Redigerat av agpath, 24 februari 2014 - 10:31.
Postad 19 mars 2014 - 02:27
Detta beror på att FW 2011 är helt åt skogen
Man löser det genom en nergradering som gör att allt fungerar perfekt igen
läs inlägg #1151 http://www.avforums....1781556/page-39
Kantaris fungerar klockrent och även om jag inte haft några problem att köra webbläsaren i min dyrgrip, så är Kantaris rena paradiset
Viaplay kom med en uppdatering idag
Postad 19 mars 2014 - 08:28
Lista med modeller som stöds:
https://help.netflix...Click&q=samsung
Som synes så stöds D6000-serien endast i Nordamerika.
Gissningsvis så skulle det funka om du då körde Netflix US men inte mot Netflix SE. Enkelt fixat med tex unblock.
Provade sätta region och DNS till både Canada och US. Använde mig av en DNS tjänst för detta som normalt ska fungera. När jag startar Netflix så står den och snurrar på Connecting bara.
Vad jag egentligen gjort med dessa ändringar är att verkligen lura TV att den står någonstans i Nordamerika. Man tycker det borde fungera då...
Postad 19 mars 2014 - 09:56
Provade sätta region och DNS till både Canada och US. Använde mig av en DNS tjänst för detta som normalt ska fungera. När jag startar Netflix så står den och snurrar på Connecting bara.
Vad jag egentligen gjort med dessa ändringar är att verkligen lura TV att den står någonstans i Nordamerika. Man tycker det borde fungera då...
Nu vet jag inte vilken DNS-tjänst du använder men spontant skulle jag gissa på att det är ett handhavandefel. Ska sägas att jag dock aldrig provat att köra denna typ av DNS-tjänster på nån SmartTV, iaf inte vad jag kan minnas.
Postad 19 mars 2014 - 10:15
Nu vet jag inte vilken DNS-tjänst du använder men spontant skulle jag gissa på att det är ett handhavandefel. Ska sägas att jag dock aldrig provat att köra denna typ av DNS-tjänster på nån SmartTV, iaf inte vad jag kan minnas.
Finns faktiskt inte så mycket fel man kan göra:
Sätta "rätt" region på TV. Den laddar automatiskt ner Netflix appen då.
Registrera sig på https://adfreetime.com/region-unlock/.
Aktivera sin IP-adress mot den DNS man föredrar, t.ex. Canada eller USA.
Skriva in rätt DNS IP i TVns nätverksinställningar och kolla så internet funkar på den - vilket den gör.
Starta Netflix appen.
Postad 21 mars 2014 - 23:51
Skillnaden att använda hubben är enorm och det finns inget annat som blivit sämre
Får hoppas på att det kommer en uppdatering som löser problemen med 2011 och som ger oss med 2012 års modeller lite nytt att leka med.
Postad 23 mars 2014 - 17:16
Postad 24 mars 2014 - 00:39
Det gäller alla externa källor och inte de interna som tv och hub.
Så om du vill ha 5:1 från externa källor, så måste du ansluta ljudet direkt till din Playbar.
Redigerat av MalcomX, 24 mars 2014 - 00:52.
Postad 25 mars 2014 - 10:54
Det jag misstänkte. Surt eftersom PlayBaren bara har 1 optisk in. Får helt enkelt titta på andra tillverkare.
Postad 13 april 2014 - 09:18
Tror faktiskt även att TV-apparaterna också stöder detta för som jag skrev så växlar min TV automatiskt mellan 50 och 60 hz när jag kollar på Netflix, men då jag har en plasma kan jag inte slå på funktionen Cinema Smooth och verkligen få ut 24p då Samsung inaktiverat alla sådan menyinställningar vid Smart-HUB. Någon med en ny Samsung LED kan säkert verifiera detta då man på LEDen inte behöver slå på något för att verkligen få 24p.
Postad 13 april 2014 - 10:20
Får några veckor sedan efterfrågade jag i denna tråden om Samsungs SMART-TV växlade automatiskt mellan 24/50/60 hz. Via en tråd på Avsforum upptäckte jag att Samsungs blu-ray-spelare med Smart-HUB (inte Smart-APPs) stöder detta, dvs BD-F6500 och uppåt samt nya BD-H6500.
Tror faktiskt även att TV-apparaterna också stöder detta för som jag skrev så växlar min TV automatiskt mellan 50 och 60 hz när jag kollar på Netflix, men då jag har en plasma kan jag inte slå på funktionen Cinema Smooth och verkligen få ut 24p då Samsung inaktiverat alla sådan menyinställningar vid Smart-HUB. Någon med en ny Samsung LED kan säkert verifiera detta då man på LEDen inte behöver slå på något för att verkligen få 24p.
Nu vet jag inte vad du har för Samsung plasma men på min F8505 har jag bestämt för mig att funktionen Cinema Smooth blir tillgänglig om man matar ut en 24hz signal från HTPC:n (i mitt fall).
Redigerat av improwise, 13 april 2014 - 10:20.
Postad 13 april 2014 - 12:13
Nu vet jag inte vad du har för Samsung plasma men på min F8505 har jag bestämt för mig att funktionen Cinema Smooth blir tillgänglig om man matar ut en 24hz signal från HTPC:n (i mitt fall).
Har en F8505, naturligvis om den blir matad med 24p via HDMI så får jag äran att ställa in Cinema Smooth. Men alternativen Filmläge och Svart-optimerare är inaktiva när man köra en app i Smart-Hubben i själva TV:n och därmed omvägen via en Blu-ray med Samsung Smart-Hub som skickar ut en 24p signal via HDMI eller 50/60 om det är det som ska skickas ut, allt helt automagiskt och det är en sällsyn funktion, mig veterligen är Samsung Smart-Hub det enda systemet än så länge som kan lösa detta per automatik på Netflix.
Postad 14 april 2014 - 09:11
Har en F8505, naturligvis om den blir matad med 24p via HDMI så får jag äran att ställa in Cinema Smooth. Men alternativen Filmläge och Svart-optimerare är inaktiva när man köra en app i Smart-Hubben i själva TV:n och därmed omvägen via en Blu-ray med Samsung Smart-Hub som skickar ut en 24p signal via HDMI eller 50/60 om det är det som ska skickas ut, allt helt automagiskt och det är en sällsyn funktion, mig veterligen är Samsung Smart-Hub det enda systemet än så länge som kan lösa detta per automatik på Netflix.
Trots en mening med imponerande många ord i måste jag erkänna att jag faktiskt inte förstår vad du menar

Postad 15 april 2014 - 12:38
Trots en mening med imponerande många ord i måste jag erkänna att jag faktiskt inte förstår vad du menar
Nog för att jag blandade ihop ett uttryck så tror jag nog att du förstår om du läser texten en gång till =). Annars får du väl testa att starta Netflix i Smart-Huben på TV:n så kommer du upptäcka att många roliga och viktiga funktioner är inaktiverade som bl.a. gör det omöjligt att köra 24p på din plasma.
Postad 15 april 2014 - 18:31
Nog för att jag blandade ihop ett uttryck så tror jag nog att du förstår om du läser texten en gång till =). Annars får du väl testa att starta Netflix i Smart-Huben på TV:n så kommer du upptäcka att många roliga och viktiga funktioner är inaktiverade som bl.a. gör det omöjligt att köra 24p på din plasma.
Tvivlar jag på, gjorde flera försök faktiskt tidigare innan jag gav upp. Lite som att höra 2 kineser diskutera europeiska bilmärken, man känner igen vissa ord men förstår inte sammanhanget

I övrigt måste jag nog säga att jag inte riktigt förstår vad du eg frågar om eller var tanken bara att beskriva hur det är? Möjligtvis skulle "Någon med en ny Samsung LED kan säkert verifiera detta då man på LEDen inte behöver slå på något för att verkligen få 24p." kunna tolkas som en fråga om man byter sista tecknet, är det det som du undrar om?
Redigerat av improwise, 15 april 2014 - 18:32.
Postad 29 april 2014 - 21:03
Det kom ny mjukvara på Samsungs supportsidor i veckan (versionsnumret gick från 1040 till 2000...). Har någon sett någon förbättring (eller försämring) någonstans med den?
Redigerat av Unregistered22187f4d, 29 april 2014 - 21:06.
Postad 06 maj 2014 - 21:54
Det funkar endast om du väljer Rovi istället för Samsung i inställningar. Varför det inte funkar med Samsungs egna vet jag inte.
Enda nackdelen med Rovi är att timerinspelning inte blir tillgängligt i smarthub.
När jag provar Rovi kan jag bara lägga till (manuellt) 16 kanaler. Det tycker jag är den största nackdelen med Rovi, samt att man inte bara kan välja sin favoritlista. Har ni något knep här?
Postad 07 maj 2014 - 18:34
Postad 29 juli 2014 - 14:59
Funkar utmärkt att streama filmerna till laptop och två stationära datorer varav den ena kör XBMC. Både laptop och XBMC-dator är trådlöst anslutna.
Till saken hör att när man sitter och kollar vanlig tv så kommer det med jämna mellanrum upp en ruta där det står att en All-Share enhet har anslutits (ReadyNAS).
Kollar jag nätverksanslutningen på tvn (Samsungs egen Wlan-adapter) så har jag 4 pinnar av 5 möjliga och bara ett par meter mellan tv och router. XBMC-datorn däremot står i betongkällaren och har inga problem att streama HD-film så det borde inte ha med dålig signal att göra.
Postad 03 augusti 2014 - 11:22
samsung ue 46f8005 st
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar